Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
Witam Jak coś pomoże.
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
GND oczywiscie masa ACC zalaczanie radia stacyjka napiecie po przekreceniu stacyjki (jesli wolisz podlacz to do akumulatra to bedziesz mogl sluuchac radia bez kluczykow. BATERY podtrzymanie pamieci radia do akumulatora +12V REMOTE sterowanie wysowana antena lub zalaczanie wzmacanicza LIGHt tak mi sie wydaje ze jest to cos jak w blaupunktach ze regolujac...
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- nie piszesz jaki to konkretnie model ale obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki...
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
Jak ladowac mialby sie ten dodatkowy akumulator zelowy poniewaz mam ten sam problem, jezeli spadnie do 10,5 to samochodu nie uruchomie mam teraz zabezpieczenie ktore trzyma do 11,5 ale krotko i odlacza radio po pol godziny. Mysle wlasnie zalozyc dodatkowy akumulator zelowy lecz nie mam pojecia jakby mial sie ladowac.
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Podtrzymanie zasilaniem wewnętrznym miały radia kieszeniowe. Podłącz prawidłowo to będzie trzymał ustawienia
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Pod podtrzymanie instalacji radia bym nie ryzykował. 15 A to dość sporo i przewód do tego powinien mieć określony przekrój. Teoretycznie można jeśli to ten sam bezpiecznik, bo jeśli inne obwody to mogą dziać się niepożądane rzeczy.
Jedno zasilanie idzie na stałe do radia (podtrzymanie), a drugie po kluczyku.
Posiadam radio jak w temacie, interesuje mnie zlikwidowanie podtrzymania radia. Radio ma służyć w warsztacie do słuchania muzyki zasilany jest z stabilizowanego źródła napięcia 12v. Niestety w moich rejonach często prąd wyłączają a nie uśmiecha mi się kupować dodatkowego akumulatora specjalnie do podtrzymania radia. Chciałbym na stałe zaprogramować...
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Witaj Spróbuj podmienić kable czerwony z żółtym. Lub miernik albo żarówkę podłącz pod masę a drugi pod czerwony . Tu powinno być napięcie po stacyjce.W żółtym kablu powinno być napięcie cały czas to jest podtrzymanie pamięci radia .
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
To dlaczego nie podtrzymuje zasilania, jeśli kabel żółty jest? Muszę przekręcić kluczykiem na stacyjce, aby się włączyło.
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Witam! Problem polega na tym, że po podpięciu radia ALPAINE przez wtyczkę iso do oryginalnej (wtyczki) instalacji w BMW 525TDS rok 1995 po wyjęciu kluczyka nie ma podtrzymania (brak napięcia na żółtym kablu) i kasują się ustawienia radia. Proszę o pomoc.
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
Witam. Podtrzymane to żółty kabek Batery+ a rem to niebiesko-biały (pierwszy po lewej)
Czerwony przewód musi być rozłączany po wyjęciu kluczyka, bo Ci akumulator będzie rozładowywać. Na żółtym zaś, napiecie musi byc obecne zawsze, do podtrzymania pamięci ustawień radia.
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
Trzeba zrobić podtrzymanie procesora baterą wewnątrz radia. Michał
Na zdjeciu widoczny czerwony to +, a czarny to masa. Żólty to prawdopodobnie podtrzymacie pamieci radia, więc także możesz dać na niego 12v. Czasem zdarzało sie ze czerwony z zółtym były zamienne. Tutaj schemat ogólny kostki http://obrazki.elektroda.pl/6550335200_1...
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
1. Zgadza się. Jednym z regulatorów jakie można spotkać w radiach samochodowych jest HA13164A. Mamy tam wejście MEMORY IN oraz ACC IN. MEMORY IN to zasilanie radia gdzie bez tego nie będzie podtrzymania pamięci. ACC IN służy tylko i wyłącznie do tego by wysterować regulator by ten podał resztę napięć. 2. Tak, są dwie ścieżki ale jedna zasila regulator...
Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Jeśli chodzi o baterię to najmniejsze są do pilotów od alarmów (malutkie i na 12V).
Faktycznie, kolego carrot, masz racje. Oczywiscie wczesniej sprawdzilem bezpiecznik oznaczony jako radio w skrzynce bezpiecznikow i byl ok. Okazalo sie jednak, ze inny bezpiecznik jest rowniez za radio i zegar/wyswietlacz odpowiedzialny. Dla zainteresowanych to P14, a znalazlem to tu: http://www.myfreelander.co.uk/Electrical... Dziekuje...
