Panowie może mam i śmieszne pytanie ale nie mogę nigdzie znaleźć podstawy filtra oleju do montażu w prasie który można było by podpiąć na 2 węże a nie jak jest to w większości pojazdów poprzez mocowanie do kadłuba maszyny. Jedyny jaki znalazłem to filtr od cyklopa ale używanych podstaw...
Witam. Potrzebuje informacji rozmieszczenia zaworów regulujących ciśnienie oleju w podstawie filtrów. Zawory oznaczone są kolorystycznie, a jeden z nich posiada dodatkowo blaszkę. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witam Mam problem odnośnie podstawy filtra oleju w Peugeot 5008 2.0 hdi 150 km. Do owej podstawy dochodzi króciec wodny, znajduje się on nad czujnikiem. I moje pytanie: czy ten króciec jest wprasowany na stałe, czy jest wyciśnięty na oringu?
Witam mam golfa 2 1.9 tdi i planuje zmienić mu podstawę filtra oleju z golfa 4 1.9 ahl i teraz pytanie czy będzie pasowa ta podstawa do 1.9 tdi 1z?
Witam jaki jest moment dokręcania podstawy filtra oleju opel Astra g2 1.7cdti? Pozdrawiam
Witam. Dziś wymieniałem olej wraz z filtrem i kurde z filtra wypadły mi dwa aluminiowe kawałki. Początkowo nie wiedziałem, co to jest, ale zorientowałem się, że to kawałki podstawy filtra oleju oleju (zaznaczone na zdjęciu). Czy mają one jakieś specjalne zadanie. Czy mogę tak jeździć...
Czesc, ostatnio mam problem z jakąś nieszczelnością, która powoduje pogorszenie reakcji na gaz w 1.8t i dziwne parskanie po puszczeniu gazu. Ponieważ zauważyłem, że kolano odmy, które wchodzi w blok silnika jest rozwalone całkowicie, wymieniłem je na nowe. Sprawdziłem resztę odmy i jest...
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy"...
na wyjściu z pompy OP525 przy 15 barach pękł. Przy typowych 16MPa przestał by istnieć przy pierwszym otwarciu zaworu przelewowego... Podstawę filtra właśnie mam i pasujące flity silnikowe Jaki gwint, albo jakie filtry stosowałeś dotychczas, typ. Można będzie dodać typowy hydrauliczny,...
No nie chcesz zrobić filtr fazy ciekłej? Właśnie chcę :) Nie wiem jaki tam był, nie miałem styczności z Jelczami. Taki sam jak w C-330, podwójny w wymiennymi wkładami, odlew dość solidnym, tylko szklanki przykręca się dwoma śrubami M6 i martwi mnie czy wytrzymają. Zastosuj...
Z całym szacunkiem Panowie, ale rozmawiamy o MAN TGA, więc podstawa filtra to nie zwykła puszka ale konkretny odlew aluminiowy w którym mieści się cała chłodnica oleju łącznie z przewodami, oraz duży filtr oleju, a całość jest fragmentem bloku silnika. Jest to jeden element, więc nawet...
To tyko uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą puściła, standard w VAG na mrozach.
A nie można normalnie zapytać, trzeba się od razu wymądrzać? To po kolei Szukałem na allegro, jest tam sporo ogłoszeń z filtrami do Bory, lecz mój silnik nie jest na liście kompatybilnych. Dalej nie wiemy jaki. Ale tu jest ciekawy fragment. Napisałem pytanie do sprzedawcy na...
Zazwyczaj jest tak że na uszczelce trzymie, widzę miejsca trochę masz, weź śrubokręt młotek i odginaj filtr od dołu (od strony uszczelki). Tylko nie pokanceruj podstawy filtra.
A od jakiego sprzętu jest podstawa tego filtra w łuparce i o jakiej wydajności jest pompa?bo filtr to jakiś sporawy jest
W 60-ce zawór przelewowy wkręcony jest w pompę Na tym zdjęciach zaznaczony na czerwono Kupując kompletny zestaw jest w nim zawór i adapter który pozwala go wkręcić w miejsce śruby oznaczonej na następnym zdjęciu na czerwono. Cały montaż jest intuicyjny i nie da się specjalnie...
Polega na kupieniu kawałka metalu o kształcie prostopadłościanu o niewielkiej wysokości 1-1,5cm. Nawierceniu odpowiednich otworów przelotowych oraz nagwintowanych. oraz przykręceniu razem w miejsce oryginalnego bąka. Tylko trzeba się przyjrzeć czy lepsza była by podstawa z C-360 czy z C-330. Można...
Nie lubię zabobonów więc się zapytam. Jak wleje "ELFMATIC D3 synt." do innej skrzyni to nagle mi się z niej zrobi Renault? Kto robi albo na jakiej licencji są te skrzynie? Żeby pisać, do żabojada lejcie oleje firmowane przez Francję, trzeba mieć jakieś podstawy.
Jasne. Jest kwestia tylko dobrania pod średnice uszczelki. Podam przykład dla ogarnięcia jak to wizualnie wygląda. Bardzo proste urządzenie dostępne nawet z termostatem. :
Wymień całą podstawę.
