No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia. Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy. To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Ten suzuki to był benzyniak, czy diesel?
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Witam. Czy mógłby mi ktoś pomóc w podłączeniu obrotomierza do samochodu z silnikiem diesla. Chodzi konkretnie o samochód Peugeot 205 1.9 D. Jakiekolwiek pomysły mile widziane (wersja podłączenia do alternatora już odpada).
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
Wszystkiego się dowiesz,jezeli skorzystasz z wyszukiwarki.
Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
W dieslach , przeważnie pod alternator.
75 Ah, nie pamietam jaki ma prad rozruchowy, akumulator jest wlozony do diesla.
Nie produkuje się obrotomomierzy w formie indywidualnej do diesli.
na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Na pewno różnią się rolką. Ale ten chłodzony powietrzem ma trochę cofnięte łapy mocowania więc może i pozycja względem paska byłaby taka sama. Poczekam jeszcze może znajdzie się ktoś kto tego wyczynu dokonał. Dzięki za odpowiedź Dodano po 3 no właśnie z tym podjęciem decyzji jest problem. Bo nie mam tego chłodzonego...
A jak są połączone w instalacji samochodu? Ja mam wrażenie (ale to trzeba sprawdzić), że D+ alternatora powinno być połączone z B+, a do regulatora napięcia podłącza się DF - jakoś tak się podłączało prądnicę, więc jeśli regulator ma działać tak samo, to i alternator powinien być tak podłączony, zresztą oznaczenia do tego pasują, D+ i DF to pewnie końce...
To Escort, Fiesta. Nie miały bezpiecznikow na alternator .
masz spadki napiecia na przewodach a kontrokle podlacz od zaciski 15 o d+
Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość używałem dość często funkcji szukaj ale nie znalazłem dokładnie jak przerobić obrotomierz z benzyniaka golf II 1.4 benz do diesela 1.6 mianowicie mój problem polega na podłączeniu obrotomierza pod alternator. Podłączyłem czerwono-czarny kabel od obrotomierza do alternatora w diesla a wskazówka...
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
Witam Gdzieś czytałem, że można w dieslu podłączyć obrotomierz do alternatora, pod złącze z literką "W" i tu moje pytanie: czy w uno 1.7 diesel na alternatorze jest takie złącze? Może ktoś wie? Niestety nie mam czasu wyciągać alternatora zza silnika i to jeszcze na dole, by samemu sprawdzić czy ma takie złącze. Alternator to Magneti Marelli. Pozdrawiam
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć http://obrazki.elektroda.net/61_12481210... Na rysunku ponumerowałem wyjścia. To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe...
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
Wydaje mi się że ten obrotomierz nie będzie zbyt dokładny,a to przez różnicę w przełożeniu kół pasowych wału korbowego i alternatora.
Powinno działać od alternatora.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
W benzyniaku zegary są podłączone do cewki zapłonowej, a w dieslu do alternatora pod wyjście W.Poza tym obrotomierze też są inne.
Prądnica prądu przemiennego zwana jest alternatorem.
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
D+-kontrolka ladowania ( musi być podpięte) W-obrotomierz w prypadku silnika diesla ( mozna nie podpinać)
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
A ja mam pytanie, może niezbyt mądre, ale jednak mnie nurtuje. Wyjąłem alternator i mam na nim klemy oznaczone D+, +, - ...przy czym do "-" nic nie było podłączone. Czyli - to W ? Alternator z Opla Kadetta diesla (razem z silnikiem jeździ teraz w Asconie), co ciekawe wyprodukowany przez francuską firmę Delco Remy.
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
nie wiem czy aktualne, jak benzyna to przewód z cewki a jak diesel to z alternatora
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
od diesla orginalny
przyczyn może byc dużo, nawet zaolejony lub zalany paliwem alternator, w dieslu kapie na niego ropa z pompy
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
wystarczy podłączyć do jednej z diód alternatora(tych dużych)jeden przewód zastosować ewentualny dzielnik i gotowe nic prostrzego
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
jak diesel, do do alternatora. I jeszcze jedno, musisz kupić zegary z obrotkiem od fiesty lub escorta i do diesla ,te od benzyny nie pasują.
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora.
