Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
więc jeśli czynnik by uciekł to zamrażalnik też by nie działał. Czy coś źle myślę ?! Tak bo widzisz obieg czynnika zaczyna się od zamrażalnika następnie idzie na chłodziarkę i powraca do sprężarki wygląda na to że jest go poprostu za mało i już na chłodziarkę go brakuje standart z czynnikiem R600 jego obiętość w układzie i tak jest niewielka [pracuje...
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Z rozszerzalnoci cieplnej cieczy chlodzacej. Przy wyzszej temp. z preznosci par cieczy w danej temp. To jest uklad zamkniety nadcisnieniowy.
Wg specyfikacji R600a. Moje kondolencje. :cry: Niestety to już norma. Przy tym czynniku strona ssawna sprężarki pracuje na podciśnieniu ok 0.5 Bara. Każda nieszczelność powoduje zassanie powietrza i wtedy dzieją się cuda. Pomiary powinny byc przeprowadzane w środku komory chłodniczej. Nie przy tylnej ścianie! Przecież z reguły ona chłodzi, bo za nia...
czyli pomiary temperatur w komorze chłodziarki i komorze zamrażarki. W komorze chłodziarki na górnej półce mam 7 °C, po 1 h pracy lodówki. Podczas pracy sprężarki, a nawet długo po jej wyłączeniu gdy temp w zamrażalniku jest niska, panuje w tej rurce podciśnienie! Można wpuścić powietrze i zepsuć, jakoś, ale działający, układ ! Dzięki, cenna, a nawet...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Nie no tego jeszcze nie było :D Taniej będzie podjechać do zakładu klimatyzacji niż skompletować taki zestaw i napełniać nie szukając wycieku, ze o uzupełnieniu oleju nie wspomnę a co za tym idzie braku osuszania układu przez podciśnienie a w konsekwencji zatarcia sprężarki co prowadzić będzie do wymiany jej, osuszacza, skraplacza, oraz płukania układu.
Sprawdź ciśnienia w układzie!!! Jeśli niskie schodzi na podciśnienie to po paru minutach zamarza parownik i nie chłodzi.
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Filtr jest by wyłapać wodę z układu (śmieci też). Jak nie było podciśnienia i przedmuchania azotem to jest mieszanka a nie czysty czynnik. Co do ciśnienia jest zależne od rodzaju czynnika chłodzącego. Ten artykuł powinien pomóc https://www.iparts.pl/artykuly/czynniki-...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
A ja nic nie robię, nie podaję żadnego napięcia. Nic. Filmik sugeruje, że jest podłączone napięcie (krokodylek spięty z czarnym kablem). Nie pokazałeś na filmiku całego układu połączenia z zaworkiem. Po prostu mam podłączoną pompkę i cały czas trzymam zatkany drugi króciec. Czy masz możliwość podłączyć do tego króćca choćby strzykawkę (np. 200ml) by...
Zawór przebijący służy żeby wbić się w układ i móc odzyskać czynnik z urządzenia chłodniczego. Zgoda :) , natomiast zakładając, że biorę na siebie fakt, że układ może być trochę nieszczelny (cały czas pracuje chłodzi/mrozi, opisałem w podlinkowanym temacie) per saldo ujdzie nawet całkowicie gaz (koszty prawie zerowe) co stoi na przeszkodzie, aby tą...
Kapilarę się przełamuje a nie obcina gwarantuje to swobodny przepływ skroplonego czynnika chłodniczego i zapobiega "gwizdaniu" Kapilarę w jednym miejscu dydaktycznie przełamałem, ale efekt był podobny - zwężenie wylotu. Stacje do napełniania posiadają cylindryczny zbiornik ze szklaną rurką i podziałką co pozwala dozować czynnik bez wagi Pogódźmy się...
