Zawory albo odprężnik. Pod obudową zaworów na końcu wałka powinna być śruba którą reguluje się podparcie zaworów czyli tzw "odprężnik". Trzeba go ustawić na tyle aby delikatnie uchylał zawór.
Rozmiarowo części zaworów z 3jw60 nijak mają się do części zaworów z hs 11 . to zupełnie inne zawory . Piłowanie zaworu na papierze 600 to masochistyczne zajęcie , lepiej jak już użyć grubszego bp 240 ,póżniej 400 i wykończyć jakimś drobnym ale to też trzeba mieć odrobinę pojęcia i wyczucia w ręku . Niestety montaż zaworów w głowicy hs 11 może zniweczyć...
Witam, Taki objaw daje podparcie zaworu , lub zblokowanie w prowadnicy. Takie zdarzenie może skutkować zgięciem zaworu i jego zablokowaniem . Należy sprawdzić czy jest smarowanie klawiatury , ,luzy pomiędzy dźwigienkami a trzonkami zaworów oraz czy zawory nie są zablokowane w prowadnicach.
ja nie wątpię w Twoje kwalifikacje, ale gdzie bym nie czytał, twierdzą że w zetecu z czarną pokrywą popychacze są mechaniczne i ich regulacja polega na wymianie kompletnych szklanek, lub dopasowanie grubości płytek. W silniku który mam, objawy wg. mnie wskazują na podparcie zaworów, stąd pomysł, aby te płytki lekko zeszlifować na szlifierce magnetycznej,...
Swiece są w porządku ciśnienie po 12 tyle tylko że przekładałem silnik od balneo i regulowalem zawory i dałem po 15 i zastanawiam się czy nie za luźno iczy to nie jest przyczyną jak sądzisz ??? Witam, nie pamiętam wartości luzów do 16v ale jeśli za luźne, to na pewno nie będzie problemów z kompresją - za ciasne powoduja podparcie zaworów i nieszczelności.......
Sciśnij i opróżnij, by nie podparło zaworu, powodzenia
Napocztek płukanka jak zrobi na YouTubie. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Jeśli po pluka nce się poprawi ciśnienie idziemy dalej. Dajemy ceramizer i sprawdzamy ciśnienie Myjemy silnik sprawdzamy czy niema wycieków. Miska olejowa szelnosc poladzen miska dół silnika Pokrywa Górna walkow blok. Blok silnika dół silnika na uszczelce. Kolekror wydechowy blok....
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
Dzieje się to chwilkę po odpaleniu jak silnik dostanie troszkę większej temperatury. W podparcie zaworów nie che mi się w tym przypadku wierzyć. Z tego względu że silnik przerywa przez kilka sekund, a po nich chodzi równiutko z 20 i po chwili znów zacznie nierówno pracować. Tak jakby w tym czasie iskra ginęła. Dziś nie miałem nawet chwilki zająć się...
(at)Mark II, o reklamowaniu nie było do Ciebie :) Napęd będzie wykonywał max 10 manewrów na dobę (spora przewidziana histereza temperatury, niewielka pojemność bufora- odcięcie sterowania, gdy temperatura w buforze poniżej 40°C) Na dobrą sprawę z tym zaworem się nie namęczy przy swoich możliwościach. Niezgodność z założonym kierunkiem manewru- raczej...
Po prowadnicy chyba młotkiem nikt nie bił, ani ja ani tym bardziej mechanik przede mną. Nie musiał bić bezpośrednio w prowadnicę. Odbijanie zatrzasków zaworu, nabijanie uszczelniaczy, ponowne składanie - górny talerzyk wtedy przenosi uderzenia na prowadnicę, równie dobrze może tylko "rozplaszczać" uszczelniacze, deformując je i powodując obluzowywanie....
Witam.Ja uporałem się z szarpiącą pompa bo ją wymieniłem teraz mam problem z jej odpalaniem,po wyjechaniu od mechanika było dobrze czyli odpalała po jednym obrocie silnika a teraz muszę kręcić kilka obrotów żeby silnik zaskoczył nie ważne czy ciepły czy zimny.Akumulator nowy kręci bez problemu,założyłem zaworki zwrotne na paliwo,świece dobre.Mechanik...
Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
Uważam, że zawory z tego względu, że po ich regulacji była cisza. Za pierwszym razem był 1 podparty i dokładnie był ten sam objaw, więc sądzę, że na 90% to zawór. A w późniejszym okresie latał cały silnik i nie miał mocy - ale podpartych były 4 zawory. Więc mechanicy chyba mówili prawdę. Ewentualnie co by musieli zrobić mechanicy, aby nie było spalania...
