Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Witam. Mam w naprawie Sprintera 2,9 td z brakiem sterowania turbiny zaworem. Sterownik sprawdzony ok, zawór nowy, wiązka naprawiona, podciśnienie ok. Może ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za podpowiedź. Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc w zdobyciu schematu wewnętrznego sterownika silnika (połączenie ze sterowaniem zaworu). Pilnie czekam i pozdrawiam.
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Sprawdź podciśnienie na wejściu regulatora. Częstym przypadkiem jest, że pęka wężyk na zaworku obiegu wewnętrznego dmuchawy. W momencie gdy załączymy obieg wewnętrzny układ się rozszczelnia i regulacja turbiny przestaje działać.
Odczytaliśmy zawartość w sterownika, faktycznie soft był modyfikowany. Wrzuciliśmy oryginał, ale bez zmian. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie był tutaj zmieniony silnik wraz z sterownikiem silnika. W tym aucie dwie turbiny są sterowane przez podciśnienie, a po nr vin wychodzi, że jedna powinna być sterowana przez nastawnik elektryczny. Więc podejrzewam,...
Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
Sprawdź czy wszystkie wężyki podciśnienie są podłączone prawidłowo ? czujnik AGR musi być w oryginale i odpowiednio ustawiony jest tam regulacja AGR może być nie sprawny lub nie podłączony . Miałem podobny problem z VITO nie podłączyłem czujnika podciśnienia turbiny i to znaczy wężyka podciśnienia i nie było czy jechać teraz autko chodzi jak z fabryki
Właśnie wszystkie przewody są szczelne Intercooler też bo nawet ostatnio go czyscilem po wymianie turbiny i jeszcze dziwna rzeczą jest że gdy jest wpięty ten filterek do podciśnienia co zasysa podciśnienie to na vacuometrze nie ma podciśnienia gdy go zaślepienie wtedy jest o co z tym chodzi bo może gdzieś tu leży problem
Witam wszystkich może ktoś się kiedyś spotkał z podobnym problemem ,otóż wszystko jest ok tylko turbinka nawala tzn. sterowanie żaluzją turbiny (brak reakcji ) sprawdzałem ten zawór z cięgnem na ciśnienie i chodzi ,więc stawiam na sprężarkę ... Interesuje mnie wasza opinia pozdrawiam :)
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Mam sprintera 212 95r.Czasem mam problem z gazem.Auto nie osiąga pełnej mocy i strasznie wolno prześpiesza. Prawdopodobnie siada elektroniczny gaz i nie wiem czy bede musiał na serwis jechać ??Miał juz ktoś podobny problem??
Witam, silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach, słychać tak jakby cykanie wtryskiwaczy, poza tym, zapala bez problemu, ma moc, nie zapala się kontrolka check engine. Pomiar ciśnienia za pomocą komputera wskazuję wartości od 290 bar do 400 bar, mierzyłem też ciśnienie na trzech innych autach z tym silnikiem, tam ciśnienie było stałe gdzieś na poziomie...
Mam problem z mocą.Mianowicie:Odpalam silnik bez żadnych problemów. Jak depnę gaz to idzie jak burza.Gdy zejdę poniżej 40km/h to traci moc jak chce depnąc wogole nie idzie max predkość 80km/h i tak jak by turbina nie dzialala ale dziala.Wyłącze silnik i włacze silnik to napączątku idzie jak burza zejde z obrotów i to samo do 80 km/h.Byłem potpiąć komputer...
Witam.Mój problem zaczął się od wymiany świecy żarowej.Była urwana i mechanik stwierdził że jedynie zdejmowanie głowicy i wykręcanie od dołu będzie najbezpieczniejsze dla silnika.Po czymś takim poszło planowanie głowicy i td. Po dwóch miesiącach posypała się turbina tzn.samochód tracił moc czas od czasu aż turbina przestała chodzić w ogóle. Oddałem...
Witam posiadam sprintera 2.2cdi bi turbo. Auto nie odpalalo nawet na Plaku... po oczyszczeniu dpf odpala(na plaku) ale bardzo dymi na czarno. Brak ciśnienia turbo. WGL węże z turbo puste brak cisnienia. Turbiny poszły do regeneracji był delikatny luz mimo środowy na pierwszej I w jednym momencie stopowalo wirnik. Czy to może być problemem występowania...
Witam , mam problem z moim sprinterem mianowicie w czasie jazdy gaśnie silnik i zapala się kontrolka Edc , po czym nie ma mozliwości go uruchomic nie kasując błędów , po wykasowaniu błędów jest problem z jego uruchomieniem , dopiero po użyciu samostartu silnik pracuje normalnie , silnik pracuje stabilnie , wymieniłem filtr paliwa ale to nie przyniosło...
