Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Wyglada na to że moduł jest zasilany prądem stałym prosto z akumulatora-czyli czarny to zasilanie modułu.
Przykładowy schemat z internetu, kolorystyka powinna się zgadzać. Kwestia sprawdzenia czy w samym silniku też kolory się pokrywają. https://obrazki.elektroda.pl/7780456800_...
Nie widzę nigdzie schematu do twojego skutera, ale domyślam się, że w nim jest zasilanie CDI prądem przemiennym, a moduł który kupiłeś jest na prąd stały - nie wiem, czy da się to razem pospinać. Daj schematy jeśli posiadasz.
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Witam, proszę o pomoc w reanimacji instalacji w motorowerze cobra 3g, chodzi mi o magneto, nie ma tam platynek ani miejsca na nie więc jest bezstykowy, zastanawia mnie to że brak wewnątrz i na zewnątrz czujnika położenia wału oraz miejsca na niego, jeśli ma ktoś schemat lub zdj magneta z cewkami oraz podłączeniem na krótko modułu zapłonowego oraz cewki,proszę...
Na "rysunku" przedstawiam przód modułu zapłonowego od fiata 125p rocznik'89.Moje pytanie brzmi: co mam podłączyć pod wtyk męski nr3 i czy dobrze podłączyłem pozostałe przewody? 1-B+ z cewki 2-do cewki 4i5-do aparatu zapłonowego
http://obrazki.elektroda.pl/9539143200_1... Kl1 do cewki WN (drugi pin do + po stacyjce) G+ zasilanie czujnika halla Go impulsy z ww
Coś tak by było. Dioda zenera po lewej - napięcie zenera od 6V do 12V, kondensator do oscylacji cewki o takich parametrach jak dla platynek. coś koło 0,22 mikro F. napięcie w tym obszarze wacha się koło 300V. Dioda na górze zasilająca układ powinna być powyżej 1A, a te zenerki to do 100mA. Opornik na bazie tranzystora mocy lepiej o mocy powyżej 1W i...
Zależy o jakich cewkach zapłonowych mówisz. Klasyczne „cewki butelkowe” lub takie z suchym rdzeniem — stosowane do lat '90. Kapturek gumowy dodatkowo chronił przed wilgocią i ryzykiem przebicia. W latach '90 pojawiły się cewki zapłonowe z wbudowanym modułem zapłonowym, a dokładniej kluczem tranzystorowym sterowanym przez ECU. Były też stosowane zwykłe...
Nie
Witam koledzy. Mam mały problem w podłączeniu modułu zapłonowego w VW Digifant II. Znalazłem taki schemat jest on z książki do passata dodam że info tech też podaje taki schemat pin 1 - +12 2 - masa 4 - sterowanie cewką zapłonową 6 - sygnał ze sterownika silnika ale mam i inny jest on od golfa II nie wiem z jakiego silnika bo mam tylko schematy ale...
Dzień dobry. Proszę o pomoc, posiadam silnik Moretti ZS172FMM i potrzebuję schemat żeby go odpalić, instalacji nie mam i robię ją od podstaw. Wtyczki wychodzące z silnika wyglądają tak: https://obrazki.elektroda.pl/6067178600_... https://obrazki.elektroda.pl/6776034100_... Już wiem, że zielona wtyczka jest od kontrolki...
Witam po roku od ostatniej wypowiedzi . Był to rok bezskutecznej walki z ko . Do rzeczy .Dawniej dawało radę jeździć na zapłonie bateryjnym - akumulator z wkrętarki dawał radę ale po czasie stracił pojemność prądową i przestał wystarczać na przejechanie 5 km . Musiałem przejść na początku na zapłon bateryjny bo nie było opcji aby bez tego odpalił -...
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Schamat podłaczenia
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Problem rozwiązałem jakieś dwa tygodnie temu. Nie mam w ogóle czasu siedzieć na takich dużych forach jak elektroda.pl... Sposób opisałem na innym forum. Tymczasem mam już kolejnego Peugeota w naprawie, tym razem z jakimś modułem TCI od samochodu. Cewka nie powinna uszkodzić Ci modułu.
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
http://obrazki.elektroda.pl/3285010300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3285010300_1...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
sterownik nie daje sygnalu na cewke zaplonowa Jak możesz to podaj na którym pinie jest sygnał dla modułu zapłonowego (cewki) i gdzie wchodzą sygnały z czujników. Przydała by się też pierwsza część schematu (analogowa). Ta Carrera to 2 czy 4? Pytam bo w osobowych nie siedzę.
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)
Panowie, pomocy! Sprawa wygląda następująco: nigdzie nie mogę znaleźć, jak są podłączone przewody do modułu zapłonowego w Kawasaki ER5 2000 r. 37 kW. Dokładnie mówiąc, kupiłem motocykl do remontu, w którym zostały ucięte 1 kostka, została tylko kostka z 3 trzema przewodami (moduł ma 12 pinów). Sprawdzałem rozpiskę przewodów w instrukcji, ale ciężko...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
1 ( zielony) zacisk cewki 2 brązowy masa 3 brązowy z paskiem masa halla 4 czarny plus zasilania 5 czerwony zasilanie halla 6 zielony z paskiem sygnał z halla
Masz jakieś informacje na temat budowy układu zapłonowego tam zastosowanego? Na myśl przychodzi uszkodzony moduł zapłonowy (jeśli gaszenie jest wyprowadzone osobnym przewodem z modułu), impulsator lub nieprawidłowe podłączenie modułu zapłonowego.
https://obrazki.elektroda.pl/7027068900_... Taki regulator Moduł był https://obrazki.elektroda.pl/4226568000_... Zauważyłem, że w momencie krecenie rozrusznikiem napięcie na regulatorze jest zero dopiero w momencie wpuszczenia wskoczy na kilka V na chwilę i tak samo jest na iskrowniku. Tutaj powinno być cały czas napięcie...
http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1...
