Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Dodam do tematu jeszcze problem o który mi chodzi a mianowicie to że sztangę gruszka wciąga tylko do połowy,natomiast po podłączeniu wężyka prosto z pompy wacum sztanga idzie w górę.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Witam. Ten pstryczek na pompie to własnie wyłącznik recylklacji- zawór recylk. ma zamykać się przy obrotach "wyższych od wolnych" bo to co spręzy turbina uciekło by przez EGR do wydechu. Prawda?? Jeżeli pstryczek zacioł sie i EGR jest otwarty to spróbuj zciągnąć węzyk z zaworu zatkaj go. Dodano po 12 A i dodam jeszcze że według autodaty w trzech rodzajach...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Nie wszystko.Omiń n75.Wężyk od turbiny(ciśnienie) podłącz bezpośrednio do puszki przy turbo.Nie odłączaj wtyczki od n75.
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Skąd będę wiedział na jakim poziomie ustabilizuje się ciśnienie? No i skoro wcześniej było go ciągle słychać a teraz wcale to chyba coś jest z nim nie tak. a co do tych wężyków to ten od turbiny to jest czerwony- podłączony od spodu do zaworka, a ciśnieniowy to ten niebieski po prawej stronie zaworka? Czarny jest od góry i dochodzi do rury obudowy filtra....
Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął....
Ja też tak miałem w skodzie.Widzisz turbem steruje cała masa czujników która działają ni podciśnienie , czyli do każdego czujnika podłączony jest przewód (wężyk) który to podciśnienie doprowadza.U mnie przetarty był jeden z tych przewodów i łapał lewego powietrza. Ustąpiło wszystko po wymianie przewodu.
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Witam. Powiecie mi co tu jest nie tak? http://obrazki.elektroda.pl/3903996900_1... Dodam, że z tego zaworu n75, wężyki wychodzą poprawnie podłączone. Wężyk nr. 1 czerwony jest zaślepiony śrubą. Wężyk nr. 2 biegnie od króćca do podszybia i tam leże swobodnie nigdzie nie podpięty. Wężyk nr. 3 niebieski (czarny ze starości) idzie od zaworu...
Podłączyłem strzykawkę z rurka i założyłem na gruszkę. Wyciągając powietrze sztanga opadała na dół dość znacznie, myślę ze spokojnie z 2cm, i tak została do czasu kiedy spuściłem powietrze. Taż ze turbo raczej żyje. A jak sprawdzić czy nie schodzi ciśnienie na przewodach odchodzących od gruchy, oprócz wizualnych oględzin. Wcisnąć w wężyk co wchodzi...
Witam, mam w Passacie niepodłączony wężyk podciśnienia - otóż tak: z pompy próżniowej wychodzi złączka, jeden grubszy wężyk idzie do serwa pompy hamulcowej, drugi mniejszy gdzieś w stronę podszybia a trzeci powinien iść gdzieś pod nadkole do jakiegoś zaworu (bądź czujnika). Jak powinno wyglądać prawidłowe podłączenie wężyków pod ten czujnik? I za co...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. posiadam Passata B4 1.8 z silnikiem ABS Instalacja gazowa Tomasetto z parownikiem hp 100 AT 07, centralka stag 2l i przełącznik stag 2w. przekaźnik pięciopinowy, silnik krokowy ze śrubą Mój problem polega na tym ,że potrzebowałem odtworzyć kable elektryczne po małym pożarze i po tym odtworzeniu nie mogę zapalić samochodu...
Nie jestem już w stanie zrobić logów z turbiny. Jest już wyciągnieta. Sprawa wygląda tak. Po podmianie wężyków od zaworka turbiny (nie wiem jak się dokładnie nazywa - wchodzą do niego 3 węźyki jeden do powietrza i dwa do turbiny) samochód pracował lepiej jednak było niedoładowanie. Po tym jak poprawnie podłączono wężyki samochód "grechotał i strasznie...
Witam, Brat posiada Passat B5 Lf diesel silnik 1,9 TDI ,ma następujący problem- gdy samochód osiągnie powiedzmy na 4 3,5 tys odcina turbinę wchodzi jakby w tryb awaryjny, gdy wrzuci 6 i ma 120km jest dokładnie to samo . Wszystko jest powtarzalne. Auto ładnie śmiga ale jak osiągnie powyżej tych obrotów lub walnie 6 bieg i powyżej 120 km jest tak jak...
Może być wszystko Jeśli nie podepniesz się pod vaga i nie przejedziesz nic sie nie dowiesz .Sprawdż co pokazuje w bloku 3 (przepływka) 4(kąt wtrysku) i 11(turbina).Wtedy powiedz co odczytałeś i w jakich warunkach(obroty,położenie pedału gazu,itp),a spróbuje pomóc. W innym przypadku twoje doświadczenia na twoim samochodzie będą sporo kosztowały-chyba...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
-sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, sorry ale dałeś plamę z tą poradą, jak ma N75 być wysterowany na 65% skoro turbo przeładowuje z powodu przycinającej się zmiennej geometrii ? Kręcenie sztangą w takim przypadku to poroniony pomysł. Namieszałeś koledze i rozkładacie ręce....
Koledzy-jestem w posiadaniu vw passat b5 1.9 tdi 90 kw- 1999r i mam spory kłopot. Auto nie ma mocy /jakby był sam diesel bez tdi/-podłączony był pod dwa komputery /systemy vw/ i nie wykrywają żadnych problemów, błędów. Sprawdzono n75 /wymieniono na sprawną z użytkowanego auta, turbinę/działanie kierownicy czy też gruszki turbiny/ , przepływkę /wstawiana...
