spróbuj podłaczyć na wejscie obrotomierza wyjscie z wentylatora - to z informacją na temat obrotów, tam są własnie impulsy :).
Zakupiłem sobie zegary od Skody Favorit wersja LS a ja posiadam wersję zegarów bez obrotomierza i nie wiem własnie jak podłaczyć obrotomierz:( Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Sorry, że poruszam tak stary temat ale można podłaczyć obrotomierz od java 350ts. W tym dekielku z boku silnika od zapłony wywierciłem małą dziurkę i wprowadziłem linkę od obrotomierza.... Zrobiłem przejściówkę z kinki na magneto i działa ;)
mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
W rzeczy samej.
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Jak ktos wie jak podłaczyć obrotomierz od 125p do 126p to prosze o kontakt.A i obrotomierz od 125p jest na cztery cylindry a maluch ma 2.Wiec jak to zrobić?Prosze o kontakt na mucha126p(at)wp.pl bede wdzieczny. :(
w jaki sposób podłaczyć obrotomierz w uniaku dieslu? gdzie sie trzeba wpiąć żeby poprawnie wskazywał obroty?
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Powinno pomóc.
Mi udało się odnaleźć tylko tyle że to mikroprocesor. http://www.jotrin.com/product/parts/21_6... Ten uCPU był wykorzystywany w innych pojazdach np. Toyota Corolla 1998 Denso/Sagem http://cardamp.ru/view_full_one.php?lang... Mam w domu stary zegar z 306 (bliźniak) 1.4 KFX MM1AP w wersji z zegarkiem, ale...
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Z tego co pamiętam Fonero nie posiadał obrotomierza, a więc czy instalacja jest przystosowana pod obrotomierz? Na pewno nie, będzie potrzebny sygnał od cewki WN. Poza tym ten licznik jest od 2T - kontrolka poziomu oleju, której nie będziesz miał podłączonej.
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Kolego! Wpisujesz w np. googla coś w tym stylu: "Mera-Lumel MS2 w maluchu" i wszystko już jest gotowe; zbędne jest pisać to tu po raz kolejny. Powiedzmy to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91...
http://obrazki.elektroda.net/21_12873311... może to komus jeszcze pomorze ale mam inny problem mianowicie da się ustawić tam jakoś shift lighta bo seryjnie jest ustawiony na 6 tyś
Raczej nie. Taki obrotomierz nie zużywa chyba zbyt dużo prądu.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Ok, zakręciłem się :-) . Wersja Momik12 to jedyna opcja.
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link http://i115.photobucket.com/albums/n288/...
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Posiadam obrotomierz z samochodu polonez i chciałbym go podłaczyc do samochodu uno z jednopunktowym wtryskiem paliwa i nie zabardzo wiem gdzie go podłaczyć.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
W 3-pinowym gniazdku 2 skrajne piny to kluczowanie(tak jakby na przerywacz w klasycznym układzie) ale do którego należy podłaczyć obrotomierz bo to mi nic nie mówi bo za słabo znam się na samochodach raczej na elektryce i to nie samochodowej
Tak w samej rzeczy.P
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
http://obrazki.elektroda.net/35_11875997... http://obrazki.elektroda.net/35_11875997...
Znalazlem skany instrukcji tego obrotomierza. Teraz bedzie wszystko jasne :)
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
mareklan może i jest sterowny z modułu ale i podłączony pod przerywacz także będzie działał, ja podłączyłem taki obrotomierz do WSK-i i to jest chyba najnowszy obrotomierz i podłączyłem go pod przerywacz i działa. http://obrazki.elektroda.net/60_12350577... Pozdr
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
Witam Nowego Kolegę Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Rozkręć obudowę i będziesz wiedział jak podłączyć: 1- zasilanie +12V 2- masa 3- podświetlenie 4- przerywacz
Zapłon mam elektroniczny. Popróbuję z tym małym tacho z sondą na kablu WN, do kontroli mam optyczny obrotomierz - może coś z tego będzie. Jednak docelowo wolałbym mieć zegar na kokpicie, dlatego szukam rozwiązania jak podłaczyć zegarowy obrotomierz pod ten silnik.
Wywalasz płytkę, a miernik łączysz choćby tak http://www.eleccircuit.com/wp-content/up...
mam obrotomierz tylko nie wiem gdzie go mam podłaczyć czy mógł by mi to ktoś wyoslić
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy) drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Tak ta antena jest dołączona do układu poprzez rezystor R1 a z LED ami sam nie wiem jak połączysz szeregowo to mogą słabiej świecić a rownolegle to trzeba by sprawdzić obciążalność prądową układu polecamhttp://www.elenota.pl/search.php?...
a tak po za tym to zworka na płytce musi być odpowiednio ustawiona aby pokazywał prawidłowo
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
Proszę bardzo schemat podłączenia jak i ideowy obrotomierz ze skody 120 z książki J.Jałowieckiego :)
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
podłącz generator pod zakupiony licznik i bedziesz pewien czy jest sprawny
a można jakieś schemat tego ukladu prosić bo w sumie mam schemat http://hubdc.prv.acx.pl/obrotomierz.gif ok, ale jak i do czego go podłaczyć??
