Poradziłeś sobie z tym alternatorem? Jeśli nie to odezwij się to wytłumaczę ci co i jak podłączyć.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Może tak https://obrazki.elektroda.pl/9469893300_...
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
Mam taki sam alternator i mam pytanie, czy do ładowania 2 akumulatora 12V potrzebuję jeszcze regulator? Jaki to model alternatora?
Wyszperałem coś takiego w katalogu PR 110. Wkleiłem tylko wycinek schematu o marnej jakości ale zawsze coś. Oznaczenia na regulatorze i ograniczniku powinny bardziej zobrazować sytuację.
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Witam, potrzebuję jakiś schemat aby podłączyć alternator 24V do regulatora i kontrolki. Alternator ma takie wyjścia jak DF, D-, MP i wejście aby podłączyć prąd. Regulator ma takie wyjścia jak B+, B- i Wzb 67. Proszę o pomoc jak to podłączyć?
Chyba że możesz mnie oświecić jeszcze jak to wzmocnić żeby nie było takiego oporu Podłączyć słabszą żarówkę, np. 21 lub 6 W.
Wycinek schematu podłączenia czeskich alternatorów 24V http://obrazki.elektroda.net/91_11840973...
Tak to był prostownik automatycznego ładowania nawet dobry tylko ze był na 24V a przerobiłem go na 12V i teraz pytanie czy będzie to działać jak poprzednio, czy ten układ nie będzie działał na 12 voltach? . W środku jest tyrystor na radiatorze o symbolu GEQ 8333 CR12 UOIJY jest tez płytka z układem scalonym o symbolu ZN1034E 8212 FERRANTI przekaźnik...
Dzięki za zaiteresowanie -problem rozwiązałem .Instalacja jest 12V rozrusznik24V na alternatorze tabliczka 24V ale regulator 12V jak w warburgu .W sklepie zrysowałem schemat połączenia z przekżnika.-był na dekielku ale w ja go nie miałem Połączyłem zgodnie z schematemi jest ok . POZDRAWIAM.
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Ten zacisk ze znakiem zapytania trzeba podłączyć do przekażnika kontrolki ładowania.
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Witam Ostatnio zdobyłem alternator i wpadłem na pomysł przerówbki go na silnik beszczotkowy. Posiadam sterownik 24v 350wat. Mam problem z podłączeniem go do sterownika ze względu że jest dosyć nietypowy 1,2,3 wspólne przejście 4,5,6 wspólne przejście https://obrazki.elektroda.pl/7404854500_...
witam mam pewien pomysł na budowe małej elektrowni wiatrowej mianowicie chce zbudować na dach małe turbiny i do nich podłączyć alternator do autobusu 24v 85A lub coś podobnego następnie do tego podłączyć akumulator następnie ten prąd z alternatora i akumulatora podłączyć do silnika 24v który będzie napędzał prądnice 3x220v prądu zmiennego i wtaki sposób...
To alternator 24V ma inne podłączenia jak 12V.P
Światła z akumulatora czy z alternatora? Odłącz regulator i podłącz bezpośrednio żarówkę 24V 60W do alternatora i wtedy mierz napięcie (AC). To wiele wyjaśni.
No i przy tym układzie który chcesz zrobić to musiałbyś drugi alternator odizolować od masy.
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
To niezbyt szczęśliwe rozwiązanie zarówno pod względem elektrycznym jak i mechanicznym. Po prostu silnik wentylatora należy podłączyć do +24V przez ogranicznik napięcia.
Jest możliwość, bezpośredniego podłączenia Alternatora z Akumulatorem bez stacyjek i instalacji samochodowych, tak aby Alternator ładował Akumulator ? Jest. Pytanie tylko po co tak? Ja nie bardzo rozumiem, co chcesz zrobić. Czy Ty chcesz podłączyć dodatkowy silnik do 24V, do tego alternator ładujacy aku 12V?
ok dzięki temat do zamknięcia
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Podłączyłem woltomierz do akumulatorów i 24V pokazywał po zapaleniu, po zwiększeniu obrotów też 24v
Schematu nie mam, ale moge powiedzieć do czego wyprowadzenia: D+ do alternatora DF do alternatora D- do masy
Do sprawdzenia alternator (regulator napięcia), jak pisze Kolega Grzegorz. Nie oryginalne regulatory lubiły padać. Dodano po 1 Akumulatory podłączone szeregowo z racji braku przełącznika 12/24V.
