ej ej, a tam nie był przyspieszacz z kompensacją? Dwie membramy i dwa wężyki.
Najkorzystniejszy jest najwcześniejszy zapłon tuż przed spalaniem detonacyjnym. Ustawisz doświadczalnie. W maluchu mi najbardziej brakowało podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.
Sprawdź podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu w aparacie zapłonowym. Możliwe jest złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak odpala na zimnym silniku?
Tak. Praca zaworku sterującego podciśnieniowo przyspieszaczem zapłonu jest poprawna. Na biegu jałowym podciśnienie z silnika jest zamknięte przez zaworek a przyspieszacz zapłonu jest otwarty do atmosfery. Po dodaniu gazu podciśnienie pojawia się w rurce przyspieszacza.
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Witam. Jakiś mieśiąc temu nawalił mi aparat zapłonowy i co pożniej zauważyłem, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu też był nie sprawny. Aparat dostałem na szrocie ale tam ciężko o taki ze sprawnym przyspieszaczem. Ogólnie mam wrażenie, że samochód za dużo pali jak na swoją pojemność, czy może to być spowodowane tym niesprawnym przyspieszaczem i czy...
O ile dobrze myślę, to układ cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jest zwarte (płynie prąd), a dopiero w momencie wysterowania zapłonu (elektroniczny lub podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) pierwotne jest rozwierane i dochodzi do przepięcia i mamy zapłon. Proponuję sprawdzić napięcie na cewce (i samą cewkę) przewody od cewki do kopułki (wyzwalające...
Silnik zapala z pół obrotu na zimnym i na gorący, nie gaśnie. przyspiesza i nie kopci ale pozostaje kwestia zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym jak lewarek jest w pozycji P (ok 1500obr/min), jak włożę D to spada do 900 obr/min. Jak zjadę z dawką paliwa i w pozycji P mam 900 obr/min to jak włożę D to samochód gaśnie i ciężko odpala. Wzbogacam mieszankę...
99% usterek czujnika halla w tym modelu objawia się tym, że rozgrzany silnik gasnie i nie daje się uruchomić do ostudzenia. W starych aparatach zaś urywały się przewody idące do halla na wskutek ruchów płyty nośnej która zaś była poruszana podciśnieniowym przyśpieszaczem kąta zapłonu.
witam!!! po pierwsze uno 1.0 będzie tyle palił w mieście na krótkich odcinkach jazdy to znaczy do pracy i z powrotem. Po drugie wymienił bym przyspieszacz zapłonu podciśnieniowy - to ta satelitka na aparacie zapłonowym . a po trzecie wyczyścił kopułkę od aparatu zapłonowego i sprawdził bym stan świec i kabli wysokiego napięcia.
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
Zatkany, albo źle złożony. Również w escorcie i również w 1,3 (ale gaźnik był inny) spotkałem się ze złym zmontowaniem po czyszczeniu. Konkretnie była to kuleczka i sprężynka - rodzaj zaworka. Zostały włożone do kanalika w odwrotnej kolejności i efekt był podobny. Nie wiemy, czy usterka pojawiła się po grzebaniu, czy samoistnie. Druga sprawa, to regulacja...
Sprawdzić czy nie jest pęknięta membrama w podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu.
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
Tylko że tam silnika krokowego nie ma :lol: Dwa-niekoniecznie sprężynki i kamienie, w tych uno notorycznie była przedziurawiona membrama podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. No chyba że tam już ma Digiplexa.
Szanowni koledzy ratunku!!! Męczę się z tym problemem już z pół roku;(( A mianowicie posiadam passata b3 z silnikiem RP (1.8l) autko jest zagazowane. Jak silnik jest zimny, no tak 20-40 stopi C to pali elegancko, wręcz na dotyk na benzynie jak i na gazie, a nawet na gazie lepiej.:?:, problemy zaczynają się dopiero jak autko się zagrzeje wtedy przy rozruchu...
ja u siebie podejrzewam podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ale jak na razie tego nie sprawdzę po padł mi dodatkowo komputer :( nie jestem tylko pewny czy komputer podawał mi sygnał na wtryskiwacze bo silnika mi ani razu nie zalało do czasu kiedy popsuł mi się komputer
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa. Śmiem dyskutować - przyspieszacz podciśnieniowy działa w momencie wdepnięcia gazu, czyli nijak to się ma do prędkości...
Dotyczy jednego i tego samego pojazdu-zostały założone już trzy aparaty i każdy został uszkozony w ten sam sposób-rozasdzenie przeciwciężarów, zatarcie tulei płyty nośniej czujnika indukcyjnego tak, że zerwało okablowanie czujnika i zaczep podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Na foto pokazane to się stało z ośką przeciwciężaru, jest aż wygięta....
bo w tym silniku aparat zapłonowy ma być bez odśrodkowego i podciśnieniowego przyspieszacza - odpowiedni kąt wyprzedzenia ustala kalkulator inaczej mówiąc aparat to tylko czujnik obrotów i rozdzielacz zapłonu
siemka sprawdz czy weżyk podciśnieniowy do aparatu jest drożny i czy zmienia sie coś po jego odłączeniu uno są czułe na tym punkcie czasem wymienisz pompke przyspieszacza zapłonu a tu weżyk daje popalić pozdro
Witam posiadam auto Kia Pride silnik 1.3 53kw na pełnym wtrysku problem jak w temacie za dużo pali na początku gdy zaczęła dużo palić spalanie nie spadało poniżej 20-21l/100km po kombinowałem trochę tzn; najpierw została wymieniona sonda lambda nic to nie dało potem podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu a teraz wtryski po wymianie wtrysków spalanie spadło...