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Witam Mam takie pytanie, czy ktoś podpowie jakie powinno być ciśnienie doładowania? U mnie na 4 biegu pod górę, gaz do odcięcia , maksymalnie 0,7. Chyba trochę słabo?
Witam wszystkich i z góry sorki ze może się powtarzam ale już nie mam siły.Problem jest taki po usunięciu dpf i wykasowaniu go ze softu wszystko było do czasu w pożądku w trakcie jazdy czasami wyskakiwał błąd i wchodził w tryb awaryjny ale po przekluczeniu stacyjki było wszystko dobrze,aż tu nagle bez żadnych objaw weszedł w tryb awaryjny i jest zamulony...
Witam. Mam problem z ciśnieniem powietrza turbosprężarki. Wcześniejsze spalanie wychodziło około 29/30 litrów na 100 km, a w tej chwili spalanie wzrosło o około 2/3 litry i zauważyłem niższe ciśnienie na wskaźniku turbiny. Po wizycie u mechanika stwierdzono, że turbina jest ok i interculer jest szczelny. Co z tym mozna zrobić? Proszę o szybkie odpowiedzi.
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Jestem na etapie przekładki słupka 2.9 do Sprintera z w210. Chciałem zostawić turbinę od W210, ale widzę, że jest ona sterowana przez zaworki z ECU, natomiast w sprinterze podciśnienie z gruszki połączono krótkim wężykiem do obudowy turbiny. Domyślam się, że musiałbym dorabiać wiązkę do ECU i użyć tych zaworków z W210. Do tego chyba konieczna też przepływka...
witam czy ktoś mógłby napisać jak podłączyć przewody podciśnienia zaworu doładowania turbiny w sprinterze 2.9 1996 rok i jak nożna sprawdzić czy zawór jest dobry? za wszelką pomoc szczerze dziękuję
Witam. Od niedawna mam problem z przyspieszeniem samochodu. Auto od 0-100 przyspiesza "całkiem" przyzwoicie, lecz czasem audica podczas szybkiej redukcji czy też szybkiej zmianie (kręcąc auto do 3500rpm) biegu na wyższy przez chwilę stoi w martwym punkcie i nie przyspiesza żwawo, lecz dopiero po krótkiej chwili robi to, lecz opornie. Podciśnienie które...
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Podłącze się do tematu. W moim sprinterze 313 2,2CDI 129KM 2005r mam taki problem, od jakiegoś czasu, przeważnie jak auto przestoi i wystygnie całkowicie nie ma mocy. na 1,2,3 biegu jeszcze jakoś jedzie ale 4,5 to już w ogóle prędkość max 90-100km/h. Natomiast wystarczy że wyłączę silnik dosłownie na chwilę, odpalę i wszystko jest ok, auto ma moc jedzie...
Witam wszystkich Mój problem polega na chwilowym braku mocy w czasie jazdy czyli jakies 1, 2,3, sekundy odcięcie i znów normalna jazda. Zdarz się to raz na 10km albo z 5razy na 10 km a nawet raz na 100km.Samochod to Sprinter 311 cdi 2,2 2005 r Wymieniona została turbina razem z gruszka, zawór podciśnienia sterujący nią. Komputer nie zapisał żadnego...
To jeszcze trzeba sprawdzić jakie podciśnienie się pojawią przy zaworku. Może być tak że jest za niskie aby zaciągnąć gruchę , dopiero pominięcie zaworu gdy nie jest zdławiony da radę . Ale dziwne, skoro kabloteka okej zaworek sprawny to tam za dużej filozofii nie ma
witam mam pytanie mam usterkę z moca silnika sprinter 316cdi wymieniona turbina, czujnik podciśnienia, czujnik pedału hamulca, czujnik pedału sprzęgła, sprawdzone wszystkie bezpieczniki sprawne stwierdzona usterka to brak prądu w czujniku sprzęgła na pedale nie dochodzi prąd do kostki która posiada dwa wtyki. pytanie gdzie podłączone są te wtyki oby...
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący. ?? w cdi Popatrz dokładnie co ci jeszcze zerwało tym paskiem (np. wężyk z turbiny , czujnik ciśnienia lub temperatury powietrza etc.) Pozatym odczyt błędów ze sterownika jeśli pokaże zawór to do sprawdzenia wiązka na przedniej belce i podciśnienie.
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Sprawdz podcisnienia na wolnych obrotach,wypnij je z zaworków regulujacych sa po lewej stronie jak otworzysz maske.Podcisnienie powinno ci wessac jezyk porzadnie tak po chłopsku mówie.Jesli jest ok wypnij wezyki od turbin i wessij powietrze i zobacz czy sztangi chodza płynnie bez zaciec.Sztangi nie uruchomia sie gdy nie ma sinik obciazenia dlatego tak...