Chce podłączyć Alternator Stara o oznaczeniu A120e stara instalacja była w fatalnym stanie, kable powypinane ze spękana izolacja robię wszystko od zera i mam problem z podłączeniem układu ładowania. Alternator jest na 24v ma wyjście na śrubę o oznaczeniu "19" Jeden konektor bez oznaczenia w kwadratowej osłonce, szczotkotrzymacz to "18" oraz konwektor...
Są trzy fazy, ale do transformatora moge podłączyć tylko jedną.[/quote]
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Witam Licznik motogodzin posiada trzy piny do podłączenia na dwóch jest zasilanie 12 lub 24v trzeci w wielu to sygnał .Może być z alternatora z zacisku W.
Mazda Tribute/Ford Escape 3.0 v6 24v 2001-2005
Moim zdaniem tak. Alternator zawsze można sprawdzić i okablowanie, ale wydaje mi się że jest dobry. Wypnij wtyczkę i do pinu 2 podłącz 24V przez żaróweczką 24V 2-4W Pin3 to +24V po stacyjce Alternator powinien ładować, żaróweczka zgasnąć, ale na desce tego możesz nie zobaczyć- musi ci wystarczyć miernik zewn. Tak określisz jego sprawność, bez wielkich...
Do kolegi Błażeja -alternatory radzieckie gdy nie miały regulatora wbudowanego ,a wychodziła jedna końcówka to był to(+) ,natomiast dwie końcówki miały alternatory 24V z regulatorem montowanym osobno ,który był sterowany (-).
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
znalazłem na allegro alternator do autobusu, myślę go zakupić. Teraz pasuje jeszcze akumulator... tylko jaki włąśnie... chcę podłączyć do grzałki 24v do ogrzewania wody...
Dzień dobry, mam taki problem. Na przyczepce samochodowej mam dwa 7Ah akumulatory podłączone szeregowo czyli w sumie dają 24V. Chciałbym poprzez alternator ładować je w trakcie jazdy samochodem. W jaki sposób podłączyć? Domyślam się, że trzeba byłoby użyć jakiś prosty układ na diodach, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. pozdrawiam dr_Markower
takie coś narazi altka na uszkodzenie W sprawnym aucie nic się nie stanie, zwłaszcza że typowo montowane są alternatory 90-120A/24V.
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Jeśli w samochodzie sa dwa akumulatory 12V płączone szeregowo, to problem masz rozwiązany, bo można podłączyć sie do jednego tego bliżej masy.
Co za alpejskie kombinacje.Zamontuj alternator o napięciu pracy 24V z odpowiednim regulatorem na napięcie pracy 24 V i po balu.Cena regulatora elektronicznego to około 39 zł.Żarówki w przyczepach wymień na 24V i po problemie.Jeżeli zamontujesz alternator 12V to musisz do niego dokupić przełącznik 12/24v który ceną dorówna cenie 24V alternatora zakupionego...
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku?
kolego a możesz mi zdradzić schemat jak podłaczyć od akumulatora do rozrusznika i jak podłączyć alternator zaznaczam ze przerabiamy instalacje z 12/24v na 24 v. bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak to ogarnąć
I co masz dwa zaciski prądowe z tyłu??
Pytanie po co ten przekaźnik wycieraczek 24v z jelcza do instalacji 12V :?:
Widziałem kiedyś na 12V, spróbuj poszukać pod hasłem: opiekacz, podgrzewacz. Tylko takie urządzenie nie będzie działać zadowalająco bo przy 12V może mieć maksymalnie 180W (ograniczenie gniazda zapalniczki 15A). Zauważ, że domowe urządzenia tego typu mają moc przynajmniej 4 razy większą. Te 300W dla 24V to jeszcze ma szanse coś podgrzać. A jeśli przetwornica...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Witaj wiec tak podłączenie pod jeden akumulator odpada bo bedą nierowno ładowane i obciążone ,podłączenie pod alternator też lipa bo jest 24V natomiast wystepują przetwornice róznej mocy 24 na 12 V jak i 24 V na 220 rynek ma możliwosci duże i wystarczy poszukac POZDR
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Witam czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć czy w instalacji 24v kondensator zda egzamin.Tzn: wzmacniacz podłączony jest z pod 1 aku 12v ale alternator ląduje prądem 24v i mam ciągły problem z niedoładowanym 1 aku czy założenie kondensatora coś zmieni i jak wtedy będzie kondensator pobierał prąd ??
