Witam. Będzie Ci chodził, ale nie należy montować US2. Jego końcówki zewrzeć, Masy przy tym układzie nie podłączać wcale.P.
Skoro sygnał ma być podawany na INT1 (PD3) to chyba tu jest problem bo podłączony jest tu wyświetlacz No ale jak to? Mówisz tak ja by wyświetlacz podłączył tam się sam. A przecież to Ty go chyba podłączyłeś. Wina więc nie w wyświetlaczu a w tym kto go podłącza :D No i druga sprawa. Nie bardzo rozumiem dlaczego chcesz podłączać sygnał do INT1, skoro...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, jakiego sygnału potrzebuje obrotomierz. Jest prawdopodobne - skoro był podłączony do cewki zapłonowej - że ma dużą tolerancję parametrów sygnału. Ale pewności, że taki sygnał, jaki będzie wygodnie podać, będzie się nadawał, że nie uszkodzi obrotomierza, nie ma. Poszukaj instrukcji. Jeśli uC, to pewnie najprościej będzie...
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
Czołem, postaram się w skrócie i sensownie :) ŁADA, a'la VFTS, silnik 1300 z dobrymi modami, sterowany komputerem typu stand alone EcuMicro, 148kM 182Nm. Z komputera wychodzi sygnał 12v do obrotomierza ale ... oryginalne obrotomierze Łady, nie obsługują tego sygnału, nie działają. W oryginale sygnał otrzymany jest z cewki zapłonowej ze złącza "1" i...
Witam, Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Postanowiłem w moim Twingo 2 rocznik 09. Zamontować obrotomierz. Fabrycznie powinna być pod osłoną kierownicy wtyczka do oryginalnej instalacji pod obrotomierz (miało być plug&play) niestety nie jest tak łatwo wtyczki brak. Przestudiowałem instalację elektryczną samochodu i teoretycznie da się to zrobić (odtworzyć...
Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy rozwiązaniu problemu obrotomierza w Zetorze. Otóż uszkodzona była tachoprądniczka (podobno), sąsiad zakupił nową jednak sprzedano mu pradniczkę o innym numerze fabrycznym na obudowie, mająca 2 wyjscia na przewody. Oryginalna miała 3 wyjścia, jeden masowy i dwa sygnałowe, sprzedawca powiedział mu że w tej nowej nie musi...
Na tej stronce http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=2... znajdziesz informacje o podłączaniu obrotomierza w Golfie. Pozdrawiam
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Witam Mam problem z podświetleniem zegarów, obrotomierzem i dioda od oleju w golfie, mój problem polega na tym, że: normalnie jak włączam pozycyjne bez przekręcania kluczyka to podświetlenie ładnie sobie działa, podkusiło mnie, żeby zobaczyć dlaczego działa podświetlenie z 1 strony, okazało się, że jedna dioda jest spalona to wstawiłem sobie żaróweczkę(nic...
Jeżeli chodzi o ,,+'' i ,,-'' zasilania obrotomierza jest to raczej zbędne bo akmulator to idealny kondensator. Poza tym obrotomierz pewnie posiada w swojej konstrukcji owy kondensator. Jeżeli chodzi Ci o ,,+'' wychodzący z modułu (zasilający cewke zapłonową) to nie można od tak podłączać tam kondensatora, bo to bedzie miec wpływ na pracę cewki i modułu....
Pin nr 9 przy sterowniku, przewód niebieski z zielonym paskiem, ewentualnie możesz go szukać przy liczniku, pin nr 10, kolor zielony. Tam możesz się bezpiecznie podłączać bo jak stag nawali to tylko obrotomierz może przestać działać.
Witam, chciałbym poprosić o komentarze nt. zaprojektowanego układu: obrotomierz z prędkościomierzem na Atmega8. Obroty wyświetlane są w postaci linijki LED, prędkość na 3 wyśw. 7-segmentowych ze wspólną katodą. Sygnał przychodzi przez transoptory. Docelowy stabilizator dla LEDów obrotomierza to 7810 lub 7809, ale nie mam takiego w Eaglu stąd 7808. Chociaż,...
Witam posiadam citroena saxo diesla 1.5d 57KM z 1996 roku problem polega na tym że od zakupu nie działa mi obrotomierz przeczytałem że sygnał bierze się z czujnika położenia wału czy coś takiego idący z kabelkiem do kostki na 3 piny zacząłem się dobierać do tego i zauważyłem na kabelku izolację odwinąłem ją i zauważyłem 1 kabelek nie podłączony i zacząłem...
witam wykonałem tego boxa i wskazania lambda i attuatora działają natomiast obrotomierz nie działa świecą tylko diody które ustawie potencjometrem a nie reagują na obroty, czy muszę podłączać jakąść dodatkowa cewkę na przewody od świec?