Witam! Mam taki problem - w Golfie II (gaźnik Pierburg 2E, ssanie wodne-bimetal) po przekreceniu kluczyka na stop, silnik próbuje przez chwile dalej chodzić...Prychnie, pierdnie i dopiero zgasnie. Samochód również duzo mi pali, a spaliny sa gryzące. Auto np jadąc ok 60-70 km i depnięcie na trzecim biegu na maxa - idzie, ale tak jakby chciało a nie mógło...
8) Może też być sonda, bo jak sonda nie będzie dawać napięcia , a powinna dawać gdzieś do 1 V z częstotliwością 1Hz, to komputer będzie uznawał ze jest zabogta mieszanka, ale wtedy na bęzynie odrazu w takim przypadku świeci kontrolka silnika chekengin, zaś na gazie jak zapodasz amona ten programik do centralki AL 700 to odrazu widać czy sonda pracuje...
Może spadło połączenie puszki podciśnieniowej z płytką przyśpieszacza.
jeśli dobrze pamietam jest tam przyśpieszacz zapłonu pompka podciśnieniowa. do 90 km normalnie się rozpedza ??
Jeszcze tak dopisze odnośnie odśrodkowego przyspieszacza zapłonu. Parę lat temu zepsuł się takowy regulator,ale z powodu że musiałem jeździć samochodem cały czas to zaspawałem ten regulator na stałe. I jeździłem tak prawie dwa miesiące,silnik cały czas działał normalnie,nie miał wyczuwalnego spadku mocy,ani zwiększonego spalania.Dodam jeszcze że regulator...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
W zasadzie samo podłączenie podciśnieniowych przewodów nie powinno odgrywać wielkiej roli w tym przypadku.Jest tam dość proste połączenie.Z głównego przewodu podciśnienia rozdziela się w zasadzie tylko na aparat zapłonowy poprzez włącznik/zawór termiczny,oraz na włącznik obciążenia który powinien być na tylnej ścianie komory silnika.Piszę że nie powinno,ponieważ...
witam auto mam od niedawna zapłon jest oploski lecz napewno nie od tego motoru poniewa posiadam silnik typu 13nb a w tych motorach nie było montowanych aparatów zapłonowych z podciśnieniowym mieszkiem tylko był przyspieszacz zamontowany na ścianie grodziowej a muj ma taki aparat (ktoś dłubał) gażnik mechaniczny z ręcznym ssaniem
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
1-ustawienie pływaka 2-pompka przyspieszająca 3-układ zapłonowy-przełącznik podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu.
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
W układzie zapłonowym nanoplex jest czujnik podciśnieniowy który wybiera jedną z dwu charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Właśnie przy przyspieszaniu (obciążeniu silnika) powinien się przełączyć i zmienić wyprzedzenie zapłonu. Można go pomierzyć multimetrem
to że komputer nie pokazał błędów to o niczym nie świadczy, w moim przypadku też nie pokazał błędów a silnik głupiał i czujnik był uszkodzony - po wymianie wszystko ustąpiło. Sprawdź jeszcze stroboskopem wyprzedzenie kąta zapłonu, czy prawidłowo przyspieszany jest kąt zapłonu, czy nie ma dziury w wężyku (i okolicy) podciśnieniowym? czy silnik na luzie...
Witam ponownie. Goldwinger - byłeś blisko. Przyczynę odkryłem przypadkowo, odłączając przewód gumowy między gaźnikiem a podciśnieniowym regulatorem zapłonu - poprawa była znaczna. Po ponownym podłączeniu okazało się, że regulator zamiast stopniowo przyspieszać zapłon w zależności od położenia przepustnicy, od razu przestawiał się na maksymalne wychylenie....
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Co do znacznika, to chyba na tym forum ktos pisal, ze niestety nie w kazdym autku jest i wtedy trzeba miec specjalny przymiar.Ale podejrzewam ze w Poldku powinien byc (choc kwestia czy dobrze widoczny). Przerwa: zdejmujesz kopulke rozdzielacza, palec itd - pod spodem masz takie ustrojstwo - styk na sprezystej blaszce, zwierany i rozwiarany z drugim...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Moment wystąpienia iskry, inaczej wyprzedzenie zapłonu, jest zależny od obrotów i podciśnienia w kolektorze ssącym. Jeśli sterowane jest to z aparatu zapłonowego to ma on odpowiednie elementy regulacyjne. W nowszych autach jest komputer, który tym steruje. Przeniesienie na wał spowoduje brak tej regulacji. Trzeba było by sprawdzić jaki jest największy...
