Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Witam Jak coś pomoże.
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
GND oczywiscie masa ACC zalaczanie radia stacyjka napiecie po przekreceniu stacyjki (jesli wolisz podlacz to do akumulatra to bedziesz mogl sluuchac radia bez kluczykow. BATERY podtrzymanie pamieci radia do akumulatora +12V REMOTE sterowanie wysowana antena lub zalaczanie wzmacanicza LIGHt tak mi sie wydaje ze jest to cos jak w blaupunktach ze regolujac...
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- nie piszesz jaki to konkretnie model ale obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki...
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Jak ladowac mialby sie ten dodatkowy akumulator zelowy poniewaz mam ten sam problem, jezeli spadnie do 10,5 to samochodu nie uruchomie mam teraz zabezpieczenie ktore trzyma do 11,5 ale krotko i odlacza radio po pol godziny. Mysle wlasnie zalozyc dodatkowy akumulator zelowy lecz nie mam pojecia jakby mial sie ladowac.
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Podtrzymanie zasilaniem wewnętrznym miały radia kieszeniowe. Podłącz prawidłowo to będzie trzymał ustawienia
Posiadam radio jak w temacie, interesuje mnie zlikwidowanie podtrzymania radia. Radio ma służyć w warsztacie do słuchania muzyki zasilany jest z stabilizowanego źródła napięcia 12v. Niestety w moich rejonach często prąd wyłączają a nie uśmiecha mi się kupować dodatkowego akumulatora specjalnie do podtrzymania radia. Chciałbym na stałe zaprogramować...
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Pod podtrzymanie instalacji radia bym nie ryzykował. 15 A to dość sporo i przewód do tego powinien mieć określony przekrój. Teoretycznie można jeśli to ten sam bezpiecznik, bo jeśli inne obwody to mogą dziać się niepożądane rzeczy.
Jedno zasilanie idzie na stałe do radia (podtrzymanie), a drugie po kluczyku.
Witaj Spróbuj podmienić kable czerwony z żółtym. Lub miernik albo żarówkę podłącz pod masę a drugi pod czerwony . Tu powinno być napięcie po stacyjce.W żółtym kablu powinno być napięcie cały czas to jest podtrzymanie pamięci radia .
Witam! Problem polega na tym, że po podpięciu radia ALPAINE przez wtyczkę iso do oryginalnej (wtyczki) instalacji w BMW 525TDS rok 1995 po wyjęciu kluczyka nie ma podtrzymania (brak napięcia na żółtym kablu) i kasują się ustawienia radia. Proszę o pomoc.
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Czerwony przewód musi być rozłączany po wyjęciu kluczyka, bo Ci akumulator będzie rozładowywać. Na żółtym zaś, napiecie musi byc obecne zawsze, do podtrzymania pamięci ustawień radia.
To dlaczego nie podtrzymuje zasilania, jeśli kabel żółty jest? Muszę przekręcić kluczykiem na stacyjce, aby się włączyło.
Na zdjeciu widoczny czerwony to +, a czarny to masa. Żólty to prawdopodobnie podtrzymacie pamieci radia, więc także możesz dać na niego 12v. Czasem zdarzało sie ze czerwony z zółtym były zamienne. Tutaj schemat ogólny kostki http://obrazki.elektroda.pl/6550335200_1...
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
Trzeba zrobić podtrzymanie procesora baterą wewnątrz radia. Michał
Pioneer DEH-P7300R Niema podtrzymania pamięci, po odłączeniu radia od instalacji wszystkie ustawienia w piz...
Witam. Podtrzymane to żółty kabek Batery+ a rem to niebiesko-biały (pierwszy po lewej)
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
1. Zgadza się. Jednym z regulatorów jakie można spotkać w radiach samochodowych jest HA13164A. Mamy tam wejście MEMORY IN oraz ACC IN. MEMORY IN to zasilanie radia gdzie bez tego nie będzie podtrzymania pamięci. ACC IN służy tylko i wyłącznie do tego by wysterować regulator by ten podał resztę napięć. 2. Tak, są dwie ścieżki ale jedna zasila regulator...
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Przepraszam że tak późno odpowiadam. Cały czas było wszystko okey zaczęły się problemy z hamulcem ręcznym ,po wymianie akumulatora ręczny jest okey ,ale wynikł problem z podtrzymaniem radia i centralnym zamkiem, a żaden błąd nie wyskakuje. Serdecznie Pozdrawiam
Faktycznie, kolego carrot, masz racje. Oczywiscie wczesniej sprawdzilem bezpiecznik oznaczony jako radio w skrzynce bezpiecznikow i byl ok. Okazalo sie jednak, ze inny bezpiecznik jest rowniez za radio i zegar/wyswietlacz odpowiedzialny. Dla zainteresowanych to P14, a znalazlem to tu: http://www.myfreelander.co.uk/Electrical... Dziekuje...
Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Brak podtrzymania zegara, podtrzymania radia, brak alarmu nie działa z pilota. Problem powstał po zwarciu przy montażu radia. Bezpieczniki sprawdzone. Proszę o szybką odpowiedź.
witam moje pytanie brzmi- gdzie podpiąć baterie czy cokolwiek zeby radio nie tracilo pamieci przy wylaczonym zasilaczu?? dodam ze radio jest podobne do RCI2950 w ktorym jest bateria na plytce z wyswietlacza. jakby co dysponuje schematem. pozdrawiam (??) – ozdobnik? -->REGULAMIN pkt 11. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN...
firmy montujące radia robią to za pomocą akum. 9V(gabaryty baterii 9V) , jeśli masz miejsce gdzie ją zamocować - robi się to w kieszeni radia , to napisz , podeślę schemat jak podłączyć (banalnie prosta sprawa)
Podtrzymanie zasilania od radia
Kupiłem z niższej półki radio i zamontowałem je w kombajnie, problem jest , że w miejscu zamontowania jest tylko zasilanie 12V po stacyjce, no i w przy każdym wyłączeniu kluczyka resetuje mi zapamiętane stacje. Czy można stworzyć jakiś dodatkowy prosty układ żeby podtrzymywał pamięć w tym czymś bez przeciągania przez cały kombajn dodatkowego przewodu...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Ja do LC7185 wkładałem baterie 9 V i kilka lat trzymało.
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
Zgodnie z tym co tu opisaane, nalezy po pierwsze kupić akumulatorek 12v. Udałem się więc z rana na wolumen i tu bardzo niemile zostałem zaskoczony. Ludzie po pierwsze bardzo odradzali mi takie rozwiązania bo taki akumaltorek zajmuje dużo miejsca i starsznie trudno jest go zmieścić gdzieś w radiu po drugie nawet jak to o dpalisz to pobór prądu przez...
atx to ciągły szum wiatraka, niższe napięcie więc i moc radia spadnie, ale ogólnie nadaje się. Wyłącznik dajesz między zielonym i czarnym w złączu do płyty, przy dobrych checiach możesz +5v Standby wykorzystać do podtrzymania radia
Zamień miejscami podtrzymanie radia z załączaniem radia (ACC z Memory).
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Najpierw zmierz napięcie na klemach i upewnij sie że aku jest rozładowany może ci rozrusznik płatać figle a jesli rozładowany to szukaj jakiegoś upływu zapolona żarówka itp możesz podpiąć amperomierz na spoczynku i zobaczyc jakie jest obciążenie jakieś znaczne bo zawsze jakieś będzie podtrzymanie pam ięci radia czy zegarka .
Jak nie chcesz wyciągać akumulatora a masz obawy co do ładowania, to zastosuj na masie [url=http://asmot.bydgoszcz.pl/111-odlac... PRĄDU, ale nie będziesz miał podtrzymania radia, autoalarmu itp. Chyba, że zastosujesz dodatkową małą baterię.
Witam. W moim radiu po błędnym kodzie pali się od dwóch dni safe. Auto było na podtrzymaniu radia ok 2 godz, poza tym normalnie uzytkuje i dalej nic nie mogę wpisać kodu.
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Witam To radio bez podłączonych głośników-i innych wyjść sterujących. ----------------------------------------... Przy podłączonych dwóch plusach! (podtrzymanie i zasilanie) - po włączeniu radia 0,5 A W stanie wyłączonym 3.3 mA
Na 100% problem leży z przodu, pod deską, nie w wiązce w progach. Szukaj zagubionego plusa do podtrzymania radia. Zobaczysz, że znajdziesz usterkę.
Problem polega na braku napięcia podtrzymania pamięci radia, obecne jest tylko zasilanie po kluczyku. Nie dysponuję schematem elektrycznym, ani doświadczeniem napraw w ciężarówkach. Byłbym wdzięczny za kawałek schematu. Auto jest "moje", tzn. pracuję na nim.
trzeba by bylo zrobic sobie podtrzymanie na jakichs malych akumulatorkach i wpiac sie w zasilanie procesora.
Włożyłem finalnie akumulatorek 12V
O radio z wewnętrznym podtrzymaniem może być trudno. Typowo radia samochodowe mają na złączu dwa wejścia zasilania. Jedno, żeby grało, drugie żeby pamiętało. Tym wejściom radia odpowiadają dwa wyjścia zasilania na złączu samochodu - jedno załączane przez stacyjkę, drugie z pominięciem stacyjki. Czy ta maszyna budowlana ma standardowe złącze do radia,...
