https://obrazki.elektroda.pl/8870664900_...
Amperomierzem mierzy się prąd pobierany przez dowolny odbiornik prądu - żarówka, silnik, radio, itp. więc włączany jest szeregowo z tym odbiornikiem. Aby błąd tego pomiaru był najmniejszy, jego opór wewnętrzny musi być jak najmniejszy - w pobliżu zera Ω. Włączenie tak niskiej oporności równolegle do źródła napięcia powoduje zwarcie i przepalenie...
Jak zasilanie VA jest z tego samego prostownika to nie trzeba nigdzie podłączać trzeciego kabelka czarnego z wtyczki 3 pin. Jeden amperomierz do pomiaru prądu ładowania i rozruchu to kiepski pomysł, nawet cyfrowy o zakresie 100A daje wiarygodne wskazania dopiero powyżej 10A. Bo przeważnie jest właśnie tak jak u ciebie, raz pokazuje 2A innym razem 5A...
a) bo ma bardzo dużą rezystancje wewnętrzną ( w woltomierzu idealnym wartość ta dąży do nieskończoności) b) bo ma bardzo małą rezystancję wewnętrzną ( w amperomierzu idealnym wartość ta jest nieskończenie mała) i w przypadku połączenia równoległego opór zastępczy znacząco się pomniejszy.
Ponieważ nie potrzebujesz tu dużej dokladnosci możesz zrobić to w następujący sposób: Potrzebujesz: Miernik uniwersalny z zakresem amperomierza do 10 ( 20 ) A, i omomierzem. 1. Mierzysz amperomierzem z uniwersalnego prąd ładowania akumulatora - maksymalny i dodajesz 20% 2. Mierzysz omomierzem rezystancję wewn ustroju amperomierza króry chcesz zastosować....
Tu nie chodzi o znaczki, tylko ścieżkę przypływu prądu. https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C...
Amperomierz podłączasz po kolei: 1) w miejsce łuku I4 - pomiar I4 (oczywiście + do rezystora) 2) w miejsce łuku I3 - pomiar I3 (wartość I3 i I4 będzie taka sama :D) 3) w miejsce łuki I2 - pomiar I2 4) pomiędzy plus zasilania i zacisk twojego układu (plus amperomierza do plusa zasilania a minus do układu) - pomiar I1 wszystko powinno się zgadzać zgodnie...
Moją pasją są stare samochody tzn, przedwojenne lub zaraz po . A wtedy każdy miał taki amperomierz . Nawet w starach , żukach , warszawach ,nysach , GAZach i UAZach takie były i podłączenie nie jest żadnym problemem .
Witam prosty opis lecz niedokładny,czarne przewody podpinasz do minusa baterii , czerwony przewód zasilania do stacyjki do B/W czyli czarno biały, czerwony pomiar napięcia do plusa baterii , brak na schemacie urządzenia pomiarowego przewodu niebieskiego czy jest ten przewód fizycznie czy go nie ma, podaj.Pozdrawiam Dodano po 1 podaj typ, model urządzenia...
Ten drut na cewce musisz odwinac i nawinać cienszy. Sprobuj jakiś φ 0.3 mm . Nawiń tyle ile się da - jezeli miernik bedzie wychylal sie za duzo - to odwijasz zwoje i znow próba... No i podłaczyc musisz szeregowo do glosnika.
Ta blaszka to nic innego jak bocznik czyli opornik. Twoja dedukcja jest prawidłowa, ale wiedza znikoma. W obwodzie jest amperomierz o wiele mniejszym prądzie pomiarowym , ale wyskalowany na prąd prostownika. Zastosowany bocznik dostosowuje prąd obwodu do wielkości prądu miernika.
Witam, Jak będziesz miał pracownie to przed zaliczeniem ćwiczenia nauczyciel Tobie wszystko objaśni. Wzór na Stałą Woltomierza/Amperomierza: Zakres pomiarowy dzielisz przez ilość działek (30V / 75 = 0.4) I teraz to, co jest dla Ciebie magią dla przykładu wychylenie wskazówki równe jest 45 kresek (działek) i teraz Stała * Wychylenie daje Ci wynik . (0.4...
