Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Sztomel i tu się z Tobą nie zgodzę. W końcu widziałem to na własne oczy a nie opowiadam z drugiej ręki. Po dojściu do około 1500 obrotów, wąż pomiędzy coolerem a kolektorem zapadał się wyglądając jak zassany. Resztę opisałem powyżej. Niby czemu nie ma prawa tam się zrobić podciśnienie?? Gdy silnik podczas pracy zasysa więcej powietrza niż jest podawane...
Turbo było czyszczone, a gruszka została stara czy też była wymieniana? Po odpowiedziach sądzę że nie była. Pytanie czy nie puszcza? Dobrze było by podpiąć się bezpośrednio pod gruszkę Vakuometrem i sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie.
Odepnij gruszkę i sprawdź manometrem vacu jakie masz podciśnienie .
Dzięki. Sztanga na pewno nie była ruszana. Wężyki podciśnienia wszystkie zmieniłem. Ogółem walczę już z tym kawałek czasu. Zamówiłem wakuometr jak tylko przyjdzie sprawdzę podciśnienie.
zaworek też zmieniony Dodano po 52 właśnie zrobiłem test odpiąłem od gruszki i nie zaciąga do końca. Na wężu od gruszki słabe podciśnienie
Podepnij wakuometr przed N75 i zobacz jakie tam jest podciśnienie.
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
Witam, zauwazylem ze w moim passacie 1.9 gruszka od turbo jest zalana olejem :/ ma ktoś pomysł skąd to cieknie ? Dodano po 35 Do tej gruszki wchodzi jakieś podciśnienie
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
W tym afn nie ma zaworu N239, wiec to nie ten schemat. Jest pełno schematów ale nie ma żadnego jak połączyć to wszystko żeby miało ręce gdy jest klimatyzacja też podpięta pod akumulator podciśnienia.
Tak, skoro wężyk nie podpięty do zaworu to pewnie gdzieś sobie dynda i ucieka podciśnienie.
Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
Po logu 011 widać ze ma małe wysterowanie n75. Posprawdzaj wężyki podciśnienia i ewentualnie podmień na chwile n18 (zawór sterowania EGR) z n75 jak moc wróci to n75 walnięty. A i zapal auto ściąg wężyk z gruszki turbo i palcem sprawdź czy jest podciśnienie :)
Schemat podciśnień .
Nie ten wąż idzie do elektrozaworów do króćca atm. Na vac masz mieć podciśnienie, wyjscie na aktuator to out.
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
A przy pompie podciśnienia króciec jest szczelny? Wiem ze był uszkodzony przewód podcisniowy przy vacuum i trochę czasu było jedzone było na tym i zastanawiam wie czy vacuum daje prawidłowe podciśnienie jutro będę miał zegar i zmierzę jakie vacuum daje podciśnienie
byłem u mechanika jest to podciśnienie od klimatyzacji
Sprawdź czy sztanga jest zaciągana po odpalaniu. Wygląda na słabe podciśnienie albo zapieczoną geometrię.
Sprawdź podciśnienie do serwa.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Tak.
Witam, mam pytanie czy na wężyku idącym od sprawnego n75 do gruszki powinno być wyczuwalne podciśnienie ? pozdro
Co tu drążyć temat.Albo masz uszkodzone następne serwo.Albo np oring na pompie.Oczywiście wykluczając złe podciśnienie i spartoloną robotę.
Gruszka szczelna, a geometria nie zacięta. Podciśnienie na gruszce 0,6
Szczelność/maf/map/podciśnienia. Jak pracuje gruszka ? Podciśnienie w układzie vacum?
Jeżeli jest ABS to hamulce są wspomagane przez elektryczną pompę a nie jakieś podciśnienie z silnika.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
To nie będzie wałek bo jak ściągnę wężyk od podciśnienia to nie strzela coś bedzie z egr albo z zaworem N18 czy jakos tak . o ten wężyk mi chodzi z góry http://www.justanswer.com/uploads/bensym... Może coś z podciśnieniem będzie ?
Tylko Taki schemat posiadam do 1.6 AFT. Mam nadzieje że jakoś pomoże.
