W serwie podciśnienie cały czas „pracuje” - raz jest go więcej, za chwilę mniej, ale pracujący silnik cały czas to uzupełnia. Twoje obawy są zupełnie nieuzasadnione. Po wymianie rurki jak odpalisz silnik sytuacja w kilkanaście sekund wróci do normy. Przecież w tej chwili wężyk i tak jest dziurawy i serwo się „zapowietrza”.
Pewnie to przedlift. Jest to podciśnienie do sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Szukaj za schowkiem w kabinie.
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Witam. Podciśnienie z kartera silnika - a w gaźniku służy do pompowania paliwa membraną. Z dołu masz duży otwór - przedłużenie tej szyjki i mały otworek połączony z tym metalowym króćcem. Pozdrawiam.
Dolny wężyk kranika to podciśnienie podłączyć do gaźnika lub gumowego króćca, górny to paliwo podłączyć do wejścia paliwowego gaźnika
A to nie jest czasem fragment wężyka hydrostatu? W Samsungach w czasie wirowania tworzy się duże podciśnienie i może czasami wessać wężyk od hydrostatu:)
Tu nie ma żadnej trudności. Ściągnij wężyk podciśnienia idący od vacum do N75 i zatkaj go palcem - masz czuć podciśnienie (pracujący). Ściągasz przewód idący na gruszkę - przy pracującym ma być podciśnienie. Zaciągasz nawet ustami ( w ostateczności) wężyk od gruchy (zgaszony) i patrzysz lub wyczuwasz ręką, czy sztanga drgnie i czy grucha szczelna. To...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Trzeci wężyk podłączony do gardzieli gaźnika otwiera go podciśnienie wytwarzane przez silnik w czasie pracy.
Jeśli od zbiornika idą dwa wężyki do gaźnika to jeden z nich odpowiada za paliwo a drugi za podciśnieniowe otwarcie zaworu paliwa w zbiorniku. Przez zimę paliwo odparowało z gaźnika i teraz trzeba się nieźle nakopać ( nakręcić) żeby go zalać. Zrób tak ściągnij ten wężyk który odpowiada za podciśnienie z zaworu przy zbiorniku załóż w to miejsce kawałek...
Sprawdź automatyczny zaworek paliwa pod zbiornikiem. Być może zanieczyścił się mułem z dna zbiornika. Odłącz wężyk doprowadzający paliwo do gaźnika, włóż go do jakiegoś naczynia, a następnie podaj podciśnienie (wystarczy paszczowe) do drugiego wężyka, który jest podłączony do "kolektora" ssącego. Wtedy powinno polecieć paliwo. Jeśli nie poleci = zaworek...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? ) Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
Wężyk igielitowy i agregat z lodówki. Wężyk podłączasz pod ssanie agregatu. Po dotarciu do zatoru podciśnienie przyssie styropian i bez problemu go wyciągniesz.
Ta pompa - dozownik to coś takiego? http://www.gastronomiczne.pl/dozownik_80... Jeśli tak to musi być jakaś dziurka na ssącym lub zatkane wyjście za dozownikiem , zwrotny tu nie jest potrzebny bo zawsze któraś kulka zaciska wężyk i podciśnienie nie pozwoli cofnąć się płynowi.
Sprawdź hydrostat, takie ustrojstwo na podciśnienie z zbiornika. Możliwe że jest przytkany wężyk od zbiornika np.proszkiem lub brudem i wirowanie się nie załączy.
Wężyk ma być podpięty pod podciśnienie w kolektorze a czy on będzie podpięty przy przepustnicy czy zaraz przy głowicy to nie ma to znaczenia. Jeżeli był odpięty to regulator nie działał poprawnie - ciśnienie było stałe a powinno zależeć od ciśnienia w kolektorze.
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
A sprawdzałeś manometrem próżniowym jakie ten kompresor wytwarza podciśnienie ?musisz też wziąść po uwagę jaki opór będzie stawiał wężyk łączący kompresor z końcówką , grubego nie dasz bo nie poręczny . Proponuje, za nim kupisz jakąś końcówkę , sprawdzić z wężykiem jakim chcesz dać jak będzie odsysał , i nie zapomnij dać jakiś filterek żeby cyna nie...
