Witam !!! Na pompie od strony rozrządu jest dźwignia ze śruba M6 popuść nakrętkę kontrującą i wykręcając zmniejsz obroty do oczekiwanych. Jeśli nie poradzisz zrób foto pompy. POMOGĘ
Oczywiście że ma, musi być wciśnięte do ustawiania.
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
19 na rysunku to tłoczek pompy przyspieszacza. https://obrazki.elektroda.pl/5855061100_...
Potrzebuje DTR tokarki FAMOT typ.TR70B. dokładnie interesuje mnie typ pompy przyspieszacza posuwu.
kąt wtrysku nie jezeli sie nie myle to kont w pompie
Gdzie w pompie znajduję się przyspieszacz kąta wtrysku? Czy jest to coś po srodki na samym dole pompy wtryskowej samym dole jeśli nie to co to jest strzałka 8 i 7 [url=http:// obrazki.elektroda.pl/1299714300_142 9115121.jpg][img] http:// obrazki.elektroda.pl/1299714300_142 9115121_thumb.jpg[/img]
Sprawdziłem wtrysk wszystko jest ok zapłon również.tylko mi jedno siedzi w głowie czy na pewno odbija przyspieszacz ? bo pękła mi sprężynka w nim.Na zgaszonym silniku wyjąłem pompę ,przekręciłem przyspieszacz w prawo (na maksymalną dawkę) wtedy zauważyłem że widełki te co dochodzą do pompy przesunęły się w prawo i zwalniając gaz do góry tak jak się...
Robiłeś wszystko za wyjątkiem pompy paliwowej? Tu szukałbym przede wszystkim przyczyny. Usterki mogą być różne - przyspieszacz kąta wtrysku, regulator, zawór "stop". Zdalnie zdiagnozować się nie da, ale ja szukałbym najpierw w pompie. Nie wszystkie warsztaty dobrze ogarniają takie pompy, trzeba szukać specjalizującego się. Niestety, najczęściej chcą...
Kolego itc to nie jest przepona z tyłu pompy , tylko przyspieszacz zapłony na rozrządzie , założę sie że to własnie ono jest temu winne .
Wygląda na to , że kończy ci się pompa (zatarty przyspieszacz kąta wtrysku). Zastanawiam się co rozumiesz przez stwierdzenie: Podejrzewałem opad paliwa, jednak ta wersja została wykluczona.
Jest to czujnik od przyspieszacza zapłonu na pompie. U Ciebie w tym roczniku nie potrzebny i dlatego brak instalacji,zdjęcie drugie to nie wiem bo słabo widać zapodaj lepsze foto,trzecie foto to wtyczka od czujnika którego nie masz a powinien on się znajdować w filtrze paliwa wkrecony od spodu w miejsce białej zaślepki. Jest to czujnik wody w paliwie....
Jeśli masz porównanie z innym to najpierw wtryski chociaż na moc mają niewielki wpływ. Potem rozrząd i tam na pompie (nie wiem czy w twoim też) było koło z przyspieszaczem. Oczywiście takie podstawy jak wiltry i korek zbiornika z odpowietrzeniem są w porządku.
A próbowałeś w tej starej pompie wyregulować ten przyspieszacz? Czy poprostu stwierdziłeś że nie działa,bo całkiem możliwe że niepotrzebnie ją wymieniałeś.
Na marginesie pierwszy schemat od góry całej pompy pozycja 8 za co odpowiada ta regulacja? To jest przestawiacz kąta wtrysku. [Hydrauliczny przyspieszacz kąta wtrysku]
Pompa bardzo rozbudowana sterowana elektronicznie(nie ma żadnego przyspieszacza tak jak w starych pompach)ona owszem ma regulacje kąta wtrysku ale pilnuje tego sterownik.
mam vito 110d 2.3td na pompie wtryskowej ktora przyspieszacz ma sterowany elektrycznie, nie jak w wiekszosci podcisnieniem i tu moje pytanie czy da sie go regulowac, jak tak to jak powinien byc ustawiony?