Miałem podobny przypadek ale wina była w podstawie filtra oleju. Zacinały się zawory w podstawie filtra oleju.
Witam . Proszę sprawdzić termostat oleju, znajduje się w obudowie filtra oleju, miałem podobna usterkę , wymiana kompletnej podstawy filtrów oleju Na chłopski rozum , pod obciążeniem albo po przekroczeniu temperatury otwiera się termostat oleju który jest sterowany elektronicznie , dzieje...
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa...
Witam, Przychodzę po długiej przerwie z problemem za wysokiego ciśnienia oleju na zimnym silniku w TGX 2010r, D26 480km, Przebieg 1 116 000km. A więc tak, na zimnym silniku wywala błąd EDC 03087-00. Zacząłem od wymiany czujnika oleju - no bo najszybciej i najprościej, i bez zmian niestety....
Witam. Mam problem z silnikiem 1,4 bnz. Peugeot 206, rok 2006, mały przebieg. Problem polega na braku ciśnienia oleju na biegu jałowym (zapala się kontrolka oleju) w momencie dodania gazu kontrolka gaśnie. Rozebrałem pompę (na łańcuszku) i złożyłem z powrotem - brak śladów zużycia mechanicznego,...
Najprościej jest wstawić tak zwany "sandwich plate" miedzy podstawę filtra oleju i filtr.Korzysci to fakt że oprócz wyjscia na chlodnice oleju i powrotu z niej są w nim jeszcze dwa wejscia i można sobie załozyc wskażnikowe czujniki temp oleju i jego ciśnienia.Koszt noweg takiego sandwicha...
Kolego sigwa18 , zegary starego typu na żarówkach jeszcze bez zmiany kolorów takie jak w golfie 3. Licznik od Ibizy to standard z AFNa 6k0 919 033 Z46, a mój oryginalny to to samo tyle że bez wyświetlacza wielofunkcyjnego i ze skalą do 200 km/h k0 919 033 HP. Etka działa już i zauważyłem...
Problem udało mi się rozwiązać. Może komuś kiedyś się przyda. U mnie winny był dwufunkcyjny czujnik temperatury i ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju. Ściągnąłem tez miskę, bo dowiedziałem się ze może być nieszczelność między smokiem a pompą, ale tu...
O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem: -demontaż michy, -czyszczenie smoka, -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy -sprawdzenie działania zaworu upustowego...
To jak nie z filtra to może z podstawy filtra oleju, pokrywy zaworów?
Witam. Mam problem od z kontrolką ciśnienia oleju.Już kilka razy się zapaliła i zaczął piszczeć brzęczyk,po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka przestała migać.Sprawdziłem poziom oleju jest ok,na oleju przejechane jest ok 3 tyś.km.Ta sytuacja pojawia się raz na jakiś czas.Ciśnienie...
Trafił mi dziś na warsztat T5 2.0 cfc z problemem małego ciśnienia oleju , klient mówi że silnik po remoncie .Nowe panewki główne i korbowe , wał po szlifie , ciśnienie mierzone ledwo 0,4 Atm na zimnym silniku . Zmieniono pompę oleju z pompy napędzanej łańcuszkiem na pompę napędzaną...
Witam mam taki problem posiadam seata toledo 2.0 16v z 1995r problem polega na tym ze po odpaleniu silnika kontrolka cisnienia oleju nie gasnie jak i kontrolka poziomu płynu nawet na ciepłym silniku wskaznik temperatury plynu nawet nie drgnie. Czujnik oleju znajdujacy sie na podstawie filtra oleju...
No wiem właśnie z tą chlodniczką tu jest racja, ale z drugiej strony jazda z prędkością którą opisałem to przecież nie pałowanie a temperatura oleju jednak trochę wysokatak mi się wydaje. Temperatura oleju w VR6 mierzona jest w podstawie filtra oleju.
Witam, samochód Citroen Jumper 2.2 hdi 2007r. euro 4. Pojawia się błąd stycznika ciśnienia oleju. Tylko ten bład wskazuje komputer. Diagnozowane diagboxem. Coś w silniku stuka. Wtryski sprawdzone. Próba przelewowa, małe korekcje do -+0,2 , Uczenie pompy i dopisanie wtrysków ukończone. Czujnik...
kontrolka cisnienia oleju steruje czujnik na podstawie filtra oleju i reaguje na zakres cisnien podajac odpowiedni sygnal licznik na desce rozdz. wlacza kontrolke odpowiednio do sygnalow z czujnika. to jest wada punktow lutow. na plytce licznika-obluzowane luty przy gniezdzie wtyczki wez lutownice i...
Samochód bez turbo, nie posiada chłodnicy oleju, chociaż posiada dodatkowy wymiennik ciepła zamontowany w podstawie filtra oleju....
Czujnik cisnienia oleju jest w podstawie filtra oleju, w okolicy koła pasowego wału korbowego, najlepiej wjechać autem na kanal albo zrobić z podnośnika
Witam! Mam nietypowy problem... ostatnio przy składaniu silnika został wyciągnięty przewód od czujnika ciśnienia oleju z okrągłej "kostki". Chodzi o ten czujnik, który jest w podstawie filtra oleju. Za chiny nie mogę ustalić gdzie to ma wejść. Wydaje mi się że to tam gdzie zaznaczyłem...
