Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Wskaźnik kreskowy naładowania nie jest wiarygodny. On jest uzależniony od napięcia a te szybko się podniesie podczas ładowania.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Napisz jeszcze ile ma bęben i deweloper. Podejrzewam właśnie deweloper. Jeżeli materiały zrobiły już dość dużo , to wymień materiały , przywóć ustawienia fabryczne , zainicjuj i po zawodach. Powinno pomóc. Spróbuj jeszcze przed tą całą operacją wymienić druty i podnieść delikatnie ładowanie. To taki sposób na oszukanie odczytów kopiarki. C.
. Mam możliwość wstawienia diody szeregowo od strony B+ lub od IG. Raczej B+ daje napięcie odniesienia. Na jednym "języczku" jest B+ i to bym zostawił na szczotkę a diodę wstawić do wejscia regulatora przecinając mostek Na IGN z tego co pamiętam jest bezpiecznik. To wtedy łatwo sprawdzić dając diode w miejsce bezpiecznika i zmierzyć czy podniesie ładowanie....
To są kwestie nierealne. Rozumiem że jest to odp. na te pytanie[Gdybyś musiał przerobić ładowarki do Liion czy byłby duży problem podnieść ładowanie do 144 up volt?] Nie wiem jak masz to ogarnięte ? Masz 4 Victrony które pracują jako Mptt, które są odpowiedzialne za ładowanie akumulatorów, czy ładowanie idzie do falownika Orvaldi i z niego dopiero...
Podnieś je trochę z ręki zasilaczem laboratoryjnym ustawiając napięcie na 4,2 V i ograniczając prąd do 0,5 A. Jeżeli napięcie ogniw spadło do takiego poziomu jak piszesz, to uległy one nieodwracalnym zmianom i ich parametry na pewno się pogorszyły. W tej chwili ładowarka rozpoznaje je pewnie jako przeładowane Ni-MH i dlatego nie chce ich ładować. Musisz...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Da się podnieść ładowanie na wolnych przy regulatorze? Da się staczając koło pasowe.
Spróbuj włączyć jednorazowe ładowanie wody, lub podnieść temperaturę wymaganą do 60*C Jak jest ustawione pokrętło od CWU na BC10?
Do pełnego naładowania ogniwa litowo-jonowego potrzebujesz żródła (ładowarki) o napięciu 4,2V .Przez włączenie diody w szereg obniżasz napięcie ładowania do wartości 3,5V (4,2-0,7),to jest do poziomu niższego niż napięcie nominalne ogniwa. Półśrodkiem byłoby zastosowanie diody schottky (4,2-0,3),co podniosłoby napięcie ładowania do ok 3,9v.
Akumulatory pracują 18 lat Napięcie ładowania z alternatora silnika przez 30 minut raz w miesiącu - 28,4V, potem jak juz wspomniałem pozostają cały czas pod napięciem 26,4V Podniosłem ładowanie buforowe do 27,4, ale już gazują, więc idą w odstawkę. Zależy mi na prawidłowym ustawieniu ładowania buforowego, by następny zestaw baterii wytrzymał długo.
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Jak dla mnie bez sensu. Łącząc szeregowo otrzymujesz pojemność 1C (zakładam 2000mAh-2200mAh) i napięcie które musisz sporo obniżyć. Łącząc równolegle masz pojemność 2C i tylko nieznacznie musisz podnieść napięcie. Ładowanie z USB zostawiłbym jako opcję. O ile przy pierwszym rozwiązaniu naładujesz ten pakiet w jakieś 4,5h (powiesz, że jedno USB daje...
