Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Szczerze mówiąc jeśli chodzi o schematy pomiary i ewentualny serwis to jestem zielony w tym temacie wiec jeśli powód awarii leży w radiu będę musiał poradzić się jakiegoś serwisanta. może faktycznie zadziała opcja z dłuższym podtrzymaniem radia na zapłonie albo odwrotnie odcięcie go od zasilania tak jak to było przed wymiana bezpiecznika
mozna przerobic zasilanie radia na "po zapłonie" 15 min roboty :) Radio samo się włącza mając tylko podtrzymanie+30, co chcesz zrobić z zapłonem?
To jest zasilanie radia, w tej puszce powinny być bezpieczniki. Memory (żółty przewód) to podtrzymanie pamięci radia, żeby ci stacje radiowe nie poginęły przy wyłączonym zapłonie.
... mam obecnie podane dwa rodzaje napięcia: stałe 12V bezpośrednio z akumulatora i służące tylko dla podtrzymania pamięci oraz 12V podawane po załączeniu zapłonu i wykorzystywane jako główne zasilanie radia. Jak odłączysz od instalacji radia +po zapłonie i ten pin ISO podłączysz do stałego + (czyli działasz z pinami 4 i 7 ISO) to otrzymasz oczekiwany...
Bardziej interesuje mnie czy to co napisal "ladamaniac" o 13.05 Uhr mozna spoko zastosowac w moim przypadku. I poco niszczyć fabryczną instalację? Instrukcja jak byk mówi jak to podłączyć. Weź miernik elektroniczny w dłoń i sprawdź w fabrycznej kostce lub przejściówce na kostkę ISO gdzie jest stałe 12V. Jeżeli nie potrafisz tego zlokalizować lub nie...
Powiem tak, standardowo gruby czarny to może być to minus a czerwony gruby to plus, żółty może podtrzymanie pamięci lub po zapłonie. Podłączaj z żarówką od świateł w szeregu żeby nie spalić w razie błędu. Pokaż obszar kostki z tymi kolorami na płycie.
Witam. Mam problem z podłączeniem radia w daf xf e6, jest tam fabryczne radio na 24v a potrzebuję założy 12v. W daf 105 była wprowadzona instalacja , a w e6 nie mogę jej znaleźć. Może ktoś podpowie skąd pociągnąć 12v , widziałem że zakładają radia 12v. Potrzebne jest 12v stałe do podtrzymania pamięci i 12v po zapłonie.
żeby posłuchać radia musialem przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu i patrzeć na wszystkie światełka deski. Niestety tak to działa, możesz również użyć przekażnika z podtrzymaniem - no ale będziesz musiał przekręcić kluczyk i wyłączyć.
Piny 1 i 3, to komunikacja z szyną CAN jak można wydedukować. Pin 4 stały plus z akumulatora dla podtrzymania pamięci, pin 5 plus po zapłonie. No i minus czy tam masa jak kto woli pin 8. https://obrazki.elektroda.pl/3267604000_...
Ze zdjęcia widzę że z fabrycznej instalacji nie zostało za dużo. https://www.sony.pl/electronics/support/... Stałe 12V i + po zapłonie ze stacyjki. 12V stałego tylko do podtrzymania pamięci radia.
Podaj dokładny model radia lub zdjęcie naklejki schematu podłączenia. Generalnie żółty B+ (stały plus z akumulatora) dla podtrzymania pamięci, a czerwony ACC plus po zapłonie dla uruchomienia.
Przy włączonym zapłonie odszukaj drugie +12V - to jest podtrzymanie pamięci. Następnie dokonaj porównania wtyku z radia z gniazdem w samochodzie . W instrukcji radia masz opisane poszczególne piny wtyczek zasilającej oraz głośnikowej. Przepraszam, mój błąd... . Tam gdzie masz stale 12V to jest podtrzymanie pamięci. Zamieść zdjęcie wtyku radia.
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Na żółtym powinno być stałe zasilanie z akumulatora do podtrzymania pamięci, a na czerwonym zasilanie powinno pojawiać się po zapłonie do uruchomiania radia. Wyłączanie radia powinno wtedy następować po wył. zapłonu, lub wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeżeli w tej konfiguracji radio nie trzyma pamięci, do tego po zamianie czerwonego z żółtym również,...
