Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Witam Jak coś pomoże.
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Witaj Spróbuj podmienić kable czerwony z żółtym. Lub miernik albo żarówkę podłącz pod masę a drugi pod czerwony . Tu powinno być napięcie po stacyjce.W żółtym kablu powinno być napięcie cały czas to jest podtrzymanie pamięci radia .
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
Czerwony przewód musi być rozłączany po wyjęciu kluczyka, bo Ci akumulator będzie rozładowywać. Na żółtym zaś, napiecie musi byc obecne zawsze, do podtrzymania pamięci ustawień radia.
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
witam moje pytanie brzmi- gdzie podpiąć baterie czy cokolwiek zeby radio nie tracilo pamieci przy wylaczonym zasilaczu?? dodam ze radio jest podobne do RCI2950 w ktorym jest bateria na plytce z wyswietlacza. jakby co dysponuje schematem. pozdrawiam (??) – ozdobnik? -->REGULAMIN pkt 11. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN...
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Pioneer DEH-P7300R Niema podtrzymania pamięci, po odłączeniu radia od instalacji wszystkie ustawienia w piz...
Problem polega na braku napięcia podtrzymania pamięci radia, obecne jest tylko zasilanie po kluczyku. Nie dysponuję schematem elektrycznym, ani doświadczeniem napraw w ciężarówkach. Byłbym wdzięczny za kawałek schematu. Auto jest "moje", tzn. pracuję na nim.
Tak tylko że w stacyjce nie ma żadnego +12v. Nie zrozumieliśmy się. Opisze po kolei jak to jest podłączone. Czarny kabel z kostki radia do masy. Czerwony do 12v na którym jest prąd po przekręceniu kluczyka. Lecz ten przewód wychodzi ze wzmacniacza w którym znajduję się przetwornica. Żółty przewód do podtrzymania pamięci powinien być wpięty w stały plus,...
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
firmy montujące radia robią to za pomocą akum. 9V(gabaryty baterii 9V) , jeśli masz miejsce gdzie ją zamocować - robi się to w kieszeni radia , to napisz , podeślę schemat jak podłączyć (banalnie prosta sprawa)
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
Zapewne nie jest podpięte nieodłączane 12V do podtrzymania pamięci radia.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Ja do LC7185 wkładałem baterie 9 V i kilka lat trzymało.
Włożyłem finalnie akumulatorek 12V
Napisałem z reguły bo jak ktoś zamiast oryginalnego radia wstawił coś innego i pomyłkowo jako plus zasilania podłączył ten z akumulatora (co normalnie powinno służyć tylko podtrzymaniu pamięci radia) a nie plus po stacyjce to radio mu się nie wyłączy nawet jak wyjmie kluczyk. Chociaż nie wiem czy ktoś teraz w nowych autach wymienia jeszcze zintegrowane,...
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
A podłączony jest +12V do podtrzymania pamięci radia?
No to szukaj po bezpiecznikach w aucie, bo B+ gdzieś na kostce być powinien. Bez tego nie ma podtrzymania pamięci...
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Witam!Mam stare radio samochodowe Sony podłączone do zasilacza Megabajt350ATXP4.Czy da się zrobić jakoś podtrzymanie pamięci radia(ustawionych stacji) po wyłączeniu zasilacza przez rozłączenie zielonego z czarnym przewodem? Podtrzymanie jest z przewodu +12V na stale podłączonego do radia a po przekręceniu stacyjki radio uruchamia się i jak idzie to...
NiMH nie lubi przeładowania, ale nie wybuchnie szybko z tego powodu. Jednak wzrost ciśnienia w obudowie jest możliwy i wysadzi czy otworzy się zawór bezpieczeństwa. Akumulator straci wodę i przestanie działać poprawnie. NiCd bez zaworów może rozerwać - kolega ciągle ładował akumulator NiCd prądem 10 godzinnym (jeśli dobrze pamiętam) i w końcu go rozsadziło....
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Naczytałeś się a prostej lampki probierczej nie wziąłeś by sprawdzić czy w kostce iso są dwa plusy( stały i po kluczyku) na odpowiednich miejscach i czy znika właściwy po wyjęciu kluczyka. Pomyśl trochę. Antena automatyczna to wyjście zasilania na antenę lub inne urządzenia a nie wejście ! Ten jakiś niebieski to może być do włączania wzmacniacza a Illumination...
