Możesz założyć dowolny trójnik.
Czujnik ten sam, problem inny trochę, u mnie map jest włożony w kolektor bez wężyków, mierzy bezpośrednio podciśnienie.
Witam. Należy sprawdzić czy w wężku jest podciśnienie. Z tego co mi się wydaje to klapka ta służy do gaszenia auta, więc nie powinno być tam podciśnienia. Pozdrawiam
To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
Sprawdź podciśnienie
Spokojnie, tylko zapytałem. Mam taką samą sytuację jak kolega wyżej. Czujnik nie jest połączony z kolektorem, ani też nie znajduje się w kolektorze. Jeśli ktoś zna budowę takiego silnika, będzie w stanie racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego czujnik jest umiejscowiony w tym właśnie miejscu. Dziwna sprawa, że u mnie i u kolegi jest tak samo. Dodano po 1...
Nie, czujnik podciśnienia!
A co gada analizator spalin? No i kolego, pierwsza opcja-vakumetr pod kolektor dolotowy i patrzeć na podciśnienie.
Nieszczelność na wężyku podciśnienia
A jakie podciśnienie wskazuje?
Witam ponownie przepraszam ale wcześniej nie miałem jak napisać podciśnienie zachowuje się jak nowe...
01.78 benzyna , 04.72 gaz - jak pracuje na gazie 02.70 benzyna ,00.00 gaz -jak pracuje na benzynie Jest za bogato, sprawdź czy na LPG gaz nie ucieka do kolektora przez podciśnienie.
Przemo dziwne pytania ale skoro nalegasz 1 gotująca się woda przyczyna mały stan cieczy przyczyna nieszczelność układu chłodniczego, uszkodzony termostat, uszczelka pod głowicą,a co za tym idzie podciśnienie.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Czy sprawdzałeś podciśnienie ciśnieniem ?
Witam. Problem rozwiązany z podciśnieniem w zbiorniku. Sprawcą był zawór napowietrzający umieszczony zaraz przy wlewie paliwa. Dla zainteresowanych podam, że konsekwencją podciśnienia w zbiorniku paliwa było zasysanie powietrza w przewody paliwowe co powodowało błąd p0089 (błąd regulatora ciśnienia). Objawy były takie, że przy energicznym dodaniu "gazu"...
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Jest też opcja ,prócz oleju, że przepustnica się zamyka i silnik nie odpali i robi fałszywe podciśnienie jakby popychacze się zawiesiły, ale to też bardzo łatwo idzie sprawdzić.
Podłączasz do.mapa zasilanie i miernik na wyjście,wakuometrem robisz podciśnienie i sprawdzasz napięcie na wyjściu
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Do zaworu podciśnienie nie dochodzi No to poszukaj przyczyny, nieszczelność lub pompa vac.
Regulator ciśnienia paliwa lub podciśnienie dają ciała.
DObra co sprawdziłęś do tej pory, jakie ciśnienie doładowania, jakie podciśnienie w ukąłdzie?
Na przewodzie od vacum (czyli pompka próżniowa) Powinien być zaworek zwrotny, albo on nie trzyma(zacina się),lub przewód jest nie szczelny i traci podciśnienie na postoju.
Zobacz pod obudową filtra powietza, w miejscu gdzie rura doprowadzająca powietrze z okolicy nadkola masz klapę podciśnieniową. Ta rurka powinna być tam podłączona. Struje ona dopływem ciepłego/zimnego powierza do silnika. Ta zaślepiona rurka powinna być połączona właśnie z klapą i z krócem po prawej stronie znjadującym się na rurze kolektora dolotowego...
Ma czujnik 4-pinowy na dolocie, on wskazuje temperaturę powietrza, podciśnienie, ciśnienie doładowania i oczywiście jest też nowy.
A krzywka na wałku rozrządu nie ogolona? Zobacz czy z okolic trzeciego nie jest brane podciśnienie na serwo.
A dolot też sprawdzony czy nie ma nieszczelności i podciśnienia?
Sprawdz regulator ciśnienia paliwa bo ja miałem walnięty. Wężykiem przez podciśnienie zaciągał paliwo do kolektora ssącego
Gdzie jest podłączone podciśnienie do reg.ciś. paliwa?
Jakie podciśnienie w dolocie na wolnych?
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
Pomiędzy regulator ciśnienia wstaw wakuometr i powiedz jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym.ok.
