http://www.sweller.co.uk/mz/electrics/al... myśl że chłopie.
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
Jak na moje oko kolego do zmiany albo regulator pod twoja prodnice albo zmiana pradnicy na alternator
No to masz tylko dwie opcje, albo spalony alternator albo źle podłączone.
Witam. Chciałbym się poradzić czy dobrze podłączyłem REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251 kable podłączyłem tak: niebieski-61 zielony-d- biały-wzb. df i oczywiście do tej metalowej płytki w regulatorze bo on się rozgałęzia.Z góry dziękuje za odpowiedzi
Nie, nie możesz... Zupełnie inny typ alternatora.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
po kolei-może narysój co chcesz podłączyć do stacyjki-czy na pewno jest to prądnica czy może alternator-- wyślij mail na priw. postaram się ci pomóc pozdrawiam.
To po prawej, to nie regulator, a prostownik, który znajduje się w każdym alternatorze. Tutaj akurat z braku miejsca obok, ale stanowi jego część. Oba mają być podłączone. Właśnie tak, jak na obrazku.
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Wszystko się zgadza tak powinno być . Z mostka tak w tej mojej jak i twojej wersji schematu wychodzą 2 przewody jeden zasila regulator i następnie uzwojenia wzbudzenia wirnika a drugi służy do ładowania , zmierz napięcie na pracującym silniku na tym zacisku d+ mostka i jeśli będzie około 14V to podłącz ten zacisk do akumulatora . Może się okazać że...
W tego typu poradach nie ma miejsca na "prawdopodobnie". Poza tym, w układzie z prądnicą 6V NIE MA prostownika diodowego. To nie alternator. B+ to wyjście na akumulator. Do autora: zajrzyj na forum mz, tam "rozwalano" podłączenie między innymi takiego regulatora.
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
Masz alternator od Yamahy TZR 50 (nie żaden nowszy typ) i nie masz tam cewki zasilającej CDI. Potrzebujesz modułu DC-CDI od TZR 50, co się takie rozwiązanie nie opłaca. Modułu który masz nie podłączysz do posiadanego alternatora. Proponuję wymienić alternator na typowy od AM6, tyle że potrzebny jest także cewkomoduł do kompletu. Zastanawiałeś się nad...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Przewód od alternatora podłącz we właściwe miejsce, a problem gaszenia zniknie. https://obrazki.elektroda.pl/3469575400_...
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
. W mieście na światłach kierunkowskazach silnik zaczyna gasnąć na jarzącej się kontrolce ładowania. A obroty jałowe ustawione są prawidłowo? Bo jak alternator zacznie ładowanie to już silnik na zicher zgaśnie. BTW - szczotki sprawdzone?
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Kidu22 pięknie to ująłeś. Facecik nie potrafi sprawdzić poprawności elementów składowych alternatora i prawidłowo podłączyć regulator, ale... zabiera się za konstrukcję regulatora. To się nazywa "ucieczka do przodu". Powodzenia w błądzeniu. A sezon ucieka...
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
tak na szybko alternator niebieski do M (poprzedni altek który się wala po warsztacie miał w tym miejscu oznaczenie DF) czerwony do R (poprzedni altek miał w tym miejscu oznaczenie D) czarny do masy (chyba T a w poprzednim było B-) gruby - akku (B+ regulator 443116419070 54 niebieski - stacyjka D+ czerwone dwa z czego jeden do kontrolki a drugi do alternatora...
dobra sprzęgło zrobione teraz tylko iskra podpiąłem akumulator i nic sie nie dzieje. Czy cewka butelkowa musi mieć kontakt z masą bo u mnie wisi na druciku. i jeszcze jedno czy taka blaszka na wałku startera ma byc przykręcona razem z deklem czy może tam sobie luźno chodzić bo jak dobręce z deklem to mi cofa ten zabierak i nie obruci silnikem. Czy znajdzie...