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
A co z podtrzymaniem pamięci radia?.ale i tak pięknie dziękuje za podpowiedz swiatal
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
Witam posiadam radio naviheawen NA- 7195 i chciałbym dowiedzieć się który przewód odpowiada za podtrzymanie pamięci radia. z góry dziękuję
Witam, potrzebuję 12V z akumulatora dla podtrzymania pamięci radia. Niestety znalazłem tylko dwa napięcia 12V bez kluczyka w oryginalnej kostce, które spadają do 4V po odpaleniu samochodu i najprawdopodobniej jest to linia CAN. Czy ktoś doradzi skąd mogę sobie te 12V wziąć? PS. Z linii CAN będę sobie w przyszłości korzystał pod arduino. Pozdrawiam
Spalone żarówki podświetenia wyświetlacza w radiu. zamienione było tylko podtrzymanie pamięci radia . Powodzenia.
A rozdzieliłeś Kolego podtrzymanie pamięci radia przed stacyjką, a resztę (czerwony z regóły przewód), po ??
Trzeba poszukać odpowiedniego zasilania. Jak się nie mylę, w kostce stacyjki na styku 86s napięcie powinno pojawić się po przekręceniu stacyjki, a znikać po wyjęciu kluczyka. Zasilanie należy poprowadzić do czerwonego przewodu radia. Stały plus z ''aku'' do żółtego, dla podtrzymania pamięci.
Pilnie poszukuję opisu wyprowadzeń procesora PD5803A. Opis potrzebny jest do "dorobienia" podtrzymania pamięci radia. Z góry dzięki.
To jest zasilanie radia, w tej puszce powinny być bezpieczniki. Memory (żółty przewód) to podtrzymanie pamięci radia, żeby ci stacje radiowe nie poginęły przy wyłączonym zapłonie.
Jeszcze rozważam zastosowanie baterii lub akumulatorka na 12V w celu podtrzymania pamięci radia. Auto najdłużej stoi 4 dni może by wystarczył duży kondensator?
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
Ze zdjęcia widzę że z fabrycznej instalacji nie zostało za dużo. https://www.sony.pl/electronics/support/... Stałe 12V i + po zapłonie ze stacyjki. 12V stałego tylko do podtrzymania pamięci radia.
Jeśli jest prawidłowo podłączone i odłączasz tylko "+" po stacyjce a podtrzymanie pamięci radia nadal ma zasilanie, to nic się nie stanie. Przecież właśnie po to jest ta funkcja.
Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia - usunięte materiały Można je znaleźć na www.studio24.prv.pl
Kable na kostkach ISO od podtrzymania pamięci radia i stałe napięcie +12V są podpięte na swoich miejscach?
czy to nam coś zmienia? Wszystko zmienia i teraz by się zgadzało z filmem Video z YouTube. Patrzysz na tył radia i liczysz piny mowa o gnieździe radia 16pin. 1- GND (minus zasilania) 2 -+12V ACC (Zasilanie po stacyjce) 4 pin -K1 11pin-k2 https://obrazki.elektroda.pl/7670495700_... https://obrazki.elektroda.pl/8265873900_...
Wstaw taki sam , będzie najbezpieczniej lub trochę większy 0,22F;0,33F powinno pracować poprawnie. Wymontowany może być uszkodzony - czas robi swoje.
Czerwony to zasilanie główne włączane po przekręceniu stacyjki, natomiast żółty to podtrzymanie pamięci radia podłączony na stałe do plusa akumulatora.
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Może to być nr seryjny produktu, chcesz uniknąć niespodzianek, to podwieś jakieś zewnętrzne napięcie 12V do podtrzymania pamięci.
Zapewne połączone ze sobą było podtrzymanie pamięci radia [zazwyczaj żółty] z zasilaniem[czerwony]a miało to na celu umożliwienie włączenia radia bez przekręcania kluczyka w stacyjce.
Żeby radio nie traciło ustawień, konieczne jest podpięcie żółtego przewodu, tak jak napisał kolega wyżej..Ten kabel odpowiada za podtrzymanie pamięci radia..
Tak na szybko bo na razie nie mam czasu... https://obrazki.elektroda.pl/5786708300_... C i P to czerwony i pomarańczowy. Napięcie na zasilaczu ATX ustaw takie, jak ładowanie buforowe akumulatora. Możesz dać szeregowo z diodą odpowiednio dobrany rezystor. Jak wolisz dać osobny mały zasilacz zamiast akumulatora to wepnij go w miejsce...
