W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
Mam problem ze sposobem podłączenia świateł dziennych po światła oświetlające w około samochodu. Po naciśnięciu otwierania samochodu z pilota pod lusterkami zaczynają świecić ledy, a do nich chciałbym podłączyć światła dzienne tak aby świeciły razem z ww. Problem polega na tym, że gdyby poprostu "pociągnąć kabel" +12V od świateł pod lusterkami bezpośrednio...
Cześć Mam pytanie do których świateł mogę przyłączyć światła dzienne lepiej do mijania czy postojowych. I czy jak je zlutuje to będą świecić jedne i drugie? ( czy np po zlutowaniu dziennych z postojowymi to postojowe przestaną świecić). Z góry dzięki za odpowiedź :)
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
No ale to proste przecież. Zasilania po stacyjce szukaj w skrzynce bezpieczników. Ja zwykle biorę z zasilania pompy paliwa, lub z przepływomierza. Znajdź sobie opis bezpieczników twojego auta i masz wszystko na tacy. Zdjęć tu raczej nie otrzymasz, bo minimalny wkład własny trzeba jednak mieć.
3A
Jakbys miał problem z podłączeniem ze schematu to pisz,
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Najprościej + z włącznika świateł cofania.
do jazdy dziennej nie sa wymagane pozycje z tylu pozdraiwam
To można pod zasilanie radia, zapalniczki samochodowej- możliwości jest sporo Dodano po 31 Wtedy będzie jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Witam. Chciałbym podłączyć światła dzienne do instalacji tak, aby w trakcie odpalenia włączały się automatycznie. Zgodnie z nowelizacją prawa nie muszą się już świecić dzienne i pozycyjne, jednak dzienne powinny się włączać z odpaleniem silnika. Gdzie podłączyć plus świateł ? Odłączane będą po włączeniu pozycyjnych za pomocą przekaźnika. Przeglądałem...
Nie wiem czy rozumiesz wszystko co napisałem ,więc przeczytaj jeszcze raz , żółty ma być podłączony do przewodu kabla od świateł pozycyjnych !!! Jak tam nie będzie podłączony kabelek żółty to układ nie bedzie funkcjonował.. Pokazuję schemat podłączenia dla tych świateł dziennych
Da się włączyć ale automatyczne włączanie świateł mijania. I to wystarczy nawet gdyby dzienne paliły się cały czas to one biorą znikomy prąd. W chwili zapalenia mijania gasną dzienne.
Proste światła diodowe. Jeden przewód podpinam pod zapłon - włącz. Drugi pod postojowe - wyłącz. Pytanie moje brzmiało - gdzie najprościej znaleźć przewód, na którym pojawia się napięcie, po przekręceniu kluczyka - bez rozkręcania plastików.
Nie. Spalisz auto. Zrób tak, jak narysowałeś i miej przy sobie zapasowe żarówki. Możesz też zrobić kontrolkę świateł dziennych (ja bym nie robił). A możesz też połączyć to na przekaźniku ze stykiem rozwiernym i nie przejmować się żarówkami.
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
Chodzi o zamontowanie i podłączenie dziennych świateł LED
Tak montuje większość światła dzienne. Tylko proszę zwrócić uwagę co będzie jak spali się żarówka świateł postojowych światła dzienne nie będą świeciły obydwa lub jedno w zależności czy podłączysz pod jedną lampę czy pod obydwie. Podłączenie pod obydwie jest bezpieczniejsze zmniejsza ryzyko jazdy bez świateł.
Witam jak w temacie podłączyłem światła do jazdy dziennej w FORD FOCUS MK2 HB TDCI 2006 i plus po zapłonie znalazłem w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Plus po wyłączeniu zapłonu znika po ok 14 sekundach. problem z tym że auto nie szuka stacji radiowych sterowaniem w kierownicy po tym podłączeniu owych świateł. i tu moje pytanie Czy to może być przez...
Sprawdź sobie np. Renault, wszystkie włączają DRL po włączeniu zapłonu, poza tą marką wiele,wiele innych ma dzienne uruchamiane zaraz po zapłonie
Na jak rozbierzesz podszybie to masz przelotki do kabiny
W Golfach warto sygnał włączenia reflektorów (bo i mijania i drogowych!!!) pobrać z włącznika obrotowego, kolor biało-czarny, pin 56.
Najprościej pod przewód zasilający diody, za sterownikiem.