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
Okazało się że separator ciekł z filtra paliwa traciła moc i nie chciała palić. Dziękuje za podpowiedzi A po odkręceniu korka adblu jak dostał powietrza to błąd filtra znikł ? i dlaczego takie podciśnienie w zbiorniczku?
Witam, sprawdziłem jeszcze podciśnienie wakuometrem,jest około 800 mbar.Mam pytanie co do działania elektrozaworu sterujące turbiną,na odłączonym napięciu jest zamknięty przepływ podciśnienia,na zapalonym silniku jest 12 V ale nie ma przepływu przez niego(miałem podpięty wakuometr) na samym zapłonie było tam 10,4 V i dało się z dość dużym oporem przedmuchać...
Daj stałe podciśnienie na gruszkę i zobacz co będzie. Dysponujesz wakuometrem?
Sprawdź czy serwo dostaje podciśnienie, przyczyną może być sparciały wężyk.
Pisz zrozumiale. Jaka pompka ?Gruszka ? Jak zassana to syf w zbiorniku, brak odpowietrzenia zbiornika ,zapchane przewody. Odkręć korek wlewu i sprawdź czy "syknie" podciśnienie.
Leszek,MAP'y podstawiłem 2 inne,to samo co w oplu,zresztą tester widzi podciśnienie około 300hpa na wolnych.
Sprawdź czy podciśnienie podnosi wodzik od gruchy turbo?
A przy filtrze węglowym nie spadły podciśnienia?
Może podciśnienie w baku się robi , warto sprawdzić .
tworzy się podciśnienie mimo że odpowietrzenie zbiornika w górnej części za korkiem jest drożne. - a zawór odpowietrzający na zbiorniku :?: Moje Twingo (2002r)pali z trudem (po kilkukrotnej próbie) na zimnym silniku.Na ciepłym nie ma problemu w trakcie jazdy pracuje bez zarzutu. - a jakaś podstawowa diagnostyka - chociaż błędy :?:
Ja odpowietrzałem dwa razy: raz za pomocą słoiczka, wężyka i "pompowania" sprzęgłem. Drugi raz podłączyłem pompkę podciśnienia.
te 0.1 bara to na wolnych? Wkręć na obroty i wykonaj odczyt. Dodano po 8 Odczytaj jeszcze ile dmucha ze ściągniętym podciśnieniem.
Jedna rzecz którą mogę podpowiedzieć to sprawdź czy masz zawór (gruszka-podciśnienie) zamykający obieg chłodnicy EGR,może to jego awaria powoduje ten problem.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
Pompa "waku" - albo zbyt mała wydajność, albo podciśnienie ucieka gdzieś po drodze, wystarczy mała nieszczelność.
no więc mówię-vakuometr w szereg i patrz czy bedzie na wolnych 0,4 bara .Swoja drogą piszesz że łatałes potencjometr. Renault to takie bydlę,że sygnał z potencjometru interpratuje jako trzy stany-jałowy,średni i pełny. Pasowało by zobaczyć jak ona to widzi.Byc może nie zgadza sje jej podciśnienie do pozycjo przepustnicy.
Ja na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie przewody podciśnienia ;)
Odłącz podciśnienie i przestanie. Powiem, ten typ tak ma :)
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
A może macie inne propozycje? Jedz do elektryka może? Może sprawdz podciśnienie wakuometrem. Może sprawdz silniczek krokowy?
z tego co widać masz źle wpięte podciśnienie, kruciec od podciśnienia jest koło śruby regulacji ciśnienia
Powiem szczerze że w tym samochodzie każda jedna rzecz jest dla mnie problemem. W grupie VW jestem w stanie sam podpiąć komputer i nawet zrobić testy dynamiczne, niestety do Scenica nie mogę znaleźć żadnego dobrego oprogramowania a DDT2000 niestety sprawdza same podstawowe błędy, testów już na nim nie zrobię. Proszę o podpowiedź w jaki sposób mogę sprawdzić...
Nie, chyba, że pali 100/100. W korku (chyba nie zawsze) jest taki zaworek odpowiedzialny za to żeby się nie robiło podciśnienie. Jak byś zalał cały bak i jeździł to w końcu auto by stanęło bo podciśnienie było by większe jak ciśnienie pompy.
to niech naprawia, bo to ewidentnie wina reduktora bo popuszcza gaz podciśnieniem
W obudowie z tyłu głowicy pod pompą podciśnienia.