Drogi kolego jack63 chyba nie do końca rozumiesz o co w temacie chodzi. Jak słusznie zauważył kolego bartosz789, bo i dobrze przeczytał :-), chodzi o podłączenie modułu zapłonowego na 12V żarówka chyba nie jest najważniejszym elementem w tej sprawie gdyż jak napisałem będzie ona sporadycznie używana ! Po drugie nie wiem po co niszczyć jak to nazwałeś...
Dzięki wielkie za pomoc, jeszcze gdybyś napisał jak przyporządkować świece (cyfry) do wyjść z modułu zapłonowego (litery), według rysunku powyżej, byłbym bardzo wdzięczny.
Poprawiłem.P
Witam! Chciałbym zamontować w swoim skuerze (Suzuki ap 50 1996) moduł odcinki. Oglądałem na Yt jak to zrobić trzeba znaleźć czarny kablel z cienkim czerwonym paskiem idący do modułu zapłonowego przeciąć go i podłączyć kabel od odcinki. Problem jest w tym że w moim skuterze są tylko dwa kable idące go modułu jeden czarno-biały a drugi czarno-czerwony...
Pozostaje jeszcze kwestia przewodu czerwonego w nowym module. Jest to przewód, który podaje zasilanie, i na schemacie z nowym modułem idzie on przez Engine Stop Switch. Na schemacie ze starym modułem tego nie ma i łącząc po prostu przewód biało-brązowy (stary) i czerwony (nowy) nie miałbyś możliwości gaszenia silnika przyciskiem bezpieczeństwa. Dlatego...
Temat do zamknięcia - problem rozwiązany. Przyczyną było podłączenie do masy trzech luźnych przewodów znajdujących się koło modułu zapłonowego - muszą być ze sobą połączone ale nie dotykać masy :)
Podłączałem moduł od Yamahy PW80. Wszystko udało mi się ogarnąć. Wszystko działa. Odpala, jeździ :)
Za takie informacje mogę cię pochwalić bo ostatnie które pisałeś w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... nie wnosiły niczego ciekawego do tematu, myślę że się nie pogniewałeś? Z miłą chęcią podzielę się wynikami mojej pracy. Chodzi o podłączenie modułu zapłonowego 12V do wsk 125 co wiąże się z podłączeniem akumulatora...
Jak podłączyć taki moduł do 139qmb? https://obrazki.elektroda.pl/2093638800_... AI: Czy masz schemat połączeń lub konfigurację pinów dla modułu zapłonowego NK390.15? Nie AI: Czy próbowałeś już podłączyć moduł i napotkałeś jakieś problemy? Jeśli tak, to jakie? Tak nie działa
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
Witam Państwa serdecznie :) posiadam motocykl Yamaha tw 200 z iskrownikiem 16 cewkowym przy czym 15 cewek to cewki ładowania 3 fazy 1 cewka to najprawdopodobniej zasilania-wzbudzenie modułu zapłonowego wychodzą z niej 2 przewody oraz następnie czujnik położenia wału i tutaj nie jestem pewien do końca czy jest to standardowy impulsator czy jednak czujnik...
Witam. Sprawdź czy masz dobrze podłączone wszystkie masy. Masa modułu, regulatora,akumulatora i prądnicy powinna być wspólna gdzieś na ramie. Na załączonym obrazku tego nie ma. Może być jeszcze zwarty pin "gaszenie" modułu do masy, można to sprawdzić miernikiem.
aha to ktoś mi źle powiedział a co z resztą kabli?? czy bez tego modułu zapłonowego simson moze jeździć??
Ten moduł pochodzi ze skutera chińskiego. Znajdź schemat dowolnego skuta 4T - Wilga, Coliber itd. Ja mam ten silnik, ale mam moduł 5 pinów w 6-pinowym gnieździe. Skuterkowe moduły różnią się tylko ową rozpiską pinów. Będą Cię interesować 4 kable ze schematu, który znajdziesz: -biało-niebieski - od czujnika Halla -czarno-czerwony od cewki zasilającej...
bedzie to działać z tym schematem modułu zapłonowego który podałem?
Dziękuję za informacje. Niestety podpięcie tylko 2 przewodów do tego regulatora nie daje rozwiązania. Zasilanie modułu zapłonowego jest automatyczne na wyjściu z prądnicy osobnymi przewodami.
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
Po kolei: 15 cewki na 15 modułu i na plus za stacyjką 1 cewki na 16 modułu Masa wiadome, na 31 Na okrągłą podepnij transformatorek, tak z 10 V, może być mniej, może być więcej. Wali iskra?
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
podłączenie modułu zapłonowego skuter tranzystor modułu zapłonowego podłączenia modułu zapłonowego
carrier supra demontaż sterownik układ sterowania alternatora
Jak naprawić głowicę w magnetowidzie - poradnik Opóźnienie przy starcie laptopa - komunikat "czekaj"