Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
WG naklejki z radia masz: A7 +12V Powinno być ze stacyjki. Wyłączasz radio gaśnie. A8 -12v (masa) schwarz czarny/biały A4 +12v Poza stacyjką z akumulatora podtrzymanie pamięci stale +12V Geib (Żółty)
Masz żółty i czerwony kabel we wtyczce? Oryginalna wtyczka oplowska nie ma podziału na podtrzymanie pamięci i zasilanie po zapłonie tylko ma stałe 12V. Zastosowana jest przejściówka z żółtą i czerwoną żyłą więc podpięcie do radia zasilania z innego miejsca to nie problem - pytanie skąd najszybciej? Póki co i pamięć i zasilanie idą ze stałych 12V. Kolorów...
Probem wygląda nastepująco: Po zamontowaniu radia, zmieniarki CD i palmtopa występują dziwne piszczenia (dość słyszalne i denerwujące) gdy naciskam pedał gazu. Dźwięk ten jest tylko wtedy słyszalny, po zdjęciu nogi z gazu nic nie słychać. Podobnie ze zmieniarką - gdy jest podłaczona to piszczy, gdy sie ją odłaczy to nic nie piszczy. Radio gra normalnie...
... mam obecnie podane dwa rodzaje napięcia: stałe 12V bezpośrednio z akumulatora i służące tylko dla podtrzymania pamięci oraz 12V podawane po załączeniu zapłonu i wykorzystywane jako główne zasilanie radia. Jak odłączysz od instalacji radia +po zapłonie i ten pin ISO podłączysz do stałego + (czyli działasz z pinami 4 i 7 ISO) to otrzymasz oczekiwany...
moduł BT do zdalnego sterowania musze podłączyć po plusie po zapłonie czy mogę również do kabla 12v Moduł BT zdalnego sterowania najlepiej podpiąć do zasilania po stacyjce bo po co ma pobierać prąd podczas gdy auto wyłączone. Piloty do modułu działają z baterii tylko w czasie wciśnięcia wybranego klawisza na pilocie (pamiętaj o wyjęciu foli zabezpieczającej...
Przy włączonym zapłonie odszukaj drugie +12V - to jest podtrzymanie pamięci. Następnie dokonaj porównania wtyku z radia z gniazdem w samochodzie . W instrukcji radia masz opisane poszczególne piny wtyczek zasilającej oraz głośnikowej. Przepraszam, mój błąd... . Tam gdzie masz stale 12V to jest podtrzymanie pamięci. Zamieść zdjęcie wtyku radia.
Panowie mam pytanie. Otóż mam zamontowany w samochodzie android box tv pod wejście av radia po zasilaniu z zapłonu przez zasilacz 5V. Jedyna wada to taka, że radio odpala sie w kilka sekund a box conajmniej minutę. Drażniące jest to kiedy podjeżdżam np. pod sklep na chwilę, box się wyłącza i po odpaleniu znowu dopiero za minutę jest gotowy do działania....
Spełnia, spełnia, tylko instalacja w aucie musi mieć na radio poprowadzenie 15 (ACC) i 30 (BAT) a nie 2x 30 (BAT), Opel ma na 100% zamienione miejscami ACC z BAT względem standardu ISO. W/g ISO radio jest zasilane z 15 a 30 jest tylko na podtrzymanie pamięci, w Oplu radio jest zasilane z 30 a 15 służy do sterowania "logiką zapłonu" w radiu (przy wyłączonym...
A ja pozwolę sobie sprostować kilka rzeczy, jak bzdury pisze to mnie poprawiać! Jeśli chodzi o zwykłe podładowanie akumulatora w samochodzie to skłonił bym sie ku nie odpinaniu klem od auta, zwłaszcza w nowszych autach (zaawansowana elektronika komputery) oczywiście najlepiej by było odpiąć ładowany akumulator a wcześniej np przez gniazdko zapalniczkę...
I Koledzy słusznie prawią - sprawne radio nie "kradnie" prądu. Sprawne radio kradnie prąd , bo producent zakłada że takie radio zostanie podłączone zgodnie z instrukcją montażu , czyli "po zapłonie" . Wszystkie Alpiny , Clariony podłączone "na stałe" mają na tyle wysoki pobór prądu , że w 2 dni rozładują akumulator. Pioneery na ogół tego nie robią...
Witam Mam dwa pytanka co do tego radia : 1 czy istnieje możliwośc ustawienia ręcznie stacii w tym radiu ? jesli jest to proszę o odpowiedz jak to zrobic 2 w radiu są 3 plusy: 7-+Ub , 6-podświetlenie , i 3- + po stacyjce Radio włączam wpisuję i zatwierdzam kod i jest ok gra ale po przekręceniu kluczyka czyli zdjęciu + z 6 i 3 i ponownym włączeniu zapłonu...
