Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Znając silnik 3,0 omci czyli padake, od razu zmierzył bym ciśnienie sprężania, podciśnienie kolektora oraz zamienił bym wtrysk na drugi bank oraz podejrzał sondy.
co do lpg nie musi być sekwencja na drugiej generacji tez pójdzie sprawdź całe podciśnienie czy szczelne i przepływomierz czy nie zacina się
mogą być zapieprzone wtryskiwacze jak chcesz odpalic na benzynie wytważa sie pod ćiśnienie i czasami troche benzyny pójdzie a jak na gazie to wiadomo gaz jak idze do silnika nie jest w stanie płynym tylko gazowym i najdzie go tyle do komory że zapalic nie chce jak wcześniej pisał kolega że jak się ulotni to wtedy pali ja radzę wymianę lub przeczyszczenie...
Mam ten sam problem. Ja na szczęście wiem w czym jest problem (przynajmniej u mnie). Mam sekwencje BRC i uszkodzony parownik. W podciśnienie przpuszcza mi gaz i rano na zimnym silniku zalewa mi się ale gazem. Jedynym sposobem u mnie jest np. przed koncem jazdy przełączyć na benzynę i na paliwku odpala idealnie. Sekwencja niby zawsze odpala na benzynie...
Ok, na wstępie dzięki za "Pomocnika" :) Ten "mój" był więc młodszy. A to dobry znak. Możliwe, że nie będzie potrzeba ani reduktora dodatkowego, ani fopperów i innych bajerów. Reduktor na wolnych obrotach ma mieć...... 1,34 ustaw 1,4. Regulacja od nowa ;) Masz rozkręcony reduktor na maks, albo problem z podciśnieniem. Sprawdź podciśnienie reduktora....
Jeśli to sekwencja to tylko wizyta u gazownika i podłączenie kompa pod BRC bo przyczyn moze byc bardzo wiele . Piszczący dźwięk oznacza błąd np. za niskie ciśnienie gazu , podciśnienie (map sensor) jak i wiele innych.
Hej. Mam mały kłopocik z gazem sekwencyjnym. Na benzynie jest wszystko ok, silniczek chodzi równiusieńko, nic nie strzela, jednym słowem wzorwo. Na gazie silnik chodzi nierowno, czasami jak sie przelączy sam temperaturką na gaz to potrafi zgasnąć. Po wymianie filterków gazu zaczął czasami strzelac podczas dodawania nagłego gazu przy niskich obrotach....
Witam mam pytanko w moim silniczku opla x18xe1 jest regulator paliwa benzyny w zbiorniku więc niema mechanicznej korekty podciśnienia, chciałem się zapytać czy mi dobrze podłączyli parownik , bo przewód z parownika mierzący podciśnienie jest wpięty w kolektor, czyli rozumiem że przy mniejszym podciśnieniu podaje większe ciśnienie na wtryski gazu ,czy...
Witam Posiadam FUSIONa 2005 1.6 benz + sekwencja AGCentrum Mam problem od jakiegoś czasu z szarpaniem silnika i wypadaniem zapłonu na cylindrze nr4 (taki błąd zgłasza opócz lambdy). Tylko się tak dzieje na LPG, na benzynie i dobrze pali i moc ma. Sprawdzałem już wszystko co dotyczy zapłonu, podmieniałem kable miejscami dalej źle. Cewka nowa MagnetoMarelli,...
Witam serdecznie. Jestem już załamany i i na wstępie proszę moderatorów proszę o nie kasowanie mojego postu. Od września szukam rozwiązania w internecie na ogromne spalanie gazu. Kupiłem auto z instalacją i od początku były problemy ze strzelaniem i dużym spalaniem od zakupu wymienione: -czujnik temp -świece -termostat -olej -filtr paliwa i oleju -przepływomierz...
Przede wszystkim zacznę od wyjaśnienia sprawy silnika bo widzę że naprawdę nie daje wam to spokoju. Silnik zgodnie z tabliczkami znamionowymi to X20XEV. Dlaczego inaczej stoi w dowodzie nie wiem i nie chce mi sie tego dochodzić bo raczej nie uzdrowi to silnika. Układ ECU to Simtec 56. Instalacja to jednopunktowy wtrysk gazu (wiem że powinna być sekwencja...
napisz jaka instalacja.W instalacji omvl problem jak kolega wyżej z tym, że często gaz wychodził z reduktora przez podciśnienie.
