Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
to przy ponownym bezproblemowym uruchomieniu nie może przez kilka chwil osiągnąć minimalnych obrotów To się zdarza w 2,0tdci, niektórzy twierdzą że to błąd softu, że za niskie napięcie na akumulatorze, za wolno kręcący na ciepłym rozrusznik itd. Podpięcie pod tester nie pokazuje błędów. Z praktyki przy moim i kilku innych autach wynika, że pomaga przytrzymanie...
Widzę, że wszystko sprawdzone. Akumulator. Wszystkie styki. A nawet podpięcie rozrusznika na krótko. Pozostaje jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia. Odprężnik, odprężnik działa?
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Witam Mam nadzieję że - problem rozwiązany, dwa tygodnie bez problemów z rozruchem. uswto napisał: Przewód masowy na skrzyni. Odkręciłem, sprawdziłem, (bez uwag ). Ogólnie posprawdzałem co mogłem, popryskałem wtyczki kontaktem, naładowałem aku, do rozrusznika się nie dostałem. Dwa dni palił, na trzeci nie . Ale tym razem słychać wyrażnie stuk - prawdopodobnie...
To zostaje podpięcie pod komputer.
Dobierz się do grubego kabla na rozruszniku i masy. Naładuj akumulator. Na karoserii minus (może być silnik), na śrubie do rozrusznika plus. Zwykle wystarczy samo podpięcie prostownika.
Podejrzewam, że podpięcie rozrusznika może być dość stresujące dla pracującego alternatora. Poza tym, i tak każdy samochód jest z założenia zrobiony tak, że odpalanie silnika następuje gdy silnik nie pracuje, więc odpalanie na kablach przy pracującym silniku dawcy to po prostu niepotrzebne kombinowanie.
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Doszedłem do tego, że bendiks działa, ale nie zwiera styków żeby przekazać duży prąd na silnik rozrusznika. Obszedłem to przez podpięcie rozrusznika przez zwieracz od PTS'a (w PTS'ie ma za zadanie przez sterowanie małym prądem zwarcie 4 blaszek, coś jak w bendiksie z tym, że zwiera dwa zestawy akumulatorów z prawej i lewej burty po czym podaje dalej...
Znowu LEDem, tylko chyba zrobię kolejny tester LED, żeby sprawdzić zachowanie się czujników wałka i wału w tym samym czasie. Przewody posprawdzam multimetrem. Mam rozpiskę pinów sterownika, mogę podpiąć zepsuty sterownik i przedzwaniać przewody bezpośrednio na sterowniku. Po prostu poprzednio robiłem jeden test dziennie, a teraz zamierzam sprawdzić...
Kolego greg1001, u mnie szybkie stukanie elektrowłącznika rozrusznika i przygasanie kontrolek pojawiło się gdy wypalił się słupek akumulatora na klemie masowej. Sprawdź to poprzez podpięcie kablem rozruchowym masy z akumulatora na masę silnika. Może kabel masy silnika gdzieś stracił kontakt. Auto fiat marea weekend 2,4jtd
Witam ponownie Mam problem z układem elektrycznym, który dotyczy rozrusznika, alternatora, komputera silnika, BSM. Zaczęło się od ikonki ładowania na desce rozdzielczej. Podczas jazdy co jakiś czas zapalała się ikonka braku ładowania oraz charakterystyczny sygnał dźwiękowy że coś jest nie tak. Stwierdziłem że przyczyna leży po stronie alternatora, wymieniłem...
Witam, mój problem polega na tym że przy odpalaniu awaryjnym muszę kręcić rozrusznikiem gdyż jest on podłączony z pompką paliwa. Pytanie brzmi co ja mam zrobić żeby było to nie zależne od pompy. Mam instalacje Bingo M i przełącznik bez bez kontrolek poziomu paliwa. Z tego co oglądam po schematach wydaje mi się, że chodzi o ten brązowy kabel do cewki...
Witam kiedyś na elektrodzie widziałem coś ala automatyczne odciecie rozrusznika. Pamiętem że to był prosty układ, chciałbym coś takiego wykonać lecz niestety nie mogę znaleść tego postu. Proszę o pomoc.