Witam wczoraj właśnie montowałem stacje,żeby nie przygasało trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód zasilający do czerwonego kabelka we wtyczce zasilającej .
Rozumiem, że zasilanie sprawdzić na wejściu do radia po przekręceniu klucza ? A czy tu nie będzie od razu 12V po odblokowaniu centralnego ? Tak samo jak po wyjęciu klucza w dalszym ciągu jest zasilanie prawdopodobnie podtrzymanie przez jakiś tam czas. Chyba, że ze stacyjki idzie jakiś dodatkowy przewod informujący o zapłonie?
I Koledzy słusznie prawią - sprawne radio nie "kradnie" prądu. Sprawne radio kradnie prąd , bo producent zakłada że takie radio zostanie podłączone zgodnie z instrukcją montażu , czyli "po zapłonie" . Wszystkie Alpiny , Clariony podłączone "na stałe" mają na tyle wysoki pobór prądu , że w 2 dni rozładują akumulator. Pioneery na ogół tego nie robią...
Najpierw ustaw na ciągłość obwodu i sprawdź na którym kablu masz masę (jako punkt odniesienia weź np zamek od kluczyka przy kierownicy - jest w miarę blisko radia) Potem ustaw na DCV i przy wyłączonym zapłonie zmierz na którym kablu masz ciągłe napięcie 12V z aku - to podtrzymanie pamięci stacji, zegara w radiu itd... Następnie na tych samych ustawieniach...
Po prostu nie pasz podłączonego przewodu(żółtego) od podtrzymania pamięci bezpośrednio pod akumulator tzn z pominięciem stacyjki. a by grało na wył zapłonie musisz porostu znaleźć przewód dochodzący do radia na którym jest nie zależnie od zapłonu 12v i pod niego podłączyć czerwony i żółty przewód od radia.
Mam auto które jest sporadycznie używane, więc na dłuższe postoje na heblu jest odłączone zasilanie. Radio jest zasilane jedynie po zapłonie, dlatego mam problem z podtrzymanie pamięci. Kupiłem mały aku jak do kas fiskalnych i zlutowałem prosty układ jak niżej: 1077636 Jako diodę dałem akurat taką co miałem tj 1.5KE30A Problem jest taki, że w takim...
Spełnia, spełnia, tylko instalacja w aucie musi mieć na radio poprowadzenie 15 (ACC) i 30 (BAT) a nie 2x 30 (BAT), Opel ma na 100% zamienione miejscami ACC z BAT względem standardu ISO. W/g ISO radio jest zasilane z 15 a 30 jest tylko na podtrzymanie pamięci, w Oplu radio jest zasilane z 30 a 15 służy do sterowania "logiką zapłonu" w radiu (przy wyłączonym...
[quote="slawinek"]Witam :) Sprawa poboru prądu.Jest tak:Radio Pioneer DEH-2900MP wyłączone pobiera 9mA (0,1W) a auto na postoju bierze 150mA (1,8W).czyli teraz bierze całkowicie 1,9 W.To wreszcie jest norma o której wspominał elektryk w ASO i to mnie satysfakcjonuje:) i wg moich obliczeń akumulator 55 Ah powinien wytrzymać zanim padnie 14 dni o ile...
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
Sprawdź jeszcze raz dla weryfikacji te zasilania. Napisz ,na których pinach kostki zasilania radia masz stałe 12V z akumulatora, a na którym jest ACC po zapłonie. ACC powinno się pojawiać po przekręceniu kluczyka, a znikać powinno po jego wyjęciu. Po pomiarach będzie można coś więcej wywnioskować. Po opisanych oznakach zachowania radia, jakby ewidentnie...
Panowie mam pytanie. Otóż mam zamontowany w samochodzie android box tv pod wejście av radia po zasilaniu z zapłonu przez zasilacz 5V. Jedyna wada to taka, że radio odpala sie w kilka sekund a box conajmniej minutę. Drażniące jest to kiedy podjeżdżam np. pod sklep na chwilę, box się wyłącza i po odpaleniu znowu dopiero za minutę jest gotowy do działania....
