Masa idąca na 85 może isc z aku jak i jakiejs śrubki przykreconej do karoserji. Schemat który narysowałeś jest ok, tylko pamietaj o zabezpieczeniu 30 bezpiecznikiem.
Musiałbyś mieć przynajmniej jeden wyłącznik krzyżowy i do tego przekaźnik dwupołożeniowy (który zastępować będzie drugi wyłącznik krzyżowy).
Dobrze, aczkolwiek przekaźnik o takim rozmieszczeniu styków w podstawce jest spotykany sporadycznie, zazwyczaj 30 i 87 jak tez 85 i 86 idą naprzeciw siebie, uważaj jak bedziesz podłączał. W tej roli znakomicie spisują się też te chińskie przekaxniki 10A
Witam, robię instalację w Trajce i chciałbym żeby bez zapłonu włączały mi się światła pozycyjne. Problem polega na tym że włącznik motocyklowy ma zasilanie po zapłonie i nie ma możliwości podłączenia świateł pozycyjnych bez zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/6271393700_... Myślałem nad takim przekaźnikiem i podłączyć tak. 87 i 85...
Chcę zmienić lampy z halogenowych na ksenon, światła mijania działają, ale gdy włączę na drogowe, słychać załączenie się przesłony i ksenon gaśnie. Czy można np. za pomocą przekaźnika podać zasilanie na przewód światła mijania? Jeśli tak, to w jaki sposób najlepiej to podłączyć? Nie mam jak zaingerować w zmianę kodowania, więc jeśli to możliwe, to zostaje...
O ile dobrze rozumiem, nie mając pojęcia o elektryce czy elektronice chcesz grzebać w instalacji dość drogiego i dość skomplikowanego auta? Ok, Twoja decyzja. Nie wiem które styki według ciebie to 1,2,3, etc. Tak czy inaczej na stronie drugiej masz widok od dołu przekaźnika z zaznaczonymi połączeniami styków. Na styki cewki (te połączone "sprężynką"),...
Witam jestem nowy na tym forum.Mam pytanie odnośnie przekaźnika samochodowego.Przypuszczam,że jest to pytanie ze szkoły podstawowej i może zaniżam poziom tego forum,ale nie jestem elektrykiem samochodowym.Ale do rzeczy. Posiadam daewoo nubire 1 i chciałem zamontować te nieszczęsne przekaźniki świateł.Potrzebny był by mi schemat podłączenia przekaźników.Dam...
http://obrazki.elektroda.net/61_12309122... to jest schemat który wygrzebałem w necie,chciał bym sie wpiąć pod włącznik zasilania http://obrazki.elektroda.net/69_12309130...
Dwa przewody to zapewne podświetlanie przycisku a pozostałe to włącznik. Musisz to podłączyć przez przekaźnik. Włącznik ma załączać przekaźnik a przekaźnik światła.
Najprościej, idź do sklepu motoryzacyjnego sprzedaja takie gotowe zestawy (dwa przekaźniki z kostkami i kostki męska i żeńska) wystarczy odnaleść odpowiednią kostkę i się wpiąć, podpiąć masę i zasilanie przez bezpiecznik najlepiej tak jak pisałem z akumulatora (choć zalecają z bezpieczników) Kostka ta jest wpinana po przełączniku świateł drogowe/mijanie...
Tu masz „schemat montażowy” wpięcia w oryginalną wiązkę przełącznika świateł. Dwie podstawki pod przekaźniki i oprawka bezpiecznika znacznie ułatwią montaż całości. https://obrazki.elektroda.pl/5181373500_...
Dioda ma być ODWROTNIE włączona. Ma NIE przewodzić w normalnej pracy, a bocznikować zaindukowany odwrotnie spolaryzowany impuls napięciowy w momencie wyłą czania przekaźnika. Po prostu w momencie wyłączania na cewce przekaźnika indukuje się napięcie o przeciwnej polaryzacji i dioda ma to zewrzeć - nie przepuścić dalej do układu. Tak jak narysowałeś...
witam serdecznie. w moim aucie znajduje się przekaźnik świateł 7 pin (ywc10050). mój problem polega na tym że na przekaźniku nie ma żadnych oznaczeń pinów. przed tym miałem zwykły 5-cio pinowy, ale miałem problem ze światłami. Żarnik świateł mijania nie gasł w momencie gdy przełączałem je na światła drogowe. Sprawdziłem homologacje lamp i okazało ,...
