żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Tą żaróweczkę gdzieś schowaj w krosie instalacji a równolegle do niej wyprowadż i wpasuj lLED-a w otwór po żaróweczce w tablicy zegarów.Nie możesz z tej żaróweczki w obwodzie zrezygnować bo nie wzbudzi się alternator.
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Spróbuj coś takiego.
Mówię !! Obroty silnika i przełożenie na kołach (pasowych) większe od 4. Daj max. obrotów na silniku, to nawet sam się wzbudzi.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Miarodajnie - tylko po całkowitej rozbiórce, ze sprawdzeniem każdej z diód i faz osobno. Ale upewnij się jeszcze, że dobrze jest poprowadzone wzbudzenie.
Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :) Muszę się udzielić... Pomijam wiele kwestii rozwiązań poprzez innych "specjalistów", liczę się z ostrzeżeniem. Natomiast, jak sprawdzisz poprawność układu wzbudzenia alternatora?
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
Wyrzucasz prądnicę i regulator Ciągniesz kabel od kontrolki do wyjścia wzbudzenia alternatora d+ Ciągniesz kabel przynajmniej 6 mm2 od klemy plusowej ciągnika do styku b+ alternatora (śruba M8) Przed montażem należy sprawdzić czy karoseria jest połączona z klemą - Kontrolka musi działać i gasnąć po odpaleniu ciągnika ponieważ to ona odpowiada za wzbudzenie...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Rzeczywiście, są dwie śruby. Jedna mocuje szczotki, druga jest podporą dla złącza. Mimo wszystko do wymiany małe diody w obwodzie wzbudzenia alternatora.
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka na alternator i po kłopocie
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Coś pokręciłeś z tymi obliczeniami... 60obr/sek? i przekładnia 23:1 daje obroty 1380sek, czyli 82000obr/min !!! I obliczając przekładnię cierną trzeba uwzględnić poślizg i tarcie. Alternator ma sporą moc i w momencie włączenia wzbudzenia cała maszyneria stanie. Chyba że wzbudzenie będzie włączane wiatromierzem...
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Raz wzbudzony ładuje aż spadną obroty ponizej tych powodujących zanik ładowania
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
Witam Kupiłem w sklepie internetowym taki alternator do maszyny rolniczej i nie wiem, jak go podłączyć, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń. Jakiś chiński alternator. W sklepie był opisany jako pasujący do Ursusa C360. Tam, gdzie oznaczyłem, to się domyślam, że to wejście (30) do plusa akumulatora. Dalej zgadywałem i kontrolkę wzbudzenia wpiąłem w złącze...
mn997 wow a nie ma on czasem wzbudzenia przez kontrolke ??
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
Żaden problem szybciej pociągnąć nowy kabel do kontrolki od alternatora [stary idący do prądnicy do kontrolki odpiąć] Większość obecnych alternatorów to 9 diodowe konstrukcje-montaż banalny No chyba ze będzie miał z żuka lub jakieś starej renówki to trzeba dołożyć wzbudzenie pod styk 15 [po kluczyku] Czekamy na jakieś dane odnośnie alternatora
To masz instalacje na 24 v przerobiona, prawdopodobnie ten przełącznik 12/24 się uszkodził i dlatego ktoś to przerobil. Na początku sprawdź czy dochodzi wzbudzenie do alternatora, naciąg paska, przewody. Jeśli to nie pomoże możliwe że regulator napięcia jest do wymiany.
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Faktycznie na tą okoliczność nie znam urządzenia w szczegółach, Ale potwierdza się, że w danym momencie był to 6-cio diodowy aparat. Ale dalej nie wiem z jakich powodów alternator nie wytwarzał napięcia przy wzbudzeniu przez lampkę kontrolną. I jakoś nie pasuje mi tam regulator , ale skoro problem rozwiązany to gratuluję wytrwałości. Szkoda czasu i...
A jakią średnice ma koło pasowe alternatora? Podejżewam diodkę wzbudzenia. Masz miernik i chęci?
To wygląda na uszkodzenie którejś z diód alternatora. (bądź przewód wzbudzenia gdzieś zwarty jest z plusem za stacyjką)
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Odłącz kabel "wzbudzenia" od alternatora dotknij masy wtedy kontrolka ma świecić, jeżeli tak jest oddaj badziew na reklamację.
kompletny mostek wzbudzenia kosztuje 24 zł na Allegro wraz z całym tym plastikiem
Polecam Autorowi tematu przeglądniecie YT pod względem wykorzystania alternatora w turbinach wiatrowych. Jest kilka przykładów. Jeśli nie przeraża stopień skomplikowania mechaniki to czemu nie :) Prądnica ze wzbudzeniem ma tę zaletę że prawie nie stawia oporów przy rozruchu co stanowi bolączka turbin z magnesami stałymi.
