Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Ostatnio miałem podobny objaw bąbelki wręcz piana w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego straszne podciśnienie słabe ogrzewanie przyczyną był termostat oraz niewielki wyciek z pompy.Objawiało się to tylko przy większych prędkościach. Skąd podciśnienie w układzie chłodzenia? W jaki sposób może wytworzyć się podciśnienie w układzie...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Ehe, bo akurat w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i zaciąga powietrze...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
witam mam problem rok temu w listopadzie wydmuchało mi uszczelke pod głowicą w vito 110d.zawiozlem auto do naprawy.została zregenerowana i splanowana głowica wymienili wtryski i popychacze i oczywiscie uszczelke kosztoweło mnie to 2500 zł .wszystko było ok do dzis.mam podciśnienie w układzie chłodzenia wywala płyn i ulatnia sie jakis dym ze zbiorniczka...
Badanie próżnią w ogóle nie daje gwarancji czy układ jest szczelny. Podciśnienie potrafi nawet doszczelnić dziurawy układ, choć raz miałem też odwrotnie, podciśnienia nie trzymał a nadciśnienie już tak.
Gość nie ma podciśnienia w LT często taki zawór na układzie chłodzenia spuszcza nie potrzebnie podciśnienie. A wracając do sztangi to spotkałem się już z wieloma teoriami.
A jak się ma do tego podciśnienie i przepływomierz, jak widzi obciążenie silnika? Ma to LPG?
Sprawdź ciśnienia w układzie!!! Jeśli niskie schodzi na podciśnienie to po paru minutach zamarza parownik i nie chłodzi.
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Moim zdaniem to za wysoko zainstalowany reduktor może być przyczyną : jak samochód ostygnie , stygnie układ chłodzenia , płyn zmniejsza swoją objętość , spada ciśnienie w instalacji - w reduktorze wytwarza się wtedy podciśnienie ( jak w odwróconej butelce z wodą) i napełnia się powietrzem. Uruchamiasz silnik , układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Czy podmiana została wykonana przez osobę kompetentną gaz nie uciekł przypadkiem? Sprzedający deklarował sprzedaż sprawnego klimatyzatora ze ściągniętym czynnikiem w odpowiedniej ilości, specjalnie o to pytałem przed zakupem. Kiedy zadzwoniłem poinformować o problemie na grzaniu usłyszałem, że nie sprawdzał ilości, a instalacja miała 17 metrów, więc...
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Tak wszystko odpowietrzyłem, myślę że płyn gdy się mocno nagrzeje to robi podciśnienie, bo na postoju i na zaraz zapalonym silniku nic nie kapie. Dziwi mnie jednak to, że nie włączasię czujnik temp.
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Na 99% uszczelka pod głowicą, wykręć świece i spróbuj zajrzeć do cylindrów, założę się że w którymś będzie czyściej niż w pozostałych. Co do odgłosu przelewającej się wody to słychać tylko jak w układzie jest powietrze a raczej spaliny w tym przypadku.
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Próbowałem lać zimną i nie dało rady. Ogólnie układ chłodzenia jest brudny.Płyn ma temperaturę 102 stopnie. przy odkręceniu korka po 5 min od zgaszenia auta podciśnienie wypluwa płyn.
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Witam, Przede wszystkim trzeba sprawdzić parametry pracy silnika. Na pierwszy ogień - temperatura silnika, podciśnienie w układzie dolotowym. Może po prostu siadł czujnik temp. w układzie chłodzenia... Za pomocą tech2 można zapisać parametry w postaci tzw. migwaki. Tak jak napisał jaworskiauto - cudów nie ma. Jest to dość prosty silnik, z którym nie...
niestety radość z posiadania citroena c3 picasso 1,6 120km vti trwała krótko, obecnie wystąpił problem z układem chłodzenia ,na tak zwanym krótkim obiegu wzrasta ciśnienie lub podciśnienie ,które powoduje wyrwanie węża ze zbiornika wyrównawczego,i oczywiście wyrzucenie płynu.Chcę dodać ,że został wymieniony termostat ,oczywiście przewód zbiornika. zauważyłem...
