Przy baru paliwa nie będzie tak szalało podciśnienie.
podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
ok 350mg w takich granicach powinno być a podciśnienie jakie teraz masz
Zdarza się też że przy zdejmowaniu klawisza przełącznika wyskakuje sprężynka która normalnie wypycha klawisz w kierunku środka samochodu. Ogólnie to wyłącznik działa podobnie jak długopis, też jest sprężynka i okrągły element 0.6cm który zauważyłeś. Poza tym przełącznik działa tylko gdy jest podciśnienie.
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
Opary benzyny są śmierdzące i bardzo wybuchowe, więc pochłaniacz potrzebny. Jak silnik pracuje to, w określonych warunkach, wysysa to co się nim nazbierało. Nie będzie wysysać to się w końcu zapcha i będzie się tworzyć podciśnienie w zbiorniku.
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
O ma gaz, i nie wozi wiele w zbiorniku. Ne wiem czy widziałeś w parametrach, ECU widzi poziom paliwa w baku.Więc wydaje mi się, że chwilą gdy ECU stwierdzi wypadanie zapłonów, a stwierdzi też to, że w baku jest posucha, to konkluduje że owo wypadanie jest właśnie kwestią tego. Mnie się wydaje, ze nie domyka się któryś zawór, bo z chwilą jak silnik traktorował,...
Przede wszystkim sprawdź działanie pompy podciśnienia - czy w układzie w ogóle jest podciśnienie.
Z którego cylindra jest wyprowadzone podciśnienie?
Weź kawałek elastycznego wężyka i połącz te elementy. To jest podciśnienie więc nie będzie znosili jakiś dużych sił.
Za prawym nadkolem teoretycznie. https://obrazki.elektroda.pl/4008184000_...
Płynu ubywa? Spaliny są białe? Kapie płyn z wydechu? Co znaczy zasysa? Chwilowo cały czas tworzy sie podciśnienie?
Wężyki są wszystkie nowe tak jak elektrozawory od egr i turbiny i pompa wakum też sprawna daje tam jakieś podciśnienie.
Pierwsza kolumna, wskazanie 5 (podciśnienie w kolektorze)- wartość zła. Tym się zajmij wpierw.
Podciśnienie sterujące klapą zima-lato w obudowie filtra powietrza. Zastąp to pęknięte kolanko kawałkiem gumowego wężyka Φ3,2mm
Przyczyna może być błahostka mianowicie brudny filtr powietrza lub złe sterowanie klapami przepływu powietrza przez podciśnienie.
Pompa wytwarza podciśnienie? Zmierz vakoumetrem.
Witam, masz uszkodzoną pompkę, podciśnienie powinno byś wyraźnie wyczuwalne, kontrolka silnika powinna się zapalać, ponieważ nie działa EGR jak pisałeś to pewnie u Ciebie się pali non stop.
Nie robi sie podciśnienie w zbiorniku?
Jakie podciśnienie pokazuje MAP na wolnych obrotach ?
Witam, Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Ciśnienie sprężania I-11,5, II-10,5 III-13, IV-12,5 Na III cylindrze świeca czarna, reszta ładnie wypalona. Coś jest nie tak z podciśnieniem...
Zbyt wysokie podciśnienie, szukaj lewego powietrza.
Chodzi ci o KYS CONTROL VAC? Dodano po 10 http://obrazki.elektroda.pl/6784368800_1... Na zdjęciu z netu zaznaczyłem tą część Dodano po 1 Ten pojedynczy przewód idzie do filtra w nadkolu i cały czas zasysa nim powietrze. Z drugiej strony Pod ten drożny jest podłączony wężyk od serwa i kolektora a pod ten niedrożny od wtrysku. Dodano po...
Skoro twardy pedał to stoją zaciski. Warto sprawdzić podciśnienie na serwie.
Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.
Zmierzyć ciśnienie paliwa i zmierzyć podciśnienie w kolektorze dolotowym.
Filtr jest pod prawym przednim błotnikiem - jak się nie myle dostep jest do niego po zdjęciu plastikowej osłony błotnika.
Trzeba zmierzyć podciśnienie by coś wiedzieć. W sumie wystarcz złapać za sztangę by też coś wiedzieć.
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
by utrzymać prawidłowe podciśnienie w układzie wspomagania hamulca.
Zrób test zaworu EGR, zobacz jakie podciśnienie daje vacum.
Mozliwe za wystarczy wymienić MAF ( końcówka 030) , ale ptaszku sprawdź czy masz szczelną rurę ssącą i czy vacumpompka robi podciśnienie. Przyglądnij się cienkim szlauchikom od elektrozaworów koło akumulatora, szlauchiki przecierają się o wywiniętą krawędź blachy na pasie przednim
Zacznij od wymiany przewodu przepływomierz-przepustnica, kontrola wydajności i ciśnienia pompy paliwa, stan katalizatora, sprawdź ciśnienie sprężania przy wykręconych wszystkich świecach, przewód elastyczny pomiędzy przepustnicą a kolektorem, zmierz podciśnienie ssania.
Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Zmierz podciśnienie na wolnych i daj znać.