Mierzysz spadek napięcia na odcinku szyny zasilającej...
Schemat połączeń lcd z lpt masz tu: http://lcdsmartie.sourceforge.net/lcd447...
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
stosując izolowaną przetwornicę DC/DC Jeśli Twój amperomierz ma szerszy zakres napięć zasilania, to sprawę można uprościć stosując zamiast izolowanej przetwornicy 12V/12V, pomocniczą nieizolowaną przetwornicę np. 12->24V. Bo tak w istocie tu nie o izolację chodzi (bo amperomierz i tak jest połączony z instalacją bocznikiem) a o dodatkowe napięcie zasilania...
Można to śmiało podłączać w szereg z odbiorami AC. Ten amperomierz nie potrzebuje rezystora. Choć widać, że był otwierany... no i kto wie, czy tam nie było grzebane.
Bo twój multimetr pewnie ma możliwość pomiaru tylko prądu stałego. Potrzebujesz amperomierza, który będzie miał możliwość pomiaru prądu przemiennego.
Witam. Jest to LM358 (podwójny wzmacniacz operacyjny) http://www.elenota.pl/d.php?id=42050&pdf...
wartości z częściami dziesiętnymi. A potrzebujesz takiej dokładności? Czy ten zasilacz sam z siebie taka zapewni przy zmianach obciążenia czy zmianach napięcia zasilania - ma jakieś opisane parametry? Więc pomyślałem, że ten pierwszy będzie do ustawienia wstępnego - zgrubnego a drugi do dokładnego. A jak zapewnisz, że po dokładnym ustawieniu jak dotkniesz...
Witam Żadnego prądu wstecznego nie będzie. Polecam Koledze zainstalować sobie program do symulacji układów elektronicznych. Jest to wspaniała rzecz do nauki. Nazywa się LTSPICE i opis do niego po polsku jest też dostępny.
Amperomierz montujesz szeregowo, + amperomierza podłączasz do + prostownika a wyprowadzenie - amperomierza wykorzystujesz jako + prostownika.
to czy da się podłączyć ten mały amperomierz tak by się nie spalił? Tak jak pisałem, nie jest to możliwe bez dodatkowej elektronik, bez wzmacniacza -ogranicznika. W ubiegłym stuleciu kiedy mierniki składały się tylko z elementów biernych nie było żadnych zabezpieczeń, sam musiałeś dbać żeby nie spalić, jak ktoś chciał mierzyć w obwodzie w którym występują...
PW - Power - Zasilanie modułu, IN - Input - wejście pomiarowe.
Teraz już widać, podepnij do tych drutów nowy amperomierz. Najpierw go zamontuj dopasuj a później dopasuj te druty. Tylko musisz po podłączeniu sprawdzić czy amperomierz pokazuje Ci pobór prądu podłącz żarówkę do krokodylków jeśli nie pokazuje lub zauważysz, że wychyla się w kierunku zera zamień druty przy amperomierzu. Odnośnie bocznika w twoim prostowniku...
Białym kolorem wymazałem niepotrzebne połączenia https://obrazki.elektroda.pl/5493185300_...
tak, można tak podłączyć
Pisz po polsku, bo nie da się nic zrozumieć.
Może trochę rozładowywać w zależności od tego jak jest zbudowana. Podłącz amperomierz a sam to zmierzysz zamiast tu pytać.
Czy kolega nie potrafi czytać ze zrozumieniem? W pierwszym linku wyraźnie podano : http://obrazki.elektroda.pl/4573397600_1... "miernik nie może być zasilany napięciem mierzonym!! "
Masz to pokazane na diagramie: Power supply DC 7-12V czyli podłączasz zasilanie aby działało urządzenie 7-12V (stałe np. zasilacz sieciowy). Power supply podłączasz do prostownika w wiatraku tak jak pokazują bieguny. Load podłączasz pod akumulator jak pokazują bieguny.