Nie szukaj problemów tam gdzie nie ma. Gdybyś miał nieszczelność na pewno byś nie przejechał tych 20km. Skoro temperaturę trzyma i się nie przegrzewa to ok. A przy rozgrzanym silniku i odkręceniu korka od zbiorniczka to normalne że płyn wyrzuci. To jest nawet zakazane bo można sie poparzyć. Sprawdź tylko korek zbiorniczka. Zobacz olej w silniku. Sprawdź...
najpierw wysysa całe powietrze z układu i widać na zegarze czy szczelny układ czeka się trochę i jak wskazówka się nie ruszy to znaczy że szczelny układ Pierwsza uwaga - całego powietrza na pewno nie wyssie, a druga - wytwarzane podciśnienie ma tendencję do doszczelniania układu. Ja szukając nieszczelności wytwarzałem specjalnie ciśnienie i wskaźnikiem...
Co wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia? Pompa wody! Popisz jeszcze bajeczek, popisz. Napisz mi gdzie w zamkniętym obiegu jest ciśnienie a gdzie wytwarza się podciśnienie. Napisz jeszcze dlaczego na zimnym silniku pompa ciśnienia nie wytwarza a na ciepłym już tak
Miałem taki sam problem (stary przenośny split na r22), ale po zrobieniu próżni okazało się, że trzyma dobrze podciśnienie, napełniony R422D działa dość dobrze już od trzech czy czterech tygodni. Wg. mnie wszytko zależy od tego czy układ jest szczelny.
I teraz hit, temat rozwiązany. Były założone 2 termostaty z czujnikiem (podgrzewaczem) takie jak oryginał, co się okazało otwierają termostat przy temp 95 co jak zaraz wyjaśnię już za późno, robiło się zbyt duże podciśnienie i termo się otwierał albo nie koniecznie. Dodam że były to drogie zamienniki. Żeby było porównanie to z różnych firm. Serwis Peugeot...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
W czasie jazdy, bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia! W kolektorze zaś masz podciśnienie, i łatwo o przesącz. Po kolei: dwie nakrętki są pod kolektorem ssącym ( zresztą podobnie jak maluchu, dwie były pod gaźnikiem). Pod tymi nakrętaki są takie po dwie podkładki-jedna zwykła stalowa a druga termobimetaliczna. Czemu? Szpilki znajdowały sie w płynie...
No dobra przyznaje się że nie do końca miałem odwzorowany układ z napełniania. Miałem zamontowany trójnik z zaworami. Powietrza nie powinno tam być ponieważ puszczałem przez trójnik gaz i odciąłem zawór na trójniku od strony gazu, następnie włączyłem sprężarkę aby wykonać podciśnienie. Mając naciągnięte podciśnienie wpuszczałem gaz zamykając zawór przy...
Wracam do tematu gdyż wykonałem pewne prace i chce opisać uzyskane efekty. Wymieniłem skraplacz wraz z osuszaczem (osuszacz jest niewymienny w tym skraplaczu) Wymontowałem sprężarkę, usunołem z niej olej, stwierdziłem, że jest w bardzo dobrym stanie, jest czyściutka. Otrzymała nowy olej i została zamontowana. Zaworu rozprężnego nie wymieniłem ponieważ...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Cześć, mam problem z BMW E36 320i z silnikiem m52b20 vanos. Auto dymi na siwo/biało, dym dość gęsty, nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto nie posiada katalizatora. Spaliny mają zapach paliwa Przeze mnie zostało sprawdzone: - płyn chłodniczy: poziom był sprawdzany w ciągu 1000 km, nie ubyło go ani trochę; - płyn chłodniczy:...
użył pompy, ale nie żeby zrobić próżnię i sprawdzić, czy ucieka, tylko jak dobijał gaz, to włączył na chwilę tę pompę, ale po co, nie wiem. Próżni nie robi się aby sprawdzać szczelność! Jeżeli jednak układ nie "trzyma" nawet próżni, to dziura jest jak stodoła. Prawdopodobnie robił próżnię przed napełnianiem i powinien to robić przez co najmniej kilkanaście...