Nie chcial bym cię wprowadzić w błąd. Po prostu jeden w głowicy, drugi w okolicy pompy oleju, a jeśli jest jeden to w podstawie filtra oleju
ale w audiku sa dwa czujniki. w glowicy i przy podstawie filtra oleju.
Witam nie wiem jaki masz tam motor a mysle ze 1.9 TDI najprawdopodobniej jest to wina czujnika tego ktory znajduje sie w podstawie filtra oleju taki z jednym pinem mialem taki sam przypadek w golfie 4 1.9 TDI ale w zaleznosci od typu silnika moze to byc czujnik w misce olejowej. Pozdrawiam
a ktory czujnik odłączałeś? czy ten w podstawie filtra oleju? bo po odłączeniu tego czujnika kontrolka sie nie zaświeci.
Czujniki temperatury z reguły są w głowicy, na pewno tam jest czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy. aleś dał popis tymi czujnikami w głowicy - akurat żaden z nich nie jest w głowicy, czujnik temp. cieczy (silnika) - znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy od którego...
Czujnik ciśnienia jest w podstawie filtra oleju , tam też można wpiąć manometr.
Witam. Mam problem od z kontrolką ciśnienia oleju.Już kilka razy się zapaliła i zaczął piszczeć brzęczyk,po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka przestała migać.Sprawdziłem poziom oleju jest ok,na oleju przejechane jest ok 3 tyś.km.Ta sytuacja pojawia się raz na jakiś czas.Ciśnienie...
Sprawdź podstawę filtra oleju.Zobacz również czy olej nie spływa z góry z pod pokrywy zaworów.
Dla jasności: auto jeździ np. jeden dzień, a po zapaleniu następnego dnia rano wywala ten olej. Po dokręceniu filtra lub założeniu nowego (w zależności, czy się odkręcił od nadciśnienia czy zniszczyło uszczelkę) potrafi od razu wywalić olej lub podziałać normalnie pół dnia....Tak...
Czujnik wysokiego ciśnienia w podstawie filtra oleju ( rozwiera się po odpaleniu ).Alarm, jak dobrze pamiętam ma się włączyć jeżeli obroty silnika przekroczą 2,5 tys a czujnik wysokiego ciśnienia się nie zewrze.
Takie czujniki są dwa - szukaj drugiego ma inny kolor kształtem taki sam. Może być w głowicy albo na podstawie filtra oleju. Ten drugi działa odwrotnie - ciśnienie małe to żarówka nie świeci, ciśnienie duże to żarówka świeci. Kwestia popychaczy to praca silnika przez więcej niż chwilę....
Samochód stoi na razie na kobyłkach gdyż ma zdjęte sanki. Kumpel pojechał w trasę a jak wróci to chcemy to wszystko złożyć. Dlatego w międzyczasie szukam informacji o tych pomiarach. Ale chyba zasugeruje się tym co piszą w książce czyli by robić pomiar po osiągnięciu 90 stopni. Dodano...
Witam serdecznie tak jak w temacie szukam czujnika ciśnienia oleju w vito 638 2,3 benzyna rok 99 .Nie mogę go zlokalizować niby pod podstawą filtra oleju ale ja tam jakoś nic nie mogę namierzyć ,raz z braku miejsca dwa nie widzę tam przewodu ciekawe,objaw taki że przy ruszaniu i hamowaniu kontrolka...
Obok podstawy filtra oleju.
Od podstawy filtra oleju idzie rurka zasilająca magistralę olejową silnika przykręcona do bloku śrubą drążoną. Tam się wepnij wiercąc otwór w jej łbie, gwintując i wkręcając mniejszą śrubę drążoną. Spływ najlepiej zrobić w jednej z pokrywek popychaczy.
Wielkie dzięki za sugestie - właśnie tak zrobiłem, że miałem umyty silnik i zrobiłem nim trasę, jednak nie pomogło mi to w lokalizacji. Teraz mam wyciągnięte chłodnice i wentylator, więc dokładniej wszystko wymyję. Wyjąłem też pompę wysokiego ciśnienia więc wymienię oring uszczelniający...
W podstawie filtra oleju, obok czujnika masz druga zaślepkę. Tam wkręcasz manometr.
Pompa nowa, a smok wymieniony? Pompa nowa, smok wyczyszczony, przeglądany pod kątem peknięcia, nowa uszczelka smoka. Wymieniliśmy panewki korbowodowe, ściągnięta nasada głowicy, przeglądnięty napinacz łańcucha. Zdemontowana i wyczyszczona podstawa filtra oleju, ale bez rezultatów. Stawiamy...
Kiedyś znajomy robił coś podobnego i problem był jakiś zawór w podstawie filtra oleju
Ktoś na tym forum miał identyczny problem i jeśli dobrze pamiętam to uszkodzony czujnik w podstawie filtra oleju. Silnik ten sam auto to chyba skoda była.
Być może podstawa filtra oleju jest zasyfiona. Podmień jak masz.
