Jest metoda jak bezpiecznie odłączyć ale nieco uciążliwa. no jest trzeba zrobić podtrzymanie napięcia w aucie.
Ale ja by nie podawał tam napięcia 230 tylko np 12 tyle by wystarczyło i wysterował bym elementy pod 12V bo nie potrzeba nam tam 230V. Ale jeszcze zostaje kwestia podtrzymania napięcia na ten układ bo on też sie ładuje :/ Czy układ który ty podałeś podtrzymuje napięcie?
Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
A jaki masz czas od osiągnięcia napięcia ładowania do napięcia podtrzymania?
Ładowarki sterowane mikroprocesorem zazwyczaj w zasadniczej fazie ładowania ładują ze stabilizacją prądu, co w efekcie powoduje stopniowy wzrost napięcia w miarę ładowania akumulatora. Końcowe napięcie ładowania powinno jednak wynosić ok 14,4 - 15,0V. Po naładowaniu urządzenie może przejść do pracy buforowej, z napięciem podtrzymania 13,5-13,8V. Jeśli...
Mój wincong sl02B podaje na Load napięcie takie jakie ustawiłem dla akumulatora. Aczkolwiek pod load przetwornicy nie podepniesz bo się włącza i wyłącza zapewne kondensatory. Żarówka zapewne będzie działać. Wiecie jak działa PWM. On podaje napięcia z panela tylko z przerwami więc te np 14V to napięcie uśrednione. Przy okazji ten wincong sl02 czy 03...
Ta ładowarka z Kauflandu żadko kiedy ładuje więcej jak 5 godzin. Później przełącza się w jakiś tryb podtrzymania i utrzymuje 13,4 V. W czasie ładowania często zmienia napięcie w zasadzie cały czas skacząc od około 13V do ponad 14V niezależnie od wybranego trybu. Ma już swoje lata i podejżewam że coś w niej już zaczyna szwankować bo na początku stopniowo...
Prąd ładowania 10A. Prąd ładowania maksymalnie 10 A. Napięcie ładowania 14,4 V, po naładowaniu podtrzymanie ok. 13,2 V. jaki stan aku. pokazuje Ci na wyświetlaczu po prawej (Battery capacity) Czerwony klawisz masz włączony na 1 ? Podłącz inny akumulator,
Witam, potrzebuję schematu prostownika, gdzie elementem wykonawczym jest tranzystor KD502 (nie MOSFET) z automatyką, z regulacją napięcia zakończenia ładowania i podtrzymania tego napięcia oraz zabezpieczeniami. Prąd ładowania do 15 A. P.S. Mam 4 sztuki tranzystorów KD502 z radiatorem.
Jak zamierzasz podtrzymać akumulator za pomocą ogniwa o maksymalnej wydajności 1,5W? Zainwestuj w prostownik i ładuj akumulatory.
Ładowarka jest tak zaprojektowana, że może stale pozostawać podłączona do ładowanego akumulatora bez szkody dla niego. Jedynym warunkiem bezawaryjnej pracy całości (głównie dot. żywotności aku.) jest precyzyjne ustalenie wartości napięcia ładowania podtrzymującego. Wszystkie szczegóły znajdzie kolega w opisie projektu.
Zastanów się. Skoro moc to iloczyn natężenia prądu i napięcia, to jeżeli masz na panelu 22.8V, to jego maksymalny prąw wyniesie 160/22.8= 7A. Skoro moc 160W, a akumulator 12V, to prąd będzie większy niż 7A. Na tym polega praca regulatora, że obniża napięcie z paneli do poziomu bezpiecznego dla akumulatora. Sprawność takiego regulatora będzie rzędu...
Akumulatorek jest na pewno Ni-Cd 1,2V a ładowany jest przez opornik z napięcia 5V i dla tego takie napięcie. Takie akumulatorki służą do podtrzymania pamięci lub zegara gdy zabraknie zasilania z sieci energetycznej.
Dzisiaj od rana akumulatory mają 12,8-13V i falownik pobiera z nich 1,2A . Czy tak ma być czy aku powinny być naładowane do 100% i czekać. SOC przy tych napięciach pokazuje mi 50% SOC działa dobrze dla akumulatorów "litowych", a dla "kwasowych" działa "orientacyjnie", proponuje się tym nie przejmować. U mnie falownik pobiera z aku około 0,8A ale jest...
