http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
oki dzięki Panowie, pokombinuję jeszcze wg waszych wskazówek, jeśli dalej coś nie będzie działać odpalam go i wsadzam z regulatorem od poloneza.
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Witam hasiek takiej odpowiedzi mi trzeba było,- powiedz jeszcze czy w polonezie jest tak samo jak w ruskim ciągniku starowanie wzbudzenia minusem? czy mogę śmiało podłączyć regulator elektroniczny od poloneza do ruskiego alternatora?
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
a może problem tkwi nie w alternatorze tylko w instalaci samochodu
Witam nie do końca zgodzę się z tym podłączeniem bo użyłeś regulatora 9d a powinien być 6d do tego schematu ,zastosuj trzy diody 1A i kontrolkę do tego regulatora tak jak podłączenie w polonezie .
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
To co byś polecil Alternator z Poloneza - trwały, tani, prosty.
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Podłączenie powinno być odwrotne. B+ do akumulatora, a D+ do stacyjki, przez kontrolkę.
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Tego regulatora nie zakładaj, załóż od poloneza M->67 R->15
Odpowiedź będzie jedna, i na temat: forumowa wyszukiwarka jest dla każdego, dla nowo zarejestrowanych też. -podłączenie modułu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic68... -podłączenie alternatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Weź schemat choćby od Poloneza z alternatorem 9d i zobaczycz jak wygląda. Tu masz to samo.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
MASY!!! szczególną uwagę zwracać trzeba na dobry kontakt masy! Traktor to wredny sprzęt.
Pozdrawiam i przepraszam za problem Zanim zaczniesz kup regulator napięcia i zamontuj zamiast tego przekaźnika, coś takiego --> http://motoczescikapka.pl/pl/p/Regulator...
Ten nie będzie pasował, szukaj od Poloneza ale tego montowanego na błotniku.
Witam! Nie chce chodzić bez tego? Jeśli tak, to albo rozrkręć alternator, albo zainwestuj 20zl i zastosuj od poloneza.
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Witam mam prośbę. czy może ktoś dokładnie opisać i najlepiej przedstawic schemat które kabelki do czego mam podłączyć przy zmianie prądnicy na alternator ( mam alternator od poloneza)przy ursucie c-330?? Bo nie wiem jak podlączyć kable przy alternatorze, resztę rozumiem. bedę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
regulator jest elektroniczny zespolony ze szczotkami. Dodano po 22 a co da podłączenie tej diody?
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Nie szukałem schematów,bo za dobrze nie znam się na tym ale może ktoś by mi napisał jakie kable mają się łączyć razem pokolej zaczynając od alternatora.Alternator mam z regulatorem napięcia.i wychodzą dwa kable i jeden jest na obudowę masa Dodano po 50 a może lepszy jest alternator od poloneza do traktorka z silnikiem esa 7???
Najlepiej zastąp go alternatorem Elmot z Poloneza, Żuka, Fiata 125p itp. Jeśli już jakiś będziesz miał, wtedy dopiero będzie można powiedzieć jak go podłączyć, ponieważ 6 i 9 diodowy wymagają innego podłączenia.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Może to oznaczać, że plus do alternatora podłączyłeś nie ze swojego akumulatora.
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
mam alternator od poloneza, a obrotomierz od łady
Spróbuj zalożyć kondensator przeciwzaklóceniowy do alternatora, mialem kiedyś dawno temu taki przypadek w polonezie plusie. Pozdrawiam...
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza. Pokażesz o którym mówiłeś regulatorze?
Poszły diody w alternatorze.
Witam podepnę się do tematu. Otóż zamontowałem w c360 alternator od Poloneza, podłączyłem go identycznie jak kolega fenomagik przedstawił to na zdjęciu, tylko że oczywiście u mnie zacisk 30 na alternatorze jest podpięty pod +, tylko akurat w moim alternatorze niema kondensatora, ale to mniejsza z tym. Problem jest taki że po wsadzeniu kluczyka, kontrolka...
a czy moznaby zamiast tego altka wpakowac do ciagnika alternator zalozmy od Poloneza albo od Robura? czy trzeba byloby robic jakies przerobki?
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Taki system planować będę u siebie robiąc to z rowerka stacjonarnego. Całe oświetlenie ledowe i ładowanie akumulatora 7ah. Całe oświetlenie w mieszkaniu pobiera 6A max a wiadomo, że wszystkiego na raz się nie używa. Głównie kuchnia i pokój gdzie pobór wynosi niecałe 800mA. U mnie zda to egzamin. Jak energii będzie naprawdę dużo to będę ładować akumulator...
