Sorki ale nie odpisałem jak testuję wyjścia przez vag com, to przekaźniki działają i załączają grzałki. Chodzi mi o to, jaką wartość trzeba tam wprowadzić, żeby sterownik silnika to załączał bo na razie tego nie robi.
Witam Mam problem z takim seatem. Mianowicie nie steruje on świecami podgrzewania płynu. Świece i przekaźniki sprawne. zasilanie wszędzie jest. Czujnik temperatury sprawdzony też jest wporządku. Mam pytanie odnośnie kodowania komputera czy w tym silniku świece powinny być zakodowane do sterownika?? Mam kodowanie 00002, czy to jest prawidłowe?? nie wiem...
Witam ponownie po wielu perypetiach znalazłem ECU pasujące do mojego paska świece podgrzewania płynu chłodzącego działają. Moje pytanie czy powinny grzać zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero po uruchomieniu silnika następnie kiedy mają się wyłączyć bo u mnie silnik osiąga tem. 90C i świeca grzeje dalej . Wiem że ECU pobiera sygnał z przepływomierza...
Mam problem ze świecami żarowymi do podgrzewania płynu chłodzącego. Dlaczego spaliły się wszystkie cztery? Po zamontowaniu nowych 13,5 V w samochodzie Renault Master 3, rocznik 2012.
A ja widze że słodzisz więc wklejam.
Witam. Proszę bardzo.
tak, odłączyłem wtyczję z 4 pinowego czujnika cieczy i tak: - świece żarowe silnika grzeją max długo /czyli ok/ - świece podgrzewania płynu dalej się nie włączają.....
Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
Witam. Bezpieczniki od świec żarowych masz w dodatkowej skrzynce obok komputera a świece do podgrzewania płynu są na aluminiowym króćcu za silnikiem (pomiędzy silnikiem a nadwoziem) Pozdrawiam
Czy to na pewno przekaźnik świec żarowych, a nie świec podgrzewających płyn ? Trzeba podpiąć stosowne urządzenie diagnostyczne, zobaczyć jaką temp widzi sterownik i zrobić output test
Witam po przerwie technicznej (neostarda). Ja mam akurat 1Z TDI i na grodzi jest taki bezpiecznik blaszkowy, w sterowniku ale jest od świec podgrzewania płynu chłodzącego; występuje w wersjach do chłodnego klimatu. Bezpieczniki widoczne powyżej są na skrzynce bezpieczników i u mnie też tam jest.
Zaprowadź ten samochód do mechanka, bo z twoją wiedzą to go zepsujesz a ne naprawsz. Te "trzy jednopinowe czujniki" to są świece do podgrzewania płynu chłodzącego.
Niby, wszystko ok, ale męczy mnie dlaczego tak wolno podnosi się temp. na wskaźniku - niby wskaźnik dobrze wskazuje bo jak zaświeci się druga kreska to dopiero puszcza termostat. Jak sprawdzić czy działają świece do podgrzewania płynu chłodniczego?
Znam rewelacyjny sposób na szybkie podgrzanie płynu chłodniczego i zaraz po starcie silnika w mrozny poranek mamy ciepełko w kabinie. Chetnie się podzielę, może niektórzy wiedzą o co chodzi. Rozwiązanie opiera się na świecach żarowych.
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
Dobra. Przypomnij, to ta Alfa, co sterownik świec ma na ścianie grodziowej? Teraz tak-błąd może się tyczyć też grzałek nurnikowych, tych, które podgrzewają płyn, sprawdź, czy są sprawne/sterowane.
Wygląda mi na to że to nie alternator tylko załączaja sie inne obwody w samochodzie -stawiam na obwód świec żarowych albo układ podgrzewania płynu chłodzącego(tam też sa świece żarowe).To pulsowanie jest niezależne od obrotów alternatora więc usterki trzeba szukać gdzie indziej. Pozdrawiam
Witam, mam problem z masterem 2.3 dci 150 koni. Podczas pracy na wolnych obrotach czuć lekkie falowanie, jakby nim delikatnie trzęsło. Podmienione wtryski, przepływka, przepustnica, map sensor, dalej to samo. Samochód jeździ normalnie, nie ma żadnego problemu. W sterowniku błąd od świec żarowych, ale tych od podgrzewania płynu. Po odłączeniu np. przepływomierza...
przy jakiej temp. sprawdzałeś, czy na świece podawany jest prąd ? sprawdź na vagu jaka jest temp. powietrza ... jeżeli będzie mniejsza od 5 st. to wtedy sprawdź napięcie na świecach jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ... Warunki zalaczenia tych swiec : - silnik pracuje...
