Podparte zawory lub jeden z nich.
Podparte zawory lub zdarte krzywki - jak zwykle.
...albo skrajnie rozregulowane/podparte zawory.
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Luz zaworowy za mały / podparte zawory ? Tam zdajesię nie ma kompensacji hydraulicznej..
sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie
Za gorąco i ubogo na gazie i podparło zawory. Zrzucać pokrywę wałków, szczelinomierz w dłoń i do sprawdzenia luzy zaworowe.
Zależy w jakich jednostkach tam jest ale od około 25-30 mbar a przy podpartych zaworach lub nieszczelnym dolocie ponad 30 mbar.
Jeżeli nie wina cewki lub świecy to masz coś źle z mechaniką silnika, np podparty zawór. W module nic nie grzeb, jest ok.
Masz wiertarkę stołową ? Wyłączona wiertarka stołowa się do tego świetnie nadaje. Odpowiedni dobrany klocek drewniany w komore spalani, uginasz wiertarką (uchwytem ustawionym na odpowiednie "rozwarcie") sprężynę przy podpartym zaworze i gotowe. W warunkach bojowych można też w 2 osoby i klucz oczkowy. Tylko na ziemi, bo butem trzeba pomagać. A taki...
Podobną sytuację miałem w traktorku do trawy. Może porównanie słabe ale jak udało mi się go odpalić i rozgrzać to kolejny raz odpalał bez problemu. Problemem były "podparte" zawory. Po ustawieniu odpowiedniego luzu traktorek zaczął odpalać bez problemu niezależnie od warunków.
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Uszczelka i naprawa gniazd nie ma znaczenia. W pierwszym i drugim przypadku najwyżej będą podparte zawory, ale nie spotkaja sie z tłokiem. Rację maja ci którzy uważają, że przestawiony jest rozrząd i zalecaja chronić auto przed tym mechanikiem.
Pomiar ciśnienia oleju przy 2k rpm na rozgrzanym silniku mógłby dać odpowiedź.
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte? Czy te anomalie dzieją się po rozgrzaniu silnika? czy nie zależnie od jego temperatury? Pamiętam podobny przypadek w Hondzie Accord, wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze, okazało się, że zawory były podparte
albo głowica ma wypalone i podparte zawory wydechowe na środkowym cylindrze sprawdź napięcie lądowania
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Podparte zawory trzeba jechać na regulacje luzu zaworowego
C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych. Pierścienie, lub lejące wtryskiwacze, ewentualnie podparte zawory.
Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte?
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Ale problem jest na ciepłym wg autora plus słychać strzały w dolot. Książkowy za mały luz zaworowy i przez to podparte zawory dolotowe.
Jakim sposobem sprawdzić, czy iskra jest wewnątrz cylindra ? Wyeliminować wszsytko, co może powodować, że jej nie ma. Jeżeli iskra na zewnątrz jest silna, taka, jak ma być to układ wytwarzania wys. napięcia jest ok. Jeżeli świeca jest niedobra, to można ją wygrzać nad płomieniem i wyczyścić. Do celów sprawdzenia powinno wystarczyć. Zadbać o przewody...
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Jeśli uwalona dźwigienka, to szybko padnie wałek rozrządu. Nie wiem czy to możliwe, ale gdyby zblokował się kompensator luzu, to zawór mógłby być podparty. Pierdułka, ale roboty sporo, bo walki są mocowane do pokrywy zaworów.
wałek przechodzi przez obudowę muszę koło zdjąć. Co do blokad to owszem jak się nie rusza później silnikiem ja muszę pokręcić wałem żeby tłokami podeprzeć zawory żeby nie wpadły mi do cylindra po zdjęciu zamków
Zawory sprawdzałeś czy są podparte. Być może wymagają regulacji.
Zawór jednokierunkowy z podparciem w oba kierunki , po co (?) aby wysterowany siłownik w jedną stronę nie wrócił się bez odpowiedniego rozkazu https://www.hafner.pl/_pdf/zlacza/ZSP_01...
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Zawór zwrotny odpływu zawieszony, podparty jakimś kawałkiem.
