Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Wystarczy mały kwasowy od motocykla. Ale musi byc. Jak uruchamiasz silnik? Korbą,kopką?
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Schematy podłączenia alternatorów masz na początku działu. Przy alternatorze musisz mieć akumulator, może być od motocykla (12V) ale sprawny.
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
Są obrotomierze który potrzebują tylko owinięcia kabla wokół przewodu WN. Wtedy potrzebujesz takiego na 4 suw (auto ma 4 cylindry, ale każdy tłok ma jedną iskrę na 2 obroty wału). Ewentualnie sygnał z alternatora, ale nie wiem jaki tam jest alternator.
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. Pod jaki dokładnie? Ten regulator jest przystosowany do dość nietypowego rozwiązania, gdzie uzwojenie alternatora stanowi także zasilanie dla modułu CDI. Nie nadaje się do innych zastosowań, tym bardziej że regulator używany jest wart ponad 100 zł.
Witam! Mam taki problem - potrzebuję awaryjnie podładować akumulator w motocyklu. Rozładował się (do ok 12,00V i ledwo kręci rozrusznikiem), a ja nie mam niestety w tej chwili prostownika. Przejrzałem na szybko tematy o odpalaniu motocykla za pomocą kabli rozruchowych, lecz tam było sporo wypowiedzi nt. możliwości uszkodzenia w ten sposób regulatorów...
Spróbować wymienić alternator koszk 50-100 zł część. Ewentualnie sprawdzić zaciski podłączone do akumulatora, zwłaszcza jeżeli motocykl jest w miarę nowy, chińczyk lubi coś czasem nie dokręcić. A w niektórych maszynach wskazane jest sprawdzanie dokręcenia śrub po przejechaniu np. 500 km tą informację można znaleźć w niektórych instrukcjach serwisowych.
Dziękuję a odpowiedź. Udało się. Podłączyłem.':D' Alternator z Tico, regulator napięcia ma wbudowany więc odpada kilka kabli. Tak jak pisałem wcześniej, główny prądowy podłączyłem pod akumulator. Poszukałem dobrze i na alternatorze znalazłem naklejkę z oznaczeniem wyjść kostki alternatora, które zgadzało się ze schematem ściągniętym z www.elektroda.pl....
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
Już zmierzam z odpowiedzią. Faktycznie wyraziłem się nieprecyzyjnie, używając słowa "matryca". Tak na prawdę jest to 27 LED połączonych równolegle. Dlaczego tak? Bo pamiętam ze szkoły, że w połączenie równoległe nie zmienia wartości napięć- zmienia się prąd. No i wszystko dobrze pamiętam, tylko jak się okazuje nie jest to skuteczna metoda łączenia dla...
Witam Jak potrzebujesz alternator o małej mocy to masz gotowy od motocykla WSK 175 lub gazeli z silnikiem wiatr, Działał bez zakłóceń podłączony tylko przez prostownik. Jerzy
A nie da się tego prościej. zrobić, co by kontrolka paliła się po przekręceniu stacyjki a gasła jak pojawi sie ładowanie. Ten motocykl miał taka kontrolkę w oryginale i fajnie by było jakby działała. Z tego układu z linku można by wykorzystać tylko żółtą diodę, która by gasła powyżej 13V.
Witam! Sprawa wygląda tak. Chodzi o motocykl GSXr 600. I jego alternator. Ktoś nie dokręcił alternatora do dekla i się wszystkie kable pourywały. A moje pytanie brzmi, jak to podłączyć wszystko z powrotem, ma to jakieś znaczenie który z którym połączę? Na alternatorze jest 18 cewek. Są 3 zółte przewody, do każdego przylutowane po 2 druty.
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez boczników...
Chciałem zwrócić się do Was z prośbą o pomoc , mój znajomy ma jakiś tam motocykl i chciałby zamontować do niego kontrolkę, która sygnalizowałaby ładowanie akumulatora przez alternator lub jego brak. Na podobnej zasadzie jak w samochodach, alternator nie ładuje – kontrolka świeci, alternator ładuje – kontrolka gaśnie i tutaj moje pytanie:...