Napisz po kolej kiedy i jakie jest napięcie na których pinach, na przekręconym kluczyku z uruchomionym silnikiem i całkowicie wyjętym kluczykiem ze stacyjki. Bo z tego co napisałeś to wynika ze nie masz doprowadzanego napięcia po stacyjce do zasilenia radia. Ja mam te napięcie wzięte z gniazda bezpiecznika auta -akurat było wolne miejsce i napięcie...
Skoro instalacja auta jest oryginalna to nie szukałbym problemu w masach lecz w zasilaniach. Czasem pomaga samo wyjęcie wtyczek z radia i włożenie ich jeszcze raz a przy okazji prawdzeniu czy dochodzą do radia wszystkie 3 plusy (podtrzymanie, zapłon i podświetlanie) może po prostu masz uszkodzony bezpiecznik. Jeśli to nie pomoże to z takim doświadczeniem...
Witam! Kupiłem radio JVC kd-g 343. Podłączyłem je w autobusie i mam pewien problem. Instalacja 12v na radio jest wyprowadzona ze wzmacniacza. Ale jest tam tylko masa, +12 po zapłonie i przewody głośnikowe. Przewód plusowy od podtrzymania pamięci ma niestety 24v. Gdy to tak podłaczyłem to radio wogóle nie chciało się włączyć. Gdy odpiełem przewód od...
Radio dokładnie nazywa się Renault Tuner List jest fabrycznym wyposażeniem Renault Grand Scenic 2004 i ma na boku oznaczenie " Model no: RENRDW133-10 " Wczoraj przyjechał do mnie z odsieczą szwagier, który zna się na elektryce samochodowej i jeszcze raz posprawdzał całą instalację przyłączenia radia. Wszystko jest tak jak być powinno. Jest zasilanie...
Witam Mam dwa pytanka co do tego radia : 1 czy istnieje możliwośc ustawienia ręcznie stacii w tym radiu ? jesli jest to proszę o odpowiedz jak to zrobic 2 w radiu są 3 plusy: 7-+Ub , 6-podświetlenie , i 3- + po stacyjce Radio włączam wpisuję i zatwierdzam kod i jest ok gra ale po przekręceniu kluczyka czyli zdjęciu + z 6 i 3 i ponownym włączeniu zapłonu...
Posiadam Blaupunkta calgary i mam pewien problem gdyz jest umieszczony w seacie cordoba rocznik 97 gdzie radio działa tylko gdy jest włączony zapłon dziwi mnie bardzo to ze po wyłaczeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki resetują sie wszystkie usytawienia procz zaprogramowanych stacji radiowych czyli kasuje sie zegar itp. czy to normalne w...
Poszukaj w instrukcji radia który kabel jest za to odpowiedzialny bo czerwony to stałe zasilanie a żółty to podtrzymanie. Odwrotnie
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Żółty ma być podłączony na stałe, a czerwony po stacyjce. Czy przy podłączonym żółtym, a odłączonym czerwonym radio da się włączyć? Jeśli nie, to właśnie żółty to "memory backup", jeśli tak to masz radio z logiką zapłonu i przez czerwony przewód nie płynie prąd większy niż kilkaset mA (nie potrzeba przekaźnika). Stosowane są dwa rozwiązania: - podtrzymanie...
Witam, mam nadzieję, że w dobrym miejscu umieszczam temat. Mam auto z anteną automatyczną. Antena zasilana jest poprzez bezpiecznik "na stałe" natomiast sterowanie dociera do anteny z radia. Podczas uruchamiania zapłonu, radio się wyłącza (gdy kluczyk jest w pozycji zapłon w stacyjce, zasilanie z części obwodów jest odłączane, w pozycji praca zasilanie...
