Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym dla VW Passat B5 1.9 TDI AVB? Na biegu jałowym wynosi około 1 bara, a pod pełnym obciążeniem 1,8–2,0 bara.
Sztomel i tu się z Tobą nie zgodzę. W końcu widziałem to na własne oczy a nie opowiadam z drugiej ręki. Po dojściu do około 1500 obrotów, wąż pomiędzy coolerem a kolektorem zapadał się wyglądając jak zassany. Resztę opisałem powyżej. Niby czemu nie ma prawa tam się zrobić podciśnienie?? Gdy silnik podczas pracy zasysa więcej powietrza niż jest podawane...
Okazało się że króciec od pompy vacum ruszał się i przepuszczał. Gdy zaślepiłem dopływ świeżego powietrza było na tyle silne że przyssało króciec - stąd moje błędne założenie że to wina po stronie obudowy filtra. Czekam teraz na cieplejsze dni na wymianę pompy vacum na bosch, teraz mam LUC (króciec wprasowany).
Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
http://obrazki.elektroda.pl/6411354500_1...
Tak.
sprawny sam zawór, niema nic wspólnego z mocą auta tylko podciśnienie tak ?? dobrze rozumiem ?? Dokładnie tak.
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
zaworek też zmieniony Dodano po 52 właśnie zrobiłem test odpiąłem od gruszki i nie zaciąga do końca. Na wężu od gruszki słabe podciśnienie
Odepnij gruszkę i sprawdź manometrem vacu jakie masz podciśnienie .
Turbo było czyszczone, a gruszka została stara czy też była wymieniana? Po odpowiedziach sądzę że nie była. Pytanie czy nie puszcza? Dobrze było by podpiąć się bezpośrednio pod gruszkę Vakuometrem i sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie.
Podepnij wakuometr przed N75 i zobacz jakie tam jest podciśnienie.
Dzięki. Sztanga na pewno nie była ruszana. Wężyki podciśnienia wszystkie zmieniłem. Ogółem walczę już z tym kawałek czasu. Zamówiłem wakuometr jak tylko przyjdzie sprawdzę podciśnienie.
byłem u mechanika jest to podciśnienie od klimatyzacji
Sprawdź podciśnienie w zasobniku podciśnienia i w wężyk od N75 do turbiny.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
To nie będzie wałek bo jak ściągnę wężyk od podciśnienia to nie strzela coś bedzie z egr albo z zaworem N18 czy jakos tak . o ten wężyk mi chodzi z góry http://www.justanswer.com/uploads/bensym... Może coś z podciśnieniem będzie ?
Witam, zauwazylem ze w moim passacie 1.9 gruszka od turbo jest zalana olejem :/ ma ktoś pomysł skąd to cieknie ? Dodano po 35 Do tej gruszki wchodzi jakieś podciśnienie
Sprawdź podciśnienie do serwa.
Sprawdź czy sztanga jest zaciągana po odpalaniu. Wygląda na słabe podciśnienie albo zapieczoną geometrię.
Ja mam podobny problem w passacie 2,5 TDI V6. Do sprawdzenia: szczelność układu paliwowego (lewe powietrze) nadciśnienie i podciśnienie, pompa wtryskowa (czy sprawna i czy szczelna)
Schemat podciśnień .
Szczelność/maf/map/podciśnienia. Jak pracuje gruszka ? Podciśnienie w układzie vacum?
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Gruszka szczelna, a geometria nie zacięta. Podciśnienie na gruszce 0,6
A przy pompie podciśnienia króciec jest szczelny? Wiem ze był uszkodzony przewód podcisniowy przy vacuum i trochę czasu było jedzone było na tym i zastanawiam wie czy vacuum daje prawidłowe podciśnienie jutro będę miał zegar i zmierzę jakie vacuum daje podciśnienie
Co tu drążyć temat.Albo masz uszkodzone następne serwo.Albo np oring na pompie.Oczywiście wykluczając złe podciśnienie i spartoloną robotę.