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
Wersja ekonomiczna wystarczy zwykły przekaźnik nawet samochodowy. Rozumiem że przycisk w tym aucie jest do niczego nie wykorzystywany ? Oczywiście nie zapomnij jeszcze o bezpieczniku (po stacyjce) http://obrazki.elektroda.net/22_12840140...
Miernik w dłoń i na przód . Kolego Szanowny podłączenie świateł dziennych nie jest wielką filozofią .
Witam. Kolego najbezpieczniej będzie odkręcić centralny układ elektryczny ZE (panel z bezpiecznikami),z tyłu po odchyleniu masz przyłącza śrubowe.Odszukaj przyłącza śrubowego o nr. 94 to właśnie jest + po zapłonie (kl.15).Załóż osobny bezpiecznik (w zależności od mocy lamp) myślę że wystarczy 5A i po kłopocie.
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
30 - + po stacyjce 87a- czerwony z DLR 85 – masa 86 – postojowe Czarny z DLR masa Biały z DLR wolny 87 - wolny Masz błąd w opisie.
Dzień dobry! Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej w VW Polo 9N rok 2004 z włączonego plusa na światła mijania. Niestety VW nie udostępnia żadnych schematów. Więc: zapłon włączony i tym samym światła mijania włączone, nic więcej. Kto może pomóc?
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
szukałem tych bezpieczników od świateł bo wpadł mi w oko moduł włączania świateł dziennych i jego podłączyć trzeba do świateł, wszędzie pisze że najlepiej pod bezpiecznik, no ale skoro u mnie takich nie ma to sobie odpuszcze.
1)Automatic light function: When the engine of car start, the LED daytime running lights(DRL) will automatic to keep lighting mode. 2)Automatic delay turn off the lights function: When the engine of car turn off, the DRL will delay put out for maybe 20 seconds. 3)Synchronous steering function: In any state , left and right turn signal light, corresponding...
czy jak podłącze kamerkę samochodowa do włącznika świateł dziennych to coś sie stanie? Z czym, z kamerą, czy ze światłami? :)
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Witaj,Podepnij tak, jeden przewód minus - pod żaróweczkę od postoju , drugi + pod alternator .zapalasz auto przekaźnik styka,lampy dzienne świecą załączysz światła mijania przekaźnik puszcza i dzienne się wyłączą ,wyłączysz zapłon lampy zgasną.
Żeby było zgodnie z przepisami trzeba kupić sterownik albo zrobić układ na przekaźniku , przy wyłączonych mijania świecą się dzienne przy włączeniu mijania dzienne powinny się wyłączyć.
O co chodzi z kontrolką ciśnienia oleju? u mnie w golfie nie ma czegoś takiego choć mam tdi i powinna być. Maszan napisałeś że miałeś tak podpięte co się stało że już nie masz? Z tym przekaźnikiem chodzi mi o to aby przekaźnik był załączony tylko w tedy gdy akumulator jest nie ładowany czyli tak jak kontrolka No pytasz czy regler wytrzyma to ci rozwiazanie...
Witam Mam pytanie czysto techniczne związane z światłami dziennymi. Podłączyłem komplet świateł dziennych do zasilacza 230/13.8V . Ze wskazań zasilacza pokazuje prąd niecałe 2A Ze sterownika świateł dziennych wychodzi napięcie 20V. Żeby obliczyć moc W które napięcie mam brać pod uwagę 13.8V czy 20V? Pozdrawiam
schemat podłączenia
Do przekaźników dochodzi,do cewki,wtryskiwaczy. Kiedyś robiłem i kolor to chyba różowy z jakimś paskiem.
Proszę o pomoc: Czy chcąc przyłączyc w motocyklu oświetlenie LED do kufra centralnego jak światło dziennej jazdy, światło stopu, migacze to wystarczy podłaczyc przewody bezpośrednio w kostce zasilającej te światła z taśmą LED, czy potrzebny jest jakiś zasilacz, przekaźnik czy tym podobne. Jak dobrac moc oświetlenia np. ile diod mogę podłączyc ? Dziękuję...
Robiłem ostatnio takiego Seata . Problemem było podłączenie dodatkowych świateł dziennych . Tam w kodowaniu centralnej elektryki jest na pewno ustawienie przyciemniania przednich żarówek postojowych . jest też ustawienie tylnych aby jaśniej świeciły . Gdzieś tam w manualach kodowań vag jest porada aby nie przesadzać tutaj bo nie będzie dużej różnicy...
Lampy do jazdy dziennej przepuść przez styki NC przekaźnika którego cewka będzie podłączona do świateł mijania. Od ręki podam ci schemat. http://obrazki.elektroda.net/29_12798205...
Po co? C3 ma swiatla dzienne fabryczne. Wystarczy je uaktywnic.
Twój układ to dla mnie czarna magia :wink: Ja mam wszystko w zestawie (przekaźnik zintegrowany z bezpiecznikiem, dioda) i chcę się podłączyć zgodnie ze schematem. Postraszyłeś mnie tym wyrokiem. Co prawda zakładam je głownie do jazdy całorocznej, to mimo homologacji, chyba będę w sezonie rzadko z nich korzystał, bo NA WŁADZĘ NIE PORADZĘ. PS. A PoRD...
Nie było do nich opakowania ze schematem połączeń? Biały przewód być może trzeba podłączyć do świateł postojowych, żeby automatycznie gasły dzienne po ich załączeniu.
To jeżeli przełącznik pod kierownicą jest multiplexowany to może lepiej byłoby podjechać do serwisu i włączyć w BSI funkcję świateł dziennych.
Wyprogramuj świata.
To jest automatyczny włącznik świateł mijania, a ty potrzebujesz schematu podłączenia świateł do jazdy dziennej. Daj foto co chcesz łączyć to pomożemy
Po włączeniu świateł mijania światła dzienne powinny zgasnąć. Chyba nie są jednak prawidłowo podłączone.
Szukam instrukcji podłączenia tego modułu bo rozpioł mi sie 1 kabel i nie mogę go zlokalizować.
Tylko że to nic nie da bo od tej przelotki od kierunkowskazów nie idą żadne kable tylko stykają się gdzieś tam w obudowie reflektora. Ale chyba rzeczywiście ze względu na homologację kupię okrągłe lampy do jazdy dziennej
To nie są kontrolki, a zaślepki. Musisz rozebrac licznik, znaleźć scieżki, jeśli są i podłączyć się, jak pisałem powyżej.
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Witam. jak podlaczyc swiatla do jazdy dziennej. Nie chodzi mi o porady typu podlacz sie pod swiatla pozycyjne ale tak zeby bylo wszystko ok.
W zestawie jest już przekaźnik, montaż mam już za sobą, pozostaje mi tylko je podłączyć
Najprostszy sposób podłączenia ledowych świateł do jazdy dziennej to + lampek poprzez bezpiecznik do + po stacyjce, a - do + postojówek. Po włączeniu zapłonu ledy zapalą się. Włączenie postojówek wyłączy światła do jazdy dziennej.
Witam. Odgrzebię temat... Chodzi o podłączenie świateł dziennych... Pozycje działają normalnie, ale napięcie na nich wynosi 4,7V, co powoduje że przekaźnik od dziennych nie wyłącza ich po załączeniu mijania. Gdzie szukać normalnego napięcia z pozycyjnych? Dodam że tył też ma jakieś śmieszne wartości ale działa.
Witam wszystkich forumowiczów mam takie pytanie zamontowałem światła do jazdy dziennej w VW passat b5 rok 98 i chodzi mi o podłączenie ,są trzy kable biały ,czarny i czerwony i właśnie mam problem ,gdzie podłączyć czerwony kabel żeby po przekręceniu kluczyka był prąd proszę o odpowiedz tylko jak najprościej bo z tych spraw jestem ciemny z góry dziękuję.
Witam miałem podłączony moduł świateł dziennych na światłach krótkich ale czepiali się że nie mam świateł (moduł załącza światła ale świeca na 40%) dzisiaj chciałem przełączyć na światła drogowe i po podłączeniu oczywiście, zapalały się ale na komputerze wyskakiwał błąd spalonych żarówek. Podłączyłem na przeciw mgłowe i jest ok. Może ktoś wie jak to...
Z lampami nie było instrukcji ? Z opisu wnioskuję że : 1. Czarny - masa 2. Czerwony i żółty 50/50 % jeden do kierunku drugi do świateł ;-)
Witam, mam pytanie odnośnie świateł do jazdy dziennej. Chcę w samochodzie założyć światła do jazdy dziennej zdecydowałem się na listwę LED. Czy to jest do końca legalne, jeśli podłączę je pod moduł świateł do jazdy dziennej z homologacją? Sama listwa LED nie ma nigdzie znaczka homologacji, nigdzie się z takim oznaczeniem przy listwie nie spotkałem....
Witam Czy udało się Panu zlokalizować pin w skrzynce z bezp z którego wychodzi oryginalny przewód do świateł dziennych Led?
Potrzebuję schemat przedniej lampy do podłączenia modułu świateł dziennych. Nie wiem dlaczego, ale nie mogę znaleźć plusa od "długich".
Jest to proste w tym aucie(tylko niestety ale za schowkiem-w rogu),a zasilanie cewki to czarny lub czarny z niebieskim.Kontrolką sprawdzisz.
Laguna IIphI - gdzie znajduje się w komorze silnika (+) po zapłonie - cel: podłączenie świateł dziennych. Z góry dzięki za odp.
muszę podłączyć rezystor do kierunków jeden na stronę i do świateł dziennych do każdego led, 2 x kierunki i 2x drl, musisz zasymulować dla modułu nadwozia że nadal ma żarówki
Witam. Auto Audi A6C5 2003r 3.0 benzyna. Podłączyłem moduł dziennych świateł DRL ze strony dzienne.eu Po uruchomieniu modułu brzęczy mi przysłona od Xenonów. W momencie gdy mrugnę długimi problem ustaje, więc wina jest po stronie modułu lub świateł. Wpinałem się pod długie światła pod deską przy bezpiecznikach. Wyczytałem , że problem można rozwiązac...
No tak cos się nie możemy zrozumieć ale postaram się to jakoś inaczej wytłumaczyć. Tak za licznikiem był moduł imobilajzera zamontowałem zwykły przekaźnik plusowy ze Świateł dziennych podłączyłem do przekaźnika a masowy ze Świateł dziennych podłączyłem do masy Główny plusowy ze stacyjki podłączyłem do przekaźnika i został mi jeden do podłączenia kiedyś...
Jak ringi to raczej pod pozycyjne, czarne masa, czerwone plus. Nie mają funkcji świateł dziennych?
Światła do jazdy dziennej NIE mogą siecią razem z pozycyjnymi. Nawet więcej, wieczorem one OŚLEPIAJĄ. Światła dzienne powinny się wyłączać kiedy się świecą pozycyjne i jakiekolwiek i ne światła razem z pozycyjnymi. Wyjątek - mogą się świecić razem z drogowymi podczas tzw „mignięcia”. Do do lampek ze zdjęcia - jeśli nie mają homologacji jako...
Bez modułu czerwony pod przewód po zapłonie (włącznik świateł cofania,wycieraczki itp. pod maską) czarny pod światło postojowe Czytaj ze zrozumieniem.
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych? Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.
Zadziała bez przekaźnika, mam tak w swoim aucie. Jeśli auto starsze niż 2005r można tak podłączyć, młodsze muszą mieć podłączone dzienne tak aby nie dało się ich zapalić z postojowymi
Prosze bardzo o narysowanie schematu jak to podłaczyc. Chodzi tez o to zeby światła jazdy dziennej gasły po właczeniu świateł postojowych. Po włączeniu świateł przeciwmgłowych tez paliły sie światła jazdy dziennej Dioda D1 nie wiem czy jest potrzebna, ale na pewno nie zaszkodzi. Nie wiem jak mocne te światła, diodę dobierz z zapasem i to dużym. Przekaźnik...
rzućcie okiem czy ten schemat jest prawidłowy do podłączenia świateł dziennych Na chwilę obecną załączenie postojówek (podanie + na 86) powoduje przyciągnięcie kotwicy przekaźnika. Kotwica rozłącza zasilanie świateł jazdy dziennej (otwierają sie styki 30-87a). Ty masz (filmiki w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Podłącz inaczej sterownik świateł dziennych. Wyłączanie zasilania sterownika w pozycji 0 stacyjki i po sprawie.
A tak teraz doczytałem nie włączyć a wyłączyć. To trzeba zajrzeć co i gdzie jest podłączone.
Światła montowałeś samodzielnie? Jeżeli tak, to jak je podłączyłeś?
Powrót wycieraczek powinien być po zapłonie.
Witam Skąd najprościej i najlepiej w oplu vectra B pociągnąć tzw + po stacyjce, chodzi mi o podłączenie zasilania do przekaźnika świateł dziennych.
podłączenie świateł dziennych świateł dziennych moduł świateł dziennych podłączenie
wymienić mikrostyk centralka alarmu samochodowego przerwanie delay
kamera cofania fabryczny ekran aktualne obciąże
Jak odblokować blokadę włącznika szlifierki Varo 10079 1200W? Volvo FH4 2019 – kod błędu VMCU B15C082, antena autoryzacji startu, keyless, LIN