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Możesz w ten sposób wyssać, albo przy gaźniku zdejmij sobie wężyk i odkręć korek wlewu. Nie wiem czy masz w 2T kranik podciśnieniowy. Jeśli tak to na wężyk dochodzący z boku kranika musisz podać lekkie podciśnienie żeby się otworzył. Najprościej wyssać z baku przez korek, zalać do pełna 95 i w trasę póki weekend :)
To nie jest zabezpieczenie przed przelaniem zbiornika a odpowietrzenie zbiornika rurka musi byc w srodku zbiornika do samej góry zbiornika , zaślepienie tej rurki spowoduje zatrzymanie silnika po jakimś czasie. Podciśnienie nie pozwoli na swobodny spływ paliwa do gaznika i silnik stanie
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Sprawdź podciśnienie w zasobniku podciśnienia i w wężyk od N75 do turbiny.
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
W sumie tam nie ma co namieszać bo w obudowie przepustnicy są tylko 2 przyłącza. http://www.meat-doria.com/en/new_product... To cieńsze idzie właśnie do tego zaworu a dalej od zaworu do filtra powietrza. Możesz po prostu zaślepić wężyk co idzie do przepustnicy żeby lewego powietrza nie ciągnął. A jak koniecznie chcesz wymienić ten element...
Ja od roku używam testo 330 LL 1kosztował mnie 4500 netto kupiłem zestaw bez drukarki i bez NO zestaw z NO miałem w ofercie za 5800, wcześniej używałem testo 320 basic cena z tego co widzę to 2300 netto bez drukarki. Jeszcze wcześniej użytkowałem MRU ale testo bardziej mi się podoba. Plusy w testo cele zmieniasz samemu cele NO możesz sobie dokupić potem...
https://obrazki.elektroda.pl/5381397200_... Kolejny projekt który powstał z praktycznej potrzeby ;) Rozlutowywanie płytek za pomocą zwykłego odsysacza to dość irytujące zajęcie, zwłaszcza gdy trzeba wylutować elementy z płytki z metalizacją otworów. Męczyłem się z tym i w końcu postanowiłem taką nabyć. Po przeszukaniu neta i przestudiowaniu...
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
I znalazłeś problem. Membrana w egr jest dziurawa i zaniża podciśnienie w układzie. Zdejmij podciśnienie z egr zaslep gumowy wężyk i się przejedź.
Chciałbym zaprezentować moją konstrukcję chwytaka podciśnieniowego. Ponieważ ostatnio zaczynam lutować układy SMD zaszła potrzeba stosowania chwytaka podciśnieniowego. Początkowo bawiłem się pęsetą, ale denerwowały mnie malutkie rezystory pryskające gdzieś spod pęsety, gdy próbowałem je uchwycić. Postanowiłem, że muszę coś wymyślić. Zobaczyłem podobny...
Panowie jak macie patenty na szczelność zasobników na olej w których jest on podgrzewany. Daje się u mnie zauważyć delikatny dymek powstały w yniku podgrzewania oleju do około 100 st. A co za tym idzie czuć podgrzany olej w powietrzu . Mam palnik Chinola coś a'la bairan z bocznym zasobnikiem na olej Dziurka w wieczku, do tego wężyk spiro alu i do komina....
Jakie podciśnienie na wężykach ?, w 90KM silniku jest wastegate w turbo sterowane ciśnieniem. A w sterowniku jest zabudowany map sensor i ma widzieć prawidłowe ciśnienie w dolocie Tak to w MSA było, a tu jest już EDC15 z MAP-em na rurze do IC, z silników 90KM występowały chyba tylko AGR/ALH Na wszystkich wężyk co powinno zasysać to zasysa. Mógł zepsuć...
może komuś to się przyda , kiedyś miałem taki przypadek a passacie b5 1,9 tdi ktoś kiedyś musiał grzebać przy pedale gazu i nie zabezpieczył tego cięgna od pedału do potencjometru a jest tam ŚRUBA RZYMSKA i rozkręciła się wiec fizycznie było tylko 2/3 gazu . Drugi przypadek cały czas otwarty EGR prosto zdiagnozować poprzez odpięcie węża zaślepienia...