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Witam, mam pytanie czy na wężyku idącym od sprawnego n75 do gruszki powinno być wyczuwalne podciśnienie ? pozdro
Witam wszystkich i prosze o pomoc zaslepialem egr i zaslepilem wężyk od spalin przy egr a klapę gasząca zostawiłem dzis chciałem zalozyc ten wężyk tak jak potrzeba a tu nie ma podciśnienia na żadnym z nich po odpaleniu czy przy gaszeniu auta na jednym z wezykow jest podciśnienie ale bardzo słabe jak wciskam pedał hamulca kilka razy szybko to robi się...
jakie podciśnienie powinno być mniejwięcej
Jeżeli jest ABS to hamulce są wspomagane przez elektryczną pompę a nie jakieś podciśnienie z silnika.
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje. Dla porównania sciaglismy z kolegą u niego w audi a4 b5...
Spr. dolot powietrza do silnika.
Wężyk w paszcze zasysasz i widzisz czy pracuje czy nie. Ewentualnie strzykawka 100 ml podłączyć wężyk od gruszki i zrobić podciśnienie.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Wszystko jest szczelne a ten mały wężyk jest tez szczelny bo gdy go zdejmę podczas pracy silnika to wytwarza podciśnienie....:idea:
Chodziło mi o podciśnienie. Jak nieszczelne na EGR to może to jest powodem. Zawór N18 podaje do N75.
Nie trzeba nic w sofcie zmieniać jeśli zaworek jest sprawny. Zaślep tylko podciśnienie i gotowe
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
A jak podciśnienie z pompy, bo czasem vacum pompa nie wyrabia.
Kompresja jest była mierzona generalnie to silnik chodzi na wszystkie cylindry, tylko że w momencie gdy nie ma podciśnienia w dolocie zaczyna tak jakby się dławić, a gdy podciśnienie jakoś w dolocie się znajdzie wtedy silnik chodzi równiutko do momentu delikatnego dodania gazu, wtedy podciśnienie znika.
zapłon był ustawiany i sprawdzany wiele razy, podciśnienie i wtryski też
proponuje sprawdzenie odmy silnika ,jest ona podłączona z kolektorem ssącym jeśli będzie zaklejona to cyklon nie wychwytuje oleju i podciśnienie wysysa olej z przedmuchami
Tylko Taki schemat posiadam do 1.6 AFT. Mam nadzieje że jakoś pomoże.
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
czyli bez komputera się nie obejdzie ? tylko skąd ropa w oleju i czemu wytwarza się podciśnienie i pakuje z korka wlewu oleju >.
Sprawdzałem właśnie podciśnienie na pompie i tak jak by go prawie nie było
Tak podciśnienie, po wężyku dojdziesz do termostatu nad przepustnicą.
Zrób jeszcze pomiar na podciśnieniu przed zaworem N75. Jak tam będzie stabilne podciśnienie (podczas testu BS ) to N75 zatarty (czyli złom).
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Wymianie uszczelki pod głowicą. Podciśnienie posprawdzane fałszywego powietrza również nie łapie.
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Skleiłem króciec, podciśnienie chyba wróciło bo widzę zmiany w pracy auta, oby na lepsze ...
Witam. Borykam się z problemem w moim Passacie z mocą ze startu. Gdy dodam gwałtownie gaz, to nie ma mocy. Gdy odpuszczę i ponownie wcisnę, odzyskuje swoją moc. Może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny? Silnik 1.9 TDI o mocy 101 KM. Przepływka, podciśnienie N75 sprawdzone. Przy pierwszym wciśnięciu gazu muł. Gdy odpuszczę i wcisnę ponownie...
może komuś to się przyda , kiedyś miałem taki przypadek a passacie b5 1,9 tdi ktoś kiedyś musiał grzebać przy pedale gazu i nie zabezpieczył tego cięgna od pedału do potencjometru a jest tam ŚRUBA RZYMSKA i rozkręciła się wiec fizycznie było tylko 2/3 gazu . Drugi przypadek cały czas otwarty EGR prosto zdiagnozować poprzez odpięcie węża zaślepienia...
Przeróbka sterowania turbiną na podciśnienie, wymiana ecu, poza tym to wszystko chyba.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Sprawdź czy króciec pompy vacum nie jest wyrobiony. Sprawdź wszystkie węże podciśnienia. Ogólnie sprawdź czy jest podciśnienie na wężykach. Jest jeszcze N75 i zasobnik pod turbo. Reszta jak wyżej.