Pompka jest sprawna, zaworek zwrotny na pompie wymieniony na nowy ,bo też mógłby mieć winę ale bez zmian.Górski jest otwarty a takie coś na pompie jest jak przyspieszacz ciągniony linką i czy czasem to nie ma żadnego wpływu?
ktoś tu wspomniał o dolnym kole rozrządu-i ja tak obstawiam,wypracował się klin na nim co spowodowało przesunięcie rozrządu no i zapłonu.jeśli po wyciągnięciu przyspieszacza zapłonu praca silnika staje się równiejsza to na 90% to będzie to,ale pewności nabierzesz po demontarzu tegoż koła.
Należałoby odczytać błędy żeby mozna cokolwiek stwierdzić. Prawdopodobna usterka pompy ale o jakim przyspieszaczu mówisz? to nie Ursus ,działa to troszkę inaczej
Jeśli tylko przewody na zewnątrz pompy które idą do regulatora ciśnienia i przyspieszacza izolował to sporo krzykną.Często wymieniało się tranzystory w pompach VP44 i też trzeba było te przewody odczepiać i kosztowało to wszystko 350zł.Nie wiem jak w innych końcach polski.
Ok jutro pomierzę. Mam jeszcze problem z układem zasilania przyspieszacza pompy wtryskowej (inaczej to chyba sterowanie biegiem jałowym). W moim modelu jest on elektroniczny. Domyślam się ze ma być jakoś połączony z tym 2-pinowym czujnikiem w bloku. Jak dorobić taki układ?
Bardzo dziękuje za szybką odpowiedz. Proszę jeszcze o informację czy wystarczy wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku obracając pompę wtryskową, czy może jeszcze powinienem się zająć przyspieszaczem zapłonu zamontowanym w dole pompy wtryskowej.
Witam Pompa nie ma podciśnieniowego przyspieszacza konta wtrysku więc to nie on jest przyczyną problemu. Pompa ma wolne obroty regulowane gazem ręcznym (na lince). Auto po odstaniu 24 godz. nie może odpalić na własnych akumulatorach (akumulatory są w bardzo dobrym stanie) musi zostać ładowany i dopiero przy pomocy prostownika odpali. A np po 2 do 3...
zobaczcie sobie tu -http://chomikuj.pl/malboro/Programy/ser... -fajnie opisane objawy i naprawa.Ps wymienić trzeba nie te oringi co myślisz ,to ciekną te przy cewce
Mam mondeo TD z 1995r.W ostatnim czasie przestał mi działac przyspieszacz obrotów na pompie paliwa lukasa który załanczał sie przy włączeniu klimy, biegu wstecznego oraz po przekroczeniu 2500obrotów silnika.Klima i wsteczny nadal włączaja ten przyspieszacz ale obroty juz nie.Do tej dzwigni przyspieszacza dochodza 2 linki.Jedna to ta co sie naciaga przy...
tak,ma.jest to pompa z grzybkiem tzw
oj kolego michal__ nie kumasz to o czym mówisz jest ok ale na pompie jest jeszcze przyspieszacz zapłonu w starych samochodach była linka do kabiny i się wyciągało "ssanie" chociaż ssaniem to wcale nie jest w dieslu w nowszych jest to realizowane przez termostaty różnej maści, siłowniki elektrotermiczne itd żeby działało automatycznie jeśli to działa...
Widocznie nie musi, skoro nie dochodzi. Przyspieszacz "zapłonu" masz mechaniczny, po drugiej stronie pompy, sterowany albo cięgnem z kabiny, albo termostatem woskowym.
jeżeli mowa jest o silniku 1.9 DT a nie DTi to jak najbardziej gruszka przy turbie jest sterowana cisnieniem dmuchanym przez turbo. Podcisnieniem w tym silniku jest sterowany EGR i przyspieszacz obrotów na pompie(jak zminy i przy włączonej klimie) PozdraVWiam
Siłownik przyspieszacza wtrysku.