Przekaźnik świec żarowych czujnik temperatury płynu chłodzącego (na jego podstawie podgrzewane są świece żarowe - czy w skodzie jest to akurat temp. plynu niech ktoś sie wypowie) tak profilaktycznie - kiedy ostatnio byl zmieniany filtr paliwa? to tak z najprostszych rzeczy. Jak auto odpali problem występuje? Czy jak nie ma mrozu to auto zapala bez problemu?
to świece podgrzewacza - służą do szybkiego podgrzewania płynu chłodzącego - wykorzystywane są do odmrażania przedniej szyby - to jest ich główne zadanie, nie mają one żadnego wpływu na uruchamianie silnika.
Witam mam pytanie odnośnie podgrzewacza płynu chłodniczego, są to 3 świece wkręcone w silnik i mają za zadanie podgrzewać płyn i szybciej nagrzać silnik. Szukałem ich na allegro i w inter cars i nie moge ich znaleść. Mam pytanie czy to są jakieś specjalne czy zwykłe żarowe świece?
JA u mnie w samochodzie zamontowałem sterownik temperatury do pompy CO. Włączam nim trzy przekaźniki każdy na jedną świece żarową które podgrzewają mi płyn chłodniczy https://obrazki.elektroda.pl/6341676300_... Dodano po 1 Czy o to ci chodziło?
Coraz cześciej stosuje sie świece żarowe do podgrzewania płunu w małym obiegu płynu chłodzącedo [czyli silnik i mała chłodnica] , zanim silnik nie osiagnie zadanej temperatury. wszystko to po to zeby było szybciej ciepło w samochodzie. nie jestem na 100% pewien czy clio to ma ale bład jest podobny jak w renaulcie trafic 1.9 dci. powodzenia
Swieca może pracowac w wodzie ale tylko częścią roboczą a nie cała. Cała zanurzona skoroduje, juz próbowałem w podgrzewaczu płynu spryskiwaczy.
Chyba trzeba od początku: Przy rozruchu zimnego silnika, lampka świec na zegarach ma zaświecić i silnik zapala się po jej zgaśnięciu. Świece żarowe w cylindrach grzeją lub nie - o tym decyduje sterownik (czyli komputer albo też inaczej ECU). To są świece do podgrzewanie "ropy" w cylindrach - w uproszczeniu. W niektórych silnikach TDI są drugie świece...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Te świece nie mają wpływu na polepszenie grzania gdyż włączają się dopiero po otwarciu nagrzewnicy więc ciepło oddają do wnętrza a jeśli nagrzewnicy nie otworzysz to nie podgrzewają płynu chłodzącego.
Fakt grzałki to jak świece żarowe w dieslu sporo prądu ciągną, jeśli już chcesz podgrzewać płyn to lepiej na prosty włacznik typu on/off i samemu kontrolować pracę podgrzewacza. I spory przekaźnik. Np 103 z grupy VW (świece żarowe).
A te trzy kable podobnie wciskane są jak te od swiec żarowych i podobne jak świece żarowe są w pompe wkręcone te (chyba) czujniki To jest chyba podgrzewanie płynu chłodącego.
Witam problem z podgrzewaniem plynu chlodniczego. Pierwsze co robimy w takiej sytuacji, to podpinamy VAG i patrzymy czy warunki zapalenia świec są spełnione. Świecami steruje ECu.
Czytam dokładnie wszystko co piszecie i dochodzę do wniosku ze chyba sprawdzę ten kat wtrysku. Tylko powiedzcie mi czy jest możliwość sprawdzenia tego vagiem czy muszę sie do mechanika udać. Rozrząd był zmieniany ale na pewno był ustawiony tak jak poprzedni bynajmniej tak powiedział mechanik wiec nie mam pewności ze ten wcześniej był ustawiony dobrze....