Podłącz amperomierz od grubej śruby do cienkiej i odczytaj wzkazania.
Podłączyć amperomierz, poczekać aż uśpi się samochód i odłączyć podejrzane modułu, bądź wyjmować bezpieczniki. Dobrze podłączony alarm nie rozladuje akumulatora nawet po pół roku ;)
Proponuję podłączyć amperomierz przez przewód minusowy, generator nie będzie się tak odstrajał jakbyś podłączył się w przewód dodatni.
Kolega Zyqaqra dał parametry. A najlepiej to to złożyć i podłączyć amperomierz.
1. tak 2. nie 3.nie 4. tak 5. tak
Chodzi o to, żę podłączyłeś amperomierz równolegle a powinieneś szeregowo !
Tak to powinno wyglądać w przypadku zasilania modułu z dodatkowego źródła napięcia. Słabo to wygląda. Czarny to jest minus, wspólny dla woltomierza i amperomierza. W takim obwodzie woltomierz pokazuje napięcie na ładowarce zamiast na akumulatorze, czyli obciążeniu. Napięcie na akumulatorze jest równe wartości napięcia ładowarki minus spadek na boczniku....
kolega wyżej trocę namieszał i mało zrozumiale to opisał (bez urazy :)) poprostu podłącz amperomierz w szerag z telefonem i przełącz na mA
Oczywiście jakbyś miał miernik 2000mV, to by nie było z tym żadnych problemów. ;) Pytanie, jak ten woltomierz i amperomierz są zrobione w środku, ICL7107 potrzebuje zasilania + i - względem masy (zwykle stosuje się +5V i -5V, albo wytwarza się - przy użyciu prostej przetwornicy z kondensatorami, która daje około -4V, i to wystarcza). Sam ICL generuje...
Pomiędzy grubym czerwonym a grubym czarnym jest przejście więc to raczej amperomierz Pomiar prądu dokonywany jest na minusie zasilania (GND). Czarny gruby : do minus zasilacza (GND). Czerwony gruby : do minus odbiornika (GND). Plus zasilacza: do plus odbiornika. Żółty cienki (pomiar napięcia): do plus zasilacza.
Najczęściej złe podłaczenie (pamięć zwarta z zasilaniem po stacyjce). Podłącz amperomierz i zobacz.
Idealny amperomierz stanowi zwarcie a idealny woltomierz przerwę. Jeżeli wepniesz amperomierz równolegle do czegoś (np.jakiegoś odbiornika) cały prąd popłynie właśnie przez amperomierz(czyli będzie płyną w obwodzie dalej) a ominie odbiornik -jeżeli będzie on większy od dopuszczalnego prądu amperomierza to amperomierz ulegnie uszkodzeniu ( w najlepszym...
To bardzo dużo. Podłącz amperomierz i po kolei wyjmuj bezpieczniki. Znajdź taki, po którego wyjęciu prąd znacznie spadnie
OK. około minuty, stoperem nie mierzyłem. Zrób tak: podłącz amperomierz w obwód, zamknij auto i zmierz pobór po 15 minutach
Podłącz amperomierz w szereg z wentylatorem i obserwuj wskazania. Będziesz widział czy to jest zwarcie czy bezpiecznik pada bo jest za mały do wentylatora.
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
Podłącz amperomierz w szereg, żeby się upewnić jakim prądem ładuje. I ew. zwiększ czas ładowania. salut andre
Nie da się. Można zrobić przycisk test który rozłączy z układu i puści napięcie na miernik. Ale jeśli wszystkie są identyczne to nie ma chyba powodów żeby było inaczej. Można podłączyć amperomierze i na podstawie przepływu prądów diagnozować stan.
zasil taki transformator z regulowanego autotransformatora.A w szereg podłącz Amperomierz. I znajdziesz napiecie przy którym dosyć gwałtownie zacznie wzrastać moc pobierana bez obciążenia.
A gdzie mam podłączyć minus nowego?
