W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Ehe, bo akurat w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i zaciąga powietrze...
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
witam mam problem rok temu w listopadzie wydmuchało mi uszczelke pod głowicą w vito 110d.zawiozlem auto do naprawy.została zregenerowana i splanowana głowica wymienili wtryski i popychacze i oczywiscie uszczelke kosztoweło mnie to 2500 zł .wszystko było ok do dzis.mam podciśnienie w układzie chłodzenia wywala płyn i ulatnia sie jakis dym ze zbiorniczka...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Na 99% uszczelka pod głowicą, wykręć świece i spróbuj zajrzeć do cylindrów, założę się że w którymś będzie czyściej niż w pozostałych. Co do odgłosu przelewającej się wody to słychać tylko jak w układzie jest powietrze a raczej spaliny w tym przypadku.
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
Cześć, mam problem z BMW E36 320i z silnikiem m52b20 vanos. Auto dymi na siwo/biało, dym dość gęsty, nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto nie posiada katalizatora. Spaliny mają zapach paliwa Przeze mnie zostało sprawdzone: - płyn chłodniczy: poziom był sprawdzany w ciągu 1000 km, nie ubyło go ani trochę; - płyn chłodniczy:...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego? ---- Siły bezwładności a raczej wypadkowa z sił bezwładności i ciśnienia gazów, zostawiamy w spokoju. Umówmy się że NIC nie przerabiamy z konstrukcji silnika pod gazy spalinowe, ale mieszanką dążymy do optymalnego ciśnienia odpowiednią...
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Ostatnio miałem podobny objaw bąbelki wręcz piana w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego straszne podciśnienie słabe ogrzewanie przyczyną był termostat oraz niewielki wyciek z pompy.Objawiało się to tylko przy większych prędkościach. Skąd podciśnienie w układzie chłodzenia? W jaki sposób może wytworzyć się podciśnienie w układzie...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Pompą podciśnienia możesz to odpowietrzyć.
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Gość nie ma podciśnienia w LT często taki zawór na układzie chłodzenia spuszcza nie potrzebnie podciśnienie. A wracając do sztangi to spotkałem się już z wieloma teoriami.
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Obciążenie silnika to funkcja podciśnienia w kolektorze.
Badanie próżnią w ogóle nie daje gwarancji czy układ jest szczelny. Podciśnienie potrafi nawet doszczelnić dziurawy układ, choć raz miałem też odwrotnie, podciśnienia nie trzymał a nadciśnienie już tak.
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Więc tak: A - Podejrzewam że to jest połączenie odpowietrzania komór pływakowych z filtrem powietrza oraz układem powietrza wtórnego ("wtrysk" powietrza do układu wydechowego, dopalanie niespalonych węglowodorów). B - Podgrzewanie gaźnika (z układu chłodzenia). Przydatne przy eksploatacji zimą, ale kto 900-tą jeździ w zimę... Na drugim zdjęciu charakterystyczny...
Pomyliłeś którąś rurkę z podciśnienia z rurką od układu chłodzenia!!!! Płyn dostaje się przez kolektor dolotowy!!!
Problemem była nieszczelność w układzie podciśnienia, a konkretnie zaworek obiegu chłodzenia paliwa.
Jest jeszcze jeden sposób. Niekoniecznie rewelacyjny ale niedrogi. Otóż w przeciętnym pojeździe działanie termostatu jest umowne a szczelność kanałów powietrznych wątpliwa. Jeśli doprowadzimy do pełnego zmknięcia termostatu to szczelnymi (i może nieco zaizolowanymi) kanałami można sporo ciepła dprowadzić do wnętrza. Stosowanie wntylatora niweluje wymienione...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Moja teoria jest taka, że gaz przedostaje się przewodem podciśnienia do kolektora i dopiero jak się "przewietrzy" silnik odpala. Czy moja teoria jest w ogóle realna? Tak. Parownik to MAGIC 3/LOVETEC Poczytaj o magicach, coś było o nich niepochlebnego, miały tendencje do puszczania gazu w układ chłodzenia lub podciśnieniem do kolektora.
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Moim zdaniem to za wysoko zainstalowany reduktor może być przyczyną : jak samochód ostygnie , stygnie układ chłodzenia , płyn zmniejsza swoją objętość , spada ciśnienie w instalacji - w reduktorze wytwarza się wtedy podciśnienie ( jak w odwróconej butelce z wodą) i napełnia się powietrzem. Uruchamiasz silnik , układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...
