Z tego co piszesz jest to podciśnienie od regulacji łopatek turbiny i zaworu egr-u jak jest odpięty to turbiny nie ma a jak go podepniesz i turbina dobrze działa sprawdź na początku z kąt jest świst jak nie jest układ nieszczelny to turbina ci pada.
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
Podciśnienie do sprawdzenia.
Dobrze źle? Do kitu test? Układ podciśnieniowy jest prosty. Są dwa elektrozawory sterowane sygnałem PWM, czyli o stałej częstotliwości, ale o zmiennej szerokości sygnału. Pomiar napięcia na nich nie ma sensu. Do obydwóch zaworów doprowadzone jest wspólnym przewodem podciśnienie z pompy vacu oraz także wspólnym przewodem czyste powietrze z filtra. Czyste...
Podłączyć tester i sprawdzić parametry. Sam to nie wim co sprawdzisz. Może to czy cięgno kierownic na turbinie porusza się bez zacięć. Sprawdzić podciśnienia i zaworek turba.
Na wolnych olbrotach silnika turbina nie pracuje na dużych obrotach - ma wtedy ok 16 -20.000 obrotów i prawie nie spręża. Jeżeli ją wtedy słychać - to prawdopodobnie jest uszkodzona, albo nieszczelny jest wąż na dolocie i słychać uciekające powietrze. Ponieważ po zdjęciu wężyka z gruchy sterującej hałas cichnie, to może uszkodzona jest membrana gruchy...
Sprawdziłem działanie gruszki i jest ok. Gruszka pracuje, a gdy odłączy się przewód podciśnienia to przestaje działać co jest logiczne. Zaślepiłem też EGR z ciekawości i nie widać różnicy w mocy - auto zmulone nadal (brak turbo). Czy w takiej sytuacji mogę założyć, że problem leży w samej turbinie ? Wygląda na to, że sprawdziłem cały obieg jeśli chodzi...
Masz źle podpietą gruchę turbo albo padł pierburg. Turbo może kuleć np być zalepione (malo prawdopodobne) . Czyli najpier pierburga zweryfikowac jest w tym motorku głeboko z tylu ukryty ale weżyki powinny byc doprowadzone jeden spodem przy gruszcze (turbo) . Kolejny górą i dookoła filtra paliwa do złączki pompki podciśnienia tej co ssie wspomaganie...
Witam, mam focusa 1.6 tdci 90km 2005 rok i od niedawna niestety problem. Sporadycznie auto - zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszania wchodzi w tryb awaryjny. Po diagnostyce komputerowej wyskoczył błąd - za niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny - każdy z mechaników u którego byłem od razu proponuje wymianę turbiny - rzekomo "kończy się"....
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
Podczas trasy miałem nagle hamowanie że 130km/h do 60-70 km/h po tym incydencie moja turbina zaczęła się dławić przy 130-140km/h i nie dało się bardziej przyspieszyć, jakby odcinało jej moc. Postanowiłem zrobić postuj i zobaczyłem czerwoną kontrolkę wykrzynika w kole zębatym. Odczekałem 30 min i jechałem dalej, ale po postoju turbina już w ogóle się...
Witam kolegów posiadam Focusa 1.8 tdci z 2003 r. Problem mam mianowicie taki iż od pewnego czasu z intercoolera wydostaje mi się olej. Jest to ilość zbyt duża gdyż bałwanki są całe a maska od spodu jest cała w oleju. Ja osobiście stawiam na uszkodzoną turbinę bo auto odpala w miarę dobrze ale przy wyprzedzaniu kilka razy przeszedł w tryb awaryjny i...
Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie, otóż mój Focus MK I 1.8 16V ZETEC-E po włączeniu klimatyzacji, podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła podwyższa sobie obroty tzn kiedy samochód toczy się, obroty jałowe wzrastają nawet do 1500, nie ma hamowania silnikiem i traci znacznie moc. Obroty czasem normują się dopiero po całkowitym zatrzymaniu a czasem zostają...
Witam, Ford Focus 1.0 ECOBOOST 2013r. 110 000 km. w jednych rękach od nowości. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i silnik stracił moc (prawdopodobnie zatarło turbo). Klient dojechał do mnie i po odkręceniu czujnika ciśnienia oleju i odpaleniu silnika poszło powietrze... Poziom oleju w normie, rozrząd z napędem pompy oleju (dwa paski)...
Po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła, dodatkowo był wymianiony filtr powietrza i niestety po tym nastąpił spadek mocy, tak jakby turbo się nie włączało.Komputer wykazuje jedynie błąd czujnika temperatury tzn. odczytuje temp -40C, który bodajże jest w przepływomierzu. Mam pytanie czy to może być przyczyną. Nie mam innej przepływki, żeby to sprawdzić,...
Witam wszystkich na forum. Bardzo prosił bym o poradę w sprawie doładowania w focusie 2,0 Tdci. Auto jest z 2006 roku bez DPF. Focus Jeździł bez problemu aż do zeszłego tygodnia. Wracając do domu autostradą zaczął szarpać, ale w taki sposób że miał moc było słychać turbo i cyklicznie co jakiś czas turbo cichło i autko traciło moc i delikatnie zwalniało...
Witam, Padła suszarka w focusie 1.6tdci 2006r w dowodzie 80 kW ale turbo na westgate, zamontowałem po regeneracji, kręciłem rozrusznikiem bez odpalania, aż olej poszedł spływem, auto odpaliłem, pochodziło 15 min na wolnych, przejażdżka, pierwszy boost i nagle stukniecie i silnik przyhamował, rozkmina i patrze odkręciła się nakrętka na wirniku po stronie...
