Możesz nie podłączać żółtego przewodu ale wtedy za każdym razem będziesz musiał dostroić radio do stacji jaką chcesz odbierać Przewód żółty podłączony bezpośrednio pod zasilanie zasila pamięć w odbiorniku po zaprogramowaniu stacji.Pobór prądu między przewodem żółtym a plusem akumulatora powinien być jak najmniejszy aby nie wpływał na rozładowanie akumulatora.Szczególnie...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Witam To radio bez podłączonych głośników-i innych wyjść sterujących. ----------------------------------------... Przy podłączonych dwóch plusach! (podtrzymanie i zasilanie) - po włączeniu radia 0,5 A W stanie wyłączonym 3.3 mA
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- nie piszesz jaki to konkretnie model ale obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki...
1. Zgadza się. Jednym z regulatorów jakie można spotkać w radiach samochodowych jest HA13164A. Mamy tam wejście MEMORY IN oraz ACC IN. MEMORY IN to zasilanie radia gdzie bez tego nie będzie podtrzymania pamięci. ACC IN służy tylko i wyłącznie do tego by wysterować regulator by ten podał resztę napięć. 2. Tak, są dwie ścieżki ale jedna zasila regulator...
Więc sprawdź czy masz dobrze połączone zasilanie i podtrzymanie pamięci.
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
przytrzymaj klawisz pod ktorym chcesz zaprogramowac dana stacje dluzej tzn. okolo 5 sekund, ale musisz pamietac ze panasonic nie posiada pamieci nieultnej czyli jak odlaczysz zasilanie radia odpowiedzialne za podtrzymanie pamieci to wszystkie nastawy w tym i ustawienia stacji radiowych sie skasuja.
1. Spalone żarówki pod wyświetlaczem. 2. Na górze działu masz link do strony z wyprowadzeniami radii. Musisz połączyć w radiu razem zasilanie główne z podtrzymaniem i to do plusa na stałe w aucie.(plus po stacyjce odpiąć.)
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
Sprawdź czy na żółtym (battery) kablu masz zasilanie, przy wyłączony zapłonie. Ten kabel odpowiada za podtrzymanie pamięci. Kolejna sprawa to czy radio wyłącza się po wyłączeniu zapłonu czy działa? Jeżeli działa to musisz zamienić miejscami czerwony z żółtym.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Okazało się że gniazdo kabla zasilającego miało zimny lut i rozłączał zasilanie. Wyglądało to tak jakby ktoś od pracującego odbiornika nagle odciął prąd a na LCD pojawial się błąd U2. Co do baterii wewnętrznej to ten model jej nie ma. Za podtrzymanie pamięci w tym modelu pracują cztery baterie paluszki AA
Spokojnie podtrzyma. Tylko dopilnuj by mieć wyłączone odbiorniki takie jak: radio, oświetlenie.
Jedno zasilanie idzie na stałe do radia (podtrzymanie), a drugie po kluczyku.
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
No pewnie, że jest. Zasilanie możesz podłączyć przez przełącznik. środkowy styk do radia, skrajne styki - jeden do instalacji samochodu, drugi do dodatkowego akumulatora. Pojawi się kłopot z ładowaniem dodatkowego akumulatora. Dlatego proponuję użyć szlachetnej sztuki walki "uciekaido" i uciec od problemów wykorzystując posiadany przełącznik. Tym razem...
Czesc, Poszukaj odpowiedniego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej i dopnij sie przewodem z bezpiecznikiem albo blizej - podepnij sie pod podtrzymanie od instalacji radia. Pozdr
Objawami nieprawidłowego podłączenia może być jak najbardziej opisywany przez kolegę brak prawidłowych wskazań zegara, mianowicie radio w większości przypadków ma stałe zasilanie oraz zasilanie po stacyjce, zamiana tych przewodów pozwoli na normalną pracę radia, problem pojawia się w momencie gdy wyjmiemy klucz że stacyjki, tam gdzie prawidłowo powinno...
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Ja też się nie chcę wymądrzać ale opisane podłączenie nie jest prawidłowe, niemal każdy tak podłącza radio ale tak się nie powinno robić a skoro kolega kupił nowe radyjko to niech je właściwie podłączy. Nie wiem jakie masz radio (mogłeś napisać) i jak jest u ciebie który to podtrzymanie a który zasilanie ale to nie ma znaczenia bo to możesz sam w instrukcji...