Jeśli była by uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej miał byś stan płynu chłodzącego wysoki więcej niż miałeś wlane i płyn zimny był by mętny/ a co do takiego wysokiego ciśnienia w zbiorniku może być korek podciśnienia nie sprawny lub zapowietrzony układ chyba że sprawne jest ogrzewanie w samochodzie to w tedy bym się nie zamartwiał/ zobacz jeszcze...
przede wszystkim jeżeli nie ma czynnika to powinno się sprawdzić szczelność układu ale nie metodą próżni jak to uczyniono tylko napełniając układ azotem, spadek ciśnienia azotu wskazuje na nieszczelność, próba przez próżnię nie ma sensu bo przy niewielkiej nieszczelności (a taka może być u Ciebie skoro miesiąc chłodziło) spadek podciśnienia może nie...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
No i nie jestem przekonany czy fazowe sterowanie silnika AC to dobry pomysł. Jest powszechnie stosowane w odkurzaczach i innych urządzeniach zapewniających dobry ciąg chłodzący uzwojenia. Tym niemniej straty cieplne są duże. Osobiście zastosowałem w jednym z projektów do regulacji podciśnienia w kapsule.
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Kod P0171 oznacza, że czujnik tlenu (O2) w banku 1 rozpoznał zbyt ubogą mieszankę, aby ją skorygować. Czujniki tlenu O2 mają możliwość korygowania mieszanki paliwowej o +-15%. Jeśli będzie musiał skorygować mieszankę paliwowo-powietrzną w większym stopniu, zostanie zapisany kod P0171. Następujące problemy mogą być spowodowane przez kod P0171: Nieszczelność...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Po prostu próżniowana puszka zostaje ...zniszczona! Także bez ściemy, ale to dopiero pierwszy babol. Spokojnie, po co te nerwy, odessałem resztki gazu, oczywiście zawsze trochę zostanie. A przecież wiem że ta puszka by pufnęła przy zbyt dużym podciśnieniu. Dlaczego tak a nie 50/50 ??? Przecież to ostatnie daje mieszaninę o własnościach bliskich R134a....
Witam . Mam problem z klimatyzacją. W przewodach od klimatyzacji zrobiła mi się dziurka na jesieni(klimatyzacja nie była potrzebna) więc przewody wymieniłem na wiosnę. Pojechałem nabić układ i okazało sie że maszyna nie może wytworzyć odpowiedniego podciśnienia (test szczelności wypadł poprawnie), mechanik polecił wymienić kompresor klimatyzacji. Kompresor...
Witam, W Berlingo I FL z 2003 roku. Mam problem z klimatyzacją. Zacznę od tego, że kiedyś spalił mi się komputer. Po zainstalowaniu nowego nie działała klima. W końcu elektronik wgrał mi ją. Klimatyzację nabyłem w serwisie (układ na pewno jest szczelny). Klima włącza się, ale muszę trzymać przycisk alby zaczęło chłodzić. Kiedy puszę to za chwile wyłącza...
No dobra przyznaje się że nie do końca miałem odwzorowany układ z napełniania. Miałem zamontowany trójnik z zaworami. Powietrza nie powinno tam być ponieważ puszczałem przez trójnik gaz i odciąłem zawór na trójniku od strony gazu, następnie włączyłem sprężarkę aby wykonać podciśnienie. Mając naciągnięte podciśnienie wpuszczałem gaz zamykając zawór przy...
Panowie, a w tym audi to nie ma przypadkiem dyszy rozprężnej? A co do układu to jestem niemal pewny, że masz jakiś mały przeciek. Maszyna prawdopodobnie robi test szczelności na podciśnieniu. Niestety efekt tego żaden, bo wszelkie nieszczelności na elementach gumowych "domyka" i układ staje się szczelny. Co do ilości czynnika, to z łatwością w googlach...
No jest to jakiś pomysł, i to nawet dobry👍 Widzę, że do kupienia jest też jakiś uszczelniacz, który wpuszcza się do układu przed wprowadzeniem gazu. A stosowałeś ten gaz osobiście, lub znasz kogoś kto używał takiego czynnika? Masz może jakąś opinie o tym produkcie? Australia, Oceania, USA, Kanada, Chiny - tam zamiennik to standard. Osobiście używam...
