W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Kolego jak podłączysz czerwony kabel do klemy przy aku to ledy będą świeciły cały czas. Musisz próbówką znaleźć miejsce gdzie pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu. Tą samą próbówką znajdź we wtyczce od lampy kabel na którym pojawia się +12v po włączeniu świateł postojowych i właśnie do niego polutuj ten trzeci kabel od ledów.
swiatla dzienne w dlugich Czy klosze twoich reflektorów są odpowiedni przystosowane do takich świateł? Mają wybite na kloszach DRL? Jeśli nie, to możesz ten system zdemontować.
Prawa strona komory silnika (po stronie pasażera), pod fitrem.
Kolego pociągnij nową instalację i będzie szybciej i prościej . Zasilanie po zapłonie znajdziesz pod maską choćby z alternatora lub innego odwodu po zapłonie , masę gdziekolwiek a pozycję to przy lampie wyłapiesz by gasiła ledy po włączeniu świateł . Robota łatwa i prosta , nie trzeba ciągnąć przewodów do środka .
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
No ale to proste przecież. Zasilania po stacyjce szukaj w skrzynce bezpieczników. Ja zwykle biorę z zasilania pompy paliwa, lub z przepływomierza. Znajdź sobie opis bezpieczników twojego auta i masz wszystko na tacy. Zdjęć tu raczej nie otrzymasz, bo minimalny wkład własny trzeba jednak mieć.
To nad akumulatorem to nie wiem co to ale reszta jak na obrazku: http://obrazki.elektroda.net/25_12732438...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
Zasilanie po stacyjce wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Super!!! W skrzynce bezpieczników masz kilkadziesiąt obwodów. Może wiesz do jakiego się wpiąłeś? Znajdź dobry + po zapłonie i masz działające światła. Polecam tak jak radził kolega wyżej, z obwodu zasilania gniazda zapalniczki które jest wyłączone wraz z wyłączonym zapłonem.
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Mam taki przekaźnik ale nie bardzo rozumiem jego zasadę działania. Wg schematu to są dwa przekaźniki w jednej obudowie. Chciałbym podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby zgasły po zapaleniu pozycyjnych ale żeby świeciły razem z długimi. Czy na tym przekaźniku mogę to zrobić? Możesz o ile to zwykły przekaźnik podwójny. Jeśli nie to proszę o opis...
Napiecie po zapłonie masz w w UEC'u, przecież to dziecinnie proste. Ja zawsze z tego miejsca biorę, czy to w zafirze b czy w astrze h. Ten co pisze o stacyjce to jest ciekawy gość, chłopie, to zafira b i nie ma tam dostępu do stacyjki bo ta jest w CIM! Na czarnym kablu wtyczki CIM jest plus po przekręceniu klucza.
3A
do jazdy dziennej nie sa wymagane pozycje z tylu pozdraiwam
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Najprościej + z włącznika świateł cofania.
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
Nie każdy policjant weźmie dowód. Ludzie zakładają w ten sposób sterowniki do świateł dziennych bo opierają się na fabrycznych zastosowaniach np. Audi, gdzie światła drogowe są wykorzystane jako światła dzienne oczywiście z zmniejszoną mocą. A doczytałeś dalej, że to rozwiązanie na Stany,Kanadę i Australię??? Widziałeś kiedyś jakieś Audi z dziennymi...
Nie. Spalisz auto. Zrób tak, jak narysowałeś i miej przy sobie zapasowe żarówki. Możesz też zrobić kontrolkę świateł dziennych (ja bym nie robił). A możesz też połączyć to na przekaźniku ze stykiem rozwiernym i nie przejmować się żarówkami.
Jeden i drugi schemat to to samo i poprawnie. Sprawdź przekaźnik czy klika podłączając 85 i 86 do + - akumulatora.Postojówka do której sie podłaczyłeś rozumiem że świeci.
schemat podłączenia
Cześć, możecie podpowiedzieć co zrobić, gdy w kostce nie mam pinów B i TFL? VW T5 2008. Gdzie mogę podpiąć pozycje, żeby świeciły się cały czas po przekręceniu stacyjki? Dzięki
To ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-...