Nie, nie. Ja już ściągnąłem ten schemat. Przeglądałem też tematy o tej przeróbce. Chciałbym wiedzieć, czy zamiast podłączać obrotek do cewki, to mogę go jakoś sprawdzić w warunkach domowych właśnie przy użyciu generatora z tego miernika. Drugim moim pomysłem jest budowa przerywacza z silniczka.
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Witam. Co do rezystorka to po prostu jeszcze go nie wlutowałem na fotce. A gdzie się podłącza? Eeeee znowu ktoś chce to podłączać do czegoś poza zasilaniem :P Nawet na zdjęciach jest gdzie trzeba nawinąć cewkę(takie żółte grube kable oblepione niebieską taśmą i na nich trzeba nawinąć cewkę). A do tego jest opisana w pierwszym poście. PS. To właśnie...
1) Musisz tylko zmienić odpowiednie porty w programie i możesz podłączać gdzie chcesz. Uważaj bo PD5 to jest wejście dla timera 1 i przy obrotomierzu nie możesz go wykorzystywać. 2) Zależy od ustawień BASCOMA. Brakuje kilku linijek w programie. Podłączenie wyświetlacza. Dobre, ale nie najlepsze. 3) RW wyświetlacza podpiąć do masy. Rzadko się wykorzystuje...
Mikrofon za całe 9zł jest podłączony bezpośrednio do portu USB tak jak w PC i nie wymaga drivera. Zdjęcia którego modelu chcesz ? Jeżeli robisz rejestrator dźwięku to jest sporobibliotek do tego, należy poczytać i sprawdzić która biblioteka by Cie najbardziej odpowiadała. W jakim języku piszesz ? Nie wiedziałem, że są takie mikrofony, które można bezpośrednio...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Witam. Nie wiem czy to będzie odpowiedni dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie. Robię swap silnika OM602 z mercedesa do uaza. Muszę teraz jakoś uzbroić elektrykę i proszę was o pomoc. Mam pompę z elektrycznym sterowaniem biegu jałowego, wiec trzeba podłączyć to pod komputer EGR i srebrny przekaźnik który mam. Znam podstawy elektryki więc takie...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Witam. Mam problem z moją. Derbi Sendą wymieniłem sobie ślimak po podłączeniu go wyświetla prędkość ale gdy wyłączę zapłon wyświetlacz nie gaśnie. Jaka. Może być tego przyczyną. I. Jak podłączyć obrotomierz? Z guru dzięki.
Mercedes w autach osobowych (moja pamięć sięga od modelu 123 włącznie) NIE PODŁĄCZAŁ OBROTOMIERZA POD ALTERNATOR!
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Obrotomierz po W podłączasz.
Trzeba tylko zrobić dzielnik częstotliwości. Bez żadnych zmian w fabrycznym obrotomierzu. Nie trzeba go nawet wymontowywać. Prosta aplikacja do 4017. Wejście układu podłącz przez kondensator (szeregowo) i zabezpiecz zenerką (9V do masy). Przecinasz przewód który masz podłączony do altka, a na wyjściu z układu podłączasz obrotomierz. Układ taki śmiga...
Kondensator pozostawiłem pisali, że nie jest już potrzeby ale pozostawienie go w niczym nie przeszkadza. Teraz usunąłem dla sprawdzenia ale wiele to nie zmieniło w przypadku współpracy z obrotomierzem Lumela. W przypadku dodatkowego stopnia rozumiem by nie podłączać obrotomierza bezpośrednio z cewki, tylko przez ten stopień? Tak jakby za CZ powtórzyć...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
To proste-podłączasz obrotomierz tak jak do instalacji w motocyklu ale zamiast przerywacza podłaczasz napiecie przemienne z transformatora. Przy częstotliwosci 50Hz ma byc 3000 obr/min.
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Bardzo prosto. Podłączasz przewód obrotomierza do wyjścia "W" alternatora. I wszystko będzie działać.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
1. jak podłączałeś Ty obrotomierz? 2. Jak sprawdzić, gdzie szukać centrali IAW?
Na którejś stronie, gdzie chłopaki podłączali obrotomierze z silników z rozdzielaczem do silnika z podwójnymi cewkami (4 cylindry), zarzekali się, że dwie diody załatwiają sprawę.
