https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Może najpierw coś zmierz sam. I co to za "remont instalacji" skoro widać że śruba +B na alternatorze przez 30 lat nie była odkręcana ? Rozumiem że słowo remont oznaczał wymianę akumulatorów czy też tylko zdjęcie klem i przeczyszczenie ?
Witam Kupiłem w sklepie internetowym taki alternator do maszyny rolniczej i nie wiem, jak go podłączyć, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń. Jakiś chiński alternator. W sklepie był opisany jako pasujący do Ursusa C360. Tam, gdzie oznaczyłem, to się domyślam, że to wejście (30) do plusa akumulatora. Dalej zgadywałem i kontrolkę wzbudzenia wpiąłem w złącze...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Witam potrzebuje schemat całe instalacji z podłączeniem do alternatora do ursusa c-360. Nie odsyłajcie mnie do innych postów bo juz je przeczytałem i albo jest ale do c-330 albo sam alternator a ja potrzebuje cały schemat. Takowego schematu nie ma. Ciągniki te nie były wyposażone w alternatory (oprócz wspomnianych wyżej C360-3P). Jeżeli masz problem...
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
Witam. Potrzebuje jakiś schemacik lub zdjęcie jak podłączyć alternator do c360 3p. Które kable zaizolować, proszę aby ktoś mi powiedział wszystko od A do Z. Z góry Wielkie dzięki ;)
Jak podłączyć alternator od zaz tavri do ursusa c360? Alternator ten ma wbudowany regulator napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/9472666800_1...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Witam kupiłem alternator,niby oryginalny od C360,chciałbym go założyć zamiast prądnicy,może podpowiecie jak to podłączyć krok po kroku.Dodam fotkę mojego alternatora.
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Kupiłeś do 330 czy do c360? http://polstarter.pl/zdjecia/cc360.jpg Bo jest różnica. http://polstarter.pl/zdjecia/schemat.jpg
Alternator jest założony na ursusie c360. Niestety nie wiem z jakiego auta jest ściągnięty.
Czyli dodatkowo jeszcze podpiąć przekaźnik 541 ? Tak a obwód prądowy podepnij bezpośrednio do alternatora bo to on jest źródłem prądu!
Witam Ponownie. Seweryn słuchaj podałeś mi link do stron na których są tematy o turbo w c360, ale ci tylko powiem tyle że nie będę tam na odpowiedzi czekał tygodniami bo pisałem i jak na razie cisza, z resztą, jak tam poczytałem to wszystko to już wolę w żadnym z tych tematów które widziałem więcej się pytać, a dlatego że z tego co widziałem to tam...
(at)kosmonauta80 Czy nie można zabudować alternatora zespolonego z regulatorem (np w szczotkotrzymaczu) jak wszystkie współczesne samochody ? Wówczas podłączenie jest banalnie proste i istotna też pewność działania.
Nie wiem dlaczego robicie zamieszanie , nie chodzi oto jak ktoś sobie podłącza tylko jak ma być podłączone prawidłowo.P
Kolego skorpion1272 wiem że jest już post o tym jak podczepić ten alternator i dlatego właśnie taki nabyłem i nie znam się na tyle czy w ciągniku C360 będzie wszystko tak samo jak w C330 i dla tego te moje pytania.
Mam alternatory różnego pochodzenia i po podłączeniu wszystkie dają rade, więc i od Uno raczej da rade.
Witam mam alternator od dużego fiata 6cio diodowy chce go podłączyć do C360, czy jedo podłączenie będzie takie same jak tego od poloneza czy czymś się będze różnić
Ja tak miałem w c360, że były brudne styki w gnieździe żarówki. Po wyczyszczeniu kontrolka świeciła we właściwy sposób. Sprawdzenie czy regulator działa - podłączenie od akumulatora (gruba śruba na rozruszniku) do wejścia regulatora. Już to zrobiłeś i nie działa. W starym alternatorze można wymienić regulator. Nowy alternator wymień w ramach rękojmi....