Niech zgadnę, podparty zawór wylotowy drugiego stopnia i widzisz ciśnienie generowane przez pierwszy stopnień, drugi tłok 'lata' na pusto i nic nie robi.
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
Co się długo zastanawiać- podparty zawór. Czy kolega frezował gniazdo i docierał uszkodzony zawór?.
Zacznij od regulacji luzu na zaworach ,bo skoro twierdzisz że łapie najpierw na jeden potem pozostałe cylindry to obstawiał bym podparte zawory.
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Rozmiarowo części zaworów z 3jw60 nijak mają się do części zaworów z hs 11 . to zupełnie inne zawory . Piłowanie zaworu na papierze 600 to masochistyczne zajęcie , lepiej jak już użyć grubszego bp 240 ,póżniej 400 i wykończyć jakimś drobnym ale to też trzeba mieć odrobinę pojęcia i wyczucia w ręku . Niestety montaż zaworów w głowicy hs 11 może zniweczyć...
Ewentualnie delikatnie podparty zawór. ( Nie wychodzi w żadnych testach)
Zawór zwrotny podparty jest sprężyną, zatem cyrkulacja całkowicie stanie. Różnicowy ma kulkę, która zamyka przepływ w momencie wymuszenia ruchu wody przez pompę, ale w cyrkulacji nie stosuje się tego zaworu i rozwiązania.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
sprawdz szczelinomierzem czy zawory nie sa podparte w jezdzie nie czuc zadnych tylko odpalanie jest ciezkie (przerabialem to juz na paru peugotach)
Jeśli to możliwe to spuścić wodę i dopiero wtedy grzać palnikiem. Z wodą to bez sensu. Podeprzeć zawór ciężkim młotkiem i dobraną nasadką uderzyć z góry w mosiężną cześć by odbić elementy. Potem dużą Cobrą odkręcać za zewnętrzny pierścień mosiężnego elementu (większa średnica. Ostatnio odkręcałem taki 45-letni zawór, odciąłem oś tak by od góry założyć...
Zapomnij o odpalaniu silnika dopóki go nie wydostaniesz. Nie słuchaj tych co powiedzą że kawałek plastiku nie uszkodzi silnika, bo taki kawałek potrafi podeprzeć zawór i w najlepszym przypadku się tylko wygnie, a może i urwać a wtedy silnik złom.
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
problem rozwiązany był podparty zawór ssący ustawienie od nowa rozwiązało problem pali za każdym razem
Mogło podeprzeć zawór i dojść do kolizji, aczkolwiek bardziej logiczne jest że regulacja się wykręcała i zawór był ciągle zamknięty. No i jak nie wypuszczał spalin to mógł stukać.
Podparte zawory wydechowe, sprawa rozwiązana.
usterka została usunięta a przyczyną jej występowania były podparte zawory
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
Dopiero kupiłem jazda próbna wszystko ok było wracać do domu i zonk, gasła co 15km. Rozbierałem gaźniki ale w chwili jak normalnie paliła, więc paliwo w nich było. Chciałby wyeliminować głowicę na podparte zawory. Jeśli podczas jazdy zdechła i nie pali, mierząc ciśnienie sprężania było po około 11 bar to podparte zawory mogę wykluczyć.
Przyczyną był podparty zawór EGR dziękuję wszystkim, zamykam temat.
Pamiętaj o jednej ważnej żeczy ten silnik nie ma hydraulicznej kompesacji luzu zaworowego. Jeżeli piszesz, że zaczoł nie palić na jeden gar i gaśnie na wolnych to owszem może być cewka, ale również podparty zawór. Nie wiem dlaczego, ale rzadko kto wie, że w 1.6 XEP trzeba regulować luz zaworowy.
To jest pełny wtrysk, a nie gaźnik sterowany? Przydałoby się podłączyć pod tester diagnostyczny i sprawdzić czy ECU nie widzi jakiegoś błędu, czy sterowanie wtryskiwacza nie jest z tego powodu przerywane. Może też być jakiś problem niezwiązany z elektroniką, np. przytkanie wtryskiwacza z powodu długotrwałego postoju, jakiegoś zatoru w układzie paliwowym,...
