valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Ostatnio miałem podobny objaw bąbelki wręcz piana w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego straszne podciśnienie słabe ogrzewanie przyczyną był termostat oraz niewielki wyciek z pompy.Objawiało się to tylko przy większych prędkościach. Skąd podciśnienie w układzie chłodzenia? W jaki sposób może wytworzyć się podciśnienie w układzie...
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
Gość nie ma podciśnienia w LT często taki zawór na układzie chłodzenia spuszcza nie potrzebnie podciśnienie. A wracając do sztangi to spotkałem się już z wieloma teoriami.
witam mam problem rok temu w listopadzie wydmuchało mi uszczelke pod głowicą w vito 110d.zawiozlem auto do naprawy.została zregenerowana i splanowana głowica wymienili wtryski i popychacze i oczywiscie uszczelke kosztoweło mnie to 2500 zł .wszystko było ok do dzis.mam podciśnienie w układzie chłodzenia wywala płyn i ulatnia sie jakis dym ze zbiorniczka...
Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Ehe, bo akurat w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i zaciąga powietrze...
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Badanie próżnią w ogóle nie daje gwarancji czy układ jest szczelny. Podciśnienie potrafi nawet doszczelnić dziurawy układ, choć raz miałem też odwrotnie, podciśnienia nie trzymał a nadciśnienie już tak.
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
A jak się ma do tego podciśnienie i przepływomierz, jak widzi obciążenie silnika? Ma to LPG?
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Moim zdaniem to za wysoko zainstalowany reduktor może być przyczyną : jak samochód ostygnie , stygnie układ chłodzenia , płyn zmniejsza swoją objętość , spada ciśnienie w instalacji - w reduktorze wytwarza się wtedy podciśnienie ( jak w odwróconej butelce z wodą) i napełnia się powietrzem. Uruchamiasz silnik , układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Czy podmiana została wykonana przez osobę kompetentną gaz nie uciekł przypadkiem? Sprzedający deklarował sprzedaż sprawnego klimatyzatora ze ściągniętym czynnikiem w odpowiedniej ilości, specjalnie o to pytałem przed zakupem. Kiedy zadzwoniłem poinformować o problemie na grzaniu usłyszałem, że nie sprawdzał ilości, a instalacja miała 17 metrów, więc...
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
Na 99% uszczelka pod głowicą, wykręć świece i spróbuj zajrzeć do cylindrów, założę się że w którymś będzie czyściej niż w pozostałych. Co do odgłosu przelewającej się wody to słychać tylko jak w układzie jest powietrze a raczej spaliny w tym przypadku.
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Witam, Przede wszystkim trzeba sprawdzić parametry pracy silnika. Na pierwszy ogień - temperatura silnika, podciśnienie w układzie dolotowym. Może po prostu siadł czujnik temp. w układzie chłodzenia... Za pomocą tech2 można zapisać parametry w postaci tzw. migwaki. Tak jak napisał jaworskiauto - cudów nie ma. Jest to dość prosty silnik, z którym nie...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Tak wszystko odpowietrzyłem, myślę że płyn gdy się mocno nagrzeje to robi podciśnienie, bo na postoju i na zaraz zapalonym silniku nic nie kapie. Dziwi mnie jednak to, że nie włączasię czujnik temp.
Pompą podciśnienia możesz to odpowietrzyć.
Sprawdź ciśnienia w układzie!!! Jeśli niskie schodzi na podciśnienie to po paru minutach zamarza parownik i nie chłodzi.
Próbowałem lać zimną i nie dało rady. Ogólnie układ chłodzenia jest brudny.Płyn ma temperaturę 102 stopnie. przy odkręceniu korka po 5 min od zgaszenia auta podciśnienie wypluwa płyn.
Nie szukaj problemów tam gdzie nie ma. Gdybyś miał nieszczelność na pewno byś nie przejechał tych 20km. Skoro temperaturę trzyma i się nie przegrzewa to ok. A przy rozgrzanym silniku i odkręceniu korka od zbiorniczka to normalne że płyn wyrzuci. To jest nawet zakazane bo można sie poparzyć. Sprawdź tylko korek zbiorniczka. Zobacz olej w silniku. Sprawdź...