Pady od PS4 komunikują się z konsolą po podłączeniu do niej, słabe ładowarki mogą błędnie odczytać komunikację jako zezwolenie na podniesienie napięcia - dlatego bezpieczniej ładować tak jak powiedział (at)badboy84
Ja bym to naładował. Nic na razie nie wymieniaj. Żadnego prostownika nie podłączaj!!!!. Podłącz ładowarkę prosto do pakietu na godzinę-dwie aby napięcia sie podniosły i próbuj włączyć hulajnoge
Odnośnie mniejszego koła pasowego to popatrzyłem w cc 700 koło pasowe alternatora jest troszkę mniejsze i w 126p by to mogło być pytanie tylko co z wentylatorem silnika czy on to wytrzyma? A wracając do sedna to jak podnieść ładowanie w sposób bardziej elektryczny a nie mechaniczny
Jak ładować taki akumulator mając regulowany zasilacz i nie używać dodatkowych stabilizatorów, żarówek itp? Należy ustawić na początku napięcie tak aby nie przekraczać założonego pradu. Jak akumulator zacznie się ładować to po jakimś czasie należy podnieść napięcie do wymaganej wartości, zwracając uwagę czy prąd nie podniósł się powyżej założonego progu....
A tam jest wybór tylko baterie włożyć https://pl.aliexpress.com/wholesale?catI... "i wlutował w miejsce tego modułu usb co teraz mam , to nie ładowałby on telefonu ?" A co podniesie napięcie do 5v ?
VR1 nie służy do regulacji napięcia ładowania. Ładowanie jest robione w nstępujący sposób: transformator T1, układ prostowniczy D3, D4, D5, D6, stabilizator IC1 (15VDC) a potem napięcie jest obniżane dwiema szeregowo połączonymi diodami D18, D2 (na każdej tracisz około 0,6 VDC). Jak chcesz podnieść napięcie ładowania to zmostkuj jedną z tych dwóch diod.
Próby podniesienia ładowania ponad 1,3 zarzuciłem.
chodzi mi o stan kiedy chcę ustawić napięcie ładowania na poziom 14,4 V. Wtedy jeszcze nie mam podłączonego akumulatora i prostownik jest trochę nie stabilny. A nie chcę ustawiać napięcia po podłączeniu akumulatora tylko przed podłączeniem. A to jeśli za mostkiem będe miał 12 V tętniącego to do ilu mi kondensator je podniesie?
Witam, Niestety centrala MCR9705 po kilkunastu latach pracy zgłasza uszkodzenie akumulatorów, nawet jeśli są sprawne. Spróbuj podnieść napięcie ładowania potencjometrem po prawej stronie do około 28 V.
w tych autach trzeba próbować inną drogą sprawdż połączenia masy ze skrzynią biegó trzeba mocno poszarpać.alternatory w tej wersji są bosha więc nie ma problemu z pękniętą obudową. moż być regler lub połączenie alternator rozrusznik.jakiej pojemności jest aku?w poniedziałek sprawdzę na kilku innych brawach z tym motorem i napiszę jakie tam jest ładowanie.
Ja czasem stosuję na końcu czyszczenia zmywacz do paznokci. Wałek jak nowy. A aceton nie wpływa na jego pracę. Potem resztę acetonu usuwam izo. I to działa. A zobacz jak rozdozujesz maszynę czy będzie czysto. Podnieś ładowanie. I rób testy na wydruku licznika. Najważniejsze czy wyczyściłeś ID sensor?
A jak wygląda zaczernienie kopii ? To też jest problem w tych kopiarkach. Możesz kodem 30 przejść na manualne sterowanie dozowaniem tonera a w 53 kodzie ustawić zadawalający poziom czerni. Możesz także minimalnie podnieść ładowanie potencjometrem VRC na generatorze, ale pamiętaj DELIKATNIE ! to też pomaga. C.