Ostatnio wyjąłem pompę ośka od przyśpieszacz się kręci zdjąłem górę od pompy poruszałem dźwignia przyśpieszacz tam tryby się lekko przestawiły złożyłem ale samochód dalej ma problemy z odpalaniem przyśpieszacz nie reaguje. Co to może być? Z góry dzięki za odp :)
Nie napisałeś dokładnie z którego roku masz auto - pompy Boscha różnią się trochę w zależności od rocznika Transita, szczególnie te wcześniejsze do 1995 r. mają jeszcze dodatkową zewnętrzną dźwignię przyspieszacza zapłonu, sterowana zewnętrznym siłownikiem woskowym - na niej najczęściej są wycieki. Potem na dźwigni linki gazu. Co do zdjęcia z początku...
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
W zespole pompy wtryskowej mogła zużyć się pompa zasilająca, jest to pompa typu łopatkowego. Zacznij od najprostrzych rzeczy
Czy jest to przyspieszacz/regulator kąta wtrysku? Nie. Jest to tylko zwiększenie wolnych obrotów. A kupisz to tylko w Boschu, po nr katalogowym pompy albo w Oplu.
Kolego stawiam na pompę. Tym bardziej teraz na mrozach przyspieszacz musi działać. Po drugie nawet latem tez działa tylko że szybciej schodzi na wolne obroty. Oddaj gdzie ja remontowali. Chyba gwarancje jakąś masz.
Temat będzie ciągnął się i będziemy tu "wróżyć z fusów". Podjedź do dobrego diagnosty, który pojeździ z Tobą tym autem i sprawdzi jak działa przepływka, jakie jest ciśnienie wymagane, uzyskane, jaka dawka paliwa, jakie wskazania czujników temperatury, jak z zapłonem, jak z przyspieszaczem w pompie (zdaje się bosch). A jak chcesz dalej kombinować, to...
Witam, czy może ktoś powiedzieć jaki należałoby dorobić adapter do tej pompy żeby ją ustawić na te fabryczne 1,00 +- 0,02 ? Ustawiłem rozrząd przed jej demontażem, wał na (O kreska T) wałek widzę że jest na równo z głowicą ale oznaczenie pompy odbiegało od tych cech na korpusie i obudowie (z resztą nie istotne). Pompa u pompiarza (silnik miał wysokie...
Trochę na ślepo ci twoi mechanicy działają... Mój pompiarz ma stroboskopowe urządzenie do sprawdzania kąta wtrysku podczas pracy - podobne jak dla benzynowych aut, tyle że czujnik (piezoelektryczny) zakłada na przewód wtrysku, odpala auto i gazując widzi na założonej skali jak przyspiesza się kąt wtrysku. To każdy dobry pompiarz ma - nie trzeba wyciągać...
Tak przyspieszacz to ten element termiczny z linką, linka powinna być zamocowana do dźwigienki w pompie wtryskowej. Kąt początku wtrysku ustawia się na wałku pompy wtryskowej to tyknięcie które słyszysz to otwarcie zaworu stop w pompie wtryskowej.
Typ silnika to 1V a pompa jest od bodajze JR. W golfie wtryski wymienione na te od merca Pdnosd 261 2.0D. Silnik Pracuje cichutko ale jest problem z odpalaniem jak jest cieply i postoi chwile. Z lekko wyciagnietym przyspieszaczem pali ok. Pompa byla calkowicie rozregulowana. Jest moze jakis sposob aby ja wyregulowac?(bez ingerencji na stole u pompiarza)....
Witam. Posiadam Golfa 2 1.6 b/g i na benzynie gdy silnik jest juz cieply obroty sie traca :/, gaznik mam 2E pierburg . Dla jasnosci pompa paliwa wymieniona oraz membrana w przyspieszaczu. Czy to moze byc jakis czujnik np. wody ? . Czekam na pomoc. dzieki i pozdro!
Jak stoisz przodem do silnika z tyłu pompy masz cięgienko, jest to przyspieszacz jak zciagniesz go i poruszając silnik pracy nie zmieni to znaczy że z nim coś nie tak. Umnie terazz robiło sie tak że cięgno gazu reaguje dopiero od połowy jak jest ciepły, jak zimnu to ok. Jak byś już myślał o wymianie pompy to spisz model i szukaj dokładnie takiego a...
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
Przejrzałem całą instalację elektryczną , usunąłem rezystorki itp. Jednak dalej nie było zadowalającego efektu. Zakupiłem używana pompę , przełożyłem sterownik ze starej , zamontowałem w aucie i wtedy wszystko wróciło do normy . Rok już śmiga i wszystko jest ok. To jednak ten tłoczek od przyspieszacza zapłonu się przycinał. Dziękuje za rady i podpowiedzi...