Posiadam Blaupunkta calgary i mam pewien problem gdyz jest umieszczony w seacie cordoba rocznik 97 gdzie radio działa tylko gdy jest włączony zapłon dziwi mnie bardzo to ze po wyłaczeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki resetują sie wszystkie usytawienia procz zaprogramowanych stacji radiowych czyli kasuje sie zegar itp. czy to normalne w...
[quote="slawinek"]Witam :) Sprawa poboru prądu.Jest tak:Radio Pioneer DEH-2900MP wyłączone pobiera 9mA (0,1W) a auto na postoju bierze 150mA (1,8W).czyli teraz bierze całkowicie 1,9 W.To wreszcie jest norma o której wspominał elektryk w ASO i to mnie satysfakcjonuje:) i wg moich obliczeń akumulator 55 Ah powinien wytrzymać zanim padnie 14 dni o ile...
witam wszystkich. To mój pierwszy post i nie wiem czy w dobrym miejscu ale nowego topicu nie chciałem zakładać. Ale do rzeczy... Posiadam radio JVC-G341 i następujący problem: Moge je uruchomić tylko gdy kluczyk jest w pozycji zapłon. Dziwne jest to, że mimo braku możliwości uruchomienia go bez kluczyka, jest podtrzymanie - więc wygląda, że wszystko...
Sprawdź czy na żółtym (battery) kablu masz zasilanie, przy wyłączony zapłonie. Ten kabel odpowiada za podtrzymanie pamięci. Kolejna sprawa to czy radio wyłącza się po wyłączeniu zapłonu czy działa? Jeżeli działa to musisz zamienić miejscami czerwony z żółtym.
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Skoro instalacja auta jest oryginalna to nie szukałbym problemu w masach lecz w zasilaniach. Czasem pomaga samo wyjęcie wtyczek z radia i włożenie ich jeszcze raz a przy okazji prawdzeniu czy dochodzą do radia wszystkie 3 plusy (podtrzymanie, zapłon i podświetlanie) może po prostu masz uszkodzony bezpiecznik. Jeśli to nie pomoże to z takim doświadczeniem...
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
mozna przerobic zasilanie radia na "po zapłonie" 15 min roboty :) Radio samo się włącza mając tylko podtrzymanie+30, co chcesz zrobić z zapłonem?
Radio potrzebuje dwa plusy najczęściej (czerwony i żółty),zobacz w kostce jak masz podłączone i zamień je miejscami.Przy wyłączaniu zapłonu wyłącza ci plus od podtrzymania pamięci.
Witam wczoraj właśnie montowałem stacje,żeby nie przygasało trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód zasilający do czerwonego kabelka we wtyczce zasilającej .
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
Na foto widać niezbyt wyraźnie, że kabel od podtrzymania pamięci leci na pomarańczowy (podświetlenie panelu) w kostce ISO-A. Z kolei czajna-tajwan polish na naklejce podaje, że jest to BEZ EFEKTU (nie wykorzystany chyba jest) i trzeba by przerzucić żółty+czerwony na kabel od podtrzymania - tak wynika z foto, że czerwony+żółty są skręcone do kupy (radio...
Sprawdz czy na tym niebieskim po wyciągnięciu kluczyka zostaje napięcie - pewnie nie i dlatego ci ginie. Musisz poprowadzić jeden przewód od akumulatora jako nap. podtrzymania pamięci. W philipsie pewnie zapisywało w pamięci nieulotniej i dlatego po wyciągnięciu kluczyka ustawienia zostawały.
Szczerze mówiąc jeśli chodzi o schematy pomiary i ewentualny serwis to jestem zielony w tym temacie wiec jeśli powód awarii leży w radiu będę musiał poradzić się jakiegoś serwisanta. może faktycznie zadziała opcja z dłuższym podtrzymaniem radia na zapłonie albo odwrotnie odcięcie go od zasilania tak jak to było przed wymiana bezpiecznika
jeśli chodzi o przewód z bezpiecznikiem 0,5A to jest albo zasilanie podtrzymania pamięci w radiu albo wej. sygnałowe +12V do automatycznego załączania radia po włączeniu zapłonu...to zależy od modelu-firmy radia, w Peugocie 306 na złączu do radia jest podawane +12V (podawane cały czas) i tzw. "ACC- accesory" czyli +12V po włączeniu zapłonu do automatycznego...