No to skoro to klapa to co za problem wyeliminować zawór odpina podciśnienie od zaworu i wężyk zaślepia żeby nie ciągneło powietrza. Trzeba sprawdzić czy klapa jest cały czas otwarta ale jak się nie mylę to powinna być a podczas gaszenia zawór dostaje impuls i zamyka klapę na czas gaszenia i ponownie ją otwiera.
Nie kumam Twojego liczenia, bo ja liczę tak: 4,8l/min * 60 min = 288 l/h 0,288m3 * 10,972kWh/m3 = ok. 3,16kW Oczywiście że masz racje! Zupełnie źle to policzyłem! Tak to jest jak się robi 4 rzeczy na raz!!! To filmik z pracy mojego kociołka. Jak słychać pracuje tak cicho, że mimo zdjętej obudowy prawie go nie słychać. rF = 5 a moc przy tych obrotach...
Moim zdaniem odpowiedź na problem już padła. EGR, sam piszesz, jak odepniesz wężyk od EGR, to jest dobrze. Sprawdź, czy jest cały czas podciśnienie na EGR.
tam niema żadnego obiegu, to jest taki rezerwuar, żeby właśnie jak się zagotuje to do tego zbiorniczka naleciało a nie na ziemie i się zmarnowało, poza tym wężyk w tym zbiorniczku powinien sięgać prawie dna a nie kończyć się na górze, wtedy teoretycznie niby powinno zaciągnąć płynu jeśli jest za mało w chłodnicy i stworzy się tam podciśnienie
A trzyma Ci ten kranik w ogóle podciśnienie? I jaki to skuter? Najprościej spr podciśnienie zasysaj je i zobacz czy ci ucieka czy nie jeśli nie to masz albo wężyk albo kranik do wymiany.
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
Nie wiem czy Davvvvi idziesz w dobrą stronę. Ja miałem spore problemy z lewym powietrzem w gaźniku. Podciśnienie zasysało powietrze na połączeniu wężyk paliwa gaźnik. Każda dawka lewego powietrza szła w wężyk i cofała paliwo a na postoju silnik się zalewał po sam wydech, aż ciurkiem leciało gdy zapomniałem zamknąć kranik. Objawy były takie: gdy już...
Ten wężyk to odpowietrzenie zaworu egr, ma za zadanie kompensować różnice ciśnień powstające podczas ruchu zaworu, nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika, ale w pierwszym poście napisałeś, że czuć podciśnienie jak go zatkasz palcem, to oznacza, ze egr jest dziurawy i dostaje się przez niego lewe powietrze do kolektora ssącego, a to już ma wpływ na...
Ten plastikowy pipek na zdjęciu to nie podciśnienie ale zawór bezpieczeństwa do upuszczania gazu. Podciśnienie masz założone, to ten czarny wężyk na zdjęciu.
Witam. W piecu jest trójnik z wężykami, jeden idzie do komina ale chyba zaślepia go śruba, drugi do wentylatora, trzeci do presostatu. Tutaj nie byłem pewien czy dobrze założyłem, bo nie zwróciłem uwagi a presostat ma 2 króćce ale skoro piec działa to chyba jest ok. Pisałem o tym w poprzednim poście. Skoro odpala, jest podłączone w właściwe miejsce....
Witam, Mam dziwny przypadek związany ze spadkiem podciśnienia. Z dnia na dzień po nocy, przy pierwszej jeździe zauważyłem brak mocy, przeszukałem wszystkie wężyki podciśnienia myśląc że któryś się przetarł (chociaż w lato wymieniałem wszystkie tak na wszelki wypadek). Ale wszystkie wężyki wyglądały w porządku, doszedłem do punktu gdzie wpina się wężyk...