17664 - przerwa w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 - przy ciepłym silniku wchodzi na obroty około 1200 RPM a kontrolka podgrzewania świec żarowych świeci przez około 20 sekund - sprawdzić piny na wtyczce i czujniku, przeczyścić a jeśli nie pomoże - wymienić czujnik, 18075 - usterka elektryczna cewki pompowtryskiwacza drugiego cylindra...
Witam. Po wymianie sprzegła przy golfie III 1.9 TDI 110 KM i podłączeniu aku. zaświeciły się kontrolki płynu chłodniczego i oleju. Kluczyk jest wyjęty, kontrolki świecą. Po włożeniu kluczyka świece się podgrzewają, ale golf nie odpala. Brak prądu na elektrozaworze na pompie wtryskowej. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Witam szanownych kolegów! Ja również jestem posiadaczem A4 2000 tyle że z silnikiem 1,9TDI/115KM i muszę powiedzieć że mam podobne jeśli nie takie same objawy i walczę z nimi od 2 miesięcy toteż postanowiłem się wypowiedzieć być może zaoszczędzić innym niepotrzebnych problemów i tak: 1.Podejrzenie: termostat - termostat wymieniony - objawy nie ustąpiły...
Witam. Mam pomysł podgrzewania parowika. Podgrzewacz z Renault Trafic na 4 świece żarowe, elektryczna pompka płynu 12v, elektrozawór 12v, termopara, sterownik od pompki CO, przekaźnik. Robię mały obieg dla parownika z podgrzewaczem i elektryczną pompką, zamykany elektrozaworem. Elektrozaworem i podgrzewaczem (przez przekaźnik) steruje sterownik pompki...
W silnikach diesla często występują układy dogrzewania. Podczas zimy, działają na zasadzie podgrzewania spalinami lub świecami żarowymi płynu chłodzącego i jest to umieszczone blisko nagrzewnicy samochodu.Węże wychodzące z nagrzewnicy łączą się z chłodniczką oleju a przepływ podgrzanej cieczy ogrzewa przepływający olej. Ilość oleju jest niewielka więc...
Jeśli wtryskiwacz leje tj puszcza przelewem to nie odpali niezależnie od temperatury płynu. 5st to taka granicą w której ECU dłużej podgrzewa świece żarowe i zwiększa dawkę paliwa aby ułatwić rozruch.
Nie bardzo zniknie. Nie mam garażu do pracy mam ok 5-6km. Rano szyba zamarznięta więc od razu ogrzewanie tylnej. Do tego mam zamontowany podgrzewacz lpg (trzy grzałki jak świece żarowe) podgrzewają mi płyn chłodniczy od razu po odpaleniu auta, ale za to żrą bardzo dużo prądu. Do tego często gęsto jeszcze krótsze odcinki (do sklepu niecały 1km, do kościoła...
Na każdym auto złomie znajdziesz króciec ze świecami do podgrzewania nagrzewnicy, 3 lub 4 sztuki. Do tego zbiornik na płyn, troszkę myślenia i gotowe.
To, że one grzeją cały czas to normalne, bo one służą do podgrzewania płynu chłodzącego kiedy silnik jest zimny
Ktoś poruszy istotę tematu? Dla przypomnienia: Chcę to rozwiązać w następujący sposób: -umieścić termometr na dnie zbiornika płynu spryskiwaczy -umieścić grzałkę (wewnątrz lub na zewnątrz) -umieścić pływak z czujnikiem (aby nie grzać "na sucho") Tylko to naprawdę nic nie da. Ile potrzebujesz energii aby podgrzać 2l płynu od temperatury -5'C do temperatury...
Przed wejściem na nagrzewnice powinieneś mieć podgrzewać płynu składający się z 3 świec. W zależności od obciążenia alternatora działa 1, 2 lub 3 i grzeją płyn. W większości przypadków właściciele nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Koszt wymiany 10 zł / sztuka. Bardzo często pękają fajki przy zdejmowaniu. Fajki droższa sprawa - 50 zł / sztuka. Do sprawdzenia...
Cześć Na jakiej podstawie silnik 1.9JTD określa czas podgrzewania świec żarowych. Czy odczytuje temperaturę płynu chłodzącego czy bierze sygnał z przepływomierza ? Wymieniałem egr i coś się pochrzaniło . Nie chce odpalić gdy ostygnie . jak jest całkiem zimny pali bez problemu . Problem na pewno jest w świecach ( silnik trochę okrążeń kuli ziemskiej...