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Witam ! Kolega dał mi do sprawdzenia radioodtwarzacz JVC KD-S713R z którym ma problem - po wyłączeniu radia przyciskiem z panela, po pewnym czasie następuje utrata ustawień. Napięcie zasilające jest nadal dostępne a mimo to radio traci pamieć ustawień. Zawodowo zajmuję się elektroniką radiokomunikacyjną i w dziedzinie radioodtwarzaczy samochodowych...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Centralny zamek/alarm z funkcją odcięcia zapłonu. Po rozbrojeniu załącza przekaźnik przez który puszczasz zasilanie radia (oczywiście zasilanie po kluczyku, nie podtrzymanie pamięci podłączone bezpośrednio do akumulatora) zamiast odcięcia zapłonu/rozrusznika
Witam, dzieki za podpowiedzi ale niestety to radyjko musi mieć podłączony kabel po zapłonie( po stacyjce) dlatego że jak się połaczy oba plusy to pobiera duży prąd jakieś 90mA a na samym tylko podtrzymaniu 15mA więc musze jakoś podłaczyć ten kabel po stacyjce tylko gdzie sie wpiąć ??
czerwony należy odłączyć od instalacji samochodowej a koncówkę wychodzącą z radia na stałe połączyć z żółtym gdyż jest tam stale 12 V niezależnie od stacyjki i nie ma to wpływu akumulator bo po wyłączeniu radia jest pobierany minimalny prąd do podtrzymania pamięci.
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Aha, faktem jest że przerabiałem ten temat w kilku autach z różnymi radiami i właśnie po wyłączeniu zapłonu radia nie dało się włączyć (działało tylko podtrzymanie pamięci). Wywnioskowałem że może być jakiś układ gdyż podobnie jest z wyświetlaczem temperatury, gaśnie z wyłączeniem zapłonu, ale bez kluczyka po naciśnięciu przycisku również się włączy.
moduł BT do zdalnego sterowania musze podłączyć po plusie po zapłonie czy mogę również do kabla 12v Moduł BT zdalnego sterowania najlepiej podpiąć do zasilania po stacyjce bo po co ma pobierać prąd podczas gdy auto wyłączone. Piloty do modułu działają z baterii tylko w czasie wciśnięcia wybranego klawisza na pilocie (pamiętaj o wyjęciu foli zabezpieczającej...
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
Popracuj nad zasilaniem radia. Pomiń logikę zapłonu. Być może wystarczy zamienić przewody zasilające radio. Jarek
Witam! Mam problem z nowo zakupionym radiem do Peugeot'a 508 z 2012 (bez oryginalnej navi, mały wyświetlacz mono). Nowe radio ma rzekomo okablowanie typu plug and play, co oznaczałoby że nie muszę robić żadnych przeróbek instalacji. Podłączając wszystko zgodnie z instrukcją, radio nie działa...niezależnie od tego czy zasilanie idzie z linii akumulatora...
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Czy tak ciężko skorzystać z wyszukiwarki, tłumacza, opisów kostek CA? 1. P.Ant - zasilanie anteny 2. Magistrala CAN 3. Wsteczny 4. 12V po zapłonie 5. Sterowanie z kierownicy 6. drugi pin sterowania z kierownicy 7-10 głośniki prawe 11. Zasilanie wzmacniacza 12. Reszta magistrali CAN 13. Przewód parkingowy(zmostkować z masą by móc korzystać ze wszystkich...
Różnie to teraz jest, nie każde radio chce się uruchomić z jednym plusem. Z tego co mnie wiadomo to zawsze było tak że do prawidłowej pracy radia były potrzebne dwa "plusy". Co prawda ludzie mostkowali pin.7 z pin.4, aby radio działało przy wyłączonym zapłonie. (at)maciej66666 tak jak kol. Dla potwierdzenia miernik w rękę i do sprawdzenia czy oba plusy...
Podepnę się... U mnie sytuacja jest odwrotna. Mianowicie radio mogę włączyć tylko po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonu. Po wyjęciu kluczyka radio gaśnie, po ponownym włożeniu kluczyka jużsię samo nie włączy z powrotem. Dodatkowo nie trzyma ustawień takich jak basy, soprany... W kostce zasilania przy radiu są 4 kable ale tylko 3 podłączone. Masa...
witam wszystkich. To mój pierwszy post i nie wiem czy w dobrym miejscu ale nowego topicu nie chciałem zakładać. Ale do rzeczy... Posiadam radio JVC-G341 i następujący problem: Moge je uruchomić tylko gdy kluczyk jest w pozycji zapłon. Dziwne jest to, że mimo braku możliwości uruchomienia go bez kluczyka, jest podtrzymanie - więc wygląda, że wszystko...