Witam chciałbym podłączyć elektryczną pompkę paliwa przez przekaźnik tylko że sygnał bym chciał wziąć z alternatora(lub rozrusznik bo to są jedyne elementy elektryczne w tym silniku ) żeby pompka chodziła tylko wtedy jak silnik będzie pracował.Alternator pochodzi od audi b4 90A jedynie z tyłu wzbudzenie i ładowanie.Jeśli ktoś by mógł narysować schemat...
A może kolega nam nas poinformuje czym dysponuje do sprawdzania. Przydałaby się choćby lampka kontrolna czyli tzw próbówka. I dalesze informacje to czy na przwodzie wzbudzenia występuje napięcie? Czy bezpieczniki są sprawne i czy są sprawne łączenia w skrzynce bezpieczników.?
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Witam! Jakie były orginalnie stosowane alternatory w ursusach C-385? 6 czy 9 diodowe? Pytam o to gdyż w moim jest 9 diodowy. I tu kolejne moje pytanie: Jak w tym ursusie powinna być podłączona kontrolka od ładowania? W alternatorach 9 diodowych jest ona wpinana szeregowo w obwód wzbudzenia, ale w moim Ursusie biegnie do niej tylko jeden kabel. Patrzyłem...
Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia Jeśli nie znana jest polaryzacja, to jakie napięcie wzbudzenia ma podać? Pomyślałeś trochę PRZED napisaniem? tesco , jakie oznaczenia są na zaciskach alternatora?
podsumowujac - ze szczotkotrzymacza podpinam, przewod do regulatora pod nr. 67 natomiast 15- tke z regul. podpinam do stacyjki omijam kontrolke ponieważ nie bedzie działała bo nie mam przekaznika który by ja wzbudził, dalej do śruby M6 podpinam plus z akum który łączy sie z rozrusznikiem dobrze zrozumiałem?
Alternator bez wzbudzenia nie może stawiać jakiegokolwiek oporu.Jeżeli w tym pojeżdzie zabudowana jest stacyjka np od Ursusa C360 t0 po wsiśnięciu kluczyka napięcie z pod stacyjki jest podane na regulator napięcia na jego styk oznaczony cyferką 15 po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na regulatorze występuje brak napięcia zasilania a zarazem brak wzbudzenia...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
15RA2L Jak byś pomyślał to byś wykminił że ten regulator ma wyjście wzbudzenia na OBUDOWIE. Jest nie zamienny z żadnym innym. Żółty zasilanie , czarny masa.
Zbyszek-be2. A gdzie to alternator 9-cio diodowy ma zacisk 67? Przestańcie mącić. Nie wiemy jak postępuje działanie osoby zainteresowanej. Z kontrolką to w oryginale nieco inaczej ale prawdopodobnie rozwiązanie Albercik 321 może działać. Kolego Albercik 321. Na twoim miejscu sprawdziłbym tą teorię. Po co w 9-cio diodowym alternatorze zacisk 67, skoro...
kolego rozrusznik jest to silnik szeregowo-bocznikowy i nic się mu nie stanie jeśli uruchomisz go bez obciążenia Dodano po 1 zgodze się z tobą żę silnik szeregowy po stracie obciążenia się rozbiegnie Dodano po 1 wracając do tematu alternatorów mam pytanie jeżeli alternator w trakcie pracy straci wzbudzenie to coś mu się stanie??
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: http://obrazki.elektroda.pl/5841321100_1... Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak podłączam...
Prawidłowo ma być jak producent to wymyślił - plus na masie. Z minusem na masie regulator nie będzie się poprawnie zachowywał - przerabiałem temat. Co do zacisków, muszą być podłączone wszystkie, być może masz jakiś niewłaściwy regulator - na fabrycznych oznaczenia były: 16(wyjście prądnicy). 18(wzbudzenie), 19(-akumulatora), 10(masa). A tak w ogóle,...
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Nad fotkami się zastanowię. A z używką samochodową jest taki problem, że mocowanie trzeba przerabiać. Alternator bezszczotkowy? No to jakim cudem uzwojenie wzbudzenia na wirniku jest zasilane? :) Oj, chyba będę musiał rozebrać sobie to cudo w celach dydaktycznych...
