To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
Witam. Problem rozwiązany z podciśnieniem w zbiorniku. Sprawcą był zawór napowietrzający umieszczony zaraz przy wlewie paliwa. Dla zainteresowanych podam, że konsekwencją podciśnienia w zbiorniku paliwa było zasysanie powietrza w przewody paliwowe co powodowało błąd p0089 (błąd regulatora ciśnienia). Objawy były takie, że przy energicznym dodaniu "gazu"...
Witam. Należy sprawdzić czy w wężku jest podciśnienie. Z tego co mi się wydaje to klapka ta służy do gaszenia auta, więc nie powinno być tam podciśnienia. Pozdrawiam
Czujnik ten sam, problem inny trochę, u mnie map jest włożony w kolektor bez wężyków, mierzy bezpośrednio podciśnienie.
Witam ponownie przepraszam ale wcześniej nie miałem jak napisać podciśnienie zachowuje się jak nowe...
Sprawdź podciśnienie
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Jest też opcja ,prócz oleju, że przepustnica się zamyka i silnik nie odpali i robi fałszywe podciśnienie jakby popychacze się zawiesiły, ale to też bardzo łatwo idzie sprawdzić.
A jakie podciśnienie wskazuje?
Możesz założyć dowolny trójnik.
Podłączasz do.mapa zasilanie i miernik na wyjście,wakuometrem robisz podciśnienie i sprawdzasz napięcie na wyjściu
Do zaworu podciśnienie nie dochodzi No to poszukaj przyczyny, nieszczelność lub pompa vac.
Czy sprawdzałeś podciśnienie ciśnieniem ?
Nie, czujnik podciśnienia!
Spokojnie, tylko zapytałem. Mam taką samą sytuację jak kolega wyżej. Czujnik nie jest połączony z kolektorem, ani też nie znajduje się w kolektorze. Jeśli ktoś zna budowę takiego silnika, będzie w stanie racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego czujnik jest umiejscowiony w tym właśnie miejscu. Dziwna sprawa, że u mnie i u kolegi jest tak samo. Dodano po 1...
A co gada analizator spalin? No i kolego, pierwsza opcja-vakumetr pod kolektor dolotowy i patrzeć na podciśnienie.
Nieszczelność na wężyku podciśnienia
Ma czujnik 4-pinowy na dolocie, on wskazuje temperaturę powietrza, podciśnienie, ciśnienie doładowania i oczywiście jest też nowy.
01.78 benzyna , 04.72 gaz - jak pracuje na gazie 02.70 benzyna ,00.00 gaz -jak pracuje na benzynie Jest za bogato, sprawdź czy na LPG gaz nie ucieka do kolektora przez podciśnienie.
Regulator ciśnienia paliwa lub podciśnienie dają ciała.
Podpinałem przed zaworkiem-prosto z wakupompy i tam jest właśnie około 800mbar.
Przemo dziwne pytania ale skoro nalegasz 1 gotująca się woda przyczyna mały stan cieczy przyczyna nieszczelność układu chłodniczego, uszkodzony termostat, uszczelka pod głowicą,a co za tym idzie podciśnienie.
DObra co sprawdziłęś do tej pory, jakie ciśnienie doładowania, jakie podciśnienie w ukąłdzie?
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Na przewodzie od vacum (czyli pompka próżniowa) Powinien być zaworek zwrotny, albo on nie trzyma(zacina się),lub przewód jest nie szczelny i traci podciśnienie na postoju.
Sprawdz regulator ciśnienia paliwa bo ja miałem walnięty. Wężykiem przez podciśnienie zaciągał paliwo do kolektora ssącego
tworzy się podciśnienie mimo że odpowietrzenie zbiornika w górnej części za korkiem jest drożne. - a zawór odpowietrzający na zbiorniku :?: Moje Twingo (2002r)pali z trudem (po kilkukrotnej próbie) na zimnym silniku.Na ciepłym nie ma problemu w trakcie jazdy pracuje bez zarzutu. - a jakaś podstawowa diagnostyka - chociaż błędy :?:
Jakie podciśnienie w dolocie na wolnych?
Gdzie jest podłączone podciśnienie do reg.ciś. paliwa?
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
A krzywka na wałku rozrządu nie ogolona? Zobacz czy z okolic trzeciego nie jest brane podciśnienie na serwo.
A dolot też sprawdzony czy nie ma nieszczelności i podciśnienia?
Pomiędzy regulator ciśnienia wstaw wakuometr i powiedz jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym.ok.