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Dziękuje za odpowiedzi... widzę że rozpętałem gorąca dyskusje... Jeżeli się nie da albo jest to trudne to dam sobie spokój i zastosuje typowy alternator 24V. Odpuszczę sobie jednak tego dziadka z stara bo jak doliczę koszty regulatora i transportu każdego z tych elementów do przekroczę 150 zł Pójdę raczej w kierunku kupienia czegoś takiego Dodano po...
Na koło pasowe nawiń mocny sznur (ja nawijałem elektryczną taśmę bawełnianą) około metra w kierunku przeciwnym niż zaznaczone na obudowie. Między śrubę plusową a obudowę podłącz żarówkę (wolty jak alternator 12 lub 24V około 21W). Pociągnij energicznie za sznur. Żarówka powinna zaświecić.
Właśnie kupiłem przełącznik tylko nie potrafię go podłączyć 😀 Pomożecie? https://obrazki.elektroda.pl/1826346600_... https://obrazki.elektroda.pl/9396930400_... Dodano po 1 Witam. Ten ciągnik ma oryginalnie 24 V? Czy ktoś akumulatory podpiął szeregowo zamiast równolegle? Ciągnik ma żarówki 12v i alternator a rozrusznik...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
(at)piachu nie wprowadzaj w błąd. No może nie błąd ale nie wiadomo kto i co tam zrobił i może być B+ podłączone pod rozrusznik. Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale jeśli ma przełącznik 12/24V to na alternatorze będzie napięcie 12V. Gdyby się pojawiło 24V, to jest duża szansa, ba nawet 100%, że spaliło by wszelkie zegary na desce rozdzielczej (nie wspominając...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
https://www.mouser.com/catalog/specsheet... strony 23 zaczyna się protokół transmisji. Na alledrogo. "TESTER ALTERNATORÓW 12/24V MAGNETI MARELLI MASTER ALT 2" https://obrazki.elektroda.pl/4486260600_...
Wiec musimy układ zmodyfikować tak aby był odporny na zakłócenia - szpilki. Powinien działać na zasadzie on off. Przekaźnik odpada. Alternator ten nie jest stosowany w samochodzie, nie ma akumulatora, alternator wzbudza się sam. Pomimo nie wielkiego obciążenia rzędu 2 A nie wzbudzi się z podłączonymi obwodami wyjściowymi. W tym celu ten układ.
Cześć, mam transformator 24V 60VA. Po podłączeniu lampy halogenowej LED 12/24V lampa miga. Transformator nie zawiera mostka prostowniczego, zbudowałem mostek z diód alternatora, niestety nie ma na nich oznaczeń, ale zostały połączone prawidłowo, mostek bardzo się grzeje bez obciążenia. Jaki zastosować aby spełniał zadanie?
Do budowy małej elektrowni wystarczy alternator 12V. Regulator napięcia od ciągnika rolniczego (podłączony przez kontrolkę bo inaczej nie zadziała) 12/24V, teraz są takie i cena jest niska 86zł. Najlepiej 2 akumulatory, każdy po około 80Ah, przetwornicę prądu z 24V na 230V lub 380V. Cena porządnej przetwornicy około 600zł. Ja mam na alternator założony...
Zrób pomiar na zaciski 51 przełącznika 12/24V,ewentualnie jak robisz pomiar,to końcówkę minusową podłącz do alternator ,a następnie na korpus silnika.
Witam ma podobny problem założyłem do esa alternator z dużego fiata.Dzisiaj kupiłem regulator rnc-12 i podłączyłem według schematu który był wcześniej i nie mam ładowania. Alternator wzbudza sie na 24v 21w żarówce i daje na szczotkach 30v .W czym może być problem ?