A tu są opisane moje doświadczenia z podgrzewaniem płynu przed reduktorem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
OK dziękuję. Dodano po 4 Jeszcze mam takie pytanie czy vcds można zmienić temperaturę załączania się świec żarowych podgrzewających płyn chłodniczy .
Czy włączenie zasilania układu podłączyć po przekręceniu zapłonu czy po rozruchu silnika? Dałbym po rozruchu silnika, aby nie obciążać nie potrzebnie aku przed i w czasie rozruchu, bo na wyłączonym silniku układ i tak nie ma co podgrzewać.
Sprawdź dodatkowe podgrzewanie płynu chłodzącego jeśli posiadasz.Chodzi mi o te trzy świece w układzie chłodzenia. Najlepiej odłącz do sprawdzenia. Może coś w ich sterowaniu nawaliło i może się załączają podczas jazdy i dogrzewają Ci płyn.
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
VW T4-93r. 2.5tdi-czy wie ktoś w jakich warunkach grzeją świece . Z pomiarów wynika że zaczynają grzać przy temperzturze płynu poniżej +9°C.Czujnik temp. płynu działa prawidłowo, iniby jest wszystko ok. ,silnik zimny , świece startują , i od "kopa " zapala. Problem zaczyna się gdy płyn ma temperaturę trochę wyższą, świece nie grzeją no i zaczyna się...
to byś wiedział że VW do świec ma osobny A tu się nie zgodzę: w 1Z jest wspólny; a ten IAT jest na powietrzu wlotowym, więc nie jego miał chyba Kolega na myśli. Także nawet podgrzewanie płynu jest sterowane przez ECU ale z jego (tego podwójnego) informacji.
Witam. Mam problem z odpaleniem wozu po tym jak zaprogramuję webasto i ogrzeje mi wnętrze (10-40 min.) przy -5st.C i niższych. Bez podgrzania pali bez problemów. Mam nowe świece żarowe, akumulator i bezpośrednie zasilanie paliwowe z pompką do webasto. Efekt jest taki, że gdy płyn jest już zagrzany, nie włącza się podgrzewanie świec i muszę co najmniej...
Pewnie włączają się grzałki nurnikowe (świece żarowe podgrzewające płyn do nagrzewnicy), stąd wzrost obciążenia i spadki napięcia w instalacji. Ale jak napisał Paweł, jeśli klema się grzeje, to ją utnij i zamontuj nową
Witam czy błąd P1635 dotyczący modułu świec żarowych i samych świec, jest związany z dodatkowymi świecami żarowymi podgrzewającymi płyn chłodzący, czy to zupełnie inny obwód? W autku jest ułamana jedna świeczka podgrzewacza płynu i wyrzuca P1635, ale to może zbieg okoliczności.
MASTER ma dogrzewanie 4-ma świecami żarowymi podgrzewające płyn chłodniczy(grzałka wodna ) . Można spoko wpinać się wszereg z układem ogrzewania kabiny. będzie dłużej się nagrzewał przy mrozach , ale będzie OK. Powodzenia.
Bzdura że powyżej +5St C nie grzeje świec, grzeje i powinnien grzać, nie ma granicy temp. otoczenia a tylko kwestia temp. płynu chłodniczego. Napisałem wyżej uszkodzony sterownik silnika. Kwestia kopcenia itp. to przyczyna mechaniczna, ale nie przejmowałbym się tym. Pozdrawiam
i wyskakuje problem "obwód przekaźnika świec żarowych" zmieniłem przekaźnik świec żarowych na drugi poprawiłem masę poczyściłem kostki i nadal jest to samo pali się SERV i CDIF/2 pokazuje nadal ten błąd co może być jeszcze przyczyną?? Skoro nie chce Ci się skorzystać z Clipa ,sprawdź podgrzewanie płynu chłodzącego. Możliwy błąd tłumaczenia
Ogólnie benzyniaki mają słabe alternatory. Ten układ 3 świec PTC pobiera ok 30-40A razem. Ale na wolnych obrotach powinien być wyłączany bo alternator nie nastarcza ładować. Inaczej są kwiatki. Sam używam chyba z 5 lat i wymieniam tylko świece . W zimie jeżdże czasami cały czas na podgrzewaniu.