Czy podmiana została wykonana przez osobę kompetentną gaz nie uciekł przypadkiem? Sprzedający deklarował sprzedaż sprawnego klimatyzatora ze ściągniętym czynnikiem w odpowiedniej ilości, specjalnie o to pytałem przed zakupem. Kiedy zadzwoniłem poinformować o problemie na grzaniu usłyszałem, że nie sprawdzał ilości, a instalacja miała 17 metrów, więc...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
moim zdaniem zepsuty jest termostat, a po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego robi sie coś w rodzaju podciśnienia i płyn leci w drógą strone układu chłodzenia dlatego napełnia się chłodnica. A ta woda nie BULKA Z POWODU TEMP!!!
Witam, Przede wszystkim trzeba sprawdzić parametry pracy silnika. Na pierwszy ogień - temperatura silnika, podciśnienie w układzie dolotowym. Może po prostu siadł czujnik temp. w układzie chłodzenia... Za pomocą tech2 można zapisać parametry w postaci tzw. migwaki. Tak jak napisał jaworskiauto - cudów nie ma. Jest to dość prosty silnik, z którym nie...
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Tak wszystko odpowietrzyłem, myślę że płyn gdy się mocno nagrzeje to robi podciśnienie, bo na postoju i na zaraz zapalonym silniku nic nie kapie. Dziwi mnie jednak to, że nie włączasię czujnik temp.
101 koni 1.9 tdi golf 4 czyli pewnie silnik o kodzie ATD. Czyli 1.9 tdi PD (pompowtryskiwacze) tam przeważnie i nagminnie cieknie z pompy tandem (połączenie pompy paliwa średniego ciśnienia z pompą podciśnienia). Jest na głowicy z prawej strony (patrząc od przodu auta). Często od tego wycieku paliwa pobliskie węże od układu chłodzenia są napuchnięte...
niestety radość z posiadania citroena c3 picasso 1,6 120km vti trwała krótko, obecnie wystąpił problem z układem chłodzenia ,na tak zwanym krótkim obiegu wzrasta ciśnienie lub podciśnienie ,które powoduje wyrwanie węża ze zbiornika wyrównawczego,i oczywiście wyrzucenie płynu.Chcę dodać ,że został wymieniony termostat ,oczywiście przewód zbiornika. zauważyłem...
Co wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia? Pompa wody! Popisz jeszcze bajeczek, popisz. Napisz mi gdzie w zamkniętym obiegu jest ciśnienie a gdzie wytwarza się podciśnienie. Napisz jeszcze dlaczego na zimnym silniku pompa ciśnienia nie wytwarza a na ciepłym już tak
Próbowałem lać zimną i nie dało rady. Ogólnie układ chłodzenia jest brudny.Płyn ma temperaturę 102 stopnie. przy odkręceniu korka po 5 min od zgaszenia auta podciśnienie wypluwa płyn.
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Cinquecento z gaznikiem Aisan to jedna wielka prowizorka, układ przjściowy miedzy normalnym gaznikiem a wtryskiem. Wszystkie cienkie przewody pneumatyczne nie mogą być popękane, gaznik łapie fałszywe powietrze, szczególnie te podłączone najniżej w gazniku. Szczelny musi być także termiczny zawór (plastikowa rurka srednicy 1,5 cm z trzema wyprowadzeniami...
Albo nie odpowietrza się układ ( zatkany układ lub wirnik pompy sie nie kreci -zerwany frez) albo ciśnienie idzie do układu chłodzenia (pęknięta głowica - po odpaleniu w dość kródkim czasie węże robią się twarde ) nic innego mi do głowy nie przychodzi - oprócz jeszcze tej pompy... a właśnie że NADCIŚNIENIE jest ciężej z PODCIŚNIENIEM ale ono też występuje...
Miałem taki sam problem (stary przenośny split na r22), ale po zrobieniu próżni okazało się, że trzyma dobrze podciśnienie, napełniony R422D działa dość dobrze już od trzech czy czterech tygodni. Wg. mnie wszytko zależy od tego czy układ jest szczelny.
