Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
A tester podłaczałeś? Jakieś błędy? Parametry?
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
Niby? Sprawdzał to czy mu się wydaje?
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione? Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
sam sterownik
Robiliście rozrząd?
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Sprawdź na krótko rozrusznik
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
Tak kolego
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Witam. mam podobny problem , byłem u trzech fachowców wymieniłem trzy komputery , zamienialem wtryskiwacze miejscami, sprawdzone cisnienie , przelewy, wymienione swiece ....... i nadal to samo . zrobiłes juz swoją megi?jezeli tak to co było?
Miałem rację ze skrzynką ale coś mi się wydaje że Twojego majstra fantazja cenowa poniosła
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
Żaden czujnik położenia wału! Napisałem wyżej co jest przyczyną.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
Witam i proszę o pomoc! *od roku auto kiepsko odpala * od pół roku doszedł drugi: zawsze przy temperaturze silnika ok. 20 st. na wolnych obrotach (skrzyżowanie, stop) auto gaśnie na benzynie . I już nie wiem co robić. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Warto sprawdzić luzy zaworowe, jeśli nie były sprawdzane. Ten silnik ma ręczną regulację luzów ("śrubkowe")....
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Podczas jazdy moja meganka straciła moc po dociśnięciu pedału do końca zaczęła dusić się i zgasła po dolaniu paliwa odpaliła bez problemu po włączeniu biegu nie miała siły ruszyć i zgasła w przeciwnym razie do biegu w tył obecnie nie chce odpalić w ogóle próbuje załapać ale bez rezultatu PROSZĘ O POMOC!!
Widać blokada uszkodzona
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
Oringi plus samostart i obydwie palą bez problemu.
na 52 powinien być tylko gdy kręcisz rozrusznikiem!!! Dodano po 1 Przekaźniki posprawdzane? Dodano po 1 Masz tu 30 punktów, zassij schemat a nie pytasz o każdy kabelek!
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
Witam co to za błąd df159?
Jutro sprawdzę :) dodam jutro kolejne filmy z wieczornego odpalania
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
odwiedziło serwis u elektryka po czym nadal nie wiadomo w czym tkwi problem Ale co zawsze nie ma jałowych obrotów? Jaki silnik i czy ma lpg.
do renault megane jaki gaz? rocznik96 poj.1.6
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
Nie kojarzę w tym modelu przekaźnika chyba go już tam nie ma.
Przestawiony rozrząd
Megane 1.6 1999r w sedanie
Oczywiście odpalanie na benzynie?
Witam! Dwa dni temu zakupiłem Renault Megane I 1998r 1.6. Akumulator był w złym stanie, lecz postanowiłem, że się przejadę. Auto normalnie odpaliło, potem pojechałem na zakupy. Po powrocie do auta, nie miało ono nawet siły włączyć zapłonu. Zadzwoniłem po kolegę, żeby odpalić awaryjnie - kolega podpiął pod swój akumulator - poszła iskra, a kable zrobiły...
UCBIC ci się zepsuł, ciesz się że odpala.
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
a czujnik temperatury cieczy sprawny
Witam ponownie, 1. Sprawdziłem masę. Wygląda na to, że jest wszystko OK. 2. Wymieniony czujnik temperatury (zielona strzałka na zdjęciu) przy zimnym silniku wykazuje 3096 omów. Tak więc jest sprawny. 3. I teraz pytanie: od czego jest ten brązowy czujnik, oznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu ? Ten czujnik nie wykazuje żadnej oporności, znaczy nie reaguje...
A jak to naprawić, bo ja się trochę średnio znam. Po krótkiej przejażdżce po mieście, nie wyłączałem silnika bo bałem się, że potem nie odpalę. Auto po wyłączeniu silnika już na parkingu i ponownym uruchomieniu, auto na początku nie chciało odpalić potem zaskoczyło i teraz odpala już za każdym razem bez problemu. Także kurcze nie wiem
Na 3 pinie jest sterowanie rozrusznikiem, po podaniu plusa kręci
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
WITAM WSZYSTKICH!PROSZE O PORADE W RENAULCIE MEGANE?PRZY ODPALANIU NA ZIMNYM SILNIKU GASNIE!ODPALE GO POCHODZI 10 SEKUND I GASNIE CZYNNOSC WYKONUJE KILKA RAZY,JAK JEST CIEPLY JEST OK,CZASAMI TEZ SZARPIE PRZY ZMIANIE BIEGOW NA NISKICH OBROTACH...PROSZE O POMOC I Z GORY WSZYSTKIM ZYCZLIWYM DZIEKUJE..POZDRAWIAM..
