Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
Dlatego ci napisałem że masz dokumentację A to jest święta Biblia montażu. Nawet jak nie umiesz czytać w tym języku to są tam pokazane obrazki. Co, gdzie i jak. Jest schemat hydrauliczny jak masz podłączyć podłączyć, jest schemat elektryczny jak masz podłączyć. Jest schemat mechaniczny pod jakimi kątami można to założyć. Jest schemat paliwowy jak masz...
Te trzy przekaźniki uruchomią grzałki nurkowej - podgrzewanie płynu chłodzącego. Przekaźnik od świateł znajduje się w bsm - skrzynce bezpieczników pod maską. Najszybciej wymienić całą skrzynkę.
U mnie wygląda to tak, że w temperaturach "minusowych", po uruchomieniu silnika, podgrzewanie płynu chłodniczego wyłącza się po ok. 1,5 - 2 minuty. To nie świece podgrzewacza się wyłączają tylko świece żarowe silnika, świece podgrzewacza są włączane dopiero po 10 sekundach od uruchomienia silnika i grzeją (w zależności o map sterownika) aż temperatura...
Kolega miał takie coś w Vento 1.9 SDI do podgrzewania płynu chłodniczego aby ułatwić rozruch. Autko było sprowadzone ze Skandynawii. To na bank podgrzewacz... tylko albo płynu albo oleju jak napisał kolega.
Witam . Jako termostat można wykorzystać któryś z tanich kitów np.f-my Jabel o odpowiedniej rozdzielczości , sterując nim dodatkowy stycznik o odpowieniej mocy , załączający grzałki . Na goglach można spotkać również różnego rodzaju termostaty . W sumie przy podanej mocy bezwładność termiczna będzie zależała od ilości podgrzewanego płynu . Pozdrawiam.
Mam problem ze świecami żarowymi do podgrzewania płynu chłodzącego. Dlaczego spaliły się wszystkie cztery? Po zamontowaniu nowych 13,5 V w samochodzie Renault Master 3, rocznik 2012.
Z nagrzewnicy to by dalo efekt bo onapracuje takze na malym obiegu..... tak sie sklada ze musze wymienic nagrzewnice bo mi cieknie i i tak bede musial sie tam dostac ... u mnie zeby dostac sie do nagrzewnicy musze sciagac caly kokpit. Ale nadal pomysl na podgrzewanie plynu juz w zbiorniczku wydaje mi sie lepszy. Podgrzewanie go tuz przed spryskiwaczami...
Możesz wykorzystac pare rezystowrów 5/10W o oporności takież zeby nie przekroczyc max mocy starat.
A ja widze że słodzisz więc wklejam.
Witam Mam problem z takim seatem. Mianowicie nie steruje on świecami podgrzewania płynu. Świece i przekaźniki sprawne. zasilanie wszędzie jest. Czujnik temperatury sprawdzony też jest wporządku. Mam pytanie odnośnie kodowania komputera czy w tym silniku świece powinny być zakodowane do sterownika?? Mam kodowanie 00002, czy to jest prawidłowe?? nie wiem...
Sorki ale nie odpisałem jak testuję wyjścia przez vag com, to przekaźniki działają i załączają grzałki. Chodzi mi o to, jaką wartość trzeba tam wprowadzić, żeby sterownik silnika to załączał bo na razie tego nie robi.
(at)pkorol, pochwal się jak zrobisz (: Uważaj na aku, takie obciążenie go pewnie szybko wykończy. Popytaj elektryków samochodowych o podgrzewanie płynu chłodzącego. Coś tam Ci pomogą
Plastikowy, kwadratowy ale nie podgrzewany płynem. Od zarazy głodu chłodu i Citroena zachowaj nas Panie. Modlitwa mechanika.
Możesz zrobić to kupując oryginalny sterownik z czujnikami (i to polecam )na przykład taki ; http://www.dacpol.eu/pl/regulatory-przem... Lub innej firmy wydatek od 50zł do ..... Podłączenie zleć elektrykowi jeśli nim nie jesteś.