Naładowanie akumulatora powinno zaradzić, długo nie używane auto sprawia, że akumulator rozładowuje się częściowo samoczynnie oraz przez odbiorniki typu podtrzymanie pamięci radia, alarm itp.
Zasilanie do pinu 4 i 7 ;) W samochodzie masz podłączone dwa plusy - jeden na stałe, m.in do podtrzymania pamięci radia, oraz drugi po stacyjce, który wyłącza radio po wyciągnięciu kluczyka, żeby oszczędzać energię. Odłączenie tego stałego plusa dodatkowo blokuje radio i trzeba potem wpisać kod. Minus do 8. Co do głośników, to możesz sobie wybrać. Skróty...
Witam Przejście między + a - zawsze będzie bo obwód zamyka się przez żarówki. 0.2 A to jest normalne, tyle to może pobierać podtrzymanie pamięci radia. Ja bym jeszcze sprawdził jak zachowuje się akumulator pod obciążeniem, do tego już potrzebny przyrząd, do badania stanu akumulatora. Należało by również sprawdzić prąd ładowania gdyż niedoładowany akumulator...
Witam, według mnie masz źle podłączone radio. Przypuszczam, że nie masz podłączonego 12V pod podtrzymanie pamięci radia. Zapisane stacje radiowe pewnie też uciekają po wyciągnięciu kluczyka?? Pozdrawiam.
Mam pytanie czy w tym modelu można w jakiś sprytny sposób zamontować podtrzymanie pamięci po wyjęciu radia z auta za pomoc z góry dziekuję
Pisząc " prąd ", pewnie miałeś na myśli napięcie 12V, ten żółty jest prawidłowo, podtrzymanie pamięci radia, a ten czerwony, to to za stacyjką, jak pisał poprzednik, jeżeli masz taką pozycję X w stacyjce, albo zamontować dodatkowy wyłącznik do radia
Daj na stałe do podtrzymania pamięci radia choćby taka przetwornicę małą https://allegro.pl/oferta/przetwornica-r... a na końcówki masz...
Trzeba zamienić miejscami przewody zasilające- żółty z czerwonym a programowanie przez dłuższe przytrzymanie przycisku od 1 do 6 w zależności gdzie chcemy zapisać stację. Odwrotne podłączenie tych przewodów powoduje brak podtrzymania pamięci radia.
Oczywiście, że rozładujesz. 0,015A to 15mA czyli zegarek, podtrzymanie pamięci radia i ECU, moze troche wiecej z alarmem. U Ciebie jest 150 mA czyli 10 razy więcej. Żarówka w bagażniku lub w skrytce ?
Do radia bezpiecznik jest 10A w skrzynce w kabinie. Na kostce powinno być 12V z Akumulatora do podtrzymania pamięci radia oraz 12V po stacyjce do zasilania radia. Jeśli radio pobierało duży prąd, to mogło byc odwrotnie podłączone (czyli zasilane z Aku, a pamięć ze stacyjki) i przez to mogło wykazywac "kaprysy".
Mi także wydaje się że 10mA to za mało. Samo podtrzymanie komputera i immobiliser mierzyłem kiedyś i pobierało 8,5mA, do tego trzeba oczywiście dodać alarm, ewentualne podtrzymanie pamięci radia itp. Według mnie jeśli przekracza 30mA to dopiero powinniśmy się martwić
Blaupunkty trzymają ustawienia. Reszta się raczej kasuje... Ja widziałem nawet podłączoną z tyłu baterię 9V do podtrzymania pamięci radia po odłączeniu zasilania. Można faktycznie tam dać jakiś akumulator i odpowiednio odseparować go diodami (nie zapominając o ograniczeniu prądu ładowania).
Witam ponownie, zamontowałem radio - działa ok .Musiałem jedynie podpiąć przewód bezpośrednio z akumulatora do podtrzymania pamięci radia . Jest tylko problem, bo straciłem wyświetlanie komputera pokładowego / zużycie paliwa , dystans itp. Czy ktoś wie w jaki sposób je przywrócić i czy jest to możliwe ?
Witam w kostce zasilającej radyjko masz,czarny masa, czerwony +12V stacyjka,żółty +12V memory czyli podtrzymanie pamięci radia jeśli masz podtrzymanie podłączone pod +12 z stacyjki to radyjko będzie się resetowało i nie będzie pamiętało zapisanych stacji, w kostce jeszcze masz przewód niebieski automatyczna antena oraz pomarańczowy podświetlenie.