Zostaw tylko "podtrzymanie", a "zasilanie" przełącz na "po stacyjce". Jeśli nie wiesz na pewno które jest które, to jeśli źle podłączysz, radio "zapomni" zaprogramowane stacje po wyłączeniu zapłonu na dłuższą chwilę - wtedy zamień "podtrzymanie" z "zasilaniem" i powinno być OK! Radio oczywiście da się włączyć tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon.
Twoje radio zachowuje sie tak jak by nie miało podtrzymania po wyłączeniu zapłonu. Kolega dimas92 podał Ci link pod którym możesz sprawdzić pinout radia.
Niestety nie da się tego podłączyć tak jakbyś chciał. Nawet nie zwróciłeś uwagi na to, że RNS-E wyłącza się po upływie 30min. lub 1-ej godziny. Instalacja radia w Twoim Audi nie jest wyposażona w magistralę CAN, a pełne funkcjonowanie (logika zapłonu, podtrzymanie ciągłości pracy radia, załączanie i regulacja podświetlania panela) RNS-E oparte jest...
Na 95% zamienione +, od podtrzymania i po zapłonie., Prawdopodobnie ktoś miał inne radio założone i do sprzedaży wrzucił oryginalne radio.
Czerwony to ma być ACC lub zasilanie po stacyjce (terminal 15), natomiast żółty to jest podtrzymanie (czyli stałe zasilanie). Dodatkowo producent przestrzega, że podłączenie czerwonego do "stałego 12V" będzie powodowało wyładowywanie akumulatora. Niestety w przeciwieństwie do Oplowskiego radia, główne zasilanie idzie tu czerwonym przewodem, a żółty...
Polecam powrót na wspomnianą stronę i poczytanie sobie tematu o logice zapłonu albo użycie funkcji SZUKAJ.
Marka:Seat Model:Ibiza Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): 2014 rok. Witam! Kilka tygodni temu zakupiłem Seata Ibizę 2014 rok, autko fabrycznie nie posiada instalacji do podłączenia radia( nie ma przewodów, głośniki w drzwiach zastąpione to samo z miejscem na radio). Udało mi się okazjonalnie zakupić...
Mam podłączone od stacyjki radio.(żeby suchać radia musze włączyć zapłon) Jak zrobić żeby radio grało niezależnie( bez włączonego zapłonu)?? Ja mam zrobione podtrzymanie na przekaźniku, a działa to tak: 1) przekręcam kluczyk - mogę włączyć radio 2) wyłączam kluczyk - radio dalej działa 3) wyłączam radio i powtórnie nie da się włączyć, trzeba znowu...
A to radyjko nie ma jeszcze kabelka prawdopodobnie kolor różowy do podtrzymania pamięci ?.
Radia samochodowe mają dwa wejścia zasilania (+12V), jedno z nich, oznaczane MEMORY, BACKUP, ... (u ciebie, żółty kabel) służy do podtrzymania pamięci stacji, powinno być tam napięcie +12V przez cały czas. Drugie zasilanie (oznaczane +12V, +B, BATTERY, ... - u ciebie ten czerwony) to główne zasilanie "dużej mocy", podłączane przeważnie po zapłonie (albo...
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Nie wiem jakie to radio, ale koledze przy podtrzymaniu z aku wykończyło go pobór prądu miał jakieś 1 A, więc szybko zrezygnował z tego radia.
Nie rozumiemy się. radio jest podłączone prawidłowo. Czyli ma podtrzymanie po wyłączeniu zapłonu. A gubi tylko w/w ustawienia. Np. stacje radiowe się nie kasują, co zdarza się, kiedy po wył. zapłonu radio nie ma 12V.