Lekko przestawiłem zapłon , zwiększyłem lekko dawke paliwa i silnik chodzi . wolnych obrotów nie miał , bo zaciął się przyspieszacz zapłonu
Czyli co? Jechać do jakichś pompiarzy i ustawić koło pasowe wałka rozrządu i kąt wtrysku? Ogólnie to jestem zadowolony z pracy silnika, tylko ciężko odpala i wolę niczego nie robić póki nie naprawię przyspieszacza. No bo tak pojadę, wszystko poustawiają, zapłacę kupę $, po czym okaże się, że do naprawy przyspieszacza trzeba wyjąć pompę i za wszystko...
pompa na linkach, hydrotłoki ok. Istotna wiadomość wymieniana uszczelka pod głowicą wypaliło ją między 3-4 tłokiem. a jak wyciągnę przyspieszacz to jakby lepiej pracuje ale kopci jak ursus na wybiegu!!!
Witam.Mam taki problem z MOVANKIEM. Mianowicie po pewnych eksperymentach z pompą wtryskową cięgno od wiskotycznego przyspieszacza kąta wtrysku zostało odkręcone.I tu pojawia się problem, ponieważ po odpaleniu obroty idą na maksa. Czy wie ktoś w jaki soposób złożyć to spowrotem do kupy i jak ustawić óśkę wychodzącą z pompy (skrajne lewe czy prawe położenie)....
Bez wyciągniętego przyspieszacza. Dla wolnossącego też - w końcu to statyczny początkowy kąt wtrysku.
Za każdym razem gdy wymienię na nową przejadę z 5 km i się zrywa po środku na strzępy tak jakby za bardzo szarpało to cięgno przy pompie do którego jest zaczepiona linka. Na zdjęciu jest na wprost pokazany przyspieszacz kąta wtrysku i z jego prawej strony w takiej gumowej osłonce harmonijce jest linka która się zrywa. POZDRAWIAM
witam. mam pytanie gdyz passat którym jezdze mi padl z dnia na dzień i niewiem co mu jest. Ogólnie z wczesniejszymi dieslami nie mialem problemu a bardziej znam sie na benzynie. Otóż problem jest taki ze odstawilem go do garazu wieczorem a na drugi dzien juz nie umial odpalic. Sprawdzilem swiece sa ok, przekaznik słychac jak sie włącza i wyłacza, rope...
da się. na ciepłym silniku ustaw sobie obroty i wtedy wydatek szczątkowy. Reszte szukaj w necie, za dużo pisania. ja robie inaczej na zimnym ustawiam obroty a na ciepłym wydatek... jak ustawisz źle wydatek to będziesz miał różne obroty na ciepłym jak i na zimnym. A i dlatego nie masz też różnch obrotów na przyśpieszaczu bo albo masz starą pompę bez...
odezwał się wielki mechanik i znawca co potrafi napisać o zaworkach i niby regeneracji za 900zł jeśli chodzi to ta pompa jest typowo mechaniczna tylko z przyspieszaczem zapłonu i jeśli ma za późny zapłon to i tak wedle twoich opowieści zużywa się zaworek który i tak jest zwyklym elektyrozaworkiem (inaczej elektromagnesem) można ustawić ten samochód...
Co do niższych obrotów po nocy to na pompie powinieneś mieć gruszkę sterowana podciśnieniem. Linka z niej powinna iść do dźwigni przyspieszacza obrotów. Sprawdź czy z nią jest wszystko ok. Najlepiej z rana czy linka po odpaleniu jest napięta.
Witam kupiłem nie dawno Case David Brown 1494 ze skrzynią Hydra Shift. Mam taki problem, gdy włączę bieg to czuję jakby się on ślizgał. Im wyższy bieg włączę na przyspieszaczu (półbiegach), tym bardziej się on ślizga. Może to być spowodowane złą pompą hydrauliczną czy trzeba wymieniać tarczki w skrzyni. Sprzęgło na pewno się nie ślizga bo by śmierdziało....