Wracam do tematu gdyż wykonałem pewne prace i chce opisać uzyskane efekty. Wymieniłem skraplacz wraz z osuszaczem (osuszacz jest niewymienny w tym skraplaczu) Wymontowałem sprężarkę, usunołem z niej olej, stwierdziłem, że jest w bardzo dobrym stanie, jest czyściutka. Otrzymała nowy olej i została zamontowana. Zaworu rozprężnego nie wymieniłem ponieważ...
Zbudowałem kiedyś heatpipe na zwykłej wodzie. Działała, tylko, że dopiero w wysokiej temperaturze. Zrozumiałe ze względu na medium. Jeśli chodzi o porowatość rurki w środku, czy jakiś "knot" to jest potrzebny tylko wtedy, jeśli chcemy odprowadzać ciepło z góry do dołu. Jeśli chodzi o sprawność i temperaturę wrzenia cieczy, to wszystko kwestia tego co...
użył pompy, ale nie żeby zrobić próżnię i sprawdzić, czy ucieka, tylko jak dobijał gaz, to włączył na chwilę tę pompę, ale po co, nie wiem. Próżni nie robi się aby sprawdzać szczelność! Jeżeli jednak układ nie "trzyma" nawet próżni, to dziura jest jak stodoła. Prawdopodobnie robił próżnię przed napełnianiem i powinien to robić przez co najmniej kilkanaście...
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie tak samo jak Ty w tym samym silniku. Byłem ostatnio sprawdzić luzy zaworowe w serwisie KIA w Krk (RM Filipowicz) i zgłosiłem ten problem. Luzy podobno są OK a problem miał pochodzić z nieszczelności w układzie podciśnienia z reduktora/ parownika LPG - tak stwierdził doświadczony mechanik. Instalacja...
Problem dotyczy chłodziarki,na parowniku chłodziarki nie ma grzałki. Nie rozumiesz. NIE każda lodówka NoFrost ma dwa parowniki. Nie podajesz dokładnych informacji o lodówce choć te informacje masz. W każdym razie powinieneś te informacje mieć, bo naprawiasz ten sprzęt. Pasuje dać dobre zdjęcia i opis budowy. Np dwa parowniki + zawór przełączający....
Jest kilka punktów odpowietrzania. Procedura - wpierw zlewamy płyn u dołu chodnicy-zakładamy wąż - zalewamy zbiornik- bez włączania silnika odpowietrzamy układ od najniższego punktu. Tu podobnie. https://youtu.be/OGaOYeELZwc Najważniejsze odpowietrzasz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być...
P0140 to: Czujnik O2 (Bank 1, Czujnik 2) – brak aktywności. Obwód grzałki czujnika tlenu O₂ może być zwarty. (Zazwyczaj wymaga wymiany bezpiecznika obwodu grzejnika, również w skrzynce bezpieczników). Zwarcie w obwodzie sygnałowym czujnika tlenu O₂. Stopienie złącza wiązki lub wiązki przewodów w wyniku kontaktu z układem wydechowym. Woda dostała się...
Dzień dobry Teraz gdy nastały upalne dni , chciałem skorzystać z klimatyzacji, klima manualna Golf 1.9 TDI 110 kM silnik AHF. Okazało się że klima niedziała. Pierwszym krokiem jaki wykonałem była wizyta w serwisie klimatyzacji. Tam po podłączeniu do maszyny BOSCH AC500 i wykonaniu wszystkich operacji tzn. odzyskiwanie R134a 6ml 530g,podciśnienie 12min....
I jeszcze jedno pytanie - czy mogę agregat podłączyć jakoś "na krótko" żeby go sprawdzić ? Nie da się! To silnik BLDC. Bez sprawnej płyty zasilającej go nie uruchomisz. Jednak problem jest chyba poza sprężarką. Czy po włączeniu słychać pracę sprężarki? Czy część zamrażarki pracuje? tzn czy jej wnętrze/ściany staje się chłodne? Odkręcając ten złoty...