Podłączanie obrotomierza do samochodu nie wyposażonego w ten wynalazek było już klepane 5000 razy :roll:, użyj wyszukiwarki. P.S. Obrotek posiada cztery kabelki - montaż nie jest trudny :)
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Myślałem nad zrobieniem timera choćby na NE555 załączający cewke zwykłego przekaźnika samochodowego. Jeszcze jedno pytanie, czy się da a jeśli tak to gdzie się podłącza obrotomierz? P.S. Przepraszam za takie pytania, ale z ciągnikami nie miałem wiele do czynienia...
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
Witam, mam Suzuki Alto 2013 i chciałbym podłączyć oryginalny obrotomierz. Ktoś coś na ten temat? Podłączałem i nie działa, jak sprawdzić obrotomierz czy jest sprawny?
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator. zgadza sie ale jakos niektorzy producenci montuja fabrycznie obrotomierze ciekawe jak to podłączają....?
Ja podłączałem obrotomierz z poloneza do Peugeota, ale musiałem go przerobić ponieważ pod cewką pokazywał mi na dwóch przewodach, ale o połowę zaniżał. Teraz działa prawidłowo :D Nic nie przerabiaj w nim najpierw podłącz go i powiedz jak wskazuje :?:
Skoro silnik jest napędzany gazem to musi mieć jakiś układ zapłonowy pod który to zazwyczaj podłącza się uniwersalne obrotomierze.
W skuterze nie posiadam żadnego obrotomierza. Można by podłączyć zasilanie z akumulatora a ten kabel od impulsów do cewki pod która jest podłączony kabel świecy zapłonowej? Do cewki idą dwa kable czarny i zielony obrotomierz na pewno działa ale jak podłączałem go do akumulatora to wskazówka nawet nie drgnęła dlaczego? Kiedyś podłączałem obrotomierz...
Witam. Mam problem z licznikiem VW T4 oryginalny licznik zaczął piszczeć oraz mrugać kontrolką oleju po przygazowaniu. Ciśnienie oleju oraz czujnik sprawdzane przez mechanika podobno jest ok. Zegary z obrotomierzem sterowane elektronicznie(nie na linkę) Zakupiłem zegary od 2,5TDI jednak gdy je podłączam obrotomierz idzie do Maksa i zegary piszczą. Czy...
A jak ty podłączałeś ten obrotomierz do samochodu ? I czy jesteś pewny, że ten obrotomierz jest sprawny ?
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Mercedes - Vito - 110td. Moje pytanie brzmi, tak mam wersję bez obrotomierza a chcę wymienić deskę na taką z obrotomierzem i zastanawiam się czy trzeba coś przerabiać lub dodatkowo podłączać.
PIOTREK_92 obrotomierz podłączasz pod minus cewki w/n, a sposób "przerobienia" takiego obrotomierza podałem na poprzedniej stronie :D Pozdrawiam
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
Witam, mam puga 306 z 94r z silnikiem 1.4 XN 8v jest to jedno punktowy wtrusk paliwa. Znalazłem wkońcu deske z obro... i jak podłączam obrotomierz do cewki to mam 2x mniejsze obroty czyli odcięcie mam przy ok 4000tyś. Wie ktoś skąd idzie impuls do obrotomierza? http://img207.imageshack.us/img207/9910/...
W bisie chyba masz cwke dwubiegunową czyli niemasz przerywacza.Tam do cewki idą dwa cienkie kable(nie wysokiego napięcia)to taka wtyczka do cewki jest-chyba,że masz jakąś inną cewkę.Te dwa kable-jeden to wzbudzanie cewki-do niego podłączasz obrotomierz.Możesz zastosować obrotke z dużego fiata,ale prawdopodobnie będzie Ci zaniżał obroty o połowę i będziesz...
A do czego podłącza się ten obrotomierz w samochodzie?
Kontrolkę podłącz pod zacisk D+ na alternatorze. Może być zacisk W do którego podłączany jest obrotomierz. Zacisk B+ to główne zasilanie z akumulatora. Pozdrawiam.
Najprościej kupić inny obrotomierz podłączany do sterownika. Można również z każdej cewki , przez bufor diodowy , pobrać sygnał kluczowania.
W instrukcji obrotomierza pisze żeby podłączyć pod +. Jak podłączam pod - to nic się nie dzieje.
To żeby ładował, to nie trzeba pod wyjście pod tą kontrolkę nic podłączać ? Dodam, że do tego drugiego wyprowadzenia(do obrotomierza) też podłączałem + i - bezpośrednio, żeby kontrolka zgasła, jednak nic się nie działo.