Witam Połącz żółty z czerwonym (te od radia). Żółty to podtrzymanie pamięci, czerwony to zasilanie. Pozdrawiam
firmy montujące radia robią to za pomocą akum. 9V(gabaryty baterii 9V) , jeśli masz miejsce gdzie ją zamocować - robi się to w kieszeni radia , to napisz , podeślę schemat jak podłączyć (banalnie prosta sprawa)
Przepraszam że tak późno odpowiadam. Cały czas było wszystko okey zaczęły się problemy z hamulcem ręcznym ,po wymianie akumulatora ręczny jest okey ,ale wynikł problem z podtrzymaniem radia i centralnym zamkiem, a żaden błąd nie wyskakuje. Serdecznie Pozdrawiam
Podtrzymanie zasilania od radia
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Kupiłem z niższej półki radio i zamontowałem je w kombajnie, problem jest , że w miejscu zamontowania jest tylko zasilanie 12V po stacyjce, no i w przy każdym wyłączeniu kluczyka resetuje mi zapamiętane stacje. Czy można stworzyć jakiś dodatkowy prosty układ żeby podtrzymywał pamięć w tym czymś bez przeciągania przez cały kombajn dodatkowego przewodu...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
gdzie podpiąć baterie czy cokolwiek zeby radio nie tracilo pamieci przy wylaczonym zasilaczu?? To radio fabrycznie ma podtrzymanie. Jeśli nie ma, to może ktoś wymontował akumulatorek. W moim podtrzymanie działało.
Włożyłem finalnie akumulatorek 12V
Najpierw zmierz napięcie na klemach i upewnij sie że aku jest rozładowany może ci rozrusznik płatać figle a jesli rozładowany to szukaj jakiegoś upływu zapolona żarówka itp możesz podpiąć amperomierz na spoczynku i zobaczyc jakie jest obciążenie jakieś znaczne bo zawsze jakieś będzie podtrzymanie pam ięci radia czy zegarka .
Brak podtrzymania zegara, podtrzymania radia, brak alarmu nie działa z pilota. Problem powstał po zwarciu przy montażu radia. Bezpieczniki sprawdzone. Proszę o szybką odpowiedź.
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Zamień miejscami podtrzymanie radia z załączaniem radia (ACC z Memory).
Przecierz tego typu radnia maja dodatkowy +12 wlasnie na podczymanie pamieci sprawdz dobrze
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Witam To radio bez podłączonych głośników-i innych wyjść sterujących. ----------------------------------------... Przy podłączonych dwóch plusach! (podtrzymanie i zasilanie) - po włączeniu radia 0,5 A W stanie wyłączonym 3.3 mA
atx to ciągły szum wiatraka, niższe napięcie więc i moc radia spadnie, ale ogólnie nadaje się. Wyłącznik dajesz między zielonym i czarnym w złączu do płyty, przy dobrych checiach możesz +5v Standby wykorzystać do podtrzymania radia
Witam. W moim radiu po błędnym kodzie pali się od dwóch dni safe. Auto było na podtrzymaniu radia ok 2 godz, poza tym normalnie uzytkuje i dalej nic nie mogę wpisać kodu.
Witam. Mam połączone radio do motocykla tak jak na schemacie. Niestety, po jakichś 2 tygodniach mniejszy aku nie wytrzymuje i się rozładowuje powodując niedziałanie radia. Dlaczego nie działa poza tym aku. Prosiłbym o pomoc, jak zrobić takie podtrzymanie - gdy załączę światła postojowe to załączy się zasilanie radia, a podtrzymanie będzie na mniejszym...
trzeba by bylo zrobic sobie podtrzymanie na jakichs malych akumulatorkach i wpiac sie w zasilanie procesora.
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Jak nie chcesz wyciągać akumulatora a masz obawy co do ładowania, to zastosuj na masie [url=http://asmot.bydgoszcz.pl/111-odlac... PRĄDU, ale nie będziesz miał podtrzymania radia, autoalarmu itp. Chyba, że zastosujesz dodatkową małą baterię.
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
moze chodzi o jakas baterie podtrzymujaca ustawienia wszelkich urzadzen typu zegar, podtrzymanie radia, adaptacje itp
Na 100% problem leży z przodu, pod deską, nie w wiązce w progach. Szukaj zagubionego plusa do podtrzymania radia. Zobaczysz, że znajdziesz usterkę.