Wersja ekonomiczna wystarczy zwykły przekaźnik nawet samochodowy. Rozumiem że przycisk w tym aucie jest do niczego nie wykorzystywany ? Oczywiście nie zapomnij jeszcze o bezpieczniku (po stacyjce) http://obrazki.elektroda.net/22_12840140...
A ja pytam, czy jak są podłączone poza lampą czy działają? Czyli silnik odpalony, a przewody od paska wprost do akumulatora.
Mam różne schematy od tego modelu ale są po rosyjsku. Pozdrawiam!
Podłączyć tylko czerwony po zapłonie a czarny to plusa postojówki. Jeśli brak działania jest spowodowany kontrolą obwodu pozycji to nic nie da takie podłączenie
Nie licząc montażu, dla umiejącego posługiwać się probówką czas na zlokalizowanie i podłączenie dziennych w tym aucie to kilkanaście minut Dodano po 5 Nie działam po omacku, za takie działanie uważam macanie wiązki, Wiązki się nie maca tylko probówką wyszukuje potrzebny sygnał, to normalna procedura każdego elektryka. Daj zdjęcie modułu USM od strony...
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Witam. Chciałbym podłączyć światła dzienne do instalacji tak, aby w trakcie odpalenia włączały się automatycznie. Zgodnie z nowelizacją prawa nie muszą się już świecić dzienne i pozycyjne, jednak dzienne powinny się włączać z odpaleniem silnika. Gdzie podłączyć plus świateł ? Odłączane będą po włączeniu pozycyjnych za pomocą przekaźnika. Przeglądałem...
Da się włączyć ale automatyczne włączanie świateł mijania. I to wystarczy nawet gdyby dzienne paliły się cały czas to one biorą znikomy prąd. W chwili zapalenia mijania gasną dzienne.
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
Mam problem ze sposobem podłączenia świateł dziennych po światła oświetlające w około samochodu. Po naciśnięciu otwierania samochodu z pilota pod lusterkami zaczynają świecić ledy, a do nich chciałbym podłączyć światła dzienne tak aby świeciły razem z ww. Problem polega na tym, że gdyby poprostu "pociągnąć kabel" +12V od świateł pod lusterkami bezpośrednio...
Proste światła diodowe. Jeden przewód podpinam pod zapłon - włącz. Drugi pod postojowe - wyłącz. Pytanie moje brzmiało - gdzie najprościej znaleźć przewód, na którym pojawia się napięcie, po przekręceniu kluczyka - bez rozkręcania plastików.
Światła przeciwmgłowe przednie są opcją a nie wyposażeniem standardowym, w tym wypadku w ich miejsce można zamontować światła dzienne, podłączając jest tak jak światła dzienne mają być podłączone.
Andrzej7870 działać będzie przed włączeniem św. pozycyjnych. Przekaźnik powinien wtedy dostawać masę przez żarówkę, która jest podłączona włóknem do masy. Przekaźnik nie dostaje tej masy bo albo jest coś zamotane w lampach, albo tam są ledy, ew kontroler świateł co troszkę "próbkuje" sobie żarówki jakimś niskim napięciem. Niech autor odłączy kabel...
Witam panowie... mam taki sam problem jak kolega z Tourana... na samym zapłonie wszystko działa jak należy... gdy opale silnik - światła zamiast zgasnąć przygasają. [VW B6] Gdyby kolega z wypowiedzi powyżej mógłby mi to omówić troszkę jaśniej bo nie znam się tak dobrze. Powiem od siebie że mam 3 kable: 1 podłączony do skrzynki z bezpiecznikami tam gdzie...
Plus po stacyjce daj z jakiegoś grubszgo kabla,przypuszczam źe i nie gaśnięcie po włączeniu pozycyjnego ma z tym związek. Sprawdż bezpiecznik F 48 kabel czerwony. Były dwie skrzynki bezpieczników w tych autach . W jednej był nornalny plus po stacyjcea w drugiej gasnące po paru sekundach.
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Witam jak w temacie podłączyłem światła do jazdy dziennej w FORD FOCUS MK2 HB TDCI 2006 i plus po zapłonie znalazłem w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Plus po wyłączeniu zapłonu znika po ok 14 sekundach. problem z tym że auto nie szuka stacji radiowych sterowaniem w kierownicy po tym podłączeniu owych świateł. i tu moje pytanie Czy to może być przez...