Świece żarowe rzekomo sprawne, ale czy zasilanie dochodzi do każdej świecy. Z opisu usterki (moim, zdaniem) wynika, iż "chwilowy biały dym" może pochodzić z niespalonego paliwa w którymś cylindrze. Stałe "dymienie" na biało mogłoby m.in. sugerować uszkodzoną uszczelkę a niebieski spalanie oleju. Silnik diesel tdi o tej porze roku niby nie powinien korzystać...
To jest błąd grzałek nurnikowych podgrzewających płyn chłodzący
Ja jednak szukałbym 90-tki lub 120 - w Dieslu nie schodziłbym w dół z parametrami. Tutaj będzie jeździł, trzeba tylko uważać żeby od razu po odpaleniu nie włączać wszystkiego co tylko możliwe (światła, nadmuch, ogrzewanie szyby), sam silnik mało prądu potrzebuje po wyłaczeniu podgrzewania świec, to nie TDI - tutaj nie ma dodatkowego podgrzewacza płynu...
Witam Ponownie. Dziś miałem dopiero czas zagłębić się dalej w temacie grzania świec. Warunki jakie miałem, to zimne auto po nocy i temperatura otoczenia -1 stopień - po przekręceniu kluczyka kontrolka od podgrzewania świec żarowych świeciła się dłużej niż przy temperaturze dodatniej lub jak auto ciepłe jest - ok 8 sekund. Po odpięciu czujnika temperatury...
Jeśli napięcie na wyższych obrotach jest dobre to nie szukaj problemu bo chyba go nie ma.Ładowanie sprawdzamy na naładowanym akumulatorze, żeby nie zaniżał napięcia i wyłączonych odbiornikach i podniesionych obrotach. Sprawdzanie w inny sposób nie jest dobre bo każdemu da inny wynik i będzie do niego wymyślał teorie Aku odpięte od prostownika, zaniesione...
Odłączenie czujnika zmienia m.in. dawkę rozruchową. Można to zrobić poprzez zmianę oprogramowania w sterowniku pompy, ale jako że jest to pompa PSG 16 z Saab'a 9-5 i do zaufanego mechanika mam 500km to muszę na razie podłączyć sobie ten przekaźnik, by nie podnosić maski co chwilę. Problemem może być rozrusznik, jednak checklist'a może się wydłużyć......
Kolego jak widzę wszystko masz wymienione.Zapach ropy z rana to wynik zimnego spalania więc może przyczyną jest przekaźnik świec żarowych? Komputer steruje włączaniem przekaźnika zależnie ot temperatury otoczenia, napisałeś,ze świece wymienione ale nie napisałeś czy sprawdzony został układ podgrzewania.Więc sprawdź jeszcze przekaźnik świec żarowych...
Koledzy jak wielokrotnie na tym forum pisano to opel z silnikiem 1,5 i 1,7 d isuzu ma zrobione podgrzewanie swiecami żarowymi do temperatury ok 50 -60 c płynu chłodzacego, sa to te same świece które służa do odpalania samochodu .Dlatego tzeba wiedziec że trochę słaby akumlator włączone swiatła dmuchawa podgrzewana tylnia szyba i bilans energetyczny...
Kol. kortyleski- forumowicze mają rację- gaz aby odparować potrzebuje ciepła i pobiera je od płynu chłodzącego. Jeśli będzie duży pobór gazu (duże obciążenie) to trzeba doprowadzić więcej ciepła. Zimą po uruchomieniu zimnego silnika i natychmiastowym ruszeniu zdarza się że dochodzi do zamarznięcia płynu chłodzącego w parowniku!!! I wtedy trzeba go polać...