Będzie utrudnione, masz za wysoko parownik i zalanie go będzie stałym problemem. Webasto było dokładane czy z fabryki? BW50? Usuwając webasto doprowadź do stanu jak auto bez niego, webasto oznaczało tez dodatkowe zawory zwrotne i elektrozawór. Z głowicy powinno iśc na trójnik (LPG) i docelowo na nagrzewnice. (pompka jeśli jest a następnie elektrozawór)...
najpierw wysysa całe powietrze z układu i widać na zegarze czy szczelny układ czeka się trochę i jak wskazówka się nie ruszy to znaczy że szczelny układ Pierwsza uwaga - całego powietrza na pewno nie wyssie, a druga - wytwarzane podciśnienie ma tendencję do doszczelniania układu. Ja szukając nieszczelności wytwarzałem specjalnie ciśnienie i wskaźnikiem...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Odpowietrz układ chłodzenia w tym układzie wtryskowym się tak dzieje jak jest za mało płynu.Jak auto schodzi z obrotów po przegazowaniu,powoli na wolne,czy gwałtownie to też jest ważne bo jak dobrze pamiętam to jest tam czujnik elektroniczny z podciśnieniem .Jego uszkodzenie powoduje takie objawy ,aby to sprawdzić należy go odłączyć
Nie szukaj problemów tam gdzie nie ma. Gdybyś miał nieszczelność na pewno byś nie przejechał tych 20km. Skoro temperaturę trzyma i się nie przegrzewa to ok. A przy rozgrzanym silniku i odkręceniu korka od zbiorniczka to normalne że płyn wyrzuci. To jest nawet zakazane bo można sie poparzyć. Sprawdź tylko korek zbiorniczka. Zobacz olej w silniku. Sprawdź...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Bo na próżni nie sprawdza się szczelności. Tzn. sprawdza się wg niektórych książek. ;) ...jeżeli po 4 godzinach nie wyczułeś zmiany na próżni, to jest mało prawdopodobne żeby czynnik uciekł przez 15 minut pracy. Wg mnie możesz mieć wilgoć w układzie... (zresztą - może być spowodowana minimalną nieszczelnością po stronie niskiego ciśnienia. Zwłaszcza...
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
I teraz hit, temat rozwiązany. Były założone 2 termostaty z czujnikiem (podgrzewaczem) takie jak oryginał, co się okazało otwierają termostat przy temp 95 co jak zaraz wyjaśnię już za późno, robiło się zbyt duże podciśnienie i termo się otwierał albo nie koniecznie. Dodam że były to drogie zamienniki. Żeby było porównanie to z różnych firm. Serwis Peugeot...
Jeśli układ jest szczelny - monitorowanie obciążeniowe. kolega Marek_Skalski wyżej wszystko wyjaśnił, szukasz dziury w całym. Z ciekawości sprawdzę, czy wentylator 92x92 mm daje się monitorować obciążeniowo w funkcji generowanego podciśnienia, ale mam wątpliwości, zwłaszcza gdy dojdzie zużycie łożysk. Czy macie może prosty sposób na sprawdzenie czy...
bbmotor, nie mam ADHD, jedynie dysfunkcję pamięci krótkotrwałej - czasami zapomnę o czym piszę. Sądząc po godzinie, śpieszyłem się już do pracy. Pompka podciśnieniowa występuje w skuterach ze zbiornikami położonymi poniżej gaźnika (np. w podłodze). Podciśnienie jest pobierane z komory korbowej silnika. W skuterach ze zbiornikami powyżej gaźnika stosuje...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
W czasie jazdy, bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia! W kolektorze zaś masz podciśnienie, i łatwo o przesącz. Po kolei: dwie nakrętki są pod kolektorem ssącym ( zresztą podobnie jak maluchu, dwie były pod gaźnikiem). Pod tymi nakrętaki są takie po dwie podkładki-jedna zwykła stalowa a druga termobimetaliczna. Czemu? Szpilki znajdowały sie w płynie...
A wymieniłeś olej i, tak jak Ci napisałem, odłączyłeś od serwa przewód podciśnienia, zaślepiając go na początek? Dodano po 35 A no i pytanie: układ chłodzenia zalany masz płynem niezamarzającym, czy samą wodą? Dodano po 1 no i jeszcze uwaga: pisz po polsku, bo jest to pÓźno lub jak nie masz ogonkow, to w ostatecznosci pozno, a nie to, co Ty nam zafundowałeś!
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
W termostatach wykorzystuje się zjawisko rozszerzalności cieplnej cieczy zamkniętej w układzie: zbiornik w komorze chłodzenia-kapilara-mieszek termostatu. Mieszek reaguje na zmiany ciśnienia związane z rozszerzalnością cieczy i włącza/wyłącza kompresor. Wystarczy odciąć cienką rurkę od zbiornika znajdującego się w komorze i połączyć z układem podciśnieniowym....