Naczytałeś się a prostej lampki probierczej nie wziąłeś by sprawdzić czy w kostce iso są dwa plusy( stały i po kluczyku) na odpowiednich miejscach i czy znika właściwy po wyjęciu kluczyka. Pomyśl trochę. Antena automatyczna to wyjście zasilania na antenę lub inne urządzenia a nie wejście ! Ten jakiś niebieski to może być do włączania wzmacniacza a Illumination...
przytrzymaj klawisz pod ktorym chcesz zaprogramowac dana stacje dluzej tzn. okolo 5 sekund, ale musisz pamietac ze panasonic nie posiada pamieci nieultnej czyli jak odlaczysz zasilanie radia odpowiedzialne za podtrzymanie pamieci to wszystkie nastawy w tym i ustawienia stacji radiowych sie skasuja.
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Witam!Mam stare radio samochodowe Sony podłączone do zasilacza Megabajt350ATXP4.Czy da się zrobić jakoś podtrzymanie pamięci radia(ustawionych stacji) po wyłączeniu zasilacza przez rozłączenie zielonego z czarnym przewodem? Podtrzymanie jest z przewodu +12V na stale podłączonego do radia a po przekręceniu stacyjki radio uruchamia się i jak idzie to...
Podtrzymanie radia tam przypadkiem nie jest na tym samym bezpieczniku, co awaryjne? Te działają? Jakoś wątpię w przepalenie przewodu. Sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki. I nie okiem.
O radio z wewnętrznym podtrzymaniem może być trudno. Typowo radia samochodowe mają na złączu dwa wejścia zasilania. Jedno, żeby grało, drugie żeby pamiętało. Tym wejściom radia odpowiadają dwa wyjścia zasilania na złączu samochodu - jedno załączane przez stacyjkę, drugie z pominięciem stacyjki. Czy ta maszyna budowlana ma standardowe złącze do radia,...
Nie ma tragedii. Zasilany jest centralny zamek (alarm) i podtrzymanie ustawień radia. Masz problemy z rozładowującym się akumulatorem, że o powyższe pytasz?
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki umożliwiające ich szybką zamiane, ponieważ...
1. 0,2 A to dużo. Daje to 2,5 W - tyle to pobiera żarówka a nie podtrzymanie radia Prąd ok 0,05 byłoby OK 2 Naładuj akumulator i odłącz od ładowarki. Napięcie ok 12,7....12,9 po 30 min od zakończenia ładowania. Włącz zapłon , nie uruchamiaj silnika, włącz światła drogowe. Jeżeli napięcie w 7 minut spadnie do poniżej 11,0 V to pomyśl poważnie o nowym...
Zamień czerwony z żółtym w iso , może pomoże :)
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Problem polega na braku napięcia podtrzymania pamięci radia, obecne jest tylko zasilanie po kluczyku. Nie dysponuję schematem elektrycznym, ani doświadczeniem napraw w ciężarówkach. Byłbym wdzięczny za kawałek schematu. Auto jest "moje", tzn. pracuję na nim.
Zapewne nie jest podpięte nieodłączane 12V do podtrzymania pamięci radia.
hmm, ale po wyłączeniu stacyjki to pracuje tylko zegarek, podtrzymanie radia, sterownik centralnego zamka i chyba to wszystko? Jutro jak znajdę chwile czasu to podepnę na krótko i zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam Tomek
No to szukaj po bezpiecznikach w aucie, bo B+ gdzieś na kostce być powinien. Bez tego nie ma podtrzymania pamięci...
Radio żeby pamiętało wszystkie ustawienia musi mieć na stałe podane 12V Możesz podać te napięcie z innego źródła ale masy wszystkich urządzeń musisz "spiąć" razem. Prąd, który pobiera podtrzymanie radia z reguły jest znikomy ale najlepiej jak wepniesz sobie amperomierz i sprawdzisz.
zawsze jakaś izolacja jest dobra ale najlepiej do domku go zabieraj. Sam miałem dziś taką sytuacje cały tydzień nie jeździłem autkiem i akumulator się rozładował podtrzymanie radia mróz itd.
Tak tylko że w stacyjce nie ma żadnego +12v. Nie zrozumieliśmy się. Opisze po kolei jak to jest podłączone. Czarny kabel z kostki radia do masy. Czerwony do 12v na którym jest prąd po przekręceniu kluczyka. Lecz ten przewód wychodzi ze wzmacniacza w którym znajduję się przetwornica. Żółty przewód do podtrzymania pamięci powinien być wpięty w stały plus,...