Witam Pana kolegę ,sądzę że ta kontrolka zapalać się powinna przy temperaturze otoczenia ponizej +5 ° C ponieważ przy takiej temperaturze świece żarowe zaczynają grzać .Ponadto świece podgrzewają powietrze po rozruchu silnika przez jakieś 2-3 min wszystko zależy od temperatury płynu chłodzącego .Jeśli temperatura jest wyższa kontrolka nie powinna się...
witam mam od 2 lat golfa IV 1,9 tdi 98r AHF, jakis czas temu znalazlem bardzo ciekawy temat o podgrzewaniu plynu chlodzacego przy niskich temp. i nagrzewaniu sie silnika do 90*C w przeciągu 3 km. Natomiast ja swoim musze przejechac 7-9 km zeby zlapal taka temp. Sprawdziłem swoje swiece podgrzewania plynu sa sprawne ( jak przekaznik podciagne recznie...
Witam piszę odnośnie samochodu jak z tematu. Wyglądało to tak, że po jednym z odpaleniu silnik stracił jakby zupełnie moc. Na jałowym wkręca się max ok. 2000obr/min. kopci przy przegazowaniu jak z parowozu, ciemnoszary, może trochę wpadający w niebieski dym. Odpala na dotyk, na biegu jałowym pracuje w porządku, kopcenia nie widać. Po dodaniu gazu silnik...
A jak by zastosować elektrozawór i przed zapaleniem odciąć dopływ (przepływ zimnego płynu chłodniczego ) właczyć podgrzewanie np pelterem, gdy silnik osiągnie temp. odp. to prosty układ elektr. by przełączył w pozycje standard.
Jeśli Twój samochód jest wyposażony w świece podgrzewające płyn chłodzący (a z tego co piszesz to rozumiem, że tak bo piszesz o braku napięcia na nie), nie musisz czekać na niskie temperatury, wystarczy przeprowadzić interfejsem diagnostycznym test elementów wykonawczych wchodząc (przy pracującym na wolnych obrotach silniku) w 01 Engine, 03 Output test,...
dziękuje ci bardzo !!! jedna zagadka mercedesa rozwiązana Dodano po 55 -jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) -gdzie znajduje się webasto elektryczne które podgrzewa płyn chłodniczy i jak sprawdzić czy jest ono zamontowane w moim samochodzie. ktoś pomoże ??
Regulator napięcia wymieniony. Alternator działa poprawnie. Pozostał jedynie bld wstępnego podgrzewania świec. W temacie reakcji na gaz nic się nie zmieniło... Teraz postaram się ogarnąć lepsza diagnostykę w trakcie pracy. Wiecie może gdzie znaleźć zbiornik na płyn do FAP? W większości modeli powinien znajdować się obok Prawego, tylnego kola, ale nic...
Mam taki problem, Focus 1,8 TDCI 2001 rocznik, od jakiegoś czasu wolniej się nagrzewa, słabo grzeje w kabinie, wskazówka poniżej połowy skali. Termostat niedawno wymieniony, dla pewności dziś sprawdziłem jego temperaturę otwierania i zamykania - są prawidłowe. Podejrzewam że na świece żarowe podgrzewacza płynu nie dochodzi napięcie-dziś nie mogłem tego...
Co do płynów to poczytaj na necie bo nie wszystkie można ze sobą mieszać. W mojej wypowiedzi nie ma nieścisłości gdyż są dwie fazy grzania świec żarowych : najpierw mamy do czynienia z fazą podgrzewania (przed rozruchem silnika a po włączeniu zapłonu) i ta faza następuje jeśli temperatura jest równa lub niższa od 5*C (powyżej tej temp. nie ma rozgrzewania...
Ja mam podgrzewanie reduktora od 2 lat. Funkcjonuje bardzo dobrze. Podgrzewacz płynu jest umieszczony tuż przed parownikiem. Ma 3 świece grzejne po 16 A. Zasilanie przez 3 przekaźniki 30 A załączane po uruchomieniu silnika (ładowanie aku) . Do podgrzewacza przykręcony jest termostat 55 st C który rozłącza przekaźniki. Dodatkowo pociągnąłem kabelek do...
Witam wszystkich orientuje sie ktoś do jakiej temperatury cieczy chłodzącej grzeją świece podgrzewające płyn? Założyłem webasto w aucie i oprócz załączania zdalnego mogułem gsm chce żeby webasto dogrzewało mi silnik na początku i najprostrzym rozwiązaniem było by podpiąć je do świec podgrzewających ciecz w czasie rozgrzewania silnika, tylko nie wiem...