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
Witam, Ten obrotomierz posiada stabilizator 8v, wiec pod instalacją 6v również będzie działał, ponieważ przy ładowanym akumulatorze napięcie wynosi 7,2v to tylko 0,8v za mało :D Spokojnie podłączajcie. Pozdrawiam
już wiem co się stało. Głupota moją spowodowała spalenie uzwojenia. Nastepny obrotomierz jaki będę podłączał to tylko i wyłącznie przez bezpiecznik.
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
W obrotomierzu nic nie musisz zmieniać,reguluje sie go po zamontowaniu potencjometrem.Ale żeby go podłączyć to musisz instalacje przerobić.Obrotomierz podłącza sie pod przerywacz i zmniejszy ci on iskre.
Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza. Może się okazać, że nie ma tego zacisku. No i teraz sprawdziłem w swoich schematach. Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+) i (B+). Nie jest pokazany zacisk (W) i dokąd on wędruje....
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
Witaj kolego, rzeczywiście jak nie ma cewki, to też miałbym zagadkę gdzie to podłaczyć, ale podpowiem Ci, że w silnikach diesla podłączyć można pod alternator. Poszukaj na alternatorze wyjścia oznaczonego literką " W " i do niego podłacz ten przewód który normalnie podłączyłbyś do cewki. Z tego co czytałem kiedyś na jakimś forum, w taki właśnie sposób...
Dzieki za link, ale ze zdjęć wydaje mi się to dość spore gabarytowo. Nie mam tyle miejsca niestety żeby wepchnąć takie coś. Tymczasowo rozwiązalem problem podłączając wejście obrotomierza do sterowania wtryskiwaczem, więc obroty działają, jednak na dłuższą metę wolałbym lepsze rozwiązanie.
Na znanym portalu aukcyjnym kupisz obrotomierz podłączasz +- i sygnał z cewki:). Pan matn__ to jakieś pierdoły niedorzeczne pisze.
Mam pytanie odnośnie sposobu podłączania obrotomierza elektronicznego. Otóż podłączyłem obrotomierz prawdopodobnie do jakiegoś czujnika przy samym rozdzielaczu zapłonu. Do czujnika tego podłączona jest wtyczka, która ma 3 przewody oznaczone + 0 i - . Podłączyłem pod "0" bo pod "-" nie działało. Obrotomierz działa. Jednak przy wyłączonym silniku (zapłon...
To jednak nie jest typowy alternator, coś bardziej w rodzaju dynama rowerowego. Czyli rozumiem, że mogę spokojnie próbować podłączać?
Podłączałem sam goły obrotomierz bezpośrednio w aucie- plus i minus pociągnięte z akumulatora i sygnał z cewki, i efekt dokładnie był ten sam
Dzięki Błażej, zrozumiałem że mam podłączyć przewód z górnego (pojedynczego) styku regulatora mechanicznego, do styku "+" regulatora elektronicznego, a przewód odpięty z "fali" zaizolować (nie chcę podłączać obrotomierza). Potwierdź. jack63 jak to mówią kto pyta nie błądzi i ufam że ktoś nieznający się na rzeczy nie wypowiadałby się w celowo, aby ktoś...
Czy niezależnie od tego, w które z dwóch miejsc podłączasz sygnał obrotomierz wskazuje połowę? Jeśli tak, to musisz podłączyć oba sygnały bezpośrednio z cewki, dwoma przewodami! Lepiej niech ktoś z Kolegów zweryfikuje moją odpowiedź bo nie mam schematów przed sobą i mogę się mylić!
Witam W pierwszych słowach mojego postu chce podkreślić, że zupełnie nie wiedziałem do jakiego działu mam dać ten temat więc dałem tutaj. a więc... Mam skuter 50cc yamahe aerox z 2001 roku. Chciałbym sobie do niej zamontować obrotomierz jakiś wskazówkowy najlepiej. i tutaj nasuwa się moje pytanie, gdzie się podłącza owy obrotomierz? I jaki najlepiej...
uzyj przycisku szukaj wpisz np. Lm3915 schemat znajdziesz bez problemu jest to linijka diod wystarczy tylko dobrac dzielnik rezystorowy na wejsciu i masz bardzo prosty uklad czyli jak pisze kolega też mogę użyć LM3915? ------------------------ http://img108.imageshack.us/img108/5690/... Jak chcę ustawić na BAR muszę złączyć piny 9 i 3?...
Witam, Mam problem z podłączeniem obrotomierza Smoke Gauge 52 mm. Obrotomierz nie wskazuje obrotów (nawet nie drgnie) i rozważam dwie opcje: 1. Błędne podłączenie (bardziej prawdopodobne). 2. Obrotomierz jest uszkodzony Obrotomierz po podłączeniu do napięcia zaświeca się, więc przynajmniej do żarówki prąd dochodzi :) Kabel zielony (wskazany w instrukcji...