Mam Alarmteca 18Ah podpiętego pod 101 który robi jako zasilacz i podtrzymanie dla routera LTE i nie sprawia mu to problemów więc możesz podładować akumulatory.
Zmieniłem sam w garażu ten akumulator z podtrzymaniem napięcia. Niestety nowy Bosch i jest to samo.
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Proszę bardzo. :) Nie sugeruj się prądem ładowania (C 1/10), nie ma to żadnego znaczenia przy podtrzymaniu napięcia buforowego (gotowości) 13,6/27,2 V. Prąd czasami wynosi 0,2 A i tak sobie stoi grzecznie i czeka (dzień, tydzień.. dwa).
Witam. 1. Jakiej pojemności są te ogniwa? Nie myl napięcia akumulatora (tutaj 1.2V) z prądem ładowania. Nie znaczy, że jak ogniwo ma napięcie 1.2V to ma być ładowane prądem 120mA. Prąd ładowania ogniwa zależy od jego pojemności 2. Przy standardowym ładowaniu (czas ładowania około 14 godzin) ogniwo ładuje się do napięcia 1,40-1,45V. Przy ładowaniu szybkim...
Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Wobec tego to jest automatyka, akumulator się ładuje gdy ma mniej niż 12 a to co widzisz wynika na podtrzymanie naładowanego akumulatora.
Jak nie ma innej możliwości - doładowywałem kiedyś w temperaturze podobnej. Trwało, a potem załączyłem tryb podtrzymania (ok 13,6V). Normalnie ładowanie wyłączy dość szybko (zimno, wieksza rezystancja akumulatora) wiec warto podtrzymać jeszcze na tym trybie - CTEK ma taki tryb.
Widzę dwa proste wyjścia. 1. Jeśli te migania są krótkie to można zastosować kondensator o dużej pojemności żeby ujednolicił poziom napięcia. Oczywiście kondensator wtedy równolegle (pomiędzy kontrolkę a masę). 2. Można dać akumulatorek mały który także podtrzyma odpowiednie napięcie, a kiedy nie będzie wykorzystywany będzie się ładował. Wszystko sprowadza...
A nie jest tak że prostownik dobija do 14.4v i przechodzi w podtrzymanie. Napięcie spada i znów zaczyna ładować i tak w kółko. Stąd ten niby sinus.
Ustawiasz napięcie ładowania, podtrzymania i wyłączenia przy niskim napięciu. Wyjście out włącza się po zachodzie słońca i ustawiane na czas 0-24 godz.
Prąd podtrzymania przy napięciu 14,4 V wydaje się prawidłowy. Teraz tylko próba w boju, czyli w samochodzie, dobrze by było sprawdzić jak spada napięcie podczas rozruchu. Napięcie nie może spaśc poniżej 10V.
Chwilę wcześniej pisałeś, że 26.8V, teraz 25.8V (?) Ile czasu się to ładuje ?
Zasilacz buforowy, sam przełącza na zasilanie z akumulatora i ładuje go po powrocie napięcia.
A jak wykrywasz, że ogniwa są w pełni naładowane? Bo puste ogniwo ładowane metodą CC po osiągnięciu napięcia 4,2 V/ogniwo ma władowane zaledwie około 50% pojemności.
Też chciałem wstawić powyższy schemat, ale póki co czekałem na odpowiedź autora tematu. W każdym razie powyższe zabezpieczenie działa w ten sposób, że gdy prawidłowo podłączymy akumulator, a ten nie jest zbyt mocno rozładowany, to niczego nie musimy robić. Przekaźnik zadziała od napięcia akumulatora i przyciągając swoimi stykami załączy obwód ładowania....
Akumulatory po naładowaniu ciągle pobierają jakiś prąd i odłączenie powoduje spadek napięcia na akumulatorach więc układ próbuje załączyć stąd te drgania próbuj ze stykami przekażnika włączyć na tyle duży opór by nie ładował ale by podtrzymał napięcie.