Wszystko jest szczelne a ten mały wężyk jest tez szczelny bo gdy go zdejmę podczas pracy silnika to wytwarza podciśnienie....:idea:
Wężyk w paszcze zasysasz i widzisz czy pracuje czy nie. Ewentualnie strzykawka 100 ml podłączyć wężyk od gruszki i zrobić podciśnienie.
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Witam, Posiadam Passata B6 2006r silnik 1.9 TDI 105km oznaczenie BLS. Mialem robiona glowice, gruszke turbo, usunięta chlodnice spalin. Mam nowe wężyki podciśnienia, szukam schematu jak to podlaczyc aby turbo zaczelo poprawnie dziala . Nigdzie nie moge znaleźć so mojego silnika schematu.
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje. Dla porównania sciaglismy z kolegą u niego w audi a4 b5...
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Witam wszystkich i prosze o pomoc zaslepialem egr i zaslepilem wężyk od spalin przy egr a klapę gasząca zostawiłem dzis chciałem zalozyc ten wężyk tak jak potrzeba a tu nie ma podciśnienia na żadnym z nich po odpaleniu czy przy gaszeniu auta na jednym z wezykow jest podciśnienie ale bardzo słabe jak wciskam pedał hamulca kilka razy szybko to robi się...
Ja mam podobny problem w passacie 2,5 TDI V6. Do sprawdzenia: szczelność układu paliwowego (lewe powietrze) nadciśnienie i podciśnienie, pompa wtryskowa (czy sprawna i czy szczelna)
zapłon był ustawiany i sprawdzany wiele razy, podciśnienie i wtryski też
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Nie trzeba nic w sofcie zmieniać jeśli zaworek jest sprawny. Zaślep tylko podciśnienie i gotowe
proponuje sprawdzenie odmy silnika ,jest ona podłączona z kolektorem ssącym jeśli będzie zaklejona to cyklon nie wychwytuje oleju i podciśnienie wysysa olej z przedmuchami
Chodziło mi o podciśnienie. Jak nieszczelne na EGR to może to jest powodem. Zawór N18 podaje do N75.
Kompresja jest była mierzona generalnie to silnik chodzi na wszystkie cylindry, tylko że w momencie gdy nie ma podciśnienia w dolocie zaczyna tak jakby się dławić, a gdy podciśnienie jakoś w dolocie się znajdzie wtedy silnik chodzi równiutko do momentu delikatnego dodania gazu, wtedy podciśnienie znika.
A jak podciśnienie z pompy, bo czasem vacum pompa nie wyrabia.
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Gdzieś ci znika podciśnienie sprawdź przed n75 ma być -0,7 lub mniej (np -0,8 ) jak niema to pomiar bliżej vaku-pompy. Albo coś ma dziurę albo pompka podciśnienia siada.
Możesz sprawdzić szczelnośc membramy za pomocą zwykłej strzykawki podpinając do czrnego przewodu . Stan przewodów podciśnienia -widzę na zdjęciu terż nie najlepszy. Jeśli dżwigenka membramy będzie pracować na strzykawce albo na twoim silnym wdechu mebrama jest dobra. przyczyną mogą być przewody podciśnienia lub nie działający el. zawór podciśnienia...
czyli bez komputera się nie obejdzie ? tylko skąd ropa w oleju i czemu wytwarza się podciśnienie i pakuje z korka wlewu oleju >.
Spr. dolot powietrza do silnika.
Tak podciśnienie, po wężyku dojdziesz do termostatu nad przepustnicą.
Wymianie uszczelki pod głowicą. Podciśnienie posprawdzane fałszywego powietrza również nie łapie.
Zrób jeszcze pomiar na podciśnieniu przed zaworem N75. Jak tam będzie stabilne podciśnienie (podczas testu BS ) to N75 zatarty (czyli złom).
Sprawdzałem właśnie podciśnienie na pompie i tak jak by go prawie nie było
Gruszka od klapy przy EGR się nie zamyka, ani nie otwiera, w sensie nie zamyka klapy w EGR. Jak zatkałem palcem wąż, który jest podłączony do tej gruszki to ,poczułem lekkie zasysanie przy wyłączaniu silnika. Czy ty wiesz co ty robisz?MOże ty mylisz klapę gaszącą z EGR?Podaj podciśnienie na EGR i obserwuj wskazania MAF jak kolega wyżej pisze.MAsz albo...
witam mam pytanie potrzebuje schemat podciśnienia do passata b6 2.0 tdi 16v 140km .