Nie jestem pewien ale tu chyba są dwa oddzielne czujniki temp. zewnętrznej - jeden dla ECU a drugi dla zegarów. No ale jezeli temperatua plynu jak i temp zewnetrzna wskazuje prawilowo to dlaczego nie zalacza grzania swiec ?
Dobra. Przypomnij, to ta Alfa, co sterownik świec ma na ścianie grodziowej? Teraz tak-błąd może się tyczyć też grzałek nurnikowych, tych, które podgrzewają płyn, sprawdź, czy są sprawne/sterowane.
Recorder wspomniał o webascie, jest taka możliwośc ale musi być tzw mokre które wpina się w obieg płynu. Zagrzeje i środek i silnik ale jest jeden problem - "cena". Nowe to wydatek 3000 do 3800 zł w zależności od sterownika. Używane nio tak minimum 600 od 1600 zł zależy od stanu. Ja mam zamontowane w mazdzie suche, dmucha ciepłym powietrzem do środka,...
Funkcja wentylacji włącza jedynie nadmuch z poborem powietrza zewnętrznego, bez podgrzewania płynu i bez regulacji temperatury powietrza.
należy wyjąć bezpieczniki od dodatkowego podgrzewania płynu 40A i 60A. chyba masz na myśli o wyjęciu bezpieczników od elektrycznego podgrzewacza powietrza "farelki" a nie od podgrzewania płynu?
Witam. Proszę bardzo.
Kup kit AVT1699, który włącza się, zwiera styki przekaźnika na skutek spadku temperatury poniżej 10C. Zmontuj, wpakuj do jakiegoś małego pudełka i wyprowadź bezpośrednio przewody z płytki, nie lutuj złącz. To samo termistor wyprowadź przewodem, tak by można było go przykleić albo docisnąć przykręcając do stabilizowanego miejsca np. pojemnika z płynem...
Praktycznie wszyscy szanujący się producenci większych klim i pc stosują dodatkowy separator czynnika, przyczyna jest oczywista możliwość zalania sprężarki z uwagi na ilość czynnika w układzie, do tego lepsi producenci stosują separator z wymiennikiem regeneracyjnym wspomagającą odparowanie czynnika, niestety ten wymiennik to tylko kawałek rurki ale...
Webasto albo tansza grzałka do wstępnego podgrzewania płynu na 230V i podłączać auto na noc z programatorem że 30-40 minut przed odjazdem nagrzeje płyn chłodniczy i silnik do 50-60 C.
Takie silniki mają raczej dobrą sprawność i nie grzeją się "na już" A nawet jak by tak nie było, to w sumie sa dwie opcje. Pierwsza to goowniany termostat, a druga to brak podgrzewania płynu. Wiskoza raczej nie bo by chodził jak star.
,,Ssanie w twojej favoritce się zacięło.Favoritka ma bimetal podgrzewany przez płyn chłodniczy wygląda to jak sprężyna z budzika i w miarę nagrzewania się silnika, odkształca się on. Poprzez oskę która lubi sie przytrzeć steruję przysłonną powietrza która zmienia skład mieszanki '' jak pisalem to stwierdzili ze cos takiego nie istnieje a jednak........pozdrawiam
Pisze szczerze, bez wymysłów i kolorowania. T-shirty kupione w New Yorkerze pokurczyły się mocno. Podgrzewany płyn do płukania w suszarce śmierdzi. 100% lepszy efekt osiąga się gdy wrzucimy tylko chusteczkę zapachową do suszarki. Niczego się nie naczytałem za dużo. Szwagierka posiadała suszarkę bez pompy i suszyła ubrania wybiórczo (ściśle stosowała...
Witam, mam problem z masterem 2.3 dci 150 koni. Podczas pracy na wolnych obrotach czuć lekkie falowanie, jakby nim delikatnie trzęsło. Podmienione wtryski, przepływka, przepustnica, map sensor, dalej to samo. Samochód jeździ normalnie, nie ma żadnego problemu. W sterowniku błąd od świec żarowych, ale tych od podgrzewania płynu. Po odłączeniu np. przepływomierza...
