Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Wywal stary regulator .M8 plus do rozrusznika na zasilanie, M6 masa, M5 obrotomierz, M4 minus kontrolki ładowania , powodzenia
Dokładnie tak jak myślisz.Czy chodzi ci o renault czy volvo?
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
Co prawda z Volvo, ale też Bosch: https://obrazki.elektroda.pl/4853585200_...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
12v po stacyjce do L Źle. Zdejm to połącznie. Alternatory starych renówek są sześciodiodowe, podobnie zresztą jak i stare Volvo.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Regulator który podałeś powinien działać tylko po podłączeniu kontrolki ładowania, wiem bo sam obcinałem w takim szczotko trzymacz i podłączałem go do alternatora w garbusie. Jeśli podłączysz tylko kontrolkę ładowania to po odpaleniu ona gaśnie ?
Jeśli chodzi o wiązkę to została ona przełożona z auta-dawcy Tu bym szukał problemu. Wiązka alternatora - może być w innych pinach podłączona do sterownika silnika.
:arrow: Robert_k widze ze malo jeszcze wiesz o samochodach jezeli twierdzisz ze nie slyszales o obrotomierzach czerpiacych informacje z alternatora :D
Koledzy mam identyczny problem i właśnie się przymierzałem to zakupu regulatora , dobrze że trafiłem na ten post , bo dokładnie mam identyczne ładowanie 13,2 . Kolego napisz gdzie dokładnie ten czujnik jest , bo faktycznie jakąś wtyczkę wiszącą gdzieś w okolicy aku widziałem i nie wpadłem wcześniej na to do czego powinna być podłączona . :)
Na próbę pociągnij masę z akumulatora. A jeśli brałeś masę z budy to (-) z aku został podłączony do budy?
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Witam. Coś nie tak z tymi sprawdzeniami . Żeby spalić bezpiecznik 200A to zwarcie musi być naprawdę solidne . Jeśli pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika to stawiam na instalację . Uszkodzony alternator w 99% wykazuje zwarcie , jeśli takowe istnieje , niezależnie czy stoi czy się kręci . Zanim wydasz kasę na alternator podłącz go na próbę zewnętrznym...
Jakaś renówka bądź volvo. B+ akumulator + na plus za stacyjką L na lapke kontrolną ładowania.
A kto Ci powiedział że działają z opóźnieniem wg schematu przewód biały jest podłączony do +12V więc zapala światła po przekręceniu kluczyka i gasną przy rozruchu ponieważ powinne być podłączone do tego obwodu po zapłonie , natomiast jeżeli podłączysz go do przewodu od alternatora/kontrolka/ w momencie wzbudzenia alternatora na tym przewodzie pokaże...
Wtyk tak jak koledzy wspominają Man np.TGA,Scania np.R,Daf np.XF105,Volvo np,FH typu chińczyk,Iveco Stralis ,gdzieś widziałem ofertę w granicy 30pln.Podłączenie koniecznie 15-tki ,natomiast bez S-ki będzie ładował.Poniżej dane o takim typie regulatora.
Z pierwszego postu wnioskuję, że chce założyć regulator stosowany w Renault/Volvo ( dwie wsuwki) do alternatora stosowanego w PSA. Nie da się, alterantory Renault są 6-cio diodowe, w PSA 9-cio.
Witam Alternator bosch na 3 piny 2+ i jeden minus . Po odpaleniu ładuje ale kontrolka nie gaśnie. Po zapłonie na jednym plusie 25,v na drugim 22 V po podłączeniu pod altenrnator z 22V robi się 1,2 V . Gdy podłącze na niego + z akumulatora kontrolka gaśnie ? Alternator podmieniany i problem nadal wsytępuje ??
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
Witam. Mam problem ze świecami żarowymi, mianowicie po włączeniu zapłonu nie świeci się lampa kontrolna świec. Przekaznik jest sprawny. Czujnik także. Świece przestały działać gdy użytkownik naładował akumulator podłączając zaciski prostownika na odwrót(poza pojazdem) Po naładowaniu został podłączony. Przepaliło bezp. alternatora. Po podłączeiu innego...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
ja podlaczylem odwrotnie do volvo i jaki byl efekt zaden nie chcial odpalic krecil tylko w druga strone hahaha jednak po odwroceniu akumlatora odpalil tylko bez ladowania. Upalil sie przewod masowy przy alternatorze(alternator nie ma polaczenia z masa przez obudowe). uszkodzenie ecu jest oczywiscie mozliwe
Problem jest taki: odpaliłem ogrzewanie tylnej szyby i po chwili zapaliła się kontrolka ładowania. Zgaszę auto, zapalę nie świeci się już, po 5 s zapala się nawiew, odpala się na max, pokrętło nie reaguje, a ogrzewanie na tylną szybę działa i nie idzie wyłączyć. Podłączyłem komputer, ładowanie 11.5V, podłączam zewnętrzny prostownik prąd ładowania 15A...
