Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
tak to by się zgadzało tylko jest jeszcze jeden fakt u mnie ten filtr węglowy jest wymontowany, pamiętam że do niego prowadzą 4 przewody: -doprowadzenie powietrza -ze zbiornika paliwa - podciśnienie z krućca przy przepustnicy (gruby przewód) - podciśnienie do sterowania zaworem filtra węglowego (cienki przewód) o ile się nie myle biegnący z drugiego...
Witam, problem jak w tytule, wszystkie podciśnienia i dolot sprawdzone-szczelne. Wsadzam krokowy (sprawny, w innym działa ok), przez 2,3minuty ładnie trzyma ok 800obr, by po chwili wejść na 2000 i tak trzyma. Mapa przekładałem z Clio i ta sama historia, ale gdy zaślepię podciśnienie do mapa(elektrycznie podpięty), schodzi z obrotów do wymaganych jałowych...
A nie masz czasem "psyknięcia" jak odkręcasz korek po dłuższej jeździe? Być może siada już pompa paliwa. Od kiedy to podciśnienie w zbiorniku paliwa oznacza uszkodzoną pompę? Jedź chłopie do warsztatu. Chyba, że wolisz porady typu: wymień to, sprawdź to, u mnie było to. W ten sposób wymienisz pół samochodu a usterka pozostanie.
Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? Dodano po 1 Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Witaj! Ja mam opelka z silnikiem podobnej konstrukcji tyle tylko, że 1.8. Na twoim miejscu nie próbhowałbym naprawia tego silniczka-mój znajomy mechanik rozebrał taki, wyczyścił, złożył i ... poszedł do sklepu i kupił nowy. Jeśli masz możliwoś zrobienia fotki wymontowanego silniczka to zrób i mi ją podeśli. Ja mam dwa. Możemy się dogadac. U mnie był...
Witam! Może nieszczelny układ dolotowy Sprawdz czujnik podciśnienia.
A może tak zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa, sprawdzić czy nie ssie lewego powietrza, sprawdzić napięcia na potencjometrze przepustnicy, sprawdzić czy wężyki od podciśnień są prawidłowo podłączone.
W ogóle masz MAP źle podpięty. Poszukaj na forum, bo było nie raz, i podepnij wszystkie podciśnienia tam gdzie trzeba.
Miałem kiedyś w Kadecie silnik C16NZ i zawór recyrkulacji spalin był, ale nie sterowany elektrycznie tylko pneumatycznie (podciśnieniem z kolektora dolotowego). Był zamontowany na kolektorze dolotowym. Jego złe działanie raczej nie powinno zapalać pomarańczowej lampki silnika (Check).
posprawdzaj jeszcze wszystkie wężyki te cienkie od podciśnienia czy niesąpopękane lub przetarte bo może łapać fałszywe powietrze
Witam. Do sprawdzenia wszystkie podciśnienia. Takie objawy może też powodować czujnik położenia przepustnicy. To potencjometr który lubi się wytrzeć.
Sprawdź co jest po drugiej stronie wężyka który steruje tą klapką. Prawdopodobnie jest tam jakiś zaworek podciśnieniowy lub coś w tym rodzaju (u mnie jest - C14NZ), może się zaciął.
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
Sprawdzalem to wszystko Przytykajac wlot powietrza natychmiast gasnie, i podcisnienie jeszcze przez chwile jest. Same przewody odkrecalem i wyciagalem z nich powietrze i nic nie przepuszczalo.
Witam mam taki problem od dłuższego czasu ze swoją Astrą W astrze F było wiele silników 1,4. C14NZ, X14NZ, C14SE, X14XE Podałeś typ silnika?
A jaką "sądę" ma padniętą? Bo chyba nie sondę lambda. W momencie wykrycia że coś nie tak w obrębie sondy sterownik wchodzi w tryb open loop ( praca w obwodzie otwartym) , bez sprzeżenia ze sonda, poza tym wali kod 13. Pasuje podpiąć po tester i zonaczyć jak ecu widzi pozycje przepustnicy, temperaturę, podciśnienie w kolektorze i pozycję regulatora biegu...
dawidxcom napisał: Sprawdziłem wydajność pompy wydusiła 1,5L w 40sekund więc ponad normę. http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.h... A ciśnienie? jeszcze nie bo w tygodniu postaram się zakupić odpowiedni manometr ale mam podejrzenia że to może być coś z podciśnieniami chyba sensor MAP. Taki się nada? http://allegro.pl/manometr-tarczowy-radi...
Ok. Więc nasuwa mi się myśl/pytanie. Czy działa odpowietrzenie zbiornika? A dwa to możesz spokojnie jeżdzić z odłączonym tym podciśnieniem od pochłaniacza/filtra, ale powinieneś go zaślepić (wężyk), który idzie do silnika. Niemniej jednak ja wolałbym poszukać i usunąć usterkę, żeby było tak jak konstruktor to wymyślił (ekologicznie ;) ). Pozdrawiam.
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Witam, Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Ciśnienie sprężania I-11,5, II-10,5 III-13, IV-12,5 Na III cylindrze świeca czarna, reszta ładnie wypalona. Coś jest nie tak z podciśnieniem...