Witam regulator jest zaintegrowany w alternator przez jakiś układ szczotkowy tak jak w bardzo wielu samochodach. Myslałem o takim uniwersalnym zeby podłączyć tylko do uzwojenia altka i tyle ale nie wiem czy będzie działał. Jak myślicie?? Dodano po 1 napisałem dane z ksiażki że wytwarza po wyprostowaniu prądu 12v 34A
026000-7050 takie oznaczenie znajduje się na regulatorze napięcia, niestety nie mogę znalezć innego zamiennika do alternatora motocyklowego trójfazowego 25 A przy 6000 obr/min Oryginał, wiadomo chwilowo wykracza poza fundusze... Ładowanie na tym oryginalnym było w granicach 14,2- 14,4 V ale niestety wysiadł Prosiłbym o pomoc w dopasowaniu zamiennika...
Witam. Alternator od tica z wbudowanym regulatorem napięcia, są tam trzy wyjścia, jedno grube wkręcane i dwa wciskane L, IG. Jak to podłączyć, żeby ładowało mi aku? Co kombinujesz ? Jakaś lampa robocza , akumulator + rozrusznik . Może wystarczy altek z jawy lub innego motocykla który wsadzisz na wał korbowy glebogryzarki (będzie mniejszy , lżejszy...
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Witam, Potrzebuję zamontować odłącznik akumulatora w pojeździe wyposażonym w silnik z motocykla Honda CBR 600RR (08r.). Odłączenie aku musi powodować wyłączenie silnika . W związku z tym mam pytanie jak podłączyć alternator ? Czy jeżeli będzie on połączony przed odłącznikiem, to silnik zgaśnie po odłączeniu aku ? Czy może konieczne jest zastosowanie...
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
Regulator miałem na stole. Działa tak ze po podłączeniu pod zasilanie przepuszcza napiecie az do poziomu 14.5V, powyżej sie wyłącza i nie przepuszcza nic.
zmierz rezystancję (omomierzem) może być masa z aku ale lepiej weź z silnika. nic się nie zmiena bo jak ładowania nie było tak nadal go nie ma, najlepiej podłączyć jakiś sprawny mostek np. z alternatora od samochodu i zobaczyć czy coś się zmieni przydały by się jeszcze pomiary napięcia na każdej z faz
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Do tych przewodów musi byc podłączony regulator z prostownikiem .Rozwiazanie jest proste. musisz znać moc alternatora i kupic regler od skutera lub motocykla 1~fazowy 12V ktorego moc będzie wieksza od mocy alternatora w twoim silniku. Tu masz przykładowy regulator http://www.agmot.pl/foto/13931.jpg Niestety nie znam mocy tego reglera ani mocy alternatora...
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Nie posiadam typowego alternatora przy tym silniku. Ładowanie akumulatora odbywa się tam w podobny sposób jak w motocyklu, qadzie. Na kole przy wentylatorze mam dwa uzwojenia i z nich wychodzą dwa kable idące na regulator napiecia. Te dwa kable to napięcie AC. Czy dobrze rozumiem, że sygnał można wziąść z jednego kabla AC przed regulatorem?
Sprawdź czy te dwa kable to końce uzwojenia (czy czasem nie są drugim końcem podłączone do masy) Jeśli to jest jedno uzwojenie, można zastosować regulator od motocykla H-D z jednofazowym alternatorem. Spokojnie wytrzymuje 350W.
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Jeśli w tym motocyklu jest magneto do zasilania wszystkiego, to cała ta dyskusja nie ma sensu, bo magneto nie wytworzy dość prądu na biegu jałowym. Takie rzeczy potrafi alternator, ale nie każdy potrafi go wpasować w stary motocykl. Rozwiązaniem mogłoby być podłączenie akumulatora, który pochłonie nadwyżkę energii wytwarzaną w czasie jazdy i odda ją...