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Witam wszystkich Mam pytanie jakim miernikiem wychodzi robisz pomiar?Jeżeli cyfrowym to bywa że pokazują czasem bzdury ,zwłaszcza gdy sprawdzamy ładowanie.Lepiej porównać miernikiem wychyłowym .Napięcie na zacisku R jak i głównym prądowym powinno być jednakowe.Gdy na R wyższe jak na głównym, uszkodzone diody mostka prostowniczego ,gdy na R mniejsze...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Kolego elekeryk. Moim skromnym zdaniem nic tu nie zmienią diody. Problem wynika z charakterystyki urządzenia (aktualny stan). Przecież przy obniżonym napięciu na instalacji, wzbudzenie występuje cały czas. Mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym. Oczywiście przy założeniu sprawności instalacji i elementów ładowania. A przyczyną zmian może być marny...
Tylko krytykują i krytykują. Chłopak chce założyć alternator to go założy i będzie generował prąd, mało bo mało ale będzie. Co do regulatora panowie pierdu pierdu, jak ma w miare alternator na czasie (samochodowy), regler ma wbudowany w niego. Jeśli alternator ma z tyłu śrube na wyprowadzenie pradu i wsuwkę ozn. d+ albo podobnie weź mały akumulatorek...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Wewnątrz alternatora ten przewód z męską końcówką jest podłączony do diod wzbudzenia,czarna podkówka z mały czarnymi diodami.Wspolny koniec to blaszka z takim"u" do wlutowania tego przewodu do oprawki.Ale sądzę że wpadł do środka bo połamana oprawka nie trzyma końcówki.
PICIA przedstawil ci to tak , ze chyba juz lepiej ni emozna :) Obrazek pierwsza klasa. Troche z praktyki: Od stacyjki na zarowke i z zarowki idzie kabelek do regulatora pradnicy, Ten kabelek bedzie ci potrzebny!!! Nie ucinaj go!! Odkrec go od regulatora pradnicy( to takie metalowe pudelko onok zbiornika paliwa po prawej stronie traktora) Jeden z zaciskow...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
Jak ja podam bezpośrednio 12V przez żarówkę na stole po zbudwaniu układu i alternator normalnie ładuje Czy to jest alternator bez wakupompki, tak? Po drugie czy ma koło wolnobierzne? Alternator jest bez wakupompki. Nie ma koła wolnobierznego. Dodano po 1 Jaka moc żarówki na stole? Jaka moc żarówki w samochodzie? Jaka jest żarówka w samochodzie to nie...
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus. http://obrazki.elektroda.pl/4432232600_1...
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem mu przez kontrolkę od ładowania i nie bawiłem sie...
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Czyli jest to pulsowanie napięcia w instalacji generowane przez układ ładowania. Zastanawia mnie to 15V. Dla aku może być zabójcze. Tak, problem przy 6-diodowym alternatorze zwykle polega na tym że zarówno napięcie zasilania wzbudzenia jak i "sense" aktualnego napięcia idzie sobie z + akumulatora przez stacyjkę i przewód do regulatora. Na tej trasie...
Nie zachowały się żadne przewody które początkowo szły do alternatora przy silniku lub do akumulatora? Przydało by się też zdjęcie płyty czołowej od strony wskaźników. Może Kolega spróbować przerysować jak idą połączenia od tych cewek w stojanie? Chodzi o białe przewody na zdjęciu z zespołem szczotek.
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika, przy obrotach pow. 1200, napięcie mierzone na zacisku...
Witam. Najpierw sprawdź czy z Twoim miernikiem wszystko ok, jeżeli tak to może siedzieć dioda(y) na prostowniku tak jak podpowiada kolega ftp.kowal. Dla pewności podłącz na krótko alternator do zasilania(wzbudzenie) i sprawdź napięcie ładowania na nim, powinno mieć co najmniej 14,4V (pamiętaj że alternator winien być stale obciążony- podłączony do akumulatora,...
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment spalone gdy odłączysz akumulator.W alternatorze...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
wzbudzenie alternatora ursus alternatora mercedes wzbudzenie alternatora
eminence odwrotka pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot zamiennik tranzystora indukcji
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Dlaczego forum Elektroda ma niski poziom merytoryczny? Elektroda.pl - Dlaczego użytkownicy są niezadowoleni?