https://obrazki.elektroda.pl/3265312900_...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
witam kolega seba 911 masz taki miernik na sprawdzenie tego typu alternat. ster. (PCM) interesuje mnie cos takiego :idea:
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Buduję małą elektrownie wiatrową na starym alternatorze i chodzi o to że jakby nie było wiatru to alternator i tak będzie ciągnął prąd na pobudzenie w grę jedynie wchodzi ręczne wyłączanie alternatora od akumulatora ale jeżeli będzie to w nocy to rozładuje się akumulator. Istnieje jakaś możliwość jak np. uruchomienie go bez pobudzenia??
Dzień dobry, Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w rozwiązaniu irytującego mnie problemu ze wzbudzaniem alternatora. Mam aktualnie w ciągniku zamontowany alternator Elmot 125 czyli typowy alternator z fiata czy z żuka. Wzbudzany jest on żarówką (kontrolką) 2W. Problem w tym, że aby to wzbudzenie nastąpiło, muszę zrobić przygazówkę do 1300obr/min. Jest...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Witam. Wiem, że temat archiwalny, ale mam podobny alternator z 1.6 HDi, A004TJ0084C, który również ma mostek i stojan połączone w ten sposób. Czy udało Ci się wzbudzić go na krótko?
Czy można dobrać jakiś inny alternator, bez sterowania z ECU? Wystarczy prawdopodobnie sam regulator dobrać albo zaadaptować. Alternator raz wzbudzony powinien ładować już cały czas. Żeby wzbudzić go, wystarczy nawet nie żarówka, ale zwyczajna probówka, którą łatwo jest wetknąć w pin od tyłu kostki.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
Nie rozumiem jednej rzeczy skoro alternator był sprawdzany i jest sprawny to nie wiem po co ciągle w nim szukasz usterki. Następnie alternator którego numer pokazujesz występuje z regulatorem zewnętrznym natomiast schemat przedstawia alternator z regulatorem ,więc jaką masz wersję, po drugie jeżeli alternator nie może się wzbudzić pewnie masz żarówkę...
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony A jakby dał kontrolkę ładowania o mniejszej rezystancji, czyli większej mocy, to czy wtedy by się szybciej nie wzbudził?
Raczej tobie. Alternator ma diody. Odwrotne nie podłączysz. To znaczy podłączysz robiąc efektowne zwarcie. Diody akurat puszczą cały prąd przez stojan. Robiąc efektowne zwarcie. A prądnica nie ma problemu Pójdzie w tą czy tamtą. Co zresztą wykorzystywałem w czasach Żuków, Nysa, Warszaw i Syren. Które miały plus na masie. A pod ręką było tylko radio...
Jak dobrze pamiętam w silniku obcowzbudnym ze stojanem wraz z prędkością obrotową maleje strumień magnetyczny indukowany a tym samym pobierany prąd natomiast przy magnesach trwałych będziemy mieć stały strumień magnetyczny z magnesów. Sprawia to, że prądnica ma najlepszą sprawność tylko w wąskim zakresie obrotów na natomiast alternator trzyma sprawność...
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
Mocniejsza wiertarka jakieś np 700 W i wyciągająca około 3k obrotów da rade wzbudzić alternator.
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Będzie, ale krótko bo się LED spali. Czyżby producent skopał instalację żeby trzeba było to wszystko przerabiać ? A ty przywracasz instalację do oryginału czy coś rzeźbisz po swojemu? Taki alternator był tam oryginalnie? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
W oryginale były żarówki 2,4 lub wkładało się czasem 5W by szybciej wzbudzić. Auta które miał diody LED miały rezystory by szybciej wzbudzić alternator. To wspomniany wyżej Golf 2,3 i pochodne. Jak również Fordy.
Ładowania brak. Napięcie 11,5 V i spada po włączeniu świateł. Sprawdzę przewody jak sugeruje kolega (at)andrzej20001. Czy alternator nie powinien się sam wzbudzić przy przegazowaniu ?
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
Witam, czy ktoś mógłby pomóc z podłączeniem alternatora na stole, jest jeden gruby przewód i 3 cienkie, zdjęcie wtyczki i alternatora poniżej, jak go podłączyć, żeby go wzbudzić i żeby było ładowanie, gdzie powinny być "plusy" i "minusy"? https://obrazki.elektroda.pl/9071007700_... https://obrazki.elektroda.pl/8326349000_...
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
To prawdopodobnie był to alternator z 6-ma diodami (bez 3 diod wzbudzenia) i tu do szczęścia potrzebna jest "lamka wzbudzenia" i przekaźnik. Pozwolę z Kolegą się nie zgodzić. Sześciodiodowy tęż potrafi się wzbudzić i dostać pier---- jeśli nie będzie podłączony do aku., nawet regulator nic nie pomoże. Dodano po 1 żeby nie ryzykować uwagi, że nie na...
Właśnie trudno powiedzieć bo jest zabudowana. Jeżeli nawet zawiera to daje on znikome natężenie skoro nie jest w stanie wzbudzić alternatora więc jak zastosuję opornik 5W i 80Ohm nie powinno się nic stać. Tak, masz rację. Podejrzałem przez taką małą dziurkę (pewnie są w celu chłodzenia) i faktycznie, są tam nawet 2 oporniki, takie bardzo małe. Ale to...
Zacznijcie od tego, że alternator trzeba odpowiednio wzbudzić aby poprawnie pracował. Dalej - alternator musi posiadać regulator napięcia wyjściowego - tak aby było 14,4 max. Podsumowując - potrzebujecie jakiś choćby mały akumulator 12V. Za akumulatorem możecie dać wspomniany wyżej stabilizator gierka będzie śmigać :) Powodzenia.
sprawa dziwna alternator sterowany na lin nie powinien sie sam wzbudzić bynajmniej ja sie jeszcze z tym nie spotkałem Dodano po 7 zresztą jutro sprawdzę mam kilka alternatorów z reno to zobaczę jak sie zachowują
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
Nie musi być i żarówki. Ważne aby na zacisk L podać napięcie po kluczyku zapłonu. Jak tam nic nie będzie to i tak alternator powinien się wzbudzić z pozostałości magnetycznej, ale na stosunkowo sporych obrotach. Nim to Valeo gdziekolwiek zamontujesz to sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki. Pewnie na pierścieniach rowy jak okopy.
Jak nieduże prądy, to może coś takiego; https://archiwum.allegro.pl/oferta/wojsk... Był swego czasu wysyp podobnych na tym portalu. coś takiego właśnie chcę zbudować, tylko że z przydał by się ciut większy prąd... mamy na zakładzie starą maszynę, instalacja jest na 24v i czasami potrzebuje ją doładować,...
wzbudzić alternator wzbudzić alternator honda wzbudzić alternator lampka
uszkodzony pentagram ustawienia atheros ar5007 dystrybucja sprzedaży
Wymiana komutatora w rozruszniku - czy to możliwe? Jak włączyć ogrzewanie w piecu Ulrich Wandich?