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Najprościej byłoby pozostawić rozwiązanie świateł zasilanych z alternatora. Aby przerobić to na pełne ładowanie akumulatora, trzeba przerobić stator, tzn. odłączyć początek uzwojenia od masy i wyprowadzić go osobnym przewodem. Odczep uzwojenia który był przeznaczony do zasilania świateł odłączyć. Albo tak jak na początku napisałem - trzeba było użyć...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Moim zdaniem (jak na motocykl), to żarówki o łącznej mocy 220 W stanowią zbyt duże obciążenie dla akumulatora lub alternatora. Może źle podłączyłeś światła i np. mijania świecą razem z drogowym lub podłączone są one szeregowo.
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Witam. W zasadzie nigdy nie próbowałem wcisnąć rozrusznika przy zapalonym silniku. Chyba powinno być jakieś fabryczne zabezpieczenie :-) Jeśli jest fabryczne zabezpieczenie, które odcina rozruch po uruchomieniu silnika, to jest gotowe rozwiązanie, wystarczy się do niego podłączyć. zapłon nie wchodzi w grę bo nie odpalę moto :-) Czemu? Miałem na myśli...
Zepsuło mi sie ładowanie, zrobiłem układ na LM317 + gotowy mostek prostowniczy. Problem w tym, że minus akumulatora musze podłączyć do masy pojazdu by działały odbiorniki, a alternator tez jest zmasowany. Robi sie wtedy zwarcie. Jak temu zapobiec? Nie chce odizolowywać alternatora od masy...
witam odnosnie alternator.. mam problem którego nie potrafie sam rozwiązac,,,mam nadzieje że ktos mi z tym pomoże. mianowicie załozyłem do motocykla w którym kiedsy działała pradnica alternator od suzuki switfa (94r) wczoraj zrobiłem w motocyklu nowa instalacje i musz tera zpodłączyc w nią alternator.. alternator posiada jedno wyjscie na + (pod kabel...
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
Witam chciałbym zrobić ojcu taki mały wskaźnik do motocykla coś takiego jak to: Układ wydaje się banalnie prosty, wiem, że cena nie jest wysoka, ale podłączyć coś gotowego to nie to samo co to coś zrobić. Główne założenie jest takie, że zapala się jakaś kontrolka po odpaleniu motocykla pokazująca, że napięcie na akumulatorze podskoczyło i jest ładowanie....
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Po pierwsze - pozbądź się kostki pomiędzy regulatorem i alternatorem - wszystkie 3 przewody oczyść i polutuj, po czym zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi. Po drugie - przewód minusowy i plusowy z regulatora przedłuż (daj 2,5mm2) i podłącz pod zaciski przy akumulatorze - najlepiej przylutuj do oryginalnych oczek. Zapomnisz o problemach z ładowaniem
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Może ktoś zechce spojrzeć na tego posta http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... Tu jest podane gotowe rozwiązanie (oryginalny regulator napięcia KTM) tylko trzeba zidentyfikować jeden element elektroniczny (widoczny na zdjęciu) i już. Dwa takie regulatory zamontowane są moim KTM 380 EXC 1997 roku. Żółte kable podłączone są bezpośrednio z generatorem...
Witam, zamontowałem do motocykla Yamaha Fz6 CB radio, tzn. wyprowadziłem gniazda zapalniczek 12V w dwóch miejscach. Jak podłączę CB Alan 75-822 mam zakłócenia. Ale tylko jak jest odpalony silnik, jak zgaszę to znikają. Poziom zakłóceń jest do połowy skali, muszę skręcić radio ponad połowę żeby ich nie słyszeć. Próbowałem dać plus i masę z innych przewodów,...
no widze pewne problemy 1 sam iskrownik daje wn i to w impulsie z czestotliwoscia imp/obr jak by to byl pradnicosikrownik (nie wiem jak sie to nazywa dokladnie) to daje jeszcze kilka wat 12v tak na zaroweczki. no i jest jeszcze jeden problem mainowicie kosntrukcji takie iskrowniki miewaja magnes staly na czopie walu korbowego jak to zdemontujesz z walu...
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Tak zastosowałem neodymy, pierścieniowe i płytkowe z dysków , też się sprawdziły ( o ile można tak powiedzieć :) ) Co do alternatorów zatopionych w oleju - takie rozwiązania są stosowane w motocyklach japońskich , ale szczotek tam nie ma. Cewka jest osadzona na stałe i podłączona do regulatora , a krecą się jedynie nabiegunniki. Ale wydaje mi się ,...