Witam, Właśnie montuję sobie światła dzienne i muszę podłączyć ich przekaźnik pod +12V po zapłonie. Jako laik planuję podłączyć się pod podświetlenie jednego przycisku. Mimo, że nie bedzie problemu z przeciągnięciem kabla, to może dało by się ten przekaźnik podłączyć pod jakiś przewód pod maską (bo właśnie tam będzie przekaźnik), co by nie miał związku...
Witam mam corse B rocznik 93 i mam taki problem ktory mnie denerwuje bo jak wlacze swiatla to one caly czas swieca nawet jak wylacze silnik i wyciagne kluczyk ze stacyji. Caly czas swieca a ja czesto zapominam je wylaczyc. Wiem ze mozna zamontowac taki "buzer" co bedzie piszczal jak drzewi otworze, ale wpadlem na pomysl zeby zamontowac taki przekaznik...
cd.opisu oswietlenia głównego.
Właśnie tak ma być. Tylko nie wiem za bardzo gdzie się wpiąć w instalacje świateł
Jeżeli w seryjnej instalacji są duże spadki napięcia to zastosowanie przekaźnika poprawi świecenie reflektorów :P Dodano po 2 Jeżeli w seryjnej instalacji są duże spadki napięcia to zastosowanie przekaźnika poprawi świecenie reflektorów :P A co do podłączenia przekaźników od świateł to do cewki podłączasz te kable co idą od włącznika do reflektora....
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Zostaje podłączenie w przełączniku albo pod przekaźniki między moduł a skrzynkę bezpiecznikową.
Dlaczego nie chcesz podłączyć przekaźnika od świateł na zewnątrz BSM ?
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
Wyprogramuj świata.
Pięć sztuk to znaczna przesada, ale dwa to rozsądne rozwiązanie. Jeżeli dasz dwa i rozdzielisz oba światła mijania, to nie musisz wozić zapasowego przekaźnika.
dobrze byłoby podłączyć ten czerwony przewód przez przekaźnik (dobrze też zabezpieczyć to bezpiecznikiem - nie większym niż 5A) do punktu w którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu a cewkę sterującą przekaźnika podłączyć do punktu zasilania świateł mijania co spowoduje rozłączenie LED w momencie włączenia się świateł mijania.
On nie jest w samochodzie! Musisz go sam dołożyć równolegle do włącznika świateł. Prosty przekaźnik z jedną parą styków.
Cewka przekaźnika równolegle do żarówki.
Witam. Mam mały problem. Chcę do Toyoty Avensis T25 zamontować automatyczny wyłącznik świateł mijania i postojowych. Znalazłem przekaźnik świateł mijania i nie wiem, gdzie i czy w ogóle jest przekaźnik świateł pozycyjnych. Proszę o informację, jak prawidłowo podłączyć automatyczny wyłącznik świateł. Według schematu powinienem podłączyć automatyczny...
Podłącz do żarówki świateł mijania cewkę przekaźnika. Do ringów dobierz rezystory tak aby przez nie świeciły słabiej. Normalnie styki przekaźnika zwierają rezystor a po pojawieniu się napięcia na żarówkach świateł mijania przekaźnik otwiera się i zasilanie idzie przez rezystor.
[url=http://www.fif.com.pl/lista_produkt... coś np.
Pewnie moduł od świateł ogląda prąd i widząc większy stwierdza zwarcie i odłącza światła. Podłączenie poprzez przekaźnik powinno rozwiązać sprawę.
Jak podłączyć silnik 12V na obroty lewo-prawo za pomocą przekaźników od świateł? Czy jest taka możliwość? Jeśli tak, to proszę o schemat. Dzięki.
Zaglądałeś do gniazda? Do czego podłączona wiązka haka?
słyszałem również, że w mojej toyocie centralny jest naprzemiennie sterowany dwa przewody plus i masa
Jeśli już musisz zasilić to tak po partyzancku z żarówki reflektora czy jej przekaźników to daj 2 diody prostownicze, np 1N5408 katodami do tylnego światła, anoda do przekaźnika świateł mijania, druga anoda do przekaźnika świateł drogowych.