Po pierwsze jak założył ktoś gumowe przewody paliwowe to one się wew rozlatują i guma zatyka wtryski. Po drugie gaz może się ulatniać przez wtryski gazu , lub przez reduktor podciśnieniem.
Syczenie to najprawdopodobniej podciśnienie. Weź plakat i na odpalonym silniku psikaj w okolice skąd dochodzi syczenie,jeżeli obroty podskoczą to masz winnego.
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
Witam, ma ktoś takie auto i może mi powiedzieć gdzie jest podpięte podciśnienie od EGR. Jak by była możliwość proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję.
Takie coś odszukałem. DF013 Renault Auto Kod usterki Kod usterki Renault Auto DF013 W pojazdach z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów, elektromagnes zmiany biegów 3-4 odpowiada za uruchamianie obwodów hydraulicznych w celu aktywacji sprzęgieł lub taśm, które zmieniają biegi wewnątrz automatycznej skrzyni biegów. Komputer zauważa, że...
jeszcze Magneti-Mareli a skoro zdemontował z niego wężyk do pomiaru podciśnienia...............
sprawdż szczelność połączenia kolektora z czujnikiem podciśnienia
Gruszka jak się przycięła to ją wymień.Podłącz strzykawkę i zaciągnij powietrze z gruszki i zobacz czy ruszy.Jak gruszka była zapieczona to i sadzy masz na pewno dużo jeszcze wspominałeś że na dole coś się przycina więc geometria do czyszczenia.Po odpaleniu auta zdejmij przewód z gruszki i zobacz czy masz podciśnienie w przewodzie powinno być.
Trzeba by przełożyć cewkę z modółem zapłonowym. Są dość awaryjne. To samo dotyczy czujnika podciśnienia.
Moim zdanie w silniku wysokoprężnym za zgaszenie silnika odpowiedzialny jest jakis zawór dzialający na podcisnienie
Witam ale obrotomierz nigdy nie pokaże w lagunie 20 tyś.obrotów !!! ten błąd co odczytałeś dotyczy turbiny ,sprawdź przewody sterowania podciśnienia...
Jakie wasze sugestie? nie każdy ma czas i pieniądze na to żeby wszystko po kolei eliminować może dojdziemy co to za zakała :cry: Rzetelna diagnostyka pochłania czas i kosztuje........ znacznie mniej od podmian części Pomierzone zasilania ? sprawdzone masy? skontrolowana ciągłość przewodów?czujniki czyste ? Oczyszczono kanały dystrybucji powietrza ,...
Dobra to zacznijmy pokoleji , razem z cewkami tyle że od tylu samochodu , Panowie interesuje mnie czy można wykluczyć pompke paliwa jeżeli po kilku krotnym gaszeniu i odpaleniu auta problem ustępuje na jakiś czas ? Bo chyba uszkodzona pompka by dawała o sobie cały czaś znać ? i czy w zbiorniku powinno być małe podcisnienie ?
Aby mieć pewność podłączyć komputer, i w module ABS czytać prędkości obrotowe kół podczas jazdy. i tu się pojawia problem ponieważ podpinałem renie pod 3 różne komputery w tym jeden fabryczny z renault i żaden nie mógł się połączyć z systemem abs. Ale kupie dwie opony i zobaczymy. O rezultatach dam znać I zapomniałem dodać że auto się posiada serwa...
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a...
No tak, poddajemy działaniu ciśnienia zbiornik i jego uszczelnienia które nie były pod takie zabiegi przewidziane. Jedyny rezultat to zwiększenie ciśnienia w samym układzie co jedynie ściśnie pęcherzyki powietrza ale ich nie wyeliminuje. Odpowietrza się poprzez przewidziane do tego zaworki i to najlepiej wytwarzając na nich podciśnienie dzięki czemu...
Czy ktoś może mi,powiedzieć gdzie znajduje się czujnik podciśnienia .czy to znajuje się przy pompie paliwowej.a jeśli jest zepsuty czy pasuje od poloneza.
Mam wrażenie, że możesz posiadać problem podciśnienia. Źle podłączone podciśnienia do mapsensora mogą wyrzucać przeróżne błędy sugerujące niepoprawną pracę przepustnicy, wtrysków, przelewania silnika (zbyt bogate odczyty lambda). Zaczął bym od sprawdzenia działania tego czujnika i jego szczelności podciśnienia.