Witam Najlepiej będzie jak podłączysz amperomierz między akumulatorem a samochodzikiem. Możliwe, że aku jest już wykończony (za krótkie ładowanie, wyczerpywanie go do końca) i pomoże jedynie wymiana
Czyli ma być tak ? https://obrazki.elektroda.pl/4466596200_...
mozesz zamiast diody zamontować zarówkę bo do diody bys musiał dorobic jakiś bocznik do pomiaru prądu a tu za pomocą zarówki masz peroblem z głowy i jeszcze jedno zarówka jako element nieliniowy bedzie ogramiczał prąd ładowania
Witam. Ja jestem w trakcie budowy [url=http://ajd.czest.pl/~pawel.borkowsk... programatora. Jeśli jesteś zainteresowany to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na dole jest plik .brd w eagle. Pozdrawiam
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Sprawdź przewody pomiędzy drzwiami a karoserią czy nie są przełamane. Może być gdzieś zwarcie. Możesz zamiast bezpiecznika podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobierają zamki w czasie działania. Może któryś zamek być uszkodzony.
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorami i sprawdzić rzeczywisty prąd ładowania . Pojemność akumulatorów podzielić przez prąd ładowania i wyjdzie czas do naładowania wyczerpanych akumulatorów do pełna (można dodać dodatkowo około 15% czasu ładowania).
Podłączenie amperomierza w szereg z zasilaniem pompki, jeśli prąd przekracza prąd bezpiecznika może znaczyć, że pompka siada. Skąd stwierdzenie, że pompka dobra? Bo podaje paliwo?
Z transformatora masz prąd zmienny AC a prostownik dwupołówkowy jest tak zbudowany, że przewodzi "połowa" diod. Jeżeli wymienisz wszystkie na R to odwrócisz tylko biegunowość na wyjściu, prostować będzie tak samo jak przed wymianą. Pamiętaj o prawidłowym podłączeniu amperomierza jeżeli jest wbudowany w prostownik.
I wszystko w temacie ;) szybko, prosto i na temat a nie jak wypociny innych pseudo elektryków którzy piszą poemat na pół strony w ogóle nie na temat o który pytam. Dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Co jeśli bocznik jest wbudowany w amperomierz ? Wystarczy wlutowac się w przewód - ?
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
Z tego co widzę, podłączyłeś amperomierz równolegle do akumulatora, nie wolno tak robić ! Amperomierz ma teoretycznie rezystancję równą 0om, dlatego wpina się go w obwód tylko i wyłącznie szeregowo. Wskazanie miernika spadło, ponieważ akumulator podczas zwarcia się rozładował. Moje przypuszczenie jest takie, że akumulator nadaje się do kosza...
Jeżeli masz "pod ręką" całą tablicę to wal śmiało. Możesz z tej tablicy stworzyć ziemię jaką gość ma na działce. Okręć tak nacięty kabel folią, włóż go do tej stworzonej przez ciebie ziemi i podłącz go pod napięcie. Podłącz amperomierz i zobaczysz co ci z tego wyjdzie.
Weź samochodową żarówkę lub halogenową 20W na 12V lub coś w podobie tak żeby z 2-3 A płyneły podłącz ją do masy prostownika plus przez bocznik do prostownika jak wychyli się wskazówka to dobrze podłączyłeś jak nie zamień bieguny bocznika i tyle. Ważne podłączaj na dotyk i na krótki czas abuy nie uszkodzić amperomierza.
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. http://obrazki.elektroda.pl/5539206300_1... B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. http://obrazki.elektroda.pl/7705569700_1... C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego...
Tak trudno sprawdzić schemat jaki dostarczają sprzedawcy? http://obrazki.elektroda.pl/6922918800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5020409100_1...
Jak podłączyć woltomierz z amperomierzem? Jak to podłączyć? Obecnie mierzy mierzy napięcie ale jakbym nie podłączył przewodów od amperomierza to robi się zwarcie. Pomocy!
hmm..czy to znaczy ze jeden zacisk mam podłączyć to alternatora a drugi do akumulatora?? który wariant 1 cz 2 ??