Przecież do skody założysz każdy regulator jaki tylko chcesz. Nawet od poloneza.
ten alternator jest pewnie z poloneza albo fiata ??? Jesli oznaczenia masz te same to smialo podłącz ten alternator TYLKO PAMIĘTAJ !!! zmień mase na minus, bo trzydziestki mają masę na plus , a alternator musi mieć na masie minus
Szukaj alternatora od Poloneza ten załatwi Ci temat a my już pomożemy Ci go podłączyć.
a ja mam przez żarówke i po odpaleniu cały czas świeci ma regulator podpięty 15 pod 15 67 pod 67 Dodano po 7 strumien wiadomości mógł byś to narysować te podłączenie alternatora od poloneza z instalacją mtz i tym regulatorem 15 .67
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Spalone główne diody alternator do naprawy.P
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Witam Ponownie. Seweryn słuchaj podałeś mi link do stron na których są tematy o turbo w c360, ale ci tylko powiem tyle że nie będę tam na odpowiedzi czekał tygodniami bo pisałem i jak na razie cisza, z resztą, jak tam poczytałem to wszystko to już wolę w żadnym z tych tematów które widziałem więcej się pytać, a dlatego że z tego co widziałem to tam...
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!!
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
Kolego napisz dokładnie, ponad 14,7V to ile? Bo ponad to może być nawet i 10kV... Jeśli ładuje 14,8V to nie jest wcale tak źle, radzę wsadzić DOBRY akumulator nawet od samochodu "na próbę" i wtedy sprawdzić ładowanie bez obciążenia. Lepiej byś zrobił kupując alternator od Poloneza na szrocie i dorobił mocowanie z płaskownika. Części tanie jak barszcz...
Można wymieniać, ale to robota psu na buty. Tam są diody o średnicy 1/2 cala i od bidy można założyć nawet z poloneza/malucha (ruskie diody D-204), pamiętając o tym, że są dwa wykonania, z katodą bądź anodą na obudowie (napis czarny bądź czerwony). Ale jak piszę cała robota psu na buty, bo trzeba wymontować jedną z płyt radiatora. To zaś wymaga rozcięcia...
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
Udało mi się dostać identyczny jak był u mnie, czyli chyba orginalny taki jak podał kolega lanzul. Inne faktycznie chyba różniły się raczej tylko konstrukcją, ale mogłyby być komplikacje w podłączeniu. Dzięki wszystkim.
Maluch 34A, Polonez od 42 do 55. Szybciej będzie wymienić tek, które nie mają zabudowanego na sobie regulatora.
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
Nie no faktycznie trochę głupio to napisałem, wydaję mi się, że dobrze skręciłem , nic nie działa, jakby prądu nie dostawał, akumulator naładowany , tylko nie pamiętam czy masa była na alternatorze, czy gdzies do blachy podłączona.
A żarówka w zegarach ok? Podłącz przewód od kontrolki ten przy alternatorze do masy. Kontrolka powinna świecić.
Jeżeli posiadasz alternator z regulatorem wbudowanym to bez drobnych przeróbek nie przejdzie. Ile przewodów dochodzi do alternatora? Jeden gruby od akumulatora i jeden cienki? jeśli tak to przeróbka jest prosta. Trzeba kupić alternator 9d i regulator elektroniczny też 9d. Regulator dokładnie przyśrubować do karoserii w pobliżu silnika. Obudowa regulatora...
Ten schemat powinien działać bez zarzutów. Tylko weź pod uwagę sugestie Elektrita, że były dwa rodzaje polaryzacji: z minusem i plusem na masie. Swoją drogą jak potrzebujesz 12V, to wstaw jakiś typowy alternator od fiata, czy poloneza i po kłopocie. Na szrocie kupisz za mniej iż 50 zł.
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
I tak nie przekroczę wartości z jaka kręci się alternator w polonezie Naprawdę polecam- jest ta radość gdy jest to 14V na wolnych obrotach
alternator polonez podłączyć schemat podłączyć alternator polonez alternator polonez
przycisk iskrownik gramofon wkładką magnetyczną integra otwarty brama
mikrokomputer cobra1 robot koszący parkside
Przewód głowicy Epson L1210 - specyfikacja i wymiana Głowica drukująca Epson L1210 - Micro Piezo, konserwacja i serwis