W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
witam bardzo. mam problem z ukladem chlodzenia początkowo rozszczelniła mi sie chłodnica myslalem ze to ze starosci ale po paru dniach wypchlo oring z korka zpustowego w chłodnicy po wymianie oringu zaobserwowalem ze w ukladzie jest bardzo duze cisnienie wymienilem nawet termostat na oryginalny ale cisnienie jest nadal poi przejechaniu paru kilometrow...
Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Ehe, bo akurat w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i zaciąga powietrze...
Witam mam problem z agregatem chłodniczym przy samochodzie dostawczym agregat napędzany sprężarką zamontowaną przy silniku auta czynnik r-404 chłodnia ścianka około 5cm podłoga również izolowana pianką przyprowadziłem auto z Hiszpanii chłodnia schładzała do około 5 stopni no i zachciało mi się aby schładzała na minus przyjechał ,,fachowiec,, podłączył...
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Witam pisałem o układzie
Witam serdecznie, Ściągnąłem samochód z Niemiec, wracając do polski zero problemów, po powrocie rozsadziło mi chłodnicę i pod autem była kałuża. Mechanik założył nową chłodnicę i uznał (ponieważ te wewnętrzne węże były spuchnięte), że idzie ciśnienie z głowicy. Zrobili test Co2 i kolor zmienił płyn. Dodam, że nie ma innych objawów uszkodzonej uszczelki...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Witam, jakieś dwa miesiące temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą , oraz planowanie + test szczelności , zawory. Dzisiaj podczas stania na światłach usłyszałem delikatne pykanie co 3s , od razu wiedziałem że to jest z układu chłodzenia (bąbel powietrzny).Po przyjechaniu do domu zacząłem odpowietrzać , układ był zapowietrzony. Czemu mógł się zapowietrzyć?...
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
'ello. wymieniłem w cc700 płyn chłodniczy i po ponownym włączeniu silnika, grzeje się. dotychczas wszystko było w porzadku, czyli temp. w granicach 90 stopni. domyślam się, iż przyczyny mogą być dwie: termostat albo zapowietrzenie układu. stawiam na to drugie. co należy zrobić w takim przypadku? aha, mimo włączonego na maxa ogrzewania leci zimne powietrze,...
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Szukałem po forum tematów o ciśnieniu w układzie chłodzenia i znalazłem takie któremu towarzyszyły różne objawy, wyrzucanie płynu korkiem lub ubywanie płynu czy inne... U mnie natomiast jest tak: Po przejechaniu 15-20 km mam podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia, tzn. jak ściskam węża tego grubego co idzie do góry chłodnicy to wyraźnie czuję że...
W 10 letnim dieslu bez bajerów dochodzi do dużego wzrostu ciśnienia w chłodnicy.Za bardzo nie mam czasu i sposobu aby przyjrzeć się z bliska na kanale i ustalić przyczynę. Ale od początku. Na zimnym silniku nie ma oznak kompresji w chłodzeniu,czyli uszczelka pod głowica powinna być w 80% OK. Termostat na silniku i silnik wentylatora według danych fabrycznych...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Czesc, mam problem w swojej audi a4 b5 115. Robi się ciśnienie w układzie chłodzenia nawet po nocy utrzymuje się prawdopodobnie ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym płyn podczas jazdy. Sprawdzanie uszczelki pod głowica testerem, wymieniony korek, termostat, czujnik. Dolny wąż jest cały czas zimny oraz zero ruchu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Mam pytanie...
Witam, posiadam maszynę chłodniczą kompresor chodzi grzeje się lecz nie chłodzi- po wyłączeniu maszyny słychać syk w rurach. Podejrzewam brak czynnika chłodniczego, w układzie zamontowany jest termostat z wziernikiem ciśnienia. Czy to ciśnienie jest prawidłowe?? Dziękuje za odpowiedzi. http://obrazki.elektroda.pl/1580385500_1...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Witam mam problem jak w temacie z odpowietrzeniem chłodnicy, po wymianie jednego z krućców wody oraz dolaniu płynu podczas odpowietrzania cały czas z odpowietrznikia dmucha para i wydaje mi się ze robi się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. co może być przyczyną?
witam mam bmw 318is coupe i od pewnego czasu gdy zagrzeje mi sie silnik w chlodnicy jest duze cisnienie, gdy korek jest odkrecony to przy rozgrzanym silniku wyrzuca wode, a jak zakrece korek chlodnicy to weze sa sztywne , i przy wiekszych odcinkach gotuje mi sie woda, co jest?? czyzby uszczelka pod glowica, bo tak mysli moj kolega, prosze o odpowiedz...