D105 jest Zenerka na 13V i tu będę kombinował z 1N4148 w szeregu, żeby podnieść napięcie. Na razie nic nie Kombinuj" , tylko wlutuj D104, może to być np. dioda 1N4148 i "Zobacz" jak ładowarka ładuje akumulatory, może to wystarczy. Pozdrawiam.
kiedyś na niecie szukałem schematów zasilaczy i natknąłem sie na przeróbke polegającą na podmianie chyba dwóch oporników tak żeby oszukać kontroler napięcia, spokojnie w ten sposób podniesiesz napięcie do tych wspomnianych 15 volt co umożliwi ładowanie akumulatora, ale i tak dla akumulatora będzie najlepsze jak bedziesz go ładować "klasycznym" prostownikiem
Zmierz co się dzieje na pojedynczych ogniwach, obciąż żarówką i zmierz pod obciążeniem. Te punkty powinny być wyprowadzone dla balansera i ogólnie pilnowania ładowania. Na płytce masz dławik, więc prawdopodobnie jest tam step-up i stąd możesz mieć 5V na wyjściu, być może dopiero jak będzie chciała ładować to podniesie napięcie.
Należy prześledzić jak wygląda zabezpieczenie toru wyjściowego 12V powinien tam być bezpiecznik do sprawdzenia na pewno diody tutaj sprawdzając musisz podnieść jedną nogę diody (wy lutować) do pomiaru .
Trudno powiedzieć jaka to ładowarka, jeśli to tylko transformator i mostek to na naładowanym akumulatorze może podnieść napięcie.
A może zwyczajnie kondensator jest założony??? Te „nieścisłości’ opisane przez Ciebie i kolegę namber31 są spowodowane tym, że prąd nie ma stałej wartości. Podłączenie do niego kondensatora, a nawet i akumulatora podnosi napięcie skuteczne. To się chyba mnoży przez pierwiastek z 2??? Tak, chyba tak i Ci wychodzi ile się podniesie prąd. Jeżeli...
Prąd i napięcie idą w parze. Podnieś prąd ładowania to i napięcie pójdzie w górę.
Mam problem z zasilaniem a w zasadzie z ładowaniem w samochodzie Ford Mondeo z 2011 r. Otóż mam w aucie do celów prywatnych dodatkowo akumulator żelowy 2,2Ah 12v. Ford posiada inteligentny system ładowania aku głównego. Akumulator żelowy jest 12v a napięcie ładowania jakie na niego przychodzi wynosi 11.2v. Ostatnim elementem w zasilaniu aku żelowego...
mam problem , moja etz-ka nie doładowuje akumulatora napięcie max 14,1v przy około 4 tys.obr. bez świateł bo z spada o 1V i wiem że w regulatorze jest miniaturowy potencjometr ,czy nim można podnieść napięcie?
Winny może być jeszcze wilgotny papier. Co do dewelopera to raczej nie jest tu winny. Mozesz podnieść delikatnie napięcie ładowania na bloku HV - potencjometr C - ale DELIKATNIE ! to czasem pomaga. No i oczywiście czyszczenie elektrod i wymiana drutów. Dobrze działa na złoconym druciku od CANON-a ;) C.
Znajomy ostatnio kupował prostownik jakiś taki większej mocy do ciężarowych ale 12/24 i ten ma tryb 16.2 V. Sprawdziłem na moim Bannerze i niestety dopiero ładowanie powyżej 15V podniosło gęstość elektrolitu. Przy czym Banery mają korki do każdej z cel co jest ostatnio rzadkością.
Dziś każde nowe auto ma nacisk na ekologie - alternator nie podnosi napięcia, zeby nie poobierać mocy z silnika. Sprawdź jakie masz ładowanie po włączeniu świateł w czasie jazdy - dzienne diodowe nie powodują podniesienia napięcia ładowania.
Witam. Ten "cycek" trzyma grzałkę żeby nie zaczepiała o bęben.Zaspawać można i zamalować ,ale jak kamień podniesie grzałkę to będzie szorować po bębnie.
W "sandaczu" napięcie 11,8V może być normalne :) To jest najniższe dopuszczalne napięcie aku od którego startuje ładowanie, najlepiej by było podłączyć się jakimś np. dd4all i podnieść ten parametr, maksymalnie da się chyba do 13,0V.