Daj stałe podciśnienie na gruszkę i zobacz co będzie. Dysponujesz wakuometrem?
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
Pisz zrozumiale. Jaka pompka ?Gruszka ? Jak zassana to syf w zbiorniku, brak odpowietrzenia zbiornika ,zapchane przewody. Odkręć korek wlewu i sprawdź czy "syknie" podciśnienie.
Sprawdź czy serwo dostaje podciśnienie, przyczyną może być sparciały wężyk.
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Jedna rzecz którą mogę podpowiedzieć to sprawdź czy masz zawór (gruszka-podciśnienie) zamykający obieg chłodnicy EGR,może to jego awaria powoduje ten problem.
Sprawdź czy podciśnienie podnosi wodzik od gruchy turbo?
Może podciśnienie w baku się robi , warto sprawdzić .
Leszek,MAP'y podstawiłem 2 inne,to samo co w oplu,zresztą tester widzi podciśnienie około 300hpa na wolnych.
Odłącz podciśnienie i przestanie. Powiem, ten typ tak ma :)
Okazało się że separator ciekł z filtra paliwa traciła moc i nie chciała palić. Dziękuje za podpowiedzi A po odkręceniu korka adblu jak dostał powietrza to błąd filtra znikł ? i dlaczego takie podciśnienie w zbiorniczku?
Nie, chyba, że pali 100/100. W korku (chyba nie zawsze) jest taki zaworek odpowiedzialny za to żeby się nie robiło podciśnienie. Jak byś zalał cały bak i jeździł to w końcu auto by stanęło bo podciśnienie było by większe jak ciśnienie pompy.
Pompa "waku" - albo zbyt mała wydajność, albo podciśnienie ucieka gdzieś po drodze, wystarczy mała nieszczelność.
Witam, ma ktoś takie auto i może mi powiedzieć gdzie jest podpięte podciśnienie od EGR. Jak by była możliwość proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję.
z tego co widać masz źle wpięte podciśnienie, kruciec od podciśnienia jest koło śruby regulacji ciśnienia
Syczenie to najprawdopodobniej podciśnienie. Weź plakat i na odpalonym silniku psikaj w okolice skąd dochodzi syczenie,jeżeli obroty podskoczą to masz winnego.
A może macie inne propozycje? Jedz do elektryka może? Może sprawdz podciśnienie wakuometrem. Może sprawdz silniczek krokowy?
no więc mówię-vakuometr w szereg i patrz czy bedzie na wolnych 0,4 bara .Swoja drogą piszesz że łatałes potencjometr. Renault to takie bydlę,że sygnał z potencjometru interpratuje jako trzy stany-jałowy,średni i pełny. Pasowało by zobaczyć jak ona to widzi.Byc może nie zgadza sje jej podciśnienie do pozycjo przepustnicy.
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
Powiem szczerze że w tym samochodzie każda jedna rzecz jest dla mnie problemem. W grupie VW jestem w stanie sam podpiąć komputer i nawet zrobić testy dynamiczne, niestety do Scenica nie mogę znaleźć żadnego dobrego oprogramowania a DDT2000 niestety sprawdza same podstawowe błędy, testów już na nim nie zrobię. Proszę o podpowiedź w jaki sposób mogę sprawdzić...
Takie coś odszukałem. DF013 Renault Auto Kod usterki Kod usterki Renault Auto DF013 W pojazdach z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów, elektromagnes zmiany biegów 3-4 odpowiada za uruchamianie obwodów hydraulicznych w celu aktywacji sprzęgieł lub taśm, które zmieniają biegi wewnątrz automatycznej skrzyni biegów. Komputer zauważa, że...
Akumulator sprawny bo jak z niego bezpośrednio podawałem podciśnienie na siłownik to zadziałał muszę jeszcze zmierzyć sterowanie na elektrozawór , wie ktoś może jak to wygląda ? jakich sygnałów się spodziewać ?
No tak, poddajemy działaniu ciśnienia zbiornik i jego uszczelnienia które nie były pod takie zabiegi przewidziane. Jedyny rezultat to zwiększenie ciśnienia w samym układzie co jedynie ściśnie pęcherzyki powietrza ale ich nie wyeliminuje. Odpowietrza się poprzez przewidziane do tego zaworki i to najlepiej wytwarzając na nich podciśnienie dzięki czemu...
Gruszka jak się przycięła to ją wymień.Podłącz strzykawkę i zaciągnij powietrze z gruszki i zobacz czy ruszy.Jak gruszka była zapieczona to i sadzy masz na pewno dużo jeszcze wspominałeś że na dole coś się przycina więc geometria do czyszczenia.Po odpaleniu auta zdejmij przewód z gruszki i zobacz czy masz podciśnienie w przewodzie powinno być.
