Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
(at)krzysztofkamienski A jaki może to być alternator, skoro przeleżał chyba ze 20 lat gdzieś w najczarniejszym koncie. Jak pamiętam to była jakaś Renówka, której skorupę wywieziono na złom, samochody z tamtych lat niestety nie miały zintegrowanego regulatora na alternatorze i była to elegancka czarna puszeczka przykręcana gdzieś w komorze silnika....
Zaciski do podłączenia regulatora do alternatora to: B+: wyjście prostownika pomocniczego BF: Uzwojenie wzbudzające (jak zewrzesz do masy a alternator działa to powinien dać max napięcie, czyli jakieś 18V ale w tym aucie za dużo jest elektroniki na takie eksperymenty) B-: masa
W oryginale mechanicznym jest ogranicznik prądu - Grube kable. Trzeba je zewrzeć, bo regulatory elektroniczne do alternatorów ograniczników prądu nie miały i nie mają. Wygląda jakby NRDowcy wykorzystali regulator prądnicy do alternatora. Zobacz schemat. Poczytaj coś. Tematów o podłączeniu regulatora było mnóstwo...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
Bo to nie jest zwykły alternator i nie jest to zwykły regulator jeśli zewrzesz te przewody w regulatorze to napięcie będzie błędnie mierzone ze względu choćby na sposób regulacji napięcia w tym ustrojstwie, dlaczego chcesz sobie utrudniać. Czy myślisz, że producenci ten dodatkowy i wg Ciebie niepotrzebny przewód dodają bo im się coś ubzdurało? Przy...
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
wczoraj z początku przez około minutę, dziś zmiana diagnozy, kontrolka świeci się ciągle po wyłączeniu silnika... dziś całą noc się świeciła. sądzę, że dobrze podłączyłem alternator nigdzie zwarcia nie ma.. a ze stacyjką to co może być ? dodam, że samochod stał z rozłączonym akumulatorem okolo 2 tygodni.
Ok ale regulatora nie masz do ruska. Pozatym wszystko sie wyjaśni jak zewrzesz u siebie cienki czerwony czyli szczotki z grubym prądowym , powinno sie pojawić ładowanie na wolnych obrotach. A to już krok do naprawy.
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
No i jak bezpiecznik ma zabezpieczyć taką zwartą celę?
Kontrolka ładowania powinna świecić nawet bez podłączonego alternatora, przez normalnie zwarte styki przekaźnika, więc od jej uruchomienia zacznij. Jak zachowuje się napięcie na styku 67 regulatora?
Coś tu chyba jest pomieszane - regulator do alternatora, a maszyna ma komutator...
Jarko , ten schemat podłączenie jest nieprawidłowy ,może źle odrysowałeś ,nie może napięcie po 15 iść na masę , przecież to zwarcie.
Wymiana przewodu spowodowana głupim błedem początkującego (podłączenie klem na odwrót)
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
Witam. Pytanie teoretycznie proste. Jak podłączyć pompe wspomagania w astrze II bezpośrednio z akumulatora ?? U mnie tak jak i u większości posiadaczy astry II wysiadło wspomaganie. Sprawdziłem kable, sygnały są, alternator ładuje 14V a na zapalonych światłach siada do 13,8V więc elektryk powiedział, że jest on dobry i nie jego wina. Teoretycznie wszystko...
No to Ci powiem że my też jesteśmy zdziwieni że Ty jesteś zdziwiony bo to nic dziwnego nie jest. Tam gdzie plus to masz napięcie z akumulatora a tam gdzie jest L masz z jednej strony podpięte do plusa i przez żarówkę idzie do wtyczki alternatora więc masz potencjał 12V. Dla ciekawostki dodam że jak zewrzesz + do masy to spali Ci bezpiecznik, a jak zewrzesz...
Ale koledze chodzilo chyba aby alternator podlaczyc przez mostek.