Tak, będzie działać. Przekaźnik załączy się, jak zostanie zasilona jego cewka. A to się stanie dopiero wtedy, gdy na przewód świateł mijania lub drogowych podasz napięcie. A to się natomiast stanie jak załączysz światło główne, czyli wyłącznikiem oświetlenia podasz zasilanie na przełącznik świateł.
Dwóch przekaźników nie podłączysz ja w dużym fiacie, czy polonezie, bo przełącznik świateł przy kierownicy nie ma stałej pozycji. Daje tylko impuls, jak się nim przełącza światła.
Sądzę że zastosuj zamiast jednego dwa przekaźniki równolegle po jednym na każdą lampę.
A można tak prosto na przekaźniku...
Jeśli podłączać to pod przekaźnik świateł. Wpięcie bezpośrednio pod przełącznik może okazać się złym pomysłem ze względu na często małą obciążalność styków przełączników które są przystosowane do sterowania przekaźnikami, a nie bezpośrednio światłami.
Moduł naprawiony już
W poprzedniej wiadomości podesłałem nie taki przykład, przepraszam. Ten będzie odpowiedni : przekaźnik czasowy samochodowy podtrzymujący. [url=https://allegro.pl/oferta/przekazni...
Nie ma prawa coś takiego zaistnieć. Bo jeden to masa a drugi to + po przekaźniku . Zostaw to w spokoju i podłacz sie pod kabel wstecznego.
Witam. Chce zamontować gniazdo 7npin w ciągniku YANMAR F175d z 1990 roku do przyczepki. Czy muszę mieć przekaźnik czy mogę bez niego wpiąć się do przewodów ? I 2 sprawa podłączenie świateł tył z migaczami czy muszę mieć przekaźnik czy nie bo chodzi o samo światło oraz migacz
Moduł do kitu, daj zasilanie czerwonego po stacyjce przez styki przekaźnika 12V normalnie zwarty, cewkę podłącz do świateł pozycyjnych ,żółty nie podłączaj, jak zapalą sie pozycję złapie przekaźnik rozewrze styk i zgasną ledy .
Możesz podłączyć ledy do przełącznika świateł poprzez dodatkowy przekaźnik
Zakładam, że czerwony, to +, czarny masa, a żółty idzie do przekaźnika świateł To podłączasz tak: Czerwony do C na dole, żółty do NO na środku i mostek do + po prawej czarny do - po lewej
Czy waszym zdaniem umieszczenie skrzynki z przekaźnikami bliżej lamp będzie łatwiejsze do zrobienia? przy lampach bezpośrednio będę widział przewody do nich idące więc będę wiedział co jest co. Atego włącznika już bym nie ruszał. Jedynie plus będę musiał do nich dociągnąć.
Witam. Normalne przekaźniki stosowane w samochodach z jedną parą styków zwiernych sterowane napięciem 12V. Obciążalność styków 10-20A. Podłączenia najlepiej za pomocą gniazd. Zobacz na szrocie. Jeden przekaźnik do świateł mijania drugi do świateł drogowych. Pozdrawiam.
Witam Możesz zastosować „zwykły” samochodowy przekaźnik na 12V, np. od świateł drogowych czy mijania (mają duże obciążenie). Pozdrawiam.
Nie, bez diody lub przekaźników nie da rady. Do awaryjnych nie podłączysz.
albo gotowy moduł albo: dwa przekaźniki 641(jak dobrze pamiętam) w każdym sklepie motoryzacyjnym takie jak do świateł do "malucha" podaj maila to ci wyśle schemat podłączenia
Ale ta są punkty masowe tykko pod te światła dalekosiezne czy ogólne? Robiąc podłączenie świateł bez przekaźnika robię to jak w załączniku w pierwszym poście z pinu nr 6? Czy może ten pin to tyko sterowanie? Jak to wygląda?
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
Zastosowałem przekaźnik podłączony do świateł pozycyjnych odłączający ręczny po włączeniu świateł pozycyjnych. Aby zaciągnąć ręczny wystarczy wyłączyć światła.
wypnij przewody przychodzące do puszki bezp. (św. długie i krótkie) zastosuj je do wzbudzania przekaźników styk 86 wyjście przekaźników 87 podłącz w miejsce wyjętych przewodów pod 30 podłącz zasilanie z akumulatora (nie koniecznie z bezpiecznikiem) 85 przekaźników masa
Podłącz przekaźnik przez tranzystor np. tak jak tu jest podłączony http://obrazki.elektroda.net/88_12449810...