Co wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia? Pompa wody! Popisz jeszcze bajeczek, popisz. Napisz mi gdzie w zamkniętym obiegu jest ciśnienie a gdzie wytwarza się podciśnienie. Napisz jeszcze dlaczego na zimnym silniku pompa ciśnienia nie wytwarza a na ciepłym już tak
niestety radość z posiadania citroena c3 picasso 1,6 120km vti trwała krótko, obecnie wystąpił problem z układem chłodzenia ,na tak zwanym krótkim obiegu wzrasta ciśnienie lub podciśnienie ,które powoduje wyrwanie węża ze zbiornika wyrównawczego,i oczywiście wyrzucenie płynu.Chcę dodać ,że został wymieniony termostat ,oczywiście przewód zbiornika. zauważyłem...
Jest jeszcze jeden sposób. Niekoniecznie rewelacyjny ale niedrogi. Otóż w przeciętnym pojeździe działanie termostatu jest umowne a szczelność kanałów powietrznych wątpliwa. Jeśli doprowadzimy do pełnego zmknięcia termostatu to szczelnymi (i może nieco zaizolowanymi) kanałami można sporo ciepła dprowadzić do wnętrza. Stosowanie wntylatora niweluje wymienione...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Pomyliłeś którąś rurkę z podciśnienia z rurką od układu chłodzenia!!!! Płyn dostaje się przez kolektor dolotowy!!!
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
W czasie jazdy, bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia! W kolektorze zaś masz podciśnienie, i łatwo o przesącz. Po kolei: dwie nakrętki są pod kolektorem ssącym ( zresztą podobnie jak maluchu, dwie były pod gaźnikiem). Pod tymi nakrętaki są takie po dwie podkładki-jedna zwykła stalowa a druga termobimetaliczna. Czemu? Szpilki znajdowały sie w płynie...
Cześć, mam problem z BMW E36 320i z silnikiem m52b20 vanos. Auto dymi na siwo/biało, dym dość gęsty, nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto nie posiada katalizatora. Spaliny mają zapach paliwa Przeze mnie zostało sprawdzone: - płyn chłodniczy: poziom był sprawdzany w ciągu 1000 km, nie ubyło go ani trochę; - płyn chłodniczy:...
najpierw wysysa całe powietrze z układu i widać na zegarze czy szczelny układ czeka się trochę i jak wskazówka się nie ruszy to znaczy że szczelny układ Pierwsza uwaga - całego powietrza na pewno nie wyssie, a druga - wytwarzane podciśnienie ma tendencję do doszczelniania układu. Ja szukając nieszczelności wytwarzałem specjalnie ciśnienie i wskaźnikiem...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Miałem taki sam problem (stary przenośny split na r22), ale po zrobieniu próżni okazało się, że trzyma dobrze podciśnienie, napełniony R422D działa dość dobrze już od trzech czy czterech tygodni. Wg. mnie wszytko zależy od tego czy układ jest szczelny.
Problemem była nieszczelność w układzie podciśnienia, a konkretnie zaworek obiegu chłodzenia paliwa.
I teraz hit, temat rozwiązany. Były założone 2 termostaty z czujnikiem (podgrzewaczem) takie jak oryginał, co się okazało otwierają termostat przy temp 95 co jak zaraz wyjaśnię już za późno, robiło się zbyt duże podciśnienie i termo się otwierał albo nie koniecznie. Dodam że były to drogie zamienniki. Żeby było porównanie to z różnych firm. Serwis Peugeot...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
No dobra przyznaje się że nie do końca miałem odwzorowany układ z napełniania. Miałem zamontowany trójnik z zaworami. Powietrza nie powinno tam być ponieważ puszczałem przez trójnik gaz i odciąłem zawór na trójniku od strony gazu, następnie włączyłem sprężarkę aby wykonać podciśnienie. Mając naciągnięte podciśnienie wpuszczałem gaz zamykając zawór przy...
Wracam do tematu gdyż wykonałem pewne prace i chce opisać uzyskane efekty. Wymieniłem skraplacz wraz z osuszaczem (osuszacz jest niewymienny w tym skraplaczu) Wymontowałem sprężarkę, usunołem z niej olej, stwierdziłem, że jest w bardzo dobrym stanie, jest czyściutka. Otrzymała nowy olej i została zamontowana. Zaworu rozprężnego nie wymieniłem ponieważ...