Za problem odpowiadały prawdopodobnie uszczelki podstawy filtra oleju, po wymianie, dokręceniu problem znikł. Może łapał tam jakieś lewe powietrze?
W glowicy siedzi - 028 919 081 D 0,25 BAR, M10X1 , 1 polig, blau (niebieski) A w podstawie filtra oleju - 068 919 081 A 0,9 BAR, M10X1 , 1 polig, grau (szary)
Kolego najlepiej zakupić blokady ja płaciłem jakieś 200zl za wszystkie i masz do każdego dci-ka. Co do ustawienia to: blokadę walu możesz sobie sam zrobić bo to zwykły bolec ( wkręcasz śrubę z bloku w okolicach podstawy filtra oleju i wsuwasz w blok blokując w ten sposób kolo zamachowe....
Dziękuję za odpowiedź! U mnie w obu C3 (ten sam silnik dla przypomnienia), jest ta sama podstawa filtra oleju - w jednym zawór jest w drugim nie. Oczywiście do obu stosuje filtry bez zaworu (krótsze). Zamówiłem podstawę filtra na internecie na podstawie numeru części no i zawór w nim...
Tak jak piszesz masz skrzynkę AG4 (01M). Musisz wyposażyć się w kuwetę do spuszczenia oleju, klucz imbus 5, klucz nasadowy (sztorcowy) 10, filtr oleju do ASB (po 1995r.), ewentualnie uszczelkę miski olejowej ASB, lejek z rurką o długości 35 cm.> oraz do 4L oleju ATF III. Podstaw kuwetę pod...
Ja tam wlewam całą czwórkę do takich silników ale : Zawsze rozgrzewam silnik aby olej miał 70 lub więcej stopni, przed spuszczeniem czekam 10 minut, następnie odkręcam filtr, odkręcam korek oleju, wysysam z filtra olej gdzie jest spokojnie koło 300 ml w chłodnicy oleju, i aby uniknąć...
W Ursusie C 330, odśrodkowe filtry oleju (zwane potocznie "bąk"), montowane były w silniku S 312 C do numeru seryjnego silnika 237016. Późniejsze silniki miały już zastosowany w układzie smarowania, pełnoprzepływowy filtr oleju PP 8.4. łącznie z nową podstawą, Przy zamianie filtra odśrodkowego...
Inspekcje trzeba skasować, napewno kompem można a czy manualnie tego nie wiem. Dzisiaj robiłem taki zabieg zobacz czy masz taki duży sześciokont do filtra paliwa, jakiś klucz do filtra oleju można i paskiem jest dużo miejsca po odkręceniu zbiornika wyrównawczego reszta to pestka, klucz 19 do...
Witam Problemy są cztery: PKT 1. Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii: -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął) -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po...
Panowie,problem natury nastepujacej: Auto swiezo kupione. Po sprawdzeniu oleju dziwna biala maź w duzej ilosci. Pod korkiem czysto. Plyn w normie. Wymiana oleju z filtrem nie pomogla. Z racji tego,ze od gory silnik mocno ulany olejem wymieniona uszczelka podstawy filtra. Mechanik zadecydowal o wyczyszczeniu...
Olej do kompresorów z przekładnią śrubową taki do pracy w temperaturze otoczenia 0-40 st. C, wymieniany co 12 miesięcy lub 4000 godzin, jeżeli pracuje w trudnych warunkach, np olej nagrzewa się do 90 st należy go wymieniać częściej co 6 miesięcy lub 2000 godzin. 1. Należy włączyć...
Hej Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra. Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;) Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :) Sprawdziłem...
Witam, najpierw podam dane pojazdu, VIN: Y............B242743, silnik D12C, moc 460km, rok 2001. A więc, mam problem z cisnieniem oleju a mianowicie przy rozgrzanym silniku spada do 0,5 bara na wolnych obrotach (mierzone zegarem) na wysokich ponad 3 bar. Pierwsze co to wymieniłem panewki na wale...
Witam, mam problem z dafem xf 105. Widziałem na forum podobny temat, aczkolwiek nie ma w nim odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Samochód podczas hamowania wyrzuca na komputerze błąd o niskim ciśnieniu oleju. Na serwisie powiedzieli mi, że wina jest po stronie filtra wirowego / odśrodkowego...
Tak. Do wymiany oring między chłodniczką oleju a podstawą filtra.
Tak, uszczelki za każdym razem przylegają na całej płaszczyźnie. Zawsze pęka chłodniczka. Nawet zrobiłem sobie zaślepkę i króciec na szybkozłącze do testowania chłodniczek, już przy 2bar w zimnej wodzie bombelkuje. Jutro rozbieram trzecią. Będę szukał problemu w podstawie i zaworze,...
Filtr nie jest typu bąk a w c328 właśnie były tego typu filtry A to nie reguła. Wielu przerabiało c 328 na filtr przepływowy jednorazowy. Wystarczyło kupić tylko gotową podstawę filtru. Silnik od c 328 można poznać np. po mocowaniu rozrusznika. W c 328 rozrusznik mocowany był na dwie...