Witam podepnę się do tematu. Otóż zamontowałem w c360 alternator od Poloneza, podłączyłem go identycznie jak kolega fenomagik przedstawił to na zdjęciu, tylko że oczywiście u mnie zacisk 30 na alternatorze jest podpięty pod +, tylko akurat w moim alternatorze niema kondensatora, ale to mniejsza z tym. Problem jest taki że po wsadzeniu kluczyka, kontrolka...
Jaki schemat? C360? Krąży tu schemat, który pokolorowałem z 10 lat temu. Woltomierz podłączasz równolegle do źródła napięcia - alternatora lub baterii akumulatorów. Podłącz go do stacyjki w punkt, w którym pojawia się napięcie po wciśnięciu kluczyka. Na postoju pokaże napięcie baterii akumulatorów, po rozruchu napięcie wzrośnie przez działanie prądnicy...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
a nie lepiej ci bedzie założyć jakiś alternator od samochodu który ma w sobie regulator . lepsze ładowanie itd.
Rozłącz te czary, sprawdź alternator. Odpal, podaj wzbudzenie.. Jak dobry na obu zaciskach B+ (rozłączony) kontrolka (też) ma być napięcie. I dalej hejla z podłączeniem. Ładowanie na rozrusznik bardzo gruby przewód. Końcówki zarobione konkretnie.
Ten regulator z C360 to oczywiście że nie ,płytka tak.Ten co Ja podawałem też jest bardzo dobry tylko wymaga lekkiej przeróbki alternatora.
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
C330 ma połączenie od akumualtora do stacyjki. Jak się alternator przyłączy do tejże stacyjki to prąd ładowania będzie od stacyjki przez amperomierz do akumulatora. Kolega nie doczytał co tam napisałem. Zasilanie świateł w C330 i C360 jest z tego właśnie połączenia między akumulatorem za stacyjką. Na rozruszniku jest połączenie do alternatora i to wszystko.
Mam alternator jak na załączonych fotkach i chce go podłączyć do ursusa c360. Wiem że od złącza na śrubę przewód ma iść do rozrusznika na +, ale co z wtyczką 2- pinową? W samochodzie dochodziła do niej wtyczka z białym i czerwonym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/2460043200_... https://obrazki.elektroda.pl/8577632800_...
Podaj poprzez żarówkę / kontrolkę cokolwiek abyś widział że jak alternator nie pracuję to kontrolka/ żarówka się świeci , jak zacznie pracować a żarówka zgaśnie to i ładowanie powinno się pojawić . Wcześniej błędnie podałem wartość żarówki . podłącz 2 W. Przy 5 W nic by się nie stało pewnie wzbudził by się szybciej alternator .
Masę (minus) alternatora nie masz do kabiny, zgadza się? Piszę z wielu lat doświadczenia, jak chcesz to podłącz sobie alternator do minusa na kabinie. Masa na kabinie z czasem ginie. Przez rdzę, przez drgania itd. Spytaj jakiegokolwiek elektryka od pojazdów troktoropodobnych.
Po pierwsze silnik C360 i zetora na biegu jałowym schodzi z obrotami tak nisko, że każdy alternator ma kłopot z generowaniem wystarczającego napięcia. Po włączeniu świateł na wolnych obrotach nie ma ładowania lecz rozładowywanie akumulatora, dopiero po lekkim dodaniu gazu powinny światła świecić jaśniej. Po drugie wygląda że masz rozładowany akumulator,...
Założenie alternatora do C330 czy C360 i pochodnych to jakieś 150 zł. Licząc kupno alternatora -50 pln Części do regeneracji -45 zł (choć to opcja ,ale zawsze włożyć coś na łożyskach 2RS -szczelnych i ze szczotkami i komutatorem które wytrzymają lata) Koło pasowe z allegro jakieś 40-50 zł. Wykonałem takich przeróbek już kilkanaście nikt nie narzeka...