Silnik nie ma hydrauliki zaworowej i regulację luzu robi się szklankami,W przypadku niewłaściwego montażu gazowni i podparcia zaworów będą spore koszty regulacji
Mam 2 SC, jedno od nowości 2004 rok, luzy w normie nic się złego nie dzieje. Drugie 2005 ma gaz, ale luzy tez w porządku. Są opinie że w przypadku ubogiej mieszanki na gazie wypalają się gniazda i może dojść do podparcia zaworów. Jeżeli nie masz gazu a luzy na zaworach są w porządku to wg mnie jest to element bezobsługowy. Jeżeli coś w silniku stuka...
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Witam, a nie jest to przypadkiem spadek kompresji w 'lewym' cylindrze, np. przez zbyt male luzy zaworowe / podparty zawor wydechowy - luz 'na zero'..? I dlatego paliwo dopala sie w wydechu, bo na skutek zmniejszenia kompresji - spala sie zbyt dlugo, wlasnie az w kolektorze wydechowym..? Pozdrawiam.
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
Opisz po kolei ten mały remont, co było robione i jak, jak docierany, ustawiane zawory- możliwe podparcie zaworów. Po co był ten mały remont?.
Nigdzie nie masz zaworów podpartych więc to nie wina luzów. Zmierz jeszcze raz kompresję po próbie olejowej, będziesz wiedział co klęło, góra czy dół
Jeśli uwalona dźwigienka, to szybko padnie wałek rozrządu. Nie wiem czy to możliwe, ale gdyby zblokował się kompensator luzu, to zawór mógłby być podparty. Pierdułka, ale roboty sporo, bo walki są mocowane do pokrywy zaworów.
Chyba się nie rozumiemy: sugeruje podparcie zaworu lub wyjęcie grzybka i próbę zrobienia kawy w ten sposób. Króciec 5ez łatwo można rozmontować i wyjąć grzybek.
Uszkodzony wtryskiwacz nie powoduje utraty kompresji. Tu problem wydaje się być z zaworami. Możliwe że padł kasator i podpiera zawór, również krzywy wałek rozrządu powoduje podparcie zaworu. Nie ma to związku z jeziorem.
Właśnie ciekawe czy olej ci nie podparł zaworów.
Wracam do tematu. Trochę się zeszło, ale okres wakacyjny i warsztaty nie pracowały pełną parą. Informuję co było przyczyną opisywanych problemów : Drgania silnika, praca jak traktor spowodowana była podpartym zaworem cylindra pierwszego. Przerwa na nim była 0,03mm zamiast 0,33. Poza tym na innych zaworach też były za małe przerwy. W sumie 9 szklanek...
ktoś z was wogóle wymieniał uszczelniacze w oplu bez zdejmowania głowicy? a co do "podparcia" zaworów to ja nie używam kompresora tylko wpycham do cylindra z pół metra sznurka i dociskam tłokiem, wydaje mi się że to pewniejszy i prostszy sposób :)
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Jeśli chodzi o regulację zaworów, to prosiłem pierwszego mechanika o ponowne ich sprawdzenie. Powiedział, że sprawdził i są ustawione prawidłowo. Ten drugi mechanik też wspominał o możliwości podparcia zaworów i twierdził, że też sprawdził ustawienie zaworów i jego zdaniem są ustawione dobrze.
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
trochę mnie to dziwi że na rozruszniku pompa robi więcej niż 6bar bo moje poprzednie auta za groma nie chciały zrobić 3,5 na zimno a do podparcia zaworów trzeba trochę więcej - więcej niż super silnik albo cud
Witam. Zmierz ciśnienie sprężania.Jeśli przy całkowicie otwartej przepustnicy kompresja będzie niższa niż 0,8bar to może być podparty zawór.Co do marki nie jestem w temacie,ale dziwne że po 2tys.km taka usterka.Rozumiem że gwarancja się skończyła.
Witaj kolego miałem kiedyś maluszka z tego co pamiętam wyglądało by to tak tłoki w tym silniku chodzą współbieżnie tzn razem są w górze Jedni mówią że jak na 1 cylindrze jest luz i da się ruszać dzwigienkami to regulujemy te co są twarde i się nic nie ruszają nie reguluj tych dzwigienek równocześnie musisz każdy cylinder regulować osobno bo pomimo że...