Może , podtrzymanie pamięci radia pobiera prąd cały czas. Ale to nie musi być wina radia. Są jeszcze inne odbiorniki prądu. Może być i aku uszkodzony. Kolega wymieniał 6 miesięcznego boscha bo zdychał po 2 dniach. Podjedź do speców od aku to pomierzą co trzeba.
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
40 dni postoju To jak masz 25mA to na 40 dni zeżre ci 24Ah. Domniemam, że garaż raczej nie jest ogrzewany, akumulator też pewnie nie całkiem nowy a silnik niemały co w rezultacie może skończyć się nie odpaleniem autka. Pobór prądu raczej normalny. Masz jakieś opory żeby zrzucić klemę kiedy wiesz, że autko tak długo będzie stało? Możesz zawsze podłączyć...
Znaczy w kostce ten żółty jest podłączone przez stacyjkę, a czerwony omija stacyjkę jest tam cały czas napięcie do podtrzymania pamięci radia. POmierz miernikiem na ktorych pinach w kostce jest napięcie jak jest przekręcony kluczyk a na ktorych jak nie jest przekręcony.
W radiach ze zdejmowanymi panelami tak jest ,nie mają one podtrzymania pamięci po odłączeniu zasilania. Podtrzymanie pamięci posiadają radia z kieszenią. pzdr, :idea:
Ta przetwornica (NE040) nie wymaga radiatora ale ma max. prąd klucza 1.5A. To raczej nie wystarczy. Jednak pytanie jest co ty właściwie potrzebujesz. Przetwornica 12/24 ma zasilac radio czy tylko podtrzymanie pamięci radia? Bo jeśli to drugie to LM7812 z szeregowym rezystorem i po sprawie.
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Można zrobić. Ale nie dość, że nie byłoby to małe urzadzenie, to jeszcze drogie. W wielu samochodach nie jest to nawet spadek napięcie, co całkowite odłączenie zasilania (poza podtrzymaniem pamięci) od radia...
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, sytuacja rozwiązana. Podjechałem do znajomego mechanika, diagnoza - Brak zasilania do podtrzymania pamięci radia , jakoś podłączył mi bez tego, lecz tak samo jak w poprzednim radiu będę musiał radio włączać i wyłączać z guzika. Tylko zastanawia mnie czemu tak jest, skoro w poprzednim radiu nie było żadnych łączonych kabli...
Witam, Proszę o pomoc. Zakupiłem używane radio do samochodu - Caliber RDN573BT; problem polega na tym, że posiada tylko język chiński, ale po metodzie prób i błędów uruchomiłem język angielski. W opcjach językowych wygląda na to, jakby wszystkie języki usunięto. Po wyjęciu kluczyka język wraca do chińskiego. Podtrzymanie pamięci radia działa, bo na...
Tobie raczej chodzi o coś takiego jak jest tutaj, wejdź na: http://studio24.prv.pl/ Car Audio FAQ i tam poszukaj: " Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? " Proste i powinno działać nie tylko na kilka godzin a na kilkadziesiąt dni w zależności od tego ile pobiera radio prądu na podtrzymaniu.
Rozumiem że podpinasz kable dobrze, według schematu, czy w oryginalnej kostce? Bo kable + masz dwa czerwony i pomarańczowy, 1 od zasilania stałego(podtrzymanie pamięci radia), a drugi prąd po stacyjce, bez podpięcia tych dwóch kabli do +12V radio się nie odezwie
Czy tak ciężko skorzystać z wyszukiwarki, tłumacza, opisów kostek CA? 1. P.Ant - zasilanie anteny 2. Magistrala CAN 3. Wsteczny 4. 12V po zapłonie 5. Sterowanie z kierownicy 6. drugi pin sterowania z kierownicy 7-10 głośniki prawe 11. Zasilanie wzmacniacza 12. Reszta magistrali CAN 13. Przewód parkingowy(zmostkować z masą by móc korzystać ze wszystkich...