Witam, problem dotyczy klimatyzacji w Honda Accord VIII gen - układ jest szczelny (był sprawdzany, wymieniony 1 oring itp.) i w pełni nabity czynnikiem. Sprężarka klimatyzacji uruchamia się po włączeniu klimy, wentylator na chłodnicy klimy również startuje. W ogóle nie chłodzi powietrza, a na pomiarach nanometrów L/H powstaje tak jakby po właczeniu...
Dziękuje za odpowiedzi! Po trzecie - większość silników w turbinach jest chłodzona przez powietrze przepływające przez turbinę , powietrze to powinno być suche, należałoby usunąć z niego wilgoć ponieważ woda w zasysanym powietrzu prędzej zniszczy komutatorowy silnik niż zdążysz nacieszyć się silnym ssaniem . To wiem dlatego chcę wykorzystać turbiny...
Dzień dobry!!! Mam mały problem, poszukuje wartości rezystancji przy zimnym silniku i nagrzanym dla czujników temperatury cieczy chłodzącej i czujnika mieszanki paliwa (tak sie chyba on nazywa i do tego słuzy) oba są niedaleko siebie. Jeżeli zdejmę wtyczke z czujnika temp. płynu chłodzącego to silnik inaczej sie zachowuje, jezeli zdejmuję wtyczke z...
Jak wtłoczysz zimne powietrze do środka wzmacniacza ,chłodząc radiatory to to ogrzane powietrze będzie krązyć w środku wzmacniacza,a jak wyciągasz to ogrzane powietrze od razu zostaje usunięte z wnętrza wzmacniacza i to jest wg. mnie najlepsze rozwiązanie,bo w środku wzmacniacza jest chłodne powietrze i wystepuje minimalne podciśnienie które otworami...
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
Wchodzimy w złożone zagadnienia. Liczyłem, że wypowie się ktoś lepiej zorientowany w tematyce HVAC, ale skoro nikt nie zabiera głosu, to się wypowiem - starając się użyć logicznego rozumowania krok po kroku. Dotychczas rozpatrywaliśmy model tylko pod kątem jednej wielkości - temperatury. Jeśli dodamy do tego ciśnienia i wilgotność, mamy trzy zmienne,...
Z tego, co widzę to miałeś najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia. Jeżeli po wymianie termostatu był odpowietrzany oznacza to że układ jest nieszczelny. Dlatego wentylator się nie załączał i były takie wysokie temperatury. Jak już napisano powyżej silnik mógł zgasnąć z przegrzania, choć po ostygnięciu powinien dać się jeszcze odpalić choć...
W czasie jazdy, bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia! W kolektorze zaś masz podciśnienie, i łatwo o przesącz. Po kolei: dwie nakrętki są pod kolektorem ssącym ( zresztą podobnie jak maluchu, dwie były pod gaźnikiem). Pod tymi nakrętaki są takie po dwie podkładki-jedna zwykła stalowa a druga termobimetaliczna. Czemu? Szpilki znajdowały sie w płynie...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
Witam wszystkich czy ktos z was ma dobty pomysł jak ochłodzić ciecz w pojemniku do około -3-0 stopni?? narazie jedynie co wymyśliłem to owinac pojemnik rurkami miedzianymi i przepuścić wode(sama wode ze studni jest za ciepła) około 8-10 stopni wiec pomyslałem nad dodaniem układu chłodzacego z lodówki...czy macie jakieś inne pomysły?? Układ w rurkach...
układ podciśnienie pojemność układ chłodzić chłodzić układ podciśnienie zafira
zacieranie silnika transit instrukcja sagemcom dsi83 dekoder
blaupunkt monterey fabia schematy
Serwery serwisowe Mercedes-Benz - dostęp i aktualizacje Hulajnoga Blaupunkt nie działa po wymianie złącza baterii