Witam. Mam połączone radio do motocykla tak jak na schemacie. Niestety, po jakichś 2 tygodniach mniejszy aku nie wytrzymuje i się rozładowuje powodując niedziałanie radia. Dlaczego nie działa poza tym aku. Prosiłbym o pomoc, jak zrobić takie podtrzymanie - gdy załączę światła postojowe to załączy się zasilanie radia, a podtrzymanie będzie na mniejszym...
moze chodzi o jakas baterie podtrzymujaca ustawienia wszelkich urzadzen typu zegar, podtrzymanie radia, adaptacje itp
Tak tylko że w stacyjce nie ma żadnego +12v. Nie zrozumieliśmy się. Opisze po kolei jak to jest podłączone. Czarny kabel z kostki radia do masy. Czerwony do 12v na którym jest prąd po przekręceniu kluczyka. Lecz ten przewód wychodzi ze wzmacniacza w którym znajduję się przetwornica. Żółty przewód do podtrzymania pamięci powinien być wpięty w stały plus,...
No to szukaj po bezpiecznikach w aucie, bo B+ gdzieś na kostce być powinien. Bez tego nie ma podtrzymania pamięci...
Te starocia (kieszeniowe) nie miały podtrzymania z auta, wewnątrz sprzętu jest bateria do zasilania pamięci
Zapewne nie jest podpięte nieodłączane 12V do podtrzymania pamięci radia.
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Podtrzymanie radia tam przypadkiem nie jest na tym samym bezpieczniku, co awaryjne? Te działają? Jakoś wątpię w przepalenie przewodu. Sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki. I nie okiem.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
przytrzymaj klawisz pod ktorym chcesz zaprogramowac dana stacje dluzej tzn. okolo 5 sekund, ale musisz pamietac ze panasonic nie posiada pamieci nieultnej czyli jak odlaczysz zasilanie radia odpowiedzialne za podtrzymanie pamieci to wszystkie nastawy w tym i ustawienia stacji radiowych sie skasuja.
Zamień czerwony z żółtym w iso , może pomoże :)
Kupię sprężynę podtrzymania klapy gramofonu do radia sonata. Potrzebuję 3 sztuki oraz głośnik do gramofonu bambino (om-19/4-09).
Nie ma tragedii. Zasilany jest centralny zamek (alarm) i podtrzymanie ustawień radia. Masz problemy z rozładowującym się akumulatorem, że o powyższe pytasz?
nie znam tego radia ale zapewne ta bateria jest do podtrzymania pamieci i niewatpliwie tu jest problem
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki umożliwiające ich szybką zamiane, ponieważ...
A podłączony jest +12V do podtrzymania pamięci radia?
1. 0,2 A to dużo. Daje to 2,5 W - tyle to pobiera żarówka a nie podtrzymanie radia Prąd ok 0,05 byłoby OK 2 Naładuj akumulator i odłącz od ładowarki. Napięcie ok 12,7....12,9 po 30 min od zakończenia ładowania. Włącz zapłon , nie uruchamiaj silnika, włącz światła drogowe. Jeżeli napięcie w 7 minut spadnie do poniżej 11,0 V to pomyśl poważnie o nowym...
Witam!Mam stare radio samochodowe Sony podłączone do zasilacza Megabajt350ATXP4.Czy da się zrobić jakoś podtrzymanie pamięci radia(ustawionych stacji) po wyłączeniu zasilacza przez rozłączenie zielonego z czarnym przewodem? Podtrzymanie jest z przewodu +12V na stale podłączonego do radia a po przekręceniu stacyjki radio uruchamia się i jak idzie to...
hmm, ale po wyłączeniu stacyjki to pracuje tylko zegarek, podtrzymanie radia, sterownik centralnego zamka i chyba to wszystko? Jutro jak znajdę chwile czasu to podepnę na krótko i zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam Tomek
Potrzebuje zapewne podtrzymania prowadzonego poza wyłącznikiem głównym. Symbol radia możesz podać?
Może to być nr seryjny produktu, chcesz uniknąć niespodzianek, to podwieś jakieś zewnętrzne napięcie 12V do podtrzymania pamięci.