Witam , mam taki problem z moim sprinterem 208 2.2 cdi pomóżcie bo nie wiem już co wymieniać jakiś czas temu stracił moc, nie słychać turbiny... trochę lubi zakopcić np. na trójce powyżej 3tys/obrotów wymieniłem już w nim pompę wysokiego ciśnienia, oraz niskiego, zawór ten pod plastikiem filtra powietrza, który otwiera turbinę... poprawiło sie na chwile...
Chciałbym do tego tematu coś dodać, po pierwsze nie należy się na sto procent sugerować że błąd który jest pokazywany przez urządzenie diagnostyczne jest faktycznie dany element uszkodzony, wiem to z doświadczenia. Szczególnie tego typu błędy występują w motor-elektronik i w ABS. Raz miałem podobny przypadek, winą był nieszczelny układ podciśnienia...
A bo ja wiem w każdym raje 2002 rok turbina bez zmiennej geometrii zwykła z takim elektrycznym sterownikiem podciśnienia. Co do ciśnienie to przykładowo podałem kiedyś z marnym skutkiem manometrem to na postoju gazowałem max 1,5 do 2 barów wyszło ale +/-0,5 bara. Ale na chwile obecną na pewno ćiśnienie jest wyższe o 0,5 do 0,8 bara niż ecu odczytuje...
Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
----------------------------------------... Witam.Mam problem z Sprinterem 2.2 CDI 130KM. 2003r. To mój samochod firmowy i od niedawna ma taki problem. Mianowicie,silnik przerywa,raz ma cug a raz nie. W momencie tego zjawiska kopci na czarno i sie dławi,dzieje sie to przy obrotach rzędu 2-3tyś.Co ciekawe że po zdjęciu...
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
hmmm brak mocy moze byc spowodowany nieszczelnym zaworkiem od podcisnienia turbiny. Znajduje sie z lewej strony pod filtrem. Odpowiedzialny jest za wlaczanie turbiny przy odpowiednich obrotach. Jezeli jest nieszczelny to nie ma sily popchnac zawleczki, a ssanie rowniez przy tego typu usterce wystepuje .
Witam serdecznie , tak zostala usunieta ; mianowicie byl to zawor podcisnienia turbiny .Miesci on sie pod obudowa filtra powietrza do ktorego wpinana jest kostka z dwoma kabelkami oraz roreczki 2szt ( jedna idzie do sterowania dmuchawa a druga do turbiny kolor brazowy )w moim przypadku to bylo problemem .Z tego co sie dowiedzialem jest to czesty przypadek...
Po pierwsze to sprintera 412 CDI nie ma jest 408 411 413 CDI silnik 0 pojemności 2.2 l i 416 CDI 2.7 l mówimy o sprinterze po liftingu 00-06r Sprinter 412 to stare TDI 2.9 l z pompą wtryskową . Jeśli masz CDI to sprawdź zawór sterujący sprężarką ,zapal silnik zrób podciśnienie na serwie , zgaś silnik i posłuchaj czy zawór nie bzyczy i nie przepuszcza...
myślę że warto by sprawdzić podłączenie przełącznika od regulacji świateł może to wydaje się być głupie ale kiedyś miałem taki przypadek ze sprintem wymieniliśmy wszystko zaczynając od układu paliwowego po turbinę i jak już zaczeliśmy szukać w elektronice okazało sie że spadł wężyk podciśnienia z przełącznika i po założeniu go auto zaczeło normalnie...
Witam ! Problem z autkiem jak w temacie. W czasie jazdy zaczyna mu brakowac mocy. Nie wyglada to na problem z turbina. Po podlaczeniu do testera diagnostycznego wyplul blad: "Regulator wysokiego ciśnienia paliwa" Czy przez niego auto moze sie tak zachowywac. Czy on jest umieszczony na listwie ciśnieniowej czy na pompie ??? Jeslina listwie to pewnie...
Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km punkt naprawy : ASO MERCEDES BIALYSTOK ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 ) autoryzowany serwis obslugi bialystok PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000...
Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000 ) . Wiadomo , jak dochodza na luzie do 3000 obrotow to i jadac sprinterem nie da sie szybciej niz 80-90 kmH na prostej drodze i...
podciśnienie turbiny turbiny podciśnienie podciśnienie sprinter
volvo silnika manual power wymiana łożysko sprężarka klimatyzacja
blaupunkt monterey fabia schematy
Jak odblokować sterownik Eberspächer D5Z? Czarne paski na marginesach w drukarce laserowej