Odłączyłem odmę z układu doładowania. Jak na razie auto nie wchodzi w tryb awaryjny. Wyczyszczę jeszcze węże przy wylocie z turbiny i sprawdzę, czy z powrotem zajdą olejem. Jeśli tak - turbo do regeneracji. Wymienię jeszcze wężyki podciśnienia.
czy ktoś nie grzebał w podciśnieniach?
Przeróbka sterowania turbiną na podciśnienie, wymiana ecu, poza tym to wszystko chyba.
może komuś to się przyda , kiedyś miałem taki przypadek a passacie b5 1,9 tdi ktoś kiedyś musiał grzebać przy pedale gazu i nie zabezpieczył tego cięgna od pedału do potencjometru a jest tam ŚRUBA RZYMSKA i rozkręciła się wiec fizycznie było tylko 2/3 gazu . Drugi przypadek cały czas otwarty EGR prosto zdiagnozować poprzez odpięcie węża zaślepienia...
zobacz podciśnienia.
Najdziwniejsze jest to że kiedy się już ustabilizują to w momencie skasowania błędów znów zaczyna falować i po chwili sie stabilizuje. Proszę jeszcze o info dlaczego w bloku 115 mam boost pressure spec. 320 mbar, a boost pressure act. 980 mbar. Co oznaczają skróty spec. i act. Czy nie powinny być równe? Zarówno w czasie jak chodzi dobrze i faluje odczyty...
Sprawdź czy króciec pompy vacum nie jest wyrobiony. Sprawdź wszystkie węże podciśnienia. Ogólnie sprawdź czy jest podciśnienie na wężykach. Jest jeszcze N75 i zasobnik pod turbo. Reszta jak wyżej.
witam,jakiego koloru sa przewody sterujace pompa podcisnienia w passacie93r?Czy gdzies w okolicy tylnej kanapy jest dostep do tych przewodow?
Skleiłem króciec, podciśnienie chyba wróciło bo widzę zmiany w pracy auta, oby na lepsze ...
Czyli zrobiliście coś nie wiedząc co.Bo nie wiadomo gdzie to podłączyliście.N75 powinien być koło turbiny.Vac wejście podciśnienia ,OUT wyjście na gruchę.Jest jescze zasobnik podciśnienia który ma być podłączony do vac.Egr i klapa gasząca,Out na aktuator ,vac wejście podciśnienia.
Co na to podciśnienia?
Witam. Borykam się z problemem w moim Passacie z mocą ze startu. Gdy dodam gwałtownie gaz, to nie ma mocy. Gdy odpuszczę i ponownie wcisnę, odzyskuje swoją moc. Może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny? Silnik 1.9 TDI o mocy 101 KM. Przepływka, podciśnienie N75 sprawdzone. Przy pierwszym wciśnięciu gazu muł. Gdy odpuszczę i wcisnę ponownie...
może któryś wężyk od podciśnienia
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Witam trzeba wyłączyć zapłon żeby wróciła. Ale np. wczoraj i dzisiaj nie było spadku Wyglada na standardowy problem z wpadaniem w tryb awaryjny (zwykle po wkreceniu w okolice 3k rpm) Do sprawdzenia tak jak pisał kolega, być może pada turbo lub gruszka na turbie, może przepływka choć turbo/grucha/zaworek/podciśnienie jest częstszym problemem.
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
w wężyku od gruszki powinno pojawić się ciśnienie, czy podciśnienie? myślę, że uda mi się pożyczyć miernik...