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa, czyli najwyższa sprawność energetyczna silnika tłokowego, występuje zwykle w okolicach prędkości maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj widać z wykresu, że będzie to ok. 2000+ obr/min. Przekładnia pasowa ma niezbyt wielką sprawność z powodu ciągłej pracy odkształcania paska - okresowego gięcia i rozciągania....
wiem co to za halogeny, są umiejscowione wysoko, skierowane w dół i służą mi do doświetlania drogi przed samym moto po drogach leśnych i polnych. Co i tak nie jest zgodne z przepisami. :) Podstawowe pytanie jest takie - jakim napięciem zasilania dysponujesz i ile prądu można pobrać z instalacji pojazdu? Zasilanie z moto to standard ~14V. Ile mogę pobrać...
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
żarówka w szeregu w układzie ładowania w motocyklu to kiepski pomysł bo jak włączysz np światła to żarówka będzie mocno świecić a większość prądu będzie pobierane z akumulatora który szybko ulegnie rozładowaniu... poza tym nie potrzebujesz regulacji prądu ładowania tylko regulatora napięcia żeby utrzymywał stałe napięcie wyjściowe z prądnicy/alternatora...
Niedawno koleś przyszedł żeby mu w Uralu 650 zrobić z alternatora także rozrusznik, podłączyłem alternator do ttrafo 3 faz. wzbudzenie do 12v i kręcił się. W najbliższym czasie ZAŁOŻĘ MU przetwornice 12v stały na 12v 3faz.(zaprojektowałem ją na liczniku i 6 tranzystorach stp6n06).jak uruchomie to dam znać,
UNC oznacza nienaprawialny przez mechanizmy korekcji błąd odczytu. Natomiast dopóki nie zweryfikuje się natury problemy (taką weryfikację dają np: wpisy w SMART o realokowanych sektorach) to nie mamy pewności, co jest przyczyną błędów odczytu. Tamten drugi nie nadaje się do porównania, bo jego fizyczne uszkodzenie jest potwierdzone. Tutaj jeszcze nie....
Jako że mój post został przeniesiony do kosza zgodnie z punktem 13 regulaminu, postanowiłem ponownie go napisać, lecz w innym dziale. Przepraszam jeśli znowu je pomyliłem. Zbudowałem panel z ledów do mojego motocykla do tylnej lampy, natomiast diabeł tkwi w ich połączeniu. Po krótce postaram się opisać co zmajstrowałem. Otóż podoba mi się rozwiązanie...
Niewątpliwie, z punktu widzenia elektrycznego, problemów z alternatorem jest mniej niż z prądnicą, wystarczy podłączyć do systemu i problemy z regulacją prądu lub napięcia odpadają, także na pewno jest dobrze mieć zapas mocy. A teraz porównanie: Jak porównamy bilans mocy, to już nie jest tak różowo bo: żarówka reflektora = 35W, żarówka postojowa =...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Zbyt mocna żarówka nie spowoduje uszkodzenia cewki, ponieważ cała zasada działania alternatora w motorowerze lub motocyklu opiera się na ciągłym generowaniu prądu i likwidowania nadwyżki energii przez zwarcie uzwojenia do masy. Alternator w tym skuterze powinien sobie poradzić z żarówką H4 55/60W, kosztem przygasania światła na obrotach biegu jałowego...
Szczerze, to nie za bardzo rozumiem o co pytasz, lightbary to dodatkowe światła przednie na dwóch żarówkach 55 watowych i nie wiem czy można je dodać po stronie AC? Zwykłe żarówki możesz podłączyć po stronie AC, skutkiem czego wpływ na regulator będzie żaden, natomiast problem zapewne się pojawi gdzie indziej - napięcie może spaść do stanu w którym...