Do świateł do jazdy dziennej masz zapewne trzy kabelki:czarny do masy,czerwony plus po kluczyku,żółty lub biały plus z postojówki.[/spoiler]
No to może okolice silniczka wycieraczek, które to pewnie działaja w pozycji ACC. A jaki to problem przejść z kabiny do komory silnika, nie ma co dramatyzować:)
Na jak rozbierzesz podszybie to masz przelotki do kabiny
To można pod zasilanie radia, zapalniczki samochodowej- możliwości jest sporo Dodano po 31 Wtedy będzie jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem
Mogły się spalić ale diody wzbudzenia jeśli tam zostały podłączone dzienne lampki.
W Golfach warto sygnał włączenia reflektorów (bo i mijania i drogowych!!!) pobrać z włącznika obrotowego, kolor biało-czarny, pin 56.
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
Z lampami nie było instrukcji ? Z opisu wnioskuję że : 1. Czarny - masa 2. Czerwony i żółty 50/50 % jeden do kierunku drugi do świateł ;-)
W module dziennych masz przewód gaszenia
A po co tak? Nie lepiej ustawić w body opcję świateł jazdy dziennej?
30 - + po stacyjce 87a- czerwony z DLR 85 – masa 86 – postojowe Czarny z DLR masa Biały z DLR wolny 87 - wolny Masz błąd w opisie.
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
witam ja kupilem caly zestaw od producenta juz z tym przekaznikiem 561zestaw firmy WESEM do samochodu fiat punto 2 i zostalem zapewniony ze te swiatla sie wylacza po wlaczeniu swiatel mijania. doszłem do tego ze przekaznik ma 2 wejscia sterujace tyko nie wiem jak to powpinac a wedlug instrukcji nie dziala. moze ma ktos schemat. pozdrawiam
Zamykam temat
No i bardzo dobrze, światła dzienne mają sie zapalać dopiero po odpaleniu auta. ''Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika'' Czyli po przekręceniu stacyjki https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat...
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
Sprawdź, może + po stacyjce jest na module wycieraczek.
Diagnoza powinna coś pokazać, ja myślę że powinny być gdzieś jakieś bezpieczniki od oświetlenia. Wrzuć tą instrukcję podłączenia dziennych.
Dzień dobry! Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej w VW Polo 9N rok 2004 z włączonego plusa na światła mijania. Niestety VW nie udostępnia żadnych schematów. Więc: zapłon włączony i tym samym światła mijania włączone, nic więcej. Kto może pomóc?
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
Chodzi o zamontowanie i podłączenie dziennych świateł LED
Zadziała bez przekaźnika, mam tak w swoim aucie. Jeśli auto starsze niż 2005r można tak podłączyć, młodsze muszą mieć podłączone dzienne tak aby nie dało się ich zapalić z postojowymi
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Wielkie dzięki.
Uważam że próbować należy ZAWSZE
Witam prosze o pomoc w podlaczeniu swiatel do jazdy dziennej. Schemat w zalaczniku. Samochod renault trafic 2004 Renault Trafic - Światła do jazdy dziennej Czego nie rozumiesz na tym rysunku ? Prościej być nie może :)
Lampy do jazdy dziennej przepuść przez styki NC przekaźnika którego cewka będzie podłączona do świateł mijania. Od ręki podam ci schemat. http://obrazki.elektroda.net/29_12798205...
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
W poście nr. 6 masz napisane.
Jak masz instalację gazową to szukaj w instalacji bo tak będzie ci trudno albo w kabinie.
Miernik w dłoń i na przód . Kolego Szanowny podłączenie świateł dziennych nie jest wielką filozofią .
Georges, niektórzy uważają, że to jest ładne a z gustami... :) Xsara25, światła dzienne nie powinny się świecić nie tylko razem ze światłami mijania ale również nie mogą działać razem ze światłami drogowymi (oprócz sygnalizacji tymi ostatnimi). Dodatkowo od grudnia zeszłego roku nie ma obowiązku by razem ze światłami dziennymi świeciły się światła pozycyjne....