Spokojnie. Próbuj ją ładować prądem 100mA na jeden akumulator w szeregu. Jak się podniosą do 2V to jest szansa, że będą żyły. Z jednej starej baterii z 9 akumulatorów 3 udało się zreanimować w ten sposób. Gdybyś chciał ładować pojedyncze akumulatory, to podobno TP4056 potrafi wolno ładować głęboko rozładowane akumulatory. Masz ten luksus, że masz dostęp...
Bo tyle akurat idealnie wystarcza. Kompromis między kosztami produkcji, czyli ceną, a średnim prądem ładowania oraz czasem ładowania. Trzeba też pamiętać o "maksymalnym prądzie ładowania" dla ogniw zależnym od wykonania i pojemności - to nie jest tak że jak masz do dyspozycji 2A to tyle będzie wynosił prąd ładowania - ten prąd będzie ograniczany temperaturą...
Ładowanie sprawdź.
W akumulatorze spadło napięcie do bardzo niskiego stanu że ładowarka nie chce ładować. Trzeba by było ją rozebrać i sprawdzić na aku jakie masz napięcie i podnieść zasilaczem stabilizowanym do napięcia aż ładowarka zacznie sama ładować
Obawiam się, że przy tak małym prądzielładowania deltaV, jest na poziomie 0, patrzyłem na dane akumulatorków GP (ale o mniejszej pojemności) i tak to wyglądało. Za moment naładowania uważali również wzrost temperatury chyba 0,8 - 1 stopnia/minutę. Twoje 6 stopni, od początku ładowania, to pewnie, za mało. W normalnej (badziewiarskiej) ładowarce z automatyką,...
Ja bym podniósł do 8,6V i sprawdziłbym czy ogniwa ładują się do odpowiedniego napięcia.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Normalnie tak, ale są wersje, które mają podniesiony próg do 4,3 V czy nawet 4,35 V. Do jakiej wartości można ładować i do jakiej rozładowywać, zależy od specyfikacji danej baterii czy ogniwa. Tak samo mamy ogniwa wysokoprądowe, które kosztem pojemności można szybko rozładować (dużym prądem).
No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D...
Witam :) To jak radzicie można eneloopy ładować na 500 mA? Czy raczej też im podnieść prąd ładowania do 0.33C? A co do wyświetlacza to jest super czytelny ale kurcze zabrakło wyłącznika czasowego do podświetlacza i jakiegoś wyłącznika do ładowarki (trzeba z gniazdka wyjmować adapter hmmm) Pozdrawiam
Witam mam taki problem z bateriami do lenovo. Baterie są jak nowe mają napięcie 2V nie chcą sie ładować. Podniosłem napięcie na ogniwach do 14-15V (oryginalnie 14,8v) ale nic to nie dało. Zużycie na poziomie 5%. Podejrzewam że bateria przeszła w stan "uśpienia" jak ją rozbudzić? Reset elektroniki? Ogniwa są ok wyjąłem jedno i normalnie się naładowało.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
No niby mają... :-( słyszałem też że pomaga delikatne podniesienie ładowania bębna. C.
Tak ale nie do końca mam deskorolkę elektryczna która długo leżała nie ładowana i wystarczyło podnieść napięcie zasilaczem laboratoryjnym a potem już zwykłym naładować i deskorolka jak nowa . Więc dlatego pytam czy SKYRC T200 ma opcje właśnie takiego ładowania
4.4A to przy założeniu, że chcesz naładować akumulator w godzinę ;) Bezpieczny prąd to 0.1C (10 godzinny) czyli tutaj 440mA i taki prąd bez problemu uzyskasz. Oczywiście możesz podnieść wartość prądu dzięki czemu akumulator naładuje się szybciej jeśli występuje taka konieczność.