Witam Ad1. Ponieważ centrala 2N2W nie posiada komory mieszania nie ma sensu ustawienie pośrednich położeń siłowników na czerpni i wyrzutni. Ilość powietrza może być regulowana tylko przez falownik ale ustawianie pośrednich położeń to nic innego jak wprowadzanie dodatkowych oporów na drodze hydraulicznej (powietrznej) Ad2. Ostro polemizowałbym z projektantem...
I po co ten sarkazm? To taka mimowolna kontrmetoda na czepialstwo (zgórywiemlepiej) niektórych użytkowników. Co i jak? - Czynniki przelewałem grawitacyjnie, pod ciśnieniem. Bardzo ładnie samo płynie. Nie trzeba butli odpowietrzać. Najpierw zrobiłem w butli podciśnienie pompą, później podłączyłem izobutan, na końcu propan. Cały czas duża butla na wadze....
Zbudowałem kiedyś heatpipe na zwykłej wodzie. Działała, tylko, że dopiero w wysokiej temperaturze. Zrozumiałe ze względu na medium. Jeśli chodzi o porowatość rurki w środku, czy jakiś "knot" to jest potrzebny tylko wtedy, jeśli chcemy odprowadzać ciepło z góry do dołu. Jeśli chodzi o sprawność i temperaturę wrzenia cieczy, to wszystko kwestia tego co...
Kiedy , prócz pomiaru ciśnień robiłeś pełną obsługę układu ? Na pierwszy rzut oka zapchany filtr czynnika . W każdym razie na początek usunięcie czynnika i oleju , sprawdzenie osuszacza , mycie układu,wymiana filtra czynnika ( chyba że producent użył zintegrowanego z osuszaczem , wtedy wymiana kompletu).Zawory rozprężne raczej są dość trwałymi elementami...
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
bbmotor, nie mam ADHD, jedynie dysfunkcję pamięci krótkotrwałej - czasami zapomnę o czym piszę. Sądząc po godzinie, śpieszyłem się już do pracy. Pompka podciśnieniowa występuje w skuterach ze zbiornikami położonymi poniżej gaźnika (np. w podłodze). Podciśnienie jest pobierane z komory korbowej silnika. W skuterach ze zbiornikami powyżej gaźnika stosuje...
(...) Wentylator został tak umiejscowiony aby mógł wytworzyć podciśnienie wewnątrz obudowy. Tak jak już wcześniej pisałem to rozwiązanie się dobrze spisuje i nie miałem z nim problemów co do przegrzewania się koncówek mocy. Podobny układ chłodzenia jest zastosowany we wzmacniaczu Technicsa AX6 i nie tylko i jak na razie się świetnie spisuje. Podobnie...
Z rozszerzalnoci cieplnej cieczy chlodzacej. Przy wyzszej temp. z preznosci par cieczy w danej temp. To jest uklad zamkniety nadcisnieniowy.
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
Dzień dobry Teraz gdy nastały upalne dni , chciałem skorzystać z klimatyzacji, klima manualna Golf 1.9 TDI 110 kM silnik AHF. Okazało się że klima niedziała. Pierwszym krokiem jaki wykonałem była wizyta w serwisie klimatyzacji. Tam po podłączeniu do maszyny BOSCH AC500 i wykonaniu wszystkich operacji tzn. odzyskiwanie R134a 6ml 530g,podciśnienie 12min....