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Jedynka jest nieruchoma. Dwójka się rusza jeśli do wężyka podłączysz podciśnienie, ale ręcznie też powinna.
Witam A więc tak mojego asterixa coś boli i nie mogę dojść co, ma problem z odpalaniem trzeba go długo kręcić na rozruszniku i gazu dodawać gdy odpali na benzynie trzyma 1100 obrotów niezależnie czy ciepły czy zimny silnik na gazie równo 900 wcześniej na benzynie falował na obrotach z 1000 na 900 i tak w kółko czasami gdy odpali wkręci się na 1500 obrotów...
A jak sprawdzić czy zatkaniny jest jakiś sposób. Bo kicha jak kupie 2 i będzie nadal źle. Mierząc podciśnienie w kolektorze ssącym.
Tylko że olewanie tu nic nieda ponieważ w kolektorze jest podciśnienie!!
Moja Astra dopiero co wylądowała u mechanika na błędy check + ESP + nierówna praca silnika, a winnym wszystkiego była odma w pokrywie zaworów, coś tam się źle działo i tworzyło się mocne podciśnienie, że nie szło odkręcić korka oleju, a bagnet po wyciągnięciu dawał mocny syk zgromadzonego podciśnienia. Podobno to mega znany problem w Astrze J, może...
Sprawdź czy nie jest uszkodzony wąż zasilający z pompy do dekla zbiornika - ten taki spiralny - często potrafiły się przecierać lub pękać i ciśnienie ucieka z powrotem do zbiornika. I spróbuj odpalić go bez korka może robi się podciśnienie w zbironiku?
Jeżeli silnik się zagrzeje do 90 stopni to jest podciśnienie w zbiorniku wyrównawczym czy nie ma ?
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Wycieku nie będzie, bo tam masz podciśnienie. Pompa zasysa paliwo, a w razie nieszczelności powietrze.
Na chwile obecną błędów brak,sprawdzane na launch v reader,czy podciśnienie vacum można sprawdzić również testerem?
W funkcji zmiany KWZ sterownik realizuję szybką korektę zmiany prędkosci obrotowej biegu jałowego spowodowaną np obciązeniem wału silnika sprężarką klimatyzacji, obciązeniem alternatora poprzez elektrohydrauliczne wspomaganie ( jakoś uszło kolegom się zapytać czy to nie czasem model Astra G) . Reszta parametrów mnie interesuje, szczególnie jakie jest...
Jakie podciśnienie powinna generować pompa VACUM sprawnie działająca?
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
witam sprawdziłeś jakie masz podciśnienie na tych przewodach??? Może któryś siłownik nie trzyma? Są 3 od egr od klap i od turbiny tak jak i 3 zaworki zaworki podmieniałeś to są ok a siłowniki sprawdzałeś. Jak będzie podciśnienie ok tzn ok -0.9 do chyba -0.7bar to powinno być ok to zostaje tylko przepływka do sprawdzenia. Dziwne że teraz problem z kątem...
na zimnym silniku czy na ciepłym bo jeżeli nie ma różnicy to możesz mieć strzelone jakieś podciśnienie ,albo nieszczelność na kolektorze ssącym
pomiary oznaczają że podciśnienie w układzie wspomagania hamulca jest DOBRE.
Jak w temacie, Astra 1.4 8V 1995r monowtrysk (nie wiem jaki typ silnika) gaśnie w różnych, przypadkowych momentach. Na wolnych obrotach, w czasie jazdy... zapala z dotyku i jedzie dalej. Przebieg 210k km, pracuje cicho, oleju nie pali. Żona spostrzegła, że cały czas żarzy się kontrolka tylnych świateł przeciwmgłowych i nie ma znaczenia czy włączone...
Podciśnienie sprawdzić czy nie pękniete, elektrycznie też można zbadać.
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
Na MAP-ie na wolnych ma być ok.1,4V. Podciśnienie sprawdzałeś manometrem i na testerze ?
A jakie to podciśnienie?Bo ok to mało mówi.Parametry przeglądnął?
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Ale najpierw upewnij się że żadne podciśnienie się nie wypięło _zasysanie lewego powietrza_
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Albo serwo, albo wakupompa (w isuzu na alternatorze, w silniku opla na wałku rozrządu), trzeba sprawdzić czy wytwarza podciśnienie
Na 100% to umrzemy :) ale warto sprawdzic ustawienie rozrządu i stan klina/klinów ustalających koła rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu zmienia sie czas napełnienia cylindrów i co za tym idzie podciśnienie w kolektorze.
No właśnie próbowałem tego i różnicy nie zaobserwowałem. Zapomniałem tylko odłączyć na czas testu krokowca więc może coś-tam nadrobił i sfałszował wynik. Póki co postaram się sprawdzić ten wąż a jak z nim będzie wszystko ok załatwię kogoś do pomocy aby przytkał dolot i będę nasłuchiwał gdzie piszczy. Swoją drogą, nie szkodzi silnikowi takie długotrwałe...