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Dziwne, bo odpinałem jedynie kostkę od świec i od egr potrzebne do demontażu kolektora. Może kręcąc alternatorem w drugą stronę przy podłączonym aku. powstało w alternatorze jakieś zwarcie. Może w związku z zapaleniem check engine komp ześwirował i odłączył ładowanie. Już sam nie wiem:( W sumie check sama zgasła.
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Witam, mam problem z alternatorem który będzie zamontowany na pojeździe RC Diy. Napędzany bedzie silnikiem od kosiarki B&S 3,5 km. Problem jest taki że przy podłączonym alternatorze jak na zdjęciach alternator chyba przed wzbudzeniem stawia bardzo duży opór. Sprawa wygląda tak, że znajomy elektryk mi tak zaproponował połączyć ze względu na inna ilość...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Ludzie czy Wy nie potraficie czytać, przecież jasno jest napisane,że alternator po podłączeniu kręci się ze zrywami...mało jeszcze? ZWARCIE!
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go...
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator.
Być może po zmianie polaryzacji prądnica ma problem z przemagnesowaniem , więc wystarczy zapalić ciągnik i na lekkim gazie w regulatorze napięcia nacisnąć pojedynczy styk i na moment przytrzymać a następnie puścić jeżeli wszystko jest dobre to regulator będzie trzymał kontrolka zgaśnie a prądnica będzie ładowała.P ok tak zrobię tylko gdybyś mógł mi...
Trzeba tez pamiętac że tam powinna być odpowiednia żarówka 3-4W. Spróbuj takową podłączyć na krótko, możliwe że masz zwarcie i Ci nie gaśnie
Ten terminal plus 30 prosi się o zwarcie i ognisko. Ktoś tam rzeźbę zrobił
Witam , Proszę o pomoc jak wykryć następującą usterkę: Jadąc zagotował mi się akumulator w maluchu ,sprawdzając oceniłem że przyczyną jest zwarcie na alternatorze. Podłączyłem masę pod obudowę alternatora a plus pod śrubę M6 i asz kable popaliło - takie jest zwarcie!!! ma ktoś może pojęcie jaka może być tego przyczyna??Jak sprawdzić co się stało??:idea:...
Sprawdź czy faktycznie masz zwarcie - podłącz omomierz między klemy (oczywiście bez akumulatora). Jego wskazanie prawdę ci powie. Jak będzie niska rezystancja zacząłbym od odłączenia przewodów od alternatora, być może to właśnie alternator ma zwarcie do masy.
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Ja bym poszukał gdzie przerwa bo może w końcu zewrzeć do masy.
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Będę musiał spróbować z rozrusznikiem jakoś.... Ja też to tak widzę w opisanej sytuacji. Zrób to w dwie osoby. Przygotuj jakiś zapasowy akumulator (przecież masz ten z auta) i jakieś przewody z krokodylkami (mogą być ostatecznie rozruchowe) Jedna osoba posługuje się plusem. Weź sobie długi śrubokręt, złap krokodylkiem za metalową część i możesz sobie...
Zrobilo mi sie gdzieś zwarcie po podłączeniu klemy akumulator wytrzymuje 3 minuty (podłączone pare akumulatorów wiec nie wina akumulatora) alternatora tez nie, nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem...
Pomiędzy czerwonym i jednym z pozostałych będzie napięcie akumulatora. To + i - , pozostałe 3 to fazy alternatora, pomiędzy nimi ma być praktycznie zwarcie poniżej 1Ω
Szczerze, to nie za bardzo rozumiem o co pytasz, lightbary to dodatkowe światła przednie na dwóch żarówkach 55 watowych i nie wiem czy można je dodać po stronie AC? Zwykłe żarówki możesz podłączyć po stronie AC, skutkiem czego wpływ na regulator będzie żaden, natomiast problem zapewne się pojawi gdzie indziej - napięcie może spaść do stanu w którym...
Witam, Radio Kenwood GX-204 + wzmacniacz Mangat 360 (tak, bardzo stary; nie, nie chcę go wymieniać na inny). Walczyłem trochę z tym radiem, żeby wyprowadzić wyjścia niskonapięciowe (bo takowych brak) sprzed końcówki mocy, ale utknąłem na problemie masy. Z kostki sterującej (mixer/equalizer w radiu) wychodzi tylko jednym pinem sygnał, który wyprowadziłem...