I jeszcze jedno pytanie - czy mogę agregat podłączyć jakoś "na krótko" żeby go sprawdzić ? Nie da się! To silnik BLDC. Bez sprawnej płyty zasilającej go nie uruchomisz. Jednak problem jest chyba poza sprężarką. Czy po włączeniu słychać pracę sprężarki? Czy część zamrażarki pracuje? tzn czy jej wnętrze/ściany staje się chłodne? Odkręcając ten złoty...
Jak wtłoczysz zimne powietrze do środka wzmacniacza ,chłodząc radiatory to to ogrzane powietrze będzie krązyć w środku wzmacniacza,a jak wyciągasz to ogrzane powietrze od razu zostaje usunięte z wnętrza wzmacniacza i to jest wg. mnie najlepsze rozwiązanie,bo w środku wzmacniacza jest chłodne powietrze i wystepuje minimalne podciśnienie które otworami...
Witam, problem dotyczy klimatyzacji w Honda Accord VIII gen - układ jest szczelny (był sprawdzany, wymieniony 1 oring itp.) i w pełni nabity czynnikiem. Sprężarka klimatyzacji uruchamia się po włączeniu klimy, wentylator na chłodnicy klimy również startuje. W ogóle nie chłodzi powietrza, a na pomiarach nanometrów L/H powstaje tak jakby po właczeniu...
Tutaj masz pokazane jak działa układ chłodniczy https://www.youtube.com/watch?v=yS8el8Tq... Przy pracującym wentylatorze filtr/odwadniacz nie powinien się pocić bo rozprężenie jest dopiero po rurce kapilarnej - znaczyło by to żę filtr jest zatkany lub że do układu dostała się woda. Stara chłodziarka zepsuła się w ten sposób że rurka parownika przegniła...
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
ładowarka akumulatora trakcyjnego . to wszystko jest w jednej obudowie pierwsze od góry nad silnikiem trakcyjnym Z tym się akurat nie do końca zgodzę, bo ładowarka akumulatora trakcyjnego w Leaf'ie jest umieszczona pod tylnym siedzeniem. I w dodatku jest chłodzona cieczą. Nad silnikiem siedzi sobie inwerter silnika trakcyjnego. Tak jest ale w leaf...
Dziękuje za odpowiedzi! Po trzecie - większość silników w turbinach jest chłodzona przez powietrze przepływające przez turbinę , powietrze to powinno być suche, należałoby usunąć z niego wilgoć ponieważ woda w zasysanym powietrzu prędzej zniszczy komutatorowy silnik niż zdążysz nacieszyć się silnym ssaniem . To wiem dlatego chcę wykorzystać turbiny...
Wchodzimy w złożone zagadnienia. Liczyłem, że wypowie się ktoś lepiej zorientowany w tematyce HVAC, ale skoro nikt nie zabiera głosu, to się wypowiem - starając się użyć logicznego rozumowania krok po kroku. Dotychczas rozpatrywaliśmy model tylko pod kątem jednej wielkości - temperatury. Jeśli dodamy do tego ciśnienia i wilgotność, mamy trzy zmienne,...
więc jeśli czynnik by uciekł to zamrażalnik też by nie działał. Czy coś źle myślę ?! Tak bo widzisz obieg czynnika zaczyna się od zamrażalnika następnie idzie na chłodziarkę i powraca do sprężarki wygląda na to że jest go poprostu za mało i już na chłodziarkę go brakuje standart z czynnikiem R600 jego obiętość w układzie i tak jest niewielka [pracuje...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Opis problemu: nagrzewnica jest zimna, niezależnie od nastawienia temperatury czy czasu pracy silnika. Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest cała gorąca, auto nie przegrzewa się. Reduktor LPG jest również gorący, więc wydaje mi się, że układ nie jest zapowietrzony oraz że termostat i pompa cieczy chłodzącej są sprawne. Na pierwszy ogień poszedł zawór...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Nie no tego jeszcze nie było :D Taniej będzie podjechać do zakładu klimatyzacji niż skompletować taki zestaw i napełniać nie szukając wycieku, ze o uzupełnieniu oleju nie wspomnę a co za tym idzie braku osuszania układu przez podciśnienie a w konsekwencji zatarcia sprężarki co prowadzić będzie do wymiany jej, osuszacza, skraplacza, oraz płukania układu.