Oj kol. podczas zimy paliwo powrotem wraca do zbiornika-jest podgrzane-. Rano stygnie- podciśnienie-brak paliwa w pompie-? (miałem to w ,,sierce")
Na obrotach wyższych i małych masz podciśnienie ? może jest zbyt małe ,załatw vakuometr i sprawdź jakie i w jakim czasie pompa wytwarza podciśnienie , moze poprostu padła vacum pompa
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
Raczej domyślam się..że chodzi ci o te dwie idące z pokrywy zaworów... ten gruby idzie nad przepustnicę tak jak widać a ten cienki pod...obydwa to odpowietrzanie silnika Na tej cienkiej rurce powinno być podciśnienie, ale pewnie dawno masz zatkany ten króciec pod przepustnicą, czasami trzeba nawet wiertła bo sprężarka nie da rady przedmuchać Jeśli jednak...
Niestety nie znam wartości jedynie informacje mam od mechanika , że podciśnienie za niskie a po nagrzaniu wraca do normy
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Sprawdź podciśnienie z pompy VAC i przewody podciśnieniowe do i od zaworka.
A myślałem że astra f 1.7 td ma sterowanie konta zapłonu cięgnem na podciśnienie. Czyż nie tak. A odpowiada za to czujnik wkręcony w korpus (obudowę) termostatu, do którego podpięte są wężyki z podciśnieniem. Pozdrawiam Rafał
Fakt, umkło mi. Kiedyś przypadkiem czytałem jakiś post, że przyczyną nierównej pracy silnika było nieszczelne podciśnienie wyprowadzone z kolektora dolotowego jednego z cylindrów.
kolego sylwek_b8 6 gdy nie masz nic do powiedzenia to lepiej siedz cicho. sprawdzić należy przepływomierz powietrza, podciśnienie do turbiny i.. sterownik pompy wtryskowej.
Witam. Nie wiem na ile klapka wlewu jest szczelna, lecz prawdopodobnie po jej zamknięciu brakuje powietrza w zbiorniku i robi się podciśnienie. Załóż nowy korek. Powinno być dobrze.
Jasne że podłączony. Powinno być tam podłączone podciśnienie. Teraz nie działa EGR który z usterką nie ma nic wspólnego.
zaślepiałem wszystko.jak zaczyna młotkować to rośnie podciśnienie (odczyt wartości map sensora)Może zawieszają się zawory ssące?
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Na tym drugim zdjęciu jest taki zawór z którego wychodzą dwa podciśnienia, a powiedz mi gdzie mam podłączyć podciśnienie z filtra węglowego?
A podciśnienie sprawdziłeś.Zaworek zwrotny jest dobry?Czy po odpaleniu pedał idzie w dół?Może od tego powinieneś zacząć?
gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego. Pozdrawiam.
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
Nie żaden brak tylko za duże podciśnienie. Przy pękniętym wężyku miałbyś błąd 33, czyli wysokie napięcie na czujniku.
Ok kolego , więc jak się zastosujesz do każdego kroku o to naprawimy. Więc tak, w tym oplu występują 2 obwody , obwód 1 paliwa i obwód 2 powietrza. Błąd 400 to błąd obwodu 2 czyli powietrza. Po pierwsze vakuometre i sprawdź jakie podciśnienie daje vakupompa potemjakie idzie na gruszkę egr , oraz strzykawka i sprawdzenie szczelności gruchy. CDN.
To podciśnienie które zdjąłeś jest od recyrkulacji powietrza wiec nic się nie stanie. Przestanie działać tylko recyrkulacja powietrza. Pozdrawiam
Dobrze Ci się wydaje. Między "odkurzaczem" a kolektorem masz zawór sterowany podcienieniem, a podciśnienie idzie przez elektrozawór o którym mowa wyżej.
Skaczą mi wartości silnika krokowego, napięcie sondy lambda, obroty rzeczywiste, oraz podciśnienie map. Na LPG oczywiście stabilnie jak skała. Mam tylko opelscanner.
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
W takim razie nie wiesz w jakich sytuacjach ten zawór pracuje. Podpowiadam-silnik ma temperaturę ponad 68 st, ustalone podciśnienie w kolektorze czyli ustalone (przez jakiś czas) obciążenie silnika.
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
A teraz zamiast czytać błędy musisz sie skupić na parametrach takich jak podciśnienie, sygnał sondy, temperatura silnika. Jaka tam jest założona instalacja gazowa ?
Nie mam nic podłączone pod reduktor ale nie pamiętam czy tam czasem nie idzie podciśnienie do kolektora lub podstawy wtrysku i czy to nie ma jakiegoś znaczenia.
Apropos cewki w aparacie, kolesiowi kiedyś pokazałem i mówię "zobacz" a on na to "ty ale zajeb.... przyśpieszacz, -ale gdzie podciśnienie? " a ja na to w DU.... - to jest popsute!"
aster podciśnienie przewód podciśnienie aster podciśnienie turbo aster
octavia sterownik drzwi parametr maszynowy bezpiecznik awaryjnych
Renault Master III - Kod błędu P24A8 - EGR i DPF Błąd C7-1131 w drukarce HP - przyczyny i rozwiązania