Wiem ze 13.8 to mało i ile powinno być .Do fokusa drugiego regulatora nie kupię bo drogi, tam jest specyficzny regulator podaje prąd w zależności od temperatury dodatkowe wyjście . Pobór prądu pierwsze 2 km to rozrusznik , swiece żarowe , swiece podgrzewania płynu chłodniczego.przednia szyba ,nadmuch dmuchawy . światła .czasami fotel kierowcy ale to...
A tu są opisane moje doświadczenia z podgrzewaniem płynu przed reduktorem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Mokre webasto podgrzewa płyn chłodzący, jeśli chciałbyś mieć ciepło w środku to musisz jeszcze wentylator włączyć, a to już sporo więcej prądu zjada. Powiedz, na jaki szatański pomysł wpadłeś z tym ogrzewaniem, czego oczekujesz?
To, że one grzeją cały czas to normalne, bo one służą do podgrzewania płynu chłodzącego kiedy silnik jest zimny
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
U mnie w sharanie webasto włacza się jednym z przycisków przy lusterku na przedniej szybie. Webasto załacza się i podgrzewa płyn chłodniczy na małym obiegu w silniku. Jeśli jego temperatura osiągnie okrśloną wartość ( jest dość ciepła) to załacza się dmuchawa i do kabiny wpada ciepłe powietrze. Dodano po 39 U mnie w sharanie webasto włacza się jednym...
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
1. Podczas podgrzewania płynu z dyszy unosi się delikatny dym a`la papierosowy. Czy jest to normalne zjawisko czy też dochodzi do jakiejś nieszczelności urządzenia? Normalne zjawisko. 2. Drugi problem występuje podczas właściwego użytkowania urządzenia. Po naciśnięciu guzika i wydmuchu pożądanej ilości dymu (niekoniecznie do końca podgrzanej partii)....
Przeczytaj sobie wątek o podgrzewaniu płynu i wtryskiwaczy http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3647... Pierwsze strony są o podgrzewaniu płynu przed reduktorem, a w dalszej części o podgrzewaniu listwy. Zrób sobie test jeśli masz taką możliwość. Odpal zimny samochód, niech pracuje na wolnych obrotach i podgrzewaj np. suszarką...
Niby, wszystko ok, ale męczy mnie dlaczego tak wolno podnosi się temp. na wskaźniku - niby wskaźnik dobrze wskazuje bo jak zaświeci się druga kreska to dopiero puszcza termostat. Jak sprawdzić czy działają świece do podgrzewania płynu chłodniczego?
Witam. Bezpieczniki od świec żarowych masz w dodatkowej skrzynce obok komputera a świece do podgrzewania płynu są na aluminiowym króćcu za silnikiem (pomiędzy silnikiem a nadwoziem) Pozdrawiam
w omedze masz podgrzewacz i załącza się tylko gdy spadnie temperatura powietrza poniżej +5 i gdy jest uruchomiony zimny silnik .Piecyk podgrzewa płyn chłodzący do temperatury 84 stopni c i przechodzi w stan wyłączania czyli przewietrza się i po chwili wyłącza . można też przerobić instalację i zrobić ogrzewanie postojowe .ale do tego jest potrzeba kilka...
Mam VW Lupo 1,77 SDi i nie jestem pewien, czy działa u mnie podgrzewanie płynu chłodniczego? Jak to ma poprawnie działać?
Witam. Sprawdź obwód elektrozaworu sterującego podgrzewaniem zbiornika AdBlue. To co piszesz to raczej nie jest żadna grzałka. AdBlue jest podgrzewany płynem chłodzącym silnika. MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID75 Elektrozawór odgałęzienia układu obiegu płynu chłodzącego FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód.
Jeżeli pojawi się taka potrzeba, w blok silnika zagości grzałka płynu. I co ona da :?: Będziesz non stop podgrzewać płyn :?: 10kW braknie.
Kondensat jest to inaczej mówiąc syf jaki zbiera się w reduktorze. tak jak w chłodnicy, nagrzewnicy itd.Spuszcza się go odkręcając śrubę przy reduktorze albo też można przepłukać wodą pod ciśnieniem.Wyczyszczenie umożliwia lepsze krażenie płynu i podgrzewanie reduktora.