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Gdzieś ci znika podciśnienie sprawdź przed n75 ma być -0,7 lub mniej (np -0,8 ) jak niema to pomiar bliżej vaku-pompy. Albo coś ma dziurę albo pompka podciśnienia siada.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
w wężyku od gruszki powinno pojawić się ciśnienie, czy podciśnienie? myślę, że uda mi się pożyczyć miernik...
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Gruszka na podciśnienie powinna pracować góra dół 12-15mm. Sprawdź podczas jazdy parametry doładowania czy jest prawdłowe.
To masz dwie usterki jedna ABS, bo kontrolki, druga padająca pompa vaccum która robi podciśnienie do hamulców, stąd problem z twardym pedałem.
Sztangę wyregulowałeś prawidłowo? Odepnij podciśnienie i zobacz jak pompuje bez gruchy. PS. Auto po chipie.
Witam, Posiadam Passata B6 2006r silnik 1.9 TDI 105km oznaczenie BLS. Mialem robiona glowice, gruszke turbo, usunięta chlodnice spalin. Mam nowe wężyki podciśnienia, szukam schematu jak to podlaczyc aby turbo zaczelo poprawnie dziala . Nigdzie nie moge znaleźć so mojego silnika schematu.
najlepiej dać na krótko podciśnienie z vacum by sprawdzić czy sztanga chodzi a potem szukać nieszczelnośći
Witam trzeba wyłączyć zapłon żeby wróciła. Ale np. wczoraj i dzisiaj nie było spadku Wyglada na standardowy problem z wpadaniem w tryb awaryjny (zwykle po wkreceniu w okolice 3k rpm) Do sprawdzenia tak jak pisał kolega, być może pada turbo lub gruszka na turbie, może przepływka choć turbo/grucha/zaworek/podciśnienie jest częstszym problemem.
witam potrzebuję schemat podłączenia wężyków podciśnienia do elektrozarorów Passat B3 1.9TD
Jak zdejmiesz podciśnienie z "turbo gruszki" i założysz to powinieneś wyczuć czy sztanga się podnosi/opuszcza . Palcem wyczuj sztangę i drugą ręką zdejmujesz podciśnienie i zakładasz. Oczywiście kompa też warto podłączyć.
W taki mukładzie do sprawdzenia podciśnienie do gruszki a następnie ustawienie gruszki ten typ gruszki musi być ustawiony bardzo precyzyjnie .
Turbo najpierw nie doładowuje a potem, gdzieś od 1900 rpm przeładowuje. Co jest trochę dziwne bo to WG. Łapie jakiś błąd? Być może sterownik wykrywa przeładowanie i ucina dawkę paliwa, potrzebna jest jeszcze grupa 8. Ale spróbuj dać stałe podciśnienie na gruszkę i zobacz co się zmieni.
VNT do czyszczenia, a jeszcze pytanie, jakie powinno panowac podciśnienie na gruszcze ? -0,5 ? bo na mojej jest -0,35
Witam mam problem ze swoim passatem a dokładnie jakiś czas temu auto zaczeło tracić moc przy około 110-120 km/h na 5 biegu, pierwsze co postanowiłem sprawdzić to podciśnienie i okazało się że na czujniku od egr podciśnienie jest ok a od turbiny i gruszki nie ma wcale na żadnym;p teraz pytanie czy wystarcz czujnik wymienić? kostkę sprawdzałem jest ok....
Zmierz podciśnienie jeśli masz czym powinno być 0,8 do 1bar tu może być przyczyna złego wysterowania turba
16555 System bogata dawka paliwa na LPG 16555 System uboga dawka paliwa I nic to mechanikom nie mówi?? Podaj wartości MAFa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku bez obciążenia i dobrze byłoby zmierzyć w takich samych warunkach podciśnienie w kolektorze ssącym.
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
No właśnie też mam taki licznik z elementem mierzącym podciśnienie. Ale u mnie ten wyświetlacz wogóle nie włącza się - czyli rozumiem, że jest zepsuty ??