Pompa napędzana jest z wałka rozrządu. Tak mi się wydaje. W tym przewodzie podciśnienie pojawia się tylko przy wyższych obrotach. Zaślepienie go raczej nic nie zmienia w pracy silnika.
Jak po zgaszeniu silnika podciśnienie się utrzymuję to serwo powinno być szczelne. Raczej bym sprawdził czy geometria się nie przycina. Najlepiej strzykawka 150ml, wężyk i obserwować czy sztanga chodzi płynnie w pełnym zakresie.
No to sprawdzaj kolejno wszystkie miejsca gdzie dochodzi podciśnienie - gdzieś musi znikać - np.egr. Zaślep na chwile wężyk podciśnienia idący na zawór egr i zobacz czy coś się zmieniło. Sprawdź akumulator podciśnienia. Jaki to silnik?
Kanał, wężyk przez który podciśnienie pompuje membraną żeby ta zasysała paliwo z baku do gaźnika. Zdejmij tłumik i zobacz czy okno wydechowe nie jest zatkane nagarem i przy okazji popatrz na gładź cylindra i stan tłoka jak to wygląda.
Panowie sprawa z turbem rozwiązana.. N75 się włączał ale było strasznie słabe podciśnienie na wężyku, prawie wcale..Powodem był pomylony wężyk na n75 góra z dołem ;) Zbiera się teraz całkiem inaczej.. Pewnie został teraz tylko problem z odpalaniem po nocy
Takie świstanie to nie otwiera się zawór upustowy. Albo uszkodzony zawór upustowy lub wężyk i nie ma podciśnienia do otwierania zaworu. U siebie też wymieniłem na nowy tylko to musiał być jakiś leżakowany bo na początku było ok a po miesiącu to samo. Dopiero kupiony nowy w aso z datą z tego samego roku co zamówienie. W tych zaworach przeważnie uszkadza...
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Najpierw trzeba sprawdzić szczelność wężyka wychodzącego z przyłącza P2 zintegrowanego zaworu magnetycznego. Jeśli wężyk będzie cały a na jego końcu będzie wyczuwalne podciśnienie (po przytknięciu doń palca) to trzeba wymontować i sprawdzić zawór EGR czy się uchyla np. po podpięciu do króćca jego siłownika wężyka z przyłącza P6 zdjętego wcześniej z...
Hydrostat to takie okrągłe "coś" z trzema wyprowadzeniami i wężykiem na podciśnienie z aparatu myjącego? To jak dmuchnie się w ten wężyk to załącza się pompa spustowa wody. Nie wiem jak sprawdzić zawór Agua stop, ale jak zakręciłem zawór od wody po pobraniu wody po jakiś 20 sekundach to wyskoczył błąd E1.
Ten wężyk jest po to aby wyeliminować w tej komorze z której wychodzi ciśnienie powstające na wskutek ruchu metalowej membrany Tak, a jak ktoś ma tam, w tym króćcu podciśnienie z kolektora ssącego, to oznacza, że membrana pękła i egr jest zepsuty
Dziękuję za pomoc, sprawa się nieco wyjaśniła, po prostu mam nieoryginalny wężyk do sterowania turbiną od zaworu N75. Generalnie ktoś w serwisie przy naprawie gruchy wpadł na pomysł, żeby nie stosować tego dziwnego węża producenta, który jest przełączany przejściówkami, tylko w całości ktoś dał z metra wąż paliwowy. Jest tylko jeden problem, że średnica...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam co może być przyczyną cieknącego gaźnika delorto PHVB 20.5 z zaznaczonego miejsca ? https://obrazki.elektroda.pl/6768672200_... (at)ElektrodaBot Szybka odpowiedź Paliwo wycieka z dolnego króćca przelewowego (oznaczonego na zdjęciu), bo poziom paliwa w komorze pływakowej jest zbyt wysoki. Najczęstsze przyczyny: 1. Nieszczelny lub zabrudzony...
