A skąd w regulatorze jest procesor i jak nie wykryje prawidłowej reakcji na wzbudzenie to nic się nie dzieje. Tak trudno sprawdzić diody? I tu zńów pŕóg, jak je wymienić hehe, czasy dobre się skończyły dawno na taki naprawy bez sprzętu dedykowanego.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Czyli L to wzbudzenie 2 wsuwka na kontrolkę.?
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Dynamo feld z niemieckiego. Pole znaczy. Czyli wzbudzenie alternatora
Tak jak pisałem wcześniej ma 6 diód Skoro ma 6 diod "głównych" i 3 wzbudzenia to alternator jest 9 diodowy. Masz niewłaściwy szczotkotrzymacz. Na zacisk potrójny idzie trio wzbudzenia , kontrolka i żółty przewód regulatora. Na pojedynczy styk idzie wzbudzenie zielony przewód Tego szczotkotrzymacza nie założy do tego alternatora choć zasada podłączeniowa...
Tak to do hot roda. Alternator zmęczony latami ale przewinięty na nowo. z tego co się orientuje nie ma znaczenia który przewód na wzbudzenie od szczotek na forum mopara o tym czytałem, tylko nie wiem czy nie ma + na obudowę, szczotki odizolowane od obudowy raczej
Już mnie rozbawiłeś. Ten cienki przewodzik to tylko wzbudzenie lub jak kto woli lampka.
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
Witam, Zostałem poproszony o pomoc w naprawie alternatora do MTZ nie ma na nim oznaczeń wyprowadzeń po rozebraniu zlokalizowałem odpowiedniki B+ i D+ i wyjście na wzbudzenie Mam problem z połączeniem nowego regulatora są na nim ruskie oznaczenia . Może mi ktoś przetłumaczyć na nasze B+ i D+ masę i wzbudzenie . Pozdrawiam , Czarek http://obrazki.elektroda.pl/2781316000_1...
Do zielonego podpinasz plus z stacyjki w szeregu z żaróweczką 12V 4W, konkretnie powinna to być żaróweczka z licznika z kontrolki ładowania. Układ działa w ten sposób, że wciskając kluczyk do stacyjki dajesz plus na kontrolkę ładowania która daje wzbudzenie na alternator (w twoim przypadku zielony zacisk), kiedy zapalasz traktor kontrolka gaśnie tak...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/3285212100_1... I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
https://obrazki.elektroda.pl/4972449000_... Dodano po 2 Pochodzenie licznika nie znane diesel czy benzyna. Ktoś wcześniej podpiął pod 11 obroty ale ja zmieniłem na wzbudzenie alternatora i teraz kontrolka się zaświeca i alternator się wzbudza co do obrotów to nie do końca wiem czy pod 4. A 4 pin i 9 jest oryginalnie zmostkowany na...
Wąska wzbudzenie ,szerokie zasilanieP
Przepraszam może źle opisuje aktualnie są 3 mocowania gruby do ładowania akumulatora jest podłączony i jest podłączone wzbudzenie kablem fioletowo żółtym zacisk prubowałem dostępnych rozwiązań jest w opisie wyżej z zaciskiem - są w opisie wyżej Dodano po 2 Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone...
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :)
Akurat w golfie 2,t4 jest dioda i działa. :) Mówisz,że te kilka mA wystarcza do wzbudzenia alternatora?Dioda pewnie jest tylko wskaźnikiem,a wzbudzenie jest jakoś inaczej rozwiązane.
alternator już podłączony i działa. Dla potomnych do zacisku L podłączamy lampkę ładowania a do R wzbudzenie ze stacyjki pod sróbkę M6 oczywiście kabel prądowy na zacisk rozrusznika.
Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. Załącza styki i świecą dzienne. Jak włączysz postojowe to brak masy i dzienne gasną. Możesz 15 podłączyć do DF ( wzbudzenie ) alternatora . Wtedy będzie włączać dzienne dopiero jak uruchomisz silnik. Pozdrawiam.