Niech sprawdzi czy urwana łopatka nie zawiesiła ( podparła ) któregoś zaworu dolotowego (ssącego ) i zawór się nie domyka
Witam jak ktorys z kolegow wspomnial o sprawdzeniu luzow okazalo sie ze na drugim gaze od rozrzadu byl podparty zawor to znaczy az wszed za gleboko do srodka chyba gniazdo zostalo wypalone.jutro glowica idzie do roboty.Jak zloze auto to zobacze czy nie bedzie tak mulic. Pozdrawiam
Po 1 ,500 zł za "zrobienie głowicy"? Przeciągnął papierem ściernym ,rozpiętym na desce? Po 2, sprawdzono szczelność zaworów na zdjętej głowicy? Po 3 ,Spec od szlifu głowicy nie sprawdził stanu zaworów, prowadnic i gniazd? Po 4, powyżej masz podany sposób sprawdzenia podparcia zaworów,skuteczny też przy hydropopychaczach. Po5, jak sprawdzono stan pierścieni...
Witam okazało się, że podparte 8 zaworów wydechowych i cztery dolotowe wymiana głowicy załatwiła problem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Dziękuję za bardzo przydatne informacje:) Co do zamówienia to wiem, że nie zrobię go bez pomiarów:) Pierwszy cylinder jest po stronie pasków, czy skrzyni w dw8? W internecie różnie piszą. O ile wg. Ciebie musiałbym zamówić mniejsze płytki to tych podpartych zaworów? Wystarczy o 0,15 mm? (Z wydechowych raczej nic nie dobiorę, bo są ok)
zawory podparte .ustawić luz zaworów
Okazało się, że jeden z zaworów był podparty, porcelanka świecy popękana a fajka ledwo co się trzymała na niej...
Oringi wtryskiwaczy nowe,przyczyna zdjecia glowicy byl lekko podparty jeden zawor ssacy bo regulator luzu sie wysunal.
witam Wszystkich Potrzebuje wiedziec czy uszkodzony popychacz hydrauliczny (lifter) powoduje: - nie do konca otworzenie się zaworu (tylko) ? - czy róznież ma wplyw na kompresję poprzez podparcie zaworu ? Innaczej mówiąc czy brak kompresjo moze byc spowodowany walnietym w jakis sposób popychaczem hydraulicznym ? Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ...
Zapomniałem dodać że, zawór z tłokiem mógł się spotkać po przez podparcie zaworu. Który mógł nastąpić, kiedy świeca z trzeciego cylindra się rozwaliła i kawałek świecy ( a dokładnie ceramiczny rdzeń ) zablokował zawór. Oczywiście z tą polówką miałem problem od samego początku. Brała 1 litr oleju na jakieś 500 km ( jak dla mnie za dużo ). Branie oleju,...
Nakrętka była, po jej odkręceniu szybko zdecydowałem się na zrobienie pamiątkowej fotki. Drążek wyjmowałem, jest prosty, na oko nie widać za bardzo jakiegoś odgięcia, jak go "przeturlam" po czymś płaskim to się okaże. Powierzchnie przy trzonkach już też na pewno są trochę wyrobione, ale na razie skupiam się na kolosalnym podparciu zaworów i wypadniętym...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
nie popychacze a krzywki na wałku rozrządu, mało jest to prawdowodobne, zazwyczaj jest to wada produkcyjna, ale w tym przypadku możliwe jest przecunięcie również. Jak by nie było to i tak uważam że jest coś nie tak z zaworami. Bo np podparcie zaworu przez nagar lub obcy element jest bardzo częstą przyczyną braku kompresji. Piszesz ze jest brak zatarcia,...
Zawór zwrotny podparty jest sprężyną, zatem cyrkulacja całkowicie stanie. Różnicowy ma kulkę, która zamyka przepływ w momencie wymuszenia ruchu wody przez pompę, ale w cyrkulacji nie stosuje się tego zaworu i rozwiązania.
Dobrze myślisz o tej nieosiowości krzywki względem osi obrotów wałka. Generalnie chodzi o to że kasownik luzu (popychacz) dopycha dźwigienkę do najniższego punktu krzywki i w sytuacji krytycznej gdy najniższy punkt jest tuż za krzywką a dalsza część spoczynkowa krzywki coraz bardziej się oddala od osi wałka to powstaje efekt podparcia zaworu ponieważ...
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Pozostaje ryzyko że zasupła się na końcu, dlatego też trzeba patrzeć co się robi. W 20 zaworowym silniku zbyt dużo nie potrzeba do podparcia zaworu, a w dieslach tłok podpiera bezpośrednio. Patent ze sprężonym powietrzem nie jest zły, pod warunkiem że zatrzaski...