No trochę wysoka patrząc że przy 130 zaleca się zwolnić jazdę. Nie pozasłaniałeś zbytnio wlotów powietrza na silnik? Wymikennik przy filtrze wymień i sprawdź, czy dobry obieg cieczy przez niego jest, czy podstawa filtra jest "przelotowa" dla oleju.
Witam czy może mi Ktoś pomoże:) VW Passat B5 1.9 TDi AFN 1997R. włącza się kontrolka braku ciśnienia oleju wraz z sygnałem akustycznym. Sprawdziłem 1czujnik w podstawie filtra. (jest tylko jeden koloru białego, w głowicy nie ma). DOBRY ciśnienie na wolnych obrotach 2 bary przy 3000 obr....
Cześć jeżeli na niskich obr. ciśnienie oleju było by powiedzmy gdzieś w okolicach 0,5 bar rozebrał bym dół i sprawdził panewki, wał, ale tu problemem jest wysokie i na 99% obstawiam problem z pompą, to ona ma zaworek który, ma za zadanie wyhamować ciśnienie do max 5 bar, kanały masz drożne,...
Silnik to ACL 2.4 TD czujnik pokazuje na podstawie filtra oleju oraz z tyłu głowicy.
Jeżeli uważasz że olej scieka z obudowy filtra oleju i generalnie z układu, to grzechotalby łańcuch po odpaleniu. W starych BMW tak było, trzeba bylo wymienic zawór w podstawie filtra.
nie jest zwyly filtr calosciowy podstawa filtra z chlodzeniem wody Dodano po 1 zrobilem wymiane oleju i filtrow i jest to samo
Standardowo tam cieknie z o-ringu chłodnicy oleju/ podstawy filtra. Żadna zmiana oleju, silnik ma być szczelny .....
Tutaj jest taki zestaw do zamiany filtrów talerzykowych na filtr pełnoprzepływowy: . Widziałem jak był zamontowany w ciągniku, ale jak działa, to nie pytałem się. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja montażu.
Może być tak jak pisze kolega Zico63,ale jak nie pomoże wymiana filtra,to stawiam na pompę.Wtedy podjedź do pierwszego lepszego mechanika niech sprawdzi ciśnienie na podstawie filtra-ma być min.0,9 bara powyżej 2000 obr/m. Wygląda to trochę na pękniętą sprężynę w zaworze regulującym...
Kolego miałem ten sam problem,wymieniłem filtr odśrodkowy i łożysko w podstawie filtra,no i problem zniknął-warto spróbować
Witam wszystkich odpisujących na moje zapytanie. Problem był od strony filtru odśrodkowego - olejowego, wymieniłem podstawę, filtr i na razie jest dobrze, a mechanicy uczą się na naszych maszynach, a jak coś nie wyjdzie, to winę zwalają że złe części się kupiło. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
W podstawie filtrów oleju jest zaworek (bodajże wkręcany na śrubę, na imbusa, nie pamiętam już, było gdzieś zdjęcie podstawy z opisem na forum, ale nie mogę znaleźć), sprawdzałeś? Oczywiście zakładam, że filtry olejowe markowe...
na zimnym ma 6 bar, na gorącym 1,8 na wolnych obrotach. remont był robiony bo przytarła się panewka na głównej stopie druga od rozrządu. poszły nowe panewki i pompa oleju no i chwile po tym panewki na wałku rozrządu, bo deutz zaleza ich wymiane co 500tys km a auto ma 580 teraz no i myślałem...
Ich się nie da zweryfikować, miałem w ręku nowy i stary nie dało się powiedzieć który jest który. Nie wiem jak w twoim silniku ale podejrzewam, że jak w caddym czy innej osobówce- zwalenie rozrządu wtrysków pokrywy głowicy, wałków głowicy i wtedy można zmieniać. W t5 w 2 osoby na pitstopie...
Do wymiany oring miedzy chlodnica a podstawa mocowania filtra oleju.Czasami tez nie dokrecona nakretka trzymajaca to.
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Witam. Czy wie ktoś może czy w silniku AAZ można zdemontować chłodnicę oleju i zastosować zwykłą podstawę filtra bez tej chłodnicy? Czy będzie to miało jakiś bardzo negatywny skutek? Jest to golf III 1.9td, a chcę to przerobić gdyż cały czas mi cieknie spod tej chłodnicy olej
Witam. Problem wygląda następująco. zapala się kontrolka ciśnienia oleju (miga + brzęczyk) w przedziale obrotów 2000 - 2200 tyś. efekt występuje na rozgrzanym silniku i dotyczy tylko tego przedziału obrotów. pomiar ciśnienia : na ciepłym silniku czujnik przy podstawie filtra (biały)...
90 % procent oleju ma wrócić przez podstawę separatora tylko reszta oleju przez rurkę do podstawy filtra oleju. Zakładałeś tam przezroczysty wężyk? idzie powietrze czy olej? Ja bym szukał problemu w podstawie separatora bardzo blisko jest wężyk odsysania od wężyka powietrza nie ma tam...