Mam problem z ładowaniem w takim właśnie urządzeniu, jest tam silnik Hatz diesel dwucylindrowy chlodzony powietrzem, prądnica jest umieszczona za wirnikiem wentylatora. Nie jestem pewien jaki to rodzaj prądnicy i jak połączyć przewody ktore są w stanie agonalnym. Otoż z samej prądnicy wychodzą prawdopodobnie tylko dwa żółte przewody. Regulator napięcia...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W...
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d Jest alternator. Nie chcę zakładać od poloneza czy fiata itp. bo mam taki jaki pasuje, tylko nie wiem jak podpiąć. Z regulatorem od poloneza miałbym ten sam problem lub większy bo oznaczenia w regulatorze poloneza pewnie są inne (nie rosyjskie litery), ale...
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
http://obrazki.elektroda.pl/8518702200_1... Witam. W motocyklu Dniepr mam założony regulator napięcia z alternatorem widocznym na schemacie powyzej. Chciał bym wymienić radziecki mechaniczny regulator PP 330 na polski jednak mam kłopot z podłączeniem ponieważ w obu regulatorach występują różne oznaczenia literowe poza tym moja znajomość...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Witam, kupiłem motocykl po rocznym postoju Na początku wszystko poczyściłem i iskra była nawet motor odpalił, niestety przewody zaczęły się łamać więc zacząłem je wymieniać. Nagrałem sobie filmik żeby wiedzieć jak to potem podłączyć a okazało się że przewody były kolorowe😂,(jeden przewód składał się z 3 innych). Noi tutaj pojawia się problem. Dodatkowo...
Witam! Proszę o pomoc w podłączeniu statora w motocyklu Yamaha xc 180 riva. Problem pojawił się po jego mechanicznym uszkodzeniu - mianowicie zerwało wszystkie wychodzące z niego kable oraz dostał przebicia do masy. Musze go teraz przewinąć na nowo, ale nie wiem jak go potem podłączyć. Stator jest 15 biegunowy. Z tego co mi się udało zauważyć to cewki...
i jak widać na zdjęciu są one podłączone prosto do akumulatora Na zdjęciu widać też że jest pilocik do sterowania tymi ledami. Z tego wynika że bezpośrednio do akumulatora jest podłączony sterownik tych LED i ten sterownik pobiera prąd w stanie spoczynku. Stan "stb", podobnie jak na przykład każdy telewizor, czy inne urządzenie włączane pilotem. Po...
Twój błąd polega na pominięciu lampki ładowania. Ona bezwzględnie musi być w układzie z żarówką o mocy przewidzianej przez fabrykę motocykla. Jaj brak powoduje problemy z wzbudzeniem alternatora i stąd brak ładowania. Żarówka powinna być podłączona do zacisku 61 i + ze stacyjki-przewód czerwono-czarny. W momencie włączenia zapłonu i odpaleniu silnika,...
Piszę z telefonidła, małe literki,😂Oporoporniki😂 Napięcie około 13.5-14V. Alternator takie pewnie podaje.Jeśli opornik ma 5W a kierunek mniej to powinno sie tak grzać?Czy w ogóle taki opornik może się zapalić??😳 Dodano po 3 Podłącz te wszystkie co masz w szeregu i odejmuj po jednym aż efekt będzie zadowalający. Im większa rezystancja...
Alien co ty za rady dajesz??? Tam jest prądnica prądu stałego 6V/60W jeśli dobrze pamiętam. Mostek stosuje się do alternatora z mz etz. A i tu, i tam regulator jest niezbędny. I trzeba tam coś jeszcze robić... W sklepie z częściami do motocykli kupisz gotowy elektroniczny regulator do danego motocykla. I będzie do niego opis podłączeń. Tak więc nie...
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
Witajcie Szukam pomocnej dłoni :D przy odbudowie instalacji w hondzie XR600R. Motocykl jest jeżdżący, jednak instalacje oświetleniową ktoś wypatroszył. Proszę podpowiedzcie na jakiej zasadzie działa alternator w tym motocyklu (schemat poniżej). Z alternatora wychodzą 4 przewody. Jeden idzie (Bl/R) do modułu CDI - i tutaj wszystko działa poprawnie. Jeden...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora napięcia, a co za tym idzie napięcia są różne w zależności...