Witam, podepnę się do tematu. Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Coś jest nie tak z podciśnieniem w kolektorze. Rozrząd sprawdzony, brak katalizatora, zapłon ustawiony na lampę 10 stopni.
Przewód podciśnieniowy z kolektora dolotowego do czujnika podciśnienia (MAP). Jakakolwiek nieszczelność w układzie dolotowym może powodować ten błąd, dodatkowo pęknięty przewód do MAP będzie powodował nieprawidłową regulację KWZ.
Dziękuje za odzew. Jeśli chodzi o zapłon to napewno jest ustawiony dobrze. Mam nowe kable i świece które były wymieniane przed tym jak auto zaczeło jeździć na checku i gasnąć. Kopułka nie została wymieniona i palec ale prawdopodobnie jeszcze się na nią rzuce, nie wygląda na dobrą tak jak (wiadomo może mieć miropęknietacia itd.).W dodatku po dzisiejszym...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Witam Posiadam astre z 1992r z silnikiem c14nz. Silnik ten wymieniłem na x14sz z corsy b. Wymieniłem sam silnik, a wiązka kabli i ECU zostało. Na tym silniku x14sz był taki oto zawór podciśnienia. http://obrazki.elektroda.net/65_12531828... Moje pytanie to: Jak podłączyć to urządzenie do tego komputera w astrze? Gdzie dokładnie to podłączyć i jakimi...
Nie wątpię, że jest niebezpiecznie ale nie mam skąd auto pożyczyć a trasa 300 km. Kurcze nie wiem o jaki zawór tobie chodzi. Masz jakąś fotkę poglądową? Czy na pewno występuje w c14nz? Dodano po 1 Auto z 1996 roku. Dodano po 31 Nie wiem czy ma to znaczenie ale po nawierceniu tej dziurki w korku auto lepiej hamuje. Dodano po 9 Chodzi o elektrozawór evap?
mam problem z astrą tzn samochód odpala ale silnik chodzi nie równomiernie a po rozgrzaniu zaczyna sie dławić, nie można nim jechać szybciej niż 70km/h. Nowe świece robią sie czarne. Były wymienione kable od świec, czujnik podciśnienia korektora dolotowego i komputer, niestety nie przyniosło to poprawy. Proszę o informację, podpowiedz co może być nie...
Witam. Jako, że nie znalazłem odpowiedzi w postach na forum pragnę przedstawić problem. Opel Astra F C14NZ 1993r bez immo. Problem się nawarstwiał ale teraz nie można przejechać na 1 biegu 10 m bo tak mocno szarpie, podkładane było: -cewka, palec, świece, moduł, przewody, kopułka; -pompa paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacz; -wszystkie masy dochodzące...
Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc...
wiec tak żądnych błędów wymieniony krokowy tps czujnik temp cewka moduł wszystko raczej wymieniane było na czas silnik ogólnie bardzo ładnie równiutko pracuje czyszczone podciśnienia sprawdzone węzę itp.Zastanawia mnie jedno ze w innych astrach podczas jazdy podczas przytrzymaniu tych dwóch guzików tida wyswietla sie predkosc a u mnie nie moze zerwany...
Samochód z którym mam problem to Corsa 1.4 silnik C14NZ z instalacją gazową. Problem polega na tym, że samochód od pewnego czasu nie ma ssania na paliwie i lpg. Po odpaleniu silnik wchodzi od razu na 900 obr. Cała usterka pojawia się po zgaszeniu ciepłego silnika i jego ponownym uruchomieniu. Corsa odpala i od razu obroty spadają do min, jeżeli nie...
Witam, mam Corsę 1.4 silnik c14nz na benzynie bez LPG rocznik 95' niby wersja Sport. Auto stało przez parę miesięcy pod domem. Postanowiłem je uruchomić bo darzę je dużym sentymentem :) Po odpaleniu albo wskoczy na obroty 1k-1.5k i gaśnie albo się zadławi i nie odpali. Gdy trzymam gaz to traci moc i gaśnie. Wymieniłem jej akumulator bo miała jakieś...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V Tyle ma być ? Masz książkę gdzie to wyraźnie napisano ? U mnie odchyłki od napięcia spoczynkowego powodowały podobne objawy. Sterownik przez niewłaściwe napięcie z TPS, nie regulował jałowych obrotów, tylko przyśpieszał zapłon z tych 10 stopni do 25-30 co skutkowało wyższymi np 1,5 czy 2tys obrotami,...
u mnie ta kontrolka sie zapalala jak urwal sie przewod od podcisnienia (?) nie wiem czy dobrze pamietam, ale juz nie pamietam czy przez to plywal na gazie ale na pewno glosno cos syczalo :)
c14nz podciśnienie astra c14nz iskry c14nz
oporność głośnik wymiana toner pulsuje dioda
termostat bimetaliczny termostat bimetaliczny
Hyster – wpływ czujnika temperatury na jazdę i unoszenie wózka widłowego Technics SH-8044 vs SH-8046 – porównanie equalizerów, funkcje, parametry, różnice