Witam. Kolego najbezpieczniej będzie odkręcić centralny układ elektryczny ZE (panel z bezpiecznikami),z tyłu po odchyleniu masz przyłącza śrubowe.Odszukaj przyłącza śrubowego o nr. 94 to właśnie jest + po zapłonie (kl.15).Załóż osobny bezpiecznik (w zależności od mocy lamp) myślę że wystarczy 5A i po kłopocie.
Do przekaźników dochodzi,do cewki,wtryskiwaczy. Kiedyś robiłem i kolor to chyba różowy z jakimś paskiem.
Czyli lepiej nie kombinować i zostać prze zwykłym podłączeniu dziennych, tylko z plusem po odpaleniu pojazdu. To jeszcze jedno pytanie. Jaki typ/model przekaźnika założyć do świateł DRL?
Sprawdź sobie np. Renault, wszystkie włączają DRL po włączeniu zapłonu, poza tą marką wiele,wiele innych ma dzienne uruchamiane zaraz po zapłonie
Tak montuje większość światła dzienne. Tylko proszę zwrócić uwagę co będzie jak spali się żarówka świateł postojowych światła dzienne nie będą świeciły obydwa lub jedno w zależności czy podłączysz pod jedną lampę czy pod obydwie. Podłączenie pod obydwie jest bezpieczniejsze zmniejsza ryzyko jazdy bez świateł.
A co radzisz w pierwszej kolejnosci sprawdzic? Od czego jest ten bezpiecznik w/g opisu w skrzynce lub instrukcji i jaką ma mieć wartosć, byc może jest od wszystkich świateł postojowych również, a ktoś tam na szewski sposób podłączył jeszcze światła jazdy dziennej...
Najprościej pod przewód zasilający diody, za sterownikiem.
Pasuje. Jest do Xenonów, H7 i H4 Dodatkowo schemat LEDowych świateł dziennych. Po podłączeniu należy przeprogramowac VIS
poszukuje łatwego dojscia do zasilania od stacyjki do podłączenia swiateł led dziennych jakiś schemat mile widziany dziękuje.
Nie. A temat opisany wielokrotnie.
W tym poscie przedstawiam sposób podłączenia halogenów lub świateł do jazdy dziennej. Jest to chyba najprostszy poprawny sposób. Dodano 07.04.2007 UWAGA! Po otrzymaniu kilku uwag chcę wyraźnie zaznaczyć, że chodzi mi o IDEĘ załączania halogenów masą. Aby był to schemat aplikacyjny należy przemyśleć jak go zastosować w swoim aucie. Oczywiście na głównym...
Żeby było zgodnie z przepisami trzeba kupić sterownik albo zrobić układ na przekaźniku , przy wyłączonych mijania świecą się dzienne przy włączeniu mijania dzienne powinny się wyłączyć.
To byś się naszukał jak nie wiem co.... bo oświetlenie przednie idzie wiązka po drugiej stronie od kierowcy ;). Niestety chwilowo nie pomogę bo lapka musiałem dać na serwis i tylko telefon mi został a w nim schematów nie mam od VIS-CUV.
Pod stacyjkę podłącz, będą świecić tylko w tedy kiedy kluczyk jest przekręcony w stacyjce. Ja mam światła dzienne podłączone pod alarm, kiedy centralny otwiera załącza mi światła dzienne i podświetlenie klamek od wewnątrz. Jak zamyka centralny to i wyłącza się wszystko. Można podłączyć pod włączniki jakie tylko chcesz ale czy to będzie praktyczne ?
Wystarczy, że podłączysz światła dzienne pod światła pozycyjne. One świecą ciągle. Jak chcesz zasilić dzienne z drogowych i mijania, to katody 2 diod do świateł dziennych. Anody odpowiednio do świateł drogowych i świateł mijania. Trzecia może być z pozycyjnych. Dzienne będą świecić na postoju, więc by wypadało zrobić im dodatkowe odcięcie. Np. przekaźnik...
Witam, gdzie mogę podłączyć lampki Led do jazdy dziennej ? Czy mogę je podłączyć do alternatora?
schemat podłączenia świateł dziennych podłączenie dziennych świateł dziennych
phison firmware ps2251 domofon bticino cordoba pompa paliwa
telewizor elektron telewizor elektron
Renault Megane II 2006 z szybami z 2004 roku - dlaczego? Błąd "E PRZERWA" w przepływomierzu ENKO MPP-600