Przy naszym wspaniałym gazie i Valtekach wszystko jest możliwe. Jakiś paproch pod zaworkiem wtryskiwacza i już będzie uciekał do cylindra. Może też być reduktor i wężykiem podciśnienia ucieka.
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Domyślam się że to sekwencja, sprawdź podciśnienie (cieńki wężyk który idzie od reduktora do map sensora i gdzieś do kolektora ssącego lub wpięty gdzieś w podciśnienie przy kolektorze) prawdopodobnie wężyk spadł!
witam jak masz duże spalanie to sprawdż podczas jazdy jakie masz wzrosty ciśnienia, na reduktorze p250(emmegas)lubi nie trzymać ciśnienia czujnik z kablem i wtyczką to 5bar(na mapie jak wejdziesz w zakładkę podciśnienie bedzie miało wartość zero) czujnik z gniazdem na wtyczkę to" abs 4 bar" i on ci pokaże podciśnienie
silnik 2,5 v6 a instalacja kolteca sekwencja
Chłopie lewe powietrze , zobacz dobrze. Zobacz przy uszczelce kolektora. Jeżeli masz lpg sekwencję zobacz ten wężyk z podciśnieniem.
Witam Wykryłem że w mojej sekwencji schodzi do silnika gaz poprzez... przewód podciśnienia (taki z napisem VACUM NO GAS) co robić? Czy pomoże zastosowanie zestawu naprawczego? Pozdrawiam
Ma sekwencje i wszystko pięknie działało. Usterka nastąpiła w trasie. Podciśnienie sprawdzone- węże znaczy się. Przepustnice ?? czy może Przepływomierz?
kolego ZGG, z całym szacukiem, ale to jest sekwnecja! TO co piszesz jest prawdą w I i II generacji. W sekwencji gaz jest pod ciśnieniem nominalnym cały czas po otwarciu elektrozaworów. Ta rurka służy do zmian ciśnienia roboczego względem podciśnienia w kolektorze ssącym. Chodzi o ot , aby ciśnienie gazu było możliwie stałe względem podciśnienia w kolektorze....
na tym nie będzie ci dobrze jeździc jak załączysz emulacje na sondzie 325 na 325 to nie bedzie palic czeka ale i tak rojedzie ci się kom benzynowy za duże różnice w podciśnieniu kolektora na gazie i na benzynie na sekwencji byłoby dobrze czyli spalanie co ci pokazuje plus 15%
Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu. Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych,...
Dzięki za odpowiedź Odnośnie tego stożka mogą być problemy? Teoretycznie instalacja II gen wymaga jakiegoś podciśnienia w dolocie ale jak w praktyce stożek?
Jestem tu nowy .proszę zwróćcie uwagę że podciśnienie wynosi 0. Z mego doświadczenia wiem że tak być nie powinno podczas pracy silnika. Dawno już nie montowałem KME ,Teraz montujemy ESGI .ale we wszystkich sekwencjach z jakimi miałem doczynienia, ten parametr wskazywał 20-40 lub 0.20 -0.40. Prosze sprawdź cienkie wężyki łączące reduktor - kolektor ssący-...
Zamieniony kabelek i podciśnienie wzięte z przed przepustnicy. Po zmianie tych rzeczy, i ustawieniu map, auto pracuje jak nowe. Dziękuję za wszystkie cenne uwagi. Pozdrawiam
Jest to seat cordoba 97r Przewód podciśnienia odłączony i zaślepiony od strony kolektora ssącego Benzyny przybywa tylko podczas jazdy na benzynie, silnik działa ok
Przy dobrze napisanym programie generuje ułożenie kładę płytkę i idę kosić trawnik wracam i gotowe. W ciągu 1-2 minut pracy nastąpi następująca sekwencja zdarzeń: 1. ssawka nie pobiera jakiegoś elementu 2. maszyna o tym nie wie i opuszcza ssawkę 3. ssawka brudzi się pastą 4. kolejny pobierany element przykleja się na stałe do ssawki i od spodu brudzi...
Sprawdza się moja teoria, że na gazie jeździ się drożej niż na ropie. Podeprzyj ją faktami. Ciągle coś wymaga poprawek i specjalistycznej obsługi. IV generacja czyli popularna sekwencja jest prosta w serwisowaniu i w ustawianiu także jeśli tylko się chce trochę pomyśleć. Do autora tematu - na 99% reduktor gaz popuszcza podciśnieniem.