W takim razie, co tam może być nie tak, twoim zdaniem, bo siedzę tam z miernikiem od dwóch dni, starając się doprowadzić to do ładu , nic nie zlokalizowałem. Poza tym, jeśli byłoby tam zwyczajne 12+ z akumulatora, to przecież nic nie mogłoby się zepsuć. Poza tym, cała reszta jest sprawna. A nie sądzę, żeby był jeden osobny bezpiecznik na taką pierdołę,...
red ---- + podawany po przekręceniu stacyjki załąncza odbiornik automatycznie brown----masa z akumulatora blue --- podawanie napięcia na ewentualny automat wyjazdu anteny ewentualnie zasilanie wzmacniacza antenowego lub użycie sterowania przekaźnikiem zał .inne urządzenia audio po zał . odbiornika { podawany +} grey --- + ewentualnego podświetlania...
kupisz u nich inwerter który to potrafi Czegoś tu nie rozumiem, proponujesz konwerter CAN, Który na czuwaniu pobiera 9mA. Podczas gdy autor broni się przed jakakolwiek ingerencją w instalacje i kombinuje załączać radio przekaźnikiem. Podczas gdy prawidłowo podłączone radio to pobór prądu na czuwaniu 5 mA. Wystarczy parę kabli podłączyć jak zasilanie...
Jak w temacie posiadam takowe radyjko i nie mam zielonego pojęcia jak zrobi c podtrzymanie pamięci Sorki jestem nowy i nie znalazłem podtrzymania ani schematów do tego radia Pozdrawiam Krystian
Napisz po kolej kiedy i jakie jest napięcie na których pinach, na przekręconym kluczyku z uruchomionym silnikiem i całkowicie wyjętym kluczykiem ze stacyjki. Bo z tego co napisałeś to wynika że nie masz doprowadzanego napięcia po stacyjce do zasilenia radia. Ja mam te napięcie wzięte z gniazda bezpiecznika auta -akurat było wolne miejsce i napięcie...
W złączach ISO czasami trzeba zamienić miejscami zasilanie 12V po stacyjce z zasilaniem 12V bezpośrednim od podtrzymania pamięci, najczęściej czerwony i żólty.
0,14A to zdecydowanie za dużo, chyba że mierzyłeś przed pójściem spać elektroniki, nie wiem co to za samochód, ale np w C5 bsi idzie spać dopiero po 15min, a w Volvo V70 centralna elektryka usypia dopiero po 20min od zamknięcia samochodu. Po takim czasie pobór prądu na podtrzymanie pamięci radia, zegarka, kalkulatora to max 0,05A
Jeśli radio jest podłączone tak że może grać bez kluczyka w stacyjce to tak może się dziać. Do przerobienia instalacja tak jak radzi Maciej1387 . Lub jeśli zależy ci by radio grało bez kluczyka, trzeba wyciągać panel. Wtedy pobór jest prawidłowy (tylko tyle ile wymaga podtrzymanie pamięci). Nie jednego Pioneera już widziałem co miał takie objawy. Nawet...
Chyba za bardzo panikujesz, jedyne co to bym dodał po bezpieczniku w linii stałego 12 V, czyli z akumulatora i z zasilacza. Skoro masz napięcie 13,8 V to bym jeszcze dodał diodę prostowniczą między plus z zasilacza a plus z akumulatora, wtedy zawsze byś miał doładowywany akumulator, akumulator także w funkcji podtrzymania wystarczy 1,2 Ah.
Ja dziś zamontowałem to radio i też ten sam mam problem. Dodam że wszystko podłączone na oryginalnych kostkach. Nie wiem czy to wina podtrzymania pamięci czy wada radia. Jest tam opcja resetu radia więc spróbuje jutro a jak to nie pomoże to będę bawił się aby podtrzymanie napięcia zastosować na styku gdzie ginie po wyjęciu kluczyka.
Moim zdaniem zadanie zbyt trudne dla lamera a za mało zyskowne dla serwisu. Odłączanie przetwornicy na złączu kieszenie było by dla niej zbyt niebezpieczne. Podtrzymania pamięci na akumulatorze też nie jest takie długie, proste. Poszukałbym raczej alterantywnego rozwiązania zabezpieczenia przed kradzieżą , przynajmniej dla tego modelu radia. SławeK
Jestem użytkownikiem XR-C450. Problem polega na tym, że po każdym wyjęciu go z auta traci pamięć. Fabrycznie jest to radio z panelem, czy w związku z tym pudło musi cały czas być pod napięciem. Jeżeli tak to jest może jakiś sposób na podtrzymanie pamięci, jeżeli nie to w jaki sposób jest to potrzymanie tam realizowane. Pozdrawiam
podtrzymania radia bateria podtrzymania pamięci kondensator podtrzymania pamięci
odpowietrzenie pompki podłączyć playstation dekoder excel zawiesza
zatrzymanie wodomierza szukam schematu subwoofera
Turbo PCB - Obsługa i Funkcje Projektowania PCB Trzaski z cewki w ekspresie Jura - przyczyny i rozwiązania