Witam kolegów Mój problem w aucie jak wyżej BMW E91 2005r. 320d 163km W aucie wyłączyłem silnik po dojechaniu do domu i następnego dnia już nie odpaliłem. Z rozrusznika było słychać odgłosy stukania przy próbie uruchomienia silnika Więc pierwsza wstępna moja diagnoza ,to rozrusznik zakończył swój żywot. Stary rozrusznik został wymontowany i zastąpiony...
Chce sobie zamontować ukryty przycisk odciecia rozrusznika. kupiłem odpowiedni przekaźnik i włacznik impulsowy. czy mógłby ktoś narysować mi co pod jaką wtyczke pod przekaźnikiem podłączyć albo opisac podączenie numerami pinów. pozdr
Witam, kolejnym problemem w moim sprzęcie jest odpalanie z rozrusznika, gdyż nie mam kopki. Przekaźnik rozrusznika sprawny, gdy odpiąłem kostkę 2 pinową od niego z włącznika rozrusznika napięcie po naciśnięciu hamulca V , guzik od rozrusznika i zabezpieczenie na hamulcu mają przejście, co jeszcze może być nie tak?
Witam, w koparce gąsienicowej JCB JS130 z 2004 r wchodzą 3 cienkie przewodu do rozrusznika, po zmianie rozrusznika mam tylko wejście na 1 od zapalania, pytanie od czego są 2 pozostałe ? Przy podłączeniu jednego rozrusznik kręci, lecz jakby nie steruje linkami od gazu, ponieważ maszyna nie chce odpalić. Z góry dziękuję za podesłanie schematu lub za pomoc...
A więc który przekaźnik tym steruje i co wychodzi z serownika silnika plus czy minus i czy ma znaczenie podpięcie samego automatu rozrusznika do sprawdzenia czy jak np. nie będzie widział obwodu cewki automatu to nie puści sygnału i drugie pytanie jeżeli jeden z przewodów wychodzi z ecu silnika to drugi z vic prawda bo ja mam złącze 2 piny na automacie.
panowie odkręciłem dwie śruby i nie wiem co dalej nie chce wyjść morze trzeba stuknąć młotkiem ale się trochę bije jest to mój pierwszy taki duży samochód przeszło rok chodził pięknie bez zarzutu owszem przyznaje zaczął trochę słabiej kręcić ale zapalał aż wreszcie stanął jak go wymontować oprócz tych dwóch śrub jeszcze jest coś czego nie wiem bardzo...
Uzupełnienie całości historii. Dla zainteresowanych jej krótki zarys: Po zdemontowaniu starego rozrusznika sprawdziłem go na krótko. Kręcił i wszystko wyglądało ok, lecz niekiedy nie łapał i wydawał nie za czysty dźwięk (coś jakby go dławiło, trudno to opisać nie jestem znawcą tematu). Ciężko powiedzieć czy ma jakąś wadę czy też nie. Uważam, że coś...
Zico63 rozumiem to co chcesz mi przekazac ale u mnie na rozruszniku jest jedno mocowanie na śrubę przy nim jest przewod od akumulatroa + a drugi jest na zacisk oba przewody idą do stacyjki a od tego na śrubę idzie tez kabel na alternator Dodano po 4 seta666666 od rozrusznika do stacyjki idzie przewod 3mm średnicy wiec chyba powinien być ok ?? od alternatora...
No właśnie ... dość dziwne to wszystko. Niestety nie mogę na razie nic pomierzyć, ale na mój rozum niewiele by to dało, bo jednak bym się upierał, że obwód jest w porządku. Wiedziałbym tylko jak w ogóle sytuacja z aku. Niemniej jednak po zamontowaniu rozrusznika zachowuje się on identycznie przy próbach odpalenia przez stacyjkę i przez podpięcie bezpośrednio...
1. Sprawdź stan wieńca na kole zamachowym, (nawet niewielkie starcie uzębienia wieńca w połączeniu z "nieudolnym" rozrusznikiem może być przyczyną Twojego problemu) 2. Pod źródło 12V- spróbuj podpiąć rozrusznik po to aby sprawdzić czy zębatka rozrusznika odpowiednio daleko się wysuwa.