Witam wszystkich mam problem z olejarką na fis zapala mi się powyżej 2000 obr.Wkręciłem manometr w miejsce czujnika oleju na podstawie filtra (czujnik odpięty)a kontrolka dalej się zapala manometr pokazuje 3-4 bar przy 2000-3000 obr. Odpiąłem czujnik stanu i temperatury który jest przykręcony...
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu jak w temacie. Problem jest taki, że ciśnienie oscyluje w granicach: jałowe po mocnym rozgrzaniu 1,1-1,2 bar 1500 obr 3,3 bar i skacze raz 3,1 raz 3,5 bar. 2000 obr 4,3 bar 1000 obr 1,8 bar Jednak wystarczy 20 min. postoju i następuje znaczna...
Zawór przelewowy jest w pompie oleju, czy w podstawie filtra?
Witam, proszę o jakąkolwiek pomoc. Pacjent Volvo FL 6, 220 KM, 2001 rok, problem z ciśnieniem oleju. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu około 20 km zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Wymienione panewki główne i korbowodowe, wymieniona pompa oleju bo miała rysy, zalany świeży olej Rimula...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat...
Witam, czy problem został rozwiązany, mam ten sam kłopot w alfie MiTo 1.3, też po długim postoju dzieje się to samo, komunikat o niskim ciśnieniu, później po każdym odpaleniu jest wszystko ok. Wymieniłem podstawę filtra i jest zmiana, teraz objaw jest rzadszy , ale po postoju 12-14 godzinnym...
wszystko zależy od tego ile masz miejsca w samochodzie i tego się większość monterów trzyma natomiast wypadałoby zamontować go tak jak filtry oleju czyli albo "pod skosem" albo całkiem pionowo w dół w każdym razie tak by cały osad gromadził się w filtrze a nie na jego podstawie
To ma być w oryginale czy działać? Tam masz w układzie tylko szczelinowy czy odśrodkowy też? Jak chcesz przerabiać, to podstawa filtra z jakiegoś innego silnika, np. VW silnik AAZ, kwestia dorobienia mocowania do bloku. Filtr dosyć sporych rozmiarów i możesz wykorzystać ciesz do chłodzenia...
Kable od czujników idą prosto do licznika. 9pin czujnik w głowicy, a 8pin w podstawie filtra. Sprawdź czy dobrze rozłączają i dołączają mase. Jeśli tak to wina tkwi w liczniku.
co do przewodów to kolory powinny być takie jak przy czujnikach a z tego co pamiętam to w g lowice brązowy czujnik a kremowy w podstawę filtra
Z gaźnikiem przesadziłem, wystarczy zdjąć podstawę filtra powietrza żeby zdjąć to cięgno gazu. :)
Dzięki,co nieco mi się rozjaśniło.Zwłaszcza kolega leszcz72 załączając linki z forum vw sporo mi pomógł.Byłem dzisiaj na pomiarze ciśnienia pompy olejowej-manometr wkręcony w miejsce czujnika podstawy filtra,silnik mocno zagrzany,i zdaniem mechanika OK.Na jałowym 1,8 bar powyżej 3tys.5...
Po uruchomieniu silnika, kabelek z czujnika na głowicy zdejmij, a z podstawy filtra zewrzyj do masy i przekrocz 2000 rpm.
Zobaczcie gdzie jest zawór bezpieczeństwa czy czasem aby nie w bąk żeby się nie okazało że nie będzie ani przy pompie ani przy nowej podstawie filtra.
Dziękuję kolegom, problem chyba rozwiązany. Silnik złożon,y prawie całe bebechy nowe, dodatkowo wymieniłem zawór wkręcany ampulem w podstawie filtra oleju oraz sprężynę zaworu sąsiadującego, oczywiście mycie dokładne wszystkich zakamarków oraz zaworu na pompie oleju. Jeszcze trzeba trochę...
Dziś może się uda zobaczyć na kanale, albo jutro. Też mnie to dziwi że cały dzień spokoju a dziś przy odpaleniu znów leci. Obawiam się że uderzy mnie po kieszeni jak będę musiał wymienić podstawę filtra. Spróbuję jeszcze wymienić uszczelke pomiędzy blokiem a podstawą. Dokładnie...
Witam wszystkich. U mnie problem z komunikatem ustał po wymianie podstawy filtra oleju.
Witam, mam przy Volvo FL 2007 rok 240 KM mianowicie po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 30 min. uruchamiam silnik a wskazówka od ciśnienie nie reaguje przez kilka sekund , dopiero po chwili się podnosi czerwona kontrolka gaśnie i jest ok. Na zimnym silniku ciśnienie 5 bar , po podpięciu manometra...
Przy tym silniku stosowany jest filtr "puszkowy" i to on wyposażony jest w ten zawór, gdy stosowany jest wkład filtra to zawór obejściowy umieszczony byłby w podstawie filtra. A czemu olej wyrzuciło przez miarkę??? Jakby było nadciśnienie w skrzyni korbowej to myślę że nie miałoby to wpływu...
Powietrze przechodzi, odpowietrznik jest czysty. Nasuwa mi się pomysł, aby chwilowo usunąć podstawę filtra, otwór zaślepić w celu zdiagnozowania, czy cieknie z podstawy, czy może z obudowy. Dodano po 7 Dla zainteresowanych poniżej przyczyna wycieków.