Witam. Mam pojazd jak w temacie. Deska nie ma obrotomierza. Kupiłem deskę d obrotomierzem ale pojawia się problem skąd wziąść impulsy do sterowania obrotomierzem. Na obudowie koła zamachowego mam zamontowany czujnik, który wygląda jak czujnik obrotów wału. Przewód od tego czujnika kończy się wtyczką z 3 bolcami. Szukałem po dostępnych schematach instalacji...
Witam Szukam jakiegoś schematu prostej przetwornicy do Rometa Charta z 6V na 12V? Mam instalację 6V i chcę podłaczyć obrotomierz zasilany 12V. Najlepiej aby ta przetwornica składała się z kilku części i żeby można ją było zlutować w "pająka" Zna ktoś takie coś? :)
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
Próbuj mi się nie chciało bawić. Po wszystkim trzeba go będzie skalibrować.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Podłaczyłem na PIN 20 sterownika silnika. W liczniku wtyk czerwony PIN 4. Działa w Clio rok 2000. Sterownik silnika ma 35 PINów.
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
tak jest taka mozliwosc ale nie mam narazie schematu ale jak masz kogos albo sie znasz na elekrtyce to podłaczysz
Obrotomierz najprawdopodobniej z sowieckiego samolotu, wyskalowany w procentach obrotów, co raczej wskazuje na silnik turbinowy (odrzutowy, turboodrzutowy lub turbośmigłowy). Tutaj jest forum z podobnymi produktami. https://forum.odkrywca.pl/topic/652693-o...
Napisz to jeszcze raz w jakimś ogólnie znanym języku.
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
Bo jak podłaczysz go do cewki to będzie zbierał sygnal dwa razy częstszy niż w cc . maluch ma 2 cylindry a cc 4 poszukaj na forum nieraz już było
Witam najprościej jest wyprowadzić z alternatora przewód z dowolnego uzwojenia które należy podłaczyć do wejscia obrotomierza i po sprawie
Jaki masz ten samochód, może dokładniej to sterownik czy tak jak w starych przerywacz?
Może jest uszkodzony, sprawdż sam ustrój i tranzystorki. A czym wysterowałeś wejście wskażnika? Coś szybko Ci to poszło :P Dobra, włączam GG :P
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
Kiedys miałem taki "bolid" jak napisał kolega poprzednik.Tak na marginesie bardzo fajne autko.Jak masz autko z niemiec to sprawdz czy przypadkiem za schowkiem na radyjko nie ma kostki pod ktora podłaczysz obrotomierz od seicento.I to juz wszystko.Poprostu wpinasz i montujesz i juz masz bardzo fajna zabawe.Pozdrawiam,J
W ten sposób spróbować to podłączyć? https://obrazki.elektroda.pl/5427332300_...
Czy udało się komuś rozwiązać problem? Mam takie same objawy przy montażu uniwersalnego obrotomierza do Yamahy yzf r125 2009r - wskazywane obroty są dzielone przez dwa.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... http://obrazki.elektroda.pl/5977342700_1...
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Coś na temat podłączenia cyfrowego licznika imp. zanajdziesz tu : http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Sam zrobilem ten projekcik dziala idealnie.
Witam na forum mam taki problem podłaczyłem obrotomierz z licznikiem MTH od ursusa do alternatora pod wyjście W ale po odpaleniu obroty idą na maxa. Wiem że oryginalnie w tym ciagniku jest prądniczka z której idzie sygnał na obrotomierz. Myślałem że jak dostanie sygnał z alternatora to będzie działać prawidłowo. Słyszałem że jakoś to przerabiaja. Na...
Czyli będzie działać przy takim zmiennym napięciu? I mogę go podłączyć do np. świateł? Bo mi nie koniecznie zależy aby poprawnie pokazywał tylko tak dla szpanu 8-) :wink: najpierw to wogole zrob albo kup jakiś obrotomierz zasil go z zasilacza i zobacz czy bedzie działał , dopiero potem bezdziesz sie martwił co z zasilaniem. Mozesz podłaczyć do przedniej...
z cewki zapłonowej
podłaczyć modulator podłaczyć neony spdif podłaczyć
silnik elektryczny łożyska indesit instrukcja pralka wytrzyma kondensator
nadajnik iskrowy karta sieciowa
Czy dyktafon sygnalizuje wyczerpanie baterii? Wałek krzywkowy pompy wtryskowej Ursus C-330 - która strona przednia?