Przyblokowało zawór przelewowy w pompie oleju i ciśnienie podparło hydropopychacze. Najlepiej było by podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia i sprawdzić jakie jest faktyczne ciśnienie oleju podczas kręcenia rozrusznikiem
Kolego masz podparte zawory dolotowe.
Tylko jak podeprzeć zawór by nie wpadł do cylindra?
Nadal nie wiemy jaki przebieg miedzy serwisowy bo np. jak z 50-60kkm to na 99% podparte zawory.
Nie mówię że każdy silnik 2zaworowy jest bezkolizyjny, ale większość takich silników jest. Druga sprawa że jak źle ustawił luzy zaworowe to po prostu może mieć wiecznie podparty zawór i tyle.
Podparte zawory albo wypalone już gniazda.
1. Nie. Zby duży luz (objawiający się klepaniem) nie powoduje nieszczelnosci i - przynajmniej na krótką metę - jest znacznie mniej groźny niż zbyt mały. 2. Tak. Zbyt mały luz powoduje nieszczelnosci i płomień wypala zawory, gniazda, przy skrajnym podparciu może też być spadek mocy czy wręcz wypadanie zapłonów (jeszcze zanim wypali dziury).
Zrobione, dziwne, że nikt z elki nie pomógł. Były podparte zawory ssące.
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Stara glowica ma zerwane 2 gniazda na świece więc nie ma sensu jej robić. Zauważyłem natomiast że można bez problemu podeprzeć zawór wsadzając przez gniazdo świecy zwykły śrubokręt. To może być nie głupi pomysł.
Witam .W aucie z którym miałem doczynienia okazało się że falowanie i brak mocy oraz liczne błędy komputera które mogły wskazywać na uszkodzony komputer okazało się że w tym silniku istnieje regulacja zaworów manualna, były podparte zawory i to było przyczyną MERIVA A 1,6 105 koni 77kw 2006r OPEL, MERIVA 1.6, 2006.01->2010.05 1598 ccm, 105 KM, 77 kW...
problem rozwiązany podparte zawory naszczęście udało sie bez ściągania głowicy
a szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Szklanka oleju na 5000 km to jest nic wieckiego bo to stara jednostka, olej zawsze weżmie albo wycieknie jak napisałeś. Może nie pracuje wentylator i silnik się przegrzewa? ale wtedy wywalało by płyn, naprawdę za dużo niewiadomych , żeby coś sensownego doradzić. Pozdrawiam Dodano po 2 Mogą być zawory podparte i mędzie taki sam efekt
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
Szukałbym przyczyny w głowicy. Pewnie podparty zawór. Inne przypadki raczej nie zmieniałyby ciśnienia, tylko cały czas byłoby niskie.
Na początek przewody WN-bo są u ciebie,jaki przebieg na LPG (po dłuższym przebiegu w tych autach są podparte zawory-regulacja,nawet po 10 tys. widziałem podparte)
Kolego rolls Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż luzy zaworowe. Być może masz podparte zawory dolotowe.
Witam.Robokop chyba nie.Jak masz podparte zawory to nie masz ciśnienia w cylindrach
sprawdz i ew. wyrególuj luzy zaworowe bo objawy wskazują na podparte zawory.
jednopunkt. Albo uszczelka na kolektorze, albo podparty zawór?
-Układ zapłonowy -podparte\podpalone zawory
Zawory i tyle. Jak słyszę "ustawiłem podparte zawory" to mnie trzepie. Zrobione za ciasno i poszły w dym.
Wał korbowy nawet nie drgnie ani w jedną stronę ani w drugą Tłoki podparte zaworami. Pytanie przy jakich obrotach pękł, jak przy dużych to szkody solidne.
Witam, przy okazjj wymiany rozrządu i wymiany uszczelnień pod nastawnikami oraz simmeringów wałków myślę nad wymianą uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, chciałbym podeprzeć zawory sprężonym powietrzem ewentualnie zabezpieczyć tłokiem aby nie wpadły. Dylemat jest jak zachować się ze szklankami? Czy wycisnąć z nich olej czy składać jak gdyby...