Poszukaj w instrukcji radia który kabel jest za to odpowiedzialny bo czerwony to stałe zasilanie a żółty to podtrzymanie. Odwrotnie
żeby posłuchać radia musialem przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu i patrzeć na wszystkie światełka deski. Niestety tak to działa, możesz również użyć przekażnika z podtrzymaniem - no ale będziesz musiał przekręcić kluczyk i wyłączyć.
Tak, Grundigi mają pamięć nieulotną, podobnie jak i to Sony... obecnie BAT jest potrzebny głównie do podtrzymania zegarka, jeśli takowy radio posiada i stwierdzenia rozłączenia zasilania - aktywowania blokady. W/g opisu instalacyjnego ten Sony nie ma logiki zapłonu i producent nie przewidział możliwości słuchania radia przy wyłączonym zasilaniu "po...
Nie wiem jakie to radio, ale koledze przy podtrzymaniu z aku wykończyło go pobór prądu miał jakieś 1 A, więc szybko zrezygnował z tego radia.
Brak zasilania podtrzymania pamięci,zamień przewód zasilający czerwony z zółtym lub je zmostkuj i wepnij do stałego +12 wtedy radio będzie działać nawet bez kluczyków w stacyjce.
Widze że nie masz pojęcia. BATT to podtrzymanie pamięci , A+ to zasilanie przez zapłon, LAMPS pojawia się plus po włączeniu świateł. Wyświetlacz bez plusa LAMPS ma świecić jasno a po podaniu go ma się przyciemnić i jednocześnie ma się zaświecić podświetlanie klawiszy. Ale coś mi wygląda że to radio już jest zdechłe... SławeK
Zasada ogólna jest taka, że masz masę i plus po stacyjce oraz oddzielny, cieńszy plus (prosto z akumulatora) do podtrzymania pamięci stacji radiowych (i reszty parametrów). Takie mam pomysły.
Piny 1 i 3, to komunikacja z szyną CAN jak można wydedukować. Pin 4 stały plus z akumulatora dla podtrzymania pamięci, pin 5 plus po zapłonie. No i minus czy tam masa jak kto woli pin 8. https://obrazki.elektroda.pl/3267604000_...
W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)
Popracuj nad zasilaniem radia. Pomiń logikę zapłonu. Być może wystarczy zamienić przewody zasilające radio. Jarek
Powiem tak, standardowo gruby czarny to może być to minus a czerwony gruby to plus, żółty może podtrzymanie pamięci lub po zapłonie. Podłączaj z żarówką od świateł w szeregu żeby nie spalić w razie błędu. Pokaż obszar kostki z tymi kolorami na płycie.
To jest zasilanie radia, w tej puszce powinny być bezpieczniki. Memory (żółty przewód) to podtrzymanie pamięci radia, żeby ci stacje radiowe nie poginęły przy wyłączonym zapłonie.
Centralny zamek/alarm z funkcją odcięcia zapłonu. Po rozbrojeniu załącza przekaźnik przez który puszczasz zasilanie radia (oczywiście zasilanie po kluczyku, nie podtrzymanie pamięci podłączone bezpośrednio do akumulatora) zamiast odcięcia zapłonu/rozrusznika
Na 95% zamienione +, od podtrzymania i po zapłonie., Prawdopodobnie ktoś miał inne radio założone i do sprzedaży wrzucił oryginalne radio.
Twoje radio zachowuje sie tak jak by nie miało podtrzymania po wyłączeniu zapłonu. Kolega dimas92 podał Ci link pod którym możesz sprawdzić pinout radia.
Aha, faktem jest że przerabiałem ten temat w kilku autach z różnymi radiami i właśnie po wyłączeniu zapłonu radia nie dało się włączyć (działało tylko podtrzymanie pamięci). Wywnioskowałem że może być jakiś układ gdyż podobnie jest z wyświetlaczem temperatury, gaśnie z wyłączeniem zapłonu, ale bez kluczyka po naciśnięciu przycisku również się włączy.
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
Witam, czy zastosowałeś tą kostkę, i czy po zamianie 4 na 7 wszystko masz dobrze. Pytam ponieważ mam dokładnie to samo radio i też niema podtrzymania po wyjęciu kluczyka. Samochód to vw polo 3 6n2.
podtrzymanie radia podtrzymanie pamięci radia podtrzymanie zasilania radia
zmywarka plaszcz wodny generator colpittsa zastosowanie ładowanie niklowo
beninca krańcówki beninca krańcówki
Wejście ADAPTOR we wzmacniaczu Sony TA-F690ES: co podłączyć? Problemy z odtwarzaniem plików MP4 typu "set"