podciśnienie przynajmniej 5oo mmHg
Przede wszystkim sprawdź działanie pompy podciśnienia - czy w układzie w ogóle jest podciśnienie.
by utrzymać prawidłowe podciśnienie w układzie wspomagania hamulca.
Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.
pomiary oznaczają że podciśnienie w układzie wspomagania hamulca jest DOBRE.
stawiał bym jednak na serwo a nie na usterkę czujnika temperatury a zawór zwrotny jest po to żeby utrzymać podciśnienie w układzie w wypadku unieruchomienia silnika
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
Proponuję sprawdźić układ zasilania paliwem tj. filtr paliwa, czy w zbiorniku nie robi się podciśnienie, czy nie jest gdzieś jakiś przewód zagięty. Oraz układ zapłonowy: świece, kable itd.
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
to zmierzyć jakie sterownik widzi podciśnienie w kolektorze (odczyt na ekranie Techa2),i dodatkowo wpiąć w układ vakuometr
Pod każdy powrót z wtryskiwaczy podłączasz strzykawkę i probujesz zaciągnąć powietrze nią. Jeśli zaciagniesz olej lub nie wytworzy Ci się podciśnienie to masz uszkodzony trawers. Jeśli jest taka modyfikacja już zrobiona to ja bym wymienił wszystkie i podłączył układ tak jak był w oryginale.
Wadliwe działanie układu krytycznego 1 czyn 2 ?Bo to ważne,tamten błąd to wskazuje faktycznie na czujnik prędkości.Co do grzebania w układzie podciśnienia to trzeba wiedzieć jakie podciśnienie daje vacum ,inaczej cała robota jest bez sensu.
z tym ze odlaczenie pompy paliwa moze prowadzic do zapowietrzenia ukladu w przypadku awarii Jakim cudem??? Ludzie, skąd wy bierzecie takie rewelacje!!! Jeżeli układ jest szczelny to nie ma prawa, wytworzy się może małe podciśnienie (choć i to pewnie nie)ale powietrza nie zassie. Przecież to jest układ benzynowy.
Przecież pisałem że turbina ładuje od początku a zawór odcina ładowanie, dopiero przy przeładowaniu zaczyna odcinać turbinkę, wtedy właśnie powinno zmienić się wypełnienie proporcjonalnie do nadciśnienia. Reasumując cięgno będzie się przesuwać gdy turbina osiągnie maksymalne żądane przez sterownik ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc gdy odetniemy...
Na 99% uszczelka pod głowicą, wykręć świece i spróbuj zajrzeć do cylindrów, założę się że w którymś będzie czyściej niż w pozostałych. Co do odgłosu przelewającej się wody to słychać tylko jak w układzie jest powietrze a raczej spaliny w tym przypadku.
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
W tych silnikach EGR powoduje ten problem. Sprawdź podciśnienie w układzie wakuometrem. Podłącz komputer i sprawdź ciśnienie z map sensora podczas przyspieszania. Przydałoby się sprawdzić barometrem czy się ciśnienie zgadza. Sprawdź sam EGR, jak i gruszkę trubiny jakąś strzykawką. Duże kupisz w aptece(takie do płukania uszu). Zapewne komputer pokazuje...
Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu). Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu). ▼ Akumulator - test startu ▼ Sprawdzić układ paliwowy. ▼ Sprawdzić podciśnienie rury zasysającej/i tzw fałszywe powietrze ▼ Sprawdzić instalację zapłonową ▼ Sprawdzić regulację sondy lambda. ▼...
oczko 32 jest ok.... założysz za duże będzie problem z wyregulowaniem gdyż nie wytworzy się odpowiednie podciśnienie no i będzie na pewno gorzej rozpędzić auto z "dołu"... Postaraj się wyregulować na tym co masz ewentualnie sprawdź filtr powietrza i układ zaplonowy
Ja bym proponował założyć termo top c z pompką paliwa i po problemie.Jak podłaczysz do zasilania to może wytwożyć się podciśnienie w trakcie pracy pieca i nie pobierze paliwa,piec zgaśnie do tego będziesz musiał pokręcić żeby odpalić auto.
teraz raczej wszyscy napełniają układ ważąc czynnik... a szczelność sprawdza się poprzez robienie podciśnienia (próżni) w układzie a nie napełnianie powietrzem... takie podciśnienie ma nawet osuszać układ z wilgoci... i albo podciśnienie się utrzyma i układ jest szczelny albo opadnie i układ jest nieszczelny a wtedy nawet urządzenie nie nabije czynnika...