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
bbmotor, nie mam ADHD, jedynie dysfunkcję pamięci krótkotrwałej - czasami zapomnę o czym piszę. Sądząc po godzinie, śpieszyłem się już do pracy. Pompka podciśnieniowa występuje w skuterach ze zbiornikami położonymi poniżej gaźnika (np. w podłodze). Podciśnienie jest pobierane z komory korbowej silnika. W skuterach ze zbiornikami powyżej gaźnika stosuje...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
użył pompy, ale nie żeby zrobić próżnię i sprawdzić, czy ucieka, tylko jak dobijał gaz, to włączył na chwilę tę pompę, ale po co, nie wiem. Próżni nie robi się aby sprawdzać szczelność! Jeżeli jednak układ nie "trzyma" nawet próżni, to dziura jest jak stodoła. Prawdopodobnie robił próżnię przed napełnianiem i powinien to robić przez co najmniej kilkanaście...
(...) Wentylator został tak umiejscowiony aby mógł wytworzyć podciśnienie wewnątrz obudowy. Tak jak już wcześniej pisałem to rozwiązanie się dobrze spisuje i nie miałem z nim problemów co do przegrzewania się koncówek mocy. Podobny układ chłodzenia jest zastosowany we wzmacniaczu Technicsa AX6 i nie tylko i jak na razie się świetnie spisuje. Podobnie...
I po co ten sarkazm? To taka mimowolna kontrmetoda na czepialstwo (zgórywiemlepiej) niektórych użytkowników. Co i jak? - Czynniki przelewałem grawitacyjnie, pod ciśnieniem. Bardzo ładnie samo płynie. Nie trzeba butli odpowietrzać. Najpierw zrobiłem w butli podciśnienie pompą, później podłączyłem izobutan, na końcu propan. Cały czas duża butla na wadze....
Witam Ad1. Ponieważ centrala 2N2W nie posiada komory mieszania nie ma sensu ustawienie pośrednich położeń siłowników na czerpni i wyrzutni. Ilość powietrza może być regulowana tylko przez falownik ale ustawianie pośrednich położeń to nic innego jak wprowadzanie dodatkowych oporów na drodze hydraulicznej (powietrznej) Ad2. Ostro polemizowałbym z projektantem...
Moja teoria jest taka, że gaz przedostaje się przewodem podciśnienia do kolektora i dopiero jak się "przewietrzy" silnik odpala. Czy moja teoria jest w ogóle realna? Tak. Parownik to MAGIC 3/LOVETEC Poczytaj o magicach, coś było o nich niepochlebnego, miały tendencje do puszczania gazu w układ chłodzenia lub podciśnieniem do kolektora.
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
Kiedy , prócz pomiaru ciśnień robiłeś pełną obsługę układu ? Na pierwszy rzut oka zapchany filtr czynnika . W każdym razie na początek usunięcie czynnika i oleju , sprawdzenie osuszacza , mycie układu,wymiana filtra czynnika ( chyba że producent użył zintegrowanego z osuszaczem , wtedy wymiana kompletu).Zawory rozprężne raczej są dość trwałymi elementami...
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
I jeszcze jedno pytanie - czy mogę agregat podłączyć jakoś "na krótko" żeby go sprawdzić ? Nie da się! To silnik BLDC. Bez sprawnej płyty zasilającej go nie uruchomisz. Jednak problem jest chyba poza sprężarką. Czy po włączeniu słychać pracę sprężarki? Czy część zamrażarki pracuje? tzn czy jej wnętrze/ściany staje się chłodne? Odkręcając ten złoty...
Jak wtłoczysz zimne powietrze do środka wzmacniacza ,chłodząc radiatory to to ogrzane powietrze będzie krązyć w środku wzmacniacza,a jak wyciągasz to ogrzane powietrze od razu zostaje usunięte z wnętrza wzmacniacza i to jest wg. mnie najlepsze rozwiązanie,bo w środku wzmacniacza jest chłodne powietrze i wystepuje minimalne podciśnienie które otworami...
moim zdaniem zepsuty jest termostat, a po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego robi sie coś w rodzaju podciśnienia i płyn leci w drógą strone układu chłodzenia dlatego napełnia się chłodnica. A ta woda nie BULKA Z POWODU TEMP!!!
Zbudowałem kiedyś heatpipe na zwykłej wodzie. Działała, tylko, że dopiero w wysokiej temperaturze. Zrozumiałe ze względu na medium. Jeśli chodzi o porowatość rurki w środku, czy jakiś "knot" to jest potrzebny tylko wtedy, jeśli chcemy odprowadzać ciepło z góry do dołu. Jeśli chodzi o sprawność i temperaturę wrzenia cieczy, to wszystko kwestia tego co...