no tak nowe nowe to zobacz jeszcze na piny w podłączeniu wentylatora, może przewody są zamienione. Wyjmij przekaźnik wentylatora być może on jest uszkodzony, Komputer steruje właśnie przekaźnikiem. Piszę może, bo metodą prób trzeba znaleźć przyczynę.
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
Witam Szukam wszelkich informacji o comodore trafiła mi się przekładka z gaźnika na wielopunktowy . Niestety jest to mój pierwszy kontakt z tym autem wiec proszę o wszelkie możliwe informacje ,problem jest o tyle bardziej skomplikowany ze w aucie w tak zwanym miedzy czasie zamontowany był zamontowany silnik od volvo 2,3 turbo !!! Okablowanie to prawdziwa...
Witam, mam nietypowy problem i nie znalazłem na forum żadnej odpowiedzi. Mam skrzynię zamkniętą infinity + crunch 400 w RMS, do tego kabel 20mm2. Wczesniej sprzet gral w mniejszym aucie, w golfie 3 gdzie akumulator mial 55 ah i po podłączeniu wszystko śmiagło super, bass rozrywał płuca itp Teraz przeniosłem sprzęt do większego volvo 98r, gdzie akumulator...
Bardzo wam dziękuję za podpowiedzi, przyczyną był zerwany przewód w peszlu przy kostce alternatora na pin 3. Jeszcze raz dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. To samo Volvo - po przekręceniu zapłonu zaświecają się światła postojowe i krótkie, w serwisie powiedzieli, że można to tylko wyłączyć przez podłączenie komputera, czy to prawda?
Mam chyba dość poważny problem. Auto to Volvo S80 2,0 D3. Auto odstawione na wieczór do garażu - zero problemów. Rano cała deska praktycznie na czerwono, nie ma możliwości uruchomienia auta. Na desce "pilny serwis" praktycznie wszystkiego, nawet czujników parkowania. Pierwsza myśl, że jakieś zwierzątko pogryzło kable, obejrzałem całą komorę silnika,...
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Volvo 2.4 diesel - twarda praca silnika Tester Delphi pokazuje za duże ciśnienie na szynie CR. W tych pompach otwarty zawor SCV daje pełne wysterowanie szyny CR. Zawór SCV podłączony na krótko(+) bezpośrednio z Alternatora (uprzedzę pytania - aku jest w bagażniku) Przewód sterujący (-) ze sterownika sprawdzona na zwarcie i przejście - wszystko w porządku....
Dałem przewód HDMI. Żadnej różnicy nie odczułem. Dalej siało alternatorem doszedłem do wniosku że alternator słyszę odkąd dałem zasilanie po kluczyku (żeby prąd był większy bo zasilanie z radia miało tak biedny prąd wyjściowy że byle podłączenie pendriva w standardzie usb3.0 do portu powodowało przygaszanie zmieniarki albo zawieszanie). Przebłysk geniuszu...
Gdyby pomyślał i uruchomił silnik przed podłączeniem tych urządzeń a zgasił z 10 minut po wyłączeniu nie miał by żadnego problemu. Tylko teoretycznie. W autach jest kwasiak a on nie nadaje się na długie obciążenia ... co paru sekundowe zapalenie silnika. Dokładnie, te max kilka sekund to nie jest kilkunastominutowa praca a taki rozrusznik w Volvo FH...
Mam z volvo, ale posiadam drugie t4 multivana z silnikiem 2.4D AAB który zakończył żywot i ta jednostka miała przejść reaktywację, lecz trafiło się takie coś. Powiem tak. Do silnika podłączyłem wszystkie wpiny czujników,alternator,rozrusznik itd. Dwie wiązki do wpięcia pod ECU zostają. Jeżeli jest opisany przewód np. turbo, to mam się wpiąć pod czujnik...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
W modelu z r2007 na srodkowej czesci deski rozdzielczej, u dolu, po stronie pasazera masz 3 gniazda: 1 zapalniczka (24v), 2 "zapalniczka" (12v) i 3 gniazdo 24v przeznaczenie specjalne, najczesciej uzywane do czajnikow i lodowek( z zabezpieczeniem powinno byc 30A lub 45A w zaleznosci od wersji wyposazenia kabiny (wszystkie zasilania dzialaja wylacznie...