Kiedy , prócz pomiaru ciśnień robiłeś pełną obsługę układu ? Na pierwszy rzut oka zapchany filtr czynnika . W każdym razie na początek usunięcie czynnika i oleju , sprawdzenie osuszacza , mycie układu,wymiana filtra czynnika ( chyba że producent użył zintegrowanego z osuszaczem , wtedy wymiana kompletu).Zawory rozprężne raczej są dość trwałymi elementami...
Nie posiadam niestety pompy dwustopniowej. A co zebrania czynnika w jednostce zewnętrznej to wystarczy podłączyć manometr, uruchomić klimatyzator w trybie chłodzenia, odczekać kilka minut, potem zakręcić zaworek na rurce cieczowej (tłoczącej), poczekać na pojawienie się podciśnienia na rurce gazowej i szybko zakręcić drugi zaworek oraz wyłączyć urządzenie....
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
Witam Ad1. Ponieważ centrala 2N2W nie posiada komory mieszania nie ma sensu ustawienie pośrednich położeń siłowników na czerpni i wyrzutni. Ilość powietrza może być regulowana tylko przez falownik ale ustawianie pośrednich położeń to nic innego jak wprowadzanie dodatkowych oporów na drodze hydraulicznej (powietrznej) Ad2. Ostro polemizowałbym z projektantem...
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
gdybym miał rzecha, nie zawracał bym d.... .Przebieg 150 000 , Silnik jak najbardziej sprawny, praktycznie bez zużycia oleju. Sonda wymieniona, zapłon ustawiony,kable WN nowe, świece nowe, czujnik temp. nowy, EGR sprawdzony, PCV sprawdzony, podciśnienia wg. schematu fabrycznego, TPS zgodnie z tabelką (Autodata 2004), spaliny w normie, wtryski sprawdzone,czujnik...
WiTAM! Całkiem nieżle to wygląda. Jest to dobry przykład zastosowania dostępnych kitow. Jakom funkcje pełni ten termostat elektroniczny?? Termostat ten sterował pracą wentylatora. Dodano po 9 heh pełno wszystkiego .. taki wzmacniacz z kit'a :) Panel przedni wygląda jak od zasilacza labolatoryjnego :D ale i tak fajnie to wygląda :) tylko tak jak powiedziałem...
dzięki za odpowiedz ale już słyszałem różne wersje, nawet żeby zaślepić mikser i odmę poprowadzić tak jak była oryginalnie podobno ten mikser ma większa średnice i podczas buta mieszanka sie dziwnie zachowuje i jest strzał ale według mojej osoby LPG nie powinno aż tak ingerować w silnik i takie przewody jak podciśnienia z silnika powinny iść tam gdzie...
przyczyna jest jedna .poszła ci uszczelka pod głowicą na wysokości sprężania w cylindrze .dlatego część ciśnienia przedostaje się do układu chłodzenia .nie daj borze buś kupił uszczelniacz w proszku i go dodał do płynu .pogorszysz sprawę bo wiórki dopiero zablokują ujście ciśnienia na zewnątrz .rada jest jedna ,wymiana uszczelki pod głowicą to koszt...
Jak wtłoczysz zimne powietrze do środka wzmacniacza ,chłodząc radiatory to to ogrzane powietrze będzie krązyć w środku wzmacniacza,a jak wyciągasz to ogrzane powietrze od razu zostaje usunięte z wnętrza wzmacniacza i to jest wg. mnie najlepsze rozwiązanie,bo w środku wzmacniacza jest chłodne powietrze i wystepuje minimalne podciśnienie które otworami...
To nie jest regulacja 0-100%, raczej korekta. Także jak elektrozawór jest otwarty, to LPG w formie gazowej powinno się wydobywać z parownika, ale jego ilość powinna zależeć od podciśnienia w kolektorze ssącym. W reduktorze jest duża gumowa membrana, która pod wpływem oleju zawartego w LPG ulega degradacji, gdy zesztywnieje, reduktor przestaje działać....
Możliwe kolego "marian11(at)" że jestem w błędzie bo w trzecim poście autor tematu pisze że ma instalację z trzema zaworami :|,masz racje na parowniku nie musi być elektrozaworu , a prawie wszystkie parowniki wten czy inny sposób działają na zasadzie podciśnienia (chyba że jest to wtrysk gazu). Kolego "fragli86" czy doszedłeś co jest nie tak z tymi...