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Zwieranie kabla 230V~ póki co daruj sobie bo to nie tyle może co będzie niebezpieczne. Po co tak mocno kombinujesz? Wymontuj ze starego telefonu komórkowego wibrator i dołącz przez tranzystor sterowany sygnałem budzika małego bateryjnego zegarka LCD. Leżąc pod poduszką i tak raczej nie będziesz w stanie odczytać przez nią godziny :) . Bateria 9V w radiobudziku...
W droższych modelach tego problemu nie ma, w twoim przypadku prawdopodobnie nie obejdzie się bez drobnej przeróbki i włożeniu do środka akumulatorka 6v -jakie masz radio? i bez schematu niewiele można pomóc, być może masz kabelek który na stałe ma być podpięty pod 12v, wtedy wystarczy zdublować jego zasilanie akumulatorkiem 12v przez diodę włączoną...
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
No mam radio sony a one nie maja podtrzymania, i tak sie zastanawiam bo podłączyłam radio i przy wyłączeniu stacyjki radio gaśnie, czyli jest zależne od kluczyka. Czyli jak podłącze podtrzymanie do zasilania które jest zależne od kluczyka to i tak nie będę miała podtrzymania w tym radiu.... zazwyczaj chyba robi sie tak ze podłącza się power do podtrzymania...
Jest radio zasilanie tym zasilaczem i jak wyłączam zasilacz to gubi stacje itp. chcę samo radio podtrzymać
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Witam!Mam stare radio samochodowe Sony podłączone do zasilacza Megabajt350ATXP4.Czy da się zrobić jakoś podtrzymanie pamięci radia(ustawionych stacji) po wyłączeniu zasilacza przez rozłączenie zielonego z czarnym przewodem? Podtrzymanie jest z przewodu +12V na stale podłączonego do radia a po przekręceniu stacyjki radio uruchamia się i jak idzie to...
witam proszę o pomoc w podłączeniu radia w samochodzie Fiat - doblo. skąd wziać odpowiednie napięcia - podtrzymywania, zasilające, podświetlania, aby nie ciągnać kabli spod maski. podłączyłem pod zapalniczkę, ale radio ma dziwne objawy. po włożeniu do kieszenie radia panasonic, gra poprawnie do momentu wyłączenia zailania, w chwili przekręcania stacyjki...
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Brak zasilania podtrzymania pamięci,zamień przewód zasilający czerwony z zółtym lub je zmostkuj i wepnij do stałego +12 wtedy radio będzie działać nawet bez kluczyków w stacyjce.
Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
A jestes pewien, że w Twoim radiu nie wystepuje dodatkowy kabelek, który powinien być cały czas podłączony do plusa ? Ja w swoim radiu mam właśnie taki kabelek... zasilanie na nim odpowiada za podtrzymanie pamieci.
Miałem dokładnie taki sam i jakiś czas temu też się nim zainteresowałem "od środka". Jednak stwierdziłem, że jego konstrukcja, w tym dokładność działania nie jest warta zainteresowania. Zegar poszedł do elektrośmieci.
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
Rozkręć, weż omonierz i sprawdż połączenia. Zazwyczaj przewód czerwony to +, sprawdż zasilanie, winno iść do + dużego kondensatora elektrolitycznego, przez dławik/filtr, może tam też być dioda do masy. Masa (czarny) - to obudowa, reszta kabelków, to może być podtrzymanie pamięci i zasilanie automatycznej anteny, no to wyjście na głośniki. Pokaż jak...
A może UPS z układem włączania przez radio, i przekaźnik - normalnie brama miałaby zasilanie wprost z sieci, przy braku zasilania z sieci byłaby podłączana do wyjścia UPS, ale trzeba by jeszcze wysłać sygnał przez radio, by włączyć UPS-a.
podtrzyma radio podtrzyma zasila monitoring podtrzyma zasila rejestrator
elektroniczne głowice termostatyczne samochodowy alarm amplituner onkyo zamiennik
siemens sid803a doległo podstawy
Termistor NTC w obwodzie żarzenia lamp CRT Przywracanie ustawień fabrycznych Proxima 1CM