Można nieco podnieść napięcie, gdyż standardowo zasilacz buforowy jest ustawiony dla pracy buforowej - jak nazwa wskazuje, czyli zwykle napięcie mieści się w przedziale 13,5-13,7 V. Natomiast akumulator do zabawki pracuje w trybie cyklicznym. Dla trybu cyklicznego trzeba napięcie ładowania zasilacz podnieść do 14,4-14,7 V. Wtedy akumulator trzeba po...
Nie rozpinaj ogniw bo rozbalansujesz pakiet ogniw, czyli sprawisz, że będą różniły się napięcia pomiędzy sekcjami, a powinny być równe. Jeśli masz zasilacz 14-15V, podłącz na chwilkę pod cały pakiet ale to tak na nie więcej niż minutę i mierz woltomierzem czy podniesie się napięcie powyżej 12V. Nie próbuj ładować zbyt długo takim zasilaczem, bo możesz...
Za bardzo Cie nie rozumiem z tymi 3,3 V ale niech będzie. Ustaw prostownik na 6V ładowania, ustaw prąd rzędu 1 A i ładuj. Napewno prąd ładowania nie podniesie sie, a będzie malał wraz z naładowywaniem się akumulatorka. Powodzonka
Dziękuję, 1. Rozładowuję do 0,0 volt czy coś zostawić? Teraz przybiegunowałem przez błąd, ale tam były napięcia ca 44v - 54 Prostownik normalny nie zobaczy akumulatora. (tak myślę) Ładowanie, jak ładowarka, rozpozna, że w ogóle jest akumulator.? 2. Można podpiąć z poprawną polaryzacją "pakiet 4s pod akumulator samochodowy aby je podnieść? Nie będzie...
Tu masz dokładny opis kolegi Vorloga, co i jak zrobić, żeby podnieść napięcie ładowania w starszych regulatorach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Inventer hybrydowy Dodano po 3 Czy inventer hybrydowy może podnieść napięcie na wejściu PV? Dodam, że przez 2 dni było zbyt niskie napięcie z paneli, żeby ładować magazyn. Po tym czasie, nawet na odłączonych panelach od inventera, pokazuje 14 V.
Nie mam pomysłu, a tu jest sprawdzony projekt i to raczej wykonam. w poście #4 pokazałem tańszą, łatwiejszą i mocniejszą wersję, ale nikt tego nie podniósł, a szkoda
Regulator mam ustawiony na ładowanie do 13.2 ale nigdy nie wchodzi powyżej 12.6 Kiedyś ładowałem akumulatory do 14 V - były pełne do 9.00 - podnieś poziom wolt wyżej - śmiało do 13.6 V w baterię akumulatorów.
Podaj napięcie zgodnie z polaryzacją na środkowe ogniwa(dobrze by było z ograniczeniem prądu do ok. 0,5 A). Kontroluj napięcie i temperaturę na ogniwach, jak będzie zbliżone do sąsiednich ogniw to odłącz, i podłącz cały szereg (trzy pary ogniw). 3x3,7=11,1V nawet do 12-12,5V, kontroluj napięcia na poszczególnych sekcjach. Po kilkugodzinnym "ładowaniu"...
wystartował udało się podnieść napięcie
No i tak też zrobiłem:) wstawiłem diodę z podświetlenia z jakiegoś siemensa i jest ok:) ale niestety tel nie ładował:( podniosłem glasa a tam przegnity pad akurat od ładowania:( juz zamówiłem nowy, jak wymienię to dam znać:) Pozdrawiam i dziękuję:)
Ostatnio dzięki zaangażowaniu kolegi Trotyl, któremu dziękuję, pokonałem EDC15. Mod +100%. Kolejny temat. Nie mogę podnieść ładowania tyle ile bym sobie życzył. EDC16c31 320d. Staje na 2511 hPa, jakby limit diagnostyczny. Czujnik jest do 3114 hPa. Turbina hybryda, więc nie ma strachu.