Dziekuje za tak dogłebny opis działania pompy. Jest co najmniej jedna niescisłosć - w tym silniku o ile dobrze pamietam nie ma wtrysku sterujacego. Niestety ciagle nie wiem co steruje elektrozaworem podcisnienia przyspieszacza - szybkiego biegu jałowego (membrana pod akumnulatorem podlaczona do pompy podcisnienia na silniku). W nowszych 1.8td podcisnienie...
no i rozpoczalem jazde na rzepaku Renault Megan Scenic 1.9 dt z pompa lucas mam zamontowane dwa podgrzewacze jeden wodny drugi wodno elektryczny jak narazie wszystko ok same pozytywy tylko troche nie rowno chodzi i zapala kiepsko ale to nie wina OR podkreslam to nie jego wina winny w tym przypadku jest zawor przyspieszacza kata wtrysku ktory w tych...
Witam. Jak w temacie. Gdy wyjechałem od mechanika z uszczelnioną pompą paliwa, od 2200rpm zaczyna drżeć pedał gazu i wajcha przyspieszacza. Zaraz wróciłem do mechanika i powiedział, że nie wie czemu tak się dzieje. Powiedział tylko, że kąt wtrysku lekko przyśpieszył, bo był opóźniony (teraz silnik bardziej klekocze i jest głośniej w środku).
Jak jest paliwo i powietrze to ten silnik musi chodzić, tam nie ma raczej niczego innego co mogłoby się zepsuć. Tam przyspieszanie kąta wtrysku przebiega przy pomocy pociągnięcia cięgna czy jak w niektórych jest już automatyczny przyspieszacz kąta wtrysku? Filtr paliwa i powietrza drożne ?
Zależy jaki to mróz. Te układy uruchamiają się przy około 3 stopniach na plusie, ale to zależy od typu. Zapalenie kontrolki na ok 3 sek i zgaśnięcie świadczy o prawidłowej samo diagnozie układu, czyli układ nie znalazł przerw. Były dwa rodzaje sterowników świecy płomieniowej w tych modelach, jeden mechaniczno-elektryczny i drugi typowo elektroniczny....
Jeżeli jest opóźniony wtrysk i jednocześnie wtryski leją, niecałe paliwo jest spalane w cylindrze, niespalone paliwo dopalane jest w wydechu, w najgorętszej części, przed tłumikiem - efekt to silnie jasnoniebieski dym. Ale taki niebieski dym ma bardzo silny charakterystyczny zapach, taki rzekłbym chemiczno-kwaśny, zupełnie inny niż przy spalonym oleju....
Obecnie jestem na etapie przekładki podobnej do Twojej, tylko u mnie jest Jetta mk1 z 1.3B na 1.5D. 1.3 z mk1, mk2 z tego co mi wiadomo to bliźniacza konstrukcja do 1.4 mk3. U mnie półosie pasowały z benzyny, zawieszenia tez nie musiałem wymieniać, aż sam byłem zdziwiony, że Jetta trzyma wysokość. Wydech zostawiam z benzyny, tylko bede musiał spasowac...
Żeby wymontować pompę bez ruszania całego napędu rozrządu, potrzebny jest przyrząd wkładany na miejsce klapki, który trzyma koło pompy. Nie pamiętam już, ale chyba widziałem też na Allegro. Gdyby przyspieszacz wtrysku był przytarty, to raczej w pozycji "normalnej", więc silnik by nie stukał po starcie na zimno... Raczej coś z dawką wtrysku jest nie...
Ciśnienie w pompie jest zależne od ustawienia ciśnienia na wtryskiwaczach. Nieprawda - jak wyobrażasz sobie np. uszczelnienie dźwigni "gazu" czy wymuszenia zwiększenia kąta wtrysku przy ciśnieniu > 150atm. ? Chodzi o ciśnienie w sekcji przyspieszacza "automatycznego" działającego w funkcji obrotów - bez stołu niewykonalna prawidłowa regulacja.