Witam. Niedawno był w samochodzie wymieniany skraplacz i nabijana klima i mam pytanie.........czy przy różnych temperaturach powietrza zmienia się również ciśnienie środka chłodzącego? Czy może różnica w ciśnieniu to jakaś nieszczelność?
Witam, od ponad miesiąca walczę z dużym ciśnieniem w ukl chłodzenia w moim mercedesie (actros mp1 1831). Mechanik uparł się że to uszczelka pod głowicą, teoretycznie objawy faktycznie takie są, ale uszczelka została wymieniona, głowice planowane i sprawdzone na szczelność, na tulejach nie było widać żadnych pęknięć. następnie została wymieniona głowiczka...
Witam , czy uszkodzona pompa wody może powodować zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia? Miałem górny wąż twardy jak kamień , sprawdziłem zawartość na co2 i okazało się że było. Zrobiłem całą głowice + uszczelkę + nowy korek zbiorniczka wyrównawczego a wąż dalej jest twardy. Zauważyłem jedną sprawę, gdy auto stoi na wolnych obrotach gdy odkręcam...
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
witam mam problem rok temu w listopadzie wydmuchało mi uszczelke pod głowicą w vito 110d.zawiozlem auto do naprawy.została zregenerowana i splanowana głowica wymienili wtryski i popychacze i oczywiscie uszczelke kosztoweło mnie to 2500 zł .wszystko było ok do dzis.mam podciśnienie w układzie chłodzenia wywala płyn i ulatnia sie jakis dym ze zbiorniczka...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Na 99% uszczelka pod głowicą, wykręć świece i spróbuj zajrzeć do cylindrów, założę się że w którymś będzie czyściej niż w pozostałych. Co do odgłosu przelewającej się wody to słychać tylko jak w układzie jest powietrze a raczej spaliny w tym przypadku.
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
Cześć, mam problem z BMW E36 320i z silnikiem m52b20 vanos. Auto dymi na siwo/biało, dym dość gęsty, nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto nie posiada katalizatora. Spaliny mają zapach paliwa Przeze mnie zostało sprawdzone: - płyn chłodniczy: poziom był sprawdzany w ciągu 1000 km, nie ubyło go ani trochę; - płyn chłodniczy:...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego? ---- Siły bezwładności a raczej wypadkowa z sił bezwładności i ciśnienia gazów, zostawiamy w spokoju. Umówmy się że NIC nie przerabiamy z konstrukcji silnika pod gazy spalinowe, ale mieszanką dążymy do optymalnego ciśnienia odpowiednią...
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Ostatnio miałem podobny objaw bąbelki wręcz piana w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego straszne podciśnienie słabe ogrzewanie przyczyną był termostat oraz niewielki wyciek z pompy.Objawiało się to tylko przy większych prędkościach. Skąd podciśnienie w układzie chłodzenia? W jaki sposób może wytworzyć się podciśnienie w układzie...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Pompą podciśnienia możesz to odpowietrzyć.
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Gość nie ma podciśnienia w LT często taki zawór na układzie chłodzenia spuszcza nie potrzebnie podciśnienie. A wracając do sztangi to spotkałem się już z wieloma teoriami.
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Obciążenie silnika to funkcja podciśnienia w kolektorze.
Badanie próżnią w ogóle nie daje gwarancji czy układ jest szczelny. Podciśnienie potrafi nawet doszczelnić dziurawy układ, choć raz miałem też odwrotnie, podciśnienia nie trzymał a nadciśnienie już tak.
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Pomyliłeś którąś rurkę z podciśnienia z rurką od układu chłodzenia!!!! Płyn dostaje się przez kolektor dolotowy!!!
Więc tak: A - Podejrzewam że to jest połączenie odpowietrzania komór pływakowych z filtrem powietrza oraz układem powietrza wtórnego ("wtrysk" powietrza do układu wydechowego, dopalanie niespalonych węglowodorów). B - Podgrzewanie gaźnika (z układu chłodzenia). Przydatne przy eksploatacji zimą, ale kto 900-tą jeździ w zimę... Na drugim zdjęciu charakterystyczny...