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
https://obrazki.elektroda.pl/8975091300_... Witam Mam pytanie odnośnie ładowarki zamieszczonej powyżej 67 Vdc i 2A. Moje pytanie brzmi czy bez jakiejś większej ingerencji jest możliwość podniesienia prądu ładowania z tych wcześniej wspomnianych 2A do np. 5?
spróbuj podnieść napięcie rolki ładującej bęben. o ile pamiętam 2-201 np na 1750V
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się ,a aby go zwiększyć pod koniec procesu ładowania, istnieje jeden sposób-zwiększenie napięcia. No właśnie eksperymentowałem trochę z tym podniesieniem prądu ładowania przez zwiększenie napięcia na wejściu do prostownika. Transformatorem do halogenów podniosłem napięcie do...
Mając sterownik 24V daj 2 baterie 12V, wtedy zmniejszysz kłopoty przy ładowaniu baterii. Chyba, że masz 2 prostowniki z LIDLDA i każdy akumulator będziesz ładował osobno.
Tak możesz śmiało podpiąć.Jeżeli akumulatory rozładujesz za głęboko to ten prostownik nie podejmie ładowania gdyż elektronika tego prostownika jest zasilona z akumulatorów do których jest podłączony prostownik,wówczas na krótki czas podłącz pod akumulatory ten drugi prostownik 12V aby podniosło się napięcie na akumulatorach a następnie podłącz ten prostownik...
Nowy regulator podniesie trochę.
Witam Po odłączeniu ładowarki napięcie na zaciskach akumulatora spadło do 13,80V, a na zaciskach ładowarki wynosiło 16V. Natomiast w czasie ładowania podniosło się do 15,5V. Pozdrawiam
Dobrze myślisz, po naładowaniu napięcie spada i płynie prąd konserwujący ok 0.8A. Problem polega na tym, że im starszy akumulator tym bardziej zasiarczony. Wówczas "ładowanie" przebiega błyskawicznie. Czyli akumulator szybko osiąga napięcie, przełączy się w tryb konserwujący a wcale nie będzie naładowany. Żeby naładować taki trochę zasiarczony akumulator...
Dziękuję za odpowiedzi, a przy zastosowaniu przetwornicy przy wyjściu z auta (są takie na alledrogo) 12->24v sprawdziłoby to się w jakiś sposób na ładowanie szeregowe? Zakładając, że alternator ma na wyjściu 15v, czy przetwornica poda więcej niż 24? Pomyślałem też, że aby zwiększyć natężenie ładowania wystarczy podnieść lekko obroty auta ;)
Odpowiadając na moje pytanie. Manipulacja sprzężeniem zwrotnym zgodnie z oczekiwaniem podniosła napięcie ładowania o spadek na diodzie. Zobaczymy czy teraz aku będzie doładowany
Filtr był montowany przez importera do stłumienia pierwszej harmonicznej, żeby na naziemną jedynkę się nie ładować w latach 90. Fabrycznie nic takiego tam nie ma. Na brak mocy spróbuj podnieść bias na 100mA w driverze, niektóre 2166 opornie działały nie popieszczone prądem. M
Podładowanie pozwoliło na podniesienie nawigacji. Skoro rusza to podepnij ją pod zasilacz ( najlepiej powyżej 1A ) i postaraj się kilka godzin ładować. Jeśli to nie pomoże to akumulatorek do wymiany.
Jak ma np. wspomaganie elektro-hydrauliczne to sam sterownik wspomagania wysyła can'em żądanie o podniesienie napięcia na >=15V
Miałem podobny problem w dwóch samochodach. W jednym akumulator 5miesięczny w drugim 4letni oba rozładowane odpowiednio nowszy do 4V starszy do 4.5V. Oba działają bez widocznych oznak uszkodzenia a zrobiłem tak: Rozładowany akumulator ładowałem małym prądem o wartości ok 0.5 A tak długo aż napięcie na klemach podniosło się do ok 11V potem prądem 1.5A...