Generalnie PRAWIE każdy diesel dogrzewający się idzie lepiej niż kiedy już osiągnie nominalną temperaturę. Wynika to z tego, że niedogrzany diesel ma większą dawkę wtrysku. Tak jest także w silniku 2,5D z Boschem. Tyle że podana przez ciebie różnica osiągów zimny/ciepły jest rzeczywiście za duża... Ale można trochę mu dodać kopa, przeregulowując nieco...
https://obrazki.elektroda.pl/6441536100_... To jest cięgno przyspieszacza, jak to podciągnięta linka ułatwia rozruch, przerobić na linkę ssania lub coś podobnego
możesz się jeszcze przyczepić kąta wtrysku bo może jest za późny a tam zdaje mi się jest automatyczny przyspieszacz ("ssanie" automatyczne) zawsze jeszcze możesz dać do sprawdzenia pompę wtryskową tylko po co skoro na zimnym zapala a w samej pompie od temp nic się mechanicznie nie zmienia oprócz wspomnianego kąta wtrysku jeśli "ssanie" jest automatyczne
Silnik ten sam może czegoś brakować bo mi ciągle miga kontrolka od temperatury. Podobno to zepsuty czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku ale w tym roczniku nie widziałem żeby był ten czujnik tam Po zlutowaniu jednego zaczęło nim trzesc i wgl był to kabel od n 108 przyspieszacza czy opuzniacza początku wtrysku po przedstawieniu koła od pompy...
Sprawdż ustawienie pompy wtryskowej i przyśpieszacz rozruchu zimnego silnika ,jeśli to w porządku to proponuję jeszcze sprawdzić wtryski. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/6716891500_1... A to co zaznaczyłeś, to przyspieszacz kąta wtrysku, część układu rozruchowego silnika.
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
odkręcasz te sześć śrub imbusowych wokół i wyciągasz cała sekcję pompy, bo reszta to blok silnika. żaden problem. wyjdzie z listwą. przy montażu musisz tylko trafić w występ /od przyspieszacza -gazu/. tam nic nie ustawiasz. dajesz cały wyjęty element do pompiarza on będzie wiedział co z tym zrobić. sam tego potem nie ustawisz żeby wszystkie sekcje równo...
W Xsarze 1,9D (silnik DW8) mojej żony pojawił się problem - czasami podczas zmiany biegów lub przy dojeżdżaniu na sprzęgle do miejsca zatrzymania, obroty biegu jałowego nie opadają do ok. 900 tylko zatrzymują się czasem na 1800, czasem na 2000. Po dodaniu gazu czasem spadają do właściwej wartości, czasem nie, dopiero po chwili. Dzieje się to od jakiegoś...
Koło rozrządu nie jest ścięte (rozrząd był wymieniony jakeiś 3 miesiące temu i sprawdzany przy wyciąganiu pompy) W pompie oprócz zatartego wałka było cały czas wyciagnięte cięgno do odpalania zimnego silnika - może przez to wtedy auto normalnie paliło. Mechanik raczej nie zrobił by mnie w balona - znam go kilka lat, pompka była wysłana do renomowanej...
Podstawka gaźnika szczelna, nie dostaje lewego powietrza? Zakładam, że układ zapłonowy bez przyspieszacza sterowanego podciśnieniem z podstawki gaźnika? Pamiętaj, że regulacje przeprowadza się na rozgrzanym silniku. Wężyki od pompy masz przeźroczyste? Leci samo paliwo czy z bąbelkami? Paliwo nie starsze niż kwartał?
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Na kadłubie silnika po stronie wydechu, tuż nad miską olejową masz wybity kod silnika (trzy znaki) i dalej nr silnika będący końcówką nr VIN. Mając kod silnika znasz rocznik i moc i wg tego możesz dobrać wtryski - tabele znajdziesz na Forum Forda w dziale Transita. Ale - z drugiej strony - chociaż wtryski do Boscha są różne, to włożenie innych boschowskich...
Przedostatnie zdjęcie to immo. Musisz je usunąc. Pod nim jest zaworek odcinający paliwo, trzeba podać na niego plusa żeby zapalił. Ostatnie zdjęcie to prawdopodobnie elektryczny przyspieszacz zapłonu ale pewności nie mam. Na niego trzeba podać plusa żeby parę chwil po odpaleniu opóźnił zapłon do normalnej pracy. Resztę można sobie odpuścić bo czy działa...