A reszte regenerowałeś jak bieżnie? Alternatora już dłuższy czas chodził. Dzisiaj postanowiłem zrobić modyfikacje Dodano po 9 https://obrazki.elektroda.pl/7900837100_... Na czerwono ścieżka jak idzie zasilanie. Do szczotki i później do regulatora. Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Druga szczotka jest podłączona...
Witam Chcę założyć w samochodzie Volvo V40 auto-alarm STIG 05 z dodatkowym akumulatorem 12V. Chciałbym aby alternator ładował ten akumulator zawsze jak jest włączony silnik. Nie jestem pewien ale chyba musi być jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem np żarówka lub bezp. polimerowy. Czy jest jakiś określony schemat który zabezpieczy akumulator alarmu...
Błędna Logika Spadek napięcia na samym rozruszniku nie ma wpływu na funkcjonowanie jednostki ECM, jedyny problem jaki występował to niska prędkość obrotowa wału korbowego napędzanego z rozrusznika przy tak niskim zasilaniu, poza tym usterka kabla była już do wywnioskowania po samym ładowaniu na B+ alternatora i Klemie +, natomiast kolega Kortyleski...
Moi drodzy, potrzebuję pomocy w uruchomieniu klimy w moim kredensie. Ciśnienie w układzie jest ok (sprawdzili mi w serwisie). Jak uruchomię klimę, elektro-sprzęgło od kompresora załącza się i wyłącza w cyklach kilku sekundowych. Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Podłączyłem "na krótko" przewód prowadzący od elektro-sprzęgła do +...
Czy to jest jednostkowy przypadek mojego auta czy też celowo zaplanowana przez producenta reguła bezpieczna dla samochodu. Jeżeli jest to reguła to dlaczego w innych podobnych samochodach np S60 T4 napięcie ładowania w czasie jazdy oscyluje wokół 14,8V - znam i sprawdzałem ten przypadek w analogicznych warunkach jak w moim V60. Dlaczego producent w...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
To rozwiązanie dotyczy żarówek H4, (o dwóch żarnikach w jednej bańce) o czym wyraznie napisalem na samym początku. Do pojedyńczych żarówek ten układ się nie nadaje. Nada się rozwiązanie które podałem na rysunku "na brudno" kilka postów wyżej. Jest to układ z wykorzystaniem tranzystorów mocy zamiast przekażników, sprawdzony i dość dobrze przetestowany....
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Witam, mam podobny problem w volvo 850. Sprzęgło od sprężarki załącza się i wyłącza co kilka/kilkanaście sekund. Sprężarka ma dwie złączki, kiedy na tą prowadzącą prosto do sprzęgiełka dałem plus z akumulatora, załączyło się na stałe. Po zmierzeniu napięcia przy włączonym zapłonie i uruchomionej klimie wyszło mi że na tej złączce do której się podpinałem...
Problem z odpaleniem auta, początkowo myślałem, że to akumulator jest rozładowany, po pełnym naładowaniu (prawie 100%) podłączam do samochodu próbuję odpalić i nic. Radio, światła i inne rzeczy chodzą, co świadczy, że akumulator jest naładowany. Po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonu wszystko jest ok, ale gdy chcę już odpalić - żadnej reakcji,...
Jak gość nie daje rady masz jeszcze opcję nowego 988zł.P Regenerowany fabrycznie w ASO jest za 820 zł jeśli oddam im stary, jutro bedzie u mnie regulator pod ten altek i samochód, niby ma być ok, jak dalej bede miał ten sam problem biorę altek z ASO. Regenrowany ostatnio do Volvo brałem ok 450zł z VAT. Nawet jak by mi zrobili to w Volvo to i tak by...
Witam, Mam następujący problem. Podłączyłem zestaw głośnomówiący Parrot MKI9200 między radio, a fabryczny wzmacniacz. Z uwagi na brak line in w radiu zastosowałem podłączenie przez przekaźniki - zestaw głośnomówiący w przypadku połączenia wyjściem (radio mute) załącza przekaźniki i przełącza sygnał audio oraz masę audio ponieważ jak masa była na stale...
volvo alternator alternator volvo volvo podłączyć
gniazdo anteny router oświetlenie kurnika sterownik ducati
parkside podkaszarka parkside podkaszarka
Stukanie w chłodziarko-zamrażalce Bosch KGN362IDF Jak zmierzyć przebieg prostokątny na NE555?