Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.
Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Jestem na etapie przekładki słupka 2.9 do Sprintera z w210. Chciałem zostawić turbinę od W210, ale widzę, że jest ona sterowana przez zaworki z ECU, natomiast w sprinterze podciśnienie z gruszki połączono krótkim wężykiem do obudowy turbiny. Domyślam się, że musiałbym dorabiać wiązkę do ECU i użyć tych zaworków z W210. Do tego chyba konieczna też przepływka...
Witam. Od niedawna mam problem z przyspieszeniem samochodu. Auto od 0-100 przyspiesza "całkiem" przyzwoicie, lecz czasem audica podczas szybkiej redukcji czy też szybkiej zmianie (kręcąc auto do 3500rpm) biegu na wyższy przez chwilę stoi w martwym punkcie i nie przyspiesza żwawo, lecz dopiero po krótkiej chwili robi to, lecz opornie. Podciśnienie które...
Odczytaliśmy zawartość w sterownika, faktycznie soft był modyfikowany. Wrzuciliśmy oryginał, ale bez zmian. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie był tutaj zmieniony silnik wraz z sterownikiem silnika. W tym aucie dwie turbiny są sterowane przez podciśnienie, a po nr vin wychodzi, że jedna powinna być sterowana przez nastawnik elektryczny. Więc podejrzewam,...
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Witam. Mam w naprawie Sprintera 2,9 td z brakiem sterowania turbiny zaworem. Sterownik sprawdzony ok, zawór nowy, wiązka naprawiona, podciśnienie ok. Może ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za podpowiedź. Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc w zdobyciu schematu wewnętrznego sterownika silnika (połączenie ze sterowaniem zaworu). Pilnie czekam i pozdrawiam.
Sprawdź czy wszystkie wężyki podciśnienie są podłączone prawidłowo ? czujnik AGR musi być w oryginale i odpowiednio ustawiony jest tam regulacja AGR może być nie sprawny lub nie podłączony . Miałem podobny problem z VITO nie podłączyłem czujnika podciśnienia turbiny i to znaczy wężyka podciśnienia i nie było czy jechać teraz autko chodzi jak z fabryki
Sprawdź podciśnienie na wejściu regulatora. Częstym przypadkiem jest, że pęka wężyk na zaworku obiegu wewnętrznego dmuchawy. W momencie gdy załączymy obieg wewnętrzny układ się rozszczelnia i regulacja turbiny przestaje działać.
Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący. ?? w cdi Popatrz dokładnie co ci jeszcze zerwało tym paskiem (np. wężyk z turbiny , czujnik ciśnienia lub temperatury powietrza etc.) Pozatym odczyt błędów ze sterownika jeśli pokaże zawór to do sprawdzenia wiązka na przedniej belce i podciśnienie.
Właśnie wszystkie przewody są szczelne Intercooler też bo nawet ostatnio go czyscilem po wymianie turbiny i jeszcze dziwna rzeczą jest że gdy jest wpięty ten filterek do podciśnienia co zasysa podciśnienie to na vacuometrze nie ma podciśnienia gdy go zaślepienie wtedy jest o co z tym chodzi bo może gdzieś tu leży problem
witam czy ktoś mógłby napisać jak podłączyć przewody podciśnienia zaworu doładowania turbiny w sprinterze 2.9 1996 rok i jak nożna sprawdzić czy zawór jest dobry? za wszelką pomoc szczerze dziękuję
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Podłącze się do tematu. W moim sprinterze 313 2,2CDI 129KM 2005r mam taki problem, od jakiegoś czasu, przeważnie jak auto przestoi i wystygnie całkowicie nie ma mocy. na 1,2,3 biegu jeszcze jakoś jedzie ale 4,5 to już w ogóle prędkość max 90-100km/h. Natomiast wystarczy że wyłączę silnik dosłownie na chwilę, odpalę i wszystko jest ok, auto ma moc jedzie...
witam mam pytanie mam usterkę z moca silnika sprinter 316cdi wymieniona turbina, czujnik podciśnienia, czujnik pedału hamulca, czujnik pedału sprzęgła, sprawdzone wszystkie bezpieczniki sprawne stwierdzona usterka to brak prądu w czujniku sprzęgła na pedale nie dochodzi prąd do kostki która posiada dwa wtyki. pytanie gdzie podłączone są te wtyki oby...
Witam wszystkich Mój problem polega na chwilowym braku mocy w czasie jazdy czyli jakies 1, 2,3, sekundy odcięcie i znów normalna jazda. Zdarz się to raz na 10km albo z 5razy na 10 km a nawet raz na 100km.Samochod to Sprinter 311 cdi 2,2 2005 r Wymieniona została turbina razem z gruszka, zawór podciśnienia sterujący nią. Komputer nie zapisał żadnego...
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
Druga sprawa to wiązka od zaworka podciśnieniowego sterującego pracą turbiny i sam zaworek (pod filtrem powietrza). Po załączeniu kluczykiem ma być plus 12V na jednym z pinów (jednak ten problem wygenerowałby błąd "regulacja ciśniena turbo") jednakże sprawdź to i zrób test zaworka za pomocą komp. diagnostycznego podczas pracy na biegu jałowym. Do sprawdzenia...
Chciałbym do tego tematu coś dodać, po pierwsze nie należy się na sto procent sugerować że błąd który jest pokazywany przez urządzenie diagnostyczne jest faktycznie dany element uszkodzony, wiem to z doświadczenia. Szczególnie tego typu błędy występują w motor-elektronik i w ABS. Raz miałem podobny przypadek, winą był nieszczelny układ podciśnienia...
Ja mam inne zapatrywanie na ten problem. Patrzycie na skutki, a tu chodzi o przyczyny. Najprawdopodobniej wspomniany błąd powoduje przejście silnika w tryb awaryjny czego pierwszym skutkiem jest po prostu wyłączenie turbiny w celu ograniczenia mocy i zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika. Nie mam aktualnie dostępu do opisu błędów MB Sprintera, ale prawdopodobnie...
Witam Koledzy, pomóżcie mi naprawić tego sprinterka 315, bo odchodzę już od zmysłów, a ile w niego wpakowałem, to sam już nie wiem.Traci co jakiś czas moc, nie dymi i rzadko pokazuje kontrolkę. Akcja dzieje się przeważnie na 6 biegu przy dłuższej jeżdzie, na obrotach około 2000 do 2100, przy prędkości około 'ciut' pow. 80km/h, poprostu, po chwili tak...
Witam , mam taki problem z moim sprinterem 208 2.2 cdi pomóżcie bo nie wiem już co wymieniać jakiś czas temu stracił moc, nie słychać turbiny... trochę lubi zakopcić np. na trójce powyżej 3tys/obrotów wymieniłem już w nim pompę wysokiego ciśnienia, oraz niskiego, zawór ten pod plastikiem filtra powietrza, który otwiera turbinę... poprawiło sie na chwile...
Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
podciśnienie turbiny turbiny podciśnienie podciśnienie sprinter
piszczenie dysku twardego śmigła elektrowni wiatrowej mieszanka paliwo
adapter bluetooth mackie thump
Błąd A1 w lodówce Indesit - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja przekaźnika startera w Mercedes Sprinter 311 CDI