Przecież w aucie masz układy stale zasilane - podtrzymanie radia, zegarek, obwód oświetlenia kabiny. I takie iskrzenie nie jest miarodajne. Sprawdź miernik i wepnij go w obwód zasilania skrzynki bezpieczników, skoro już go rozłączyłeś. Pamiętaj, że oświetlenie kabiny musi być wyłączone.
sumując wszystkie posty masz dwie usterki- zaduży pobór prądu główna,druga za niskie ładowanie. wiesz czego szukać-podtrzymanie radia,alarm,itp. jak zejdziesz do 15mA będzie ok
Podtrzymanie - pin4 - służy jak sama nazwa wskazuje do podtrzymania. Stosuje się je w radiach gdzie jest ulotna pamieć i np. po każdorazowym wyłączeniu radia byłoby trzeba ustawiać stacje radiowe, ustawienia equalizera itp. jeżeli nie byłoby podłączone podtrzymanie. Co do pinu 6 to tam też musi być +12V tak jak na rysunku który załączyłem wcześniej...
Jeśli radio jest podłączone tak że może grać bez kluczyka w stacyjce to tak może się dziać. Do przerobienia instalacja tak jak radzi Maciej1387 . Lub jeśli zależy ci by radio grało bez kluczyka, trzeba wyciągać panel. Wtedy pobór jest prawidłowy (tylko tyle ile wymaga podtrzymanie pamięci). Nie jednego Pioneera już widziałem co miał takie objawy. Nawet...
Te starocia (kieszeniowe) nie miały podtrzymania z auta, wewnątrz sprzętu jest bateria do zasilania pamięci
prosze o wskazanie podtrzymania po zaprogramowaniu radia. Które przewody są do podtrzymania zasilania czy jest to przewód - 15 bat jak w schem
nie znam tego radia ale zapewne ta bateria jest do podtrzymania pamieci i niewatpliwie tu jest problem
A podłączony jest +12V do podtrzymania pamięci radia?
A co z podtrzymaniem pamięci radia?.ale i tak pięknie dziękuje za podpowiedz swiatal
Napisałem z reguły bo jak ktoś zamiast oryginalnego radia wstawił coś innego i pomyłkowo jako plus zasilania podłączył ten z akumulatora (co normalnie powinno służyć tylko podtrzymaniu pamięci radia) a nie plus po stacyjce to radio mu się nie wyłączy nawet jak wyjmie kluczyk. Chociaż nie wiem czy ktoś teraz w nowych autach wymienia jeszcze zintegrowane,...
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
Sprawdz wylacznik opuzniajacy. oraz zmierz jaki masz prad pobierany przez auto gdy jest wlaczony alarm, centralny zamek i podtrzymanie radia. Prad ktory ci wyjdzie na mierniku nie powinien przekraczac 200mA , mam nadzieje ze wiesz jak podlaczyc i gdzie ampromierz.
Nie wiem jak ale mojemu przeszło. Najlepsze jest to że jak miałem żółty i czerwony kabel razem - żeby mieć zasilanie stałe na radiu i móc włączać radio bez kluczyka. To straciło ustawienia po kilku dniach. Gdzie ten sam bezpiecznik obsługuje licznik i wszytko było trzymane. Zresztą - radio było pod stałym napięciem akumulatora pod żółtym i czerwonym...
Kupię sprężynę podtrzymania klapy gramofonu do radia sonata. Potrzebuję 3 sztuki oraz głośnik do gramofonu bambino (om-19/4-09).
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
Dzisiaj jeszcze wykluczyłem kostkę stacyjki bo na zapalonym silniku odpiąłem wtyczkę z kostki i dalej palił następną rzeczą którą zrobiłem w radiu odpiąłem kostkę zasilającą i wyjąłem bezpieczniki z stałego + i z podtrzymania radia ,proszę o jakieś sugestie.
Mam taki problem ponieważ za każdym razem kiedy mam włączone radio i chce odpalić samochód to wyłącza się radio. Najbardziej to denerwuje jak słucham płyty CD. Myślę że jest to wina małego napięcia w instalacji podczas rozruch silnika. Potrzebuje jakiegoś pomysłu na to podtrzymanie. Radio w stanie pracy pobiera ok 3A przy 12V.
nadal dwa, Pioneery z jednym plusem tylko początku lat 90 , podtrzymanie akumulatorkiem (radia kieszeniowe)
Potrzebuje zapewne podtrzymania prowadzonego poza wyłącznikiem głównym. Symbol radia możesz podać?
podtrzymanie radia zapłonie podtrzymanie pamięci radia podtrzymanie zasilania radia
podłączyć akumulator honda civic husqvarna wysoki obrót sumator schemat
lutownica arduino lutownica arduino
Zamiana silnika Volvo Penta 100 na 280: Wymagane modyfikacje Jak ustawić datę i godzinę w Peugeot 207 (2006)