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
czytając cały temat pojawiły sie chyba wszystkie możliwości , osobiście uważam że najprostszym pod względem montażowym jest typowy układ stosowany powszechnie w samochodach tzn na kole pasowym silnika magnes , na korpusie zamocowany halotron lub cewka autor powrócił do wykorzystania alternatora , oczywiście jest to możliwe tylko wymaga wprowadzenia...
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
Nie jestem pewien, ale sądze ze musialbys zmienic alternator na taki jaki jest w tym benzyniaku jezeli sygnal idzie z alternatora.
Witam Alternator zmieniony, zauważyłem, że coś rozładowuje mi akumulator. Jest to bezpiecznik FB2, odpowiedzialny za "80A diesel (kontroler czasu świecenia). Ktoś powie, co jest podłączone pod ten bezpiecznik. Astra H 1.9 150KM Z19DTH 2006 rok. AI: Czy oprócz wymiany alternatora były wykonywane inne naprawy lub zmiany w samochodzie przed pojawieniem...
Witam alternator zmieniony zauważyłem że coś rozładowuje mi akumulator jest to bezpiecznik fb2 odpowiedzialny za "80a diesel (kontroler czasu święcenia) Ktoś powie co jest podłączone pod ten bezpiecznik. Astra h 1.9 150km z19dth 2006 rok
Obrotomierza nie mam bo to diesel 1.9td przedliftowy. Kontrolki nie działają żadne, nawet od ręcznego czy oleju. Akumulator świeżo naładowany. Spróbuję jeszcze podać plus z akumulatora bezpośrednio na elektrowłącznik rozrusznika.
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
Czy mógłbyś rozwinąć myśl z silnikiem? Nie do końca rozumiem 100 watowy? Czyli że moc wyjściowa będzie miała max 100 watów? Czy będzie można go zakręcić mocniej np 150 W ? Jeszcze jedno czy silnik 100 W, 12 v działa jak prądnica czy alternator i bezpośrednio mogę podłączyć pod baterie 12 v? Załóż sobie silnik od wentylatora chłodnicy z jakiegoś dużego...
wymieniłeś na nowy tzn ze sklepu czy ze szrotu ? bo jak ze szrotu wypadało by sprawdzić go dokładnie a jak troche sie orjentujesz to można na próbę podłączyć regulator np. od malucha
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
To podłącz też pod alternator, ale może być problem z przekłamywaniem, inna średnica kół.
Witaj kolego, rzeczywiście jak nie ma cewki, to też miałbym zagadkę gdzie to podłaczyć, ale podpowiem Ci, że w silnikach diesla podłączyć można pod alternator. Poszukaj na alternatorze wyjścia oznaczonego literką " W " i do niego podłacz ten przewód który normalnie podłączyłbyś do cewki. Z tego co czytałem kiedyś na jakimś forum, w taki właśnie sposób...
Witam koledzy mam taki problem posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel nie była wyposażona w obrotomierz więc postanowiłem sobie taki sprawić zakupiłem od takiego samego modelu ale z silnikiem turbodiesel.I tu zaczyna się problem ponieważ sygnał do obrotomierza brany jest z pompy wtryskowej poprzez specjalny czujnik (bardzo drogi)a w zwykłym dieslu nawet nie...
Tak. W tym Oplu( diesel )na alternatorze jest prądniczka do obrotomierza.Może coś nie zostało ponownie podłączone lub się urwało.
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Da się trzeba znaleźć schemat (jest gdzieś zresztą na elektrodzie) obrotomierza do diesla. Sygnał pobiera się z alternatora jest on przetwarzany w układach elektronicznych i mozna go podłączyć do oryginalnego obrotościomierza skalibrować wskazania i cieszyć się sukcesem.
Aha no czyli proste jak konstrukcja cepa. Jak silnik pali to jest toto zasilane, termik się nagrzewa i wyłacza ssanie. Wyłaczenie następuje tym później im zimniejszy był silnik.. A jakie tam to napięcie AC daje ten alternatorek ? Moim zdaniem powinno załatwić temat podłączenie tego pod AC tylko pewnie przez rezystor szeregowo. I zmierz tą rezystancję....