Daj jego zdjęcie. Ale pewnie to czujnik przegrzania. Podłączony pod kontrolkę i sygnał dźwiękowy razem z czujnikiem zerwania paska. Poz 80 a ty masz pewnie 16. 16 wkrecasz równolegle do silnika. A 80 poniżej masz 2 otwory. Albo w olej. Po drugiej stronie podstawy filtra oleju.
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna...
e46 m52tu Przy mocno nagrzanym oleju zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Pomaga podniesienie obrotów do 1000. Co zrobiłem do tej pory: -olej 10w60 SPECOL (używałem go od dawna również w innych wozach nie było problemu) -nowe panewki korbowe/ główne bez szlifu wału -wymiana pompy...
Odnalazłem fakturę za naprawę i oto lista użytych elementów, może to rozjaśni sprawę i rozwiąże zagadkę: filtr oleju, olej, uszczelka x 4, wałek napędowy, zawór egr, zestaw uszczelek pompowtryskiwacza i usługi wymiana zaworu recyrkulacji spalin, wymiana uszczelki (chyba tych co są 4...
Każda sprężarka w okresie między naprawami zwiększa ilość wydalanego oleju- czy to ze względu na spadek skuteczności separacji, czy zużycie pierścieni. Zanim przyjdzie czas na naprawę ilość podawanego oleju może się kilkukrotnie zwiększyć . Bzdura totalna zużycie elementów i wartości...
Dzięki, sprawdzę to, ale wiesz, wyjąłem filtr wirowy i w podstawie tego filtra jest taka tulejka w której obraca się ten filtr, jest przykręcona przez taką plastikową nakrętkę w której z kolei zamocowana jest następna kulowa tulejka. Wymieniłem to bo ta kulowa tulejka praktycznie wypadała...
Witam. Problem dotyczy samochodu Daf XF105 2007r. Auto traci ciśnienie oleju. W momencie kiedy temperatura płynu chłodniczego podniesie się na 3/4 zegara to gdy zdejmie się nogę z gazu to wyskakuje komunikat informujący o niskim ciśnieniu oleju. Do tej pory sprawdziliśmy panewki i są ok. Filtr...
wyświetla się komunikat wymień olej silnikowy który wymieniałem jakieś 7tys temu Musisz powiedzieć sterownikowi silnika, że zmieniłeś olej. On tego nie wie. Użyj testera diagnostycznego. Fiatowskie diesle sterują kontrolą na podstawie dwóch parametrów: a) analiza stanu oleju...
Przepraszam za długą nieobecność. Nie udało mi się pożyczyć manometr. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Ale problem rozwiązałem w inny sposób. Opisze po kolei co zrobiłem: -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju. - kupiłem miernik elektryczny (25zł) -...
Kupujesz podstawę pod filtr od c 330 czujnik ciśnienia i oczywiście filtr Więcej szczegółów nie pamiętam bo sąsiad zmienił silnik ale pierwotnie miał bąka i zmieniał na jednorazowy
Z dodatkami mam równiez złe wspomnienie, jesli chodzi o olej do dwusuwów to równie dobry jest Makity. Dla świętego spokoju dolewam benzyny do swojego klekota, ale mogę sobie na to pozwolić, bo to stara konstrukcja, jednak do nowszych silników, sterowanych elektronicznie nie polecam. Chociaż...
Tylko oryginalna uszczelka opla pomoże. Ala oring tylko, że powyginana. Trzeba też dokładnie wyczyścić powierzchnię i sprawdzić czy stopa podstawy nie jest krzywa, albo nie ma wżerów.
Problem dotyczy polo 6N2 z silnikiem 1.0. Silnik po rozgrzaniu traci ciśnienie oleju, włącza się kontrolka i piszczy. Ciśnienie sprawdzane więc nie oceniam tylko na podstawie kontrolki. Słychać stukanie popychaczy zaworów, które niedawno były wymienione na nowe. Przy okazji filtr oraz olej....
Witam, brykam się z problemem w tym aucie, sączy się olej, prawdopodobnie z tej rurki, czy jest ta podstawa rozbieralna? Jakiś oring uszczelniacz? Zawsze myślałem że tymi rurkami płynie olej i dawałem opaski ale tam jest płyn chłodniczy...
mechanik odłączył jakis przewód u góry nad silnikiem i tam przeciągnął palcem i widać było olej. to normalny objaw, że jest tam olej bo jest to wyprowadzenie odmy z silnika do dolotu czyli rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbiny, tym przewodem wraz z gazami ze skrzyni korbowej...
ile jest czujników ciśnienia w takim silniku mądralo Mogą być dwa. Wysokiego ciśnienia (bezpośrednio na głównej magistrali olejowej zaraz po filtrze) oraz niskiego ciśnienia (najczęściej w najdalszym/najwyższym punkcie układu smarowania, czyli na głowicy). problem z czujnikami cisnienia...
byłem dziś u mechanika i okazało się, że turbo jest do wymiany :/ jest już tak zniszczone, że przepuszcza olej i wtłacza go razem z powietrzem do komór spalania. radziłbym wstrzymać się z wymianą turbinki, to że wtłacza olej do dolotu wcale nie świadczy, że olej pochodzi z turbiny,...