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Witam!!! Tak jak w temacie zakładam obrotomierz od Alfy 156 2.0TS do mojej EDYTY;d zresztą prędkościomierz też idzie i mam pytanie dla tych co są w temacie z elektryką w tych samochodach bo nie wiem z czego wziąć impuls(sygnał) czy podpiąć się pod impuls idący od modułu zapłonowego do cewki zapłonowej i jest to sygnał ujemnego bieguna... czy wziąć sygnał...
Ten regulator który masz jest od jawy, instalacji na prostowniku 6-cio diodowym, w MZ ETZ masz alternator 3 fazowy na prostowniku 9-cio diodowym, do niej najlepiej podchodzi regulator Ra2 West na 3 piny albo RNA-9D http://motoczescikapka.pl/userdata/gfx/e...
W ETZce jest alternator i wstawłem regulator elektroniczny od malca działa bez zarzutu. Tylko musisz troszkę pokombinować z podłączeniem. Mechaniczny lepiej wyrzuć więcej z nim kłopotów. Pozdrawiam
Witam...posiadam mz etz rama 150 a silnik 251.Mam problem,gdyż motor nie ma żadnej instalacji.Mam takie części jak wirnik,alternator,prostownik,cewkę butelkową i regulator.Nie chce w nim świateł , kierunkowskazów a po prostu chce go odpalić.Prosił bym o jakąś sprecyzowaną i szybką odpowiedz...z góry dzięki .
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
Na forum MZ-ciarzy to się nie dziwię, ale że tu takie banialuki ktoś napisał? Gdyby to miało jakieś znaczenie to by to było szczególnie wyróżnione. Owszem, wirniki Boscha mają takie trochę specyficzne pierścienie-z jednej strony jest języczek i ma trafić w gniazdo na wentylatorze. Jak mi się źle nasadzą to urywam języczek....
Sprawdziłem połączenia według podanych wskazówek i wszystko było okej i mimo to nie ładuje. W prawdzie udało mi się podłączyć kontrolkę, świeci ale nie wzbudza alternatora i dalej nie ładuje. Nie chce się poddawać ale chyba znajdę jakiegoś majstra i oddam żeby mi to zrobił. Może znacie kogoś wartego polecenia w okolicy Nysy.
Witam, kupiłem motocykl po rocznym postoju Na początku wszystko poczyściłem i iskra była nawet motor odpalił, niestety przewody zaczęły się łamać więc zacząłem je wymieniać. Nagrałem sobie filmik żeby wiedzieć jak to potem podłączyć a okazało się że przewody były kolorowe😂,(jeden przewód składał się z 3 innych). Noi tutaj pojawia się problem. Dodatkowo...
Prostownik jako taki jest od masy odizolowany ale biegun ujemny jest podłączony przewodem do wspólnego złącza do którego przyłączone są inne przewody z biegunem ujemnym. Napięcie zmierzyłem na styku który łączy wszystkie diody wzbudzenia na prostowniku i który jest podłączony do regulatora napięcia i tak na zgaszonym 2,8V na odpalonym gdy kontrolka...
można zrobić taki patent, że układ jes podłączony do akumulatora, i jesli napiecie jest miejsze niż około 14v (napiecie wychodzące z alternatora) to nie zaświecą sie zarówki, a jesli jest wieksze... silnik został odpalony to zarówki włączają sie... lecz jest jedna wada.. jesli mocno obciążymy układ elektryczny to wtedy lampy sie nie zaświecą
Typ alternatora RA2/West. Mierząc prostownik przykładałem końcówki miernika do tych właśnie styków. Po ponownym oczyszczeniu pomiary znów wyszły takie same. Prostownik mierzyłem na włączonym zapłonie i wszystkie przewody idące do niego były podłączone. Żeby go zmierzyć muszę odłączyć jakieś przewody? Jakie? Obwód kontrolki jest prawdopodobnie dobry....