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
Podtrzymanie - pin4 - służy jak sama nazwa wskazuje do podtrzymania. Stosuje się je w radiach gdzie jest ulotna pamieć i np. po każdorazowym wyłączeniu radia byłoby trzeba ustawiać stacje radiowe, ustawienia equalizera itp. jeżeli nie byłoby podłączone podtrzymanie. Co do pinu 6 to tam też musi być +12V tak jak na rysunku który załączyłem wcześniej...
zawsze jakaś izolacja jest dobra ale najlepiej do domku go zabieraj. Sam miałem dziś taką sytuacje cały tydzień nie jeździłem autkiem i akumulator się rozładował podtrzymanie radia mróz itd.
sumując wszystkie posty masz dwie usterki- zaduży pobór prądu główna,druga za niskie ładowanie. wiesz czego szukać-podtrzymanie radia,alarm,itp. jak zejdziesz do 15mA będzie ok
Przecież w aucie masz układy stale zasilane - podtrzymanie radia, zegarek, obwód oświetlenia kabiny. I takie iskrzenie nie jest miarodajne. Sprawdź miernik i wepnij go w obwód zasilania skrzynki bezpieczników, skoro już go rozłączyłeś. Pamiętaj, że oświetlenie kabiny musi być wyłączone.
Trzeba poszukać odpowiedniego zasilania. Jak się nie mylę, w kostce stacyjki na styku 86s napięcie powinno pojawić się po przekręceniu stacyjki, a znikać po wyjęciu kluczyka. Zasilanie należy poprowadzić do czerwonego przewodu radia. Stały plus z ''aku'' do żółtego, dla podtrzymania pamięci.
Napisałem z reguły bo jak ktoś zamiast oryginalnego radia wstawił coś innego i pomyłkowo jako plus zasilania podłączył ten z akumulatora (co normalnie powinno służyć tylko podtrzymaniu pamięci radia) a nie plus po stacyjce to radio mu się nie wyłączy nawet jak wyjmie kluczyk. Chociaż nie wiem czy ktoś teraz w nowych autach wymienia jeszcze zintegrowane,...
Naczytałeś się a prostej lampki probierczej nie wziąłeś by sprawdzić czy w kostce iso są dwa plusy( stały i po kluczyku) na odpowiednich miejscach i czy znika właściwy po wyjęciu kluczyka. Pomyśl trochę. Antena automatyczna to wyjście zasilania na antenę lub inne urządzenia a nie wejście ! Ten jakiś niebieski to może być do włączania wzmacniacza a Illumination...
Radio żeby pamiętało wszystkie ustawienia musi mieć na stałe podane 12V Możesz podać te napięcie z innego źródła ale masy wszystkich urządzeń musisz "spiąć" razem. Prąd, który pobiera podtrzymanie radia z reguły jest znikomy ale najlepiej jak wepniesz sobie amperomierz i sprawdzisz.
Dzisiaj jeszcze wykluczyłem kostkę stacyjki bo na zapalonym silniku odpiąłem wtyczkę z kostki i dalej palił następną rzeczą którą zrobiłem w radiu odpiąłem kostkę zasilającą i wyjąłem bezpieczniki z stałego + i z podtrzymania radia ,proszę o jakieś sugestie.
prosze o wskazanie podtrzymania po zaprogramowaniu radia. Które przewody są do podtrzymania zasilania czy jest to przewód - 15 bat jak w schem
Safe służy do podtrzymania ustawień radia. Sprawdź czy po zamknięciu centralnego zamka(bez kluczyka w stacyjce)na głównym kablu nadal jest napięcie.
Sprawdz wylacznik opuzniajacy. oraz zmierz jaki masz prad pobierany przez auto gdy jest wlaczony alarm, centralny zamek i podtrzymanie radia. Prad ktory ci wyjdzie na mierniku nie powinien przekraczac 200mA , mam nadzieje ze wiesz jak podlaczyc i gdzie ampromierz.
Kolego bezpieczników nie sprawdzaj multimetrem tylko kontrolką lub żaróweczką ( jak zwał tak zwał ) według mnie bezpiecznik poleciał i tam bym szukał . cyt We wtyczce od radia napięcie na żółtym kablu do podtrzymania jest a na drugim po stacyjce napięcia nie ma. myślę że bezpiecznik przy radiu był większy od tego co zabezpieczał ten obwód . Szukaj po...
Nie wiem jak ale mojemu przeszło. Najlepsze jest to że jak miałem żółty i czerwony kabel razem - żeby mieć zasilanie stałe na radiu i móc włączać radio bez kluczyka. To straciło ustawienia po kilku dniach. Gdzie ten sam bezpiecznik obsługuje licznik i wszytko było trzymane. Zresztą - radio było pod stałym napięciem akumulatora pod żółtym i czerwonym...
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
podtrzymania pamięci radia schemat podtrzymania zasilania radia alarm podtrzymania
wgrać softa ferguson komputer sterowanie szybami ekspres zelmer rozebra
kuchenka amica 53gg5 43zptgn technologia chemiczna
Parametry anteny satelitarnej Polsat w Niemczech: Hot Bird 13°E Odpowietrzanie pompy w Beretta Mynute Green E 20 R.S.I