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Witam. Zamierzam się z zakupem nowych akumulatorów oraz wymianę prądnicy na alternator w traktorze Ursus c-360, od razu zaznaczam ze jestem kompletnie zielony w dziedzinie elektryki. Proszę o rade czy alternator c-360 14v 45a gmp za 167,90zł to rozsądny wybór spośród tych zamieszczonych na tej stronie: http://www.sklep.mizar.com.pl/c360-c-7_9...
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
A jaki może być koszt naprawy tego co mam bo kupię używek i nie wiadomo ile po chodzi :/ Powiem uczciwie - Valeo nie rozbieram, bo dla mnie to są "śmietniki" a nie alternatory - mam uraz po prostu do nich. Natomiast do tego co wysłałem kupisz nowy regulator wraz ze szczotkami (jest to jeden element - koszt z 30 złotych) i jeżdzisz dalej. Dla przykładu...
witam jeżeli to masz silnik C360 a alternator z np formuły to troche rozbieżne masz obroty.musisz przede wszystkim dobrac przełożenia.orginalnie w c360 byly pradnice wiec mysle ze masz przerobione na alternator. ale najpierw sprawdz regulator a pozniej sprawdz czy nie maszs jakiegoś prądu upływu wylacz wszystko wstaw wózek na parking i podłącz A pod...
W ursusue c360 jak dobrze pamiętam była fabrycznie prądnica i czy przypadkiem instalacja nie miała + na masę bo wtedy po założeniu altka trzeba by zmienić biegunowość co niektórych podzespołów elektrycznych.
Alternator ze zdjęcia pochodzi z Fiata 127 i podobnych, czyli min. Zastawy. Nie da się go wlepić do "ciapka", ze względu na jego nietypowe mocowanie - miejsca tam pod sprężarką jest mało, a zaraz idzie drążek kierowniczy. Ponadto w razie awarii do wyrzucenia - sam koszt zamiennego regulatora napięcia zniechęci. Najprościej, najtaniej i najłatwiej to...
Witam, a więc..... zakładam elektrykę w ciągniku T25 ale podobnie jak w c360, i napotkałem parę przeszkód i prosiłbym bardzo o pomoc, po pierwsze przerywacz kierunkowskazów 732743 ma 3 konektory opisane +, P ,L i proszę mnie poprawić jeśli źle to myślę zrobić: do plusa podpinam plus, do L podpinam kontrolkę a do P kabel który idzie na przełącznik kierunków,przerywacz...
Alternator bez wzbudzenia nie może stawiać jakiegokolwiek oporu.Jeżeli w tym pojeżdzie zabudowana jest stacyjka np od Ursusa C360 t0 po wsiśnięciu kluczyka napięcie z pod stacyjki jest podane na regulator napięcia na jego styk oznaczony cyferką 15 po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na regulatorze występuje brak napięcia zasilania a zarazem brak wzbudzenia...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Czy ja mówię po rusku? Chce podłączyć się pod pozycyjne tak było w każdym ursusie jakiego robiłem nie ważne czy c360 czy c330 Potrzebny mi jakiś mały ''pstrykacz'' który można zamontować obok lampy z tyłu Ma być mały i w miarę hermetyczny W starej lampie był wywiercony otwór i zamontowany przełącznik podobny do tego od kierunkowskazów W lampie ledowej...
Witam, Posiadam traktorek sobie robiony i miałem w nic prądnicę od C360. Niestety dokonał ona swojego żywota. Ostatnio odpowadzałem samochód na złom, wysłużony Peugeot 405 1.9D i zostawiłem sobie alternator. Ale niestety nie chce mi ładować, zrobiłem podstawe w traktorze i podłączyłem ale nie chce ładować. Dodam że w aucie chodził do samego końca. Coś...
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
Tak jak wspomniałem wcześniej, w tym ciągniku silnik nie jest oryginalny. Jest to właśnie silnik z T25 (długa historia, ale zakończona szczęśliwie - maszyna dobrze się sprawuje pod względem mechanicznym). Także jest już mały sukces - wiem jaki typ alternatora mam szukać. Kolejnym etapem jest ustalenie, od czego są poszczególne zaciski. Na forum znalazłem...
