nie mam pojęcia jak podłączyć wzbudzenie alternatora są tam dwa piny R i L przewody były obcięte Jest też zapewne zacisk do połaczenia z plusem akumulatora. Całość zapewne powinna wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/3611418600_1...
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
A czym to napędzałeś? 2W to nie pomoże coś źle podpite, jak nie ma oznaczeń to skąd wiesz gdzie L podłączyć?
Ja patrzę to jeden to kl 15 a drugi to żarówka.
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Jak nie podasz kl15 to się nie wzbudzi. Więc nic mu nie będzie.
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Kolega Ci napisał około 3 tys. obrotów na alternatorze,jeden wzbudzi się wcześniej a innym trzeba będzie mocniej zakręcić. :D
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Gdzie mam wpiąć wzbudzenie?
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Witam w niedzielne popołudnie , Buduję samochód terenowy od podstaw , mechanika jest mi nie straszna , jednak co do elektryki wolę się was zapytać . Chcę zrobić odpalanie rozrusznika z przycisku "start" ( gaszenie mam na linkę ) Chciałbym się zapytać jak to podłączyć , ktoś by mógł schemat narysować gdzie wstawić przekaźnik itd? Jeszcze jedno czy przy...
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
Gdzieś wyczytałem, że trzeba wzbudzić ten alternator. Jak to zrobić? To znaczy jak podłączyć, aby go wzbudzić?
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora?
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
To że wzbudzenie zalezy od pradu poczatkowego i OBROTOW. Ten alternator wzbudzi sie nawet bez konttolki.
Kiedyś podłączyłem pod wzbudzenie alternatora ( alhambra 2.0 tdi 2008r) i jeździ do dziś. Kolego, jeżeli masz włączony automat świateł mijania, musisz go deaktywować.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Na wzbudzeniu 12V po podłączeniu do alternatora ginie i pojawia się jakieś śmieszne 1.5V Tak mam być, po drugie po zapaleniu i wzbudzeniu możesz cienki przewód odłączyć i wtedy patrz czy zanika ładowanie. Nie powinno. Chyba że za niskie obroty lub niewłaściwe kółko pasowe lub uszkodzony alternator.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Kontrolkę od ładowanie podepnij do plusa po stacyjce a drugi koniec do alternatora na wzbudzenie
Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej. Czy musi być przez żarówkę? Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
To masz alternator do T-25 Dodano po 24 Sprawdź czy jak od łączysz przewód od kontrolki przy alternatorze , to kontrolka nadal świeci.Jeżeli tak, to może być zwarty przewód na masę i w ten sposób alternator się nie wzbudzi.
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
ten wolnu zacisk od kontrolki musisz go podłączyć inaczej nie wzbudzisz alternatora Pozdrawiam
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
Witam. Mam pytanie odnośnie pinu 15 w alternatorach BMW. Do czego służy podłączenie go do zasilania? Czy bez nie go alternator się wzbudzi?
Witam, wymieniałem rozrusznik (1.4 aex) i po wymianie zauważyłem iż wisi sobie przewód ktory idzie do wzbudzenia alternatora. Niestety nie umie znaleźć gdzie miałby być. Przeszukałem wtyczkę silnika i nie widać żeby był gdzieś urwany. Wyczytałem na forum że gdzieś przy akumulatorze lub wiązce reflektorów lecz też niestety nie umie znaleźć gdzie by miał...
Czyli L to wzbudzenie 2 wsuwka na kontrolkę.?
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
ROzbierz reg zobacz co strzeliło , zmierz czy wzbudzenie nie ma zwarcia do masy.
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
Witam, Takie pytanko, jak podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze? W sensie czy normalnie, jak w (praktycznie) każdym samochodzie, przez żarówkę 5W do +, czy w tym aucie inaczej to się ogarnia? Podobny problem z czujnikiem ciśnienia oleju, w jaki sposób go podłączyć, bo podpięcie żarówki pomiędzy czujnik a + niestety nie powoduje jej zaświecenia.
Trudno powiedzieć gdzie popełniłeś błąd. Być może alternator jest uszkodzony. Te napięcia mierzyłeś na akumulatorze czy na alternatorze? Jakie jest napięcie na diodach wzbudzenia?
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
sprawdze bezpieczniki , prosze jeszcze o info czy jak bede miał nowy alternator peugeot z jednym stykiem , to ten jeden styk jest od lampki ? w takim razie gdzie podłącza sie wzbudzenie?
Wąska wzbudzenie ,szerokie zasilanieP
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Kolego D+ ma być podłączone z drugiej strony kontrolki.W tym podłączeniu mogły paść diody wzbudzenia.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. Załącza styki i świecą dzienne. Jak włączysz postojowe to brak masy i dzienne gasną. Możesz 15 podłączyć do DF ( wzbudzenie ) alternatora . Wtedy będzie włączać dzienne dopiero jak uruchomisz silnik. Pozdrawiam.
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P no wiec B czy C jest wzbudzenie?
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
O tym, że tam nie ma przekaźników to wiem, jednak chodziło mi o podłączenie wzbudzenia alternatora, zresztą cytujesz mój post, w którym nie było żadnego słowa o światłach. Dodano po 9 Nie wydaje mi się, żeby było mniej bezpieczne, szansa że spali się żarówka, coś w alternatorze lub cokolwiek innego jest podobne. Nie przewidzisz wszystkiego, a przeważnie...
Akurat w golfie 2,t4 jest dioda i działa. :) Mówisz,że te kilka mA wystarcza do wzbudzenia alternatora?Dioda pewnie jest tylko wskaźnikiem,a wzbudzenie jest jakoś inaczej rozwiązane.
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Co oznacza: "Nie podpinałem + z alternatora bo nie mam świateł."? Czy to znaczy, że nie masz podłączonej kontrolki ładowania, bo jeśli tak to musisz ją podłączyć żeby było wzbudzenie.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Alternator należy wzbudzić, żeby zaczął wytwarzać prąd. Trzeba podłączyć w odpowiedni sposób lampkę - 'kontrolka ładowania' - do akumulatora. Ale czy wyciśniesz 'z nogi' więcej niż kilkadziesiąt W? :)
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Czyli podłanczając żarówkę pod S(ten duży) i obudowę powinna się świecić po obracaniu się wirnika. Czy Ten alternator potrzebuje prąd do wzbudzenia ?
podłączyć alternator wzbudzić wzbudzić alternator alternator wzbudzić
volvo silnika skoda octavia odpalać zimne silnik oznaczenie wtryskiwacz
silnik husqvarna silnik kosiarki
Wymiana sterownika ABS w Nissan Juke 1.5 dCi Saab 9-3 sedan - niedziałające światła wewnętrzne, żarówki sprawne