Witam, czy zastosowałeś tą kostkę, i czy po zamianie 4 na 7 wszystko masz dobrze. Pytam ponieważ mam dokładnie to samo radio i też niema podtrzymania po wyjęciu kluczyka. Samochód to vw polo 3 6n2.
Witam posiadam Volvo s60 z 2012 roku. Odkąd kupiłem auto radio nie zapamiętuje stacji po ponownym włączeniu zapłonu. Kabel odpowiedzialny za podtrzymanie napięcia jest sprawny bo sprawdzałem. Przestało mi także wyszukiwać urządzenia Bluetooth. Czy Jest jakas możliwość naprawy tych błędów?Z góry dziękuje za pomoc
W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)
Jezeli juz nie bedziesz miał pomysłu ,to pociagnij 1 przedów z pod BSI lub spod BMa,(plus stały) podłacz go na podtrzymanie ,a tym który Ci sie pojawia zasterój przekaznik ,ktory bedzie właczał Ci plus po zapłonie.Jest to najbezpieczniejsze rozwiazanie,teraz podłacza sie tak radia w Peugeotach z siecia CAN ,gdyz rozne radia maja rozne obciazenia i byly...
W kwestii oryginalnego modułu optycznego, bo o niego głównie chodzi, lub aparatu zapłonowego, zaprosiłbym na http://daewooforum.pl/, może autokącik, jeszcze powinni być chętni matizowcy do rozgryzania które są warte swoich pieniędzy. Tu trochę ciężka sprawa, i nie pamiętam czy ogarniesz cały aparat do 400zł... Są dwa typy, Mando i DAC, jeden bardziej...
Chwile mnie nie było, bo musiałem ogarnąć kilka rzeczy prywatnych. W międzyczasie, na praktykach szkolnych, przejrzałem instalację i faktycznie natknąłem się na spalony bezpiecznik 20-amperowy. Po wymianie na kostce wróciły odpowiednie wartości i udało się podłączyć radio bez problemu oraz podtrzymać pamięć. Jak dokupię kostki ISO, to zrobię modyfikację,...
Witam! Naczytałem się wiele na temat "logiki zapłonu". Chciałbym aby tak funkcja działała w moim radiu.Do wyboru mam kabelek:+ po stacyjce o raz +na stałe do podtrzymania pamięci.Wykorzystałem wszystkie możliwości podpięcia radia i nic-logiki zapłonu nie uzyskałe.Radio gra mi w 2 wariantach: 1.tylko kiedy kluczyk jest w stacyjce 2.po wyjęciu kluczyka...
A ja pozwolę sobie sprostować kilka rzeczy, jak bzdury pisze to mnie poprawiać! Jeśli chodzi o zwykłe podładowanie akumulatora w samochodzie to skłonił bym sie ku nie odpinaniu klem od auta, zwłaszcza w nowszych autach (zaawansowana elektronika komputery) oczywiście najlepiej by było odpiąć ładowany akumulator a wcześniej np przez gniazdko zapalniczkę...
a chcesz żeby radio się wyłączało razem z zapłonem i załączało czy mieć je podłączone "na stałe" czyli że nie musisz mieć włączonego zapłonu?? żółty kabelek w kostce ISO jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci, czerwony za załączanie radia..
Zasada ogólna jest taka, że masz masę i plus po stacyjce oraz oddzielny, cieńszy plus (prosto z akumulatora) do podtrzymania pamięci stacji radiowych (i reszty parametrów). Takie mam pomysły.
Witam. Mam problem ze stacją multimedialną 2DIN na androidzie 5.1.1 z dekoderem szyny CAN, dedykowana do Citroena C-Elysee/Peugeota 301. Kupiona kilka miesięcy temu. Pracowała bez zarzutu.. do niedawna... Od jakiegoś miesiąca urządzenie zapomina zapisane stacje radiowe, ale tylko kiedy nie używam samochodu dłużej niż 4-5 godzin. Poniżej tego czasu stacje...
podtrzymanie pamięci masz podłaczone? stały(+)
Dostałem radio, fabrycznie montowane w TOYOCIE,które zamontowałem w FABI.Po podłączeniu wszystkich przewodów w/g instrukcji radio wyłączyło mi sygnalizator włączonych świateł.Po odłączeniu przewodu który odpowiada za podtrzymanie pamięci w odbiorniku zaczyna działać sygnalizacja włączonych świateł, a odbiornik po wyjęciu kluczyka "gubi" zaprogramowane...