Dziękuję za odpowiedź, pytanie było skierowane do Ciebie i uzyskałem bardzo konkretną odpowiedź. Auto mojej żony to zafira w lpg, ogólnie to ako ma 2 lata poprzedni akumulator wytrzymał 7lat przełożny z poprzedniego auta, w oplu jest zamontowana grzałka do podgrzewania płynu chłodniczego i nigdy nie musiałem doładowywać ako ale ciągle słyszę o tym że...
A moze ci gaz ucieka do układu chłodzenia? Nie ma tam czasem parownika podgrzewanego płynem z chłodzenia?
Jest taka opcja, kolektor jest podgrzewany płynem, zasilanie koło 4 kanału dolotowego.
tak, odłączyłem wtyczję z 4 pinowego czujnika cieczy i tak: - świece żarowe silnika grzeją max długo /czyli ok/ - świece podgrzewania płynu dalej się nie włączają.....
Kolego Caterpil . Nie słuchaj powyższych " doradców" . Najwjęcej do powiedzenia mają ci co niewiele wiedzą - samo życie , nie majstruj przy niczym jeżeli jak piszesz pali , ale chla paliwa jak smok ,przyczyna na 100% jest tylko jedna . Korpus pompki jest oryginalny , ale bebechy są od pompki z modelu 277-08 - ogrzewanie " mokre" do podgrzewania płynu...
Elloł. Wie ktoś gdzie i za ile kupić takie cudo do podgrzewania płynu od spryskiwaczy. http://www.webasto.pl/general/pl/am_auto...
22KM to dużo i fizyki nie przeskoczy. Wystarczy pompka obiegowa i podgrzewanie płynu na wydechu. Oczywiście normalny reduktor LPG przezież to tylko 30 zł za używke.
Pomysł z lustrami dobry, lecz dla wykonania ogrzewania i podgrzewania płynów typu woda itp. Obawiam się, że jeśli skierujesz tak utworzoną wiązkę świetlną na panel fotowoltaiczny to go po prostu uszkodzisz.
Ja chyba na allegro widziałem webasto elektryczne występowało w VW i właśnie miało za zadanie podgrzewać płyn chłodzący.
Te świece nie mają wpływu na polepszenie grzania gdyż włączają się dopiero po otwarciu nagrzewnicy więc ciepło oddają do wnętrza a jeśli nagrzewnicy nie otworzysz to nie podgrzewają płynu chłodzącego.
Chyba że brakowało płynu chgłodzącego i dolał mocznika. Albo zbiornik z ad-blue jest podgrzewany płynem.
Nie bardzo rozumiem jaki by to miało sens?, po co podgrzewać płyn do spryskiwaczy skoro on i tak nie zamarznie? Dysze spryskiwaczy owszem zdarza się że po odparowaniu alkoholu z płynu dysze zamarzną, ale to rzadkie przypadki. Czemu to ma służyć to podgrzewanie??
ZAŁĄCZNIK DO PODGRZEWANIA PŁYNU CHŁODNICZEGO W ZIMIE, PO UZYSKANIU TEMPERATURY ROZŁĄCZA A JEŚLI SILNIK JUZ PRACOWAŁ WCZEŚNIEJ I TEPERATURA JEST WYŻSZA TO JUŻ NIE ZAŁĄCZA
A może trzeba jakąś mocniejszą grzałkę, a jak nie to wykorzystać dużą lutownice (taką z grubym grotem) aby to ona podgrzewała płyn
To ciekawe, nie powiem. A jakieś rozsądne uzasadnienie podgrzewania płynu? Nabieranie energii żeby w bloku jej było mniej trzeba? Tzn. chodziło mi o te 20mm a nie o gaśnice.
Wiesz że są specjalne grzałki które podgrzewają płyn chłodniczy, a co za tym cały blok silnika. Przy okazji masz zapewniony zapłon przy najsilniejszych mrozach.
Szukam gotowego urządzenia, które będzie utrzymywało zadaną temperaturę cieczy w zbiorniku. Pojemność układu ok 10 litrów Urządzenie powinno podgrzewać płyn i go chłodzić po przekroczeniu ustawionej temperatury. Czy znajdę gdzieś takie gotowe urządzenie?