Witam, mam problem dotyczący VW Corrado 1.8 8V. Problem polega na tym że samochód nie chciał odpalać jak był ciepły, więc wymieniłem świecę cewke rozrusznik również olej ale to nie było to. Zaprowadziłem samochód do mechanika i został ustawiony aparat zapłonowy lecz nie było sprężania, więc odpaliliśmy samochód na zaciąg wtedy mechanik jeszcze raz ustawił...
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
Sprawdzić ciśnienie oleju, czy nie za wysokie bo z opisu wygląda na niedomykanie zaworów podpartych popychaczami hydraulicznymi.
Witam serdecznie mam problem z Toyotką Yaris 2008 rok 1.0 ben+gaz,do rzeczy TEXA wykazuje błąd P0300 oraz P0301 czyli wypadanie zapłonu oraz wypadanie zapłonu cylinder 1,świece wymienione,cewka wymieniona,sytuacja się nie zmieniła silnik pracuje na 2 cylindry,brak dynamiki itd.Auto ma najechane 240tys nie wiem czy przypadkiem gaz nie podparł zaworów...
Wyglada to na zawór przełączajacy pomiędzy obiegiem ciepłej wody użytkowej a obiegiem CO. Serwisant prawdopodobnie podparł iglicę napędu tego zaworu która wydawała mu się za krótka. Jeżeli nie orientujesz się w tym to lepiej wezwij tego serwisanta jeszcze raz i opisz mu dolegliwosci jakie są teraz. Powienien poprawić to co spaprał za pierwszym razem...
Podałem powietrze i na dwoch cylindrach wali dobrze w dolot, na dwóch trochę mniej. No to chyba świadczy o nieszczelności zaworów ssących więc jeśli tu czegoś szukać to braku luzów zawodowych czyli podpartych zaworów (ZABLOKOWANYCH popychaczy) lub powodu ich nieszczelności czyli czapkę zdjąć i rozdłubać albo przedstawiony rozrząd. Po wkreceniu swiec...
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
GG chwilowo nie mam. Ale napiszę co nieco tu. Kompresor jest niezbędny. Nie kombinuj ze sznurkami itp. A to dlatego, że podkładka o którą opiera się sprężyna zaworu jest zakleszczona na zamku. Aby ją odkleszczyć, musisz konkretnie (i zapewne kilkakrotnie) przyłożyć sporym młotkiem w podkładkę. Jeśli zawór w chwili uderzenia będzie podparty nieosiowo...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Dokładnie!!!! Sam wiec odpowiedz podałes. Aparat zapłonowy musi byc w złym stanie, luzy które ma, powoduja to ,ze w skali 360 stopni obrotu nie ma dokladnie punktu zapłonu co do 1 stopnia, wiec raz styki aparatu rozwieraja sie w jednym , raz w innym punkcie. Sprawdz czy krzywki na osi aparatu sa wszystkie takie same (wysokosc) i czy przerwa na przerywaczu...
A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki. Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko...
Sory przy tej kompresji nie odpali ,za mało co najmniej o 10 (nominalne 32 ) , jeśli ma ok. 200 tys. km. to proponuję przyjrzeć się regulacji zaworów (podparte) .
nie zawsze badajac cisnienie sprezania mozna ustalic na 100 proc podparcie zaworu . przeciez rozrusznikiem nie napedzisz silnika do 900 rpm na gazie jest ok bo prawdopodobnie masz emulator a i gaz sie spala troszke inaczej niz benzyna. Zanim zwalisz glowice nalej 3/4 kotla dobrej benzyny , dodaj srodek czyszczacy wtryski i polec w trase albo daj mu...
Czy podczas regulacji zaworów zwory ssace były podparte ? jesli tak moga byc nie szczelne-wypalone i na zimno nie moze zasssac mieszanki dość czesty problem
Natychmiast zrób regulację zaworów, bo są "podparte" i czekam na podziękowania
bo to też są koszty które na benzynie prawie nie występują. regulacja zaworów przy lpg jest wazna i częsciej trzeba ją wykonywać bo można ponieść większe koszty (wypalone zawory możliwe już po 30-40kkm- koszt to prawie 1200zł - lub więcej) przy jezdzie na samej benzynie regulację prawie się nie stosuje (najczęsciej sprawdzenie następuje co 60-100 tys...