Odnośnie 1 , to problem może być z niewyważonym wirnikiem, i przy pewnych obrotach zachodzi rezonans z obudową i tak się to objawia, jeśli zagrzeje Ci się wnętrze budy, to poza zawieszeniem systemu nie powinno Ci się nic uszkodzić. Musisz przy wymianie wentylatorów na większe, sprawdzić pobór prądu i jakie są różnice, bo może za duży pobór być i w...
Musi coś być, jeśli mechanik mówi, że ktoś próbował sam coś robić i zrobił tam taki bałagan, że nie może dojść z tym do ładu. Tak jak wcześniej już opisałam po zakupie vectry, gdy następnego dnia rano chciałam jechać do pracy samochód nie chciał odpalić, ponieważ rozładował się akumulator przez podpięty na krótko wentylator (a Pan, który ją sprzedawał...
-> c_04, oba układy, które podałeś, nie są termostatami... jedyne, co robią, to wyłączają, kiedy nie ma zasilania wiatraczków (a i to nie uwzględniłęś, że napięcie zasilania wiatraczków jest za duże dla wejścia TTL), i jakoś reagują na temperaturę (wyłączeniem lampy, ale jeden przy niskiej, drugi przy wysokiej temperaturze - jeśli termistor w obu jest...
Filtr jest by wyłapać wodę z układu (śmieci też). Jak nie było podciśnienia i przedmuchania azotem to jest mieszanka a nie czysty czynnik. Co do ciśnienia jest zależne od rodzaju czynnika chłodzącego. Ten artykuł powinien pomóc https://www.iparts.pl/artykuly/czynniki-...
Temat przegrzewania się komponentów komputera jest złożony. Skupiając się na zasilaczu pomijamy inne aspekty obiegu powietrza w obudowie, ale załóżmy, że w tym przypadku jest to jedyny powód wyłączania się komputera. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to konstrukcja która niegdyś była przystosowana do bocznego wentylatora wytwarzającego podciśnienie...
Witajcie! Tak przeglądam ten temat. Pierwsze pytanie jakie się samo się zadaje, to co zimą przy mrozie -5 celsjusza? Temp. kolektora bez pompy ciepła to + 70 co daje różnicę 75 stopni. Moc tracona to około 50W/m^2/stopień. Dla 2m^2 kolektora i różnicy temperatur 75 stopni daje to 750W straty. Słoneczko wtedy (zimą daje około 600W/m^2 przy słonecznym...
Kapilarę się przełamuje a nie obcina gwarantuje to swobodny przepływ skroplonego czynnika chłodniczego i zapobiega "gwizdaniu" Kapilarę w jednym miejscu dydaktycznie przełamałem, ale efekt był podobny - zwężenie wylotu. Stacje do napełniania posiadają cylindryczny zbiornik ze szklaną rurką i podziałką co pozwala dozować czynnik bez wagi Pogódźmy się...
Więc tak: A - Podejrzewam że to jest połączenie odpowietrzania komór pływakowych z filtrem powietrza oraz układem powietrza wtórnego ("wtrysk" powietrza do układu wydechowego, dopalanie niespalonych węglowodorów). B - Podgrzewanie gaźnika (z układu chłodzenia). Przydatne przy eksploatacji zimą, ale kto 900-tą jeździ w zimę... Na drugim zdjęciu charakterystyczny...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Problem dotyczy chłodziarki,na parowniku chłodziarki nie ma grzałki. Nie rozumiesz. NIE każda lodówka NoFrost ma dwa parowniki. Nie podajesz dokładnych informacji o lodówce choć te informacje masz. W każdym razie powinieneś te informacje mieć, bo naprawiasz ten sprzęt. Pasuje dać dobre zdjęcia i opis budowy. Np dwa parowniki + zawór przełączający....