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Światłem wysteruj przekaźnik, który załączy wentylator. Dodatkowo do wentylatora podłącz sterowanie z Sonoff.
Ja nie wiem, gdzie idzie ten przewód, ale dociągnij go do komory silnika, podłącz przekaźnik i używaj świateł przeciwmgielnych.
Nie podałeś o który to model Ursusa chodzi. Jakoś mi nie pasuje aby obciążać włącznik świateł typu "stacyjka" światłami mijania oraz światłami roboczymi. Jeśli to prawda, że przyłączasz dodatkowo 192 W to marnie z bezpiecznikiem i przewodami. Aż się prosi dedykowany przewód zasilający i sterowanie przekaźnikami.
Sygnał do sterowania dodatkowymi światłami drogowymi bierzemy z sterownika ZBR wtyczka F2 pin 14 i z tego pinu podłączamy sterowanie dla przekaźnika od dodatkowych świateł drogowych
Skoro podłączyłeś napięcie prawidłowo do przekaźnika to tylko diodę odpaliłeś i wszystko.
Ledowe maja po kilka watów max, możesz wsadzić i dwa bez przekaźnika.
Bardzo mi przykro, ale zaniżasz poziom forum. Który cycek jest do czego złapiesz sobie zwykłym omomierzem, a jak go nie masz to wystarczy bateryjka i żaróweczka z latarki.
Witam Skąd najprościej i najlepiej w oplu vectra B pociągnąć tzw + po stacyjce, chodzi mi o podłączenie zasilania do przekaźnika świateł dziennych.
W silniku benzynowym po odpalaniu załączany jest prąd na podgrzewanie sondy lambda można to wykorzystać do zalączania przekaźnika. Drugi koniec cewki przekaźnika można podłączyć do świateł postojowych, spowoduje to wyłączenie przekaźnika po włączeniu świateł.
Obrazka nie ma, a w internecie masz miliardy opisów jak podłączyć przekaźnik. Prawdopodobnie dałeś za słaby przekaźnik i dlatego się grzeje.
Jak kupisz moduł to będziesz miał opisane jakie przewody gdzie podpiąć, podpinasz się tak samo jak bezpośrednio do świateł tylko w module masz przekaźniki no i jak kolega wyżej napisał zasilanie z akumulatora.
tak jak pisałem wcześniej podłącz pod przekaźnik świateł pozycyjnych będziesz mieć układ zabezpieczony lub jak podpowiada Xantix pod napięcie podświetlania kabiny ale nie za pomocą włącznika przy drzwiach bo one są na masie tylko z istniejącej lampki przy lusterku wstecznym
Moduł potrzebny lub daj przez przekaźniki.
Kupiłem odpowiedni przekaźnik.
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
Lepiej zostawić oryginalne podzespoły i przepraszam że tak późno odpisuje,miałem wezwanie do pracy. W tym oryginalnym przekaźniki są łatwe do wymiany.
Ładowarki USB mają wbudowany bezpiecznik ale dodatkowy nie zaszkodzi. Sterowanie przekaźnika napięciem świateł może być, jedynie weź pod uwagę to, że światła są zasilane prądem przemiennym, więc musi to być właściwy przekaźnik.
a jajkiego przekaźnika użyć i jak go podłączyć ?
Zastosuj przekaźnik.
najprościej- zwykły przekaźnik wpięty w obwód kontrolki ładowania... nie tak dawno tłumaczyłem komuś
Witaj,Podepnij tak, jeden przewód minus - pod żaróweczkę od postoju , drugi + pod alternator .zapalasz auto przekaźnik styka,lampy dzienne świecą załączysz światła mijania przekaźnik puszcza i dzienne się wyłączą ,wyłączysz zapłon lampy zgasną.
Ten przekaźnik działa jak zwykły rozłącznik kiedy dostanie zasilanie z świateł postojowych. Przy braku zasilania czarny przewód i biały jest ze sobą połączony. Więc jak na Czarnym masz zasilanie po stacyjce to z tego zasilania zasilasz + do świateł dziennych a minus podłączasz do masy i powinny zaświecić. Multimetr w łapę i szukaj gdzie nie ma zasilania.