Sprawdz luzy zaworowe, bo moim zdaniem to masz zawor podparty dlatego nie pali Ci na 1 cylinder. Zawor wolnych obrotow nie ma wplywu na moc silnika tylko moze gasnac na wolnych obrotach. Moze jeszcze byc problem z potencjometrem przepustnicy mam nadzieje ze go nie regulowales. Moze nie dawac on informacji do ECU o puszczonym pedale przyspieszenia. Pozdrawiam.
mozna ale jak zawor jest podparty to moze go wypalic i zdiecie glowicy cie nie ominie.lepiej wczesniej niz zapozno.najpierw sprawdz cisnienie sprezania duzo wyjasni
Kolego na ciepłym zawory powinny się zacieśnić. Ciesz się ze stuka a nie podpiera zawór, co ile robisz regulację zaworów, bo ja co 20000kmi powiem ci że luz się kasuje więc rzadziej raczej nie warto bo podeprze zawór.
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Sprawdź luzy zaworów, bo prawdopodobnie są podparte.
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
Witam. U mnie regulacja zaworów pomogła. Na pierwszym cylindrze był podparty dlatego wyskakiwał błąd.
A teraz pytanie teoretycznie czysto. Czy klepanie poranne zaworów to zbyt duży luz zaworowy. Jest zbyt duży luz popychacze nie napełniły się jeszcze olejem i nie kasują luzów silnik klepie. Przy tym stanie rzeczy zawór nie domyka się i spadek mocy? Druga sprawa to jeżeli jest za mały luz zaworowy albo jego brak to zawór jest podparty i wtedy istnieje...
Witam .W aucie z którym miałem doczynienia okazało się że falowanie i brak mocy oraz liczne błędy komputera które mogły wskazywać na uszkodzony komputer okazało się że w tym silniku istnieje regulacja zaworów manualna, były podparte zawory i to było przyczyną MERIVA A 1,6 105 koni 77kw 2006r OPEL, MERIVA 1.6, 2006.01->2010.05 1598 ccm, 105 KM, 77 kW...
Tu stawiam na zaniedbanie w uszczelniaczach zaworów - wymiana lub ich podparcie. Brałby olej, no i nie rozumiem stwierdzenia o podparciu
Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach,szczególnie na gazie ,na benzynie jest lepiej.Monter LPG stwierdził że sonda ma za dużą rozpiętość napięcia od ok. 0,7-1,7 mV na wolnych obrotach i dlatego tek jest.Diagnosta na stacji stwierdził po badaniu że to jest dopuszczalne a komputer gazowy jest za słaby żeby te różnice skompensować,niestety nie podłączył...
najprawdopodobniej uległa uszkodzeniu tzw.termopara ( czujnik płomienia).jest umiejscowiony gdzieś blisko palnika i ma połączenie z zaworem gazu .może po prostu odpadł od palnika?być może termopara uległa uszkodzeniu[element wymienialny],taki obaw występuje też przy podpartej gałce zaworu [nie wciska trzpienia zaworu do końca, miałem taki przypadek...
Cześć słuchajcie mam problem z wodomierzemi, mianowicie kręci się on sam delikatnie w momencie kiedy wgl nie używam wody. Czy to jest całkiem normalne że tak może być, później wysyłam film na który widać problem. Wszystko wskazuję na jakąś nieszczelność u Pani, należy przeprowadzić próby szczelności na instalacji aby mieć 100% pewności. aczej nie ma...
Sprawdzić jeszcze ustawienie zaworów istnieje możliwość że są podparte bądź nie szczelne, sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
Jeśli jest to Corolla z silnikiem 4AFE sprawdź kompresje i ustawienie zaworów (czy nie jest podparty któryś z wylotowych).
Spalona cewka zaworu. Możesz zdjąć obudowę po prawej stronie kotła, pod pompką jest taka duża cewka elektrozaworu. Na jej końcu powinien być taki korek plastikowy. Możesz go zdjąć, obrócić i wcisnąć w ten otwór na cewce. Kocioł będzie grzał CWU i trochę CO. Możesz tak jechać do czasu wymiany cewki. Zamiast tego korka możesz również podłożyć coś innego...
A jakie masz luzy? Już są zawory podparte? Jak sa podparte to sugeruje zwalenie glowicy, zrobienie zaworów i zrobienie luzów w górnych granicach. Przy dobrej instalacji będzie spokój na jakieś 100tys km. A jak są tylko zmiejszone, to zgodnie ze sztuką wymiana szklanek, albo podszlifowanie szklanek od dołu, albo zeszlifowanie trzonków zaworow. Może się...