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :)
Tak było, że podłaczyłem kontrolke pod zacisk L i nie świeciła, połaczyłem wsuwką piny L i IG i kontrolka zapaliła się, odpaliłem sprzęt kontrolka zgasła i ładowanie 14,30V, robiłem to komuś nie dla siebie i nie wiem czy poprawiać to czy zostawić, chodzi mi o to czy nie będzie robiło gdzieś zwarcia lub rozładowywało akumulatora
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Witam, kolego lukas12 czy udało Ci się naprawić to JCB ? Dziś u znajomego walczyłem z podobnym JCB 3cx 2004r objawy dokładnie jak u kolegi czyli: brak ładowania, po odpięciu kabelka 407 od zacisku alternatora D+ i podłączeniu żaróweczki 12v 2w pomiędzy +akumulatora a D+ alternator wzbudza się i ładuje 14,2v. Po ponownym odłączeniu żarówki i podłączeniu...
ROzbierz reg zobacz co strzeliło , zmierz czy wzbudzenie nie ma zwarcia do masy.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
1.DC 2. zrób przekładnię lub przewiń silnik Dodano po 1 15 A to prąd zwarcia a podłącz obciążenie to będzie około 4 ale do wzbudzenia alternator powinno wystarczyć.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Układ z diodą - dioda ma znikomy prąd wsteczny a i to tylko wtedy gdy różnica napięcia między katodą a anodą jest duża. Przy niewielkich różnicach prądy są rzędu nA, więc mniejsze niż prąd samorozładowania akumulatora. Jedyna strata to moc wytracana w diodzie kiedy ta przewodzi. Przekaźnik elektromechaniczny nie jest taki całkiem bezstratny. Do minimalnych...
Czyli jeśli nie chcesz mieć akumulatora to najlepiej będzie zastosować prądnicę. W zupełności wystarczy.-----Akumulator może być wyeksploatowany , aby nie miał zwartych lub urwanych płyt .
I tutaj też się mylisz. Nie te czasy. Mylisz regulator napięcia alternatora z regulatorem napięcia prądnicy Może i się mylę, ja nie zajmuję się elektryką samochodową, mam więc prawo nie wszystko wiedzieć i znać jedynie te rozwiązania z którymi miałem bliższy kontakt. Nie mniej jednak zakłócenia w tego typu urządzeniach jak silniki czy prądnice (alternatory)...
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Akumulator jest nowy bo od tego zacząłem.a jak to podłączyć żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś zwarcia
Trudno mi się zorientować w tym schemacie ale wygląda mi to na układ zapłonowy oparty na jakimś magnecie a tam gaszenie polega na zwarciu styków przerywacza.
witam Mam następujący problem: w moim aucie (Opel Calibra) ostatnio leciutko świeciła sie kontrolka od ładowania podczas jazdy aż w końcu akumulator padł. Rozebrałem alternator i wymieniłem szczotki bo jednej to juz prawie nie było :) Po złożeniu wszystkiego z powrotem podłączyłem wszystko tak jak było i przy podłączeniu do akumulatora jest zwarcie...
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
a czy wy wiecie że ursus C330 ma podłączoną masę do plusa Dodano po 14 i nie chodzi tu o zwarcie tylko o masę pojazdu
Pomimo że nie masz wbudowanego ogranicznika prędkości, pobiegniesz 50km/h? Ograniczenie wynika z zasady działania maszyny. To że na alternatorze napisano 130A, to nie oznacza że odda je on w każdych warunkach. Super - idąc Twoim tokiem rozumowania wszystkie urządzenia mają zabezpieczenie nadprądowe ! - i wzmacniacz, bo ma przecież ograniczoną moc -...
Kabel od pozycyjnych i prawego kierunku jest zwarty. Podłączony akumulator o ile nie zrobiłeś zwarcia nie ma nic do tego.