Witam mam problem , po przekręceniu kluczyka nie świeci mi sie podgrzewanie świec żarowych ani nie kreci rozrusznikiem po przekręceniu rozrusznikiem brak reakcji jedynie pokazuje stan paliwa , temperaturę oraz świeci akumulator i kontrolka oleju , nap[omne że silnik był wymieniany kompletny został założony do ramy kable były w silniku podpięte tylko...
Zakładają płomiennik świece żarowe rzadziej i grzałkę płynu chłodniczego w bloki. Ja w swoim 4011 przed odpaleniem podgrzewam opalarką kolektor ssący. Zdaje egzamin i praktycznie nie zdarza się żeby nie palił któryś cylinder. Silnik zapala od razu i unikasz zalania komory spalania paliwem co też może być powodem koślawej pracy zimnego silnika. http://obrazki.elektroda.pl/3238886100_1...
świece żarowe nie mogą grzać cały czas !!! jeżeli tak jest to masz przepalone świece po kilku minutach pracy silnika a nawet jedna minuta wystarczy a czasami mniej zależy od świecy przy pracy ciągłej. na schemacie masz świece 20/22 - 26 i przekaźnik 2/14 i one nie mogą grzać cały czas ale świece 9/26 -29 i przekaźnik 2/74 na zimnym silniku mogą grzać...
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
witam kolego może być taka sytuacja że masz nie załacza sie pompka obiegu pałynu chłodniczego(jeżeli masz webasto mokre to znaczy które podgrzewa płyn chłodniczy) lub spadki napięcia na kablu zasilającym webasto i może też tak sie objawiać albo może sie kończyć świeca żarowa w piecu lu też wysypuje się sterownik ,najlepiej wyjąć z auta i przetestowac...
To teraz czarną w dolne gniazdo , czerwoną w gniazdo wyżej, przełącznik ustawiasz na 20V DC czyli górny lewy sektor - teraz możesz mierzyć napięcie na świecach. Czarny mocujesz gdzieś do masy , ważne żeby kontakt był pewny, czerwoną końcówkę przyłączasz do końcówki świecy i włączasz podgrzewanie - jeśli prąd płynie to na mierniku powinno się pokazać...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Ok juz wszystko chyba wiadomo przekaźnik podgrzewania świec poszedł i niby za krótko podgrzewał świece u mnie też poszedł z tym że "wydoił" mi do dna akum. (zwarcie na BUK7606) kombinowałem najpierw żeby go wydostać ( obudowa bezpieczników na dwie śruby klucz10, potem zbiornik płynu chł, wypięcie z kostki, delikatne rozcięcie przy boku obudowy i dalej...
Na szczęscie nie ciekło z pod uszczelki tylko z pod króćca jego nr katalogowy to 028 121 145 E ( kołnierz z podgrzewaniem świecami żarowymi ) z pod niego był ubytek, uszczelka sie sprasowała i odkształciła, dla zainteresowanych z Trójmiasta podaje link do " sklepu on-line " VW Gajos w Sopocie, wystarczy wpisać nr katalogowy i wszystko wyświetla sie...
Za bardzo uogólniłem - starter powinien mieś dwie pozycje - pierwsza to podgrzewanie świec ( z jakąś sygnalizacją gotowości świec ) i druga właściwy rozruch. To stara maszyna i jedyną sygnalizacją jest żarnik w kabinie który w przypadku płomieniówki działa i tak tylko na ruskiej. Kąt wtrysku paliwa ustawia się po każdym demontażu pompy wtryskowej....
Witam Odkopię trochę temat. Mam E46 320D i temat "nierównych obrotów jest mi znany". Nie słyszałem, żeby ten silnik był dogrzewany świecami żarowymi (poza oczywiście odpaleniem auta) bo jest do tego specjalna elektryczna "grzałka" która podgrzewa płyn chłodniczy - a tym samym silnik. Jeżeli auto nie posiada webasto to w jego miejscu pod maską w lewym...
Kontynuacja. Rezystancja na czujniku sprawdzona od strony siedzeń na 2000kOhm - wartość 130 niezależnie czy z korkiem czy bez. Drugi czujnik wzięty ze szrota to samo. Ale teraz jest inna kwestia - podmieniłem korki (od 1.6 HDI) i... zniknął tamten błąd i pojawił się inny - P1435 (system dozowania dodatku, wartość uzyskana przez sieć CAN jest nieprawidłowa)....
bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało. Nic nie zwariowało,...