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Witam. Kupiłem wyciągarkę do Mitsubishi Pajero. Chcę podłączyć ale okazuje się, że jest na 24V? Pytanie moje jest takie: czy można w jakiś sposób ładować oryginalnym alternatorem dwa spięte ze sobą szeregowo akumulatory? Np przez jakiś system z diodowy?
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Mam pytanie co do takiego rozwiązania. Wiem, że był juz podobny temat i , że aby naładować aku 24v wystarczy podłaczyć ładowarkę ok 30v, jednak warunkiem jest łądowanie równoległe alternatorem samochodowym rzędu 15v. Ogólnie to tak - Chciałbym podłączyć 2 akumulatory 12V szeregowo i uzyskać z nich 24v. Jednak w sytuacji awaryjnej chciałbym ładować 2...
Bardzo dziękuję panu za zainteresowanie. Producenta nie znam, prawdopodobnie jest to Elmor a pracuje u znajomego w agregacie samoróbce sprzężonym z silnikiem z ciągnika C360 a zasila pompę głębinową o mocy 3,5 kw służącą do nawadniania plantacji malin. Nie posiada żadnego regulatora napięcia. Na stronie producenta wyczytałem iż jest ona samowzbudna...
To o czym mowi kolega dioda to o ile pamietam z elektrotechniki nazywalo sie wibracyjny regulator napiecia pradnicy i wylacznik pradu zwrotnego. W tej chwili nie ma co sie bawic - kupic elektroniczny np od alternatora i jakas diode o sensownym pradzie.
O wydajność prądową gniazd czy to 24V, czy 12V nie ma się co bać, bo można podłączyć bezpośrednio do akumulatorów. 12V nie - będziesz nierównomiernie rozladowywał akumulatory, a ładowane są zapewne w połączeniu szeregowym pojedynczym alternatorem 24V.
Witam. Posiadam maszynę która posiada instalację 24V. Ostatnio padł mi alternator i pomyślałem o podłączeniu alternatora 12V. Mam dwa akumulatory 12V połączone szeregowo. Co myślicie jakbym zrobił wzbudzenie z jednego aku i alternator podłączył pod jeden akumulator pod + i -. Nie zaszkodziło to by akumulatorom? Myślę że prąd rozpływał by się równo bo...
Nie założy, za małe wcięcie w deklu, dekle nie były zamienne, poznać było po tym że miał jeszcze otwory pod regulator. No chyba, że podpiłuje.... Wlezie, sam praktykowałem. Tylko jest małe ale - przyjżeliście się temu rysunkowi od góry? Obudowa ( trzy mocowania) wskazuje że to altek używany min. w Bizonach, czyli 24V. !2 woltowych w tym wykonaniu nie...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Nie ogarniam, to dlaczego robią rozruszniki pod 12 V skoro te 24 V mniej prądu by pobierały Pod 24V też robią, zależnie od typu pojazdu i mocy rozrusznika. Jeżeli w pojeździe jest instalacja 24V to rozrusznik, alternator, żarówki itd. są na 24V. Właśnie po to aby mniejszy prąd płynął :) Podłączyłem przed chwilą rozrusznik 24V 3,512A Rozrusznik o mocy...
Cześć, sprawdziłem wyjście z EMS i nie mam +24V po zapłonie, więc pewnie jednostka uszkodzona.... Podłączyłem wzbudzenie na ,,krótko,, w alternatorze i dalej brak ładowania na wyjściu z alternatora, tylko napięcie z akumulatorów około 22,5V Coś chłopaki wcześniej trenowali z autem, ale nie są chętni do mówienia.... uszkodzony jeszcze alternator/regulator?...
Witam Zobacz przetwornik f/u (częstotliwość - napięcie) np. LM2907N. Zakładam, że podłączysz się do jednej z faz "przed diodami", oraz uwzględnisz przełożenie silnik alternator. Pozdrawiam Janek.