Posiadam auto Opel Astra 1.3 DTi. W czasie dodawania gazu auto traci moc, później zapala się konstrolka na desce, układ elektroniczny silnika. Co to może być za przyczyna? Sądzę, że może być w filtrze paliwa woda. Jak to sprawdzić? Dzięki z góry. Sprawdz czy jest podciśnienie na zaworze turba taka grucha na sprężarce podłączony przewód podciśnienia...
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy. Udajesz głupiego czy jesteś? Napisałem że jak wyskoczy kontrolka auto traci moc prawda? Silnik podany w tytule tematu. Ciężko ruszyć tym co Twoja szyja musi nosić? Ciężko ruszyć...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Usterka układu krytycznego nr. 2. Do sprawdzenia elektrozawór EGR, podciśnienie vacumpompki, siłownik EGR. Jak tam jest ok, to do demontowania kolektor ssący i trochę sobie pobrudzisz paluszki. A nie możesz zrobić testu EGR?
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
Witam, Przede wszystkim trzeba sprawdzić parametry pracy silnika. Na pierwszy ogień - temperatura silnika, podciśnienie w układzie dolotowym. Może po prostu siadł czujnik temp. w układzie chłodzenia... Za pomocą tech2 można zapisać parametry w postaci tzw. migwaki. Tak jak napisał jaworskiauto - cudów nie ma. Jest to dość prosty silnik, z którym nie...
Nawet ta modyfikacja powstała w celu mozliwości wyłaczenia EGR z pod nadzoru ecu. Co do gaśnięcia,to stosuje takie rozwiązanie,że psikne na zębatki silnika nastawczego przepustnicy takim srodkiem,jakim sa osmarkane zębatki kieszeni tanich magnetofonów. W wyniku tego,owe przełożenie zębate zaczyna sie lekko kleic ze sobą (adhezja),i przepustnica nie...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
Możemy tak drążyć ten temat bez końca . Nie wiem kiedy rejestruje ci te błędy o wypadaniu zapłonów . Możesz podejrzeć w live data mając urządzenie diagnostyczne jak i kiedy wypadają te zapłony. Jeśli tak jak mówisz , nie ma różnicy czy to PB czy LPG to pominąć można układ paliwowy czyli ciśnienie paliwa , wtryskiwacze . Wymieniłeś świece i cewkę więc...
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Nie jestem mechaniorem, ale z tego co wiem to ten niebieski cienki wężyk to właśnie sterowanie, które wykorzystuje podciśnienie do pracy. podczepiony jest mówiąc obrazowo do czarnej gruchy, która leży na układzie wtrysku i zapodaje powietrze (od strony ściany) , a drugi koniec wchodzi w czarną rurę dopływu powietrza do filtra ( pomiędzy grillem a filtrem...
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
Co do przyspieszania to może być problem z źle dopasowanym mieszalnikiem tzn. może mieć trochę z dużą średnice, co powoduje zmniejszone podciśnienie i mniejszą wydajność całego układu. Ja mam też asterke 1,4MPI.średnica mojego mieszalnika to 32mm i z testów drogowych z laptopem w łapie wyszło mi, że silniczek momentami dostaje za mało paliwka i wtedy...
MAP mierzy zupełnie co innego - masę powietrza można wyznaczyć w oparciu o MAP ale poza jego odczytem konieczna jest znajomość kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i budowy układu dolotowego - dopiero na tej podstawie można obliczyć to co MAF mierzy wprost (no prawie wprost). MAP mierzy tylko podciśnienie w kolektorze dolotowym - a to jest np....
Drugie pytanie czy zamiast pompy vacum jeżeli jest niesprawna to czy można podłączyć akumulator podciśnienia od innego auta ? Co ma jedno z drugim wspólnego? Jeżeli pompa podciśnienia jest niesprawna to trzeba ją wymienić. Akumulator podciśnienia jest elementem pomocniczym, co miałby akumulować, skoro pompa nie wytwarza podciśnienia. Wywala mi dwa...
Zastanawiam się nad tym pomysłem z tą dziurą i nie mam spokoju. Dodanie drugiego mixera jako podstawki zastępującego dziurę daje to, że nie muszę wiercić otwór ale taka podstawka podwyższa o grubość mixera ten z którego zasysa gaz co sprawia, że zwiększona jest odległość od przepustnicy co radykalnie będzie się przekładać na podciśnienie które będzie...
Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat...
Przerabiałem to w zeszłym roku w swojej vectrze 2,2dti. U mnie okazało się że pękł gumowy łącznik od podciśnienia przy turbinie. Naprawa w 5 minut i jeździ do dziś. U mnie objawiało się to błędem P0400 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ. Na forach opisują że jest to dość rozległy błąd i przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem...