Zobacz pod obudową filtra powietza, w miejscu gdzie rura doprowadzająca powietrze z okolicy nadkola masz klapę podciśnieniową. Ta rurka powinna być tam podłączona. Struje ona dopływem ciepłego/zimnego powierza do silnika. Ta zaślepiona rurka powinna być połączona właśnie z klapą i z krócem po prawej stronie znjadującym się na rurze kolektora dolotowego...
Strzykawkę lub wysysarkę załóż na króciec, wypnij przewód do pierwszego stopnia, czyli zawleczka od strony wysprzęglika otwarta, druga zamknięta. Na wciśniętym do oporu przewodzie na króćcu rób podciśnienie jednocześnie wysuwając przewód do pierwszej zawleczki, i to na chwilę dosłownie abyś całego płynu ze zbiorniczka nie wyciągnął. Zabezpiecz przewód...
Aby mieć pewność podłączyć komputer, i w module ABS czytać prędkości obrotowe kół podczas jazdy. i tu się pojawia problem ponieważ podpinałem renie pod 3 różne komputery w tym jeden fabryczny z renault i żaden nie mógł się połączyć z systemem abs. Ale kupie dwie opony i zobaczymy. O rezultatach dam znać I zapomniałem dodać że auto się posiada serwa...
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Nie, to jest przepływomierz (MAF). Tamten czujnik działał tak jak wskaźnik przepełnionego worka w odkurzaczu (podciśnienie tworzące się w dolocie przy zatkanym filtrze zasysało tłok, który zwierał styki i zapalał kontrolkę)
Nie mam, to podciśnienie musi być związane z moim problemem, dziś zauważyłem że obroty zawiesiły się na chwile przy 2k a przepustnica była zamknięta stad podejrzenie o powietrze.
Podłącz Vacuometr i zobacz podciśnienie w kolektorze dolotowym.Możliwe że rozrząd o ząbek przeskoczył.
No podbija przez podciśnienie i duży przepływ. Nie bardzo widzę w tym tragedii. Jak wraca i nic złego się nie dzieje to olac.
A przy filtrze węglowym nie spadły podciśnienia?
Najważniejsze to podciśnienie to ono jest głównym elementem sterującym turbiną. Zmierz przed elektrozaworem i za i podaj wartości.
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Przepustnica jakieś luzy , szczelność kolektora , jakie podciśnienie w kolektorze ssącym .Nastawnik otwiera przepustnicę bo tego żąda sterownik z jakiegoś powodu .
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Ja na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie przewody podciśnienia ;)
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
Co do RCO może źle sie wyraziłem. W analizie usterki jest poróbnanie Oczekiwane RCO (dla danego stanu: obciążenie, obroty, ilośc powietrza, spali itd) np 60% i porównanie z wartością w jakiej akurat jest np 45%. Jakieś głupoty wypisujesz . Nie ma takiego parametru jak " oczekiwane RCO" . W "analizie " usterki jest wartość RCO jaka była podczas wystąpienia...
Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
Ja odpowietrzałem dwa razy: raz za pomocą słoiczka, wężyka i "pompowania" sprzęgłem. Drugi raz podłączyłem pompkę podciśnienia.
Zapłon wymieniłeś, podciśnienie w kolektorze raczej prawidłowe, więc silnika póki co bym się nie czepiał. Zostaje paliwo, albo coś z wtryskiwaczami, albo może pompa paliwa słaba, ale tu musisz zbadać ciśnienie paliwa pod obciążeniem, czyli umieścić manometr tak, abyś go widział podczas jazdy.
Serwo działa jak w temacie-rzadko. Czasami jest skuteczne, czasami działa trochę, a najczęściej to wcale nie pomaga. Co jest przyczyną? Silnik 1.9D, podciśnienie do serwa jest podawane z "czegoś" co jest przykręcone do głowicy.
Zaklejony egr. Czyszczenie rozwiazalo problem.
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
te 0.1 bara to na wolnych? Wkręć na obroty i wykonaj odczyt. Dodano po 8 Odczytaj jeszcze ile dmucha ze ściągniętym podciśnieniem.
Ciekawe, czy po tej regeneracji jest dobrze złożóna. Odłącz podciśnienie z gruszki i podnieś sztangę ręćznie na wolnych. Jest jakaś zmiana w dzwięku?