Problemem była nieszczelność w układzie podciśnienia, a konkretnie zaworek obiegu chłodzenia paliwa.
Jest jeszcze jeden sposób. Niekoniecznie rewelacyjny ale niedrogi. Otóż w przeciętnym pojeździe działanie termostatu jest umowne a szczelność kanałów powietrznych wątpliwa. Jeśli doprowadzimy do pełnego zmknięcia termostatu to szczelnymi (i może nieco zaizolowanymi) kanałami można sporo ciepła dprowadzić do wnętrza. Stosowanie wntylatora niweluje wymienione...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Moja teoria jest taka, że gaz przedostaje się przewodem podciśnienia do kolektora i dopiero jak się "przewietrzy" silnik odpala. Czy moja teoria jest w ogóle realna? Tak. Parownik to MAGIC 3/LOVETEC Poczytaj o magicach, coś było o nich niepochlebnego, miały tendencje do puszczania gazu w układ chłodzenia lub podciśnieniem do kolektora.
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Moim zdaniem to za wysoko zainstalowany reduktor może być przyczyną : jak samochód ostygnie , stygnie układ chłodzenia , płyn zmniejsza swoją objętość , spada ciśnienie w instalacji - w reduktorze wytwarza się wtedy podciśnienie ( jak w odwróconej butelce z wodą) i napełnia się powietrzem. Uruchamiasz silnik , układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Czy podmiana została wykonana przez osobę kompetentną gaz nie uciekł przypadkiem? Sprzedający deklarował sprzedaż sprawnego klimatyzatora ze ściągniętym czynnikiem w odpowiedniej ilości, specjalnie o to pytałem przed zakupem. Kiedy zadzwoniłem poinformować o problemie na grzaniu usłyszałem, że nie sprawdzał ilości, a instalacja miała 17 metrów, więc...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
moim zdaniem zepsuty jest termostat, a po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego robi sie coś w rodzaju podciśnienia i płyn leci w drógą strone układu chłodzenia dlatego napełnia się chłodnica. A ta woda nie BULKA Z POWODU TEMP!!!
Witam, Przede wszystkim trzeba sprawdzić parametry pracy silnika. Na pierwszy ogień - temperatura silnika, podciśnienie w układzie dolotowym. Może po prostu siadł czujnik temp. w układzie chłodzenia... Za pomocą tech2 można zapisać parametry w postaci tzw. migwaki. Tak jak napisał jaworskiauto - cudów nie ma. Jest to dość prosty silnik, z którym nie...
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Tak wszystko odpowietrzyłem, myślę że płyn gdy się mocno nagrzeje to robi podciśnienie, bo na postoju i na zaraz zapalonym silniku nic nie kapie. Dziwi mnie jednak to, że nie włączasię czujnik temp.
niestety radość z posiadania citroena c3 picasso 1,6 120km vti trwała krótko, obecnie wystąpił problem z układem chłodzenia ,na tak zwanym krótkim obiegu wzrasta ciśnienie lub podciśnienie ,które powoduje wyrwanie węża ze zbiornika wyrównawczego,i oczywiście wyrzucenie płynu.Chcę dodać ,że został wymieniony termostat ,oczywiście przewód zbiornika. zauważyłem...
101 koni 1.9 tdi golf 4 czyli pewnie silnik o kodzie ATD. Czyli 1.9 tdi PD (pompowtryskiwacze) tam przeważnie i nagminnie cieknie z pompy tandem (połączenie pompy paliwa średniego ciśnienia z pompą podciśnienia). Jest na głowicy z prawej strony (patrząc od przodu auta). Często od tego wycieku paliwa pobliskie węże od układu chłodzenia są napuchnięte...
oleju układzie chłodzenia cisnienie układzie chłodzenia powietrze układzie chłodzenia
szarpać multitronic ładowarka makita migają diody chwilowy zanik
peugeot p1160 suszarka samsung
Moment dokręcania elementów rozrządu VW LT 2.5 TDI BFT Phobos A25 – lokalizacja enkodera, wyłączniki krańcowe, D-Track, diagnostyka