To co się dzieje z samochodem rzeczywiście opisałem z grubsza dlatego że dzieją się cuda. Mam ten samochód 5 lat i robiłem w nim dużo nawet silnik w nim sam przełożyłem i dotąd nie napotkałem problemów z taką ilością błędów. To że jest błąd wtryskiwacza to normalne bo instalacja LPG ale została wczoraj odołączona, wtryskiwacz podmieniony i to samo....
Z tego, co widzę to miałeś najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia. Jeżeli po wymianie termostatu był odpowietrzany oznacza to że układ jest nieszczelny. Dlatego wentylator się nie załączał i były takie wysokie temperatury. Jak już napisano powyżej silnik mógł zgasnąć z przegrzania, choć po ostygnięciu powinien dać się jeszcze odpalić choć...
Witam. Mam problem z ustawieniem zapłonu w Oplu Omedze 2.0 16v z 1997 r. Jak auto dostałem miało pokrzywione zawory, po wymianie głowicy, ustawieniu rozrządu zapłon jest za wczesny po sprawdzeniu lampą stroboskopową. Zapłon jest elektroniczny, początek zapłonu jest brany przez czujnik na wałku rozrządu. Jest tam jakaś możliwość regulacji tego czujnika...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK. Na zimnym pochodzi z 15 sek.obroty około 0.9 tyś. i silnik robi łubudubu (tak jakby był zalany lub nie dostał paliwa ) i się wyłącza, 3,4 podejścia takie same , 4,5-te i już chodzi ok. jeździ, przyśpiesza, no nic dodać nic ująć. Tak jak by nie miał ssania. Czyżby trzeba nowe oprogramowanie wgrać ? Bo...
Poza kanałem podciśnieniowym można podejrzewać: membranę pompy paliwowej( sztywna- mało prawdopodobne), zaworki pompy, nieszczelna linia paliwowa między zbiornikiem a pompą. Jeśli kanał podciśnienia będzie niedrożny lub nieszczelny to pulsacje ciśnienia z kartera silnika nie dotrą do membrany pompy i nie wprawią jej w ruch, jeśli membrana będzie zbyt...
Hmmm- w obecnej chwili to przecież takie jak po rozprężeniu fazy ciekłej (dziurawa membrana) -hi hi hi... Ale na poważnie to pytasz o podstawowe parametry reduktora-prawda? Oto one: Dane techniczne: - napięcie zasilania 12V - Moc cewki 12W - ciśnienie robocze od 0.5 do 0.9 ATM - maksymalne ciśnienie 3MPa - Materiał Mosiądz - Filtr siatkowy - Filtr celulozowy...
Tutaj masz pokazane jak działa układ chłodniczy https://www.youtube.com/watch?v=yS8el8Tq... Przy pracującym wentylatorze filtr/odwadniacz nie powinien się pocić bo rozprężenie jest dopiero po rurce kapilarnej - znaczyło by to żę filtr jest zatkany lub że do układu dostała się woda. Stara chłodziarka zepsuła się w ten sposób że rurka parownika przegniła...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Opis problemu: nagrzewnica jest zimna, niezależnie od nastawienia temperatury czy czasu pracy silnika. Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest cała gorąca, auto nie przegrzewa się. Reduktor LPG jest również gorący, więc wydaje mi się, że układ nie jest zapowietrzony oraz że termostat i pompa cieczy chłodzącej są sprawne. Na pierwszy ogień poszedł zawór...
Dla mnie jest to oczywiste, w technice (w Polsce) przyjęło się operować nadciśnieniem i podciśnieniem (względem ciśnienia atmosferycznego) i tego się trzymajmy. Atmosfery fizyczne zostawmy termodynamikom, fizykom i meteorologom. A jak wygląda skuteczność chłodzenia silnika "doładowanego", w którym poza ciśnieniem mieszanki nic się nie zmieniło? Bo tyle,...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
1.4 TDI miały kilka wad/bolączek. 1. To co na filmie problem z napinaczem i łańcuchem napędu pompy oleju oraz wałka wyrównoważającego. Problem pojawia się przy około 160-200 tyś km. Łańcuch się rozciąga a plastikowe powierzchnie napinacza wycierają się. Łańcuch nie jest prawidłowo napięty co prowadzi do dziwnego dźwięku i zwiększenia wibracji na biegu...
oleju układzie chłodzenia ciśnienia układzie chłodzenia podciśnienie układzie klimatyzacji
płytę indukcyjna siemens awaria sterownika pieca naprawa zasilanie dużej cewki
Podłączenie GDW 9/70 bez zwrotnicy do ZG30/8 C115 - wpływ na tony wysokie Jak połączyć dwa komputery w domu?