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Witam Czy jet możliwość zadziałała alternatora bez akmulatora. Naprzykład uruchomił traktora i wzbudzenie tylko żarówka kontrolę i prąd idzie na całą instalacje do świateł itp. Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Pozdrawiam
do czego go chcesz podlaczyc ? jaki alternator jesli z wbudowanym regulatorem to tak na obudowie masz minus na srubie M6 masz + czyli najprosciej do akumlatora. a na konektorku masz wzbudzenie czyli do zarowki a te z koleji do plusa i widzisz kiedy laduje
Dziwi mnie to jednak bo wszystkie schematy dostępne w Internecie to zwykłe podanie 12V na wzbudzenie i podłączenie kabli do spawania bezpośrednio do alternatora bez martwienia się o jakieś zabezpieczenia. Na dniach założe naprawiony alternator jako tylko ładujący i pojezdzę parę dni.
Alternator bez wzbudzenia nie może stawiać jakiegokolwiek oporu.Jeżeli w tym pojeżdzie zabudowana jest stacyjka np od Ursusa C360 t0 po wsiśnięciu kluczyka napięcie z pod stacyjki jest podane na regulator napięcia na jego styk oznaczony cyferką 15 po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na regulatorze występuje brak napięcia zasilania a zarazem brak wzbudzenia...
zamocowanie zrobię bez problemu... chodzi o kable wzbudzenie itp. z tego co widzę to regulatory one mają a co z resztą kabli
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Witam serdecznie. Otóż mam taki alternator jak na zdjęciu niżej wymontowany z Renault Clio 1.2 96r. Chciałbym go zastosować w innej renówce lecz nie wiem na którym pinie jest wzbudzenie alternatora oraz który pin jest za co odpowiedzialny. Który pin jest od czego? https://obrazki.elektroda.pl/6977781500_... https://obrazki.elektroda.pl/7087226700_...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Hmm ... wzbudzenie powiadasz .... tylko dla czego P i Y idzie do regulatora/prostownika z którego później wychodzi na resztę instalacji. Z kolei W/Y idzie do drugiego regulatora AC. Czy to nie jest alternator samowzbudny ?
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
ok a od czego jest w takim razie biały( lub szary ) przewód? Jeśli dobrze rozumiem to tak to wygląda: Czerwony - plus brązowy - masa niebieski - 12 V z alternatora niebiesko-biały - diagnoza czarny - sygnał z klimatronka, wzbudzenie zielony - plus na pompkę ? biały (szary) - ? Edit: Dziś obejrzałem ten sterwonik od saaba i rzeczywiście jest dodatkowa...
Szczerze mówiąc nie ma znaczenia biegunowość źródła zasilającego wzbudzenie bez regulatora. Oczywiście należy zastosować ogranicznik prądu. Ale chyba jednak najskuteczniejsza będzie metoda zasilenia alternatora przez żarówkę na napięcie 12 V. Jeśli na obudowie minus i świeci tzn, że spolaryzowany plusem na obudowę. Jeśli nie świeci to oznacza minus...
kolego to jest tak B + a zresztom to na poczatek jesli masz regulator i jaki i czy jest samo wzbudny czy obco a to zalezy czy ma 6 albo 9 diut regula. mozna dopasowac tylko zeby byl 12V podlocz B + gluwnly prad i mozna to spramdzi i wez przewod taki zeby muc dotnac B+i ostrorznie dotykaj tych 3 pokolej na jednym musi dyc pobur dradu to bedzie wzbudzenie...
Witam ! Ten nowy alternator ma obwód wzbudzenie taki, że jeden zacisk do masy drugi do regulatora. Zrobiłem eksperyment - do tego regulatora który pokazałem w poprzednim poście podpiąłem tak: + prądowy alternatora do + na regulatorze - zacisk przykręcany po lewej L i F daję z oryginalnej wtyczki, żadnych zmian masa regulatora i drugi zacisk z alternatora...
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Jak nie podasz kl15 to się nie wzbudzi. Więc nic mu nie będzie.