Dream To taka sobie sekwencja żyje własnym życiem . Po pierwsze ciśnienie sprężania zmierzyć po drugie odczyt temperatury płynu na sterowniku silnika, po trzecie pomiar podciśnienia na jałowym biegu , zwrócenie uwagi czy wskazówka stoi czy pulsuje.
Znaczy co dokładnie odłączyłeś? Sekwencja – uporządkowany ciąg znaków, symboli, nazw, zdarzeń itp... Wciąż może np ciągnąć gaz przez wężyk od podciśnienia z uszkodzonego reduktora.
Cały kolektor,podcisnienia,miejsce wkrecenia dysz gazowych sprawdzone.Nie ma nieszczelnosci.Dodam ze gdyby była nieszczelnosc to zwiekszyło by mi sie podcisnienie w kolektorze dolotowym,bo to objaw jak zaciaga lewe powietrze,ale wszystko jest ok.Samochod to corsa 1,2 z 97 roku.Na wysokich obrotach sonda pracuje i czasy wtrysku są w granicach 2,8-3,1...
witam, ja mam taka omegę z normalną instalacją i jakos chodzi. Ale gdy strzeli ci gaz to przepływomierz do wymiany od razu - koszt650 zł. Poza tym omega jest strasznie czuła na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym, to znaczy gdy dmuchniesz we wlot powietrza albo gwałtownie skręcisz co ci zgaśnie. Ja zrobiłem błąd że nie założyłem sekwencji i teraz...
ze wzrostem obciążenia i podciśnienia w kolektorze czasy gazu rosną i zbliżają się do czasów Pb tego nie rozumie proszę o wytlumaczenie na konkretnym przykładzie gorny7 napisał: Oczywiście że można zubożyć regulując właśnie ten mnożnik obniż sobie mnożnik sporo niżej to zobaczysz jak zacznie cie mulic a sonda pojedzie na ubogo Sonda pójdzie na ubogo...
Witam, problem jest następujący: auto po osiągnięciu temp. przełączenia się na gaz przełącza się na niego, po sekundzie przechodzi znów na benzynę i tak ze 4 razy. Po tych ok. 5 razach wchodzi na gaz i chodzi na nim. Jadę np. 20 minut, dojeżdżam do skrzyżowania i sytuacja się powtarza - sam przerzuca w Pb itd. Auto - vectra B, 1.6 16v gaz - sekwencja,...
witam nie pociesze cie, miałem ten sam silnik z ta instalacja nigdy nie udało jej sie ustawic :-( . Na okraglo wymieniałem silniczek krokowy, przepływke ( potrafilo sobie strzelic i to doprowadzilo do uwalenia przepływki). bardzo wazną rzeczą jest podanie podciśnienia z odpowiedniego miejśca ( kolektor w tym silniku jest nietypowy). Naprawde poleciłbym...
tak jak w sekwencji poprzez dysze przed wtryskami benzynowymi. Co do ciśnienia to najlepiej jakiś mapsensor o znanej charakterystyce zazwyczaj na wyjściu 2,5v przy 1 bar, albo jakimś manometrem przy odpiętym podciśnieniu ustawiasz tyle ile sobie życzysz i podpinasz wężyk.
Jedź do mechanika, nie takiego, co błędy kasuje. Po pierwsze sprawdź napiecie na środkowym pinie czujnika podciśnienia w kolektorze. Na wolnych powinien mieć coś koło 1,7- 1,9 V. Błędy to nie wszystko. Są jeszcze pomiary parametrów silnika... Poza tym, nie jest napisane jaki jest gaz, sekwencja czy mikser. Może masz filtry zatkane?
dokladnie. testuje tylko na bęzynie. gaz narazie olałem. Bylem w ASO, twierdzą ze czujniki ok, ale czy wszystkie awarie czujników wyjdą ? Cisnienie paliwa gdyby bylo niewystarczające to by na wysokich nie nie szedł jak burza. Pozatym na gazie jest tak samo :-) a Map sensor - moze byc uwalony, to on steruje zaplonem zgadza sie ? mam sekwencję. zauwazylem...
dlaczego?przecież podając mu ciśnienie z kolektora dolotowego do reduktora z tyłu będziemy mieli taki właśnie efekt wzrost dawki gazu względem wzrostu ciśnienia doładowania.czyli na odwrót niż zwykła instalacja podciśnieniowa... czy tak? Dodano po 42 piszesz że reduktor musi dawać ciśnienie 0.2 0.3 ale to tylko od sekwencji by sie nadawał a ja mówie...