Odnośnie; 1-LED3 ułatwia ustawienie napięcia wyjściowego prostownika 14,4V 2-według zamieszczonego schematu - przycisk rozwierny ale wtedy tracimy zabezpieczenie przed zwarciem i odwrotnym podłączeniem. Najlepiej zastosować przycisk rozwierny i naciskać tak długo aż akumulator uzyska napięcia aby samemu podtrzymać ładowanie. 3-według schematu. Na LM7812...
Powiem tak, że przy napięciu 52V wydajność prądowa paneli będzie tak znikoma, że będzie to bardziej podtrzymanie, niż ładowanie baterii. Nie ma sensu.
Ale napięcie po ładowaniu powinno wynosić co najmniej 14,4 Volt Nie, - napięcie 14,4 będzie tylko pod koniec ładowania - jeżeli jest to łądowarka "inteligentna" to po zakończeniu ładowania powinna przejść do trybu "podtrzymanie" i napięcie w okolicach 13,8V. Może być też taka, która po procesie ładowania się wyłącza. Inaczej mówiąc, wszystko zależy...
Witam!!! większość dobrej klasy prostowników posiada opcje podtrzymania, ewentualnie możliwość "wolnego ładowania" z małym amperażem. Można zastosować ocieplacze (lub samemu obłożyć akumulator filcem lub cienkim styropianem) skuteczność do kilku godzin. Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie samego akumulatora i ładowania: klemy,...
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Problem w tym, że nawet te same egzemplarze mogą mieć różne parametry. Dla przykładu BT 152 ma prąd podtrzymania typ. 15 mA, a max 60mA. Widocznie ten BT152 800R na wyższe napięcie ma nieco większy prąd podtrzymania.
Może zobacz po odłączeniu zasilania czy kondensator trzyma napięcie? Pod napięciem on dostaje zasilanie? Bo moze on nie jest ładowany lub coś ubiłeś.
Kolego "prezeswal" - te dwa akumulatorybędą cały czas ładowane, co będzie jak już sie naładują do końca??? Nie bardzo rozumiem pytanie, gdy naładują się do napięcia akumulatora "głównego" 24V (minus spadek napięcia na D1), to ... przestaną się ładować :D Pozdrawiam.
Z tego co ja się orientuję to nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Jeżeli ładowanie jest w granicach 14,4v to nie jest źle. Napisz kolego w jakim samochodzie jest ten akumulator? Samochód to Passat B8 z 2015 roku. IMHO napięcie ładowania ma znaczenie. Napięcie podtrzymania akumulatora AGM to 13,5 [V]. 14,4 [V] występuje przy ładowaniu i pytanie czy...
Nie da rady tymi ustawieniami, dzwoniłem do serwisu i facet powiedział, że jest to opcja zabezpieczająca, która przy małym obciążeniu traktuje jak, że nic nie jest podłączone i dlatego tak się dzieje. Jak podłączyłem żarówkę 60W wszystko było ok, natomiast przy 25W po 5 minutach się wyłącza. Jak pisałem gdzieś na forum ktoś to wyeliminował i nawet email...
CENTRALA STERUJĄCA mcr 9705 Brak ładowania akumulatorów. Zasilanie sieciowe, podtrzymanie to owe dwa akumulatory połączone w szereg. Druga taka sama centrala - po odłączeniu akumulatorów na zaciskach ładowania ich - jest napięcie ładowania. W owej centrali - brak napięcia ładowania.
Przy I=3mikroA po 5 godz. na naładowanym kondensatorze 0,47F napięcie spadnie o ok. 0,1V. Te oporniki 47 Ohm to jako ogranicznik prądu ładowania? - 23 Ohm ograniczą go do ok. 0,1A co sporo wydłuży czas ładowania. Ale ładowanie pustego będzie jednorazowe? Zamiast 1N400x spróbuj 1N4148 - na pewno będzie mieć mniejszy prąd wsteczny - rzędu 20nA, spadek...
Dziś np. po nocy na podtrzymaniu podawał 13.2V...a tyle dokładnie ma akumulator 12 godzin po naładowaniu. Zachodzę w głowę skąd te wahania... 14,6V to końcowa faza ładowania, później przechodzi do podtrzymania napięciem 13,2V.