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Ok - był fachowiec. Oto co się działo. 1.lodówka stała od 2 dni wyłączona z otwartmi drzwiami. Fachowiec przeciął rurkę serwisową. Spore nadciśnienie. Wyraźny zapach gazu. Czynnik schodził paręnaście sekund. 2.Podłączył VAC i do niego pompę (był to aggregat od zwykłej lodówki) pod rurkę serwisową, włączył i trzymał tak długo aż - sprawdzając poprzez...
przede wszystkim jeżeli nie ma czynnika to powinno się sprawdzić szczelność układu ale nie metodą próżni jak to uczyniono tylko napełniając układ azotem, spadek ciśnienia azotu wskazuje na nieszczelność, próba przez próżnię nie ma sensu bo przy niewielkiej nieszczelności (a taka może być u Ciebie skoro miesiąc chłodziło) spadek podciśnienia może nie...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
A jak się porównuje masa spalin powstających w jednym cyklu pracy cylindra do masy tłoka? W którą stronę wpływa i dlaczego? ---- Siły bezwładności a raczej wypadkowa z sił bezwładności i ciśnienia gazów, zostawiamy w spokoju. Umówmy się że NIC nie przerabiamy z konstrukcji silnika pod gazy spalinowe, ale mieszanką dążymy do optymalnego ciśnienia odpowiednią...
Wg specyfikacji R600a. Moje kondolencje. :cry: Niestety to już norma. Przy tym czynniku strona ssawna sprężarki pracuje na podciśnieniu ok 0.5 Bara. Każda nieszczelność powoduje zassanie powietrza i wtedy dzieją się cuda. Pomiary powinny byc przeprowadzane w środku komory chłodniczej. Nie przy tylnej ścianie! Przecież z reguły ona chłodzi, bo za nia...
Witam . Mam problem z klimatyzacją. W przewodach od klimatyzacji zrobiła mi się dziurka na jesieni(klimatyzacja nie była potrzebna) więc przewody wymieniłem na wiosnę. Pojechałem nabić układ i okazało sie że maszyna nie może wytworzyć odpowiedniego podciśnienia (test szczelności wypadł poprawnie), mechanik polecił wymienić kompresor klimatyzacji. Kompresor...
Pompą podciśnienia możesz to odpowietrzyć.
No i nie jestem przekonany czy fazowe sterowanie silnika AC to dobry pomysł. Jest powszechnie stosowane w odkurzaczach i innych urządzeniach zapewniających dobry ciąg chłodzący uzwojenia. Tym niemniej straty cieplne są duże. Osobiście zastosowałem w jednym z projektów do regulacji podciśnienia w kapsule.
Jeśli była by uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej miał byś stan płynu chłodzącego wysoki więcej niż miałeś wlane i płyn zimny był by mętny/ a co do takiego wysokiego ciśnienia w zbiorniku może być korek podciśnienia nie sprawny lub zapowietrzony układ chyba że sprawne jest ogrzewanie w samochodzie to w tedy bym się nie zamartwiał/ zobacz jeszcze...
Problemem była nieszczelność w układzie podciśnienia, a konkretnie zaworek obiegu chłodzenia paliwa.
układ podciśnienie pojemność układ chłodzić chłodzić układ podciśnienie szczelność
medion instrukcja obsługa schemat ładowania tablecie charakterystyka dynamiczna
merkury schemat panasonic aquarea
Brak działania światła przeciwmgłowego w Hyundai i20 - przyczyny i rozwiązania Falujące obroty w koparce JCB 8030 - przyczyny i diagnostyka