Witam Tak jak w temacie. Mam problem z podnośnikiem EHR w moim fiacie, mianowicie wyświetla błąd 20, powoli podnosi ramiona bo aż 8 sekund i po ustawieniu potencjonometru na 99 mimo podniesionych ramion dalej ładuje ciśnienie
Ja stosuję inne rozwiązanie. Wyłączam telefon. Chyba jest to prostsze rozwiązanie niż naszywanie kieszeni. Ponadto w środowisku o ograniczonym zasięgu telefon podniesie swoją moc, którą będzie ładował w du..ko właściciela. Ja dziękuje za taki wynalazek.
Naładuj akumulatory i podjedź do autoryzowanego serwisu samochodowego, gdzie za niewielką opłatą zdiagnozują Tobie oba akumulatory i otrzymasz wydruk z drukarki co do ich stanu. Czy te akumulatory posiadają korki w celu uzupełnienia stanu elektrolitu? Jeżeli posiadają korki, to przyczyną może być za niski stan elektrolitu w akumulatorach, a co za tym...
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Akumulatory mają 2000 mAh, więc chyba można by nieco podnieść prąd ładowania... Jak uważasz?
Telefon Redmi Note 13 4G zakupiony 05.02.2024 w MediaExpert, czyli jest jeszcze na gwarancji. Witam, od dłuższego czasu podczas ładowania telefonu superszybkie ładowanie, a także szybkie ładowanie, nie łączy. Tzn. podłączam telefon, jest sam napis "ładowanie", poruszam telefon, czy odłączę i podłączę znowu, czasami wyłapie superszybkie ładowanie i jest...
jedno połówkowy prostownik nie jest chyba najdoskonalszy, da się podnieść o kilka amper ładowanie bez zmieniania transformatora?
W tych modelach (t630/t610) często padają flashe. I trzeba wymieniać. Ale spróbuj przegrzac lub podnieść i osadzić na nowo.
Naprawdę zalecam rozwagę....nawet jeden dzień i kicha. Sam się o tym przekonałem. Miałem akumulatory 100Ah/12V. Jeden się rozładował bardziej od drugiego i poniżej 10V. Niestety do życia się nie chciał podnieść. Owszem, ładował się, nawet utrzymywał 12,8-9V przez kilka dni....ale potem samoczynnie zaczął się rozładowywać do 11V...kiedy drugi trzymał...
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
Wiem że to logiczne, ale najlepszy regulator nie podniesie napięcia do poziomu by ładował akumulator 48V , gdy prądnica przy podłączonych akumulatorach nie da napięcia ok 55V
Nogi 1-4 to podłaczasz masę i mogą zostać przylutowane. Podniesione muszą być nogi 5-8....
witam, mam taki problem mój fon był po zalaniu i nie ładował. podniosłem układ ten obok złącza sim i pod nim było zwarcie. wypaloną ma kulkę z lewej strony od dołu druga. Usunołem zwarcie ale ładowania nie ma. jest jakiś sposób żeby ominąć to bo nie mogę zrobić nawet crossa:/
W instrukcji napisane jest, że napięcie/natężenie nie powinno przełączać 5.0V/3A. Dziwne wymaganie, że w zaleceniach podają maksymalny prąd ładowarki. Przecież to głośnik i jego układy ładowania decydują ile prądu chcą pobrać. Możesz nią ładować. Reszta podanych napięć i prądów dotyczy pracy w trybie szybkiego ładowania. Dopiero podłączone do ładowarki...
podnieść ładować dioda podnieść wydajność ładować podnieść napiąć ładować
przewód lodówki samochodowej objaw uszkodzić przepustnica zepsuć monitor
dobry akumulator diesel dobry akumulator diesel
Pralka buczy i nie pierze: przyczyny i rozwiązania Romet 700 2T - Dymienie i Zatrzymywanie się na Trasie