Mam problem z autem. A mianowicie auto podczas jazdy zapaliło świece (mruga) żarowe i nie chce wejść na wyzsze obroty niż 3000. Prawdopodobnie komputer odciął turbinę po to żeby nic sie nie stało i strasznie kopci. Nie pali na pewno na 1 cylinder. filtry, oleje, świece żarowe wymienione były. Przy mrozie -25 paliło a teraz coś go zabolało. Dodam że...
Witam, jakie powinno być podciśnienie w układzie hamulcowym w Focusie MK2 1.8 TDCI?
Hej mam pytanko w moim focusie cos dzieje sie z klimą jak ja włacze to tak mi spadaja obroty silnika ze aż silnik gaśnie z z paska napędzającego sprezarke dymi sie , niewiem czy to wina spręzarki ?
Witam mam problem z moja foka a mianowicie po regeneracji wtrysków i wymianie filtra paliwa auto ma za wysokie ciśnienie paliwa. auto odpala normalnie , po czym ciśnie rośnie i słychać jak to mechanik nazwał twarde spalanie. auto pali z kluczyka, czujnik wymieniany z innego auta dalej to samo, regulator nowy i bez zmian, instalacja elektryczna ok, ecu...
Dołożony czujnik podciśnienia i sterowania gruszka czujnik od golfa 4
Nie ma mocy przy ruszaniu? Czy słabo nabiera prędkości? Turbina się załącza? Sprawdź przewody podciśnienia.
Dziękuje za odpowiedzi. Okazało się że to koniec turbiny i trzeba poddać ją regeneracji. Pozdrawiam
I teraz pytanie,może ktoś doświadczony się wypowie. Czy jak odłączyłeś w silniku z turbo odmę od kolektora, to czy nie masz za dużego ciśnienia w skrzyni korbowej (jest równe atmosferycznemu, a nie ma podciśnienia), czyli nie ułatwiasz spływu oleju z turbiny.
mam pytanie do fokusiarzy. Czy zawór podciśnienia: http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-tur... po odkręceniu go od ściany grodziowej coś w nim grzechodze jakby było urwane - byćmoże to membranka która samoczynnie tam sięprzesuwa ale ewidentnie jest coś tam bycmoże urwane, czy tak powinno być?
Ja bym nie był takim optymistą, ale możesz spróbować zaślepić EGR, zobaczysz czy będzie lepiej. Ja bym się spodziewał uszkodzonego sterowania turbiną albo uszkodzenia samej turbiny. Stało się to nagle? Sprawdź, czy przewód podciśnienia robi się twardy na podwyższonych obrotach.
Dobrze, że nie zakończyłem tematu, bo niestety krótko po naprawie znów zabrakło mocy. Tym razem już prosto do serwisu forda w Świdnicy. Diagnoza: uszkodzony zawór podciśnienia turbiny. Koszt diagnostyki, części i wymiany - 650 zł (sam zawór to ok. 350 zł). Po naprawie wszystko w porządku - moc jest.
Na start sprawdziłbym gruszkę od turbo. Uszkodzona membrana w gruszce będzie dawać podobny objaw co zablokowana geometria, ale jest to prostsze moim zdaniem. Wystarczy mieć pompkę na podciśnienie, podłączyć ją sobie pod gruszkę i zobaczyć czy chodzi pręt/sztanga! Równie dobrze mogł się przetrzeć przewód od pociśnienia który jest podłączony do gruszki...
Masz jakiś konkretny przewód na myśli mówiąc "jakby powietrza się wydostawało " Oczywiście. sprawdziłem właśnie przewód łączący filtr powietrza z turbiną i wszystko jest git Gratulację skończenia szkoły podstawowej i znajomość prawa Pascal. Sikanie nadciśnienia w miejscu gdzie jest podciśnienie. a jeśli chodzi o osprzęt i pasek to nie widzę nic podejżanego...
Witam otóż mój ford to Focus C-Max Ghia 2004 2.0 tdci 136.Od jakiegoś czasu mam problem z brakiem mocy do 2,5 tysiąca obrotów gdy obrotomierz przekroczy tą wartość auto odrazu rwie jak szalone.Więc tak kierownica turbo w idealnym stanie chodzi lekko wężyki podciśnienia sprawdzone, brak jakich kolwiek błędów w komputerze.Za namowa kolegi wymieniłem obydwa...
Witam Ja ostatnio w swoim focusie wymieniałem rozrząd i także miałem wyciek - to niebezpieczne dla paska - cały był zalany, produkty ropopochodne uszkadzają gumę. Uszczelki jeszcze nie wymieniłem bo przetarłem wyciek szmatką i niedługo sprawdzę czy to na pewno z niej leci bo przeciek miałem jeszcze z rur (a dokładnie na opaskach) od podciśnienia z turbiny....
Mylisz się. Gdyby EGR zablokował się w pozycji otwartej to by przepływ powietrza był jeszcze mniejszy. Silnik zasysa 9g/sek przy zamkniętym EGR. Jako że EGR otwarty jest na biegu jałowym to silnik również zasysa 9g ale 6g idzie przez przepływomierz a 3g przez EGR. Rozumiesz to? Oczywiście sterownik silnika decyduje o tym kiedy otworzyć i jak mocno zawór...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
Dzieki za pomoc, autko zrobione . Znalazłem dwie usterki nieszczelny przewód od podcisnienia, zacinajacy sie zawór od zalamczania turbo
podciśnienie turbiny turbiny podciśnienie focus podciśnienie
renault master układ wydechowy konwerter napiąć rs232 nagrzewnica gazowy czujnik temperatura
problemy diagbox makita migają diody
PNR-5000-D Lead Cutting Tool Datasheet Inquiry Wykres pasma średnich i długich częstotliwości w AM