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Te silniki potrzebują regulacji zaworów co około 35-40kkm, objawem podparcia są właśnie wypadanie zapłonów, prychanie z wydechu, utrata mocy. Oczywiście jak układ lpg jest uszkodzony to od niego trzeba zacząć.
Odczepcie się pompy i zaworów itd. Pomaga podłożenie pod spręzyne zaworową podkładki ok 2mm. Stare sprężyny nie maja siły podniesc zaworów szczegódnie przy dużym doładowaniu. Też tak sądzę, jak by się zawory podparły to tylko raz i silnik by już nie zapalił.
Sprawdź osiowość krzywek wałka rozrządu. Potrzebny będzie czujnik zegarowy (chyba najtańsze wyjście). Wkręć wałek w panewki bez popychaczy, dźwigienek czy co tam jest (nie wiem bo nie robiłem takiego) chodzi o to żeby się swobodnie obracał. Przy tej okazji może ręką wyczujesz czy nie jest podkrzywiony tzn ma się obracać jak wał korbowy tylko na głównych...
Coś mi się zdaje że któreś w momencie regulacji są podparte
Ile km przejechałeś na gazie? Oprócz utraty mocy nie masz problemów z uzyskiwaniem większych prędkości? Regulacja luzu zaworów była? Przy gazie wydechowe "wypalają się" szybciej, zmniejsza się luz na zaworach. Z książkowych kilku dziesiątych milimetra zostaje kilka setnych. Zawór jest prawie podparty. Sprawdź ciśnienie sprężania i luz zaworów.
Jak wyregulować gaźnik w takiej sytuacji? Czy dokonałeś inspekcji/czyszczenia gaźnika? Czy sprawdziłeś luz zaworów? zawory nie są podparte, ustawione na wyczucie [mam w tym trochę doświadczenia] gaźnik myty przed założeniem tego silnikaq
Kolego rolls Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż luzy zaworowe. Być może masz podparte zawory dolotowe.
Cześć StaryBracie! Ja jeszcze bym dołożył sprawdzenie zaworu "bypass" na samej turbine. Czasami zaciera się oś dźwigni cięgła i zawór nie wraca na swoje położenie. Dzisiaj miałem MP3 po remoncie i z pozoru blaha rzecz: luz zaworów. 2 ssania podparte! po około pół obrotu śruby regulacyjnej. Nawetjuz zdążyli zmienić olej. A o zaworach zapomnieli.
Na początku sprawdź luz zaworów, może być zbyt mały i przy rozgrzanym silniku są podparte. Rozgrzany odpala bez problemów?
Dzięki za cenne rady co do szlifowania na magnesówce. Jest jeszcze problem z ustaleniem JAK BARDZO zawór jest podparty... Bo przyjmując że ma luzu dokładnie ZERO - powiększam luz o 0,15mm ale przecież nie wiem, czy przy luzie ZERO zawór nie jest już otwarty np. o 0,05mm, bo wtedy luz dalej nie będzie ok i trzeba będzie przelecieć płytkę jeszcze raz,...
Pomocy! Co mam robić jak mój Iwan się zagrzeje to gaśnie..... Jeśli latem musisz używać odprężnika pomyśl nad akumulatorami i (lub) rozrusznikiem oraz stanem połączeń. Jeśli gorący gaśnie ,oprócz zasilania,ja bym zajrzał do zaworów -mogą być podparte.
Jak dymi w ssący, to albo masz podparte zawory, albo za wczesny zapłon. Może przylgnia zaworu tak zardzewiała,że nie doszczelnia, kompresję mierzyłeś?
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
Myślałem, że może to kwestia regulacji zaworu. A czy jeśli przekręcę pokrętło, i podeprę czymś żeby pozostało wciśnięte na czas pieczenia, to czy może stać się coś złego?
Jak ustawisz za mały luz to na pracującym silniku usłyszysz, że jest on nieprawidłowy - występuje wtedy klasyczny odgłos "klekotania". I ta sytuacja jest bardziej bezpieczna, niż jeżeli podeprzesz na stałe zawory. Właśnie przy zbyt małym luzie zawory będą podparte co będzie powodować ich wypalanie.
podparcie paneli podparcie dwuteownika pokrywą zaworów
bonus internet orange pompa ciepła czerpnia powietrza wykrywanie dźwięku
scania akumulatory scania akumulatory
Tefal S75 - Zatrzymuje się co 10 sekund, co robić? Buczenie w głośnikach Behringer - przyczyny i rozwiązania