Może i w Focusie zrobili podgrzewacz płynu, nie wiem. Ale wtedy prąd by rósł jeszcze bardziej. Jedna świeca to 10-15A, a z reguły montuje się 4 sztuki. Ogrzewaniem przedniej szyby zawiaduje sterownik; być może nie załącza powyżej pewnej temperatury. Pewne jest natomiast, że po upływie 2 minut od załączenia wyłącza ogrzewanie. Opieram się na mojej wiedzy...
-świece sprawne, a kiedy wymieniane były, mogą wyglądać na sprawne, a grzać nie tak jak nowy, firma firmie też nie równa, to samo dotyczy stycznika załączającego świeca, miernik w dłoń i sprawdź czy jest napięcie na świecy po przekręceniu kluczyka, przy tych mrozach powinno podgrzewać z 8s, jak kontrolka po 1s gaśnie czujnik temp płynu chłodzącego kaput(G62)....
Jak będę w Polsce to tak zrobię ale muszę jeszcze wrócić i odpalać w miarę normalnie. Jedna świeca może być za mało ale może kupię 3 świece na ebay obojętnie z jakiego modelu i przed samą turbina w gumowym przewodzie wywierce i zakleje je? Po minucie powinno mocno gorące wleciec do dolotu? To rzeźba ale żeby działało a w Polsce bym się za to zabrał...
Witam Sytuacja wygląda tak: Auto do czasu wykręcenia pompy CR jeździło/paliło bez problemu. Po uszczelnieniu pompy i montażu auto nie mogło odpalić od strzału. Może trochę słabo odpowietrzyłem układ i dodatkowo zalałem wtyczki od wtrysków płynem do czyszczenia styków. Auto pomęczyłem trochę i odpaliło, lecz chodziło dosłownie 1,5 minuty, po czym zaczęło...
A serio nie miałeś oryginalnego podgrzewacza z tyłu za silnikiem tam gdzie wychodzi wąż wodny do nagrzewnicy? No niestety nie miałem nic tekiego juz wczesniej sie tym interesowałem. Dodano po 1 Może mi ktoś nakreślić, co to podgrzewa? Blok silnika? Nie nie koledzy. Całośc podgrzewa płyn chłodzacy dopiero płyn dogrzewa silnik. Dodano po 1 Odczuwasz...
Czujnik temperatury cieczy ma nr 059 913 501A, w serwisie kosztuje 80zł, jest to zielony czujnik z 4 stykami jest on zamontowany za obudową świec wstępnego podgrzewania cieczy chłodzacej (takie 3 stojace pionowo z bogu głowicy w aluminiowym korpusie) jest on skierowany troche do dołu wzdłóż osi samochodu, wtyczką skierowany w kierunku ściany grodziowej,...
Płyta sterująca webastem jest zalana żelem i znajduje się wewnątrz webasta. Kilka razy rozbierałem to urządzenie. Elektronikę zostaw w spokoju a jeżeli nie działa to wymień cały moduł. Z mojego doświadczenia mogę ci tylko doradzić żebyś sprawdził następujące elementy. W pierwszej kolejności sprawdź czy działa pompka obiegu płynu chłodzącego (znajduje...
Witam Ha ja taki biegły nie jestem ale coś tam sam sobie poradziłem. Są tu Panowie którzy mogą prace dyplomowe pisać ale szczerze to za bardzo się nie ujawniają ? Dlaczego , hm może za ciency jesteśmy ale z tego co widziałem to mam tylko jedną pompkę elektryczną na wężach od układu chłodzenia i jak włączam ogrzewanie postojowe to płyn w silniku też...
świece podgrzewania płynu bezpiecznik podgrzewania płynu podgrzewanie płynu świece
chłodzić lodówka indesit podłączenie komputer honda accord linux puppy
Samsung BD-H6500 vs BD-D5500 – porównanie Blu-ray, upscaling 4K, DTS-HD, Wi-Fi, wyjścia analogowe VISHAY 5125FE (dawniej IR) – identyfikacja tranzystora MOSFET TO-220-5P HEXFET