Ja bym naładował akumulator prostownikiem przez kilka godzin. Tak żeby w czasie ładowania napięcie na akumulatorze nie przekraczało 14.5V i pod koniec ładowania wynosiło 14.5V a prąd ładowania przy napięciu na akumulatorze 14.5V nie przekraczał 0.1A. Później bym podłączył do akumulatora żarówkę 5W i zmerzył po jakim czasie się rozładuje do 11V przy...
Cześć, poszukuje alternatywy dla gniazda czujnika położenia wału w zapłonie elektronicznym Sovek produkcji ukraińskiej. Jedyną wadą zapłonu i regularnie występującą usterką jest luzowanie przewodów oraz samego gniazda w podstawie czujnika, która prowadzi do "zgubienia" iskry. Po odczekaniu 30 minut znów możliwe jest kontynuowanie jazdy aż do momentu...
Witam forumowiczów. Przez zimę postanowiłem zmienić wygląd mojej gsx600f. Dołożyłem do motocykla przedni reflektor "made in china" na żarówkę h4. Pracę przez zimę przebiegały pomyślnie. Nowa lampa, nowe kierunkowskazy oraz odnowiony lakier. Pierwsze problemy zaczęły się pojawiać przy pierwszym dłuższym wypadzie. Motocykl po przejechaniu 50-60 km przygasa...
Witam, Mam następujący problem. Ojciec kupił Honde Shadow (motocykl) z 83 roku. Produkowana była na rynek amerykański i cały czas palą się przednie światła, nawet przed odpaleniem silnika. Oczywiście nie zdążył zarejestrować a już zaczął kombinować. Przednie kierunkowskazy są dwuwółknowe więc poodcinał po jednym z trzech kabli wchodzących do kierunkowskazów....
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Na aku według miernika 14,7V podłącze żarówkę dodam gazu i spalona czyli co, cuda ? jednak wychodzą 4 przewody Trzy żółte i czarny ? Środek gwiazdy cewek alternatora. Na masę z tym. A, propos, jest kontrolka ładowania w tej machinie ?
Alternator nie jest osobnym obwodem! Jego wyjście zbiega się z instalacją elektryczną motocykla na zaciskach akumulatora. I jeśli jest uszkodzony, to może nie doładowywać akumulatora, może powodować pulsowanie świateł, może powodować przepalenia żarówek i wiele innych przykrych usterek. Przede wszystkim musisz określić, na którym przewodzie masz taki...
...i tak "centralę" elektryki masz za kloszem przedniej lampy. Przy okazji sugeruję wymienić przewody na "uczciwe" co najmniej od stacyjki, przez włącznik świateł do lampy. Ile to świecidło ma W? Alternator w tym motocyklu nie "cierpi" na nadmiar mocy. Nie wystarczyłoby wymienić wkładu lampy i żarówki na H4 (fabrycznie jest HS1, która wygląda jak H4...
Mierzyłem cewki bezpośrednio na końcach uzwojeń, ale nie wyciągałem bo aby wybudować uzwojenie musiałbym wyciągnąć silnik. Jest to przejście do masy. Na podpiętym oryginalnym regulatorze pomiędzy fazami jest napięcie zmienne ok 10-11 V podłączyłem na próbę ten nieoryginalny uszkodozny regulator od YAMAHY jak się okazało daje on napięcie w okolicy 14...
Odnawiam około 40-letni, włoski motocykl Moto Morini. Mechanicznie jest jest w świetniej kondycji, ale niestety trafił do mnie z niekompletnym układem elektrycznym. Brakuje między innymi regulatora napięcia. W tym motocyklu jest alternator z magnesami trwałymi. Znalazłem włoski schemat oryginalnego regulatora (załączony obrazek). Na schemacie jest też...
alternator motocykl motocykl alternator podłączyć motocykl
dioda ograniczenie prądowy hamulec postojowy elektryczny esp8266 arduino
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
iVMS-4200 nie uruchamia podglądu zdalnego - diagnostyka Wentylator pokojowy włącza się z opóźnieniem - przyczyny i rozwiązania