Panowie jak w temacie, zegarek rozebrany i ekran sprawdzony ale mam problem wyjąć go z koperty. Podgrzewam wpuszczam płyn do klejów specjalny a lcd jak siedział tak siedzi. Jak go wykleić?
Zaprowadź ten samochód do mechanka, bo z twoją wiedzą to go zepsujesz a ne naprawsz. Te "trzy jednopinowe czujniki" to są świece do podgrzewania płynu chłodzącego.
Problem jest jeszcze w tym , że reduktor jest podgrzewany płynem chłodnicy czego nie ma w maluchu, tak więc jak reduktor poradzi sobie z tym jek nie będzie podgrzany reduktor to zmrozi się i oszroni?!
Być może da się zrobić taką konstrukcję, że jeśli po wyłączeniu grzałki i odczekaniu na stabilizację (gdy w zachodzących zmianach temperatury istotny będzie już tylko najwolniejszy mod zaniku różnic temperatury - stygnięcie układu jako całości) włączy się grzałkę do czasu, aż czujnik temperatury wskaże nastawioną wartość, to niezależnie od początkowej...
mam takie autko ja sobie pomagałem opalarką teraz zrobiłem sobie podgrzewanie płynu w sklepach agd można dostać takie małe grzałki na szklankę 1 calowy trójnik miedziany od co i żywicy trochę ja użyłem takiej z miedzą . Problem już z głowy ważny też filtr paliwa jak nie wymieniłeś na zimę to zacznij od tego Co zrobiłeś? "zrobiłem sobie podgrzewanie...
W tym samochodzie występuje podgrzewacz webasto (najprawdopodobniej- bo w większości jest). Przy temperaturze powietrza poniżej 4st C. uruchamiany jest piec Webasto i dodatkowo podgrzewa płyn. Z powodu dużej sprawności silnika wydziela się w nim zbyt mało ciepła. Piecyk jest zamontowany z przodu, pod maską nad prawym amortyzatorem.
Kolego dabidi " manta " wie co pisze kolektor ssący jest podgrzewany płynem wcelu lepszego odparowania mieszanki paliwowo- powietrznej. W dawnych konstrukcjach był podgrzewany nawet spalinami np.polski Żuk.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Ten silnik jest prosty jak młocarnia z lat 20tych ubiegłego wieku.Jeżeli nie ma tam żadnych przepustnic podgrzewanych płynem,czy też kolektorów dolotowych,to sprawa jest oczywista,że należy zdemontować głowicę
Odpowietrz parownik. Musi on być podgrzewany płynem chłodniczym inaczej zamarza. Jeśli nic więcej nie jest uszkodzone to po odpowietrzeniu będziesz się nadal cieszył jazdą na LPG. :)
to oznacza że ustawiasz moc grzania, a cykliczne włączanie i wyłączanie jest po to, by gotowany produkt utrzymać w odpowiedniej Nie jestem pewna, bo nie potrzebuję utrzymywać temperatury, a jedynie doprowadzić płyn do wrzenia i wtedy przy ustawieniu na 2000 kuchenka pracuje w sposób ciągły, a przy niższej mocy z przerwami. Gdyby moc była taka sama...
to świece podgrzewacza - służą do szybkiego podgrzewania płynu chłodzącego - wykorzystywane są do odmrażania przedniej szyby - to jest ich główne zadanie, nie mają one żadnego wpływu na uruchamianie silnika.
Porządna wanna ultradzwiękowa to wydatek rzędu około 1000 zł. Wanna taka nie wytwarza tylko ultradzwięków, ale także podgrzewa płyn oraz wytwarza specjalne podciśnienie dzięki czemu efekty czyszczenia są jeszcze lepsze.
Fakt grzałki to jak świece żarowe w dieslu sporo prądu ciągną, jeśli już chcesz podgrzewać płyn to lepiej na prosty włacznik typu on/off i samemu kontrolować pracę podgrzewacza. I spory przekaźnik. Np 103 z grupy VW (świece żarowe).