Błędy: brak Ciśnienie: ok Przepływka: ? Jak sprawdziłeś ciśnienie?Nie sądzę żeby pomiar wiarygodny skoro nie wiesz co to przepływka.Przyczyn spadku macy może być kilka: 1.pompa vacum 2.popękane(załamane) lub nieszczelne wężyki podciśnienia 3.olej w wężykach podciśnienia 4.zaworki sterujące elementami wykonawczymi 5.przepływka itp. Podciśnienie w układzie...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Po ominięciu elektrozwaorka od turbo przy ok.3000rpm.wywala błąd "P1125 -usterka układu krytycznego 2" . Niestety po ominięciu zaworka sterującego turbo brak poprawy więc problemem nie jest ani podciśnienie ani brak doładowania a uszkodzona przepływka? Jaka powinna mieć parametry?moja ma 320mg/suw na postoju i ok.600-700mg/suw w czasie jazdy. EDIT:...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem w Astrze. Przewertowałem chyba wszystkie tematy jakie podsuwa Google, ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeszcze ciepłego silnika (nie od razu, ale po kilkudziesięciu minutach) pojawia się chmura siwego gryzącego dymu, kompletna niechęć do wkręcania...
Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać). Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi. Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu...
Witam. Z hamulcami sprawdzę póżniej ponieważ odpalając zimny silnik muszę go przytrzymać na gazie bo są niskie obroty. Tu wracamy do podciśnień- gdyby ustawić na zimnym wyższe obroty /1200/ to potem po nagrzaniu się silnika w czasie jazdy powinny spaść do właściwej wartości /860 np./, ale tak się nie dzieje nawet przy właściwym podłączeniu rurek podciśnienia...
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam wszystkich !!! Miałem taki sam przypadek z Vectrą sąsiada-- brak mocy i szarpanie silnikiem od 2 tys obr. Bardzo prosto można sprawdzić czy to wina pompy czy niedrożności przewodów !!!! Tak tak -- w moim przypadku to była niedrożność w układzie paliwowym !! Jak sprawdzić ??? Baaaardzo prosto--- odpinamy przewód paliwowy odejściowy do pompy wtryskowej...
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Układ podciśnienia-aby sprawdzić zdejmij węzyk podciśnienia z egr na włączonym i jak obroy mimo zatykania i otwierania go nie zmieniaja się to już masz pewność...
Wg. producenta do sprawdzenia : P2097 - Wysoki limit układu regulacji składu mieszanki paliwa za katalizatorem Nieszczelności w układzie wydechowym. Pęknięte, skręcone lub nieprawidłowo podłączone elastyczne przewody podciśnieniowe Niedostateczna ilość paliwa w zbiorniku Nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza lub w kanałach dolotu powietrza....
częstą usterką jest przepływomierz ale nie zawsze. Sprawdź szczelność układu podciśnień i poprawność podłączenia wszystkich elementów.na każdym zaworze jest opis vac-do podciśnienia i "out"-do elementu wykonawczego.można na próbę podmienić zawór np.od recyrkulatora na TURBO.
Nieszczelność w układzie podciśnienia.
A ja dodam od siebie że: układ krytyczny 1 to nic innego jak ustrka w układzie podciśnienia układ krytyczny 2 to system wlotu powietrza doładowania błąd P0400 to nic innego jak problem z recyrkulacją spalin, który może dotyczyć w twoim samochodzie zarówno układu 1 jak i 2. Do zdjagnozowania w 20min :) Pozdrawiam
Mam problem z moim Oplem Astra G 2 z 1999 roku, silnik 2.0 DT 82KM. Ostatnio zauważyłem, że cięgno po odpaleniu porusza się cały czas prawo-lewo, auto straciło moc, check engine podczas jazdy, a gdy się zaczyna zwalniać, to gaśnie, a gdy się świeci, to maksymalne obroty, do jakich można zakręcić silnik, to około 3.700 obr, a pojedzie nie lepiej niż...
Jest ok, czyli zmierzyłeś i ile wynosi wartość podciśnienia w układzie?
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Witam. W mojej Astrze falują mi obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku na biegu jałowym w granicach 850-1000 rpm. Zostały wymienione świece, przewody oraz silnik krokowy, raczej nie widać poprawy. Ostatnio wymieniłem termostat, mechanik twierdzi, że sprawdzał przewody podciśnienia i nie łapie lewego powietrza. Nie wiem jak cały układ dolotowy, ja...