Jeśli jest uszkodzony bendiks, czy jak kto woli zębnik, to słychać przecięż jak 'rechocze' po zębach wieńca, albo się ślizga sam w środku poprzez wyrobienie wałeczków lub 'skosów'. Oczywiście wtedy jest on do wymiany, ale wyjęcie rozrusznika i podpięcie na krótko, jak tu piszą koledzy wcześniej, nic nie nie pomoże w kwestii zębnika. Zdaje się że Ty...
Pacjent Toyota Auris 1.3 mk1 2011. Auto dziś rano nie odpaliło, rozrusznik kręci, ale co ciekawe przełączając z pozycji zapłonu na rozruch kręci tak długo (bez trzymania), aż nie wyłączy się kluczyka do pozycji zapłonu - jakby nie wracał na swoją pozycje (choć teoretycznie wraca- trudno wyczuć). Do tego śmierdzi benzyna (raczej objaw tego ze pompa podaje...
Nie mam schematu co tej C-360-3P, ale jeśli chodzi ci to podpięcie awaryjnych to dołączam schemat C-330M który miał układ awaryjnych podobny jak sześćdziesiatki po 1989 roku (C-360 i C-360-3P). Różnica była tylko taka że w C-330-M była 1 kontrolka do przyczepy (lewa strona, dół obok wielowskaźnika) podłączona do styku C2 przerywacza, a w C-360 były...
Sprawdź miernikiem czy pojawia sie napięcie na stykach rozrusznika. Możesz spróbować podpiąć pod rozrusznik na krótko akumulator i sprawdzić czy ruszy. Akumulator masz naładowany?
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
przebicia nie ma , zastanawia mnie tylko to ze na nowym regulatorze dalej niepali sie kontrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka.. wszystkie kostki wyglądają orginalnie .. Za co odpowiada niebieski kabelek wychodzący z tego regulatora o oznaczeniu symbol litera W w kółku?? pytam bo na jednej kostce ten kabel niema połaczenia, kable sa w innych...
Kolego to auto ma magistrale BSI - jak nie masz zielonego pojecia o montazu alarmu w takim systemie lepiej jej nie dotykaj bo cos uwalisz. THX! :-) Nie zamierzam grzebać w oryginalnej instalacji ani w niczym co jest podłączone do kompa :-) Jedyne o czym myślałem to: 1. Zamontowanie wyłącznika sygnalizującego otwarcie pokrywy silnka. 2. Podpięcie się...
Na bank ucierpią: akumulatory, rozrusznik, a co do elektroniki w aucie już to nie będę się wypowiadał. Kto nigdy nie widział ten nie uwierzy. Widziałem już przypadki z udziałem takich urządzeń. Upalony komutator wirnika rozrusznika, uwalone cewki rozrusznika, upalony przewód zasilania rozrusznika (tu przez brak dobrego styku). Eksplozja akumulatora...
Witam Niedawno nabyłem za godziwe pieniądze Transita 2.5 TD, 1998r. Problem jaki mnie spotkał to błąd w czytaniu kodu immo. Pierwszy raz problem pojawił się w zeszłym tygodniu. W siadam, przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Zacząłem się przyglądać diodzie immo i mam następujące wnioski. Po przekręceniu kluczyka do II pozycji (kontrolki świecą) dioda...
Witam jestem tu nowy i proszę o pomoc ,podpowiedż otóż sprawa wygląda tak, że miałem problem z autem i podpięcie kompa pokazywało problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR, więc kupiłem nowy bosch po założeniu auto na początku raz zgasło i zaświeciło się edc po restarcie niby ok. zrobiłem ok.60 km i na drugi dzień klops, odpaliłem motor...
Witam serdecznie. Przeszukiwałem forum celem znalezienia odpowiedzi, jednak nie trafiłem na nic co pomogłoby mi zlikwidować problem, więc zdecydowałem się napisać. Posiadam Renówkę 19 1'8 RTi '93r. Któregoś razu postanowiłem wyjąć akumulator żeby go naładować. Po podłączeniu auto nie chce zapalić. Dokładniej - zapłon włącza się, Pompa pracuje (słychać)...