Witam, problem dotyczy klimatyzacji w Honda Accord VIII gen - układ jest szczelny (był sprawdzany, wymieniony 1 oring itp.) i w pełni nabity czynnikiem. Sprężarka klimatyzacji uruchamia się po włączeniu klimy, wentylator na chłodnicy klimy również startuje. W ogóle nie chłodzi powietrza, a na pomiarach nanometrów L/H powstaje tak jakby po właczeniu...
Tutaj masz pokazane jak działa układ chłodniczy https://www.youtube.com/watch?v=yS8el8Tq... Przy pracującym wentylatorze filtr/odwadniacz nie powinien się pocić bo rozprężenie jest dopiero po rurce kapilarnej - znaczyło by to żę filtr jest zatkany lub że do układu dostała się woda. Stara chłodziarka zepsuła się w ten sposób że rurka parownika przegniła...
ładowarka akumulatora trakcyjnego . to wszystko jest w jednej obudowie pierwsze od góry nad silnikiem trakcyjnym Z tym się akurat nie do końca zgodzę, bo ładowarka akumulatora trakcyjnego w Leaf'ie jest umieszczona pod tylnym siedzeniem. I w dodatku jest chłodzona cieczą. Nad silnikiem siedzi sobie inwerter silnika trakcyjnego. Tak jest ale w leaf...
Dziękuje za odpowiedzi! Po trzecie - większość silników w turbinach jest chłodzona przez powietrze przepływające przez turbinę , powietrze to powinno być suche, należałoby usunąć z niego wilgoć ponieważ woda w zasysanym powietrzu prędzej zniszczy komutatorowy silnik niż zdążysz nacieszyć się silnym ssaniem . To wiem dlatego chcę wykorzystać turbiny...
Wchodzimy w złożone zagadnienia. Liczyłem, że wypowie się ktoś lepiej zorientowany w tematyce HVAC, ale skoro nikt nie zabiera głosu, to się wypowiem - starając się użyć logicznego rozumowania krok po kroku. Dotychczas rozpatrywaliśmy model tylko pod kątem jednej wielkości - temperatury. Jeśli dodamy do tego ciśnienia i wilgotność, mamy trzy zmienne,...
Dzień dobry Teraz gdy nastały upalne dni , chciałem skorzystać z klimatyzacji, klima manualna Golf 1.9 TDI 110 kM silnik AHF. Okazało się że klima niedziała. Pierwszym krokiem jaki wykonałem była wizyta w serwisie klimatyzacji. Tam po podłączeniu do maszyny BOSCH AC500 i wykonaniu wszystkich operacji tzn. odzyskiwanie R134a 6ml 530g,podciśnienie 12min....
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Opis problemu: nagrzewnica jest zimna, niezależnie od nastawienia temperatury czy czasu pracy silnika. Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest cała gorąca, auto nie przegrzewa się. Reduktor LPG jest również gorący, więc wydaje mi się, że układ nie jest zapowietrzony oraz że termostat i pompa cieczy chłodzącej są sprawne. Na pierwszy ogień poszedł zawór...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Cinquecento z gaznikiem Aisan to jedna wielka prowizorka, układ przjściowy miedzy normalnym gaznikiem a wtryskiem. Wszystkie cienkie przewody pneumatyczne nie mogą być popękane, gaznik łapie fałszywe powietrze, szczególnie te podłączone najniżej w gazniku. Szczelny musi być także termiczny zawór (plastikowa rurka srednicy 1,5 cm z trzema wyprowadzeniami...
Odnośnie 1 , to problem może być z niewyważonym wirnikiem, i przy pewnych obrotach zachodzi rezonans z obudową i tak się to objawia, jeśli zagrzeje Ci się wnętrze budy, to poza zawieszeniem systemu nie powinno Ci się nic uszkodzić. Musisz przy wymianie wentylatorów na większe, sprawdzić pobór prądu i jakie są różnice, bo może za duży pobór być i w...
Musi coś być, jeśli mechanik mówi, że ktoś próbował sam coś robić i zrobił tam taki bałagan, że nie może dojść z tym do ładu. Tak jak wcześniej już opisałam po zakupie vectry, gdy następnego dnia rano chciałam jechać do pracy samochód nie chciał odpalić, ponieważ rozładował się akumulator przez podpięty na krótko wentylator (a Pan, który ją sprzedawał...
101 koni 1.9 tdi golf 4 czyli pewnie silnik o kodzie ATD. Czyli 1.9 tdi PD (pompowtryskiwacze) tam przeważnie i nagminnie cieknie z pompy tandem (połączenie pompy paliwa średniego ciśnienia z pompą podciśnienia). Jest na głowicy z prawej strony (patrząc od przodu auta). Często od tego wycieku paliwa pobliskie węże od układu chłodzenia są napuchnięte...