Niektóre radia mają zamienione główne zasilanie z podtrzymaniem (albo inaczej - mają stałe główne zasilanie i 12V po stacyjce do tzw. logiki zapłonu)... dobrze sprawdź który pin w kostce jest od czego.
Przypominam, że RN-x lecą z winy darlingtona nie dlatego, że za słaby, tylko chodzi o wzmocnienie hFE. Jest krytyczne i powiedziałbym bardzo krytyczne, bo tyczy się też tych dwóch pozostałych tranzystorów smd. Pierwszy pomiarowy smd zwraca prąd dużego rezystora R-sc do drugiego smd, aby ten z kolei osiągając nasycenie przywierał do masy BD249C. A więc...
Na foto widać niezbyt wyraźnie, że kabel od podtrzymania pamięci leci na pomarańczowy (podświetlenie panelu) w kostce ISO-A. Z kolei czajna-tajwan polish na naklejce podaje, że jest to BEZ EFEKTU (nie wykorzystany chyba jest) i trzeba by przerzucić żółty+czerwony na kabel od podtrzymania - tak wynika z foto, że czerwony+żółty są skręcone do kupy (radio...
Sprawdz czy na tym niebieskim po wyciągnięciu kluczyka zostaje napięcie - pewnie nie i dlatego ci ginie. Musisz poprowadzić jeden przewód od akumulatora jako nap. podtrzymania pamięci. W philipsie pewnie zapisywało w pamięci nieulotniej i dlatego po wyciągnięciu kluczyka ustawienia zostawały.
Wtyczka ISO górna -głośniki Wtyczka ISO dolna - zasilanie kolory wg zdjęcia czarny - masa '-12V" niebieski - automatyczna antena pomarańczowy - światła postojowe żółty - podtrzymanie pamięci czerwony "+12V" po włączeniu zapłonu
Radio potrzebuje dwa plusy najczęściej (czerwony i żółty),zobacz w kostce jak masz podłączone i zamień je miejscami.Przy wyłączaniu zapłonu wyłącza ci plus od podtrzymania pamięci.
Witam , chciałbym podłaczyc radio w samochodzie tak jak jest to zrealizowane w samochodach z seryjnym sprzetem audio tzn normalnie mam właczony zapłon radio gra ,wwyciagam kluczyk radio sie wyłancza ale mozna je właczyc przez nacisniecie przycisku. Teraz jest podłaczone standardowo napiecie na czerwony - podtrzymanie pamieci i napiecie na zotły ktore...
w skrzynce przy kierownicy wyjalem kolejno wszystkie bezpieczniki i je sprawdzilem. jezeli chodzi o podswietlenie to na 99% zarowka, bo podswietlenie popielniczki dziala, a podpiete sa te zarowki pod bezpiecznik od oswietlenia deski rozdzielczej. na samej zapalniczce bezpiecznik powinien byc 20-30 A i chyba takich trzeba szukac. wedlug instrukcji w...
Tak, Grundigi mają pamięć nieulotną, podobnie jak i to Sony... obecnie BAT jest potrzebny głównie do podtrzymania zegarka, jeśli takowy radio posiada i stwierdzenia rozłączenia zasilania - aktywowania blokady. W/g opisu instalacyjnego ten Sony nie ma logiki zapłonu i producent nie przewidział możliwości słuchania radia przy wyłączonym zasilaniu "po...
Proszę o pomoc. Po pierwszym włączeniu radia świeci się częstotliwość i wszystkie klawisze są zablokowane- nie działają. Po szybkim włączeniu i wyłączeniu wyświetla się CODE. Po wprowadzeniu kodu wszystko działa. Po każdym wyłączeniu radia sytuacja się powtarza. Radio nie zapamiętuje kodu. Zasilanie na podtrzymaniu jest podłączone, po wyłączeniu zapłonu...