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
pisalem wczesniej, widze ze albo nie czytasz ze zrozumieniem, albo zwyczajne olewasz moje wypowiedzi. tak mozna od fiat126p bedzie pasowal na forum pelno instrukcji jak taki regulator podlaczyc, mozna wyciagnac go na wieszch. pozdrawiam
Nie wiem jak jest w tym modelu ale nie odczytasz kodu z radia. Trzeba zgrać pamięć programatorem i wtedy wyliczyć kod. Jeżeli nie masz kodu a radio może go wołać po odłączeniu zasilania to weź kogoś do pomocy i wymień akumulator mając podłączony prostownik pod klemy czy alternator lub podłącz kable rozruchowe do drugiego auta. Uważaj żebyś nie zwarł...
Dzięki kol. Zbych282 za zwrócenie uwagi na BU407, pierwotnie miał tylko sterować przewiniętą cewka stycznika TSM1, w ferworze przeprojektowywania schematu zapomniałem, że jeszcze dojdzie cewka od elektrowłącznika „wysokoprądowego”. Trzeba będzie poszukać cos gotowego wśród darlingtonów na 20-30A. Musi wytrzymać dość duży prąd, ponieważ w...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Piny są O,K skoro piny są ok to powinieneś się połączyć nawet ryżowym made in ch... chyba ze masz zwarcie na lini K, co do błędów zobacz czy masz ładowanie i instalacje od alternatora ok
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy.
Jak alternator się wzbudził i zaczął ładować ze zwartym do masy B+, to już możesz nie mieć diod w mostku prostowniczym
Witam . Jeżeli nie masz wanny pod autem ,to można podłączyć akumulator za pomocą przewodów rozruchowych podłączonych pod rozrusznik lub alternator.Wiadomo że należy zrobić to ostrożnie by (+)nie zwarł się do masy.Można to też zrobić przewodami o mniejszym przekroju.Przy tym pomocna byłaby druga osoba.
Jestem więcej niż pewny, że podłączony został dobrze. ;) Gdyby było inaczej to bym wam nawet głowy nie zawracał. Alternator nie jest "już" padnięty tylko był, bo auto z czasem coraz gorzej odpalało. Generalnie nowe to to nie jest. Przejeździło Hiszpanię, Niemcy i do Polski trafiło jako wózek na zakupy. Ewidentnie jakiś idiota grzebał przy nim, bo licznik...
Witam Wszystkich Usterkę usunąłem. Silnik starego wentylatora był uszkodzony, po podłączeniu nowego wszystko działa tak jak powinno. Bezpiecznik nr 7 o amperażu 20A zaznaczony czerwoną cyferką "7" na fotce powyżej jest odpowiedzialny za wentylator.Jeśli komuś nie będzie działał wentylator a ten bezpiecznik będzie dobry, to należy wypiąć niebieską wtyczkę...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Jak alternator był wyjęty to sprawdziłem tylko czy nie ma zwarcia do masy. Jakie napięcie powinno być na tym niebieskim przewodzie? Nic się nie stanie jak podłączę 12V przez żarówkę lub zewrę do masy? Czytałem o tych metodach, ale nie wiem jak odnoszą się do tego typy alternatora (złącze com, a nie D).
no-wymieniłem alternator-i podłączyłem aku, no pasek klinowy trzeba jeszcze wymienić ale to niezwiązane ze zwarciem, no i ten przewód od rozrusznika do alternatora trzeba wymienić bo nie jest dobrze izolowany. ale jestem zadowolony bo te uno to jednak odporny samochód na błędy-działa bez zarzutu czasem rzeczy najbardziej oczywiste i najprostrze są najtrudniejsze...
alternator zewrzeć zewrzeć dioda alternator alternator dioda zewrzeć
silnik briggs zawora huawei gniazdo naprawa kosztorysy elektryczne
Buczenie w piekarniku Smeg po wyłączeniu - przyczyny i rozwiązania Zmiana języka na polski w VIRONE VDP-67