A czy rozładowane do poziomu ok 70% i ładowane dopiero po ok 12 godzinach jest ok? Ustawienie dla nich napięcia ładowania 55V i podtrzymania 53,5V to dobre nastawy?
Podtrzymanie działa, jednak nie ładuje akumulatorów. Napięcie z trafo jest za niskie ok 16,5V. Może ktoś ma schemat, lub może coś podpowiedzieć. Pozdrawiam Paweł
Stare 18-sto letnie Molle tak jak sądziłem zasiarczone ze względu na zbyt małe napięcie podtrzymania. Po trzy dniowym ładowaniu napięciem stałym 14,5V akumulatory ciepłe, cały czas pobierały 1,4A i silnie gazowały. Zmniejszyć prąd ładowania do 0,2 A i ładować z tydzień. Gęstość kwasu 1,25 i już nie rosła. Dalej jestem ciekawy jak wyglądają płyty.
Z tym ładowaniem 15 godzin to naleciałość ze starych akumulatorów Nicd, obecnie sprzedawcy powielają tę wiedzę jednak trochę na wyrost. Akumulator zostaje naładowany po osiągnięciu odpowiedniego stanu tj. spełnienie warunku napięcia temperatury itp, a następnie ładowanie przechodzi w tryb tzw "relaksacyjny" podtrzymania (kompensacja strat ładunku w...
Witam, Zwracam się do kolegów z ogromną prośbą. Mianowicie mam do zasymulowania pakiety akumulatorów o napięciu 3,6V, 4,8V oraz 6V (1,2V-cela). Ładowarka która ma zasilać to sztuczne obciążenie jest impulsowa, sterowana PWM. Chodzi o to że do osiągnięcia napięcia znamionowego ładuje akumulator stałym prądem(500mA) a następnie przechodzi w stan podtrzymania...
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Musiał byś znać parametry elektryczne, napięcie, dopuszczalny spadek napięcia, maksymalny czas pracy, da się to zrobić na superkondensatorach, ale wątpię żeby to było dobre rozwiązanie, dużo miejsca zajmuje i drogo wychodzi w porównaniu z akumulatorami. Odnośnie wymiany baterii, ich żywotność nawet jako nowych jest dość krótka Jaki tam jest akumulator...
Aktualnie napięcie jakim ma być ładowany akumulator ustawiłem na 13.6V. A jakie było domyślnie? Dla czego zmieniałeś? Czy to na pewno napięcie ładowania czy podtrzymania? VOLT Polska ma coś podobnego w ofercie z instrukcja ale nie jest ona zbyt bogata: 1145620 Końcowe napięcie ładowania ustawia się wybierając typ baterii - b01, b02, b03. Prawdopodobnie...
Ma to szanse powodzenia? Bateria zniesie takie bezpośrednie traktowanie? Jeśli tak, to może rady co dorzucić do stabilizatora? Tak. Tak, ładowanie Li-Ion to najczęściej metoda CC/CV, a to można łatwo zrealizować na proponowanym stabilizatorze. Należy dostosować odpowiednio prąd ładowania. Zwrócić uwagę, że w podstawowej aplikacji LMów, na wyjściu stabilizatora...
kontrolki świecą sie i gasną prawidłowo, niby to nie problem ale mnie to denerwuje, prosze o poradę co zrobić w tym przypadku:) Zawsze można zmienić samochód na lepszy, proponuję golfik 4 wiadomo w tedeiku, jakaś klijóweczka dwójka, fiacik tipo z szóstą parą wymienianych progów. To żarcik, teraz już będzie na poważnie. To że nie masz ładowania wcale...
Bazując na schemacie który wrzuciłeś możesz spróbować zamiast C108 dać ogniwo 3V np. CR2032 z szeregowo włączoną diodą krzemową tak, żeby przy zasilaniu z sieci ogniwo nie było ładowane, a po zaniku napięcia, poprzez tą szeregową diodę, dostarczało napięcia 2,4V do podtrzymania mikrokontrolera. Zanim jednak to zrobisz to zmierz napięcie na kondensatorze...
Kpodstawa - co to jest nominalne obciązenie dla akumulatora? Lubosv - napięcie 14,3V jest jak najbardziej prawidłowe do pracy cyklicznej. Chiba, że tyle jest po kilku dniach ładowania akumulatora w UPS'ie. Jak ładuje moje APC (350) - najpierw ładuje akumulator prądem ok 400mA do napiecia 14,8V, a po osiagnieciu tego napięcia , przełącza sie w tryb podtrzymania...
Witam Podłączyłem podtrzymanie przez diodę ale baterie za długo nie wytrzymały. Czy jeżeli przed diodę od strony baterii podam napięcie takie żeby ładowało baterie czy tak może zostać?
Potrzebny mi jest do podtrzymania napięcia w akumulatorze,który jest ciągle obciążony ,a w dzień ładuje się panelem słonecznym
.... niestety nie daje rady ładowac cokolwiek a nawet rozładowuje wszystko. Muszę cię zmartwić ... kupiłem takie samo badziewie ... wymieniłem kondensator na tantalowy (na wyj) i nic nie pomogło ... u mnie objaw cyklicznego włączania i wyłączania (tzn. ładuje i następnie rozłącza) prawdopodobnie spowodowany jest temperaturą pracy stabilizatora - mocno...
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Ten układ powinien wyłączyć ładowanie, gdy prąd ładowania spadnie poniżej prądu podtrzymania tyrystora. Dla tego modelu bodajże 6mA. Żeby zastosować taki układ trzeba mieć idealnie dobrane napięcie wyjściowe po filtracji 14,4V (max). Gdy napięcie na aku zrówna się z napięciem prostownika prąd przestanie płynąć i tyrystor się wyłączy. Tyle teorii. Ogólnie...
Nie. Zawsze się stosuje prąd 0,1Q niezależne od stopnia rozładowania. Bez sensu. Idąc tym tokiem rozumowania windował bym napięcie w miarę ładowania tak by podtrzymać wysoki prąd przy naładowanym aku. Tak pracuje zasilacz z ograniczeniem prądu. Automatycznie podnosi napięcie tak żeby utrzymać stały prąd ładowania. I tak się ładuje akumulatory. To jest...
Kolega przyjrzy się układowi UC2906 lub UC3906. Układ ma ogranicznik prądu ładowania, który może sobie kolega potencjometrem regulować. Układ może pracować jako ładowarka dwustanowa ładująca prądem o określonej wartości do 16V i przechodząca w stan podtrzymania ładując akumulator bardzo małym prądem do czasu aż napięcie spadnie do wartości 14.5V i znowu...
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
Jeśli dobrze zrozumiałem, używałeś dostosowanych (ingerencja w hardware) przez siebie prostowników. Ja mam co prawda nie marketowy ale taki, co ma pewne etapy ładowania predefiniowane i mogę coś tam w pewnych zakresach pozmieniać ale nie robię tego z racji swojej ignorancji w tym temacie. Przebieg ładowania wygląda z grubsza tak jak na załączonym obrazku....
GEL też ma swoje wymagania co do ładowania. Nie wolno przekraczać napięcia 14,1V w fazie absorpcji i nastepnie trzeba zejść do 13,2V w fazie podtrzymania. To dane dla 20C. Więc regulator musi mieć możliwość ustawienia typu baterii i mieć zaprogramowane odpowiednie progi plus kompensację temperaturową. Sprawdź, czy ma i bedziesz wiedział co robić.
gubi pamięć po 5min od wyłączenia z sieci. Sprawdź czy układ "doładowyujący" jest sprawny. Przeważnie jest podawane napięcie przez rezystor i diodę włączoną w kierunku przejścia (do kondensatora). Czasem zdarza się uszkodzenie diody (brak ładowania). Idąc dalej tropem braku podtrzymania pamięci - kondensator (GC) ma za zadanie podawać na procesor napięcie...
Czyli przetwornica nadawać będzie się jako buforowe podtrzymanie bo nie ładuje akumulatora do wyższego napięcia? Myślę, że w przeciągu 2-3 miesięcy będzie już prąd na budowie jednak do tego czasu muszę czymś zabezpieczyć obiekt. Zastanawiam się nad panelem 100W z regulatorem. Pytanie tylko czy przetwornica może być podpięta do agregatu i jednocześnie...
Jako że miałeś w planach instalację ładowarki "na stałe" (bez kabli ciągnących się po desce od gniazda zapalniczki do telefonu), poszukaj na znanym portalu A ukcyjnym przetwornicy OSKJ - 27x15 mm, wydajność 3A, do tego ładowanie w trybie FAST USB, koszt poniżej 10 PLN. Montujesz i po problemie. Sam mam taką - podłączony tablet pozostawiony w aucie nawet...
Wiele więc wskazuje na to co sugerował wcześniej Kolega Mateusz_konstruktor . Akumulator nie ma już swoich pierwotnych parametrów. Z punktu widzenia obciążenia jest "miękki" i napięcie na nim przysiada stosownie do chwilowego poboru energii. Niewiele też pomaga podłączenie ładowarki, gdyż prąd ładowania jest limitowany i nie wystarcza do podtrzymania...
Kondensator może podtrzymać na zaledwie kilka sekund ale jest bardzo trwały i poprawnie pracuje przy różnych napięciach i w szerokim zakresie temperatur, akumulator daje długie podtrzymanie ale wymaga ściśle określonego napięcia ograniczenie prądu przy ładowaniu. Może o te zaniki należało by wypytać zakład energetyczny, dwie dekady temu często widywałem...
Tak :) Teraz jeszcze tylko pomyśl o układzie ładowania akumulatora...
...dwie dodatkowe diody, jedna z +5V układu, druga z bateryjki podtrzymania, do +Vdd pamięci No fajnie, ten układ jest znany od czasów stosowania diody prostującej przy dynamie rowerowym. Stąd pewnie ta stara nazwa "dioda przełączająca" bo kiedyś przełączała między napięciem z prądniczki, a napięciem z baterii i wszystko było by grało, tylko że Kolega...
Prostownik posiada funkcję rozruchu i ładowania pod osobnym przełącznikiem Ale gdzie? Widzę regulację prądu i przełącznik z Timer. Miałem na myśli funkcję ładowania ze stałym prądem i końcem ładowania po osiągnięciu 14,4V i ewentualnie z podtrzymaniem. Są akumulatory z większym napięciem ładowania ale chyba nie rozruchowe. Co prawda jest pozycja ON...
Float voltage - średnie napięcie akumulatora. Ustaw 12V. To nie jest średnie napięcie akumulatora tylko napięcie podtrzymania akumulatora i powinno być wyższe niż 13V. Jak już kontroler naładuje akumulator do Boost voltage - napięcie do którego max będzie ładowany akumulator. Ustaw 14,4V. i ewentualnie przeprowadzi raz na jakiś czas wyrównanie cel...
Witam, Posiadam akumulator 12V 4Ah zakupiony w sklepie Jula. [url=http://www.jula.pl/catalog/gospodar... (z listy rozwijanej należy wybrać wariant). Z tego co się orientuję to nie jest akumulator żelowy. Mam zamiar wykorzystać go do przenośnego oświetlenia....
Nie wiem czy ktoś już robił prostownik ,ale ja mam problem ! ciągle mi się pali LM317 , pracuje kilka godzin i siada , napisałem do autora i kazał wstawić 78012 oraz dostałem zje......ki . Panowie kto jest tak uprzejmy i pisze do niego powołując się na to że jak tak mu napisałem ? że niby daje wsady i kod źródłowy? otóż wyjaśniam nikomu nie pisałem...
Czy macie praktyki w stosowaniu tzw. antyresetu obd do samochodu? Czy to bezpieczne urządzenie? Mam zapasowy akumulator żelowy 12v stosowany do np. alarmów domowych lub innych podobnych sprzętów. Czy mogę go zastępczo użyć do podtrzymania napięcia w aucie w którym będę ładował akumulator? https://obrazki.elektroda.pl/4549524100_...
Czyżby dlatego w tym przypadku bateria była o tak małej pojemności? Że jest tylko potrzebna do podtrzymania godziny i napięcia? Dlaczego chciałem naładować? Byłem przekonany, że jak naładuję wideorejestrator, to nie będzie potrzeby ładować go w czasie jazdy.
Co ma gubić napięcie? Napięcie nie gubi się tylko spada. Jeżeli odnosisz się do tego że napięcie nie spada po włączeniu falownika, to już wszyscy ci napisali. OBCIĄŻ UPS solidnym obciążeniem po naładowaniu do pełna. Jeżeli przy obciążeniu np. 300W UPS po wymianie złącza będzie podtrzymywał np. godzinę to można myśleć o kasowaniu kalibracji i kalibrowanie...
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Z prądem ładowania nie zawsze jest do końca tak jak wskazano wyżej, bo może się okazać, że ta ładowarka ma mechanizm doboru prądu jak np. popularna BC900, gdzie bez względu na wyświetlany prąd ładowania idzie duży pik prądowy w okolicach ~2A w przebiegu prostokątnym, a współczynnikiem wypełnienia tego przebiegu ustawia się średni prąd ładowania, który...
Mi się wydaje że najlepszym rozwiązaniem prostownik elektroniczny z ładowaniem podtrzymującym. Sam używam elektronicznego prostownika z Biedroniki marki SENA. Zabawka ma 4.2A ale bez problemu odpalałem traktor C-330 na akumulatorach 165Ah nawet po pietnastu minutach ładowania( bez doładowania to była loteria czy odpali). Obsługuje akumulatory od 4Ah...
Witam ... Starasz się utrzymywać prąd ładowania na zadanym poziomie i dlatego podajesz w ostatniej fazie ładowania ponad 16V i po co? Gdy napięcie na Aku osiągnie 14,4V powinieneś przerwać proces ładowania i wejść w podtrzymanie tzn. gdy spadnie poniżej 13V ponownie włączyć proces ładowania. .... Na BlueBox możesz ustawić sobie napięcie od 14.1 Do...
witam mam do was pytanie czy z transformatora elektronicznego (60w 12v) mogę zrobić prostownik do ładowania akumulatorów? Bez przeróbek do ładowania akumulatorów 6V, oczywiście trzeba dorobić układ ładowania bo napięcie będzie za wysokie. Do akumulatora 12V napięcie zbyt niskie dla większości prostowników wystarcza napięcie z transformatora 17-18V,...
jak masz ładowarkę sieciowa to ładuj nią a ta samochodową podpinaj na podtrzymanie bateryjki .
Co myslicie o zastosowaniu redulatora napięcia ładowania na stronie wtórnej? Potrzebuję prostownika który nie przekracza 14,4V do ładowania nowych aut i podtrzymania napięcia podczas programowania. Na filmie widac jakie są napięcia trafa: https://youtu.be/SM54UKe2qXs
Wymyśliłem coś takiego, potencjometrem ustawia się napięcie odniesienia przy którym "puszcza" podtrzymanie przekaźnika. Układ po podłączeniu do akumulatora daje 13,8V, a po wciśnięciu przycisku włącza się ładowanie, do momentu aż układ osiągnie ustawione napięcie, po czym przekaźnik przestaje być zasilany i układ przechodzi na pracę z napięciem 13,8V....
Spróbuj przeczytać [url=https://ep.com.pl/files/9987.pdf]te... artykuł. Kondensator ma za zadanie podtrzymać przepływ prądu, gdy brakuje napięcia z prostownika. Im większa pojemność, tym dłużej podtrzymuje napięcie. Jednak dużą pojemność trzeba ładować dużym prądem, żeby kondensator zdążył się naładować do jak najwyższego napięcia. Przy przebiegach prostokątnych...
To należy szukać ładowarki na 2 akumulatorki, której napięcie ładowania będzie 2,4V lub 3V, bo producenci różnie podają. Jedną z ładowarek tego typu jest MW8168GS, która ma przełącznik na 2,4V lub 4,8V, czyli na 2 lub 4 ogniwa. Dwa pierwsze gniazda ładują 2 akumulatorki połączone szeregowo. Ładowarka nie przeładuje akumulatorów, ponieważ po osiągnięciu...
Napięcie 12,2V jest to napięcie skuteczne, gdyż prostownik prawdopodobnie nie posiada żadnej filtracji, ale napięcie szczytowe będzie wyższe, z obliczeń wychodzi ponad 16V, ale może jakieś większe spadki na diodach są. Taka sama sytuacja jak z napięciem w zasilaczach DC-DC zasilanych prosto z sieci, na kondensatorach jest zazwyczaj ok 320V bo jest to...
Masz rację, ale pamiętaj że ja mam zamiar użyć Aku 12v, 7ah, więc takich jak do zasilaczy UPS czy podtrzymania alarmu. Są takie duże samochodowe, na normalne klemy, niewykluczone że mają trochę inne właściwości. Nie mają innych właściwości. I to, i to są akumulatory kwasowo-ołowiowe, wymagają takich samych napięć ładowania i mają takie same charakterystyki...
Akumulator przyniesiony że szrotu 52 Ah, napięcia nie pamiętam dokładnie ale mogło być 11,5 V - 12 V. Naładowałem go do 14,7 V przy prądzie 0,8 A. Wstawiłem do samochodu pracował bez problemowo przez jakieś dwa tygodnie (głównie jazda na krótkich odcinkach). Wyjęty z samochodu stał z tydzień nie używany. Pomiar napięcia 11 V. Naładowałem go do 14,7...
Prawie nic nie musisz robić stosując zasilacz na napięcie 13 - 14 V i odowiedni do obciążenia prąd.
Przed chwilą rozmawiałem z kolegą co ma ten prostownik i powiedział mi, że po naładowaniu aku sam się wyłącza i można ustawić opcję podtrzymania, to są jego słowa. Cytuję "w zeszłym roku w opcji ustawił symbol jakiejś śnieżynki na 6 V i podłączył bezpośrednio do klemów w Pannoni na jakieś trzy miesiące. Prostownik naładował aku i potem się wyłączał,...
Witam Mam ten sam problem. 1. Jak załaduję ręcznie kondensator to wtedy po odłączeniu zasilania dioda działa na podtrzymaniu. 2. Jeśli dioda działa na podtrzymaniu (na kondensatorze jest minimalne napięcie) to podanie napięcia powoduje świecenie diody (ale kondensatora nie ładuje - ponieważ po odłączeniu napięcia dioda praktycznie od razu gaśnie - świeci...
Akumulator możesz wymienić sam bez problemów.Na pewno auto trzeba zaciągnąć(laweta tylko bo to silnik HDI i przy holowaniu może przeskoczyć rozrząd) do mechanika i on stwierdzi czemu się rozładował.Możesz też podładować ten akumulator i sam podjechać do mechanika.Może już nie miałes ładowania i w końcu wysiadł, albo nie wyłączyłeś czegoś na noc w samochodzie.Pamiętaj...
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Przecież w praktyce ładowarka akumulatorów jest zasilaczem stabilizowanym z ograniczeniem prądowym. Przy ładowaniu buforowym czyli napięciu 13,8 V można pozostawić taki zasilacz na stałe z akumulatorem. Przy ładowaniu cyklicznym czyli ładując do napięcia 14,4 - 15 V, fakt, pasowało by ładowanie wyłączć gdy prąd ładowania spadnie do powiedzmy 0,02 liczbowej...
Czyli napięcie na wyjściu generatora się waha? I w zależności od tego co tam podłączysz spada do niedopuszczalnej wartości? I wtedy chcesz dodatkowo podłączać zasilanie z zewnątrz? Jeśli akumulator wystarcza do chwilowego podtrzymania zasilania, to może rozważ taki scenariusz, że swoim generatorem ładujesz akumulator, a zasilasz pozostałe urządzenia...
podtrzymanie napięcia atmega podtrzymanie napięcia wymiany podtrzymanie napięcia kondensator
uszczelka drzwi polar uszkodzony radiobudzik wkrętarka wyłącznik tranzystor
urmet cyfral samsung wf70f5e0w2w
Schemat elektryczny minikoparki Komatsu PC12E Komunikat "zbyt drobno zmielona kawa" w ekspresie