Co do RCO może źle sie wyraziłem. W analizie usterki jest poróbnanie Oczekiwane RCO (dla danego stanu: obciążenie, obroty, ilośc powietrza, spali itd) np 60% i porównanie z wartością w jakiej akurat jest np 45%. Jakieś głupoty wypisujesz . Nie ma takiego parametru jak " oczekiwane RCO" . W "analizie " usterki jest wartość RCO jaka była podczas wystąpienia...
Jaki to mascott bo glupoty piszecie jak dxi to masz czujnik wody w paliwie i jest w filtrze paliwa po odpieciu kostki zgasnie i rowniez masz czujnik zanieczyszczenia paliwa jest w podstawie filtra i mierzy podcisnienie .
Akumulator sprawny bo jak z niego bezpośrednio podawałem podciśnienie na siłownik to zadziałał muszę jeszcze zmierzyć sterowanie na elektrozawór , wie ktoś może jak to wygląda ? jakich sygnałów się spodziewać ?
Strzykawkę lub wysysarkę załóż na króciec, wypnij przewód do pierwszego stopnia, czyli zawleczka od strony wysprzęglika otwarta, druga zamknięta. Na wciśniętym do oporu przewodzie na króćcu rób podciśnienie jednocześnie wysuwając przewód do pierwszej zawleczki, i to na chwilę dosłownie abyś całego płynu ze zbiorniczka nie wyciągnął. Zabezpiecz przewód...
Zajmij się podciśnieniem i szczelnością dolotu, ale mniemam iż po prostu czujnik podciśnienia padł.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Nie, to jest przepływomierz (MAF). Tamten czujnik działał tak jak wskaźnik przepełnionego worka w odkurzaczu (podciśnienie tworzące się w dolocie przy zatkanym filtrze zasysało tłok, który zwierał styki i zapalał kontrolkę)
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
Podłącz Vacuometr i zobacz podciśnienie w kolektorze dolotowym.Możliwe że rozrząd o ząbek przeskoczył.
Nie mam, to podciśnienie musi być związane z moim problemem, dziś zauważyłem że obroty zawiesiły się na chwile przy 2k a przepustnica była zamknięta stad podejrzenie o powietrze.
Renault Trafic 2.0 M9R. Mam 2 błędy: DF051 - obwód sterujący pompą wodną układu EGR, DTC2425 - obwód obejściowy układu EGR. Czy ktoś spotkał się z takimi błędami? Posiada on 3 pompki od wody. Te dwie na przód załączają się na chwilę co około minutę, a ta trzecia jest sterowana podciśnieniem. Sprawdzałem, że na tej trzeciej nie ma w ogóle podciśnienia,...
Najważniejsze to podciśnienie to ono jest głównym elementem sterującym turbiną. Zmierz przed elektrozaworem i za i podaj wartości.
No podbija przez podciśnienie i duży przepływ. Nie bardzo widzę w tym tragedii. Jak wraca i nic złego się nie dzieje to olac.
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Przepustnica jakieś luzy , szczelność kolektora , jakie podciśnienie w kolektorze ssącym .Nastawnik otwiera przepustnicę bo tego żąda sterownik z jakiegoś powodu .
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Dziwne może serwo padło albo przewód podciśnienia i podciśnienia niema?
Sprawdz jeszcze przewody podciśnienia i recyrkulacji...
Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa czasem pęknie w nim przepona Ok, zamelduję jeszcze dziś po sprawdzeniu. Jak wygląda strumień paliwa? Nie leją czasem te wtryskiwacze? Strumień jest długi i znacząco się rozszerza, wydatek jest spory. Zamknięte wtryskiwacze nie puszczają paliwa. Dodano po 3 Wyjąłem regulator ciśnienia paliwa, obejrzałem, opukałem,...
Mam ten sam silnik. Zaślep dopływ spalin do egr-a, nie odłączaj zaworu, wywala błąd. Nie słuchaj opinii, że to skraca żywotność silnika. Zrobiłem tak już 130tys i nic. Przerwanie, to zapowietrzona rampa common rail. Sprawdzić błędy, skasować, jeździć do wystąpienia usterki i ponownie je sprawdzić. Niestety ten silnik tak ma, że jeżeli raz na pare dni...
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
renault podciśnienie renault czujnik podciśnienie renault podciśnienie schemat
makro przenoszenie kolumn bezpieczniki octavia kabel ethernet przerywa
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Minimalne napięcie włączenia optotriaka 236V AC Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia