od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Wpisując w google hasło: "podłaczenie alternatora mitsubishi" znalazłem takie coś https://obrazki.elektroda.pl/2140431800_... myślę, że powinno pomóc.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Lubisz komplikować sobie życie... Podłącz jak napisał Rabbit2 i jeśli alternator sprawny, zadziała.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Może najpierw coś zmierz sam. I co to za "remont instalacji" skoro widać że śruba +B na alternatorze przez 30 lat nie była odkręcana ? Rozumiem że słowo remont oznaczał wymianę akumulatorów czy też tylko zdjęcie klem i przeczyszczenie ?
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
To podłączaj wg załączonego schematu.P
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
stary regulator z traktora wyrzucić Tak, ale przewód kontrolki idzie z niego jak była prądnica ,także sprawdz który to i go wykorzystaj. Reszte zaizoluj.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
No to tak obrazowo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i tam jest obrazek.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Jest prawie dobrze. Kontrolka do alternatora jest podłączona prawidłowo ale jej drugi przewód ma być podłączony do plusa po stacyjce a nie do masy jak jest narysowane.
Kolego zapalonymajsterkowic przeczytaj temat, może coś Ci sie rozjaśni: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ostatnie 2 fotografie to podłączenie alternatora.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Witam, Moje pytanie jest następujące czy w ten sposób jak na zdjęciu mogę podłączyć ten alternator w moim T25? Nie wiem co zrobić z + na regulatorze. Był bym wdzięczny za ewentualną korektę tego schematu. http://obrazki.elektroda.net/66_12833732...
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Masz rację to rzeczywiście A124. Nie mogłem go znaleźć po zdjęciu i jakoś tak to głowy przyszedł mi A115. Przypadkiem zrobiłem wczoraj zdjęcia podłączonego alternatora.
Post był raportowany. Przeniosłem z: Inne
D+ podłączyc do lampki kontrolnej, drugi koniec lampki ma iść na stacyjkę. B+ do plusa akumulatora. Sprawdź czy nie poluzowane te nakrętki M5, lubia się luzować.
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
Nie ma zdjęcia
Jak podpiac zewnetrzny regulator do tego wlasnie alternatora?
Mam schemat jak podłączyć alternator w ursusie c-330. Lecz nie wiem czy on jest dobry ponieważ mój kolega powiedział mi że gdy tak podłącze to stacyjka się mi przegrzeje. Morze ktoś mi powie czy to jest prawda? Obecnie mam zamontowaną prądnice i nie wiem czy muszę wymieniać regulator obrotów? Proszę O Pomoc. Oto schemat: http://obrazki.elektroda.net/13_11944680...
Można zdjąć tylni dekiel, wypuścić na zewnątrz przewód i normalnie podłączyć. Dość popularne w starszych alternatorach.
Witam potrzebuje schemat całe instalacji z podłączeniem do alternatora do ursusa c-360. Nie odsyłajcie mnie do innych postów bo juz je przeczytałem i albo jest ale do c-330 albo sam alternator a ja potrzebuje cały schemat. Takowego schematu nie ma. Ciągniki te nie były wyposażone w alternatory (oprócz wspomnianych wyżej C360-3P). Jeżeli masz problem...
Witam, mam problem otóż mam 30-stke na alternator a omyłkowo kupiłem instalację elektryczną na prądnicę. Lampy itp. mam ogarnięte, ale chodzi mi o podłączenie alternatora, stacyjki itd.
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
No to coś pokopałeś z podłączeniem.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Nie ma znaczenia, były różne konfigurację podłączenia.
Czyli albo pomyłka w podłączeniu regulatora, albo fabryczny bubel. :cry:
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Witam, otóż w mojej 60-tce wysiadło ładowanie. Niestety stary alternator wysiadł. W garażu zalega mi stary nowy alternator i regulator napięcia prawdopodobnie od łady. Niestety są na nich rosyjskie oznaczenia i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Jak podłączyć alternator od zaz tavri do ursusa c360? Alternator ten ma wbudowany regulator napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/9472666800_1...