Tak czytam ten post i nie rozumiem ........po co podgrzewać płyn w spryskiwaczu ???? I co to za zbiornik 0,2l nawet w maluchu jest tego 2 l .Przeciez są płyny zimowe no chyba że chodzi o inny cel podgrzania...
Oryginały po tylu latach bardziej służą do zasysania lewego powietrza niż do podgrzewania paliwa. One się rozszczelniają, grzałka też pewnie nie działa. Moja skromna rada: wywal, i ewentualnie zainstaluj przepływowy (podgrzewanie płynem chłodniczym).
Widzę że trafił Ci się ciekawy model gaźnika " 2EE lub 2E3" w dodatku z ręcznym ssaniem. A w tym przypadku ciężko będzie coś doradzić. Tak bardzo ciekawe rozwiązanie . W swojej praktyce spotałem we Favoritkach właśnie coś takiego . Wszystkie to wersje aut na zachód :cry:. Rozwiązanie bardzo ciekawe : bimetal podgrzewany płynem i do tego linka ssania...
No cóż, wygląda na to że silnik nie wytwarza dość ciepła i poza "przestrojeniem" elektrycznego dogrzewacza nie da się wiele zrobić...... No druga opcja to to wspomniane przez kogoś podgrzewanie paliwa, ja nie wiem o co chodzi więc może sam coś wymyśl. Myślę że budowę ukł chłodzenia w tym aucie już znasz dokładnie to i znajdziesz miejsca w których ciepło...
Sprawdź dodatkowe podgrzewanie płynu chłodzącego jeśli posiadasz.Chodzi mi o te trzy świece w układzie chłodzenia. Najlepiej odłącz do sprawdzenia. Może coś w ich sterowaniu nawaliło i może się załączają podczas jazdy i dogrzewają Ci płyn.
Do podgrzewania płynu chłodniczego służą grzałki na 230V wstawiane w blok lub mocowane na przewodzie płynu.O te drugie pytaj w sklepach do ciągników rolniczych.Należy wówczas wyjąć termostat.W ciągnikach one sprawdzają się, pomagają w rozruchu.Trzeba tylko kilkanaście minut przed uruchomieniem podłączyć do napięcia.
Wygląda mi na to że to nie alternator tylko załączaja sie inne obwody w samochodzie -stawiam na obwód świec żarowych albo układ podgrzewania płynu chłodzącego(tam też sa świece żarowe).To pulsowanie jest niezależne od obrotów alternatora więc usterki trzeba szukać gdzie indziej. Pozdrawiam
Ten dźwięk to Webasto do podgrzewania płynu chłodzącego/ogrzewania. Dźwięk jest normalny i tylko się cieszyć że działa. :D Podejrzewam że jest to bus 9 osobowy. Gdyby nie to dogrzewanie to przy tym silniku przy temperaturze poniżej -10st.C to zapomnij o cieple w środku. :cry: i dogrzaniu silnika powyżej 50 st.C
Rozpaczkiwie szukam rozwiązania problemu podgrzewania płynu(reduktora) aby umożliwić zapalamia silnika na gazie w niskich temperaturach nie wymagającego dużego poboru prądu z (akumulatora) polewanie wrzątkiem nie wchodzi w gre.Morze by zmajstrowaC jakąś przetwornice z 12v na?
Witam mam pytanie odnośnie podgrzewacza płynu chłodniczego, są to 3 świece wkręcone w silnik i mają za zadanie podgrzewać płyn i szybciej nagrzać silnik. Szukałem ich na allegro i w inter cars i nie moge ich znaleść. Mam pytanie czy to są jakieś specjalne czy zwykłe żarowe świece? W zasadzie, stosowanie podgrzewania płynu chłodzącego ma sens w "zimnym"...