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Próbowałem na wiele sposobów, ale nie może się wzbudzić. A podłączałeś żarówkę 5W jako wzbudzenie ? Czy świeci na którymś pinie? Bo to że sie nie wzbudza to równie dobrze może być uszkodzony .
Kolega Ci napisał około 3 tys. obrotów na alternatorze,jeden wzbudzi się wcześniej a innym trzeba będzie mocniej zakręcić. :D
nie mam pojęcia jak podłączyć wzbudzenie alternatora są tam dwa piny R i L przewody były obcięte Jest też zapewne zacisk do połaczenia z plusem akumulatora. Całość zapewne powinna wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/3611418600_1...
A czym to napędzałeś? 2W to nie pomoże coś źle podpite, jak nie ma oznaczeń to skąd wiesz gdzie L podłączyć?
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
Gdzie mam wpiąć wzbudzenie?
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Gdzieś wyczytałem, że trzeba wzbudzić ten alternator. Jak to zrobić? To znaczy jak podłączyć, aby go wzbudzić?
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
To masz alternator do T-25 Dodano po 24 Sprawdź czy jak od łączysz przewód od kontrolki przy alternatorze , to kontrolka nadal świeci.Jeżeli tak, to może być zwarty przewód na masę i w ten sposób alternator się nie wzbudzi.
Witam. Mam pytanie odnośnie pinu 15 w alternatorach BMW. Do czego służy podłączenie go do zasilania? Czy bez nie go alternator się wzbudzi?
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
Kontrolkę od ładowanie podepnij do plusa po stacyjce a drugi koniec do alternatora na wzbudzenie
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Kiedyś podłączyłem pod wzbudzenie alternatora ( alhambra 2.0 tdi 2008r) i jeździ do dziś. Kolego, jeżeli masz włączony automat świateł mijania, musisz go deaktywować.
ten wolnu zacisk od kontrolki musisz go podłączyć inaczej nie wzbudzisz alternatora Pozdrawiam
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
c330m na zaciąg odpalaliśmy, ale dałem w temacie samochody, bo zasada działania alternatora ta sama w większości pojazdów. Kable podłączyłem z ciekawości, jak ciągnik był na chodzie i auto zgaszone, żeby sprawdzić, czy chwilowo podbije napięcie w instalacji ciągnika do tych ok. 12V, ale po chwili tak się zagrzały, że odłączyłem. Tak więc najprościej...
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
Sprawdź, czy alternator podłączony (B+, wzbudzenie), czy silnik ma masę. Gwoli ścisłości, M50 odpali bez czujnika poł. wału, sterownik liczy obroty z czujnika wałka rozrządu.
Możesz zamienić na 2 waty ale przesunie Ci się zakres obrotów przy których wzbudza Ci się alternator o ile wzbudzi sie w ogóle. Musisz sprawdzić.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Witam w niedzielne popołudnie , Buduję samochód terenowy od podstaw , mechanika jest mi nie straszna , jednak co do elektryki wolę się was zapytać . Chcę zrobić odpalanie rozrusznika z przycisku "start" ( gaszenie mam na linkę ) Chciałbym się zapytać jak to podłączyć , ktoś by mógł schemat narysować gdzie wstawić przekaźnik itd? Jeszcze jedno czy przy...
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
sprawdze bezpieczniki , prosze jeszcze o info czy jak bede miał nowy alternator peugeot z jednym stykiem , to ten jeden styk jest od lampki ? w takim razie gdzie podłącza sie wzbudzenie?
d+ to wzbudzenie alternatora i ma iść do kontrolki poprzez stacyjkę tylko jak to podłączyć czy potrzebny jest przekaźnik? Ma iść przez żaróweczkę od 2 do 5 wat, po stacyjce.
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
ferguson ariva sygnał bosch mikroprzełącznik zmywarka przebieg samochodu
temic mercedes briggs stratton
Wymiana kurtyn powietrznych w Volvo XC90 2006 Problem z cofaniem tłoczków hamulcowych w Passacie B5 1.9 TDI kombi