Witam mój problem z TDi-kiem (passat b5 2000r. 1.9 85KW) wygląda następująco . Czasem coś mu odbija i chyba wchodzi w tryb awaryjny(i wtedy strasznie muli ) , jak się go zgasi i odpali to znów jest ok . Co to może być ? Ten zaworek podciśnieniowy (chyba N75) zmieniłem na używkę ze szrotu i dalej to samo . Da się go sprawdzić na "sucho" ? Ja robiłem...
Witam Po odpaleniu Passata i przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka od świec żarowych, przy czym traci moc, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błąd znika, na zimnym silniku czasem powraca, ostatnio po przejechaniu 700km ani nie wyskoczyło. Po podłączeniu do komputera błąd P2563 p0238 oraz komunikat zdjęcie poniżej. Wymienialem czujnik ciśnienia,...
Mianowicie chodzi o to że po osiągnięciu 100-120km/h auto przerwie zapala się kontrolka od świec i przechodzi w tryb awaryjny tzn da się jechać max 3tys. obrotów. Po zgaszeniu silnika wszystko jest ok aż do tego samego momentu. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe, kierownice w turbinie wszystko ok, myślę że mogą być źle podłączone te wężyki...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. http://vaglog.pl/log_191299.html...
Witam wszystkich;] Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w odczytaniu logów? Passat B5FL 1.9TDI PD AVF. Pasek ma jakieś zagrania, jakby tracił moc, raz ciągnie fajnie ale tylko do 2 tys obrotow potem straszny muł, potem znowu przyspiesza i znowu się zastanawia i tak cały czas, jak się mu uzna;/ Wywala błędy na przemian 17964 lub 17965 ale nie zawsze. Dodam,...
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem passata b5 fl z 2005 r z silnikiem Awx 1.9 tdi. No i niestety zaczęły się robic z nim problemy. Ponieważ przy prędkości od 120km/H odcina mi moc w aucie. Już mowie ze auto było podłączone pod kompa. Zero błędów po podlaczeniu vaga egr wyczyszczony do czystosci,wężyki od podcisnienia wszystkie nowe, N75 nowy pierburg...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
No właśnie nie mam możliwości wklejenia logów bo to mechanik mi robił a ja sam nawet nie mam programu do tego. ale mówił mi że parametry są ok. A jak podłączył kompa to wykazało mu że turbina ma wahania jak powiedział przyczyną był pęknięty przewód ten cienki któryś po wymianie tego wężyka parametry turbo są ok a problem z mocą nie ustąpił. A mam takie...
Dokładnie... tak jak koledzy, wszyscy chyba wypowiadający się w tym temacie, diagnostyka jest niezbędna. Najlepiej zrobić logi dynamiczne Vagiem i ocenić je. Wyjaśni się co to jest. A tak to możesz po kolei próbować przepływomierz, N75, grucha itp. Posprawdzaj szczelność węży dolotowych i wężyków, które idą z/i do zaworka N75. Zawór możesz sprawdzić...
Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi się rozwiązać przyczyny. Dodam, że EGR mam zaślepiony...
Witam od 3tygodni jestem posiadaczem VW passat B5 1.9tdi 74kw 2001 problem z bardzo szybko znikającym płynem chłodniczym ...zaczęło się od tego że auto nie miało mocy i poduszka silnika była uszkodzona po naprawie parę dni było ok jednak w dłużej trasie na autostradzie zapaliła się kontrolka od oleju i auto nagle zgasło akumulator się rozładował brak...
Panowie, Dziękuje! Dzięki Waszym radom udało mi się przywrócić życie mojemu silnikowi. Krótka historia: Udałem się do sklepu z wyrobami gumowymi w celu zaopatrzenia się w wężyki do podciśnienia, sklep polecam: Wyroby gumowe i techniczne 02-603 Warszawa (Mokotów), Puławska 74 paw 2. Miły pan, doradził co i jak zakupić, przewodów kupiłem trochę na zapas.....
Witam wszystkich. Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio...
Jeśli wyczujesz luz ręką to pewna jest regeneracja turbiony. Vag powinien wykryć uszkodzony zawór n75. Zrób tak. Odłącz wężyk który dochodzi do zaworu n75 od góry i od dołu Jeden powinien być niebieski a drugi czerwony. Połącz je jakoś razem i przejedź się. Jeśli będzie znaczna poprawa to od razu wal po ten zawór. Pisałeś że wodzik od gruszki do turbiny...
dla kolegi od zmiennej geometri silnik AHH to passat produkowany od 05/98-08/00 66kw 1.9tdi. a turbina z silnika AHH jest tez montowana w silnikach AVG AFN i nic ze zmienną geometria nie ma wspólnego to tak wramach ciekawostki.... dla tych którzy myslą ze turbiny w silnikach 90km i 110km sie roznią. sprawdzenie zaworu n75 po wymontowaniu podlaczemy...
Witam Samochód Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne. Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie. Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające...
podłączenia wężyków turbiny podłączenia wężyków schemat podłączenia turbiny
kieszeń kamera pralka whirlpool góra łączenie równoległe stabilizatorów
interfejs lexia interfejs lexia
Schemat świateł przeciwmgłowych Audi 80 B4 Lancia Ypsilon Selespeed – brak rozruchu silnika, diagnostyka, typowe usterki, MultiECUScan