A te trzy kable podobnie wciskane są jak te od swiec żarowych i podobne jak świece żarowe są w pompe wkręcone te (chyba) czujniki To jest chyba podgrzewanie płynu chłodącego.
i wyskakuje problem "obwód przekaźnika świec żarowych" zmieniłem przekaźnik świec żarowych na drugi poprawiłem masę poczyściłem kostki i nadal jest to samo pali się SERV i CDIF/2 pokazuje nadal ten błąd co może być jeszcze przyczyną?? Skoro nie chce Ci się skorzystać z Clipa ,sprawdź podgrzewanie płynu chłodzącego. Możliwy błąd tłumaczenia
Sprawdżcie czy nie ma podgrzewania paliwa płynem chłodzącym. Mogło się rozszczelnic.
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
W okolicach kolektora wylotowego to jest i ssący kolektor a ten jest podgrzewany płynem więc mogło z pod niego pocieknąć. Współczucia dla tego kto będzie go ewentualnie odkręcać. :D Przegrzany silnik przez jazdę z ubytkiem płynu to już złom, może i będzie chodzić ale będzie słabszy i olej będzie żreć.
Witam po przerwie technicznej (neostarda). Ja mam akurat 1Z TDI i na grodzi jest taki bezpiecznik blaszkowy, w sterowniku ale jest od świec podgrzewania płynu chłodzącego; występuje w wersjach do chłodnego klimatu. Bezpieczniki widoczne powyżej są na skrzynce bezpieczników i u mnie też tam jest.
to byś wiedział że VW do świec ma osobny A tu się nie zgodzę: w 1Z jest wspólny; a ten IAT jest na powietrzu wlotowym, więc nie jego miał chyba Kolega na myśli. Także nawet podgrzewanie płynu jest sterowane przez ECU ale z jego (tego podwójnego) informacji.
Przed wejściem na nagrzewnice powinieneś mieć podgrzewać płynu składający się z 3 świec. W zależności od obciążenia alternatora działa 1, 2 lub 3 i grzeją płyn. W większości przypadków właściciele nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Koszt wymiany 10 zł / sztuka. Bardzo często pękają fajki przy zdejmowaniu. Fajki droższa sprawa - 50 zł / sztuka. Do sprawdzenia...
Attuator? Register? a po polsku? W maździe miałem 4 otworki dopuszczające rozpręzony gaz z listwy wtryskowej z 4 zaworkami które otwierały się stosownie do cykli pracy silnika, komputer ESGI itd, parownik podgrzewany płynem chłodzącym. Różnica może być w ciśnieniach podawanych z parowników ale jaka duża?
Czy to na pewno przekaźnik świec żarowych, a nie świec podgrzewających płyn ? Trzeba podpiąć stosowne urządzenie diagnostyczne, zobaczyć jaką temp widzi sterownik i zrobić output test
Ja stosuje po 2 cylke po 99 sekund na każdej stronie, ale to już kwestia upodobania i praktyki. Nadmiar topnika usuwam szcoteczką do zebów namoczoną w izopropanolu. Płyn się nie podgrzewa. Takie tylko mylne wrażenie. Co do zdjęci ato mogłeś obciąć nazwę. Nie rób reklamy.
czy można go śmiało podgrzać w garnku do 50°C bez wietrzenia domu, czy koniecznie trzeba robić to na zewnątrz i w dodatku w masce? :P Podczas podgrzewania płynów wielokrotnie zwiększa się ilość odparowanych cząstek rośnie ich agresywność . Staraj się unikać takich eksperymentów w pomieszczeniach zamkniętych - szanuj zdrowie . :D Pozdrawiam .
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
Mariusz Ch. Dzięki za odzew i skan. Piszesz o podaniu większej ilości informacji. Oto one. Grzałka podgrzewa płyn w zasobniku a mierzone są opary tego płynu oddalone o około 1,5 m. Zwykły termostat nie spełnia wymogów gdyż bezwładność układu przy zastosowaniu termostatu wynosi 2,5*C. Chodzi o to, żeby była możliwość ustawienia mocy grzałki w taki sposób,...
świece podgrzewania płynu świece podgrzewania płynu bezpiecznik podgrzewania paliwa
citroen picasso bezpieczniki igła przeskakuje ładowarka huawei
zasady bezpieczeństwa jumpy obroty
Przekaźnik wycieraczek w Renault Thalia - lokalizacja i działanie Przyczyny wyłączania się podgrzewacza Eurostar