Wizualnie się nie sprawdza tylko probówka od bidy multimetr.
Już mam przyczyne. Zerwany pasek rozrządu :-( Wiem że jest to rozrząd kolizyjny więc pytanie jaka jest szansa że nie poniszczyło innych części? jak prosto sprawdzić? Do moderatora: proszę o przeniesienie tego tematu na odpowiednie forum.
Witam wymieniłem akumulator w Renault Megane II 1,9 TDI na nowy Auto nie odapala pomóżcie.
No ale co jest grane,kręci a nie odpala czy wcale nie kręci ?
Kup czystą blokadę i ją załóż, sama się przyuczy i będzie git
Renault Megane Scenic 1.9 DTI paliwo dociera do pompy lecz z pompy na wtryski nie .na plaka odpala .
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
jak tam Renia
panowie kabelek pomarańczowy w wiązce (nad lewą lampą) jest ugnity ,sprawdż napięcia na szynie can przy sterowniku (can też gnije )
Witam ale nie ma zasilanie na cewke w momencie kręcenia rozrusznikiem i komputer nie widzi obrotów wału. Jak kontrolka od immo gaśnie to czy jest pewność że immobiliser jest ok.
Zwykła kontrolka 12 V do bezpieczników. Załaczasz zaplon wypinasz wtyczke od wtryskiwacza i patrzysz czy masz zasilanie. Sprawdz przy okazji wszystkie bezpieczniki.
Paliwo się cofało więc przed wymiana gruszki również zrobiłem taki myk i później wymieniłem gruszkę i się poprawiło. Na 2-3miesiące był spokój teraz znów się zaczęło. Przed wymiana gruszki jak pod pompowałem tą gruszką to odpalał na strzała, a teraz napompowanie nic nie daje.
Kiedy dowiesz się jakie jest to twoje pierwsze auto to napisz. Ale ze sposobu opisu wnioskuję, że najlepiej będzie, kiedy udasz się do warsztatu lub kogoś, kto ma wiedzę o samochodzie.
Jak zachowuje się czerwona dioda na desce podczas próby palenia auta ?
jak sprawdzisz te swiece to daj znac czy jzu ci odpala dobrze te silniki dti cos maja nie tak z tym odpalaniem na zimno
Głowiczka pompy wtryskowej do roboty!
To przecież można przedłużyć. A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
pompa paliwa się skończyła
Musimy kiedyś pogadać, też mam takie autko i trochę problemów z nim - opowiedz co jeszcze się ewentualnie dzieje w twoim aucie. Pozdrawiam
Bezpieczniki i masy sprawdziłeś ?
Czym to było sprawdzane?
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Sprawdż czujnik temperatury.Napisz jaki masz silnik, a najlepiej jaki tam jest układ wtryskowy.
Na forum megane.com.pl masz dokładnie rozpisany ten problem. Podsumowując czeka Cię powrót do mechanika, który wymieniał Ci rozrząd a nie umiał tego zrobić poprawnie w tym silniku.
Meganka z tego roku ma UPC do gór nogami więc już ich nie zalewa . Ale decybel91 ma rację .- brak zasilania na ecu . sprawdź wiązkę z UPC do ECU . Zapomniałeś dodać żę dioda immo świeci na stałe po włączeniu zapłonu .
Wciśnij wyłącznik udarowy!
Ok dzięki, postaram się jeszcze dzisiaj to podłączyć w ten sposób. Rozrusznik był ze złomu, ale na poprzednim było to samo. Na tym kupionym na złomie przez pewien czas wszystko było dobrze, palił za każdym razem za pierwszym razem. Teraz w momencie przekręcania kluczyka słychać pod maską takie tyknięcie, czasami podwójne jakby coś odbijało.
Sprawdź masy do kompa. Brak dobrej masy na kompie skutkuje nieregularnym cykaniem przekaźnika pompy i brakiem możliwości uruchomienia pojazdu.
odpala renault megane odpala megane megane odpala
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot lampa rosyjski sterowanie rolet zewnętrznych
denon tuner medelstor 20385799
Ford Fiesta Mk7 – wycieraczki nie działają po spryskiwaczu, usterka manetki lub BCM Podłączenie tablicy ETL do sterownika R&G SRG 3000 P – RS-485, konfiguracja, testy