-Witam mam taki problem podłączyłem sobie alarm exus 3100 do mojego dodge i nie mogę się od dłuzszego czasu uporac ze sterowaniem c zamkiem tzn zamek się otwiera po wyloczeniu alarmu z pilota i odrazu zamyka sprawdziłem alarm nie daje podwujnego impulsu zastosowałem 2 oporniki tak jak trzeba 620ohm i 2.7 Kohm nie wiem jak ten problem rozwiązac czas...
CZE! jaką masz pompe wtryskową? sterowaną elektrycznie czy linką. jesli linką to jest na niej zaworek ale odcięcie od niego napięcia to rozwiązanie z przedszkola wystarczy bowiem podac tam napięcie z akumulatora (+) który jest 50cm dalej i auto jedze. jesli zas sterowaną elektrycznie to juz lepiej ale trzeba tuz zerknąc w schemat wtedy do pompy wchodzi...
Wątek podany cały przeczytałem wcześniej. Kiedyś w starym samochodzie tak miałem zrobione. Ja swój układ podłączam jedynie pod jeden przewód do manetki od świateł, masę i stacyjkę. Konkretnie pod przewód gdzie napięcie jest po zapłonie. Fakt, że napięcie zanika w trakcie pracy rozrusznika załatwia nam sprawę świateł w trakcie odpalana, ale powoduje,...
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
Zamiast wymontowywania rozrusznika niech podepnie kontrolkę do takiego cienkiego przewodu przy rozruszniku a drugi koniec do masy i wtedy przekręć stacyjkę jak się zapali kontrolka tzn. uszkodzony rozrusznik a jak nie to wina przekaźnika lub jeszcze czegoś po drodze.
Nie podałeś typu silnika. Ale można od spodu podpiąć się do rozrusznika z przewodami takimi do rozruchu i do akumulatora na zewnątrz. W ten sposóbmasz już prąd i otwierasz centralnym. Oczywiście osłony jak masz trzeba zdjąć.
Podpiąłem zasilanie na rozrusznik i cisza, kompletnie nic. Gdzieś coś jeszcze trzeba podpiąć?
Problem z rozrusznikiem. Podczas odpalania bardzo klepią przekaźniki i ciężko odpalić silnik. Zauważyłem, że jak zostanie ominięty przekaźnik i bezpośrednio podpięty rozrusznik, od razu odpala. Przekaźnik nowy, styki sprawdzone. Ale z pomiarów wyszło, że styk, który jest przy rozruszniku, po odpięciu przewodu doprowadzającego, miernikiem na zwarcie...
Podaj plusa bezpośrednio na rozrusznik tam gdzie jest podpięty cienki przewód,tylko uważaj żeby Cię auto nie przejechało bo wtedy powinien kręcić rozrusznik. W ten sposób będziesz wiedział czy to np wina elektromagnesu na rozruszniku czy np kostki stacyjki.
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
Obrotomierz tam jest? Jak tak , to zobacz czy dźwiga się obrotek w czasie kręcenia rozrusznikiem? Może podpiął by to żelazo pod jakiś tester , co?
Podepnij rozrusznik na krótko. Sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika i automatu.
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się , że masa dochodzi za słaba do rozrusznika. Podpiąłem kabel do śruby gdzie jest rozrusznik i pociągnąłem go do (-) akumulatora. Wszystko śmiga. Dziękuję wszystkim za pomoc:)
A jak masz podpięty rozrusznik? https://obrazki.elektroda.pl/8312040300_... Wiadomo na górze cienki do przekaźnika, pod nim masa, a pozostałe śruby? Na schemacie są tylko 2 przewody
Od tego czy kręci rozrusznik. Masa z aku podpięta pod rozrusznik?
Tak ma być że nie jest podpięty.
Napięcia mierzyłeś na podpiętym rozruszniku? Może któreś ginie pod obciążeniem?
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
podpięcie alarmu podpięcie agregatu podpięcie przeciwfazie
kamera podgląd internet wyciszy master inżynier elektronik zarobek
agregat inwerterowy freelander schemat
Demontaż turbiny silnika w odkurzaczu – jak zdjąć turbinę z wałka wirnika Mastercook – nie działa wewnętrzne pole podwójnego pola grzewczego, zewnętrzne OK