Witam! Może nieszczelny układ dolotowy Sprawdz czujnik podciśnienia.
układ ssący jest szczelny i niema żadnego podciśnienia. Mechanicy nie mają pojęcia co jest grane.
Na początek proponuje sprawdzenie szczelności dolotu i układu podciśnienia i czyszczenie przepustnicy i egr. Pozdrawiam
Ciężko przedmuchać sprężonym powietrzem rurki podciśnień? Zanim pojedziesz w trasę , poczytaj co potrafi olej w układzie IC
Witam Serdecznie, szukałem na forum podobnych tematów, lecz nie znalazłem odpowiedniego, który odp. mi na pytanie Posiadam Opla Astrę I (F), rocznik 93r./ bez wspomagania/ silnik 1.4/ silnik przejściówka - kadetowski Opis problemu: Skaczą mi obroty zarówno na zimnym i rozgrzanym silniku, podejrzewam, że jest to winna źle podłączonego podciśnienia. Sprawdzałem...
Kontrola układu podciśnienia chociaż wzrokowo.Potem kontrola manometrem,sprawdzenie membran.Sprawdzenie czy niema oleju w układzie itp itd.
Witam, posiadam Opla Astrę G z 2001r. Przyszła pora na wymianę wszystkich przewodów hamulcowych, bo pękł jeden przewód i nie było sensu wymiany kawałka tylko wymieniłem wszystkie. Zalałem układ nowym płynem i odpowietrzyłem układ standardową metodą, czyli jedna osoba pompuje, druga odpowietrza. Pedał hamulca cały czas wpada w podłogę powoli. Co może...
Nieszczelny układ podciśnienia, jak napisał ptaszek1975 lub zabity, zapchany jeden z wężyków. Czy ten sam błąd masz teraz? Sprawdzić zasilanie i masę zaworu.
Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnienia i szczelność układu dolotowego od filtra do kolektora ssącego, może być gdzieś nie szczelność i samochód zasysa tak zwane "lewe powietrze".
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
P1125 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 lub 2. Na początku zacząłbym od sprawdzenia układu podciśnieniowego - szczelności,wartości samego podciśnienia. W tym silniku to podstawa! Jeśli oscyluje na poziomie 0,7 - 1 bar - to OK. Następnie sprawdziłbym zaworki sterujące - a jest tam ich przynajmniej 3 sztuki... Czyli - rozłączasz wtyczkę od zaworu...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
siemka posiadam opla astre 2 z silnikiem 2.0dtl i mam podobny problem wyskakuje mi kontrolka check egine i odrazu silnik slabnie nie mam swojej mocy jaka moze byc tego przyczyna ?? prosze o pomoc Wiesz co? cosik jest zepsute,jedyne co możesz zrobić we własnym zakresie to posprawdzać dokładnie układ podciśnienia,to takie cieniutkie wężyki, może który...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
A orientuje się ktoś może jak układ zamykania i otwierania klapek obiegu zamkniętego powinien wyglądać? A najlepiej jak powinien wyglądać cały układ sterowania pracą klapek nawiewu. Rozbierałem dzisiaj konsolę środkową i jak by jakichś cięgien brakuje. W dodatku po podłączeniu podciśnienia do gruszki zamyka mi się tylko prawa klapka, lewa non stop otwarta.
,zaślepiany był zawór erg Spora bzdura , tym bardziej w zużytym silniku Czy ktoś sprawdzał parametry pracy silnika , czy tylko podmieniasz na "pałę" części ? Układ podciśnień jak się ma ?
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
Masz na 100% nieszczelny układ paliwowy, na wtryskach lub jeszcze przed nimi. Jesli nie masz maty izolującej na spodzie maski, to temperatura powoduje odparowanie par paliwa i jakby zapowietrza układ wtryskiwaczy (niegroźne) - jak już zaleje wtryski paliwem, to będzie chodziło bez problemu. Gorzej właśnie z odpaleniem, jak postoi kilka godzin na pelnym...
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
A jaki zakres pomiarowy ma twój MAP sensor? Większość pracuje przy podciśnieniu, tutaj masz nadciśnienie. Musiałbyś znaleźć MAP sensor o zakresie pomiarowym przynajmniej do 1,5 bar (z silnika turbo) i wtedy zrobić układ dopasowujący, co bez znajomości charakterystyki oryginalnego czujnika jest mało realne. Ponadto w BRC czujnik ciśnienia jest zintegrowany...