Udało mi się zmierzyć luzy zaworowe ale zapomniałem powiedzieć że silnik nie pracuje na I cylindrze, wrażenie że jest podparty zawór, na zimno i na ciepło kompresja po ok 9.0 bar, podmieniona świeca (była mokra) i cewka, auto ma LPG, luz zaworowy: zawór wydechowy 1 - 0,25mm zawór wydechowy 2 - 0,20mm zawór ssący 3 - 0,2mm zawór ssący 4 - 0,2mm Dane...
zmierzyli dzisiaj jeszcze raz ciśnienie i jest lipa jak myślicie czy to podparte zawory?
...a luzy zaworowe? Przecież to 4-ro suw, od tego się zaczyna. Pewnie podparte zawory albo wypalone gniazda.
Wymieniałem w silniku na nowe hydro-popychacze INA po odpaleniu tradycyjnie zazgrzytały, procedura napełnienia. Ale mam problem bo po nagrzaniu silnika podparły zawory, ciśnienie oleju w normie osiąga max 5bar. I nie wiem czy to czasem nie przez to że jeszcze w nich jest powietrze i to ono tak robi ze podpiera czy może jednak coś z nimi jest?
Kreci tez nie czysto jak by byl problem z cisnieniem w cylindrach co moze byc zwiazane wlasnie z luzami zaworowymi. Olej zmieniany ? Na jaki ? DObrze piszesz tak jakby podparło zawory.
Sprawdz przede wszystkim luzy zaworowe.Przy autach z gazem czesto sie kasuja na zimnym prawie do zera.Masz wtedy podparte zawory i nie chodzi na wszystkie cyl lub nierowno.Mialem pelno takich przypadkow.
Najpierw trzeba postawić diagnozę co padło, bo jak tylko podparty zawór to tragedii nie ma, a zmiana silnika na inny może skończyć się katastrofą finansową.
oba zawory powinny być zamknięte a tak nie jest i z pozostałymi jest ten sam problem z góry dzięki za pomoc Masz podparte zawory najprawdopodobniej lub przestawiony rozrząd. W pierwszym momencie czytaj o poprawności wykonania tej procedury. Po drugie jeśli na 4 masz mijanie się zaworów to na pierwszym obydwa powinny być luźne, jeśli tak nie jest to...
Stan pierścieni sprawdzisz szybko poprzez pomiar ciśnienia sprężania. No przy podpartym zaworze lub zaworach idealne pierścienie wyjdą do wymiany. Zajrzyj do książki serwisowej to się dowiesz, co na temat sposobu pomiaru pierścieni twierdzi producent silnika.
Po pierwsze czy widziś ciśnienie kolektora ssącego? powinno być ok. 340, po drugie czas wtrysku powinien wynosić ok 3,4 a nie 7. po trzecie ciśnienie za małe , stawiam na podparte zawory co jest nagminne w tych silnikach szczególnie przy gazie. ( a tak nawiasem uwielbiasz renault espace). Pozdrawiam
Witam mieliSmy taki sam problem i winowajca byly podparte zawory wydechowe walkiem rozrzadu i na zimnym silniku nie chcial zapalic a przy -2 to juz kaplica dodam ze swiece nowe wyciagniete i grzaly sterownik dzialal a nie odpalal
Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.
Równie dobrze, brak kompresji, podparty zawór, pęknięta głowica. Uszczelka nie, na zimnym i ciepłym silniku byłoby tak samo. Sprawdź czy silnik nie został przegrzany.
podeprzeć bezpiecznik podeprzeć zaworów wałek podeprzeć
naprawa uszkodzonej taśmy czujnik paliwa isuzu lokalizacja pulpitu
suszarka bosch sieci światłowodowe
HP DeskJet brudzi kartkę po prawej stronie – smugi na krawędzi, czyszczenie stacji serwisowej Wyłączanie dodatkowego płukania w pralkach Electrolux