Wygląda na to że jest to sekwencja, więc położenie reduktora nie ma znaczenia. Ten wężyk podciśnienia gdzie jest włączony do dolotu przed czy za przepustnicą? Czy zdjęty z dolotu po wyłączeniu silnika pracującego na gazie i zanurzony w wodzie nie bąbelkuje - nie powinien, ale to wykluczam, bo wtedy byłyby problemy z uruchomieniem silnika. Pozostają...
Sprawdź dokładnie dolot powietrza od przepływomierz (filtr powietrza) do kolektora ssącego. Sprawdź klapę antystrzalową która jest zamontowana przy filtrze może być uszkodzona guma lub zablokowana w środku. Sprawdz dokładnie czy wszystkie podciśnienia są założone przy kolektorze ssącym. Jeżeli wszystko jest ok to pozostaje tylko mechanik-elektyk. Na...
P0650 wpisz w google . błąd głównie chyba związany z licznikiem. zimny urwany lut. reszta to może być od instalacji gazu. gaz rozłącza wtryski, jakiś purge aansturing również jest podłączony jak się wydaje. reduktor vg 392 jest reduktorem dwustopniowym. 1,47 bar to pierwsze ciśnienie , drugie 0,97 . różnica po to pewnie aby był zapas mocy. gdzieś widziałem...
Witam, Posiadam Opla Astre G 1.6 8V 2001r. z instalacją gazową "Zenit" (sekwencja) Samochód nie przełącza na LPG. Po podłączeniu kompa pokazało że map sensor szczytuje ciśnienie zero (przewody od podciśnienia sprawdzone). Pytanie - czy można jakoś oszukać komputer i odłączyć map sensor AA-612 4.0 ? Zrobić jakąś zworkę ? Zamówiłem nowy ale przyjdzie...
Niestety nie miałem do czynienia z produktami typu sekwencja spod znaku Elpigazu (mam nieprzyjemne wspomnienia związane z tą firmą). Robiłem STAGi, KME, BRC i podejżewam, że zbytnio to się nie powinno różnić. A więc: Pewno jest tam zakładka z parametrami komponentów i podstawowymi ustawieniami. Podejżewam że to już masz poprawnie ustawione, ale temp....
Witam! Mam problem z instalacją gazową w Peugeocie 405 Mi16 2.0 16 V 150 KM. Silnik ten posiada kolektor o zmiennej długości sterowany takimi podciśnieniowymi gruszkami. Instalacja gazowa to starszy sterownik KME Diego, reduktor Silver i wtryskiwacze Matrix. Problem polega na tym, że kiedy silnik schodzi z obrotów gaśnie, jak delikatnie przytrzymam...
PEUGEOT 406 2.0 16V RFN 2002r benzyna + nowiutka sekwencja Witam. Problem jak w temacie, a dokładniej: -odpalony zimny silnik na PB nierówno pracuje i potrafi zgasnąć, przy daniu gazu delikatnie obroty max 3k, przy gwałtownym obroty 300 lub gaśnie Problem tylko na zimnym i tylko na PB, po nagrzaniu i powrocie na PB praca bez zastrzeżeń Sprawdziłem:...
Witajcie. Może ktoś mi pomoże? Od dwoch miesięcy walczę z niesprawnością mojej instalacji Tartarini sekwencja. Problem jest taki że po przełączeniu na gaz następuje mocne szarpnięcie i powrót na benzynę. Program od gazu pokazał uszkodzenie czujnika gazu, wymieniłem obywda i na listwie wtrysków i w parowniku. Nie pomogło. Następnie czszczony był elektrozawór...
Pytanie o sens i koszty - samo dołożenie turbo to jest w miarę mały problem - musisz zadbać o dodatkowy obieg oleju i możesz w teorii wkładać, jakie chcesz turbo. Gorzej z tym, czy silnik to wytrzyma (głowica, tłoki) a jeszcze ciekawiej - jak chcesz to wysterować? W benzynach jest głównie turbo o stałej geometrii, więc tutaj z górki. Silnik jest na...
ciśnienie sekwencja ciśnienie sekwencja sekwencja klawisz sekwencja obrót
wywołać selektywny mosfet bipolar dodawać załącznik elektroda
kocioł gazowy budowa falownika jednofazowego
ESP32-2432S022C Programming Guide: Arduino, ESP-IDF, TFT_eSPI, ST7789, FT6236 Touch Barton Sprint RS50 – słabnie na czwartym biegu, przyczyny i diagnostyka