Zrób jak napisałeś, podłącz amperomierz szeregowo, a voltomierz równolegle do silnika. Przy różnym obciążeniu zobaczysz co pokażą mierniki. Jeżeli znasz podstawowe wzory, to sam wyliczysz sobie moc, przy danym obciążeniu, a co za tym idzie rezystancję silnika w tym czasie.
1. "load" to w moim przypadku podłączany akumulator? 2. "power suply of load" to miejsce do którego doprowadzam napięcie z prostownika? 3. "power input" to po prostu zasilanie tego voltomierza/amperomierza? Właśnie tak jak napisałeś.
Obserwuj wskazania podłączonego amperomierza, poleć drugiej osobie, żeby wyciągała i zakładała po kolei wszystkie bezpieczniki. Jeśli zauważysz, że po wyjęciu któregoś prąd znacznie zmaleje, sprawdź za co odpowiedzialny jest dany bezpiecznik. Silnik wyłączony (w przeciwnym wypadku będziesz mierzył prąd ładowania akumulatora), drzwi zamknięte, wszystko...
Ad1. Diody prostownicze są podłączone prawidłowo. Ad2. Amperomierz podłącz tak jak napisałeś. Aby sprawdzić, gdzie jest "+" amperomierza podłącz do niego baterię (np. 1,5V) i zaobserwuj w jakim podłączeniu przewodów wskazówka się wychyla. Test wykonaj możliwie krótko ponieważ jest to zwarcie dla baterii. Ad3. Po wymianie diod na mostek prostowniczy...
Znajdź sobie aplikację do ICL7107, to jest miliwoltomierz panelowy, amperomierz można z niego zrobić używając bocznika i mierząc spadek napięcia na nim. W aplikacji będzie schemat podłączeń, a z tym dojdziesz co i jak jest podpięte do złącza na płytce.
Bo to już gotowiec z wbudowanym bocznikiem mam na myśli, że ma w środku rezystor (element) bocznikowy. Nie ma on żadnego bocznika w środku. Takowy widać w postaci dosyć grubego drutu. To nie jest bocznik. Właśnie to na tym drucie mierzony jest ów spadek napięcia. Nie jest tam mierzony żaden spadek napięcia. Gruby drut, to po prostu tak zwany "bocznik"...
masz z bocznikiem, czy gotowca?.....nie nie zakładałem, bo nikt nie pytał
Buduję podobny zasilacz do http://images20.fotosik.pl/144/f245f717f... Mój schemat powyżej.
Witam Podłącz amperomierz w jednej gałęzi zasilania i masz bez żadnego przeliczania. Trudno powiedzieć jaki prąd należy ustawić bo nie znam mocy. Ze schematu wygląda na kilkadziesiąt wat mocy może 100. Przy takiej mocy prąd ustawia się w granicach między 100 a 200mA. -- pozdrawiam»
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Ehh Ok, dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Zostaw stabilizator w spokoju, skoro nie wykazuje zwarcia jest ok. Posprawdzaj elementy logiki, zwróc szczególną uwagę na kondensatory- czy któryś nie wykazuje zwarcia, podłącz amperomierz w miejsce F100 ,odczytasz wartośc,wtedy będziesz wiedział jaki bezpiecznik zastosować ,powodzenia.
Z rana jakiś zaspany byłem i nie załapałem o co chodzi a podpinasz go dokładnie według instrukcji christo na przewodzie od alternatora do akumulatora> pozdro.
Tak, sa tam takie dwa mosfety, wstaw w takim razie amperomierz na zasilaniu płyty, tylko że pamiętaj miernik można tylko chwile mieć podłączony na amperomierzu.
A po prostu tak. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
działa tylko to zżeranie baterii ... a bateria z Lidla czy z Biedronki ? Posiadasz dwa piloty ? Na obu to samo ? Podłączyłeś amperomierz aby zweryfikować jaki jest pobór prądu z baterii ? czy podmiana samej płytki z innego pilota XC90 załatwiła by sprawę. Tak Wtedy wystarczy przelutować procesor ze starej płytki pilota i "powinno" działać. Niestety...