Witam wszystkich. Jak w temacie napisałem chciałbym zamontować do mojego pronara 82a dwa alternatory tj.: -pierwszy byłby oryginalny czyli 14v 700w -drugi mam od citroena czyli 12v 120a gdyż dołożyłem do instalacji kilka halogenów inny odbiorników i potrzebuje większej mocy. W tym moje pytanie czy mogę podłączyć oba alternatory równolegle czy tak się...
Alternator 90A jest standardowo przy silniku 4CTi90 Andoria z Lublina ( Intrala ) 3 Mi 2006r 102 KM, jest to "rozwojowa" jednostka silnika z Żuka ( lata 90-te) 4C90 ( czyli powiedzmy ten sam silnik ale bez turbo i intercoolera ) 70 KM . - tu z tego co pamiętam jest alternator 70A . Wymiana alternatora jak najbardziej wchodzi w grę , jest miejsce .
Dokładnie. Podłączenie proste jak... Przełącznik umieszczasz między akumulatorami (spokojnie mieszczą się akumulatory 12V 100Ah). Dodatkowo należy zmontować trzy przewody od przełącznika do rozrusznika (dwa po 1 mm² do włączania rozrusznika, oraz 6 mm² do połaczenia alternatora z akumulatorami). Jeden z przewodów 1 mm² łączysz z przewodem...
Kolego a jak podłączyłeś mostek prostowniczy? Bo z tego co się orientuje to alternator ma kilka uzwojeń wyprowadzonych i podłączonych do mostka. Zdanie zaczyna się dużą literą, a kończy np. kropką. Proszę poprawić.
Alternator sprawny. Dziś założony. Ladował ale tylko jakiś czas. Podjechałem z nim do speca i działa na stole, tak samo jak po podaniu 24 volt na środkowy pin we wtyczce 5 pionowej. A co stanie się gdybym podłączył tam 24v na stałe po przekręceniu kluczyka?
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Hej, Szukałem w archiwum i nie znalazłem. Mam bowiem starego Land Rover 109 z instalacją 24v. Mam co prawda przetwornicę 24v na 12v ale podczas pracy nieźle się grzeje i wolę używać wyłącznie do ładowania telefonu lub cb. Chciałbym jednak zamontować normalne (12v) gniazdo do przyczepki. Na logikę każdy przewód do istniejącego już gniazda zasila 24v....
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
Innym rozwiązaniem może być podłączenie prądnicy do zasilacza impulsowego którego zakres zasilania mieści się w napięciu które generuje prądnica
wstaw na forum zdjęcie tego regulatora na którym będą widoczne wyjscia do podłączenia a powiem ci jak go sprawdzić za pomocą prostownika 12/24v i żarówki 12v 5w (prostownik koniecznie musi mieć przełącznik z 12 na 24v).
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. Tak , to prawda ale kiedy zacznie ładować i jakie będzie jego obciążenie prądowe to inna sprawa. Po drugie nie każde uzwojenie połączysz w trójkąt , bo już wewnętrznie jest połączone w gwiazde i zabezpieczone lakierem. Po szóste...
"PERPETUMMOBILE na dwóch alternatorach" Aukcja 3582957232 Witam, mam na sprzedaż urządzenie samo napędzające sie 48V/100A, w zimie może zasilać ogrzewanie, w lecie chłodnie lub klimatyzatory. Zasilanie zewnętrzne (akumulator 24V)tylko do rozruchu. Urządzenie do dopracowania, silnik elektryczny 24V sie grzeje za mała moc, przydał by sie mocniejszy, najlepiej...
Koledzy to wszystko prawda Jak coś próbuje i niewychodzi ponawiam próbe itd.Co prawda jest satysfakcja jak coś wyjdzie . Ale co do alternator czy prądnica szczególnie do wiatraka aby nie tracić na mocy porzez napęd prz zwiękrzaniu obrotów proponuje prądnice z cężarówki 24V stojan podłączyć szeregowo .Ja taką mam i prubowałem obracając ok.70 obrotów...
podłączyć alternator bizon podłączyć alternator iveco polonez podłączyć alternator
prądnica elektryczna klimatyzacja eberspacher radio straciło dźwięk
Instrukcja obsługi radia CB Alan 95 - gdzie znaleźć? Gdzie wlać płyn hydrauliczny w Citroën Jumpy?