Opisuj proszę, jestem bardzo zainteresowany... szczególnie że trochę czasu poświęciłem na swoje rurki ale tak do końca nie byłem zadowolony z efektów. Otóż wcześniej pisałem, że trzeba użyć ok. 5 ml acetonu. W Chemii kupiłem czysty, kosztuje grosze. Odmierzałem strzykawką wlewając do środka. jak już wlałem to do końca rurki ciepła fi 8 dospawałem rurkę...
Wężyk od cylindra to jest przewód impulsowy czyli podciśnienie i tu nie ma paliwa. Jego podłączasz pod gaźnik albo tu gdzie jest gaźnik mocowany. Na gaźniku masz dwa króćce od paliwa czyli ssanie i powrót. Tu jak się pomyślisz w podłączeniu wężyków to nie odpali. Zamienisz i będzie działać.
Odłączając zasilanie od elektrozaworu sterującego pracą EGR, a pozostawiając przyłączone podciśnienie pod ten EGR, wyłączam sterowanie nim, ale zawór pozostaje na max otwarty za sprawą tego, że podciśnienie go otwiera na maximum? Żeby zamknąć EGR musiałbym zdjąć jeszcze wężyk podciśnienia z niego, no i oczywiście zaślepić ten wężyk żeby nie rozszczelnić...
Z tymi podciśnieniami brzmi to sensownie, poodpinam wszystko i zaślepie żeby był szczelny uklad, dzisiaj będę miał chwilę czasu żeby to sprawdzić, bo ciągle praca. Sprawdzę z tymi hamulcami i zedytuje post, natomiast jak wcisne hamulec i wyłączę silnik to pedał ani się nie podnosi ani nie opada. EDIT: - Pedał hamulca jest miękki po 20min od zgaszenia...
A to nie masz gdzieś przytkanego albo załamanego przewodu między zbiornikiem a filtrem? Bo tamto podciśnienie to jest znikome - to nie jest tak, że pompa próbuje zaciągnąć przez wężyk ok 4mm grubości tysiąc litrów na godzinę albo zasysa paliwo ze zbiornika 20m niżej :D Weź sobie zrób prowizoryczny zbiornik zewnętrzny, albo nawet możesz wykorzystać gotowy...
Witam, mam problem taki że nie wiem czy wężyk podciśnienia ma być podłączony tylko do kranika paliwa czy jeszcze podciśnienie jest gdzieś potrzebne? Do gaźnika czy zaworu pseudo egr? Silnik 139QMB/QMA (GY6 50)
I "lewy luft", podciśnienia, wężyki, dolot itd... Do sprawdzenia.
zanieczyszczenia spuszczone, to jest instalacja LOVATO stara dosyć i wydaje mi się ze nie ma w niej żadnej cewki przynajmniej nie widziałem. Autko nie kichało, a zostało zatankowane LPG do pełna. Dziś wszystko posprawdzam tak jak piszecie Dodano po 28 Tak wygląda moja centralka i elektrozawory http://obrazki.elektroda.net/92_12411635... Dodano...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
https://obrazki.elektroda.pl/3764968600_... Ten wężyk to podciśnienie do zespołu gazowego. Wolny koniec włóż w tą środkową przelotkę do komory wymiennika i tam niech sobie stoi luźno,tak ma być.
Na te cienkie wężyki (teraz nie mam jak sprawdzić) to to powinno być chyba takie coś? Sprężysta W1 10,5 Zakres: 8,8-11,0 https://allegro.pl/oferta/sprezysta-w1-1... Z tego co pamiętam wężyk miał ok 10 mm (będę potrzebował 8 na wtryski i 2 no reduktora) na podciśnienie też zakładasz? jak tak to te same czy mniejsze? bo tam...
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Jeżeli nim steruje podciśnienie to nawet bez opaski wężyk nie spadnie.
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Zobacz ten schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8489476100_...