Przecież nikt z głową nie woła maluszka do pomocy przy swoim dwulitrowym dieslu... Rozruch z akumulatora + 100A zapasu z alternatora.
Jezeli bardzo ci zalezy na obrotomierzu to możesz go podłączyć do alternatora pod zacisk ''W'' i tez bedzie działał.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Możesz czytać z alternatora, nie zapomnij podzielić wyniku przez 2 PozD
Masz rację jeśli nie dowiem się skąd jest brany oryginalny impuls to wyprowadzę z alternatora (nie posiadam zacisku W są tylko 3 wyjścia na alternatorze)ale nie jestem pewny czy w tym przypadku na 100 % obrotomierz prawidłowo zadziała
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
Dzięki za zainteresowanie. Zrobiłem pomiary. Wył. silnik / Wył. stacyjka B+ - 12,5 Pozostałe - 0v Wył. silnik / Wł. stacyjka B+ - 12,5 15 - 2,5v 67 - 1,2v Wł. Silnik / Wł. stacyjka B + - 12,58 15 - 12,58v 67 - 0,12 v Dokonałem też spartańskiego szybkiego pomiaru po zdjęciu klemy na odpalonym silniku. Pojawiło się 14,4 bez żadnego obciążenia Po włączeniu...
Witam serdecznie. http://obrazki.elektroda.pl/5456932700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9884226100_1... Mam alternator od bmki i chciałbym podłączyć go do silnika stacjonarnego (tradycyjny diesel bez elektryki) pracującego z pompą wody. Nie wim tylko za co odpowiada pin przyłączeniowy z rysunku i czy będzie ładowanie...
Podłącz D+ z alternatora przez żarówkę 4W( szereg) do +akumulatora i sprawdź jak będzie ładował. Jaki masz silnik, diesel czy benzyna ?
czy w każdym dieslu jest taki obrotomierz tzn podłączony z alternatora? Jakie są inne możliwości? Ja mam honde civic 1997r 2.0 iTD i obrotek raz działa raz nie. Na forum crx radzą mi bym wymienił moduł zapłonowy ale ja raczej w wysokoprężnym silniku to tego nie wymienie he he. Pomocy może ktoś cos poradzi gdzie zajrzeć
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Miałem takie jazdy w Firmowych KIA 2700 nagminnie włożone odwrotnie akumulatory, do czasu aż naprawą zaczęto obciążać kierowców, bo na dzień wyjmowali je żeby w nocy łatwo paliły autka. Poza tym tak dla potomnych, do alternatorów nie MANDO pasują mostki z alternatorów NISSAN ok 95r. Diesel.
do mojego alternatora idą dwa kable. Jeden z nich idzie do rozrusznika a drugi gdzieś leci do kabiny. Mam tez na alternatorze wolne jedno miejsce W na kabel. J co dalej??? mam podłączyć w to miejsce kabel i gdzie dalej podłączyć????
Witam. mam małe zapytanie... Kupiłem Mercedesa W124 2.3 benzyna, zrobiłem przekładke silnika, na diesla 3litrowego. W benzynie był zegar z obrotomierzem i zostały do diesla te same zegary. Ten silnik który teraz mam ma chyba max 3500 tys. obr/min. I teraz chodzi mi o to żeby podłączyć obroty silnika pod obrotomierz. Czy jest taka możliwość żeby załączyć...
Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc obrotomierz po alternator , tak jak jest to...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
Witam, Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj... Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną?? Prosze o pomoc
Wiem ze temat byl poruszany juz kilka razy ale nie jest to dokonca jasne. otoz mam golfa 1 wlozylem do niego silnik diesla i pozostal mi nie dzialajacy obrotomierz powiedzcie mi jak moge go podlaczyc wiem ze od alternatora ale co zobrotami podobno pokazuje o wiele za duzo czyli ok 5000 jak to zmiejszyc????
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
alternator diesel alternator diesel benzyna mercedes diesel alternator
wzmacniacz multiswitch szumy bluetooth intel 855gm
Opel Vivaro U059E (i059e) – błąd komunikacji z czujnikiem NOx, AdBlue, objawy i diagnostyka Toshiba 32WA2363DG random restart issue, CV mode in power supplies, engineer CV tips