Drugie pytanie: czy jezeli przewód który mam teoretycznie podłączyc pod +12V stacyjki połącze z czerwonym pzrewodem zasilania, to czy na postoju radio bedzie pobierało prąd i w konsekwencji rozładuje mi akumulator ?? Nie. Prąd będzie pobierany tylko do podtrzymania pamięci. Poczytaj sobie o logice zapłonu.
Dzień dobry mam problem z radiem audi Concert po każdym wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu radio woła o kod, tak jak by nie miało podtrzymania pamięci i jeszcze problem uciętych dwóch przewodów jak na zdjęciu gdzie one mają być ? https://obrazki.elektroda.pl/5777471000_... https://obrazki.elektroda.pl/8879134800_...
Znowu bez przesady - w samochodzie masz jedno napięciową instalację 12V, po prostu minus czy masa są wspólne a dwa razy podłączasz plus/+12V i tyle. Do pamięci podłączasz zasilanie na stałe aby była podtrzymana a do zapłonu podajesz zasilanie aby można było włączyć radio. Na tym się kończy całą "magia". Podobnie masz ze wzmacniaczami - masz trzy wejścia...
Witam !! W w/w samochodzie jest parę drobnych problemów: - nie działa oświetlenie wnętrza po otwarciu którychkolwiek drzwi (klapy też), po ręcznym włączeniu lampki działają (tutaj stawiam na moduł komfortu, choć cała reszta na module typu klima, elektryka szyb, centralny, wycieraczki działają) - po każdym wyłączeniu zapłonu kasuje się licznik przebiegu...
Witam, temat pewnie dla Was stary, ale chcę się upewnić. Czytałem instrukcje na stronie studio24. Zamontowałem w/w radio w oplu corsie B, ale traci ustawienia (zakodowane stacje itd.) i zmierzyłem że bez kluczyka mam 12 V, ale nie na "4" pinie, a na "7", po włącznie stacyjki mam i na "7" i na "4". Czy nie uszkodzę radia jak zamienię i podepnę "4" pin...
Dwa piny - chodzi o dwa źródła napięcia 12v, które będę kontrolował. Pierwsze od alarmu i drugie od stacyjki. Kupiłem radio PIONEER SPH-DA160DAB w którym zgodnie z instrukcją jedno źródło zasilania ma być odcięte jeżeli nie używam radia, inaczej rozładowuje akumulator. Problem w tym, że jak podam zasilanie na radio to niezależnie od tego czy wcześniej...
Witam! Załączanie radia kluczykiem nie będzie dobrym rozwiązaniem, gdyż FIAT robi takie stacyjki, w których jest pozycja "zero" i następna "zapłon" . Aby radio grało musi być włączony zapłon. Trzeba dobierać do takiego samochodu takie radio, które będzie wyłączało się maksymalnie i pozostanie minimalny pobór prądu dla podtrzymania ustawień. Kiedyś było...
jeśli chodzi o przewód z bezpiecznikiem 0,5A to jest albo zasilanie podtrzymania pamięci w radiu albo wej. sygnałowe +12V do automatycznego załączania radia po włączeniu zapłonu...to zależy od modelu-firmy radia, w Peugocie 306 na złączu do radia jest podawane +12V (podawane cały czas) i tzw. "ACC- accesory" czyli +12V po włączeniu zapłonu do automatycznego...
Podłącz radio, włącz zapłon i sprawdź czy nas czerwonym i żółtym masz zasilanie.
Podejrzewam że radio masz w aucie typu Opel i używasz z wyłączonym kodem. Jeśli tak to masz zamienione zasilanie po zapłonie z plusem stałym w kostce zasilającej lub brak podtrzymania. SławeK
podtrzymanie radia podtrzymanie pamięci radia podtrzymanie zasilania radia
licznik prądu jednofazowy twingo kontrolka silnik komora rezonansowa
Sony STR-DE497 – słabo świecący wyświetlacz VFD, naprawa i wymiana kondensatorów Podłączenie kondensatora w silniku kosiarki EM 1700 – przewody czerwony, żółty, zielony