Może się to nadaje do działu" na wesoło" ale jak robiłem pierwszy raz taką przeróbkę-coś 15 lat temu-to po zamontowaniu alternatora pozostała kwestia montażu regulatora.Traktor jak traktor,każdy wie,nie chciałem go montować w obrębie silnika więc wybór padł na kabinę.Patrzę -pod kierownicą jest prosty kawał blachy idealnie się do tego nadaje.Więc wiertara...
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
Mam problem z podpięciem alternatora. Posiadam ciągnik forda starego typu coś jak nasze zetory. Było strasznie namieszane w przewodach więc założyłem mu nowa instalacje kupiłem przewody od c360. Lampy świecą tak jak trzeba natomiast mam problem z alternatorem. alternator ma wbudowany regulator. Miałem dwa wolne miejsca na przewody, jeden podpiąłem z...
Bardzo dziękuję panu za zainteresowanie. Producenta nie znam, prawdopodobnie jest to Elmor a pracuje u znajomego w agregacie samoróbce sprzężonym z silnikiem z ciągnika C360 a zasila pompę głębinową o mocy 3,5 kw służącą do nawadniania plantacji malin. Nie posiada żadnego regulatora napięcia. Na stronie producenta wyczytałem iż jest ona samowzbudna...
Kolega Zico63 ma rację na szrot po wiązki przedodów, najlepiej starszych aut i robić samemu. Kolory nie muszą się zgadzać bo to nie one odpowiadają za przepływ prądu (tak dla siebie, można wydrukować jednobarwną instalację i samemu opisać kolory - użyte przez siebie). Traktor to nie zabawka po podłączeniu do niego 2-uch prawidłowo oświetlonych przyczep...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Ja osobiscie tez jestem podobnego zdania co zetorek. Powim Wam tak. W mojej C360 mam taki od Omegi to jest DelcoRemy 70A max. Nabylem za ok 50 zl i tylko dla pewnosci zmienilem lozysko. Co do alternatorow od PF125, czy polonezow. Nie mam nic przeciwko. Wydajnoscia na poziomie ok 50A tez dzialaja bez prpoblemu. Jednak sasiad robil generalny remont swojej...
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
W tym wątku masz schemat instalacji elektrycznej z prądnica,ale wczytaj się w cały wątek,bo jest tam mowa o podłączaniu alternatora http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44... oraz sporo na temat przeróbki na alternator tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... poza tym użyj wyszukiwarki,jest tego więcej i może znajdziesz ten schemat
Coś kolego pokręciłeś z tym podłączaniem akumulatora, poszukaj na forum postów o C-360 - trochę tego było, choćby tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44... Kolega dgolf umieścił dość precyzyjny schemat podłączania prądnicy a także przeróbki na alternator. Pozdrawiam
raczej nic o ile będziesz miał solidne kable. tylko w passacie z tego co pamiętam akumulator ma 70-80 AH a 360 ponad 200. Coś mi się wydaje że nie widziałeś ani jednego ani drugiego. Jedno ma akumulator w okolicach 60AH, drugie natomiast standardowy 164Ah jak mi się zdaje, chyba ma że ma 2x6V. Do rozgrzania akumulatorów alternatorem podłączać można,...
A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany Wyobraż sobie,że w dwóch smochodach są zbiorniki paliwa o różnych pojemnościach w jednym 100 l w drugim 60 l.Oba zużywają po 15 l dzienne.To ile paliwa trzeba dolewć?Identycznie jest z akumulatorami. A do roboty masz 10 kilometrów a wracając stajesz przy dwóch...
podłączenie przewodów alternatora podłączenie alternatora laguna podłączenie alternatora polonez
tranzystor 2n2222 kabel rozciągnąć scenic czujnik cofania
Ograniczenia wersji niekomercyjnej oprogramowania przy wgrywaniu projektów świadectw Zamiennik głośnika Wharfedale 0326H - porady i opcje