Po podłączeniu amperomierza musisz mierzyć minimum 10 minut. Nieważne, ile był wyłączony. Zapinasz amperomierz, zamykasz obwód, wszystkie sterowniki wtedy wstają i po kolei po jakimś czasie idą spać. Choć pomiar może być prawidłowy. 0,35A *24 daje ok 8,5 amperogodziny na dobę, po trzech dniach raczej nie zapali.
Witam Projektuje sobie zasilacz symetryczny. Posiadam 1 woltomierz i 1 amperomierz. Gdzie je najlepiej podłączyć? amperomierz w tor linii "+" ? Wtedy z toru " -" nie będę miał odczytu prądu, ale z drugiej strony jest to stabilizowany zasilacz i prąd w torze "-" i "+" jest bardzo podobny. Druga sprawa to gdzie woltomierz? Pomiędzy "+" i "-" czy "+" a...
Wydaje się że ten amperomierz moze pracowac bez bocznika.
no to musisz popróbować jak źle podłączysz to chwilowo nic się nie dzieje
99% jest to wtórne. Tak, bardzo rzadko kiedy uzwojenie o niższej liczbie zwojów jest pod spodem. Także bez problemu możesz wykonać próbę włączenia. Jaka to różnica czy ewentualne zwarcie nastąpi w pierwotnym, czy wtórnym uzwojeniu? Niewielka, ale aby to sprawdzić warto zmierzyć prąd jałowy. Podłączyć amperomierz w szereg zasilania. Nie chce mi się...
Zatem lepiej podłącz go prawidłowo i nie kombinuj. Pytałeś o amperomierz wskazówkowy (analogowy) i taką dostałeś odpowiedź. Amperomierz cyfrowy można podłączyć odwrotnie i wtedy pojawi się znak "-" przed amperami. Podobnie jest z woltomierzami. Wskazówkowy wychyli się w lewo a cyfrowy pokaże znak minusa przed wartością napięcia.
Jaki zakres ma amperomierz?
Kupiłem woltomierz z amperomierzem montażowy . Chciałem to podpiąć do akumulatora w traktorku żeby wiedzieć jaką ma aktualnie pojemność i czy alternator ładuje . Nigdzie nie mogę znaleść schematu jak to podpiąć . Prosił bym jakąś prostą rozpiskę . Dziękuję
skorzystałem z rady żeby podłączyć bezpośrednio panele do aku i po dłuższej chwili odlaczylem jak się okazało ładuje bez problemu Trzeba było to zrobić z podłączonym amperomierzem, wiedziałbyś jakiego prądu ładowania należy się spodziewać przy maksymalnym nasłonecznieniu paneli. Przy tej mocy paneli nie ma obawy, że prąd może być za duży co do wartości,...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Zakupiłem i chciałbym założyć do prostownika amperomierz. Jak go podłączyć? https://www.aphelektra.com/mierniki-tabl...
Rzecz oczywista - tak podłączony amperomierz jest zwarciem dla tej baterii. Amperomierzem mierzymy (szeregowo) prąd w obwodzie obciążenia tej baterii jakimś rezystorem na przykład. Jeszcze tego nigdzie nie wyczytałeś?
Kiedyś w autkach montowane były amperomierze, ktoś napisze jak wpinane były bo w szukaj nic nie znalazłem.
Jeśli sprawny akumulator - tydzień postoju nie powinien stanowić problemu. Może masz niekontrolowany pobór prądu. Wyłącz wszystkie odbiorniki, w szereg z zasilaniem podłącz amperomierz i sprawdź czy nie ma przepływu prądu.... Odłączenie akumulatora powoduje reset pamięci adaptacyjnej sterownika, co może po ponownym podłączeniu i uruchomieniu silnika...
amperomierz podłączyć podłączyć amperomierz analogowy podłączyć amperomierz voltomierz
podłączyć żyrandol wiatrak lozyska ariston naprawi piekarnik mastercook
Peugeot 406: Niestabilny prędkościomierz - przyczyny i rozwiązania TypeError: Nie można odczytać właściwości undefined w JavaScript