Myślę, że jeżeli nie będziesz musiał spełniać odpowiednich norm czystości spalin to przy odrobinie samozaparcia da się go uruchomić. Ale z tego co wiem jeżeli jest z pompą Lucasa pewnie mogą się pojawić problemy z późniejszym sterowaniem turbiną. Wiesz te wszystkie EGR-y, przyspieszacze dawki. Zasadniczo na pierwszy rozruch wg. mnie potrzeba: Zasilić...
1. Zadbaj o świece żarowe. 2. Umiejętne posługiwanie się przyspieszaczem (popularnie zwanym ssaniem) naprawdę zdaje egzamin. Odpalalem do -25°C. 3. Akumulator to podstawa. 4. W najgorszym przypadku zleć regulację pompy wtryskowej.
Zdj. pierwsze.Ta sruba na dole z przetyczką to tzw. wspomagacz rozruchu.Zimą przed startem nalezy te śrube całkowicie wkręcić a jak się silnik uruchomi należy ją całkowicie wykręcić.Jej trzpien jest uszczelniony srubą dławiącą więc spróbuj ją dokręcic. działa to jak zwykły kran.Nie pamiętam co jest z tą drugą srubą ale jak cieknie to wykręc i uszczelnij...
Wczoraj pękł mi przewód paliwowy - był nieszczelny i przeciekał aż w końcu pękł - zamówiłem nowy i czekam aż przyjdzie, czy jego nieszczelność mogła wpłynąć na powyższe zachowanie skutera...? Aha wydaje się, że pompa paliwa jest dobra bo jak przewód pękł i kręciłem rozrusznikiem to paliwo leciało - nie jestem w stanie stwierdzić czy całą średnicą przewodu...
Po kolei: świeca jest zmieniona na nową bo tam jest świeca płomieniowa i prz rozruchu podrzewam silnik i świece podłączam na krótko jeszcze dodatkowo. Układ świecy płomieniowej włącza moduł elektroniczny. Układ włącza świecę, elektrozawór paliwa i lampkę kontrolną. Świeca wpierw dostaje pełne napięcie 12V (aby szybko się rozżarzyła), potem przez opornik...
Jak w najprostszy sposób zbudować w warunkach domowych prosty, ale w miarę wydajny generator/działko neutronowe? Czy np. taki mały cyklotron (podobny do tych pierwszych modeli z lat 20stych XX wieku) jest trudny do zbudowania w warunkach domowych? Ewentualnie jakiś inny, prosty przyspieszacz cząstek? Mam źrodlo wysokiego napięcia do 100kv, poluję na...
Witam. Mam problem z moim Golf-em ciężko pali i bardzo nierówno chodzi. Na przyspieszaczu (pod kierownicą po lewej stronie), zaczyna równiej chodzić, więc pomyślałem, że musiał się kąt wtrysku ,,rozregulować", czy coś. Widziałem mierniki do ustawiania pomp wtryskowych a dokładnie tego kąta wtrysku i tu jest mój problem nie wiem jak się tym posługiwać?...
Na niskich obrotach rzędu 600obr/min kierownica cięzko chodzi,podnoszenie hederu,motowideł,wariator(przyspieszacz)... działają tak na 40% a na wysokich obrotach ,minimalnie troche szybciej te układy chodzą tak 50-60%.Czy nieszczelny rozdzielacz np podnoszenia hederu może być przyczyną wolnego podnoszenia ?.Też myślałem że wszystkim wina o wydajności...
szukam od 2 dni na forach i wkoncu postanowilem zapytac o to na forum. Chodzi o kąt zapłonu jak go ustawić tak w domowych warunkach. Rok temu, wymienialem uszczelke pod glowica, zdejmowalem rozrzad i sie zmienil kat. Wtedy szukalem dlugo i znalazlem ustawienia, natomiast teraz po roku jazdy wydaje mi sie,ze jednak troche jest nie tak. Samochod tak przy...