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
a ja widzę 2 alternatory 9-diodowe
mam schemat jak podłączyć alternator do ursusa c-330 morze mi ktoś powiedzieć czy on jest dobry. Obecnie mam prądnice. musze kupować nowy regulator obrotów do alternator? http://obrazki.elektroda.net/97_11943672...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
No to przecież ja to samo napisałem - między stacyjkę a akumulator, bo wtedy widać czy prąd płynie do czy z akumulatora. Prądu rozrusznika nie ma po co mierzyć. Alternator podłączyć do stacyjki przed amperomierzem, żeby amperomierz nie mierzył prądu z alternatora do reszty układu.
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?
Witam mam pewien problem w podłączeniu elektryki w ciągniku. Podłączam ją według schematu poniżej i wymieniłem prądnice na alternator, na schemacie jest przełącznik świec żarowych a ja w moim mam dwa osobne przyciski ,,starter" i przycisk do podgrzewania swiec (oba mają po dwa styki) nie mam też tej lampki kontrolnej podgrzewacza, czy mógłby mi ktoś...
Jeśli wszystko działa, alternator ładuje to usuń ten "dodatek"
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
nie moge nigdzie znaleźć prawidłowego schematu podłączenia alternatora do ursusa c-360. altek ma osobny regulator napiecia. prosze zainteresowanych o pomoc.jestem tu nowym użytkownikiem i nie łape sie we wszystkim. UWAGA!!! Wszystkie posty w stylu: "PROSZĘ O PRZESŁANIE SCHEMATU NA MAILA" (w domyśle: BO MI SIE NIE CHCE SZUKAĆ) będą od razu lądowały w...
No i przy tym układzie który chcesz zrobić to musiałbyś drugi alternator odizolować od masy.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Planuję zmienić na alternator. Zgadzam się z tobą wywal prądnicę z regulatorem i wstaw alternator. Na Elektrodzie znajdziesz już sobie schematy jak to podłączyć, zależy jaki alternator masz na myśli. :D
Ja już mam " - " na masie
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
nowa instalacja kosztuje około 100z Nowa instalacja czyli wszystkie kabelki plus stacyjka. Wiem co to za zestaw, przerabiałem to na jesieni w capku (C328). To jest akurat to co kol bartek1xx1 jest najmniej potrzebne. A poza tym myślisz że poradziłby sobie z wymianą całej instalacji jak ma problem z podłączeniem alternatora?
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
A co ma rozrusznik do tego jakie mają akumulatory? Tak mam duży stary rozrusznik. A jak dam dwa Aku 12v podłączone równolegle?
Sprawdź gdzie masz podłączony - akumulatora .
Są schematy na internecie ,jak również na obudowie (dekielku automatu ,przynajmniej polski automat). 30 -zacisk (+)akumulatora podłączonego bezpośrednio na masę 30a-zacisk(+)akumulatora drugiego podłączonego do rozrusznika 31a-masa drugiego akumulatora,o którym wcześniej mowa 31-masa (-)nadwozia,ramy 50-zacisk automatu rozrusznika 50a-zacisk startera...
Ponieważ jest to alternator sześciodiodowy, to rozwiązanie problemu jest w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... Jest tam schemat jego podłączenia.
Nie walcz z prądnicą wszyscy zamontowali juz alternatory
No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego: http://obrazki.elektroda.pl/4739442300_1... Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od " 15 " stacyjki Ursusa do " L "; również z tego " 15 " stacyjki traktora pobieramy...
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
Zrób coś z tym regulatorem bo przeładujesz akumulatory.A wogóle to go masz na prądnicy czy jest alternator?
żrodło pradu alternator !!! Traktor Ursus C-330
Dzięki panowie za pomoc, jak na razie założę ten co mam i odwrócę akumulatory z + na masie, gdyby dalej nie było ładowania to napiszę. (at)edit Ok. w końcu zostawiłem tak jak było z - na masie, podłączyłem regulator i wszystko działa. Jak jeszcze raz mi się zepsuje to zmienię prądnice na alternator.
Niech autor sprawdzi co ma na masie bo jak przeróbka był na alternator to już minus jest.
ursus alternatora ursus podłączenie diody alternatora ursus
halogenowy transformator launch sprinter katalizator toyota
moment dokręcania korbowodów blaupunkt vwz1z7
Service manual do telewizora Samsung UE55H6250 Jak odkręcić zapieczone śruby imbusowe w jarzmie hamulcowym Passat B5 1.9 TDI