Podcisnieniowy regulator zapłonu działa tylko przy niskich obrotach silnika, potem przejmuje zadanie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Podciśnieniowy regulator sprawny.Odśrodkowy też sprawdzony dałem nawet nową spreżynke (są dwie sprężynki o różnych siłach naciągu jedna grubsza druga cieńsza), sprawdziłem prace cieżarków nie ocierają poruszają...
Witam wszystkich forumowiczów! Napotkałem się na problem spalania stukowego w samochodzie Peugeot 205 z silnikiem TU9 zasilanego gaźnikiem Solex 34 PBISA 16. Ze względu na uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, wymieniłem go na używany (w pełni sprawny) z aparatu o takim samym numerze. Po wymianie słychać spalanie stukowe pomimo prawidłowo ustawionego...
Witam Mam problem z żony Kijanką. Od strony mechanicznej wygląda to tak, że podczas próby ostrzejszego przyspieszania powyżej 2000 obr/min samochód mułowacieje i przestaje przyspieszać, jakaś reakcja jest dopiero, gdy się ujmie i delikatnie doda gazu. Nie zgłasza żadnych błędów, przynajmniej takich, które mogę odczytać prostym ELM i SdProg. Na pierwszy...
To dlaczego w starych samochodach oprócz grawitacyjnego urządzenia do wyprzedzania stosowano też podciśnieniowe nawet czasem dwa na raz. Im więcej mieszanki tym większy czas spala się nie można przyjąć że czas spalania jest stały. Im większa objętość spalanych gazów tym więcej czasu potrzeba na ich spalenie. Czyli im mniejsze podciśnienie tym więcej...
Więc jest tak. "Komputerek" rozebrałem , i objawy po braku masy były takie jak pisze większość. Przepalona ścieżka i rozdęta dioda prost. 1N4002(wizualnie) tranzystory niby pod multimetrem ok. Naprawiłem usterki ale jednak efekt żaden. Zdecydowałem się pojechać na szrot bo na gazie jest ok, jak pisałem.Wymieniałem po kolei 3 szt i wyobrażcie sobie ,...
Witam serdecznie. W posiadanym przeze mnie samochodzie Volvo V70 pierwszej generacji z silnikiem 2.5 TDI VW pojawił się problem ze sterowaniem turbosprężarką. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika i auto straciło zdolność przyspieszania. Po podłączeniu pod komputer pojawiły się dwa błędy, mianowicie - błąd elektrozaworu turbiny - błąd elektrozaworu...
Kąta wyprzedzenia zapłonu się w tym modelu nie ustawia - ustawia się on sam elektronicznie na podstawie sygnałów z czujników. wtryskiwacz ma opór 2ohm i jak jest odłączony przewód podciśnieniowy od map-sensora to trochę za dużo daje paliwa czuć benzynę i słychać że dwa razy więcej cyka (czyli otwiera wtrysk) ale obroty bez problemu zamykają licznik...
Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim. Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam. A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu? Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do...
Dziękuje Koledzy za zainteresowanie, nie przypuszczałem, że będzie tyle rad. Mi chodzi o prostotę układu. Nie widziałem sensu stosowania komputera a cewka elektroniczna nie pódzie inaczej jak na komputerze. (A może pójdzie?) Opiszę specyfikę pracy takiego agregatu. Pracuje na stałych obrotach bez przyspieszania, nastawy na dolocie są ustawione ręcznie...
Sztomel, a nie błąd 17958? :) W sumie już sam nie pamiętam... Neron - N75 to koszt ok. 120-150zł (zawór marki Pierburg). Przepływka Boscha kosztuje ok. 250zł, zamiennik można mieć za 150zł. Ewentualnie zawór sterowania turbo, czyli gruszka. Nie wiem, czy silnik 110KM są też w opcjach z zaworem upustowym, ale chyba nie. Tam jest chyba tylko zmienna geometria...
Oto problem: Po dłuższym postoju tzn. zimny silnik. poldek odpala na moment i zaraz gaśnie i tak kilka razy to samo, potem już pracuje lecz podczas jazdy dławi się. Po dłuższej jeździe przechodzi mu, już przyspiesza lecz na biegu jałowym rzuca silnikiem po całej komorze (cos jakby wypadnięcia zapłonu lecz nie jest to regularne). Przy schodzeniu z około...
Witam was. Gdy odpalam silnik jak jest zimny normalnie wchodzi na obroty ssania i pracuje równiutko, gdy się zagrzeje na wolnych praca jest nie równa i silnik gubi zapłony Siedząc w aucie czuć że silnik pracuje nie równo a stojąc przy wydechu słychać jak przerywa (wypadają zapłony). W czasie jazdy zaraz po odpaleniu silnik jedzie w miarę normalnie,...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
podciśnieniowy przyspieszacz zapłon pompa przyspieszacz przyspieszacz internetu
skrzynia garbusa astra belka gazem grand cherokee
technics najlepszy kenwood schematy
Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie Zamiennik dla Intel Core 2 Duo E8500 na Socket 775