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
-> c_04, oba układy, które podałeś, nie są termostatami... jedyne, co robią, to wyłączają, kiedy nie ma zasilania wiatraczków (a i to nie uwzględniłęś, że napięcie zasilania wiatraczków jest za duże dla wejścia TTL), i jakoś reagują na temperaturę (wyłączeniem lampy, ale jeden przy niskiej, drugi przy wysokiej temperaturze - jeśli termistor w obu jest...
Temat przegrzewania się komponentów komputera jest złożony. Skupiając się na zasilaczu pomijamy inne aspekty obiegu powietrza w obudowie, ale załóżmy, że w tym przypadku jest to jedyny powód wyłączania się komputera. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to konstrukcja która niegdyś była przystosowana do bocznego wentylatora wytwarzającego podciśnienie...
Witajcie! Tak przeglądam ten temat. Pierwsze pytanie jakie się samo się zadaje, to co zimą przy mrozie -5 celsjusza? Temp. kolektora bez pompy ciepła to + 70 co daje różnicę 75 stopni. Moc tracona to około 50W/m^2/stopień. Dla 2m^2 kolektora i różnicy temperatur 75 stopni daje to 750W straty. Słoneczko wtedy (zimą daje około 600W/m^2 przy słonecznym...
A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego? ---- Siły bezwładności a raczej wypadkowa z sił bezwładności i ciśnienia gazów, zostawiamy w spokoju. Umówmy się że NIC nie przerabiamy z konstrukcji silnika pod gazy spalinowe, ale mieszanką dążymy do optymalnego ciśnienia odpowiednią...
Więc tak: A - Podejrzewam że to jest połączenie odpowietrzania komór pływakowych z filtrem powietrza oraz układem powietrza wtórnego ("wtrysk" powietrza do układu wydechowego, dopalanie niespalonych węglowodorów). B - Podgrzewanie gaźnika (z układu chłodzenia). Przydatne przy eksploatacji zimą, ale kto 900-tą jeździ w zimę... Na drugim zdjęciu charakterystyczny...
więc jeśli czynnik by uciekł to zamrażalnik też by nie działał. Czy coś źle myślę ?! Tak bo widzisz obieg czynnika zaczyna się od zamrażalnika następnie idzie na chłodziarkę i powraca do sprężarki wygląda na to że jest go poprostu za mało i już na chłodziarkę go brakuje standart z czynnikiem R600 jego obiętość w układzie i tak jest niewielka [pracuje...
Bo na próżni nie sprawdza się szczelności. Tzn. sprawdza się wg niektórych książek. ;) ...jeżeli po 4 godzinach nie wyczułeś zmiany na próżni, to jest mało prawdopodobne żeby czynnik uciekł przez 15 minut pracy. Wg mnie możesz mieć wilgoć w układzie... (zresztą - może być spowodowana minimalną nieszczelnością po stronie niskiego ciśnienia. Zwłaszcza...
A wymieniłeś olej i, tak jak Ci napisałem, odłączyłeś od serwa przewód podciśnienia, zaślepiając go na początek? Dodano po 35 A no i pytanie: układ chłodzenia zalany masz płynem niezamarzającym, czy samą wodą? Dodano po 1 no i jeszcze uwaga: pisz po polsku, bo jest to pÓźno lub jak nie masz ogonkow, to w ostatecznosci pozno, a nie to, co Ty nam zafundowałeś!
Ok - był fachowiec. Oto co się działo. 1.lodówka stała od 2 dni wyłączona z otwartmi drzwiami. Fachowiec przeciął rurkę serwisową. Spore nadciśnienie. Wyraźny zapach gazu. Czynnik schodził paręnaście sekund. 2.Podłączył VAC i do niego pompę (był to aggregat od zwykłej lodówki) pod rurkę serwisową, włączył i trzymał tak długo aż - sprawdzając poprzez...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
oleju układzie chłodzenia cisnienie układzie chłodzenia powietrze układzie chłodzenia
excel makro zmiana wartość wentylator klimatyzatora przepływomierz powietrza omega
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Nice Robus 1000 – ustawienie zatrzymania bramy na przeszkodzie, regulacja czułości RBA3/C Siemens EQ.6 “Not Enough Water / Refill Water Tank” Error – Float, Sensor, and Descale Issues