Oświetlenie wyłącza kontroler świateł(za lewym boczkiem bagażnika, zaraz za nadkolem) bo widzi za duże obciążenie obwodów. Zasilić przyczepkę przez przekaźniki albo zastosować moduł haka
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
Podłączenie świateł mijania za pomocą przekaźnika.
Pin 30 przekaźnika wejście na zasilanie kamery np. z gniazda mocy tył. bezp.7,5A pin 87 wyjście zasilania na kamerę pin 85 masa z karoserii pin 86 światło cofania znajdzieśz próbówką/miernikiem w lampie
Do świateł pozycyjnych niepotrzebny przekaźnik? Wystarczy + ze świateł z samochodu? Jak podłączyć włącznik na 3 piny do przekaźnika?
Dobrze by było podłączyć ten halogen poprzez dodatkowy przekaźnik. Tu masz solucję.
Oznaczenia przekaźnika, 2X 86, a powinno być 86 i 85, sprawdź.
Koszt przekaźników w serwisie to 250zł/szt. Ja kiedyś kupiłem od fiata za 30zł. można też taniej trafic. Jeśli się upierasz przy 541 to podłącz je kabelkami. Numer oryginalnego przekaźnika to: 96 202 209 80
.A jaki przekaźnik kupić i jak go podłączyć?Wiadomo Panu, To jest dział na którym wymagana jest podstawowa wiedza w zakresie elektryki samochodowej. Przekaźnik zwykły 12V a schemat podłączenia takiego przekaźnika jest bez problemu dostępny w sieci
Witam i jak udało się podłączyć przekaźnik ? działa?
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
W jaki sposób masz zamiar załączać te halogeny? Nie miałeś dotychczas świateł przeciwmgłowych (przekaźnika K6 nie było)?
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
czy jest to w ogóle możliwe? Tak. Należy podłączyć zasilanie przez przekaźnik/i.
Tak, dokładnie. Już podłączyłem przekaźnik i wszystko działa...
Witam, na zapalonym silniku świecą się wszystkie światła tj. pozycyjne + mijania(drogowe). Można podłączyć dodatkowy wyłącznik po przekaźniku odłączający zasilanie świateł mijania. Wtedy przy zapalonym silniku jest możliwość wyłączenia świateł mijania a pozostawienia tylko pozycyjnych. Generalnie należałoby przekaźnik podłączyć równolegle z wyłącznikiem...
Musisz mieć oczywiście siłownik sterujący, który można podłączyć przez przekaźnik np. od świateł z Poloneza, a przekaźnik sterujesz impulsem masy z alarmu. (koszt ok 15zł)
Tak jest prąd na 86 po wyłączeniu. Ale mam drugi problem, próbowałem podłączyć wszystko i coś poszło nie tak, brak braku na prawej kostce z lampy, totalne zero, odziwo lampa swieci bardzo bardzo słabo. Wszystkie inne światła świecą w aucie normalnie. Czyż bym spalił moduł świateł ? Przekaźnik ?
No tak cos się nie możemy zrozumieć ale postaram się to jakoś inaczej wytłumaczyć. Tak za licznikiem był moduł imobilajzera zamontowałem zwykły przekaźnik plusowy ze Świateł dziennych podłączyłem do przekaźnika a masowy ze Świateł dziennych podłączyłem do masy Główny plusowy ze stacyjki podłączyłem do przekaźnika i został mi jeden do podłączenia kiedyś...
To już kwestia namierzenia odpowiedniego przewodu w stacyjce , lub bezpiecznika od no dmuchawy i innych urządzeń działających po przekręceniu zapłonu i wpiąć się w obwód. Niby Led-y nie pobierają dużo prądu, ale może warto wykonać włączanie świateł na przekaźniku
podłączenie przekaźnika świateł schemat schemat przekaźnika świateł podłączenie przekaźnika wentylatora
bezpiecznik termiczny bateria robot kuchenny szczotki pralka whirlpool słabo wiruje
automation license manager automation license manager
Pralka hałasuje podczas wirowania - przyczyny i rozwiązania Daewoo Matiz - Silnik odpala, ale gaśnie i gubi paliwo