Mam zaślepioną rurkę spalin i odpięte podciśnienie, a klapę gasząca chce mieć, tylko chciałbym aby było zrobione fachowo i żeby ten egr nie ciekł.
Cześć, chciałbym wiedzieć jakie rozmiary ma przewód podciśnienia turbo w VW Passat B5 1.9 TDI 130 KM, będą potrzebne mi do wymiany? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
Możesz go wymienic (spore koszty) ale nie musisz. Jeżeli przegląd zrobili profesjonalnie ( odessali czynnik chłodniczy, zrobili podciśnienie, osuszyli przewody, nostępnie nabili czynnik) to nie trzeba wymieniać osuszacza
Ja też tak miałem w skodzie.Widzisz turbem steruje cała masa czujników która działają ni podciśnienie , czyli do każdego czujnika podłączony jest przewód (wężyk) który to podciśnienie doprowadza.U mnie przetarty był jeden z tych przewodów i łapał lewego powietrza. Ustąpiło wszystko po wymianie przewodu.
1. Zmień mechanika (palec to on może sobie ...). 2. Zrób sobie prosty przyrząd z jakiegoś ciśnieniomierza (tak do 6 barów), podłącz do niego przewód gumowy (koniecznie wzmocniony, taki jak do chłodnicy lecą). Dobrze pozaciskaj opaskami ten przewód do manometru i podłącz go do przewodu paliwowego np. za pomocą rurki stalowej (też dobrze pozaciskaj opaski....
Witam. Problem z Passatem jak wyżej: historia jest długa wymienione wszystkie przewody i zawory podciśnienia turbo zregenerowane wymieniony wałek rozrządu oraz uszkodzone szklanki przepływka podmieniana nowa oraz z innego auta wymieniony filtr paliwa sprawdzony wydech auto po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny diagnozy nie wykazują błędów jak...
Dzięki za radę, okazało się że podciśnienie było odłączone i jest teraz o wiele lepiej. A jak się sprawdza ciśnienie paliwa?
17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które jest...
-sprawdzić działanie pompy paliwa -sprawdzić czy nie wypadają zapłony -sprawdzić przepustnice : niewłaściwe podciśnienie ,niewlaściwe sterowanie Ogólnie jakie pokazuje błędy na obd? Sprawdzić czy drugim kluczem jest taki sam objaw przy odpalaniu.
Najdziwniejsze jest to że kiedy się już ustabilizują to w momencie skasowania błędów znów zaczyna falować i po chwili sie stabilizuje. Proszę jeszcze o info dlaczego w bloku 115 mam boost pressure spec. 320 mbar, a boost pressure act. 980 mbar. Co oznaczają skróty spec. i act. Czy nie powinny być równe? Zarówno w czasie jak chodzi dobrze i faluje odczyty...
witam mam pytanie potrzebuje schemat podciśnienia do passata b6 2.0 tdi 16v 140km .
Pytanie czy turbo żyje. Czy jest odpowiednie podciśnienie na n75 do sterownia turbo. Niestety najlepiej i najszybciej idzie sprawdzić parametry podpinając komp i analizując odczyty z czujników. Wtedy można mocno zawęzić pole poszukiwań.
A przy 2000 obr pąpuje już wąż od intercoolera czy nie? zassaj sie do turba i niech ktopś mu pogazuje zobacz może podciśnienie za słabe. Jeżeli nie będzie różnicy to stawiam na turbinkę ;|
No to trzeba zobaczyć na wskazania,VAG,grupa 11,odczyt w okienku 2i 3 ,patrzeć co się dzieje z ciśnieniem. Sprawdzić czy działa zaworek N75,jakie idzie podciśnienie na ten zaworek. Co się dzieje z EGR?
podciśnienie passat schemat podciśnienie passat wąż podciśnienie passat
dekoder odzysk zdalne uruchamianie silnika samochodu dźwięk przez ethernet
odstraszacz ultradźwiekowy odstraszacz ultradźwiekowy
Jak smarować głowicę tokarki CNC? Porady i środki smarne Odcięcie pompy paliwa w Kia Cee'd SW ED - jak to zrobić?