Oba silniki mają oznaczenie A16LET na łączeniu ze skrzynią. Czujnik został podmieniony na nowy Bosch, ale bez rezultatu. Podmieniłem również cewkę, ponieważ występował problem z zapłonem na jałowych obrotach. Teraz silnik pracuje równo i nie stuka. Nadal jednak pojawia się błąd P0344 i sonda pierwsza przed kątem ma małą nieszczelność, więc prawdopodobnie...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problemy z autkiem w postaci błędu P2279-11 (nieszczelność w układzie dolotowym). Check pojawia się po kilku sekundach od puszczenia gazu przy prędkościach >=100 km/h (hamowanie silnikiem). To jedyna sytuacja, w której występuje. Zdecydowałem się napisać ponieważ okoliczni mechanicy już zrezygnowali. Czynności wykonane do...
Spore koszta I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-) Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała? "Pełna moc" = remont silnika. Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś...
Witam, Atra po ciężkich bojach odpaliła, odpowietrzyłem na przewodach (luzując nakrętki przy trawersach: po pierwszym odpalaniu, jak paliwo się pojawiło na wszystkich to zakręciłem 3 pierwsze i przy kolejnej próbie 4-ty) - przynajmniej już próbowała zaskoczyć ale się dusiła, więc raz jeszcze potraktowałem ją pompką zewnętrzną po tym odpowietrzaniu przez...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam ponownie. Temat zakładam jeszcze raz,bo mod uznał,że jaja sobie robię. Problem wygląda tak: kilka dni temu zauważyłem,że przy odpuszczaniu gazu z przodu wydobywa się pisk.Podczas przyspieszania czy płynnej jazdy nic się nie dzieje.Każde puszczenie pedału gazu objawia się piskiem.Oprócz samego efektu dźwiękowego i ujemnego działania na psychikę...
Witam, opiszę po kolei genezę i kolejne błędy systemu. Dałem samochód do uszczelnienia silnika (był wyciek z okolicy koła dwumasowego), po tym zabiegu umyli dokładnie cały silnik żeby zobaczyć czy jeszcze jakieś wycieki będą. I to był początek problemów - podczas jazdy zaczęła zapalać się kontrolka błędu silinika jednak z reguły po przyspieszaniu gasła....
Witam i pozdrawiam. Pierwsze co bym sprawdził to ten słynny silnik krokowy on głównie decyduje o jałowych obrotach silnika. Następną sprawą jest szczelność układu wspomagania hamulców. Wspomaganie odbywa się kosztem podciśnienia w kolektorze ssącym silnika jeśli są tam jakieś nieszczelności niekoniecznie na zewnątrz może być uszkodzona na przykład membrana...
Ojciec znów ma problem ze swoją Astrą... i szukam rady. Auto ma nowy przepływomierz - zamiennik [url=http://www.przeplywomierz.pl/sklep,... i na nim objaw jest taki, że na biegach 1-3 wszystko jest ok, silnik się wkręca do 5000rpm nie ma żadnych błędów, natomiast na biegu 4 przy ok 4200rpm miga lampka awarii układu sterownia...
Apropos świec... Kupiłem BOSCH... miekkie jak g... albo ja mam tyle pary w rękach. Delikatnie kręciłem i jedna pękła, całe szczęście nabiłem śrubokręt i wykręciłem jakoś. no z tym w tym miejscu, to jak zapalnik w minie :shii: . trzeba ostrożnie, może boleć finansowo :cry: No chyba że sie okaze ze to przez cewke ciezko pali. Bo pali bardzo ciezko kilka...
Witam ostatnio w mojej Astrze nagminnie zaczeła si pojawiac usterka chek engine, dzieje sie to podczas hamowania na wolnych obrotach. Oczywiscie samochód dostaje "muła". Po starcie i osiągnięciu około 2000 obrotów kontrolka engine gaśnie i autko przyśpiesza już normalnie(oczywiscie do następnego hamowania). Rozebrałem wężyki podciśnienia i znalazłem...
Witam mam losowy problem pojawiający się w moim autku jakim jest: Opel Astra G 1.6 8v 55KW 75 koni X16SZR. Benzyna Od pewnego czasu zdarza mu się odrazu po uruchomieniu silnika (zimny) trzymać ok 1500obr. Pomaga na to jednorazowe lub zazwyczaj 2 razowe zgaszenie i uruchomienie silnika ponownie wtedy wraca do normy czytaj 900obr. To samo zdarza mu się...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
układ podciśnienie przewód podciśnienie aster podciśnienie turbo aster
kabel ethernet przerywa akumulator izolować baterie rowerowe połączenie
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Citroën Jumpy 2.0 HDI - Przycinające się wspomaganie kierownicy Citroën Grand Picasso 2.0 LPG - problem z zapalaniem na benzynie