Mam Renault Scenik 1,6 , 16v benzyna z 2000r.Czasami,kiedy wskaźnik paliwa pokazuje jedną kreskę powyżej rezerwy, auto potrafi gasnąć na małych obrotach. Po odpaleniu trzeba trzymać wysokie obroty aby móc jechać. Powód gaśnięcia? Prawdopodobnie brak odpowietrzenia zbiornika. Powstające podciśnienie powoduje "zatkanie" pompy paliwa . Przy otwieraniu...
to niech naprawia, bo to ewidentnie wina reduktora bo popuszcza gaz podciśnieniem
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
A sprawdż może czujnik temp to raz . Dwa , w chwili jak puści siłownik to czy przed zaworkiem sterującym nim masz podciśnienie z vacu . Widziałem te układy w volvo renault mitsubishi i skodzie, szczerze nie przypominam sobie aby w którymś brakowało wtrysku sterującego jeśli był przestawiacz. Ale może i jest taki układ jak twój.
Ok. Przyjrzę się sprawie. Tu są w smokach dodatkowe rurki odpowietrzające oba zbiorniki. Oczywiście jakieś podciśnienie jest. Przy odkręcaniu zbiornika zawsze wciągnie powietrze. Obejrzę cały układ zasilania paliwem. Dzięki za zainteresowanie.
Sprawdz jeszcze przewody podciśnienia i recyrkulacji...
Trzeba odpiąć podciśnienie z serva w momencie jak pedał wpada i sprawdzic czy wtedy hamuje. trzeba się będzie zaprzeć obiema nogami, ale da radę.
Może na początek sprawdzić wyprzedzenie zapłononu, jeśli jest możliwość regulacji to pewnie jakiś gazownik sobie zrobił wyprzedzenie na maxa i auto po gwałtownym wciśnięciu pedału skacze jak zając, albo jak jestregulator podciśnieniowy przy module to mikser podnosi podciśnienie w kolektorze i zmienia się charakterystyka zapłonu.
W obudowie z tyłu głowicy pod pompą podciśnienia.
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
Witam. Zrób relset sterownika Odłacz na noc akum. Rano podłącz uruchom silnik i niech na biegu jałowym osiągnie max temp pracy tzn do momentu kiedy właczy się wentyl chłodnicy. Sterownik zapisze sobie aktulne parametry pracy w miejsce skasowanych. Napewno nie zaszkodzi, jeżeli zauważysz różnice w zuzyciu (spadek) a po jakimś czasie ponowny wzrost zużycia...
Kolego-rozrząd. Sprawdź rozrząd. I ciśnienie w kolektorze ssącym, np. wakuometrem urzywanym dawniej do silników gaźnikowych. Jeśli nie chcesz-Twoja sprawa, jeśli chcesz rady-sprawdź te dwie rzeczy w wymienionej kolejności. Odnośnie rezystancji cewek_nie sygnalizujesz w swoim poście objawów towarzyszących, charakterystycznych dla układu zapłonowego,...
to chyba był czujnik wychylenia przepustnicy po wsadziłem w niego śrubokręt płask ii przekręcałem wok€ł własnej osi a on sam wracał spowrotem bez żadnych oporów tylko czułem naciąg sprężyny. Jesli chodzi o ten podmuch czy takie syknięcie to jest to chyba normalne bo jak przepustnice otwierasz to podciśnienie powoduje silnne zassanie powietrza...
Jeżeli chodzi o parametry do podglądu. Nie pamietam, czy jest synchronizacja, masa powietrza na bj. i przy 2000, 4000 obr., czasy wtrysku, zmierzyć podciśnienie na bj i obserwować pod obciążeniem, opóźnienia zapłonu na poszczególnych cylindrach, ciśnienie paliwa itd.
Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa czasem pęknie w nim przepona Ok, zamelduję jeszcze dziś po sprawdzeniu. Jak wygląda strumień paliwa? Nie leją czasem te wtryskiwacze? Strumień jest długi i znacząco się rozszerza, wydatek jest spory. Zamknięte wtryskiwacze nie puszczają paliwa. Dodano po 3 Wyjąłem regulator ciśnienia paliwa, obejrzałem, opukałem,...
podciśnienie renault renault czujnik podciśnienie renault podciśnienie schemat
szyba wewnętrzna ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora silnik pompy hydroforowej
rysunek techniczny mikrokomputer cobra1
Lokalizacja króćca zasilającego w pompie VW LT 2.5 Komunikat "brak wody" w pralce Ariston na minutę przed końcem cyklu