Sam napisałeś że to ma być model dla pokazu. Filtr odśrodkowy w Kamazie ma dwa zawory jeden z nich dla bezpieczeństwa jest nastawiony na 0,05-0,07MPa. Więc po co ci moc. Silnika smarować nie będziesz potrzebny ci tylko minimalny przepływ oleju. Zawór na pompie też możesz przerobić nie...
I jak, znalazłeś rozwiązanie problemu ?- bo mam dokładnie ten sam problem ze swoim briggs"em (tylko trochę mniejszym). Po zgaszeniu silnika paliwo jest zasysane do tej plastikowej podstawy pod filtrem powietrza, która się łączy z gaźnikiem. Poza tym u mnie również paliwo znika i .....pojawia...
Cześć wszystkim! Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel. Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury...
"Filtr wymieniany z zachowaniem wszelkich zasad"... Czym go dokręcasz? Może zbyt mocno i zwija Ci uszczelkę? Uszczelka smarowana? A podstawa w bloku nie ma jakiś wżerów lub uszkodzeń? Nie sądzę byś miał zbyt duże ciśnienie oleju na tyle by Ci wypchnęło tą uszczelkę...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia kierownice turbiny w silniku z 1995...
Mam zwykły filtr DENKERMANA, ale raczej nie podejrzewam go o zbyt duży przepływ. Zawsze można wyciąć z licznika sygnalizator:), ale ten problem nie daje mi spokoju. Ciekaw jestem na jakiej podstawie rozwiązali wykrycie drugiego progu ciśnienia
Wracając do tematu 1. Ciśnienie różnicowe podczas jazdy dochodzi do max 150 2. FAP obejrzany z zawnątrz brak jakiejkolwiek ingerencji (śruby zapieczone, nie ma dziur itp) 3. Tu ciekawostka, zbiorniczek na dodatek jest pełny, na bank 3-4 litry 0g podanych do filtra wskazywało by na martwą...
Filtry paliwa i oleju są inne. Turbina jest cały czas włączona, tylko nie zawsze masz duże ciśnienie, ale prawdą jest że przy 2200 jest już ono na tyle duże, że wyczuwalna różnica. 50tka na czerwono - to taki nawyk u Opla (i chyba VW też to ma). Chodzi o maksymalną prędkość jazdy na...
Witam. Ciężki orzech mam do zgryzienia i proszę o pomoc. Zbadałem już forum i podobne problemy i brak jakichkolwiek zmian. Do rzeczy, dostałem do naprawy nagrzewnicę olejową Master BV77E. Problem że nie może wystartować. Po podłączeniu do zasilania automatycznie wł ą cza się wentylator...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2....
Myślę że spokojnie powinna dać radę, chłodnicę montuje się najczęściej w podstawie filtra oleju nie wiem dokładnie jak z "4" musiał by się ktoś wypowiedzieć co miał dobrą styczność z tym silnikiem. Zawsze można wrzucić taką obudowę z filtrem od czegoś innego. Wtedy przeważnie...
I zrób ten zawór zwrotny oleju bo ci usadzi w końcu silnik, do wymiany podstawa filtra oleju. Odpalasz silnik tak jakbyś za każdym razem robił wymianę oleju, filtr pusty.
Witam Panowie okazała się przykra sytuacja otóż mam moje auto już 6lat,wymieniłem w nim kupę rzeczy na dobrej jakości ostatnio w ciągu 2 mc wahacze przód+tuleje nowe meyle hd 1000zł Tarcze przód jurid+klocki textar 400zł Uszczelka miski olejowej,olej+filtr,czujnik oleju hella nowy,robocizna...
Panowie; Mam następujący problem: w wyniku wypadku urwałem w aucie podstawę filtra oleju silnika ( taka na trzy śruby i wspornik mocowana do karteru ). Mój Yaris to 2003r 1.3 vvt-i, kod silnika 2sz-fe, produkcji francuskiej. Znalazłem na allegro aukcje z podstawą do filtra ale od nowszego Yarisa...
Ja podłączam w podstawę filtra oleju. Wykręcam rurkę łączącą podstawę filtra z turbiną w to miejsce wstawiam przewód najlepiej wysokociśnieniowy , elastyczny z trójnikiem . W wolne miejsce w trójniku wkręcam manometr i odpalam silnik. Najpewniej masz uszkodzony czujnik lub jego okablowanie.
Dokładnie - przybywa oleju, dlatego pytam gdzie w tym silniku jest opcja przedostawania się wody do oleju oprócz upg oraz chłodnicy oleju (która jest w podstawie filtra oleju)
To ja napiszę tak: W marcu 2010 roku rozbiłem polo 2001r 1,4 tdi , silnik zostawiłem ( z myślą że kupie następnego VAG-a i włoże) W tym roku (stał równe dwa lata od ,dzwona'' w garażu) włożyłem ten silnik do golfa mk3 po ok 8000 km zaczął walić olejem przez uszczelki ( m.in. podstawy...