Pomyśl, słabo ciągnie, słabe ciśnienie doładowania. Nieszczelność w układzie podciśnienia ?
witam potrzebuję schemat podłączenia wężyków podciśnienia do elektrozarorów Passat B3 1.9TD
16555 System bogata dawka paliwa na LPG 16555 System uboga dawka paliwa I nic to mechanikom nie mówi?? Podaj wartości MAFa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku bez obciążenia i dobrze byłoby zmierzyć w takich samych warunkach podciśnienie w kolektorze ssącym.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Cześć, chciałbym wiedzieć jakie rozmiary ma przewód podciśnienia turbo w VW Passat B5 1.9 TDI 130 KM, będą potrzebne mi do wymiany? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
To masz dwie usterki jedna ABS, bo kontrolki, druga padająca pompa vaccum która robi podciśnienie do hamulców, stąd problem z twardym pedałem.
Gruszka na podciśnienie powinna pracować góra dół 12-15mm. Sprawdź podczas jazdy parametry doładowania czy jest prawdłowe.
Sztangę wyregulowałeś prawidłowo? Odepnij podciśnienie i zobacz jak pompuje bez gruchy. PS. Auto po chipie.
najlepiej dać na krótko podciśnienie z vacum by sprawdzić czy sztanga chodzi a potem szukać nieszczelnośći
Jak zdejmiesz podciśnienie z "turbo gruszki" i założysz to powinieneś wyczuć czy sztanga się podnosi/opuszcza . Palcem wyczuj sztangę i drugą ręką zdejmujesz podciśnienie i zakładasz. Oczywiście kompa też warto podłączyć.
Turbo najpierw nie doładowuje a potem, gdzieś od 1900 rpm przeładowuje. Co jest trochę dziwne bo to WG. Łapie jakiś błąd? Być może sterownik wykrywa przeładowanie i ucina dawkę paliwa, potrzebna jest jeszcze grupa 8. Ale spróbuj dać stałe podciśnienie na gruszkę i zobacz co się zmieni.
1. Zmień mechanika (palec to on może sobie ...). 2. Zrób sobie prosty przyrząd z jakiegoś ciśnieniomierza (tak do 6 barów), podłącz do niego przewód gumowy (koniecznie wzmocniony, taki jak do chłodnicy lecą). Dobrze pozaciskaj opaskami ten przewód do manometru i podłącz go do przewodu paliwowego np. za pomocą rurki stalowej (też dobrze pozaciskaj opaski....
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
VNT do czyszczenia, a jeszcze pytanie, jakie powinno panowac podciśnienie na gruszcze ? -0,5 ? bo na mojej jest -0,35
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
W taki mukładzie do sprawdzenia podciśnienie do gruszki a następnie ustawienie gruszki ten typ gruszki musi być ustawiony bardzo precyzyjnie .
Z oceną przepływki wstrzymajmy się dopiero do momentu aż turbo zacznie pompować jak powinno. Ciekawią mnie zatem fotki poprawnego ustawienia pierścienia względem muszli gorącej turbosprężarki a raczej obydwu czyli pierścienia poruszającego kierownicami spalin jak i pierścienia, w którym są one osadzone - wklej tu te fotki (Twoje i przesłane przez kolegę...
A podciśnienia?
Może: filtr do wymiany, zbiornik przytkany (wytwarza się niepotrzebne podciśnienie), pompa do uszczelnienia, wtryski do sprawdzenia, przewód od filtra do pompy bo więcej chyba już nic nie może się stac. Piszę tak bo mam 1z ale na pompie mechanic
Zmierz podciśnienie jeśli masz czym powinno być 0,8 do 1bar tu może być przyczyna złego wysterowania turba
Było nie widać ale już ok. Podciśnienie w tamtym miejscu ok. Pytanie co na wejściu N75 (tu nas interesuje podciśnienie przy pracy turbo). A to że spada po zgaszeniu nas nie interesuje bo wtedy jedynie przydaję się do zamykania klapy gaszącej i ona je przy gaszeniu zużywa.
passat podciśnienie schemat podciśnienie passat wąż podciśnienie passat
chrysler diagnostyka polsat cyfrowy lista kanał skrzynia crunch
traktorek kosiarka pralka samsung zawiesza
Naprawa miksera Bosch MUM – wymiana szczotek, łożysk, zębatek, triaka, diagnostyka usterki Pralka ARDO Young Anna 410 – produkcja, kraj pochodzenia, włoski model, Antonio Merloni