Dmuchanie czy zasysanie nie ma znaczenia gruszka musi być szczelna. Pompa podciśnienia nie jest dużą i ma małą wydajność. Do tego wydajność zależy od obrotów (w tym przypadku) wałka rozrządu a więc z połową obrotów wału. Niewielka dziura i podciśnienia spada do poziomu takiego iż nie jest w stanie wysterować turbo jak i EGR ( wysokie wysterowanie N75...
Przy zdjęciu podciśnienia od strony reduktora nie powinno syczeć. Syczeć może tylko od strony kolektora ssącego. W sensie reduktor nie syczy tylko podciśnienie zaciąga lewe powietrze do kolektora. Albo załóż na króciec przy reduktorze wężyk i drugi koniec włóż do słoika/butelki z wodą. Nie może bąbelkować.
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
(at)adam7009 dzięki za podpowiedź, wprawdzie wtyczka nic nie zmieniła ale skierowała wzrok we właściwe miejsce ;) Poniżej co zrobiłem: 1. odczytałem Forscanem błędy, został P1402 (zatkana kapilara), czyli ten co zwykle, niekasowalny 2. odpiąłem wtyczkę od EGR, odczytałem błędy, doszedł dodatkowo P0405 (wartość niska obwodu czujnika) 3. przejechałem...
Wężyk steruje ciśnieniem regulatora zmienia się bodajże od 2,5 do 3 barów. Tu masz : Zdjęt Podciśnienie wyłączone 3.0 bar Wężyk założony Podciśnienie włączone 2,5 bar Pompa nie pracuje Po 10 min 2.0 bar
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
EGR masz elektryczny czy na podciśnienie??? Jak na podciśnienie to zdejmij wężyk z niego i tak pojezdzij i zobacz to spalanie. Wężyk zaslep np jakaś śrubka. A i po jakim czasie wywali ci błąd od EGR ale myślę że zdążysz zobaczyć czy spalanie spadnie.
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
W zamierzchłych czasach jak miałem malucha to: - zaznaczony wężyk na drugim zdjęciu, to było odpowietrzenie miski olejowej (odma), - na pierwszym zdjęciu w tym miejscu nic nie było. Ja jak dałem się nabrać na tzw wskaźnik ekonomicznej jazdy, to w tym miejscu miałem podpięty wężyk do mierzenia podciśnienia w kolektorze ssącym. Natomiast u kolegi. który...
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
błędów nie ma, spalanie niskie, mocy nie brakuje, nie zapycha FAPa ale to już nie to samo auto. Aż się boję spytać czego jeszcze brakuje? Statystycznie najczęściej jakiś wężyk pęka, parcieje i nie widać. Podciśnienie przed zaworem słabe. Potrzebny wakuometr i trójnik.
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Robbi2708. Sprawdziłem, brak kropki i oznaczenie N (trudności z odczytem ze względu na umiejscowienie reduktora!!!). To co zastanawia mnie w tej chwili to brak możliwości zmniejszenia ciśnienia już teraz w ZETA/N poniżej 1,25bara. Sprawdziłem podłączenie podciśnienia: króciec srebrny przy imbusie- podciśnienie, wyjście bezpieczeństwa mosiężne na obwodzie...
witam ponownie, sprawdziłem czujnik płynu w kolektorze i wydaje mi sie że jest dobry-napięcie zasilania jest 4,96V (chyba dopuszczalny spadek), dokładniej to sprawdziłem i tak: przy ok 50°C napiecie jest tak ok 3,5V a przy ciepłym tak ok 95°C napięcie wynosi 2,3V czyli prawidłowo bo w czujniku ma maleć oporność ze wzrostem temperatury, więc to napiecie...
wężyk podciśnienie schemat wężyk podciśnienie podciśnienie wężyk benzyna
przesyłanie sygnału audio transmisja skrętce zasilanie ekspres xelsis
podłączenie zasilaczy serwerowych saeco xelsis
Instrukcja obsługi miniwieży Thomson CS-97 po polsku Renault Master 2.3 dCi DTC 203116: EGT Sensor 2 Low Voltage Fault Repair