mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Zakupiłem sobie zegary od Skody Favorit wersja LS a ja posiadam wersję zegarów bez obrotomierza i nie wiem własnie jak podłaczyć obrotomierz:( Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Sorry, że poruszam tak stary temat ale można podłaczyć obrotomierz od java 350ts. W tym dekielku z boku silnika od zapłony wywierciłem małą dziurkę i wprowadziłem linkę od obrotomierza.... Zrobiłem przejściówkę z kinki na magneto i działa ;)
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
W rzeczy samej.
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Jak ktos wie jak podłaczyć obrotomierz od 125p do 126p to prosze o kontakt.A i obrotomierz od 125p jest na cztery cylindry a maluch ma 2.Wiec jak to zrobić?Prosze o kontakt na mucha126p(at)wp.pl bede wdzieczny. :(
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Powinno pomóc.
mam obrotomierz tylko nie wiem gdzie go mam podłaczyć czy mógł by mi to ktoś wyoslić
Mi udało się odnaleźć tylko tyle że to mikroprocesor. http://www.jotrin.com/product/parts/21_6... Ten uCPU był wykorzystywany w innych pojazdach np. Toyota Corolla 1998 Denso/Sagem http://cardamp.ru/view_full_one.php?lang... Mam w domu stary zegar z 306 (bliźniak) 1.4 KFX MM1AP w wersji z zegarkiem, ale...
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link http://i115.photobucket.com/albums/n288/...
Z tego co pamiętam Fonero nie posiadał obrotomierza, a więc czy instalacja jest przystosowana pod obrotomierz? Na pewno nie, będzie potrzebny sygnał od cewki WN. Poza tym ten licznik jest od 2T - kontrolka poziomu oleju, której nie będziesz miał podłączonej.
Zapłon mam elektroniczny. Popróbuję z tym małym tacho z sondą na kablu WN, do kontroli mam optyczny obrotomierz - może coś z tego będzie. Jednak docelowo wolałbym mieć zegar na kokpicie, dlatego szukam rozwiązania jak podłaczyć zegarowy obrotomierz pod ten silnik.
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
w jaki sposób podłaczyć obrotomierz w uniaku dieslu? gdzie sie trzeba wpiąć żeby poprawnie wskazywał obroty?
Czyli będzie działać przy takim zmiennym napięciu? I mogę go podłączyć do np. świateł? Bo mi nie koniecznie zależy aby poprawnie pokazywał tylko tak dla szpanu 8-) :wink: najpierw to wogole zrob albo kup jakiś obrotomierz zasil go z zasilacza i zobacz czy bedzie działał , dopiero potem bezdziesz sie martwił co z zasilaniem. Mozesz podłaczyć do przedniej...
Raczej nie. Taki obrotomierz nie zużywa chyba zbyt dużo prądu.
Kolego! Wpisujesz w np. googla coś w tym stylu: "Mera-Lumel MS2 w maluchu" i wszystko już jest gotowe; zbędne jest pisać to tu po raz kolejny. Powiedzmy to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Ok, zakręciłem się :-) . Wersja Momik12 to jedyna opcja.
http://obrazki.elektroda.net/21_12873311... może to komus jeszcze pomorze ale mam inny problem mianowicie da się ustawić tam jakoś shift lighta bo seryjnie jest ustawiony na 6 tyś
W 3-pinowym gniazdku 2 skrajne piny to kluczowanie(tak jakby na przerywacz w klasycznym układzie) ale do którego należy podłaczyć obrotomierz bo to mi nic nie mówi bo za słabo znam się na samochodach raczej na elektryce i to nie samochodowej
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
Znalazlem skany instrukcji tego obrotomierza. Teraz bedzie wszystko jasne :)
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Tak w samej rzeczy.P
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
http://obrazki.elektroda.net/35_11875997... http://obrazki.elektroda.net/35_11875997...
mareklan może i jest sterowny z modułu ale i podłączony pod przerywacz także będzie działał, ja podłączyłem taki obrotomierz do WSK-i i to jest chyba najnowszy obrotomierz i podłączyłem go pod przerywacz i działa. http://obrazki.elektroda.net/60_12350577... Pozdr
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
podłaczyć amperomierz podłaczyć stycznik podłaczyć modulator
zapamiętywanie kanałów kierownicą vectra przełącznik podświetlany
Podłączenie czytnika Phoenix USB Black do Zgemma HS11S z kartą Polsat Box LCN180429YA - Układ scalony w urządzeniach mobilnych