"woskowy" o co biega bo tez mam problem z automatycznym ssanie na manualnej pompie w astrze x17dtl
Jak pompa lucas to może sie sypać przerabiałem to jak reno miałem. W znajomym warsztacie po wymianie paska sprawdzają zapłon, to co piszesz wskazuje na to że jest przyspieszony. Jeżeli to twoja pierwsza zima z reno to tak ma być, po prostu gdy silnik jest zimny działa przyspieszacz zapłony żeby silnik lepiej zapalił ale przez to klekocze. Nie obrażając...
Od miesiąca walczę z problemem zapowietrzania się. Po kilku godzinnym postoju potrzeba od 3 do 7 obrotów rozrusznikiem żeby odpalił, a jak odpali to po chwili gaśnie i dopiero za drugim lub trzecim razem odpala. Jeśli dodam gazu to czasem uda się mu przetłoczyć powietrze i nie zgaśnie, a czasem i tak go zadusi i dopiero za drugim razem normalnie odpali....
Prawdopodobnie jest zatarty regulator konta wtyrysku to inaczej zapłonu przy gorączym jest za wczesny , jest on pod pompą było tak w trzy cylindrowym ileż było szukania dopiero podstawienie pompy z drugiego ciągnika ujawniło że coś w pompie no i okazało się że te przyśpieszacz zacinał się na gorącym silniku.
Pompkę można pominąć ale to znowu zależy jaka jest pompa wtryskowa bo różne montowali. Generalnie jest po to żeby więcej mocy miał. Na próbę (jak będzie ciepły żebyś nie miał problemu z odpaleniem) możesz ją ominąć. Niemniej jednak przyczyna jest pewnie w małej kompresji (luzy zaworowe, zużycie, lipny olej) a i pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku (potocznie...
Można zmniejszyć przez wkręcenie sruby M6 (pionowej) w deklu pompy niedaleko 1 wtryskiwacza
Możliwe ze ten syf miał wpływ na uszkodzenie. Wtryski otwierają sie na 210 bar czy atmosfer. Da się jakoś sprawdzić pompe bez jej wyciągania? w warsztacie co sprawdzali wtryski pan mówił że może być pompa wtryskowa (uszkodzone łożysko od przyśpieszacza zapłonu )lub przestawiony kąt wtrysku ewentualnie wybity klin na wale korbowym.wie ktoś jak wyjąć...
Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991): http://img90.imageshack.us/img90/1715/sc... W tym bloku: 1 - akumulator (akumulatory) 2 - stacyjka 3 - rozrusznik 4 - alternator 5 - przekaźnik rozrusznika 6 - świeca płomieniowa 7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej 8 - wtyk kontrolny modułu świecy 9 - opornik świecy 10 - zawór start-stop...
To ty pisałeś, że masz dwa akumulatory? Generalnie w Transitach takie rozwiązanie stosuje się w dwóch wariantach: połączone na krótko dwa identyczne i połączone poprzez wielkoprądowy przekaźnik (najczęściej przy webasto). Jeden (główny) akumulator pracuje normalnie, na drugim wisi webasto i inne duperele typu wtyki w kabinie, zasilanie przyczepy, lodówka...
Skoro rozruch jest dobry nawet przy niskich temperaturach do najprawdopodobniej zapowietrza ci się układ paliwowy. Poprowadź od filtra paliwa do pompy przeźroczysty przewód paliwowy i zaobserwuj przed odpaleniem zimnego silnika czy nie uciekło paliwo. Podczas pracy silnika możesz zobaczyć czy nie lecą bańki powietrza. Jeżeli mechanik ustawiłby ci zbyt...
To cós odpowiada za przyspieszenie kąta wtrysku(ok.3*) przy rozruchu zimnego silnika.A to z pinem to opornik grzejny.Były modele w których ten opornik był zasilany przez przekaźnik sterowany przez kontrolkę ciśnienia oleju(po zgaśnięciu kontrolki załanczał się przekaźnik który zasilał ten opornik,opornik podgrzewał kapsułę woskową która steruje kątem...
pompa przyspieszacz bosch przyspieszacz internetu przyspieszacz zaplonu
anoda magnezowy zamontować podtrzymać sekunda sharp migające podświetlenie
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Błąd 055 w Renault i urządzeniach przemysłowych: diagnoza i rozwiązania Drgania w Audi Q5 2005 po wymianie dwumasy