Witam Posiadam etz 251. Chiałbym wymienić mechaniczny regulator napięcia na elektroniczny regulator alternatora mz typ RA2/west. Problem jest w tym iż do mechanicznego dołączone jest pięć przewodów (1. MASA D-, 2. 61, 3. wzb. DF, 4. 51, 5. D+), a elektroniczny ma trzy zaciski (1. MASA D-, 2. 61, 3. wzb. DF). Wedle moich analiz, przypuszczeń, wiedzy,...
regulator jeszcze gdzieś jest podłączony, może w innym elemencie być zwarcie lub w samej instalacji też miałem takie podejrzenie ale zgodnie z wskazówkami z instrukcji sprawdziłem żarówką krok po kroku i jest ok, poza tym podejrzewam że gdyby rzeczywiście miałbym jakieś zwarcie w instalacji to przed modyfikacją zapłonu też bym miał jakieś problemy....
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Alien co ty za rady dajesz??? Tam jest prądnica prądu stałego 6V/60W jeśli dobrze pamiętam. Mostek stosuje się do alternatora z mz etz. A i tu, i tam regulator jest niezbędny. I trzeba tam coś jeszcze robić... W sklepie z częściami do motocykli kupisz gotowy elektroniczny regulator do danego motocykla. I będzie do niego opis podłączeń. Tak więc nie...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Zatem zmieniłem na ten elektroniczny, którego rysunek załączyłem. Niestety mam to samo; włączam światła obroty idą w dół. Akumulator mam dobry, po dwóch miesiacach ciągle pokazuje 12.31 V stanu naładowania. Jeśli chodzi o prądnice jaką mam to jest to alternator. Co ciekawe, jak podczas pracy silnika odłączę akumulator, dzieje sie to samo: włączam światła...
To zależy jak wyglada dowód. Jak jest cały, to nie powinno byc problemów, jak ma uciety róg, to pozamiatane. Pojazd został wyrejestrowany i skasowany. Nadaje sie jedynie jako eksponat do muzeum. No, ale od czego nasze polskie głowy? Kupujesz "zdrowe" papiery na taki motocykl, delikatnie posługujesz sie numeratorami i masz "motór nówkę sztukie" :) Jeśli...
Możesz wytłumaczyć dokładnie o co ci chodzi? Czemu ma służyć ten dziwaczny układ ze schematu? Ja zrozumiałem tyle, że chcesz użyć regulator od malucha. Tylko tyle i aż tyle.... Jedynym wymaganiem jest "odmasowienie" uzwojenia wzbudzenia. Czasem da się to zrobić a czasem nie. Zależy od tego czy jeden koniec uzwojenia jest czy nie jest podłączony do masy...
Przykro mi, że się nie udało.:cry: Jednak uważam, że coś sknociłeś. Układ wg. mojego opisu powinien działać. Po pierwsze w użytym przez ciebie transoptorze, jak w każdym innym, nie ma fotorezystora!!! Więc pomiary rezystancji do nikąd nie prowadzą! Jest fototranzystor. Pewnie nie ściągnąłeś karty katalogowej. Ja ściągnąłem i moje rady opierały się na...
Tak instalka 12V, wiem że regulator od Skody ale jest na nim napisane 9d - wydawało mi się że pod alternator 9 diodowy taki jak w MZ 250 ETZ
Witam, Ostatnio miałem luzy na łożyskach w silniku i musiałem go rozebrać po złożeniu wszystkiego okazało się, że nie ma ładowania. Kable były opisane więc podłączyłem tak samo jak przedtem. Mam takie pytanie jakie powinno wychodzić napięcie wzbudzające z regulatora napięcia z DF na szczotkę DF na alternatorze ile volt ? Bo u mnie jest ledwie 1v. Druga...
Witajcie. Mam sprawne zegary od Golfa 3 Silnik benzyn, rok 1992 i MZ ETZ 251 w której nie działa obrotek. Pomyślałem więc ze może da się zaadaptować obrotomierz z golfa do MZ. Pod cały układ scalony podłączyłem zasilacz 12V. Kontrolki są, wszystko jest. Powyciągałem je co by prądu mi nie zżerały. No i przystąpiłem do próby.. Podłączyłem zasilanie do...
podłączenie przewodów alternatora podłączenie alternatora laguna podłączenie alternatora polonez
wymiana wirnika bosch zapalać check mercedes lodówka duże zużycie
Ursus 1204: Specyfikacja, Problemy i Konserwacja Kod błędu 00566 w Seat - problemy z układem wspomagania kierownicy