Są, co najmniej, dwie dyskusje na naszym forum o tym obrotomierzu: 1. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - Obrotomierz LUMEL MS14-001.A przeróbka na 3 cyl. 2. [url=2.https://www.elektroda.pl/rtvforum... LUMEL MS14-001.A przeróbka z 4 na 3 cylindry (elektroda.pl) W obrotomierzu tym zastosowano...
Witam. Zainstalowałem w motorowerze Zipp Neken z silnikiem 139fmb zamówiony z Chin obrotomierz, taki sam, jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/3648775800_... Wskazówka jest na silniku krokowym. Pomiar wziąłem z oryginalnego przewodu do obrotomierza z motoroweru. Wskazówka dobrze pokazuje obroty do wartości ok. 7,5k, lecz po...
Jaki obrotomierz podłączasz? Jeżeli na wolnych obr pokazuje ~800 obr/min to jest OK. Max 4700 obr/min uzyskujesz gdy płyniesz? Masz za szybką śrubę (za duży skok) do tej udki.
Sprawdź z pomocą jakiegoś elektronika, jak Ci pisałem. Napięcie z uzwojeń pierwotnych cewek, czyli tam, gdzie się podłącza zwykle obrotomierz to kilkaset woltów, a z sensora to kilka woltów. Najwyżej dzielnik rezystancyjny sobie zrobisz. W ostateczności użyj kondensatora 0,5 µF /400VDC szeregowo i rezystora 470Ω równolegle do wejścia miernika...
Kur*a! O co ty pytasz?!? Jak to gdzie sie podłącza? Każdy obrotomierz ma trzy przewody: PLUS, MINUS i WEJŚCIE IMPULSÓW. Jaka tu filozofia? Na schemacie z twojego postu jest nawet pokazane w które miejsce w instalacji należy sie wpiąć. Co tu niezrozumiałego? Co za trudnego?
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Pewnie też. Byle się pod lambdę nie podłączać :D
obrotomierz się podłącza w ten sposób że jeden kabel idzie do +, następny do cewki a czarny do masy.
Witam! Podłączałem taki obrotomierz w swoim samochodzie tylko silni DE. Rocznik auta to 1987 (stara deska). Kabelek z alternatora był w instalacji (zielony 0.5mm) prościutko do kostki w desce. Prąd i masa również były w kostce. Jedynie co zrobiłem to zamontowałem obrotomierz w miejsce zegarka i wyjąłem alternator żeby wypuścić sygnał do obrotomierza...
Dwa liczniki podłączałem i dalej to samo
Szukaj pod hasłem "prądnica tachometryczna synchroniczna". Generalnie zwykła prądnica trójfazowa ze wzbudzeniem na magnesach trwałych. Napięcie i częstotliwość zależy od prędkości (liniowo). Można mierzyć f lub U. W pierwszym przypadku podłączasz częstotliwościomierz wyskalowany w obr/min w drugim woltomierz poprzez prostownik. Tak po skrócie. Polecam...
Od kiedy to obrotomierz podłącza się do rozrusznika???? Ja pierniczę, poj**** mi się z alternatorem. Przepraszam. Poprawiłem.
Otwórz obudowę i popatrz, co się podłącza do tych przewodów.
obrotomierz w benzyniaku podłącza się do cewki zapłonowej nie wiem czy w SC były fabryczne obrotomierze jak nie to dowolny od czterocylindrowego benzyniaka
Koledzy z tego co się orientuje to każdy alternator czy prawie każdy posiada 3 wyjścia 1 wyjście-regulator napięcia 2 wyjście-lampka sygnalizacyjna ładowania 3 wyjście-włącznik zapłonu i występuje jeszcze dodatkowy zacisk "W"do niego podłącza się obrotomierz w silnikach diesla
obrotomierz działał tylko na jednym.Ale nie oznacza to ,że jest to nie możliwe w twoim wypadku. Ja podłączałem sam obrotomierz (wg pinoutu ze zdjęcia) pod sygnał cewki zapłonowej w vw polo i działał - nie było nawet przekłamań w obrotach. Co do prędkościomierza to dokładnie się nie wypowiem bo nie rozbierałem wskaźników od opla bez obrotka. Moje zegary...
podłączać kanalizacja stacyjka podłączać tempomat podłączać
amatorski oscyloskop zawór regeneracji bosch warczy silnik
brama automatyczna pralka haier
Kodowanie licznika w Skodzie Fabii 1: VCDS i OBDeleven Model TDA1022 w Eagle - Tworzenie i Alternatywy